ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Симона Петлюри, 16/108, м. Київ, 01032, тел. (044) 235-95-51, е-mail: inbox@ko.arbitr.gov.ua
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"28" березня 2019 р. Справа № 911/2675/18
Господарський суд Київської області у складі головуючого судді Лилака Т.Д. за участю секретаря судового засідання Щотової Я.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи
за позовом акціонерного товариства "Українська залізниця" (03680, м. Київ, вул. Тверська, 5, код 40075815) в особі філії "Центр забезпечення виробництва" ПАТ "Укрзалізниця" (03049, м. Київ, пр-т. Повітрофлотський, 11/15, код 40081347)
до товариства з додатковою відповідальністю "Страхова компанія "Смарт Іншуранс"
(07807, Київська обл., с. Дружня, вул. Привокзальна, 13, код 39461548)
за участю третьої особи , яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору товариство з обмеженою відповідальністю "Тера-ЛТД" (03680, м. Київ, вул. Академіка Кримського, 27, код 39998322)
про стягнення 77355,00 гривень
за участю представників:
позивача - Компанець Н.М.;
відповідача - Цимбровська Ю.О.;
третьої особи - не з'явився.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
30.11.2018 ПАТ Українська залізниця в особі філії "Центр забезпечення виробництва" ПАТ "Укрзалізниця" (позивач) звернулось до Господарського суду Київської області з позовом до ТОВ Страхова компанія Смарт Іншуранс (відповідач) про стягнення з відповідача, як страховика, на користь позивача - вигодонабувача страхового відшкодування на суму 77355,00 гривень відповідно до договору №110/FR-2384 добровільного страхування фінансових ризиків невиконання або неналежного виконання зобов'язань від 21.05.2018.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що у зв'язку з настанням страхового випадку, 25.10.2018 (отримана 31.10.2018) позивач, як вигодонабувач (замовник торгів, бенефіціар), звернувся до відповідача - страховик (гарант) з вимогою №ЦЗВ-20/3881 про сплату повної суми забезпечення виконання договору у розмірі 77355,00 гривень, визначеному розділом 11 договору страхування від 21.05.2018, та надав відповідачу необхідні підтверджуючі документи. Однак, зазначена вимога була залишена без задоволення. Зазначене стало підставою для звернення вигодонабувача (замовника торгів, бенефіціар) з позовом до Господарського суду Київської області про стягнення із страховика (гарант) страхового відшкодування 77355,00 гривень.
Згідно витягу з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 30.11.2018, для розгляду справи № 911/2675/18 визначено суддю Лилак Т.Д.
Ухвалою Господарського суду Київської області від 03.12.2018 відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження. Залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору ТОВ Тера-ЛТД .
Товариство з обмеженою відповідальністю Тера-ЛТД у поясненнях у справі заперечує проти позовних вимог в повному обсязі, та просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог. Згідно цінових пропозицій від 26.04.2018, які були розглянуті в ході проведення тендеру і на підставі яких ТОВ Тера-ЛТД було визначено переможцем аукціону передбачено, що максимальний місячний обсяг поставки становить 50 шт. кожного виду товару. Умовами договору №ЦЗВ-03-02118-01 від 05.06.2018 було визначено, що поставка продукції проводиться партіями протягом дії договору, кожна партія продукції постачається протягом 30-ти календарних днів з дати письмової рознарядки замовника, якщо інше не вказано у рознарядці. Отже, приймаючи участь у тендері та підписуючи договір поставки ТОВ Тера-ЛТД взяла на себе зобов'язання поставити товар декількома партіями, і протягом декількох місяців. Зазначає, що замовник в порушення умов договору здійснив виписку рознарядки на весь договірний об'єм товару однією партією. Зазначає, що позивач в порушення умов договору і тендерної документації, здійснив замовлення поставки договірного об'єму товарів однією партією, що було здійснено в супереч умовам договору і не відповідало умовам тендерної документації. Вважає, що системний аналіз встановлених обставин справи, свідчить про не обґрунтованість та не правомірність заявлених вимог позивача, так як первісно у постачальника по договору відсутня ознака вини для покладання на нього сум неустойки (штрафу та пені) за порушення термінів поставки товару.
Товариство з обмеженою відповідальністю Страхова компанія Смарт Іншуранс повністю заперечує факт настання страхового випадку, за наслідками якого у останнього могло б виникнути зобов'язання здійснити страхове відшкодування у сумі 77355,00 гривень. Зазначає, що ТОВ Тера-ЛТД (принципал, третя особа) було відомо про можливість настання страхового випадку. Умисні дії страхувальника, які потенційно були направлені на настання страхового випадку є виключаючою обставиною для настання відповідальності ТОВ Страхова компанія (гарант, відповідач) по договору добровільного страхування згідно положень пункту 1 частини 1 статті 1 26 Закону України Про страхування . У зв'язку із відсутністю інформації про настання страхового випадку, яка мала бути направлена відповідачу (гарант) у строки та порядок, що визначені Законом України Про страхування та п. 8.2.4. договору страхування - має місце порушення умов п. 5 ч. 1 ст. 26 Закону України Про страхування . Представник відповідача зазначив про невідповідність рознарядок заявленому місячному обсягу.
Через канцелярію господарського суду Київської області представником третьої особи 19.12.2018 було подано клопотання про призначення та проведення лінгвістичної семантико-текстуальної експертизи, в задоволенні якого судом відмовлено, оскільки дане питання не потребує спеціальних знань.
20.12.2018 через канцелярію господарського суду Київської області представником позивача було подано заяву про збільшення позовних вимог, в якій останній просив суд стягнути з відповідача 77355,00 гривень - сума забезпечення виконання договору, 386,77 гривень - сума пені за несвоєчасну виплату страхового відшкодування.
20.12.2018 через канцелярію господарського суду Київської області представником позивача було подано заяву про збільшення позовних вимог.
Розгляд справи неодноразово відкладався.
Ухвалою господарського суду Київської області від 28.02.2019 постановлено закрити підготовче провадження у справі. Призначено справу до розгляду по суті на 28.03.2019.
У судовому засіданні представник позивача надав усні пояснення щодо своїх позовних вимог, позовні вимоги підтримав, вважає їх обґрунтованими і правомірними та такими, що підлягають задоволенню з підстав, зазначених в позовній заяві.
Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечував, просив відмовити в задоволенні позову повністю.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши наявні в матеріалах справи докази, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні дані, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд
ВСТАНОВИВ:
17.04.2018 публічним акціонерним товариством Українська залізниця в особі філії Центр забезпечення виробництва було оприлюднено оголошення про проведення процедури відкритих торгів на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель за посиланням https://prozorro.gov.ua/UA-2018-04-17-000309-a, назва предмету закупівлі за класифікатором ЄЗС 34630000-2 - частини залізничних або трамвайних локомотивів чи рейкового рухомого складу, обладнання для контролю залізничного руху (запасні частини до пасажирських вагонів), та відповідну тендерну документацію.
Оголошення про проведення процедур закупівлі є загальнодоступним та оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу за посиланням https://prozorro.gov.ua.
За результатами аукціону, який відбувся 03.05.2018, найбільш економічно вигідну пропозицію запропоновано ТОВ Тера-ЛТД , про що зазначено у протоколі від 17.05.2018 №1713/155/-18-Т розгляду тендерних пропозицій та у повідомленні від 17.05.2018 №1713/94-18-Т про намір укласти договір.
Відповідно до п. 7.5. розділу 7 ТД замовник вимагає від учасника - переможця процедури закупівлі надання ним не пізніше дня укладання договору про закупівлю забезпечення виконання договору (договірне забезпечення) у розмірі 5% від вартості договору про закупівлю.
Забезпечення виконання договору надається учасниками торгів у вигляді оригіналу гарантії: гарантії виконання зобов'язань учасника по сплаті забезпечення виконання договору, гарантом за якою виступає банківська установа, або страхової гарантії у вигляді оригіналу договору страхування фінансового ризику невиконання або неналежне виконання учасником договірних зобов'язань, страховиком за яким виступає страхова компанія (гарант), яка має ліцензію на здійснення такого виду страхування.
На виконання п. 7.5. розділу 7 ТД переможцем закупівлі - ТОВ Теар-ЛТД було надано замовнику забезпечення виконання договору у вигляді оригіналу договору страхування фінансового ризику невиконання або неналежного виконання договірних зобов'язань від 21.05.2018 №110/FR-2384 та надано страхову гарантію від 21.05.2018 №110/FR-2384 на суму 77355,00 гривень, відповідно до яких: товариство з додатковою відповідальністю Страхова компанія Смарт Іншурас - страховик (гарант), ТОВ Тера-ЛТД - страхувальник (принципал), філія ЦЗВ - вигодонабувач (бенефіціар, замовник). Строк дії договору страхування з 22.05.2018 по 31.12.2018 включно.
05.06.2018 між філією ЦЗВ та ТОВ Тера-ЛТД за результатами процедури відкритих торгів було укладено договір поставки №ЦЗВ-03-02118-01 запасних частин до пасажирських вагонів.
Відповідно до зазначеного договору поставка продукції проводиться партіями протягом терміну дії договору тільки після письмової рознарядки замовника, яка вважається дозволом на поставку та є підтвердженням готовності замовника до прийому продукції.
На виконання умов, закріплених договором поставки від 05.06.2018 №ЦЗВ-03-02118-01, філія ЦЗВ направила на адресу ТОВ ТЕРА-ЛТД рознарядку (дозвіл) від 02.08.2018 №ЦЗВ-20/2910 на відвантаження продукції. Сума зазначеної рознарядки складає 1547100,00 гривень.
Відповідно до п. 5.2. договору кожна партія продукції постачається протягом 30-ти календарних днів з дати письмової рознарядки замовника, якщо інше не вказано у рознарядці.
Протягом терміну дії рознарядки №ЦЗВ-20/2910 з 02.08.2018 по 31.08.2018 не відвантажено продукцію на суму 1547100,00 гривень.
З порушенням строків поставки відповідачем поставлено продукцію на суму 571869,60 гривень: 1. Акт №1 приймання-передачі продукції від 03.09.2018 на суму 112869,00 гривень; 2. Акт №10 приймання-передачі продукції від 14.09.2018 на суму 225738,00 гривень; 3. Акт №7 приймання-передачі продукції від 21.09.2018 на суму 52672,20 гривень; 4. Акт №5 приймання-передачі продукції від 21.09.2018 на суму 180590,40 гривень.
Таким чином, ТОВ ТЕРА-ЛТД неналежно виконало свої зобов'язання за договором, чим порушило вимоги пунктів 5.2., 5.3. договору, а саме: умови і терміни постачання продукції.
Відповідно до п. 9.5. договору поставки в разі порушення постачальником своїх зобов'язань перед замовником за цим договором замовник звертає стягнення на договірне забезпечення та має право в односторонньому порядку розірвати договір, письмово повідомити про це постачальника.
Розділом 11 договору страхування страховик зобов'язується в разі настання страхового випадку, а саме: невиконання або неналежного виконання учасником взятих на себе зобов'язань за договором закупівлі, виплатити вигодонабувачу, за вимого страхове відшкодування в розмірі 77355,00 гривень. Виплата страхового відшкодування здійснювати повністю, протягом 5 робочих днів з моменту отримання письмової вимоги.
У зв'язку з невиконанням ТОВ Тера-ЛТД взятих на себе зобов'язань у відповідності до пунктів 1.1., 5.2., 5.3. договору, 25.10.2018 філія ЦЗВ звернулась до ТДВ СК Смарт Іншуранс з вимогою №ЦЗВ-20/3881 про сплату повної суми забезпечення виконання договору у розмірі 77355,00 гривень, встановленої договором від 21.05.2018 №110/FR-2384.
Відповідно до інформації, що міститься на офіційному сайті ПАТ Укрпошта , вимога 25.10.2018 №ЦЗВ-20/3881 отримана відповідачем 31.10.2018.
Позивач вказує, що одночасно з надісланням вимоги було дотримано всіх необхідних умов, передбачених договором страхування та страховою гарантією, а саме: здійснено посилання на один із страхових ризиків - невиконання або неналежне виконання страхувальником взятих на себе зобов'язань за договором закупівлі; надіслано вимогу про виплату страхової суми у строк, встановлений договором страхування та страховою гарантією - до 31.12.2018; додано до вимоги всі необхідні копії документів, які підтверджують настання страхового випадку - протокол розгляду тендерних пропозицій від 17.05.2018 №1712/155/-18-Т, повідомлення про намір укласти договір від 17.05.2018 №1713/94-18Т, договір страхування та страхова гарантія від 21.05.2018 №110/FR-2384, договір поставки №ЦЗВ-03-02118-01 від 05.06.2018, рознарядку від 02.08.2018 №ЦЗВ-20/2910 на відвантаження продукції, претензію від 20.09.2018 №ЦЗВ-20/3447, направлених на адресу ТОВ Тера-ЛТД ; додано до вимоги необхідні копії документі, які підтверджують повноваження підписантів вимоги - положення про філію ЦЗВ від 24.02.2017 №100, нотаріальна довіреність на в.о. директора та заступника директора.
У відповідно до п. 11.3. договору страховик несе відповідальність пропорційно отриманому платежу страхового відшкодування здійснюється наступним чином: повністю, якщо страхувальник сплатив страховий платіж у повному обсязі 5 робочих днів з моменту отримання письмової вимоги; в іншому випадку - пропорційно до сплаченої частки страхового платежу.
Зазначена вимога була залишена без задоволення.
Зазначені обставини стали підставою для звернення ПАТ Українська залізниця (позивач, замовник торгів, бенефіціар) з позовом до господарського суду з вимогою про стягнення з ТДВ СК Смарт Іншуранс страхового відшкодування у розмірі 77355,00 гривень.
Оцінюючи подані позивачем докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтуються на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд вважає, що вимоги позивача підлягають задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до приписів статті 11 Цивільного кодексу України цивільні права та обов'язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов'язки. Підставами виникнення цивільних прав та обов'язків є договори та інші правочини.
Преамбулою Закону України "Про страхування" визначено сферу дії цього Закону та поширено його на відносини страхування з метою посилення захисту майнових інтересів підприємств, установ, організацій та фізичних осіб. Під поняттям "страхування" статтею 1 цього Закону визначено вид цивільно-правових відносин щодо захисту майнових інтересів фізичних та юридичних осіб у разі настання певних подій (страхових випадків), визначених договором страхування або чинним законодавством, за рахунок грошових фондів, що формуються шляхом сплати фізичними особами та юридичними особами страхових платежів та доходів від розміщення коштів цих фондів.
Положеннями частини четвертої статті 3 Закону України "Про страхування" страхувальникам надано право при укладенні договорів страхування інших, ніж договори особистого страхування, зокрема, договорів страхування відповідальності, призначати фізичних осіб або юридичних осіб (вигодонабувачів), які можуть зазнати збитків у результаті настання страхового випадку, для отримання страхового відшкодування.
Відповідно до частини першої статті 16 Закону України "Про страхування" договір страхування - це письмова угода між страхувальником і страховиком, згідно з якою страховик бере на себе зобов'язання у разі настання страхового випадку здійснити страхову виплату страхувальнику або іншій особі, визначеній у договорі страхування страхувальником, на користь якої укладено договір страхування (подати допомогу, виконати послугу тощо), а страхувальник зобов'язується сплачувати страхові платежі у визначені строки та виконувати інші умови договору. Дана норма кореспондується із статтею 979 Цивільного кодексу України.
За приписами статті 17 Закону України "Про страхування" правила страхування розробляються страховиком для кожного виду страхування окремо і підлягають реєстрації в Уповноваженому органі при видачі ліцензії на право здійснення відповідного виду страхування. Правила страхування повинні містити, зокрема, предмет договору страхування; порядок визначення розмірів страхових сум та (або) розмірів страхових виплат; виключення із страхових випадків і обмеження страхування; строк та місце дії договору страхування; дії страхувальника у разі настання страхового випадку; перелік документів, що підтверджують настання страхового випадку та розмір збитків; порядок і умови здійснення страхових виплат; причини відмови у страховій виплаті або виплаті страхового відшкодування; умови припинення договору страхування; особливі умови.
Згідно статті 8 Закону України "Про страхування" страховий ризик - певна подія, на випадок якої проводиться страхування і яка має ознаки ймовірності та випадковості настання. Страховий випадок - подія, передбачена договором страхування або законодавством, яка відбулася і з настанням якої виникає обов'язок страховика здійснити виплату страхової суми (страхового відшкодування) страхувальнику, застрахованій або іншій третій особі.
Отже, страховий ризик та страховий випадок є взаємопов'язаними факторами, страховий ризик у випадку його фактичного настання переростає у страховий випадок, що зумовлює виникнення зобов'язання страховика виплатити страхове відшкодування.
Статтею 9 Закону України "Про страхування" передбачено, що страховою виплатою є грошова сума, яка виплачується страховиком відповідно до умов договору страхування при настанні страхового випадку. Розмір страхової суми та (або) розміри страхових виплат визначаються за домовленістю між страховиком та страхувальником під час укладання договору страхування або внесення змін до договору страхування, або у випадках, передбачених чинним законодавством. Страхове відшкодування - страхова виплата, яка здійснюється страховиком у межах страхової суми за договорами майнового страхування і страхування відповідальності при настанні страхового випадку. Страхове відшкодування не може перевищувати розміру прямого збитку, якого зазнав страхувальник.
Згідно з пунктом 3 частини першої статті 20 Закону України "Про страхування" страховик зобов'язаний при настанні страхового випадку здійснити страхову виплату або виплату страхового відшкодування у передбачений договором строк.
Частиною першою статті 25 Закону України "Про страхування" встановлено, що здійснення страхових виплат і виплата страхового відшкодування проводиться страховиком згідно з договором страхування на підставі заяви страхувальника (його правонаступника або третіх осіб, визначених умовами страхування) і страхового акта (аварійного сертифіката), який складається страховиком або уповноваженою ним особою (аварійним комісаром) у формі, що визначається страховиком.
Дані норми також узгоджується зі статтями 988-990 Цивільного кодексу України.
Статтею 26 Закону України "Про страхування" визначені підстави відмови у страхових виплатах та страховому відшкодуванні, зокрема, навмисні дії страхувальника або особи, на користь якої укладено договір страхування, спрямовані на настання страхового випадку; несвоєчасного повідомлення страхувальником без поважних причин про настання страхового випадку або створення страховикові перешкод у визначенні обставин, характеру та розміру збитків. Умовами договору страхування можуть бути передбачені інші підстави для відмови у здійсненні страхових виплат, якщо це не суперечить закону.
У відзиві на позовну заяву, відповідач зазначив, що ТОВ ТЕРА- ЛТД було відомо про можливість настання страхового випадку. Умисні дії Страхувальника, які потенційно були направлені на настання страхового випадку є виключаючою обставиною для настання відповідальності Відповідача по Договору добровільного страхування згідно положень пункту 1 частини 1 статті 26 закону України Про страхування .
У зв'язку із відсутністю інформації про настання страхового випадку, яка мала бути направлена Відповідачу у строки та порядок, що визначені Законом України Про страхування та п. 8.2.4. Договору страхування - має місце порушення умов п. 5 ч. 1 ст. 26 Закону України Про страхування ...
Згідно із Страховою гарантією та Договором добровільного страхування фінансових ризиків невиконання або неналежного виконання договірних зобов'язань № 110/FR-2384 від 21.05.2018: Страховик (Гарант) - ТДВ СК Смарт Іншуранс ; Страхувальник (Принципал/Учасник) - ТОВ Тера-ЛТД ; Вигодонабувач (Замовник торгів/Бенефіціар) - Філія ЦЗВ .
У відповідності до Страхової гарантії № 110/FR-2384 від 21.05.2018 Страховик гарантує перед Вигодонабувачем виконання Страхувальником свого обов'язку. На цій підставі, а також відповідно до умов Договору добровільного страхування фінансових ризиків невиконання або неналежного виконання договірних зобов'язань № 110/FR-2384 від 21.05.2018 Страховик безвідклично та безумовно гарантує протягом 5 робочих днів з дня отримання вимоги про сплату гарантійної суми, сплатити Вигодонабувачу повну грошову суму, розмір якої не перевищує 77355,00 гривень, у випадку порушення Страхувальником своїх зобов'язань, що виникли у зв'язку із підписанням Договору поставки, а саме - невиконання або неналежне виконання страхувальником взятих на себе зобов'язань за договором закупівлі.
Крім того, Страховою гарантією № 110/FR-2384 від 21.05.2018 передбачено, що Вимога про сплату гарантованої суми повинна бути представлена до закінчення терміну (строку) дії гарантії на адресу Страховика та містити твердження про порушення Страхувальником свого зобов'язання, яке порушив Страхувальник; містити реквізити (номер рахунку та банка Вигодонабувача, за яким має бути перерахована гарантійна сума), а також містити підпис та відбиток печатки Вигодонабувача.
Відповідно до пп. 8.4.4 Договору добровільного страхування фінансових ризиків невиконання або неналежного виконання договірних зобов'язань № 110/РК-2384 від 21.05.2018 рішення про виплату або відмову у виплаті страхового відшкодування приймається страховиком протягом 5 (п'яти) робочих днів після надходження письмової заяви (вимоги) Вигодонабувача та всіх необхідних документів на виплату.
Отже, пп. 8.4.4 Договору добровільного страхування фінансових ризиків невиконання або неналежного виконання договірних зобов'язань № 110/РК-2384 від 21.05.2018 чітко передбачено, що виплата страхової суми здійснюється після надходження вимоги саме від Позивача, і не залежить від отримання Страховиком повідомлення від Страхувальника, а тому жодних перешкод у Страховика не було.
Згідно із Страховою гарантією та Договором добровільного страхування фінансових ризиків невиконання або неналежного виконання договірних зобов'язань № 110/FR-2384 від 21.05.2018 Гарантія видана терміном з 22.05.2018 до 31.12.2018 (забезпечення діє до повного виконання Договору поставки в частині поставок продукції на умовах, викладених у Договорі поставки).
Як вбачається з матеріалів справи, позивачем 26.10.2018 було направлено на адресу відповідача вимогу від 25.10.2018 № ЦЗВ-20/3881, тобто у термін (строк) дії гарантії.
Відповідач зазначає, що ТОВ ТЕРА- ЛТД отримавши 02.07.2018 від позивача рознарядку №ЦЗВ- 20/2910 на поставку всього обсягу товару за Договором (400 одиниць) у строк протягом 30 календарних днів, тобто у строк до 31.08.2018 - ТОВ ТЕРА- ЛТД не вжила жодних дій до уникнення порушення умов Договору поставки. Зокрема ТОВ ТЕРА- ЛТД не звернулось до позивача із проханням продовжити строк поставки товару, не вжила заходів до визнання обставин можливості поставити весь обсяг товару в строк обставинам, які не залежать від її волі. Відповідач вважає, що в даному випадку має місце умисел третьої особи.
Статтею 25 Закону України Про публічні закупівлі (надалі - Закон про закупівлі) встановлює, що учасники подають тендерну пропозицію в електронному вигляді через електронну систему закупівель.
Так, у складі тендерної пропозиції ТОВ ТЕРА-ЛТД було подано лист підтвердження від 26.04.2018 №169 щодо умов проекту договору (у відповідності до додатку 8 до ТД), де останній попередньо надав згоду з всіма умовами проекту договору (лист підтвердження додається). Крім того, у випадку непогодження з будь-якою умовою проекту Договору Учасник має право в порядку ст. 23 Закону про закупівлі звернутися до Замовника за відповідними роз'ясненнями щодо тендерної документації або з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі.
Однак, від ТОВ ТЕРА-ЛТД жодних звернень чи вимог з приводу умов проекту договору, не надходило.
ТОВ ТЕРА-ЛТД стало переможцем конкурсних торгів за оголошенням UA-2018-04-07-000309-а. За результатами конкурсних торгів 05.06.2018 між ТОВ ТЕРА-ЛТД та Позивачем було підписано Договір та 29.12.2018 Додаткову угоду від № 2 до Договору.
Додаткова угода № 2 до Договору була підписана ТОВ ТЕРА-ЛТД через чотири місяця після виставлення спірної рознарядки від 02.08.2018 № ЦЗВ-20/2910 та містила умови про включення Специфікації № 3 на додаткову кількість розеток звукових (40 шт.) на суму 8 436,00 грн. з ПДВ та Специфікації № 4 на додаткову кількість вимикачів рідинних (40 шт.) на суму 300 984,00 грн. з ПДВ.
Тобто, погоджуючись на підписання Договору та додаткової угоди до нього, ТОВ ТЕРА-ЛТД усвідомлювало та повинно було усвідомлювати необхідність належним чином виконувати його умови (у визначеному обсязі) та можливу відповідальність у разі порушення своїх обов'язків.
Надана Позивачем рознарядка у повній мірі відповідали Розділу 5 УМОВИ І ТЕРМІНИ ПОСТАЧАННЯ Договору, який, в свою чергу, не містить додаткових застережень стосовно можливої кількості вказаної у рознарядках Продукції.
Таким чином, доводи відповідача про те, що ТОВ Тера-ЛТД не вживала жодних дій до уникнення порушення умов договору поставки є безпідставними.
Крім того, позивач просить стягнути з відповідача 386,77 гривень пені, нарахованих у відповідності до п. 8.4.5 договору.
Пунктом 8.4.5. договору страхування від 21.05.2018 №110/FR-2384 встановлено, що за несвоєчасну виплату страхового відшкодування страховик сплачує пеню в розмірі 0,01% простроченого платежу за кожен день прострочення, але не більше ніж подвійна облікова ставка Національного Банку, яка діяла в період, за який нарахована пеня.
Враховуючи, що судом встановлено факт несвоєчасної виплати страхового відшкодування, то вимога про стягнення з відповідача пені у розмірі 386,77 гривень є обґрунтованою та підлягає задоволенню за розрахунком позивача, який перевірено судом.
За таких обставин, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню та з відповідача на користь позивача підлягає стягненню 77355,00 гривень основного боргу та 386,77 гривень пені.
Витрати по сплаті судового збору покладається судом на відповідача у повному обсязі.
Керуючись ст.ст. 73, 74, 76-80, 123, 129, 232, 233, 236-238, 240, 242 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
Позовні вимоги задовольнити повністю.
Стягнути з товариства з додатковою відповідальністю "Страхова компанія "Смарт Іншуранс" (07807, Київська обл., с. Дружня, вул. Привокзальна, 13, код 39461548) на користь акціонерного товариства "Українська залізниця" (03680, м. Київ, вул. Тверська, 5, код 40075815) в особі філії "Центр забезпечення виробництва" ПАТ "Укрзалізниця" (03049, м. Київ, пр-т. Повітрофлотський, 11/15, код 40081347) 77355,00 гривень основного боргу, 386,77 гривень пені та 1762,00 гривень судового збору.
Видати накази після набрання рішенням законної сили.
У судовому засіданні 28.03.2019 оголошено вступну та резолютивну частину рішення. Повне рішення складено 08.04.2019.
Дане рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. Апеляційна скарга може бути подана протягом двадцяти днів з дня складення повного тексту рішення відповідно до ст. ст. 240-241 Господарського процесуального кодексу України.
Суддя Т.Д. Лилак
Суд | Господарський суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 28.03.2019 |
Оприлюднено | 10.04.2019 |
Номер документу | 81038747 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Київської області
Лилак Т.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні