Зіньківський районний суд в Полтавській області
38100, м. Зіньків, вул. Соборності, 2. Тел.3-24-41/факс 3-11-95
Справа № 530/406/17
Номер провадження 1-кс/530/53/19
У Х В А Л А
іменем України
01.04.2019 р. м.Зіньків
Зіньківський районнийсуд Полтавськоїобласті вскладі:головуючого -слідчого судді ОСОБА_1 ,секретаря ОСОБА_2 розглянувши увідкритому судовомузасіданні взалі суду м.Зінькова справу заклопотання слідчогоСВ ЗінківськогоВП ГадяцькогоВП ГУНПв Полтавськійобласті ОСОБА_3 про проведенняпозапланової аудиторськоїперевірки покримінальному провадженню№42017171260000011,внесеного доЄдиного реєструдосудових розслідувань 18.01.2017року,за ознакамикримінальних правопорушень,передбачених зач.1ст.366,ч.2ст.191КК України,
В С Т А Н О В И В :
Слідчий СВ Зінківського ВП Гадяцького ВП ГУНП в Полтавській області ОСОБА_3 звернувся до суду з клопотанням позапланової аудиторської перевірки, погодженим начальником Зіньківського відділу Миргородської місцевої прокуратури, в якому прохали задовольнити клопотання та надати дозвіл про проведення позапланової аудиторської перевірки фінансово-господарської діяльності Загрунівської сільської ради Зіньківського району Полтавської області (код ЄДРПОУ 13956007, адреса: Полтавська область, Зіньківський район, с.Загрунівка, вул.Миру, 2, 38133).
Слідчий СВЗіньківського відділенняполіції ГадяцькогоВП ГУНПв Полтавськійобласті ОСОБА_3 та прокурору судовезасідання нез`явилися,про часта місцесудового розглядуповідомлені належнимчином,їх неявкане перешкоджаєрозгляду клопотання.
Відповідно до ч.4 ст.107 КПК України, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснювалося.
Дослідивши клопотання та додані до нього матеріали, слідчий суддя приходить до наступного висновку про можливість задоволення клопотання про проведення позапланової виїзної перевірки виходячи з наступного.
На даний час зКПК Українивиключено п.6 ч.2 ст.36 та п.4 ч.2 ст.40, якими прокурору та слідчому надавались повноваження призначати ревізії та перевірки у порядку, визначеному законом, що обумовлює необхідність звернення до слідчого судді із даним клопотанням.
Відповідно до ч.1ст.1КПК України встановлено, що порядок кримінального провадження на території України визначається лише кримінальним процесуальним законодавством України.
Згідно п.10 ч.1ст.3КПК України кримінальне провадження - досудове розслідування і судове провадження, процесуальні дії у зв"язку із вчиненням діяння, передбаченого Законом України про кримінальну відповідальність.
Згідно п.18 ч.1ст.3КПК України слідчий суддя - суддя суду першої інстанції, до повноважень якого належать здійснення у порядку передбаченому, КПК України, судового контролю за дотриманням прав, свобод та інтересів осіб у кримінальному провадженні, та у випадку, передбаченому ст. 247 КПК України.
Натомість, згідно вимогст. 25 КПК Українивбачається, що прокурор, слідчий зобов`язані в межах своєї компетенції вжити всіх передбачених законом заходів для встановлення події кримінального правопорушення та особи, яка його вчинила.
Згідно ч.4ст.38 КПК Україниорган досудового розслідування зобов`язаний застосовувати всі передбачені законом заходи для забезпечення ефективності досудового розслідування.
Згідно ч.ч.1, 2 ст.40КПК України слідчий несе відповідальність за законність та своєчасність здійснення процесуальних дій.
Відповідно до п.5 ч.2 ст.40КПК України слідчий уповноважений звертатися за погодженням із прокурором до слідчого судді з клопотанням про застосування заходів забезпечення кримінального провадження, проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій.
Згідно п.75.1. ст.75 ПК Україниконтролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Відповідно до ч. 1, 2 ст.223КПК України слідчі (розшукові) дії є діями, спрямованими на отримання (збирання) доказів або перевірку вже отриманих доказів у конкретному кримінальному провадженні. Підставами для провадження слідчої (розшукової) дії є наявність достатніх відомостей, що вказують на можливість досягнення мети.
Частиною 2ст.93КПК України передбачено, що сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок.
Також у п. 4 ч.2 ст.99КПК України вказано, що до документів, які є доказами, можуть належати висновки ревізій та акти перевірок.
Згідно ч. 1ст. 94 КПК Українислідчий, прокурор, слідчий суддя, суд за своїм внутрішнім переконанням, яке ґрунтується на всебічному, повному й неупередженому дослідженні всіх обставин кримінального провадження, керуючись законом, оцінюють кожний доказ з точки зору належності, допустимості, достовірності, а сукупність зібраних доказів - з точки зору достатності та взаємозв"язку для прийняття відповідного процесуального рішення.
З урахуванням положень п. 4 ч. 2 ст.99та ст.84 КПК Українилише акт перевірки вимог бюджетного та іншого законодавства, складений посадовою особою Держаудитслужби за результатами її проведення, є належним доказом заподіяних державі збитків.
Для всебічного, повного, об`єктивного розслідування даного кримінального провадження, встановлення суми матеріального збитку, а також з метою встановлення фактів порушення вимог бюджетного законодавства України, в ході досудового розслідування виникає необхідність у проведенні перевірки додержання вимог законодавства України в фінансово-господарській діяльності Загрунівської сільської ради Зіньківського району Полтавської області.
У відповідності до пункту 3 Прикінцевих положень ЗаконуУкраїни «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи», у 2015 та 2016 роках перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб - підприємців з обсягом доходу до 20 мільйонів грн. за попередній календарний рік контролюючими органами здійснюються виключно з дозволу КМУ, за заявкою суб`єкта господарювання щодо його перевірки, згідно з рішенням суду або згідно з вимогамиКПК України.
Згідно ізЗаконом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій.
Відповідно допостанови Кабінету Міністрів Українивід 28 жовтня 2015 року № 868 "Про утворення Державної аудиторської служби України"утворено Державну аудиторську службу України як центральний орган виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів, реорганізувавши Державну фінансову інспекцію шляхом перетворення.
Постановою Кабінету Міністрів України від 06.04.2016 року №266 «Про утворення міжрегіональних територіальних органів Державної аудиторської служби»утворено як юридичні особи публічного права міжрегіональні територіальні органи Державної аудиторської служби за переліком згідно з додатком 1 (Північний офіс Держаудитслужби). Реорганізовано територіальні органи Державної фінансової інспекції шляхом їх приєднання до відповідних міжрегіональних територіальних органів Державної аудиторської служби за переліком згідно з додатком 2 (Державна фінансова інспекція в Київській області приєднано до Північного офісу Держаудитслужби ).
Нормативно-правовими актами, які регламентують діяльність органів Держаудитслужби України, єБюджетний кодекс України,Закон України від 26 січня 1993 року № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні»,постанова Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43 «Про затвердження Положення про Державну аудиторську службу України». Поміж іншого, Держаудитслужба відповідно до покладених на неї завдань реалізує державний фінансовий контроль через здійснення: державного фінансового аудиту; перевірки державних закупівель; інспектування (ревізії); моніторингу закупівель. Здійснює контроль за: цільовим, ефективним використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів; досягненням економії бюджетних коштів і результативності в діяльності розпорядників бюджетних коштів; цільовим використанням і своєчасним поверненням кредитів (позик), отриманих під державні (місцеві) гарантії; достовірністю визначення потреби в бюджетних коштах під час складання планових бюджетних показників та відповідністю взятих розпорядниками бюджетних коштів бюджетних зобов"язань відповідним бюджетним асигнуванням, паспорта бюджетної програми (у разі застосування програмно-цільового методу в бюджетному процесі) та інше.
Держаудитслужба для виконання покладених на неї завдань має право в установленому порядку: отримувати безоплатно від державних органів та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно, від форми власності та їх посадових осіб, фізичних осіб - підприємців, а також громадян та їх обєднань інформацію, документи і матеріали, необхідні для виконання покладених на неї завдань, у тому числі відомості, необхідні для проведення аналізу фінансово-господарської діяльності підконтрольних установ; перевіряти під час державного фінансового контролю грошові та бухгалтерські документи, звіти, кошториси та інші документи, що підтверджують надходження і витрачання коштів та матеріальних цінностей, документи щодо проведення процедур державних закупівель, дані на електронних носіях, проводити перевірку фактичної наявності цінностей (коштів, цінних паперів, сировини, матеріалів, готової продукції, устаткування тощо); вилучати під час проведення ревізій у підприємств, установ і організацій копії фінансово-господарських та бухгалтерських документів, які свідчать про порушення, а на підставі рішення суду - вилучати до закінчення ревізії оригінали первинних фінансово-господарських та бухгалтерських документів із складенням опису, який засвідчується підписами представника органу Держаудитслужби та керівника відповідного підприємства, відповідної установи, організації, та залишенням копій зазначених документів таким підприємствам, установам, організаціям; проводитина підприємствах, в установах та організаціях зустрічні звірки з метою документального та фактичного підтвердження виду, обсягу і якості операцій та розрахунків для з"ясування їх реальності та повноти відображення в обліку підприємства, установи та організації, що контролюється та інше.
Пунктом 2Постанови Кабінету Міністрів України №408 від 13.08.2014 «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами»встановлено, що надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб-підприємців не потребується у разі, коли такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках передбаченихКримінальним процесуальним кодексом України.
Слідчим суддею встановлено, що в Зіньківському ВП Гадяцького ВП ГУНП в Полтавській області проводиться досудове розслідування в кримінальному провадженні №42017171260000011, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 18.01.2017 року, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених за ч. 1 ст. 366, ч.2 ст.191 КК України.
В ході досудового розслідування встановлено, що службові особи Загрунівської сільської ради Зіньківського району Полтавської області за період із грудня 2015 року по серпень 2016 року в інтересах Загрунівського сільського голови ОСОБА_4 склали завідомо неправдиві офіційні документи, внаслідок чого останній безпідставно отримував премії.
Таким чином слідчий суддя вважає, що слідчим СВ ЗінківськогоВП ГадяцькогоВП ГУНПв Полтавськійобласті ОСОБА_3 доведенанеобхідність проведенняпозапланової перевіркиза фактомпорушення вимогбюджетного таіншого законодавстваУкраїни вфінансово-господарськійдіяльностіЗагрунівської сільськоїради Зіньківськогорайону Полтавськоїобласті в періодчасу згрудня 2015року посерпень 2016року,як вказаноЄдиного реєструдосудових розслідувань №42017171260000011,внесеного 18.01.2017року,за ознакамикримінальних правопорушень,передбачених зач.1ст.366,ч.2ст.191КК України, що неможливо встановити без залучення відповідних спеціалістів для перевірки дотримання вимог чинного бюджетного законодавства України, що є доцільним та відповідає завданням кримінального провадження.
У Х В А Л И В:
Клопотання слідчого СВ Зінківського ВП Гадяцького ВП ГУНП в Полтавській області ОСОБА_3 про проведення позапланової аудиторської перевірки по кримінальному провадженню №42017171260000011, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 18.01.2017 року, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених за ч. 1 ст. 366, ч.2 ст.191 КК України задоволити.
Надати дозвіл про проведення позапланової аудиторської перевірки фінансово-господарської діяльності Загрунівської сільської ради Зіньківського району Полтавської області (код ЄДРПОУ 13956007, адреса: Полтавська область, Зіньківський район, с.Загрунівка, вул. Миру, 2, 38133), за період часу з грудня 2015 року по серпень 2016 року щодо законності нарахування премій ОСОБА_4 голові вказаної сільської ради, при наявності вказати суму збитків, проведення позапланової аудиторської перевірки доручити спеціалістам Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, що розташований за адресою 36011, м. Полтава, вул. Шевченка,1.
Перевірку дотримання вимог бюджетного та іншого законодавства України провести з 1 квітня2019 року по31 квітня 2019 року.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя Зіньківського районного суду
Полтавської області ОСОБА_1
Суд | Зіньківський районний суд Полтавської області |
Дата ухвалення рішення | 01.04.2019 |
Оприлюднено | 15.02.2023 |
Номер документу | 81054567 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про проведення експертизи |
Кримінальне
Зіньківський районний суд Полтавської області
Должко С. Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні