ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Симона Петлюри, 16, м. Київ, 01032, тел. (044) 235-95-51, е-mail: inbox@ko.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
"08" квітня 2019 р. м.Київ Справа № 911/66/18
Господарський суд у складі головуючого судді Янюк О.С. за участю секретаря судового засідання Мірошніченко В.В. розглянув у судовому засіданні
клопотання арбітражного керуючого ОСОБА_1 про затвердження звіту ліквідатора у справі №911/66/18
за заявою Головного Управління ДФС у Київській області, м.Київ
про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю Арсан-буд ЛТД (07400, Київська обл., м.Бровари, вул. Кутузова, буд. 125, офіс 22, ідентифікаційний код 34837703)
У судове засідання учасники справи не з'явились
ВСТАНОВИВ:
30.12.2017 на підставі ст. 10 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом (далі - Закон про банкрутство) до Господарського суду Київської області (далі - суд) звернулось Головне Управління ДФС у Київській області (далі - заявник, ГУ ДФС, кредитор) із заявою про відкриття провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю Арсан-буд ЛТД (далі - боржник, ТОВ Арсан-буд ), у зв'язку з нездатністю останнього сплатити заборгованість.
Ухвалою суду від 12.03.2018 відкрито провадження у справі про банкрутство ТОВ Арсан-буд ЛТД ; визнано безспірні грошові вимоги кредитора до боржника у сумі 7 492 510,52грн; введено мораторій на задоволення вимог кредиторів; введено процедуру розпорядження майном боржника та призначено розпорядником майна ТОВ Арсан-буд ЛТД арбітражного керуючого ОСОБА_2; вирішено інші процедурні питання по справі.
Ухвалою суду від 31.05.2018 затверджено реєстр вимог кредиторів ТОВ Арсан-буд ЛТД у складі єдиного кредитора - ГУ ДФС; вирішено інші процедурні питання по справі.
Постановою суду від 06.09.2018 визнано ТОВ Арсан-буд ЛТД банкрутом та відкрито його ліквідаційну процедуру строком на дванадцять місяців; призначено ліквідатором банкрута арбітражного керуючого ОСОБА_1 (свідоцтво № 133 від 12.02.2013; вирішено інші процедурні питання по справі.
26.02.2019 до суду звернувся ліквідатор із клопотанням, зокрема, №01-23/89 від 25.02.2019 (вх. №3969/19 від 26.02.2019), у якому останній просить затвердити звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс ТОВ Арсан-буд ЛТД , ліквідувати банкрута та припинити провадження у справі, яке ухвалою суду від 28.02.2019 призначено до розгляду у судовому засіданні на 18.03.2019.
Відповідно до ч. 1 ст. 2 Закону про банкрутство, провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України (далі - ГПК України), іншими законодавчими актами України.
Згідно ч. 6 ст. 12 ГПК України, господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку, передбаченому цим Кодексом для позовного провадження, з урахуванням особливостей, встановлених Законом про банкрутство.
На підставі ст. 216 ГПК України судове засідання 18.03.2019 було відкладено до 08.04.2019, у зв'язку із тим, що на все нерухоме майно ТОВ Арсан-буд ЛТД (ідентифікаційний код 34837703) за адресою: 18000, м.Черкаси, вул. Пацаєва, буд. 20, накладено арешт (номер запису про обтяження 8936706 (спеціальний розділ) накладено арешт.
05.04.2019 на електронну пошту суду від ліквідатора надійшов супровідний лист №01-23/153 від 05.04.2019 (вх. №6820/19) із інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо суб'єкта, станом на 05.04.2019, із змісту якого вбачається відсутність будь-яких обтяжень на нерухоме майно банкрута.
08.04.2019 ліквідатором подано до суду аналогічні документи, що і 05.04.2019.
У судове засідання 08.04.2019 учасники справи не з'явились, про час та місце судового засідання повідомлялись належним чином та своєчасно (т. 3 а.с. 231-232, 238-240), явка судом обов'язковою не визнавалась, відомостей у порядку ч. 7 ст.120 ГПК України щодо зміни своєї адреси суду не подавали, а тому ураховуючи положення ст. 42, 242 ГПК України суд визнав за можливе провести судове засідання без участі останніх.
Розглянувши звіт ліквідатора та дослідивши матеріали справи, суд вважає за необхідне зазначити наступне.
Відповідно до ч. 2 ст. 41 Закону про банкрутство, ліквідатор з дня свого призначення приймає до свого відання майно боржника, забезпечує його зберігання; виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута; проводить інвентаризацію та оцінку майна банкрута; аналізує фінансове становище банкрута; виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута; очолює ліквідаційну комісію та формує ліквідаційну масу; пред'являє до третіх осіб вимоги щодо повернення банкруту сум дебіторської заборгованості; заявляє в установленому порядку заперечення щодо заявлених до боржника вимог поточних кредиторів за зобов'язаннями, які виникли під час провадження у справі про банкрутство і є неоплаченими; подає до суду заяви про визнання недійсними правочинів (договорів) боржника; вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб; продає майно банкрута для задоволення вимог, внесених до реєстру вимог кредиторів, у порядку, передбаченому цим Законом; веде реєстр вимог кредиторів; здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом тощо.
Згідно з ч. 1 ст. 46 Закону після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються: відомості за результатами інвентаризації майна боржника та перелік ліквідаційної маси; відомості про реалізацію об'єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу; копії договорів купівлі-продажу та акти приймання-передачі майна; реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, які підтверджують погашення вимог кредиторів; довідка архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню тощо.
Обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування (ч. 1 ст. 77 ГПК України).
Так, 15.02.2019 на засіданні комітету кредиторів було прийнято рішення, яке оформлено протоколом б/н від 18.03.2019 (т. 3 а.с. 216-2118), зокрема, про: схвалення звіту ліквідатора ТОВ Арсан-буд за наслідками ліквідаційної процедури та у зв'язку із відсутністю активів та будь-якої можливості проведення розрахунків із кредиторами, з метою уникнення факту затягування процедури банкрутства, з огляду на те, що ліквідатором здійснені усі можливі заходи з виявлення активів банкрута, необхідно завершити судову процедуру ліквідації, банкрута ліквідувати та припинити провадження у справі про банкрутство. Крім того, вирішено доручити ліквідатору подати відповідне клопотання (т. 3 а.с. 202-205).
У свою чергу, 26.02.2019 ліквідатором банкрута подано до суду клопотання про затвердження звіту ліквідатора та докази на підтвердження вчинення дій, передбачених Законом про банкрутство у ліквідаційній процедурі, із змісту яких вбачається, що:
ТОВ Арсан-буд ЛТД за період з 01.01.2017 по 30.09.2018 не подавало звітність щодо нарахування та сплати єдиного соціального внеску; відомості про середню заробітну плату керівника ТОВ Арсан-буд ЛТД за усі місяці 2017 року та перший квартал 2018 року в Державному реєстрі застрахованих осіб відсутні, що підтверджується листом №10724/06 від 23.10.2018 Броварського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Київської області (т. 3 а.с. 170);
у ГУ ДФС інформація щодо розмірів заробітної плати керівника ТОВ Арсан-буд ЛТД за 2017-2018 роки відсутня, оскільки протягом 2017-2018 років банкрутом звітність до ГУ ДФС не подавалась, що підтверджується листом ГУ ДФС від 18.01.2019 (т. 3 а.с. 176);
за ТОВ Арсан-буд ЛТД немає зареєстрованих унікальних об'єктів космічної діяльності та космічної техніки, що підтверджується листом Державного космічного агентства №6169/10-К3.3/18 від 03.12.2018 (т. 3 а.с. 177);
за ТОВ Арсан-буд ЛТД , станом на 04.12.2018, транспортні засоби серед зареєстрованих в Київській області не значаться, що підтверджується листом Регіонального сервісного центра МВС в Київській області (т. 3 а.с. 178);
у Головному управлінні Держгеокадастру у Київській області відповідно до даних Національної кадастрової системи відомості щодо реєстрації земельних ділянок в межах Київської області за ТОВ Арсан-буд ЛТД відсутні, що підтверджується листом зазначеної установи №33-10-0.222-19283/2-18 від 19.12.2018 (т. 3 а.с. 183)
у Державній архітектурно-будівельній інспекції відсутня інформація щодо видачі/реєстрації документів дозвільного та декларативного характеру, де замовником будівництва виступає ТОВ Арсан-буд ЛТД , що підтверджується листом зазначеної установи (т. 3 а.с. 184);
за адресою місцезнаходження банкрута (07400, Київська обл., м.Бровари, вул. Кутузова, буд. 125, офіс 22) захисні споруди цивільного захисту не значаться, що підтверджується листом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області №66/8/2/2179 від 11.02.2019 (т. 3 а.с. 189);
за ТОВ Арсан-буд ЛТД не зареєстровано авторській та суміжні права, промислова власність, виаходи та корисні моделі, топографії інтегральних мікросхем, промислові зразки, знаки для товарів і послуг, що підтверджується актом проведення досліджень ліквідатором (т. 3 а.с. 190);
у ТОВ Арсан-буд відсутнє будь-яке нерухоме майно, що підтверджується інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо суб'єкта, станом на 05.04.2019 (т. 3 а.с. 235).
у ТОВ Арсан-буд відсутнє будь-яке обтяження нерухомого майна, що підтверджується інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо суб'єкта, станом на 05.04.2019 (т. 3 а.с. 237).
Крім того, під час проведення засідання комітету кредиторів 15.02.2019 було доведено до відома те, що будь-яких активів банкрута за результатами заходів, здійснених ліквідатором, виявлено не було та до складу ліквідаційної маси активи не включались. За таких обставин інвентаризація майна банкрута не проводилась (т. 3 а.с. 202-2015).
Водночас, ліквідатором отримано довідки АТ ОСОБА_3 Аваль від 24.01.2019, АТ Укрсоцбанк від 14.02.2019, про те, що ліквідатором ним закрито рахунки банкрута (т. 3 а.с. 191-192).
Разом з цим, ліквідатором банкрута надано суду ліквідаційний баланс станом на 01.02.2019, із змісту якого вбачається, що станом на початок та кінець звітного періоду у ТОВ Арсан-буд ЛТД відсутні грошові кошти. Водночас, у ліквідаційному балансі відображена поточна кредиторська заборгованість за розрахунками з бюджетом 7508,5 (т. 3 а.с. 198-199). Крім того, судом встановлено, що складений ліквідаційний баланс відповідно до форми, яка встановлена Національним положенням (стандарт)
бухгалтерського обліку 1 Загальні вимоги до фінансової звітності , затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 07.02.2013 № 73.
Окрім цього, ліквідатором складений реєстр непогашених вимог кредиторів у загальній сумі 7 508 510,52грн, які не були задоволені у зв'язку із недостатністю майнових активів та грошових коштів у банкрута (т. 3 а.с. 199-200).
Згідно з приписами ч. 5 ст. 45 Закону про банкрутство, вимоги кредиторів, не задоволені за недостатністю майна, вважаються погашеними.
Частиною 1 ст. 46 Закону про банкрутство передбачено, що господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора або окремих його кредиторів виносить ухвалу про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.
Так, ухвала суду про затвердження звіту ліквідатора і ліквідаційного балансу є за своєю правовою природою судовим рішенням, яке підсумовує хід ліквідаційної процедури, в якому необхідно повно відобразити обставини, що мають значення для даної справи. Затверджуючи звіт ліквідатора, господарський суд повинен дати оцінку належності проведення ліквідатором всієї ліквідаційної процедури, дотримання ним черговості задоволення вимог кредиторів, відповідності законодавству про банкрутство всіх обов'язкових додатків до звіту ліквідатора, зокрема, оцінити повноту пошуку, виявлення майнових активів банкрута, для включення їх в ліквідаційну масу, дати оцінку діям ліквідатора щодо пошуку, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб, надати оцінку повноті реалізації ліквідатором активів боржника. Висновки суду про встановлені обставини і їх правові наслідки повинні бути вичерпними, відповідати дійсності та підтверджуватися достовірними доказами, дослідженими в судовому засіданні (аналогічна правова позиція викладена у постанові Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 05.03.2019 у справі №50/26-б).
Частина 2 ст. 46 Закону про банкрутство передбачає, якщо за результатами ліквідаційного балансу після задоволення вимог кредиторів не залишилося майна, господарський суд виносить ухвалу про ліквідацію юридичної особи-банкрута.
Положеннями п. 6 ч. 1 ст. 83 Закону про банкрутство встановлено, що господарський суд закриває провадження у справі про банкрутство, якщо затверджений звіт ліквідатора в порядку, передбаченому цим Законом.
Отже, ухвала суду про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу є судовим актом, який не тільки встановлює обставини відсутності майна боржника для задоволення вимог кредиторів, дає оцінку повноті дій ліквідатора в ході ліквідаційної процедури, але також підсумовує хід процедури банкрутства та припиняє провадження у справі про банкрутство (аналогічна правова позиція викладена у постанові Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 26.02.2019 у справі №920/1975/14).
Ураховуючи зазначене, беручи до уваги надані ліквідатором докази, судом встановлено, що ліквідатором банкрута вчинені усі дії передбачені Законом про банкрутство, а відтак суд приходить до висновку про необхідність затвердження ліквідаційного балансу, звіту ліквідатора та закриття провадження у справі №911/66/18.
Згідно з ч. 4 ст. 83 Закону про банкрутство, у випадках, передбачених пп. 4-7 ч. 1 цієї статті, господарський суд в ухвалі про закриття провадження у справі зазначає, що вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений цим Законом строк або відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню.
Керуючись ст.ст. 41, 46, 83 Закону про банкрутство, ст.ст. 232-235 ГПК України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Затвердити звіт ліквідатора ТОВ Арсан-буд ЛТД - арбітражного керуючого ОСОБА_1 та ліквідаційний баланс ТОВ Арман-буд ЛТД (07400, Київська обл., м.Бровари, вул. Кутузова, буд. 125, офіс 22, ідентифікаційний код 34837703), станом на 01.02.2019.
2. Ліквідувати юридичну особу банкрута - Товариство з обмеженою відповідальністю Арсан-буд ЛТД (07400, Київська обл., м.Бровари, вул. Кутузова, буд. 125, офіс 22, ідентифікаційний код 34837703).
3. Зобов'язати державного реєстратора та орган державної статистики за місцем знаходження боржника провести державну реєстрацію припинення юридичної особи - Товариства з обмеженою відповідальністю Арсан-буд ЛТД (07400, Київська обл., м.Бровари, вул. Кутузова, буд. 125, офіс 22, ідентифікаційний код 34837703) та виключити Товариство з обмеженою відповідальністю Арсан-буд ЛТД (07400, Київська обл., м.Бровари, вул. Кутузова, буд. 125, офіс 22, ідентифікаційний код 34837703) з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
4. Зобов'язати ліквідатора повідомити Головне територіальне управління юстиції у Київській області про завершення ліквідаційної процедури.
5. Вимоги Головного управління ДФС у Київській області (ідентифікаційний код 39393260) у сумі 7 492 510,52грн та вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений Законом про банкрутство строк або відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню.
6. Провадження у справі № 911/66/18 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю Арсан-буд ЛТД (07400, Київська обл., м.Бровари, вул. Кутузова, буд. 125, офіс 22, ідентифікаційний код 34837703) закрити.
7. Примірник ухвали надіслати: державному реєстратору, Головному Управлінню статистики в Київській області.
Копію ухвали надіслати: учасникам у справі про банкрутство та Відділу з питань банкрутства Головного управління юстиції у Київській області.
Ухвала набирає законної сили у порядку, встановленому ч. 2 ст. 235 ГПК України з моменту її підписання суддею та може бути оскаржена протягом 10 днів у порядку, передбаченому ст.ст. 255-257 з урахуванням пп. 17.5 п.17 ч.1 Перехідних положень ГПК України.
Суддя О.С. Янюк
Ухвалу підписано 11.04.2019.
Суд | Господарський суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 08.04.2019 |
Оприлюднено | 11.04.2019 |
Номер документу | 81081562 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Київської області
Янюк О.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні