Рішення
від 01.04.2019 по справі 540/124/19
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 квітня 2019 р.м. ХерсонСправа № 540/124/19

Херсонський окружний адміністративний суд у складі:

головуючої судді: Хом'якової В.В.,

при секретарі: Перебийніс Н.Ю., за участю представників позивача - Салтана Р.В.

представника відповідачів - Малюченка С.Я.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ПП "Херсонтранснафта" до Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі, Державної фіскальної служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов'язання вчинити певні дії,

встановив:

15.01.2019 позивач звернувся із адміністративним позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (відповідач-1), Державної фіскальної служби України (відповідач-2), в якому просив:

- визнати протиправними та скасувати рішення комісії ГУ ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, № 661755/40755257 від 23.04.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної №2 від 04.04.2018; №764413/40755257 від 05.06.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної №5 від 18.04.2018; №765503/40755257 від 06.06.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної №12 від 26.04.2018;

- зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №2 від 04.04.2018 на суму 154230 грн., яка складена ПП "Херсонтранснафта" та направлена 10.04.2018 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних; податкову накладну №5 від 18.04.2018 на суму 80692,52 грн., яка складена ПП "Херсонтранснафта" та направлена 14.05.2018 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних; податкову накладну №12 від 26.04.2018 на суму 336420,00 грн., яка складена ПП "Херсонтранснафта" та направлена 14.05.2018 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позовні вимоги мотивовані тим, що приватним підприємством "Херсонтранснафта" було складено податкові накладні №2 від 04.04.2018, №5 від 18.04.2018, №12 від 26.04.2018, які було направлено для реєстрації в ЄРПН . Але реєстрація податкових накладних зупинена, підставою зупинення вказано: "ПН відповідає вимогам пп.1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в єдиному реєстрі податкових накладних. Позивач надав до ДФС письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердж. постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 р. № 117.

За результатами розгляду наданих підприємством пояснень та документів комісією ГУ ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, були прийняті рішення про відмову в реєстрації податкових накладних, підставою для відмови в такій реєстрації зазначено: надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства, надання копій документів, які не є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

Підприємство не погоджується зі спірними рішеннями, оскільки первинними документами підтверджено реальність здійснення господарських зобов'язань між позивачем та його контрагентом, а самі рішення не містять чітких підстав для відмови в реєстрації податкових накладних. Надані позивачем до ДФС документи в своїй сукупності є достатніми для реєстрації податкових накладних та висновку про реальність господарських операцій між ПП "Херсонтранснафта" та ТОВ "Фрідом Про". На думку позивача, метою перевірки податкових накладних, поданих на реєстрацію в ЄРПН, є не перевірка ведення бухгалтерського обліку платником податку чи правильність формування податкового кредиту чи відображення податкових зобов'язань, а встановлення ризиків порушення платником податку податкового законодавства, уникнення ним виконання податкового обов'язку через відображення в податковому обліку операцій з постачання товарів/послуг, у яких наявні об'єктивні ознаки неможливості їх здійснення (проведення). Питання щодо реальності операцій, правильності відображення податкового кредиту чи податкових зобов'язань в бухгалтерському та податковому обліках може бути предметом дослідження контролюючим органом під час документальної перевірки позивача, а не під час реєстрації податкової накладної.

Ухвалою від 25.02.19 провадження у справі № 540/124/19 відкрито.

Також позивач звернувся до суду з іншим позовом до Головного управління ДФС в Херсонській області, АР Крим та м. Севастополі , в якому просив:

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДФС України в Херсонській області, Автономній республіки Крим та м. Севастополі, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, створеної відповідно до наказу Головного управління ДФС у Херсонській області від 14.03.2018 № 276, яке оформлене протоколом № 13 від 05 квітня 2018 року про внесення ПП "Херсонтранснафта" (код ЄДРПОУ 40755257) до "Журналу ризикових платників";

- зобов'язати Головне управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі виключити ПП "Херсонтранснафта" з переліку ризикових платників податків в режимі "Журнал ризикових платників податків" розділу "Робота Комісії регіонального рівня" підсистеми "Аналітична система" ІТС "Податковий блок".

Ухвалою від 25.02.2019 відкрито провадження у справі за № 540/343/19.

Ухвалою від 14.03.2019 суд об'єднав дві справи в одну за номером № 540/124/19, та продовжив розгляд справи в загальному провадженні.

Ухвалою від 01.04.2019 суд закрив провадження у справі в частині позовних вимог про визнання протиправним та скасування рішення Комісії Головного управління ДФС України в Херсонській області, Автономній республіки Крим та м. Севастополі, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, яке оформлене протоколом № 13 від 05 квітня 2018 року про внесення ПП "Херсонтранснафта" до "Журналу ризикових платників"; та зобов'язання Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі виключити ПП "Херсонтранснафта" з переліку ризикових платників податків в режимі "Журнал ризикових платників податків" розділу "Робота Комісії регіонального рівня" підсистеми "Аналітична система" ІТС "Податковий блок".

ГУ ДФС у Херсонській області, АР Крим та м. Севастополі (відповідач-1) надав відзив на позовну заяву, в якому просить відмовити в задоволенні позову з тих підстав, що на засіданні комісії Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (протокол від 05.04.2018 № 13), було розглянуто інформацію по діяльності позивача, яка отримана під час проведення аналізу Єдиного реєстру податкових накладних за період вересень 2017 - березень 2018 року. Проведеним аналізом встановлено, що позивачем здійснено реалізацію бітуму дорожнього, мазуту паливного, агдезійних добавок та іншого товару на адресу покупців, але під час перевірки його постачальників за рахунок яких сформовано податковий кредит по ПДВ встановлено, що податковий кредит постачальників зазначених ТМЦ сформовано за рахунок товарів відмінних від реалізованих. Так, відповідно до ЄРПН постачальник ТМЦ ТОВ "ТРАНЗИТ ПРО" - сформував податковий кредит за рахунок придбання кави, квасу, мінеральної води, маргарину, цукру, приправ, акумуляторних батарей, миючих засобів, та інше. ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "АНДІГО" - податковий кредит сформовав за рахунок придбання бітуму та транспортних послуг, проте у основних його постачальників ТОВ "СУЧАСНІ ТЕХНОЛОГІЧНІ КОМПЛЕКСИ", ТОВ "ВЕКТОР ГРУПП" відсутнє придбання даного товару по ланцюгу постачання. Податковий кредит ТОВ "СУЧАСНІ ТЕХНОЛОГІЧНІ КОМПЛЕКСИ" сформовано за рахунок придбання курчат бройлерів, мандаринів, одягу, бувшого у використанні. ТОВ "ВЕКТОР ГРУПП" - цукру кристалічного, розробки проектної документації, будівельно-монтажних робіт. ТОВ "ТЕТРІС БУД" - труб, одягу, шин послуг (електромонтажні роботи, ремонтно-будівельні роботи). ТОВ "НІРСІСТЕМ" - послуги (посередницькі, налаштування, монтаж, організація перевезень), патрубки , дюбелі та ін. ПП "А-ОПТТОРГСЕРВІС" - продукти харчування (борошно, цукор, курчата бройлери) напої (мінеральна вода, пиво). ТОВ "ЄВРОІНТЕМС" - продукти харчування, сірники, посуд, іграшки, кошики плетені. ПП "ХЕРСОНБУДСТАР" - продукти харчування, автомобілі вантажні, миючі засоби та інше. ПП "ТРАЙГОН-ХЕРСОН-ПІВДЕНЬ" - цукор, запасні частини, миючі засоби, вантажні автомобілі. ТОВ "ОПТ-КАПИТАЛ" - підгузники, транспортні послуги, продукти харчування. ПП "ВК ЦЕМЕНТ" - продукти харчування, мішки, миючі засоби, олива моторна. ПП "ДОБРОБУТ ТРЕЙД" - макова начинка, харчовий наповнювач, вафлі, папір та інше. ТОВ "РЕЛАНТГЕН" - дезодоранти, шкарпетки, миючі засоби, сковороди, кавоварки та інше. Таким чином, номенклатура придбання товарів (послуг) контрагентами - постачальниками не відповідає переліку номенклатури реалізації товарів (робіт, послуг), підприємства не є виробниками зазначеної продукції та не здійснювали її придбання взагалі. Проведений аналіз засвідчив, що 59,1% податкового кредиту позивача сформовано за рахунок "фіктивного податкового кредиту", що свідчить про проведення ризикових операцій та відповідає критеріям ризиковості, зазначеним у пп. п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку.

Відповідно до п.12 Порядку з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних передбачено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації. Платник податків у разі зупинення має право подати перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, який включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством. ПП "Херсонтранснафта" подано на розгляд Комісії повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовлених ПН / РК. Після розгляду на засіданні Комісії ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі прийняті рішення про відмову платнику у реєстрації ПН/РК, які грунтуються на тому, що позивачем надано копії документів, які складені з порушенням законодавства, або надано копії документів, які не є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

Від відповідача-2 надійшов відзив, аналогічний за змістом з відзивом ГУ ДФС у у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримував, посилаючись на обставини, викладені в адміністративному позові.

Представник відповідачів в судовому засіданні проти позову заперечує.

Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

Приватне підприємство "Херсонтранснафта" є юридичною особою приватного права, було зареєстроване 18.08.2016, здійснює господарську діяльність за наступними кодами КВЕД: 46.71 Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами, 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля (основний), 49.41 Вантажний автомобільний транспорт. Позивач з 01.10.2016 зареєстрований платником податку на додану вартість.

На виконання вимог ст. 201 Податкового кодексу України, приватним підприємством "Херсонтранснафта" було складено податкові накладні №2 від 04.04.2018р., які було направлено для реєстрації в ЄРПН 10.04.2018, №5 від 18.04.2018р., яку було направлено для реєстрації в ЄРПН 14.05.2018, №12 від 26.04.2018, яку було направлено для реєстрації в ЄРПН 14.05.2018, податкові накладні складені на операції з поставки товару (бітум нафтовий, мазут паливний) на адресу покупця - ТОВ "Фрідом Про" (код ЄДРПОУ 40284729).

На електрону адресу підприємства надійшли квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, в яких зазначено: "Документ доставлено до ДФС України, документ прийнято, реєстрація зупинена. Відповідно до п.201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН відповідає вимогам пп.1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в єдиному реєстрі податкових накладних."

ПП "Херсонтранснафта" було направлено до контролюючого органу пояснення та документи на підтвердження реальності господарських операцій, на які були складені податкові накладні.

За результатами розгляду наданих підприємством пояснень та документів комісією ГУ ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, були прийняті рішення про відмову в реєстрації податкових накладних.

Рішенням № 661755/40755257 від 23.04.2018 відмовлено в реєстрації податкової накладної №2 від 04.04.2018, підставою для відмови в реєстрації податкової накладної зазначено: надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства. Рішенням комісії ГУ ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, № 764413/40755257 від 05.06.2018 було відмовлено в реєстрації податкової накладної №5 від 18.04.2018, підставою для відмови в реєстрації податкової накладної зазначено: ненадання платником податку копій документів: договори, зокрема зовнішньо економічні контракти, з додатками до них; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні ; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством (документи, які не надано, підкреслити). Рішенням комісії № 765503/40755257 від 06.06.2018 було відмовлено в реєстрації податкової накладної №12 від 26.04.2018, підставою для відмови в реєстрації податкової накладної зазначено: ненадання платником податку копій документів: договори, зокрема зовнішньо економічні контракти, з додатками до них; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків.

На вказані рішення Комісії підприємством 27.08.2018, 16.11.2018,17.08.2018 подані скарги, які рішеннями Комісії з питань розгляду скарг від 05.09.2018 №28876/4075525/2, від 26.11.2018 №46458/40755257/2, від 30.08.2018 №28037/40755257/2 залишені без задоволення за підставою: порушено вимоги п. 3 Порядку розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117.

З вищевказаними рішеннями комісії ГУ ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі про відмову в реєстрації податкових накладних ПП "Херсонтранснафта" не погодилось, тому звернулось до суду з даним позовом.

Відповідно ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачено Конституцією та законами України.

Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

Постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.10р. №1246 затверджено Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, яким визначено механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Порядок № 1246).

Згідно п. 2 Порядку № 1246 податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Відповідно до п. 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", та "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Пунктом 13 Порядку № 1246 передбачено, що за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Згідно п. 5 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117 (далі - Порядок № 117), податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.

При цьому, відповідно до п. 10 Порядку № 117 критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади. ДФС оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті погоджені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.

Пунктом 13 Порядку № 117 передбачено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складання податкової накладної/розрахунку коригування; 2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД/послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена; 3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Згідно п. 74.2 ст. 74 ПК критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Наказом Міністерства фінансів України від 13.06.17р. № 567 затверджено Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та вичерпний документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Критерії).

Зі змісту квитанцій , якими було зупинено реєстрацію податкових накладних, слідує про те, що підставою зупинення реєстрації податкових накладних є відповідність вимогам пп. 1.6 п. 1 "Критеріїв ризиковості платника податку". При цьому всупереч п. 13 Порядку № 117, не зазначено у квитанціях конкретного та чіткого критерію ризиковості платника податку, достатнього для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН). Фіскальним органом у квитанціях зазначено лише загальне посилання на відповідність податкових накладних критерію ризиковості платника податку, визначених пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку, у той час як чинне законодавство вимагає від контролюючого органу зазначення конкретного виду критерію.

Пп. 1.6 п. 1 Критеріїв № 959 (лист ДФС від 21 березня 2018 року № 959/99-99-07-18 "Критерії ризиковості платника податку") містить у собі визначення різних обставин встановлення ризиковості платника податків: платник податків відповідає критеріям ризиковості, якщо: комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме:

- платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим);

- дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації;

- платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ);

- платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб'єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років;

- платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України;

- платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 ПК України;

- наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.

Головні управління ДФС в областях, м. Києві та Офіс великих платників податків ДФС постійно обраховують та проводять моніторинг показників, визначених у пунктах 1.1 - 1.6 цих Критеріїв. Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення. Таким чином, фіскальний орган був зобов'язаний чітко вказати у квитанції не тільки на конкретний вид критерію, який встановлений пп. 1.6 п. 1 Критеріїв № 959, але і на відповідне рішення, відповідно до якого позивача внесено до переліку ризикових платників.

Відповідачем було надано витяг з протоколу №13 від 05.04.2018 засідання комісії Головного управління ДФС у Херсонській області. Автономній Республіці Крим та м. Севастополі, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, згідно якого позивача було вирішено внести до "Журналу ризикових платників".

Зі змісту вказаного витягу вбачається, що підставою для ухвалення вказаного рішення стала інформація щодо фактичного проведення товарних операцій між позивачем та іншими платниками податків, які у період вересень 2017 року-березень 2018 року, здійснювали реалізацію товарів відмінних від придбаних у позивача. Зазначене викликає сумнів щодо фактичного проведення товарних операцій між контрагентами, свідчить про маніпулювання звітністю та ризик формування "схемного" податкового кредиту .

Згідно з п.п. 14, 15 Порядку № 117 перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування. Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/розрахунки коригування складені на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображені однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з УКТЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг).

Пунктами 18 - 21 Порядку № 117 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів. Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС). Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі. Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;

- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;

- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Як слідує з матеріалів справи, позивачем, у спосіб, визначений Порядком № 117, направлено відповідачу пояснення та копії документів до зазначених господарських операцій та податкових накладних.

Поряд з цим, форма рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН визначена Порядком № 117 (додаток 2 до Порядку). Форма такого рішення передбачає, що у разі відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН з підстав надання документів, які складені з порушенням законодавства, контролюючий орган зобов'язаний вказати конкретні документи (їх реквізити) та зазначити, у чому полягає порушення.

Так, в рішенні № 661755/40755257 від 23.04.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної №2 від 04.04.2018, було вказано, що підставою для відмови в реєстрації податкової накладної є надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства. Які саме документи складені з порушенням законодавства не конкретизовано. Одночасно в розділі "додаткова інформація" зазначено : платником надано копії документів, які не є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. Не надано заявку та відсутній паспорт якості (сертифікат) на бітум від ТОВ "Кіровоградська Нафтова Компанія", які передбачено угодою. Не співпадають відповідальні особи визначені в довіреності ТОВ "Фрідом Про" на отримання бітуму та особа, яка фактично отримала товар згідно акту приймання-передачі. Не надано додатки до договору оренди ємностей з ТОВ "АСФА ЛТД", які є його невід'ємною частиною, тому неможливо ідентифікувати тип ємностей та їх об'єм. Акт наданих послуг на перевезення бітуму складено з порушенням, а саме не зазначено повне найменування послуги. З початку поточного року згідно даних ЄРПН придбано бітум нафтовий дорожній в'язкий БНД 60/90 у кількості 70,421 т., при цьому реалізовано - 102,28 т. та не надано інформацію про наявність залишків на початок року.

Суд дійшов висновку, що відповідачами не доведено таку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної, як надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства. А такої підстави як недостатність документів чинне законодавство не передбачає. Крім того, позивач надав суду копії документів, які були надіслані разом з поясненнями 16.04.2018, для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в єдиному реєстрі податкових накладних. Так, був наданий договір поставки товару №32 від 05 липня 2017 року, укладений між ПП "Херсонтранснафта" (постачальник) та ТОВ "Фрідом Про" (покупець) , на виконання умов даного договору постачальник відповідно до замовлення покупця постачає у власність покупця нафтопродукти та ніші продукти, які покупець приймає та здійснює оплату їх вартості. Згідно п. 2.1 договору товар повинен бути поставлений покупцю в термін, погоджений в усній чи письмовій формі з постачальником на кожну окрему партію товару, відповідно до умов цього договору. При цьому згідно п.2.2 договору датою поставки товару є дата зазначена в накладній на відпуск товару. Пунктом 6.2 договору поставки від 05 липня 2017 року №32 встановлено, що оплата товару покупцем здійснюється шляхом перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок постачальника. 04 квітня 2018 року на адресу ТОВ "Фрідом Про" було доставлено товар - 10,6 тн бітуму нафтового дорожнього в'язкого БНД 60/90 за видатковою накладною №20 на суму 154 230 грн. (в т.ч. ПДВ 25 705 грн.)

Для надання послуг підприємство надало докази оренди офісного приміщення за адресою: Херсонська область, 73009, м. Херсон, вул. Нафтовиків, 15, оф. 425, що підтверджується договором оренди приміщень від 18.08.2016. Підприємство для збереження нафтопродуктів орендує згідно договору №1 від 10.01.2017 у заводу - виробника асфальтобетону ТОВ "АСФА ЛТД", ємності залізничні в кількості 3 шт. місткістю по 60м3 кожна, за адресою: 54056, м. Миколаїв, вул. Новозаводська, 9-В. Позивач надав контролюючому органу докази доставки товару: договір від 10.10.2016 №15 на транспортно- експедиційні послуги з перевезення вантажу по території України, укладений з ПП "Прем'єра Південь". Товар за вищевказаною видатковою накладною був отриманий уповноваженою особою покупця безпосередньо за місцем розташування виробництва ТОВ "Фрідом Про" - майстром виробництва ОСОБА_3 за довіреністю від 04 квітня 2018 року №11 на отримання ТМЦ. Господарська операція з реалізації товару на адресу ТОВ "Фрідом Про" на суму 154230 грн. відображена в бухгалтерському обліку ПП "Херсонтранснафта", що підтверджується карткою рахунку 361 за квітень 2018р.

Та обставина, що до пояснень не було надано паспорту якості (сертифікат) на бітум від ТОВ "Кіровоградська Нафтова Компанія", на думку суду, не є достатньою підставою для відмови у реєстрації податкової накладної, оскільки перевірка якості продукції не входить до компетенції фіскальної служби. Крім того, позивач надав суду та додав до скарги на рішення комісії на підтвердження якості товару паспорт якості №88 від 16 лютого 2018р. та сертифікат відповідності №ЦА.185.0020708-17. Посилання фіскальної служби на те, що не співпадають відповідальна особа визначені в довіреності ТОВ "Фрідом Про" на отримання бітуму, та особа, яка фактично отримала товар згідно акту приймання-передачі, є необґрунтованими, оскільки акт підписаний керівниками обох підприємства - ТОВ "Фрідом Про" та ПП "Херсонтранснафта". Оглянувши копію акту наданих послуг на перевезення бітуму, в якому, на думку фіскального органу, відсутній такий реквізит як повне найменування послуги, суд встановив, що даний акт має найменування послуги "транспортні послуги м. Миколаїв-м. Херсон бітум БНД 60/90 кількість 10,6 т", крім того, відомості акту підтверджуються товарно-транспортною накладною №20 від 04 квітня 2018 р. Вимоги відповідача-2 надати інформацію про наявність залишків на початок року також є необгрунтованими, оскільки не передбачені п.п. 14, 15 Порядку № 117 у переліку документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН.

18 квітня 2018 року на адресу ТОВ "Фрідом Про" було доставлено товар - мазут паливний 100 зольний мало сірчистий низькопарафіністий за видатковою накладною №23 на суму 80 692,52 грн. (в т.ч. ПДВ 13 448,75грн.). На суму поставки ПП "Херсонтранснафта" було складено податкову накладну №5 від 18.04.2018, яку було направлено для реєстрації в ЄРПН 14.05.2018, та реєстрацію якої було зупинено.

Відмова в реєстрації податкової накладної № 5 рішенням № 764413/40755257 від 05.06.2018 ґрунтувалася на тому, що позивачем не надано підтверджуючі документи, які передбачені Порядком № 117, а саме: не надано договори, з додатками до них, первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством. В додатковій інформації вказано, що наданих документів недостатньо для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. Надано документи про придбання товару у 2017 році, відсутні дані про наявні залишки товару. Відсутні розрахункові документи, що підтверджують сплату за товар покупцем. Не надано додатки до договору оренди ємностей з ТОВ "Асфа ЛТД", неможливо ідентифікувати тип ємностей та їх об'єм. Не надано акт приймання-передачі ємностей, який передбачено договором оренди з ТОВ "Асфа ЛТД". Акти про надання послуг оренди ємностей надано тільки за березень 2018 року, в той же час товар повинен був зберігатися протягом п'яти місяців (листопад 2017 - квітень 2018). Протокол випробувань № 23, який надано складено для ТОВ НВП "ІСТОК", який не є постачальником мазуту по даній господарській операції.

Розглянувши надані позивачем разом з поясненнями до ДФС України документи (договір №32 від 05 липня 2017 року, укладений між ПП "Херсонтранснафта" (постачальник) та ТОВ "Фрідом Про" (покупець), накладну №5 від 18.04.2018, довіреність від 18 квітня 2018 року №24 на отримання ТМЦ, ТТН № 23 від 18.04.2018, картка рахунку, договора з ПП "Летол", яке є постачальником мазуту, видаткову накладну Пп "Летол" №161 від 29 листопада 2017 року, ТТН №29/11 від 29.11.2017, банківську виписку по рахунку за 30.11.2017, договір зберігання нафтопродуктів з додатками, акти оренди ємностей , карточки рахунку 631, докази оплати орендованих ємностей, договір на транспортні послуги разом з актом надання транспортних послуг №22 від 18 квітня 2018 року, оборотно-сальдова відомість по рахунку 281 за квітень 2018 року, протокол випробувань №23 від 30.08.2017) та інші, суд встановив, що товар - мазут паливний 100 зольний мало сірчистий низькопарафіністий за видатковою накладною №23 в кількості 6090 кг. було завантажено за адресою: м. Миколаїв, вул. Новозаводська 9/В, та доставлено на адресу ТОВ "Фрідом Про": Херсонська обл., м. Херсон, вул. Домобудівельна, буд. 21, перевізником ПП "Прем'єра Південь" на замовлення ПП "Херсонтранснафта" автомобілем: КАМАЗ, держномер ВТ 0227 ВС, що підтверджується товарно-транспортною накладною №23 від 18 квітня 2018 р., актом надання послуг №22 від 18 квітня 2018 року, податковою накладною №8 від 18.04.2018р. Товар за вищевказаною видатковою накладною був отриманий уповноваженою особою покупця безпосередньо за місцем розташування виробництва ТОВ "Фрідом Про" - майстром виробництва ОСОБА_3 за довіреністю від 18 квітня 2018 року №24 на отримання ТМЦ. Господарська операція з реалізації товару на адресу ТОВ "Фрідом Про" на суму 80 692,52 грн. відображена в бухгалтерському обліку ПП "Херсонтранснафта", що підтверджується карткою рахунку 361 за 01.04.2018 - 21.08.2018 та карткою рахунку 361 за квітень 2018р.

Відсутність розрахункових документів в даному випадку не є суттєвою обставиною, оскільки податкова накладна видається не тільки при зарахування коштів від покупця на банківський рахунок платника податку як оплата товарів, але й при відвантаженні товарів. Також суд вважає необґрунтованим посилання ДФС на те, що не надані до договору оренди ємностей додатки, оскільки позивач надав акти надання-приймання послуг оренди та докази їх оплати.

26 квітня 2018 року на адресу ТОВ "Фрідом Про" було доставлено товар - бітум нафтовий дорожній в'язкий БНД 60/90 за видатковою накладною №30 на суму 336 420,00грн. (в т.ч. ПДВ 56 070,00грн.). На суму поставки ПП "Херсонтранснафта" було складено податкову накладну №12 від 26.04.2018, яку було направлено для реєстрації в ЄРПН 14.05.2018, та реєстрацію якої було зупинено рішенням № 765503/40755257 від 06.06.2018. Відмова в реєстрації податкової накладної № 12 ґрунтувалася на тому, що позивачем не надано підтверджуючі документи, які передбачені Порядком № 117, а саме: не надано договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; первині документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання- передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків. Додатково зазначено, що не надано письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній. Не надано договір на реалізацію бітуму на адресу ТОВ "Фрідом Про" та відсутня оплата за реалізований товар. Товарно-транспортна накладна (придбання бітуму від ТОВ "Білона") складена з порушенням - не вказано місце розвантаження товару. Не надано додатки до договору оренди ємностей з ТОВ "Асфа ЛТД", неможливо ідентифікувати тип ємностей та їх об'єм. Не надано акт приймання-передачі ємностей, який передбачено договором оренди з ТОВ "Асфа ЛТД". Відсутній акт виконаних робіт на послуги транспортування надані ПП "Прем'єра Південь" та відсутня оплата за надані послуги.

Позивачем було скероване до ДФС України повідомлення з доданими документами (видаткова накладна № 30 від 26.04.2018, довіреність від 25 квітня 2018 року №31 на отримання ТМЦ, ТТН № 30 від 26.04.2018, картка рахунку 361, обротно-сальдова відомість 361 за квітень 2018 року, оборотно-сальдова відомість по рахунку 631 за квітень 2018, банківські виписки про оплату придбаного у ТОВ "Білона" товару, договір з ТОВ "Білона", накладна ТОВ "Білона" №10 від 24 квітня 2018 року, заявка від 20.04.2018 вих. №21, картка по рахунку 631 ПП "Билона", паспорт якості №21 від 20.10.2017, сертифікат відповідності №ИА1.163.0012843-17, товарно-транспортна накладна №7 від 24.04.2018, акт надання послуг №28 від 26 квітня 2018 року, договір зберігання нафтопродуктів, акт про надання послуг оренди з ТОВ "Асфа ЛТД" за квітень 2018р., картка рахунку 631 за квітень 208 по ТОВ "Асфа ЛТД", банківська виписка за 15.05.2018 ТОВ "Асфа ЛТД", договір оренди приміщення, договір про надання транспортних послуг з ПП "Прем'єра Південь". ,

Документи позивача підтверджують поставку товару - бітуму нафтового дорожнього в'язкого БНД 60/90 за видатковою накладною №30 в кількості 25,2 тн, товар було завантажено за адресою: м. Миколаїв, вул. Новозаводська 9/В, та доставлено на адресу ТОВ "Фрідом Про": Херсонська обл., м. Херсон, вул. Домобудівельна, буд. 21, перевізником виступало ПП "Прем'єра Південь" на замовлення ПП "Херсонтранснафта" автомобілем: держномер НОМЕР_1, причіп номер: НОМЕР_2, водій ОСОБА_4, що підтверджується товарно-транспортною накладною №30 від 26 квітня 2018 р., актом надання послуг №28 від 26 квітня 2018 року, копією платіжного доручення №748 від 15.05.2018, податковою накладною від 26.04.2018 №13. Товар за був отриманий уповноваженою особою покупця майстром виробництва ОСОБА_3 за довіреністю від 25 квітня 2018 року №31 на отримання ТМЦ. Господарська операція з реалізації товару на адресу ТОВ "Фрідом Про" на суму 336 420,00 грн. відображена в бухгалтерському обліку ПП "Херсонтранснафта", що підтверджується оборотно-сальдовою відомістю по рахунку 361 за Квітень 2018р. та карткою рахунку 361 за 26.04.2018р. За поставлений ТОВ "Фрідом Про" товар ПП "Херсонтранснафта" сформовано рахунки на оплату: №24 від 04.04.2018, №31 від 18.04.2018, №34 від 25.04.2018, які сплачено ТОВ "Фрідом Про" в розмірі 476 650 грн., що підтверджується копіями платіжних доручень: №161 від 26.04.2018, №169 від 02.05.2018, №172 від 03.05.2018, №180 від 04.05.2018, №190 від 08.05.2018, №266 від 13.06.2018, №322 від 10.07.2018, №348 від 16.07.2018, №358 від 17.07.2018. Позивач посилається на те, що ТОВ "Фрідом Про" прийнято рішення про несплату залишку коштів в розмірі 94692,52 грн., що приблизно відповідає сумі ПДВ по заблокованим накладним, до вирішення питання щодо розблокування податкових накладних №2 від 04.04.2018р., №5 від 18.04.2018р., №12 від 26.04.2018р.

Придбаний у вказаних постачальників товар до відвантаження на адресу ТОВ "Фрідом Про" зберігався в ємностях, що підприємство орендує в ТОВ "АСФА ЛТД" за договором №1 від 10 січня 2017р. (підтверджується актами здачі-прийняття робіт за листопад, грудень 2017 року, січень, лютий, березень, квітень 2018 року, та виписками по рахунку про сплату за оренду ємностей). Відповідно до даних картки рахунку 281 за - 26.04.2018р., оборотно - сальдової відомості по рахунку 281 за 01.01.2018 - 04.04.2018 підтверджуються дані про залишок товару в кількості 132,2 тн. перед його реалізацією на користь ТОВ "Фрідом Про" по видатковій накладній №20 від 04.04.2018. Також наявність залишку товару - мазуту 100 підтверджується даними оборотно - сальдової відомості по рахунку 281 за листопад 2017р. - квітень 2018р.

Суд дійшов висновку, що надані позивачем документи до пояснень в своїй сукупності є достатніми для реєстрації податкових накладних та висновку про реальність господарських операцій між ПП "Херсонтранснафта" та ТОВ "Фрідом Про". Суд погоджується з тезою позивача про те, що метою перевірки податкових накладних, поданих на реєстрацію в ЄРПН, є не перевірка ведення бухгалтерського обліку платником податку чи правильність формування податкового кредиту чи відображення податкових зобов'язань, а встановлення ризиків порушення платником податку податкового законодавства, уникнення ним виконання податкового обов'язку через відображення в податковому обліку операцій з постачання товарів/послуг, у яких наявні об'єктивні ознаки неможливості їх здійснення (проведення). Питання щодо реальності операцій, правильності відображення податкового кредиту чи податкових зобов'язань в бухгалтерському та податковому обліках може бути предметом дослідження контролюючим органом під час документальної перевірки позивача, а не під час реєстрації податкової накладної.

Позивач стверджує про те, що вказані в податкових накладних товари були придбані в наступних постачальників:

- товариство з обмеженою відповідальністю "Кіровоградська Нафтова Компанія" - бітум нафтовий дорожній в'язкий БНД 60/90 в кількості 27380 кг., завантажено: Кіровоградський р-н., с. Шостаківка, вул. Садова, 2а, доставлено перевізником ПП "Прем'єра Південь" - Автомобіль РЕНО держномер: НОМЕР_3, причіп НОМЕР_4, розвантажено: м. Миколаїв, вул. Новозаводська 9/В, отримано уповноваженою особою ОСОБА_5 за довіреністю №4 від 05.01.2018, відображено в бухгалтерському обліку підприємства по картці рахунку 631 за лютий 2018р., за отриманий товар здійснено розрахунок 15.02.2018. Ці обставини підтверджуються документами - договір поставки нафтопродуктів №25/10/16 - 1 від 25 жовтня 2016 року, рахунок - фактура від 13.02.2018 №СФ-0000070, заявка від 13.02.2018 вих. №12; видаткова накладна №РН-0000043 від 16 лютого 2018 року, товарно-транспортна накладна №КНК000039 від 16.02.2018, податкова накладна №47 від 15.02.2018, платіжне доручення №669 від 15.02.2018, виписка по рахунку за 15.02.2018; паспорт якості №88 від 16.02.2018; сертифікат відповідності №ІІА1.185.0020708-17).

- приватне підприємство "Летол" - мазут М-100 в кількості 26,17 тн, завантажено в м. Харків, доставлено перевізником ПП "Прем'єра Південь" на замовлення ПП "Херсонтранснафта" автомобілем держномер НОМЕР_3, причіп номер: НОМЕР_4, що підтверджується товарно-транспортною накладною №29/11 від 29 листопада 2017 р., розвантажено: м. Миколаїв, вул. Новозаводська 9/В, отримано уповноваженою особою ОСОБА_5 за довіреністю №195 від 29.11.2017, відображено в бухгалтерському обліку підприємства по картці рахунку 631 за 01.11.2017-23.05.2018 та оборотно-сальдовій відомості по рахунку 281 за квітень 2018р., за отриманий товар здійснено розрахунок 30.11.2017 (підтверджується договором №М/22 від 01 листопада 2017 року; видатковою накладною №161 від 29 листопада 2017 року, ТТН №29/11 від 29.11.2017, податковою накладною №7 від 29.11.2017, платіжним дорученням №569 від 30.11.2017, випискою по рахунку за 30.11.2017р.; протоколом випробувань №23 від 30.08.2017.

- товариство з обмеженою відповідальністю "Білона" - бітум нафтовий дорожній БНД 60/90 в кількості 27,78 тн., завантажено: с. Сосновка, вул. Панфіловців, 30, доставлено перевізником ПП "Прем'єра Південь" - Автомобіль РЕНО держномер: НОМЕР_3, причіп НОМЕР_4, розвантажено: м. Миколаїв, вул. Новозаводська 9/В, отримано уповноваженою особою ОСОБА_5 за довіреністю №14 від 24.04.2018, відображено в бухгалтерському обліку підприємства по картці рахунку 631 за 01.04.2018 - 26.04.2018 та оборотно-сальдовій відомості по рахунку 631 за цей же період, за отриманий товар здійснено розрахунок, що підтверджується наступними документами - договір постачання від 23 квітня 2018р. №39, заявка від 20.04.2018 вих. №21; рахунок №10 від 24.04.2018, видаткова накладна №10 від 24 квітня 2018 року, товарно-транспортна накладна №7 від 24.04.2018, податкова накладна №7 від 24.04.2018, платіжне доручення №729 від 24.04.2018, платіжне доручення №731 від 25.04.2018, виписка по рахунку за 24.04.2018, виписка по рахунку за 25.04.2018, паспорт якості №21 від 20.10.2017; сертифікат відповідності №ИА1.163.0012843-17, картка рахунку 631 за 01.04.2018-26.04.2018, оборотно-сальдова відомість по рахунку 631 за 01.04.2018-26.04.2018.

Ці доводи позивача не спростовані відповідачами, суду не надано доказів того, що товар, який був проданий ТОВ "Фрідом Про", був, в свою чергу, придбаний у інших постачальників, які придбавають товари зовсім іншої номенклатури, ніж той, що був поставлений позивачу, тобто, фізично не мали можливості поставити позивачу бітум нафтовий дорожній та мазут паливний.

Сукупність наданих позивачем первинних документів не дають підстав для сумніву щодо реальності фінансово-господарських операцій з ТОВ "Фрідом Про", а наданий позивачем пакет документів був достатнім для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.

Таким чином, зважаючи на наявність у позивача передбачених законодавством документів, які підтверджують реальність фінансово-господарських операцій між позивачем та контрагентами, а також враховуючи, що достатність їх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної не спростована відповідачем, суд дійшов висновку, що ДФС не мала правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкових накладних.

Виходячи з викладеного, суд дійшов висновку, що рішення комісії ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі № 661755/40755257 від 23.04.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної приватного підприємства "Херсонтранснафта" №2 від 04.04.2018; №764413/40755257 від 05.06.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної №5 від 18.04.2018; №765503/40755257 від 06.06.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної №12 від 26.04.2018; складені на операції з поставки товару (бітум нафтовий, мазут паливний) на адресу покупця - ТОВ "Фрідом Про", прийняті необґрунтовано, без з урахуванням усіх обставин, що мали значення для їх прийняття, непропорційно, без дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване рішення (дія), а відтак є протиправними та підлягають скасуванню.

Щодо вимоги позивача про зобов'язання ДФС України здійснити реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, суд зазначає наступне.

Згідно пп. 14.1.60 п. 14.1 ст. 14 ПК України єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Законодавчими приписами визначено суб'єктивний склад осіб, які будуть учасниками судового процесу (відповідачами) у справах про оскарження протиправної відмови у реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних, зокрема Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних":

- головні управління ДФС в областях, м. Києві та Офіс великих платників ДФС - в частині оскарження рішення комісії, яка прийняла рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування;

- Державна фіскальна служба України в частині зобов'язання зареєструвати податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних у випадку визнання протиправними та скасування рішень головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС про відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування.

Виходячи з викладеного, суд дійшов висновку, що ДФС України є належним відповідачем в частині зобов'язання зареєструвати вказані податкові накладні.

Відповідно до ч. 3 ст. 245 КАС України у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов'язати суб'єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.

Отже, з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача суд вважає за необхідне зобов'язати Державну фіскальну службу здійснити реєстрацію податкових накладних № 2 від 04.04.2018р., №5 від 18.04.2018р., №12 від 26.04.2018, в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно п.20 Порядку № 1246 у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Під час розгляду справи відповідачі як суб'єкти владних повноважень не надали суду достатньо належних і достовірних доказів, а відтак, не довели правомірності своїх рішень.

За таких обставин, з урахуванням викладеного, суд дійшов висновку про протиправність дій відповідачів, а тому, адміністративний позов підлягає задоволенню.

Згідно ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

При зверненні до суду позивачем сплачено судовий збір у сумі 5763 грн.

Оскільки суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог, а оскаржувані рішення прийняті саме ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі, відшкодуванню позивачу за рахунок бюджетних асигнувань ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі підлягають судові витрати у сумі 5763 грн.

В судовому засіданні 01.04.2019 проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Керуючись статтями 139, 242-246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

вирішив :

Задовольнити позов приватного підприємства "Херсонтранснафта".

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, № 661755/40755257 від 23.04.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної Приватного підприємства "Херсонтранснафта" №2 від 04.04.2018; №764413/40755257 від 05.06.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної №5 від 18.04.2018; №765503/40755257 від 06.06.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної №12 від 26.04.2018.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №2 від 04.04.2018 на суму 154230 грн., №5 від 18.04.2018 на суму 80692,52 грн., №12 від 26.04.2018 на суму 336420 грн., які складені Приватним підприємством "Херсонтранснафта".

Стягнути з Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (73026, м. Херсон, проспект Ушакова, 75, код ЄДРПОУ 39394259) на користь Приватного підприємства "Херсонтранснафта" (73000, м. Херсон, вул. Нафтовиків, буд. 15, офіс 425, код ЄДРПОУ 40755257) витрати по сплаті судового збору сумі 5763,00 грн.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П'ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції,який ухвалив відповідне рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст рішення виготовлений та підписаний 11 квітня 2019 р.

Суддя Хом'якова В.В.

кат. 111030600

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.04.2019
Оприлюднено15.04.2019
Номер документу81085666
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —540/124/19

Ухвала від 29.08.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 09.07.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 13.06.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 17.05.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Рішення від 01.04.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Хом'якова В.В.

Ухвала від 01.04.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Хом'якова В.В.

Ухвала від 14.03.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Хом'якова В.В.

Ухвала від 18.01.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Хом'якова В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні