Постанова
від 09.02.2011 по справі 2-а-762/11
КАГАРЛИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Кагарлицький районний суд Київської області

м. Кагарлик, вул. Володимира Великого, 3, 9200, (04453) 5-13-39

Справа № 2-а- 762/11

Постанова

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 лютого 2011 року Кагарлицький районний суд

Київської області в складі:

головуючого судді Закаблук О.В.

розглянувши в порядку скороченого провадження в м. Кагарлику справу за позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсійного Фонду України в Кагарлицькому районі Київської області про зобов'язання здійснити нарахування виплату додаткової пенсії та щомісячного підвищення до пенсії непрацюючому пенсіонеру, проживаючому на території зони посиленого радіоекологічного контролю, -

Встановив :

В позові позивач просив суд визнати протиправною відмову відповідача Управління Пенсійного Фонду України в Кагарлицькому районі Київської області провести перерахунок та виплатити позивачу додаткову пенсію за шкоду, заподіяну здоров'ю відповідно до ст.51 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи." у розмірі 15 % від мінімальної пенсії за віком і щомісячне підвищення до пенсії за проживання на забрудненій території відповідно до ст.39 цього ж Закону у розмірі однієї мінімальної заробітної плати.

А також просив зобов'язати відповідача здійснити нарахування та виплату позивачу :

- додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю, відповідно до ст.51 вказаного Закону у розмірі 15 % від мінімальної пенсії за віком для визначення якої підлягає застосуванню розмір прожиткового мінімуму для осіб які втратили працездатність, установлений у Законі на відповідний місяць, так як позивач є потерпілим від наслідків аварії на ЧАЕС 4 категорії, але отримував менший розмір додаткової пенсії, ніж визначений вимогами законодавства;

- щомісячного підвищення до пенсії за проживання на забрудненій території відповідно до ст.39 вказаного Закону у розмірі однієї мінімальної заробітної плати , встановленої Законом на відповідний місяць, так як позивач є непрацюючим пенсіонером який проживає у зоні посиленого радіологічного контролю, але отримувала менший розмір підвищення до пенсії, ніж визначений вимогами законодавства.

Судом отримані заперечення відповідача на позов і встановлено, що позивач отримував менший розмір додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю за період і менший розмір щомісячного підвищення до пенсії за проживання на забрудненій території, ніж визначений вимогами закону .

Відповідно до ч.4 ст.184-2 КАС України суддя розглядає справу в скороченому провадженні без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі .

Суд, дослідивши матеріали справи, приходить до висновку про задоволення адміністративного позову ОСОБА_1 .

Суд встановив наступні обставини та відповідні їм правовідносини.

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної виконавчої влади та органи місцевого самоврядування її посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі в межах своїх повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

Згідно з ч.ч.1,2 ст.8 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого зокрема людина її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського Суду з питань захисту прав людини.

Позивач є потерпілим від наслідків аварії на ЧАЕС 4 категорії і має право на нарахування і виплату йому відповідачем додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров ю, передбаченої ст.51 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи в розмірі 15 % від мінімальної пенсії за віком.

При розрахунку додаткової пенсії слід виходити з розміру мінімальної пенсії за віком яка визначається відповідно до вимог ч.1 ст.28 Закону України " Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування " і встановлюється у розмірі прожиткового мінімуму для осіб які втратили працездатність, визначеного Законом., так як це питання не було врегульоване, але держава гарантує права громадян на соціальний захист згідно ст.ст.22,46 Конституції України.

Відповідно до ст. 1 ЗУ " Про встановлення прожиткового мінімуму та мінімальної заробітної плати" від 20.10.2009 року №1646-VІ установлено, що прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць для осіб які втратили працездатність становив з 01.11.2009 року-573 грн., з 01.01.2010 року-695 грн., 01.04.2010 року-706 грн., з 01.07.2010 року - 709 грн., з 01.10.2010 року - 723 грн., з 01.12.2010 року - 734 грн.

Статтею 21 Закону України "Про Державний бюджет на 2011 рік " прожитковий мінімум для осіб, які втратили працездатність: з 1 січня - 750 гривень., з 1 квітня - 764 грн.

Відповідно до статті 22 Закону України Про державний бюджет України на 2011р. розмір мінімальної заробітної плати становить: з 1 січня 2011 р. - 941 грн., з 1 квітня - 960 грн.

Вказані вище вимоги законодавства відповідачем не були дотримані.

Також судом встановлено , що позивач перебуває на обліку в Управлінні ПФУ в Кагарлицькому районі Київської області, як непрацюючий пенсіонер. Позивач зареєстрований і постійно проживає в АДРЕСА_1. А відповідно до постанови КМ України за № 106 від 23.07.1991 року (додаток № 1) вказаний населений пункт віднесене до зони посиленого радіоекологічного контролю. Згідно ч.1 ст.39 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи громадянам, які працюють на територіях радіоактивного забруднення, провадиться доплата в таких розмірах: -у зоні посиленого радіоекологічного контролю - одна мінімальна заробітна плата.

Відповідно до ч.3 ст.39 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи пенсії непрацюючим пенсіонерам, які проживають на територіях радіоактивного забруднення, підвищуються у розмірах, встановлених частиною першою цієї статті.

Отже, позивач, як непрацюючий пенсіонер, відповідно до Закону має право на доплату до пенсії за проживання на території радіоактивного забруднення в розмірі однієї мінімальної заробітної плати.

Відповідно до ЗУ " Про встановлення прожиткового мінімуму та мінімальної заробітної плати" від 20.10.2009 року №1646-VІ установлено розмір мінімальної заробітної плати.

Вказані вище вимоги законодавства відповідачем не були дотримані.

Відповідно до ч.1, ч.2 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення , дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідач не надав суду достатніх беззаперечних доказів в обґрунтування правомірності невиплати позивачу доплат до пенсії згідно ст..39 та ч.3 ст.51 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи , суд вважає неправомірним.

А тому слід визнати протиправною відмову Управління Пенсійного Фонду України в Кагарлицькому районі Київської області провести перерахунок та виплатити позивачу додаткову пенсію за шкоду, заподіяну здоров ю відповідно до ст..51 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи." у розмірі 15 % від мінімальної пенсії за віком і щомісячне підвищення до пенсії за проживання на забрудненій території відповідно до ст.39 цього ж Закону у розмірі однієї мінімальної заробітної плати

Зобов'язати Управління Пенсійного Фонду України в Кагарлицькому районі Київської області перерахувати та виплачувати починаючи з 18.07.2010 року позивачу :

- додаткову пенсію за шкоду, заподіяну здоров'ю, відповідно до ст.51 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи." у розмірі 15 % від мінімальної пенсії за віком для визначення якої підлягає застосуванню розмір прожиткового мінімуму для осіб які втратили працездатність, установлений у Законі на відповідний місяць;

- щомісячне підвищення до пенсії за проживання на забрудненій території відповідно до ст.39 вказаного Закону у розмірі однієї мінімальної заробітної плати , встановленої Законом на відповідний місяць .

Постанова суду підлягає негайному виконанню Управлінням Пенсійного Фонду України в Кагарлицькому районі Київської області .

Сторони звільнити від сплати судового збору.

Керуючись ст.ст.22,46 Конституції України, ст.39 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи ст.28 ч.1 Закону України " Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування ", ст.. ст.. 183-2 КАС України, суд,-

Постановив:

Позов задовольнити .

Визнати протиправною відмову Управління Пенсійного Фонду України в Кагарлицькому районі Київської області провести перерахунок та виплатити позивачу ОСОБА_1 додаткову пенсію за шкоду, заподіяну здоров ю відповідно до ст.51 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи." у розмірі 15 % від мінімальної пенсії за віком і щомісячне підвищення до пенсії за проживання на забрудненій території відповідно до ст.39 цього ж Закону у розмірі однієї мінімальної заробітної плати.

Зобов'язати Управління Пенсійного Фонду України в Кагарлицькому районі Київської області перерахувати та виплачувати починаючи з 18 .07.2010 року ОСОБА_1:

- додаткову пенсію за шкоду, заподіяну здоров'ю, відповідно до ст.51 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи " у розмірі 15 % від мінімальної пенсії за віком для визначення якої підлягає застосуванню розмір прожиткового мінімуму для осіб які втратили працездатність, установлений у Законі на відповідний місяць;

- щомісячне підвищення до пенсії за проживання на забрудненій території відповідно до ст.39 вказаного Закону у розмірі однієї мінімальної заробітної плати , встановленої Законом на відповідний місяць .

Постанова суду підлягає негайному виконанню Управлінням Пенсійного Фонду України в Кагарлицькому районі Київської області .

Апеляційна скарга на постанову суду сторонами може бути подана протягом 10 днів з дня отримання копії постанови.

Постанова суду набирає законної сили відповідно до ст.254 КАС України.

Суддя:

СудКагарлицький районний суд Київської області
Дата ухвалення рішення09.02.2011
Оприлюднено10.04.2019
Номер документу81022905
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-762/11

Ухвала від 14.08.2023

Адміністративне

Летичівський районний суд Хмельницької області

Лазаренко А. В.

Ухвала від 20.02.2020

Адміністративне

Камінь-Каширський районний суд Волинської області

Гамула Б. С.

Ухвала від 15.03.2011

Адміністративне

Тячівський районний суд Закарпатської області

Чопик В. В.

Ухвала від 18.02.2011

Адміністративне

Тячівський районний суд Закарпатської області

Чопик В. В.

Ухвала від 05.07.2011

Адміністративне

Володарський районний суд Донецької області

Подліпенець Є. О.

Ухвала від 29.07.2019

Адміністративне

Стрийський міськрайонний суд Львівської області

Бучківська В. Л.

Постанова від 09.02.2011

Адміністративне

Кагарлицький районний суд Київської області

Закаблук О. В.

Ухвала від 01.10.2010

Адміністративне

Кіровський районний суд м.Кіровограда

Мохонько В. В.

Ухвала від 01.10.2010

Адміністративне

Кіровський районний суд м.Кіровограда

Мохонько В. В.

Ухвала від 18.03.2011

Адміністративне

Приморський районний суд м.Маріуполя

Дзюба М. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні