П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 293/1542/18
Головуючий суддя 1-ої інстанції - Токарева Марія Сергіївна
Суддя-доповідач - Ватаманюк Р.В.
09 жовтня 2019 року
м. Вінниця
Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді: Ватаманюка Р.В.
суддів: Моніча Б.С. Капустинського М.М. ,
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "КМТ" на рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 09 квітня 2019 року (прийняте у м. Житомир) у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "КМТ" (далі - позивач) до Головного управління Держпродспоживслужби в Житомирській області (далі - відповідач) про визнання протиправною та скасування постанови,
В С Т А Н О В И В :
позивач 14.09.2018 звернувся із позовом до Черняхівського районного суду Житомирської області в якому просив визнати протиправною та скасувати постанову 07/18 від 17.08.2018 Головного державного ветеренарного інспектора в Житомирській області про накладення стягнення на ТОВ "КМТ" кафе "Зустріч" у вигляді штрафу в розмірі 37 230 грн., а провадження у справі закрити за відсутністю складу правопорушення.
29.10.2018 ухвалою Черняхівського районного суду Житомирської області справу передано до Житомирського окружного адміністративного суду за підсудністю.
Рішенням Житомирського окружного адміністративного суду від 09.04.2019 в задоволенні позову відмовлено.
Не погоджуючись із рішенням суду першої інстанції, позивач подав апеляційну скаргу, в якій просить суд скасувати вказане рішення та прийняти нове, яким позов задовольнити повністю.
В обґрунтування апеляційної скарги апелянт вказав, що судом першої інстанції безпідставно не враховано того, що акт перевірки не може слугувати доказом у справі, виявлені порушення повинні бути викладені у постанові. Також вказує, що з протоколом про порушення законодавства про харчові продукти ознайомлений не був, що позбавило його права на надання пояснень. Крім того, скаржник вказує на дію мораторію до 01.01.2019.
Відповідач подав відзив на апеляційну скаргу вказавши, що захід державного нагляду (контролю) був позаплановий (розслідування харчового отруєння), тому твердження апелянта про дію мораторію, який розповсюджується лише на планові заходи, є безпідставними. Також у відзиві відповідач спростовує доводи апеляційної скарги стосовно порушення вимог законодавства при складанні протоколу.
08.10.2019 до суду надійшла заява представника відповідача про розгляд справи без участі відповідача.
Перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, заслухавши суддю-доповідача, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін з таких підстав.
Відповідно до ч. 1 ст. 308 КАС України, суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Судом першої інстанції встановлені та неоспорені сторонами такі обставини.
09.08.2018 до Головного управління Держпродспоживслужби в Житомирській області від в.о. начальника Черняхівського районного управління Головного управління Держпродспоживслужби в Житомирській області надійшла інформація з подальшим повідомленням (№ 35-00/496) про зареєстрований 08.08.2018 один випадок гастроентероколіту та 09.08.2018 - 3 випадки гастроентероколіту.
Усі хворі були госпіталізовані. Додатково зазначено, що 04.08 та 05.08.2018 вони були присутні на весіллі в кафе "Зустріч" смт. Черняхів, де вживали страви з кафе так і власного приготування принесені на весілля.
На підставі вказаного повідомлення ГУ Держпродспоживслужби в Житомирській області видано наказ від 09.08.2018 №1173-ОД "Щодо розслідування випадків захворювання на ГКІ серед відвідувачів кафе "Зустріч" смт. Черняхів" та направлення від 09.08.2018 №346 для надання консультативно-практичної допомоги та участі у проведенні позапланового заходу по перевірці вказаного закладу.
Під час обстеження кафе виявлені грубі порушення в дотриманні чинного законодавства, а саме:
- відсутній реєстр технологічного обладнання та будь яка технічна документація на наявне технологічне обладнання, не надано план проведення технічного обслуговування технологічного обладнання, а також результати обслуговування (проведення ремонтних робіт);
- не надано підтверджень щодо дотримання належного стану чистоти в кафе - (відсутня програма по миттю та дезінфекції, контроль за миттям та дезінфекцією не здійснюється, відсутні закріплені особи, що мають здійснювати прибирання приміщень, обладнання, робочих поверхонь, інвентарю);
- згідно акта введення в експлуатацію даний заклад розрахований на 45 посадкових місць, перевіркою встановлено наявність посадкових місць на 80 осіб;
- відмічено нецільове використання виробничих приміщення (суміжне зберігання продукції та сировини);
- відсутні підтвердження здійснення заходів, необхідних для забезпечення гігієнічних вимог, в тому числі заходів по боротьбі із шкідниками;
- відсутній реєстр токсичних речовин, а також процедури щодо їх зберігання та поводження з ними;
- відсутня план-схема приміщення на якій зазначено вентиляційна система з напрямками руху повітря, місцями входу та виходу повітря; Відсутня технічна документація на обладнання, яке використовується для забезпечення вентиляційних потреб; Відсутні план- графік обслуговування систем вентиляції, відсутні акти виконаних робіт та/або журнал проведеного обслуговування вентиляційних систем;
- відсутня програма по контролю за освітленням, не визначено місця, в яких необхідне освітлення в 450 люкс. Відсутній реєстр освітлювальних засобів, план-графік обслуговування, записи про проведене технічне обслуговування освітлювальних засобів - відсутнє;
- не надано підтвердження щодо утримання підлоги в належному санітарному стані, відмічено калюжі, брудну та слизьку підлогу. Не визначено за яких підстав має бути проведено миття та дезінфекцію;
- в мийному відділенні стіни побілені та вкриті грибком, в інших відділеннях відмічено лущення фарби, візуально - стан стін - не задовільний по всіх приміщення (бруд, жирові потьоки);
- стеля в приміщеннях харчоблоку потребує косметичного ремонту (потріскана штукатурка, відпадають елементи покриття стелі), відмічено наявність конденсату, павутиння;
- не всі вікна забезпечені москітними сітками, вікна брудні, план миття та чищення відсутні;
- всі двері у виробничих приміщеннях дерев`яні, відмічено корозію фарби, двері брудні, жирні, в антисанітарному стані. Програма по миттю те дезінфекції відсутня;
- усі поверхні (включаючи поверхню обладнання), що контактують з харчовими продуктами, утримуються у антисанітарному стані, місцями пошкоджені, відмічено наявність дерев`яних поверхонь, які важко помити та продезінфікувати належним чином, в мийному відділені посуд зберігається на поліетиленових скатертинах, які в антисанітарному стані (брудні, липкі) та потребують заміни;
- відсутні приміщення для чищення, дезінфекції і зберігання робочих інструментів та обладнання;
- транспортні засоби та контейнери, що використовуються для перевезення харчових продуктів не відповідають вимогам для перевезення харчових продуктів (багажне відділення автомобіля) санітарний стан, температурні режими не контролюються, не забезпечується захист харчових продуктів від забруднення;
- не забезпечено розміщення харчових продуктів у транспортному засобі так, щоб мінімізувати ризик їх забруднення. Продукти розміщуються хаотично, навалом;
- відсутня програма по миттю та дезінфекції обладнання та інвентарю, план-графік з відповідними журналами не ведеться, не визначене відповідне обладнання;
- засоби, місце для миття та дезінфекції, відсутні відповідальні особи. Відсутня процедура позапланового миття та дезінфекції. Відмічено брудні (липкі, жирні) робочі поверхні (дошки для нарізання, столи на яких здійснюються виробничі процеси);
- відсутні сертифікати відповідності на технологічне обладнання, інвентар, відсутні настанови із їх використання та обслуговування. Відповідний лабораторний контроль за санітарним станом не ведеться. Відмічено наявність корозії (іржи) на холодильних камерах, плиті, на кранах у мийному відділенні;
- відмічено розміщення плити, холодильників, стелажів для посуду та ін.. в притул один до одного, що унеможливлює забезпечення процедури прибирання та сприяє накопиченню бруду у важкодоступних місця;
- не надано жодного підтвердження щодо калібрування будь-якого обладнання в т. ч. термометру;
- наявні певні хімічні засоби, до них наявні настанови по використанню, але процедури щодо їх застосування відсутні, не закріплені відповідальні особи по їх використанню;
- відмічено наявність відкритих контейнерів для сміття, відсутні сертифікати відповідності на контейнери для сміття. Відсутній план-графік миття та дезінфекції контейнерів;
- не проводиться періодичний контроль води щодо її відповідності вимогам ДСанПіН 2.2.4-171-10 "Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною";
- не на весь персонал надані відповідні медичні книжки;
- відсутні відповідні протоколи навчань, результати тестувань на рівень обізнаності працівників відповідно вимог законодавства в питаннях особистої гігієни персоналу, санітарного стану одягу;
- навчання щодо гігієнічних вимог до виробництва та обігу харчових продуктів не проводилось;
- відсутній визначений перелік постачальників, відсутній план-графік постачання продукції, не ведеться відповідний журнал контролю за надходженням (санітарний стан автотранспорту, умови транспортування, температурні режими продукції). Заготівля продукції здійснюється самостійно, не забезпечені відповідні умови (контейнери) та прописані процедури заготівлі;
- не визначені місця для зберігання сировини та харчових продуктів. Відсутні настанови по зберіганню продукції, а також не визначені місця для її зберігання, відмічено зберігання сировини (овочі) суміжно 3 чистою (готовою) продукцією;
- відсутні блок-схема виробничого процесу (обігу) харчових продуктів. Не визначені критерії за якими оцінюється безпечність харчових продуктів, не ведеться відповідний контроль (якість миття та дезінфекції виробничих поверхонь, обладнання, інвентарю, посуду, дотримання працівниками особистої гігієни та санітарії виробничих процесів);
- відсутня програма по боротьбі зі шкідниками, не надано жодного доказу щодо контролю за шкідниками при технологічному процесі. Незважаючи на наявність договору по дератизації, процедури моніторингу результативності проведених робіт не проводяться;
- не здійснюється контроль за постачанням та зберіганням харчових продуктів (не здійснюються заміри температури, не ведуться відповідні журнали, відсутні настанови по контролю температурних режимів). Продукція, що потребує дотримання температурних режимів, доставляється та зберігається без умов холоду;
- відсутні настанови по дефростації продукції та підготовки її до використання за призначенням. Не визначене місце для дефростації;
- відсутній реєстр небезпечних (токсичних) речовин та засобів; не визначені місця для їх зберігання, не визначені відповідальні особи, відсутні процедури їх застосування;
- якість миття не контролюється;
- зберігання тари в антисанітарних умовах;
- санітарний стан пакувального матеріалу, інвентарю яким проводиться наповнення тари не контролюється (не проведено жодного змиву з обладнання);
10.08.2019 за результатами перевірки складено акт за результатами проведення позапланового заходу державного контролю стосовно додержання операторами ринку гігієнічних вимог щодо поводження з харчовими продуктами №08/18.
З огляду на виявлені при проведенні перевірки порушення відносно ТОВ "КМТ" було складено протокол "Про порушення Закону України "Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин".
Крім того, за результатами проведення позапланового заходу було видано розпорядження від 10.08.2018 №2 "Щодо призупинення діяльності кафе "Зустріч" ТОВ "КМТ" з 10.08.2018 терміном до 10 робочих днів, до усунення зазначених порушень, а також Припис "Про усунення порушень вимог законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин" від 10.08.2018 №6/18.
За результатами розгляду протоколу "Про порушення Закону України "Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин" контролюючий орган дійшов висновку про порушення вимог пункту 1 частини 1 статті 65 Закону України "Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин", а тому постановою № 07/18 від 17.08.2018 відносно ТОВ "КМТ" накладено штраф у виді 10 мінімальних заробітних плат у розмірі 37 230 грн.
Не погоджаючись із вказаною постановою позивач звернувся до суду з даним позовом.
Приймаючи оскаржуване рішення суд першої інстанції дійшов висновку, що посадові особи Держпродспоживслужби в Житомирській області при винесенні оскарженої постанови про накладення штрафу № 07/18 від 17.08.2018 діяли у відповідності до норм чинного законодавства, з додержанням вимог ч. 2 ст. 19 Конституції України та ст.ст. 65, 66 Закону України "Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин", тому позовні вимоги є необґрунтованими та у їх задоволенні слід відмовити.
Апеляційний суд погоджується з висновками суду першої інстанції за такими доводами.
Згідно ст. 42 Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів" від 23.12.1997 №771/97-ВР (далі - Закон №771/97-ВР) конструкція та планування приміщень повинні забезпечувати можливість дотримання належного рівня гігієнічних вимог до харчових продуктів, включаючи захист від забруднення, під час операцій із харчовими продуктами та між такими операціями.
З цією метою приміщення, в яких харчові продукти обробляються та/або переробляються, повинні відповідати таким вимогам:
1) для стін та підлоги приміщень використовуються непроникаючі, непоглинаючі, нетоксичні та придатні до миття матеріали, або інші матеріали, які забезпечують можливість дотримання належного рівня гігієнічних вимог до харчових продуктів, включаючи захист від забруднення, під час операцій із харчовими продуктами та між такими операціями;
2) стеля (або у разі її відсутності внутрішня поверхня даху) та верхні кріплення побудовані таким чином, щоб запобігати накопиченню бруду, утворенню небажаної плісняви і відпаданню часток конструкції, зменшувати конденсат. Поверхня стелі, висота якої є належною для здійснення операцій, має бути гладкою;
3) вікна та інші отвори побудовані таким чином, щоб це запобігало накопиченню бруду. Вікна, що відкриваються назовні, у разі потреби повинні бути обладнані сіткою від комах, що легко знімається для чищення. Вікна, відкриття яких може призвести до забруднення, під час виробництва повинні бути зачинені;
4) поверхня дверей гладка та зроблена з непоглинаючих вологу матеріалів. Двері легко чистяться та у разі потреби дезінфікуються;
5) всі поверхні (включаючи поверхню обладнань), що контактують з харчовими продуктами, утримуються у непошкодженому стані, легко чистяться, у разі потреби дезінфікуються та зроблені з гладких, нержавіючих, нетоксичних, придатних до миття матеріалів;
6) залежно від типу, розміру та виду діяльності на потужностях наявні приміщення для чищення, дезінфекції і зберігання робочих інструментів та обладнання, які виготовлені з нержавіючих матеріалів, легко чистяться, мають гарячу та холодну воду.
Статтею 43 Закону №771/97-ВР зазначено, що рухомі та/або тимчасові потужності (палатки, кіоски, прилавки, рухомі транспортні засоби для торгівлі) повинні відповідати таким вимогам: 1) утримуватися в чистоті та належному стані; 2) забезпечувати захист від будь-якого ризику забруднення, зокрема від шкідників та гризунів; 3) бути обладнані засобами для підтримання належної особистої гігієни; 4) поверхні (включаючи поверхню обладнань), що контактують з харчовими продуктами, утримуються у непошкодженому стані, легко чистяться та дезінфікуються, зроблені з гладких, нержавіючих, нетоксичних, придатних до миття матеріалів; 5) бути забезпечені гарячою та/або холодною питною водою у необхідній кількості; 6) мати належні засоби для гігієнічного зберігання небезпечних та/або неїстівних речовин та відходів (рідких або твердих), а також засоби для їх зберігання та подальшого поводження та/або мати відповідний договір щодо їх утилізації (знищення); 7) мати належні засоби для підтримання температури, необхідної для зберігання харчових продуктів, та її контролю; 8) забезпечувати розміщення харчових продуктів таким чином, щоб максимально знизити ризик їх забруднення.
Відповідно до вимог ст. 44 Закону №771/97-ВР, оператори ринку використовують лише транспортні засоби, що відповідають таким вимогам:
1) транспортні засоби та/або контейнери, що використовуються для перевезення харчових продуктів, є чистими, утримуються у належному стані, що забезпечує захист харчових продуктів від забруднення, та мають таку конструкцію, що забезпечує результативне чищення та/або дезінфекцію;
2) якщо використання транспортних засобів та/або контейнерів для перевезення нехарчових продуктів може призвести до забруднення харчового продукту, для перевезення якого вони можуть потім застосовуватися, вони використовуються тільки для перевезення харчових продуктів;
3) у разі одночасного використання транспортних засобів та/або контейнерів для перевезення харчових та нехарчових продуктів або у разі одночасного перевезення різних харчових продуктів забезпечується таке розділення продуктів, що унеможливлює їх забруднення. Для уникнення ризику забруднення забезпечується результативне очищення зазначених транспортних засобів та/або контейнерів перед кожним наступним завантаженням;
4) перевезення рідких, гранульованих, порошкових харчових продуктів здійснюється в ємностях та/або контейнерах/танкерах, передбачених для перевезення тільки харчових продуктів. Зазначені ємності та/або контейнери/танкери чітко промарковані державною мовою, що вказує на їх використання виключно для перевезення харчових продуктів, або мають маркування "тільки для харчових продуктів";
5) харчові продукти розміщуються у транспортних засобах та/або контейнерах таким чином, щоб мінімізувати ризик їх забруднення.
Положенням ст. 45 Закону №771/97-ВР передбачено, що оператори ринку можуть використовувати обладнання та інвентар, з якими контактують харчові продукти, що відповідають таким вимогам:
- є чистими та у разі потреби продезінфікованими. Чищення та дезінфекція здійснюються таким чином, щоб забезпечити захист від появи ризику забруднення;
- виготовлені з матеріалів та утримуються у належному стані та умовах, що зменшують ризик забруднення та дають змогу проводити їх чищення та дезінфекцію (крім тари та упаковки, що не повертається оператору ринку);
- розміщені таким чином, що дозволяє чищення обладнання та навколишньої території.
Обладнання має бути каліброваним відповідно до законодавства.
У разі використання хімічних засобів з метою запобігання корозії обладнання та контейнерів такі засоби використовуються відповідно до належної виробничої практики.
Згідно ст. 48 Закону №771/97-ВР, оператори ринку дотримуються таких вимог щодо гігієни персоналу потужностей, який працює у зоні поводження з харчовими продуктами:
1) на потужності допускається персонал, який не має протипоказань щодо поводження з харчовими продуктами та пройшов у цього оператора ринку навчання з питань гігієни персоналу, що підтверджено відповідними записами цього оператора ринку;
2) персонал потужностей періодично проходить навчання щодо гігієнічних вимог до виробництва та обігу харчових продуктів у цього оператора ринку. Періодичність такого навчання встановлюється самим оператором ринку.
Відповідно до вимог ст. 49 Закону №771/97-ВР оператори ринку дотримуються таких вимог: 1) забороняється прийняття об`єктів санітарних заходів (крім живих тварин), що використовуються для виробництва харчових продуктів, після переробки яких отриманий харчовий продукт є непридатним для споживання людиною; 2) первинна продукція та всі інгредієнти, які зберігаються на потужностях, утримуються в умовах, що запобігають їх псуванню та забезпечують захист від забруднення; 3) харчові продукти повинні бути захищеними від будь-якого забруднення на всіх стадіях виробництва, переробки та/або обігу; 4) ведеться результативна боротьба із шкідниками і гризунами; 5) дотримується температурний режим, який унеможливлює розмноження мікроорганізмів, формування токсинів. Такий режим не повинен перериватися. Виключення щодо дотримання температурного режиму, який унеможливлює розмноження мікроорганізмів, формування токсинів, можливе протягом обмеженого періоду часу в процесі підготовки харчового продукту до перевезення, зберігання, продажу, сервірування харчових продуктів за умови, якщо це не спричиняє ризик здоров`ю споживачів; 6) потужності з виробництва, обробки, транспортування, зберігання, первинного пакування перероблених харчових продуктів повинні мати належні приміщення для окремого зберігання перероблених харчових продуктів від неперероблених, у тому числі морозильні камери достатнього розміру; 7) якщо харчові продукти мають зберігатися або пропонуватися до споживання при низьких температурах, вони повинні бути якнайшвидше охолоджені після стадії термічної обробки або останньої стадії виробництва до температури, яка не спричинить ризик здоров`ю споживачів; 8) розморожування харчових продуктів здійснюється таким чином, щоб мінімізувати ризик розмноження патогенних мікроорганізмів або формування токсинів у харчових продуктах.
Під час розморожування харчові продукти утримуються при температурі, яка не спричиняє ризик здоров`ю споживача. Якщо рідина, яка виникає внаслідок розморожування, може спричинити ризик здоров`ю, вона зливається у безпечний спосіб. Після розморожування харчові продукти утримуються у спосіб, що мінімізує ризик розмноження патогенних мікроорганізмів або формування токсинів; 9) небезпечні та/або неїстівні речовини, включаючи корми для тварин, чітко маркуються та зберігаються в окремих безпечних контейнерах.
Пунктом 1 ч. 1 ст. 65 Закону України "Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин" від 18.05.2017 №2042-VIII (далі - Закон №2042-VIII) визначено, що оператори ринку несуть відповідальність, зокрема, за порушення встановлених законодавством гігієнічних вимог до виробництва та/або обігу харчових продуктів або кормів, якщо це створює загрозу для життя та/або здоров`я людини або тварини, - тягне за собою накладення штрафу на юридичних осіб у розмірі десяти мінімальних заробітних плат, на фізичних осіб - підприємців - у розмірі шести мінімальних заробітних плат.
Відповідно до ст. 66 Закону №2042-VIII провадження у справах про порушення юридичними особами та фізичними особами - підприємцями цього Закону, законодавства про харчові продукти та корми здійснюється відповідно до положень цієї статті. Штраф за порушення цього Закону, законодавства про харчові продукти та корми може бути накладено протягом шести місяців з дня виявлення правопорушення, але не пізніше одного року з дня його вчинення. Справа про порушення цього Закону, законодавства про харчові продукти та корми (далі - справа) розглядається компетентним органом або його територіальними органами. Від імені зазначених органів розглядати справи мають право головні державні інспектори та головні державні ветеринарні інспектори. Справа розглядається не пізніше п`ятнадцяти робочих днів з дня отримання відповідною посадовою особою протоколу та інших матеріалів справи. За письмовим клопотанням особи, щодо якої складено протокол, розгляд справи відкладається, але не більше ніж на десять робочих днів, для подання нею додаткових матеріалів або з інших поважних причин.
За результатами розгляду справи головний державний інспектор (головний державний ветеринарний інспектор) виносить одну з таких постанов: 1) про накладення штрафу; 2) про закриття справи.
Постанова у справі має містити: 1) прізвище, ім`я, по батькові посадової особи, яка винесла постанову; 2) дату і місце розгляду справи; 3) відомості про особу, щодо якої винесено постанову, а також потерпілого (за наявності); 4) опис обставин, встановлених під час розгляду справи, та доказів, що їх підтверджують; 5) посилання на положення законодавства, які були порушені, та/або зазначення підстав для закриття справи; 6) посилання на положення закону, які передбачають відповідальність за правопорушення; 7) прийняте у справі рішення.
Постанова про накладення штрафу має відповідати вимогам до виконавчого документа, передбаченим Законом України "Про виконавче провадження".
Постанова у справі вручається особі, щодо якої її винесено, або її представникові під розписку або надсилається рекомендованим поштовим відправленням з повідомленням про вручення протягом трьох робочих днів з дня її винесення.
Як вбачається з матеріалів справи, на підставі пункту 1 частини 1 статті 65 Закону України "Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров`я та благополуччя тварин" постановою № 07/18 від 17.08.2018 Головним управлінням Держпродспоживслужби в Житомирській області відносно ТОВ "КМТ" накладено штраф у виді 10 мінімальних заробітних плат у розмірі 37 230 грн.
Вказана постанова прийнята за результатами обстеження кафе "Зустріч" ТОВ "КМТ", в якому під час перевірки виявлені грубі порушення в дотриманні чинного законодавства.
В апеляційній скарзі позивач вказує на те, що вказані у акті перевірки правопорушення повинні бути викладені у постанові. Докази щодо усунення порушень зазначених в акті повинен був надати відповідач. Також вказує, що з протоколом про порушення законодавства про харчові продукти ознайомлений не був, що позбавило його права на надання пояснень.
Однак, в протоколі №08/18 від 10.08.2018 міститься обов`язкова графа "Посилання на акт державного контролю та інші докази, якими підтверджується вчинення правопорушення". В даній графі міститься запис про акт №8/18 від 10.08.2018 як на відповідний доказ, який в свою чергу є невід`ємною частиною при розгляді справи та винесенні постанови про накладення штрафу, та відповідно являється належним та допустимим доказом в адміністративній справі.
Примірник акту №08/18 від 10.08.2018 вручено директору ТОВ "КМТ" 10.08.2018, про що міститься його підпис в акті. Будь - яких заперечень чи зауважень до акту не надано.
Від отримання протоколу від 10.08.2018 директор ТОВ "КМТ" кафе "Зустріч" ОСОБА_1 відмовився, про що до протоколу було внесено відповідний запис, а примірник протоколу направлено на юридичну адресу скаржника.
Стосовно відомостей про свідків, то такий запис не є обов`язковим та не може слугувати підставою для визнання інформації яка міститься в протоколі такою що не відповідає дійсності.
Щодо доводів позивача про відсутність підстав для проведення перевірки ТОВ "КМТ" кафе "Зустріч" апеляційний суд зазначає, що захід державного нагляду проводився не за заявою фізичної особи, яка постраждала, а за інформацією від виконуючого обов`язки начальника Черняхівського району управління Головного управління Держпродспоживслужби в Житомирській області, яка надійшла з подальшим повідомленням про зареєстрований 08.08.2018 один випадок гастроентероколіту та 09.08.2018 - 3 випадки гастроентероколіту. Усі хворі були госпіталізовані. Також вказано, що 04.08 та 05.08.2018 вони були присутні на весіллі в кафе "Зустріч" смт. Черняхів, де вживали страви з кафе та власного приготування принесені на весілля.
Статтями 2, 3 Закону України "Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 03.11.2016 № 1728-VIII (далі - Закон № 1728-VIII), встановлено до 31 грудня 2018 року мораторій на проведення органами державного нагляду (контролю) планових заходів із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.
До 31 грудня 2018 року позапланові заходи державного нагляду (контролю) здійснюються органами державного нагляду (контролю):
1) з підстави, передбаченої частиною другою цієї статті (за погодженням центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну регуляторну політику, політику з питань нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, ліцензування та дозвільної системи у сфері господарської діяльності та дерегуляції господарської діяльності (далі - Державна регуляторна служба);
2) за письмовою заявою суб`єкта господарювання до відповідного органу державного нагляду (контролю) про здійснення заходу державного нагляду (контролю) за його бажанням;
3) за рішенням суду;
4) у разі настання аварії, смерті потерпілого внаслідок нещасного випадку, що було пов`язано з діяльністю суб`єкта господарювання;
5) у разі настання події, що має значний негативний вплив відповідно до критеріїв, затверджених Кабінетом Міністрів України, на права, законні інтереси, життя та здоров`я людини, захист навколишнього природного середовища та забезпечення безпеки держави;
6) для перевірки виконання суб`єктом господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення попереднього заходу органом державного нагляду (контролю).
Позаплановий захід державного нагляду (контролю) на підставі обґрунтованого звернення фізичної особи про порушення суб`єктом господарювання її законних прав проводиться органом державного нагляду (контролю) за погодженням Державної регуляторної служби.
Враховуючи, що підставою для проведення позапланової перевірки відповідача стало розслідування харчового отруєння у ТОВ "КМТ" кафе "Зустріч", тобто мала місце подія, яка призвела до негативних наслідків для життя та здоров`я людини, а тому, відповідач вчиняючи дії по проведенню позапланової перевірки не порушив при норми Закону України "Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".
Крім того, статтею 6 Закону № 1728-VIII вказано, що дія цього Закону не поширюється на відносини, що виникають під час проведення заходів нагляду (контролю) органами, перелік яких встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 18.12.2017 №1104 затверджено перелік органів державного нагляду (контролю), на які не поширюється дія Закону України "Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", відповідно до якого, на Держпродспоживслужбу та її територіальні органи (в частині заходів із здійснення державного ветеринарно-санітарного контролю, державного нагляду (контролю) за дотриманням санітарного законодавства, безпечністю та окремими показниками якості харчових продуктів, дотриманням законодавства про захист прав споживачів, державного нагляду у сферах карантину та захисту рослин) не поширюється дія Закону України "Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".
Отже, твердження позивача про те, що позаплановий захід Управлінням вчинено всупереч мораторію, накладеного Законом України "Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" є безпідставним.
Таким чином, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про те, що посадові особи Держпродспоживслужби в Житомирській області при винесенні оскарженої постанови про накладення штрафу № 07/18 від 17.08.2018 діяли у відповідності до норм чинного законодавства, а тому позовні вимоги є необґрунтованими та задоволенню не підлягають.
На підставі викладеного та приймаючи до уваги, що суд першої інстанції при ухваленні оскаржуваного рішення вірно встановив фактичні обставини справи, дослідив наявні докази, надав їм належну оцінку, та прийняв законне і обґрунтоване рішення, висновки суду відповідають обставинам справи, а тому підстав для його скасування не вбачається.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 315, 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В :
апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "КМТ" залишити без задоволення, а рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 09 квітня 2019 року - без змін.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст.ст.328, 329 КАС України.
Головуючий Ватаманюк Р.В. Судді Моніч Б.С. Капустинський М.М.
Суд | Сьомий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.10.2019 |
Оприлюднено | 17.10.2019 |
Номер документу | 84954348 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сьомий апеляційний адміністративний суд
Ватаманюк Р.В.
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Токарева Марія Сергіївна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Токарева Марія Сергіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні