Рішення
від 09.04.2019 по справі 293/1542/18
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 квітня 2019 року м. Житомир справа № 293/1542/18

категорія 3.6

Житомирський окружний адміністративний суд у складі:

судді Токаревої М.С.,

розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "КМТ" до Головного управління Держпродспоживслужби в Житомирській області про визнання протиправною та скасування постанови,

встановив:

Товариство з обмеженою відповідальністю "КМТ" звернулося до суду з позовом до Головного управління Держпродспоживслужби в Житомирській області про визнання протиправною та скасування постанови. В обґрунтування позову позивач зазначив, що Постановою Головного державного ветеринарного інспектора в Житомирській області № 07/18 від 17.08.2018 ТОВ "КМТ" в особі директора було визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 65 Закону України № 2042- VIII від 18.05.2017 року "Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров'я та благополуччя тварин" та накладено штраф у виді 10 мінімальних заробітних плат у розмірі 37 тис. 230 грн. Позивач вважає, у відповідача були відсутні правові підстави для винесення оскаржуваної постанови, оскільки на його думку протокол, який слугував підставою для її винесення складено з порушеннями. Крім того, виносячи постанову про вчинення правопорушень, передбачених ч. 1 ст.65 Закону України № 2042- VIII від 18.05.2017 відповідач проігнорував і не прийняв до уваги акт № 36 санітарно-епідеміологічного обстеження об'єкта кафе "Зустріч" смт. Черняхів, вул. Володимирська 117 А від 09 серпня 2018 року під час якого було відібрано 20 гігієнічних змивів з різних предметів та засобів виробництва на кухні та проведено аналіз води на харчоблоці. Відповідно до результатів лабораторних обстежень будь-яких збудників інфекційних захворювань виявлено не було.

У судовому засіданні представники позивача позовні вимоги підтримали з підстав викладених у позові та просили його задовольнити у повному обсязі.

Представник відповідача у судовому засіданні позов не визнав та заперечував щодо його задоволення з підстав викладених у відзиві на позовну заяву.

Усною ухвалою, постановленою без виходу до нарадчої кімнати та занесеною до протоколу судового засідання, після наданих сторонами пояснень та дослідження письмових доказів, суд перейшов до розгляду справи у порядку письмового провадження.

Заслухавши пояснення учасників судового розгляду, дослідивши письмові докази наявні у матеріалах справи суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позову з огляду на наступне.

У ході судового розгляду справи було встановлено та підтверджено матеріалами справи, що 09.08.2018 до Головного управління Держпродспоживслужби в Житомирській області від в.о.начальника Черняхівського районного управління Головного управління Держпродспоживслужби в Житомирській області надійшла інформація з подальшим повідомленням (№ 35-00/496) про зареєстрований 08.08.2018 один випадок гастроентероколіту та 09.08.2018 - 3 випадки гастроентероколіту.

Усі хворі були госпіталізовані. Додатково зазначено, що 04.08 та 05.08.2018 вони були присутні на весіллі в кафе "Зустріч" смт. Черняхів, де вживали страви з кафе так і власного приготування принесені на весілля.

На підставі вказаного повідомлення ГУ Держпродспоживслужби в Житомирській області було видано наказ від 09.08.2018 №1173-ОД "Щодо розслідування випадків захворювання на ГКІ серед відвідувачів кафе "Зустріч" смт Черняхів" та направлення від 09.08.2018 №346 для надання консультативно-практичної допомоги та участі у проведенні позапланового заходу по перевірці вказаного закладу.

Під час обстеження кафе виявлені грубі порушення в дотриманні чинного законодавства, а саме:

- відсутній реєстр технологічного обладнання та будь яка технічна документація на наявне технологічне обладнання, не надано план проведення технічного обслуговування технологічного обладнання, а також результати обслуговування (проведення ремонтних робіт);

- не надано підтверджень щодо дотримання належного стану чистоти в кафе - (відсутня програма по миттю та дезінфекції, контроль за миттям та дезінфекцією не здійснюється, відсутні закріплені особи, що мають здійснювати прибирання приміщень, обладнання, робочих поверхонь, інвентарю);

- згідно акта введення в експлуатацію даний заклад розрахований на 45 посадкових місць, перевіркою встановлено наявність посадкових місць на 80 осіб;

- відмічено нецільове використання виробничих приміщення (суміжне зберігання продукції та сировини);

- відсутні підтвердження здійснення заходів, необхідних для забезпечення гігієнічних вимог, в тому числі заходів по боротьбі із шкідниками;

- відсутній реєстр токсичних речовин, а також процедури щодо їх зберігання та поводження з ними;

- відсутня план-схема приміщення на якій зазначено вентиляційна система з напрямками руху повітря, місцями входу та виходу повітря; Відсутня технічна документація на обладнання, яке використовується для забезпечення вентиляційних потреб; Відсутні план- графік обслуговування систем вентиляції, відсутні акти виконаних робіт та/або журнал проведеного обслуговування вентиляційних систем;

- відсутня програма по контролю за освітленням, не визначено місця, в яких необхідне освітлення в 450 люкс. Відсутній реєстр освітлювальних засобів, план-графік обслуговування, записи про проведене технічне обслуговування освітлювальних засобів - відсутнє;

- не надано підтвердження щодо утримання підлоги в належному санітарному стані, відмічено калюжі, брудну та слизьку підлогу. Не визначено за яких підстав має бути проведено миття та дезінфекцію;

- в мийному відділенні стіни побілені та вкриті грибком, в інших відділеннях відмічено лущення фарби, візуально - стан стін - не задовільний по всіх приміщення (бруд, жирові потьоки);

- стеля в приміщеннях харчоблоку потребує косметичного ремонту (потріскана штукатурка, відпадають елементи покриття стелі), відмічено наявність конденсату, павутиння;

- не всі вікна забезпечені москітними сітками, вікна брудні, план миття та чищення відсутні;

- всі двері у виробничих приміщеннях дерев'яні, відмічено корозію фарби, двері брудні, жирні, в антисанітарному стані. Програма по миттю те дезінфекції відсутня;

- усі поверхні (включаючи поверхню обладнання), що контактують з харчовими продуктами, утримуються у антисанітарному стані, місцями пошкоджені, відмічено наявність дерев'яних поверхонь, які важко помити та продезінфікувати належним чином, в мийному відділені посуд зберігається на поліетиленових скатертинах, які в антисанітарному стані (брудні, липкі) та потребують заміни;

- відсутні приміщення для чищення, дезінфекції і зберігання робочих інструментів та обладнання;

- транспортні засоби та контейнери, що використовуються для перевезення харчових продуктів не відповідають вимогам для перевезення харчових продуктів (багажне відділення автомобіля) санітарний стан, температурні режими не контролюються, не забезпечується захист харчових продуктів від забруднення;

- не забезпечено розміщення харчових продуктів у транспортному засобі так, щоб мінімізувати ризик їх забруднення. Продукти розміщуються хаотично, навалом;

- відсутня програма по миттю та дезінфекції обладнання та інвентарю, план-графік з відповідними журналами не ведеться, не визначене відповідне обладнання;

- засоби, місце для миття та дезінфекції, відсутні відповідальні особи. Відсутня процедура позапланового миття та дезінфекції. Відмічено брудні (липкі, жирні) робочі поверхні (дошки для нарізання, столи на яких здійснюються виробничі процеси);

- відсутні сертифікати відповідності на технологічне обладнання, інвентар, відсутні настанови із їх використання та обслуговування. Відповідний лабораторний контроль за санітарним станом не ведеться. Відмічено наявність корозії (іржи) на холодильних камерах, плиті, на кранах у мийному відділенні;

- відмічено розміщення плити, холодильників, стелажів для посуду та ін.. в притул один до одного, що унеможливлює забезпечення процедури прибирання та сприяє накопиченню бруду у важкодоступних місця;

- не надано жодного підтвердження щодо калібрування будь-якого обладнання в т. ч. термометру;

- наявні певні хімічні засоби, до них наявні настанови по використанню, але процедури щодо їх застосування відсутні, не закріплені відповідальні особи по їх використанню;

- відмічено наявність відкритих контейнерів для сміття, відсутні сертифікати відповідності на контейнери для сміття. Відсутній план-графік миття та дезінфекції контейнерів;

- не проводиться періодичний контроль води щодо її відповідності вимогам ДСанПіН 2.2.4-171-10 "Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною";

- не на весь персонал надані відповідні медичні книжки;

- відсутні відповідні протоколи навчань, результати тестувань на рівень обізнаності працівників відповідно вимог законодавства в питаннях особистої гігієни персоналу, санітарного стану одягу;

- навчання щодо гігієнічних вимог до виробництва та обігу харчових продуктів не проводилось;

- відсутній визначений перелік постачальників, відсутній план-графік постачання продукції, не ведеться відповідний журнал контролю за надходженням (санітарний стан автотранспорту, умови транспортування, температурні режими продукції). Заготівля продукції здійснюється самостійно, не забезпечені відповідні умови (контейнери) та прописані процедури заготівлі;

- не визначені місця для зберігання сировини та харчових продуктів. Відсутні настанови по зберіганню продукції, а також не визначені місця для її зберігання, відмічено зберігання сировини (овочі) суміжно 3 чистою (готовою) продукцією;

- відсутні блок-схема виробничого процесу (обігу) харчових продуктів. Не визначені критерії за якими оцінюється безпечність харчових продуктів, не ведеться відповідний контроль (якість миття та дезінфекції виробничих поверхонь, обладнання, інвентарю, посуду, дотримання працівниками особистої гігієни та санітарії виробничих процесів);

- відсутня програма по боротьбі зі шкідниками, не надано жодного доказу щодо контролю за шкідниками при технологічному процесі. Незважаючи на наявність договору по дератизації, процедури моніторингу результативності проведених робіт не проводяться;

- не здійснюється контроль за постачанням та зберіганням харчових продуктів (не здійснюються заміри температури, не ведуться відповідні журнали, відсутні настанови по контролю температурних режимів). Продукція, що потребує дотримання температурних режимів, доставляється та зберігається без умов холоду;

- відсутні настанови по дефростації продукції та підготовки її до використання за призначенням. Не визначене місце для дефростації;

- відсутній реєстр небезпечних (токсичних) речовин та засобів; не визначені місця для їх зберігання, не визначені відповідальні особи, відсутні процедури їх застосування;

- якість миття не контролюється;

- зберігання тари в антисанітарних умовах;

- санітарний стан пакувального матеріалу, інвентарю яким проводиться наповнення тари не контролюється (не проведено жодного змиву з обладнання);

За результатами перевірки складено акт за результатами проведення позапланового заходу державного коньролю стосовно додержання операторами ринку гігієнічних вимог щодо поводження з харчовими продуктами №08/18 від 10.08.2018.

З огляду на виявлені при проведенні перевірки порушення відносно ТОВ "КМТ" було складено протокол "Про порушення Закону України "Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров'я та благополуччя тварин".

Крім того, за результатами проведення позапланового заходу було видано розпорядження від 10.08.2018 №2 "Щодо призупинення діяльності кафе "Зустріч" ТОВ "КМТ" з 10.08.2018 терміном до 10 робочих дні, до усунення зазначених порушень (копія протоколу знаходиться у матеріалах справи), а також Припис "Про усунення порушень вимог законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров'я та благополуччя тварин" від 10.08.2018 №6/18.

За результатами розгляду протоколу "Про порушення Закону України "Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров'я та благополуччя тварин" контролюючий орган дійшов висновку про порушення вимог пункту 1 частини 1 статті 65 Закону України "Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров'я та благополуччя тварин", а тому постановою № 07/18 від 17.08.2018 відносно ТОВ "КМТ" накладено штраф у виді 10 мінімальних заробітних плат у розмірі 37 тис. 230 грн.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам суд виходить з наступного.

Правові та організаційні засади державного контролю, що здійснюється з метою перевірки дотримання операторами ринку законодавства про харчові продукти, корми, здоров'я та благополуччя тварин, а також законодавства про побічні продукти тваринного походження під час ввезення (пересилання) таких побічних продуктів на митну територію України визначено Законом України "Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров'я та благополуччя тварин" від 18.05.2017 № 2042-VIII (далі - Закон №2042-VIII).

Згідно із ст.2 Закону №2042-VIII законодавство про державний контроль складається з Конституції України, цього Закону, Митного кодексу України, законів України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів", "Про ветеринарну медицину", "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" та інших виданих відповідно до них нормативно-правових актів.

За приписами ч.6 ст.2 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" 05.04.2007 № 877-V (далі - Закон № 877-V) Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів та у сфері ветеринарної медицини, його територіальні органи зобов'язані забезпечити дотримання з урахуванням особливостей, визначених Законом України "Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров'я та благополуччя тварин", виключно вимог частин першої, четвертої, шостої - сьомої, абзацу другого частини десятої, частин дванадцятої - чотирнадцятої статті 4, частин першої (крім вимоги щодо отримання погодження центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у відповідній сфері державного контролю, або відповідного державного колегіального органу на проведення позапланового заходу) та третьої статті 6, частин першої - четвертої, шостої, восьмої - десятої статті 7, частин першої та другої статті 12, статей 13 - 18, 20, 21 цього Закону.

Відповідно до ст.3 Закону № 877-V державний нагляд (контроль) здійснюється за принципами: здійснення державного нагляду (контролю) лише за наявності підстав та в порядку, визначеному законом; відкритості, прозорості, плановості й системності державного нагляду (контролю).

Згідно положень ст. 42 Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів" від 23.12.1997 №771/97-ВР конструкція та планування приміщень повинні забезпечувати можливість дотримання належного рівня гігієнічних вимог до харчових продуктів, включаючи захист від забруднення, під час операцій із харчовими продуктами та між такими операціями.

З цією метою приміщення, в яких харчові продукти обробляються та/або переробляються, повинні відповідати таким вимогам:

1) для стін та підлоги приміщень використовуються непроникаючі, непоглинаючі, нетоксичні та придатні до миття матеріали, або інші матеріали, які забезпечують можливість дотримання належного рівня гігієнічних вимог до харчових продуктів, включаючи захист від забруднення, під час операцій із харчовими продуктами та між такими операціями;

2) стеля (або у разі її відсутності внутрішня поверхня даху) та верхні кріплення побудовані таким чином, щоб запобігати накопиченню бруду, утворенню небажаної плісняви і відпаданню часток конструкції, зменшувати конденсат. Поверхня стелі, висота якої є належною для здійснення операцій, має бути гладкою;

3) вікна та інші отвори побудовані таким чином, щоб це запобігало накопиченню бруду. Вікна, що відкриваються назовні, у разі потреби повинні бути обладнані сіткою від комах, що легко знімається для чищення. Вікна, відкриття яких може призвести до забруднення, під час виробництва повинні бути зачинені;

4) поверхня дверей гладка та зроблена з непоглинаючих вологу матеріалів. Двері легко чистяться та у разі потреби дезінфікуються;

5) всі поверхні (включаючи поверхню обладнань), що контактують з харчовими продуктами, утримуються у непошкодженому стані, легко чистяться, у разі потреби дезінфікуються та зроблені з гладких, нержавіючих, нетоксичних, придатних до миття матеріалів;

6) залежно від типу, розміру та виду діяльності на потужностях наявні приміщення для чищення, дезінфекції і зберігання робочих інструментів та обладнання, які виготовлені з нержавіючих матеріалів, легко чистяться, мають гарячу та холодну воду.

Відповідно до ст. 43 Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів" від 23.12.1997 №771/97-ВР (далі Закон №771/97-ВР) рухомі та/або тимчасові потужності (палатки, кіоски, прилавки, рухомі транспортні засоби для торгівлі) повинні відповідати таким вимогам: 1) утримуватися в чистоті та належному стані; 2) забезпечувати захист від будь-якого ризику забруднення, зокрема від шкідників та гризунів; 3) бути обладнані засобами для підтримання належної особистої гігієни; 4) поверхні (включаючи поверхню обладнань), що контактують з харчовими продуктами, утримуються у непошкодженому стані, легко чистяться та дезінфікуються, зроблені з гладких, нержавіючих, нетоксичних, придатних до миття матеріалів; 5) бути забезпечені гарячою та/або холодною питною водою у необхідній кількості; 6) мати належні засоби для гігієнічного зберігання небезпечних та/або неїстівних речовин та відходів (рідких або твердих), а також засоби для їх зберігання та подальшого поводження та/або мати відповідний договір щодо їх утилізації (знищення); 7) мати належні засоби для підтримання температури, необхідної для зберігання харчових продуктів, та її контролю; 8) забезпечувати розміщення харчових продуктів таким чином, щоб максимально знизити ризик їх забруднення.

Нормами ст. 44 Закону №771/97-ВР визначено, що оператори ринку використовують лише транспортні засоби, що відповідають таким вимогам:

1) транспортні засоби та/або контейнери, що використовуються для перевезення харчових продуктів, є чистими, утримуються у належному стані, що забезпечує захист харчових продуктів від забруднення, та мають таку конструкцію, що забезпечує результативне чищення та/або дезінфекцію;

2) якщо використання транспортних засобів та/або контейнерів для перевезення нехарчових продуктів може призвести до забруднення харчового продукту, для перевезення якого вони можуть потім застосовуватися, вони використовуються тільки для перевезення харчових продуктів;

3) у разі одночасного використання транспортних засобів та/або контейнерів для перевезення харчових та нехарчових продуктів або у разі одночасного перевезення різних харчових продуктів забезпечується таке розділення продуктів, що унеможливлює їх забруднення. Для уникнення ризику забруднення забезпечується результативне очищення зазначених транспортних засобів та/або контейнерів перед кожним наступним завантаженням;

4) перевезення рідких, гранульованих, порошкових харчових продуктів здійснюється в ємностях та/або контейнерах/танкерах, передбачених для перевезення тільки харчових продуктів. Зазначені ємності та/або контейнери/танкери чітко промарковані державною мовою, що вказує на їх використання виключно для перевезення харчових продуктів, або мають маркування "тільки для харчових продуктів";

5) харчові продукти розміщуються у транспортних засобах та/або контейнерах таким чином, щоб мінімізувати ризик їх забруднення.

Згідно положень ст. 45 Закону №771/97-ВР оператори ринку можуть використовувати обладнання та інвентар, з якими контактують харчові продукти, що відповідають таким вимогам:

- є чистими та у разі потреби продезінфікованими. Чищення та дезінфекція здійснюються таким чином, щоб забезпечити захист від появи ризику забруднення;

- виготовлені з матеріалів та утримуються у належному стані та умовах, що зменшують ризик забруднення та дають змогу проводити їх чищення та дезінфекцію (крім тари та упаковки, що не повертається оператору ринку);

- розміщені таким чином, що дозволяє чищення обладнання та навколишньої території.

Обладнання має бути каліброваним відповідно до законодавства.

У разі використання хімічних засобів з метою запобігання корозії обладнання та контейнерів такі засоби використовуються відповідно до належної виробничої практики.

Згідно ст. 48 Закону №771/97-ВР оператори ринку дотримуються таких вимог щодо гігієни персоналу потужностей, який працює у зоні поводження з харчовими продуктами:

1) на потужності допускається персонал, який не має протипоказань щодо поводження з харчовими продуктами та пройшов у цього оператора ринку навчання з питань гігієни персоналу, що підтверджено відповідними записами цього оператора ринку;

2) персонал потужностей періодично проходить навчання щодо гігієнічних вимог до виробництва та обігу харчових продуктів у цього оператора ринку. Періодичність такого навчання встановлюється самим оператором ринку.

За приписами ст. 49 Закону №771/97-ВР оператори ринку дотримуються таких вимог: 1) забороняється прийняття об'єктів санітарних заходів (крім живих тварин), що використовуються для виробництва харчових продуктів, після переробки яких отриманий харчовий продукт є непридатним для споживання людиною; 2) первинна продукція та всі інгредієнти, які зберігаються на потужностях, утримуються в умовах, що запобігають їх псуванню та забезпечують захист від забруднення; 3) харчові продукти повинні бути захищеними від будь-якого забруднення на всіх стадіях виробництва, переробки та/або обігу; 4) ведеться результативна боротьба із шкідниками і гризунами; 5) дотримується температурний режим, який унеможливлює розмноження мікроорганізмів, формування токсинів. Такий режим не повинен перериватися. Виключення щодо дотримання температурного режиму, який унеможливлює розмноження мікроорганізмів, формування токсинів, можливе протягом обмеженого періоду часу в процесі підготовки харчового продукту до перевезення, зберігання, продажу, сервірування харчових продуктів за умови, якщо це не спричиняє ризик здоров'ю споживачів; 6) потужності з виробництва, обробки, транспортування, зберігання, первинного пакування перероблених харчових продуктів повинні мати належні приміщення для окремого зберігання перероблених харчових продуктів від неперероблених, у тому числі морозильні камери достатнього розміру; 7) якщо харчові продукти мають зберігатися або пропонуватися до споживання при низьких температурах, вони повинні бути якнайшвидше охолоджені після стадії термічної обробки або останньої стадії виробництва до температури, яка не спричинить ризик здоров'ю споживачів; 8) розморожування харчових продуктів здійснюється таким чином, щоб мінімізувати ризик розмноження патогенних мікроорганізмів або формування токсинів у харчових продуктах.

Під час розморожування харчові продукти утримуються при температурі, яка не спричиняє ризик здоров'ю споживача. Якщо рідина, яка виникає внаслідок розморожування, може спричинити ризик здоров'ю, вона зливається у безпечний спосіб. Після розморожування харчові продукти утримуються у спосіб, що мінімізує ризик розмноження патогенних мікроорганізмів або формування токсинів; 9) небезпечні та/або неїстівні речовини, включаючи корми для тварин, чітко маркуються та зберігаються в окремих безпечних контейнерах.

Пунктом 1 ч. 1 ст. 65 Закону України "Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров'я та благополуччя тварин" від 18.05.2017 №2042-VIII визначено, що оператори ринку несуть відповідальність, зокрема, за порушення встановлених законодавством гігієнічних вимог до виробництва та/або обігу харчових продуктів або кормів, якщо це створює загрозу для життя та/або здоров'я людини або тварини, - тягне за собою накладення штрафу на юридичних осіб у розмірі десяти мінімальних заробітних плат, на фізичних осіб - підприємців - у розмірі шести мінімальних заробітних плат.

Відповідно до ст. 66 Закону України "Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров'я та благополуччя тварин" провадження у справах про порушення юридичними особами та фізичними особами - підприємцями цього Закону, законодавства про харчові продукти та корми здійснюється відповідно до положень цієї статті. Штраф за порушення цього Закону, законодавства про харчові продукти та корми може бути накладено протягом шести місяців з дня виявлення правопорушення, але не пізніше одного року з дня його вчинення. Справа про порушення цього Закону, законодавства про харчові продукти та корми (далі - справа) розглядається компетентним органом або його територіальними органами. Від імені зазначених органів розглядати справи мають право головні державні інспектори та головні державні ветеринарні інспектори. Справа розглядається не пізніше п'ятнадцяти робочих днів з дня отримання відповідною посадовою особою протоколу та інших матеріалів справи. За письмовим клопотанням особи, щодо якої складено протокол, розгляд справи відкладається, але не більше ніж на десять робочих днів, для подання нею додаткових матеріалів або з інших поважних причин.

За результатами розгляду справи головний державний інспектор (головний державний ветеринарний інспектор) виносить одну з таких постанов:

1) про накладення штрафу;

2) про закриття справи.

Постанова у справі має містити:

1) прізвище, ім'я, по батькові посадової особи, яка винесла постанову;

2) дату і місце розгляду справи;

3) відомості про особу, щодо якої винесено постанову, а також потерпілого (за наявності);

4) опис обставин, встановлених під час розгляду справи, та доказів, що їх підтверджують;

5) посилання на положення законодавства, які були порушені, та/або зазначення підстав для закриття справи;

6) посилання на положення закону, які передбачають відповідальність за правопорушення;

7) прийняте у справі рішення.

Постанова про накладення штрафу має відповідати вимогам до виконавчого документа, передбаченим Законом України "Про виконавче провадження".

Постанова у справі вручається особі, щодо якої її винесено, або її представникові під розписку або надсилається рекомендованим поштовим відправленням з повідомленням про вручення протягом трьох робочих днів з дня її винесення.

Слід наголосити, що позивач звертаючись до суду з даним позовом фактично посилався, як на підставу для скасування оскаржуваної постанови на те, що при винесенні спірної постанови відповідач не прийняв до уваги акт №36 санітарно-епідеміологічного обстеження об'єкта кафе "Зустріч", смт.Черняхів, вул.Володимирська 117 А від 09 серпня 2018 року під час якого було відібрано 20 гігієнічних змивів з різних предметів та засобів виробництва на кухні та проведено аналіз води на харчоблоці. Відповідно до результатів лабораторних обстежень будь-яких збудників інфекційних захворювань виявлено не було.

Суд не приймає до уваги таке твердження позивача, оскільки жодних результатів лабораторних досліджень за наслідками відібраних змивів предметів та засобів виробництва на кухні та аналізів води на харчоблоці позивачем суду надано не було. Фактично таке твердження не підтверджено жодним доказом та грунтується виключно на припущеннях позивача.

Суд також вважає за необхідне наголосити, що позивача притягнуто до відповідальності не за наявність будь-яких збудників інфекційних захворювань, а за допущені 36 видів порушень, які відображені та детально описані у акті перевірки №08/18 від 10.08.2018.

Доказів щодо усунення порушень відображених у акті перевірки санітарно - епідеміологічного обстеження об'єкта кафе "Зустріч", смт.Черняхів, вул.Володимирська, 117а №08/18 від 10.08.2018 позивачем не надано.

Суд не приймає також до уваги посилання позивача на те, що у оскаржуваній постанові відсутні відомості про особу, щодо якої винесено постанову, оскільки за змістом постанови є незрозумілим на кого накладено стягнення і хто саме вчинив правопорушення, відсутній опис обставин, встановлених підчас розгляду справи (фабула правопорушення яке інкримінується правопорушнику), відсутні будь-які докази, що підтверджують мною чи іншими особами ТОВ "КМТ" правопорушення передбачених ст. 65 Закону України № 2042- VIII від 18.05.2017 року, в постанові відсутні посилання на положення норм законодавства які були порушені, а також суть цих порушень, оскільки у постанові № 07/18 від 17.08.2018 чітко вказано, що справу розглянуто відносно товариства з обмеженою відповідальністю "КМТ", зазначено норму закону, який передбачає відповідальність за правопорушення зміст якого дає змогу встановити, яке саме правопорушення було допущено.

З огляду на викладені вище обставини, суд зазначає, що посадові особи Держпродспоживслужби в Житомирській області при винесенні оскарженої постанови про накладення штрафу № 07/18 від 17.08.2018 діяли у відповідності до норм чинного законодавства, з додержанням вимог ч. 2 ст. 19 Конституції України та ст.ст. 65, 66 Закону України "Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров'я та благополуччя тварин", тому позовні вимоги є необґрунтованими та у їх задоволенні слід відмовити.

На підставі викладеного, керуючись статтями 242-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

вирішив:

У задоволенні позову товариства з обмеженою відповідальністю "КМТ" (вул. Володимирська, 117 А, смт.Черняхів, Житомирська область, 12301, код ЄДРПОУ 33868657) до Головного управління Держпродспоживслужби в Житомирській області (вул. Гагаріна, 55, м.Житомир,10002, код ЄДРПОУ 40346926) про визнання протиправною та скасування постанови відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Житомирський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя М.С. Токарева

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.04.2019
Оприлюднено11.04.2019
Номер документу81043422
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —293/1542/18

Постанова від 09.10.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Ухвала від 31.07.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Ухвала від 04.07.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Ухвала від 22.05.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Рішення від 09.04.2019

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Токарева Марія Сергіївна

Ухвала від 21.11.2018

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Токарева Марія Сергіївна

Ухвала від 29.10.2018

Адміністративне

Черняхівський районний суд Житомирської області

Васильчук С. Ф.

Ухвала від 18.09.2018

Адміністративне

Черняхівський районний суд Житомирської області

Васильчук С. Ф.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні