Рішення
від 28.03.2019 по справі 826/12476/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

28 березня 2019 року №826/12476/18

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Шрамко Ю.Т., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Гаражного автокооперативу "Троещина-2" до Державної податкової інспекції у Деснянському районі Головного управління ДФС у м. Києві, Головного управління ДФС у м. Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення в частині, зобов'язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністративного суду міста Києва, (також далі - суд) , надійшов позов Гаражного автокооперативу "Троещина-2", (далі - позивач, ГАК "Троещина-2") , до Державної податкової інспекції у Деснянському районі Головного управління ДФС у м. Києві, (далі - відповідач-1, ДПІ у Деснянському районі) , Головного управління ДФС у м. Києві, (далі - відповідач-2, ГУ ДФС у м. Києві) , в якому позивач просить суд:

- визнати протиправним та частково скасувати податкове повідомлення-рішення відповідача-2 від 27 червня 2017 року №0005731204, прийняте на підставі акту перевірки відповідача-1 №2640/26-52-12-03/21616930 від 29 березня 2017 року та рішення про результати розгляду первинної скарги відповідача-2 від 18 травня 2017 року за №12771/10/26-15-10-02-16, зазначивши що сума грошового зобов'язання, замість 935821,37 грн. становить 753050,32 грн.

- зобов'язати відповідача-1 виключити з картки особових АІС "Облік податків та платежів" позивача, суми податкових зобов'язань по орендній платі за землю з юридичних осіб (код платежу 18010600) визначений позивачу за 2015, 2016 роки в розмірі 935821,37 грн. та штрафні санкції в розмірі 233955,34 грн.

Ухвалою суду від 10 серпня 2018 року відкрито провадження в адміністративній справі №826/12476/18, (далі - справа) , розгляд якої вирішено здійснювати за правилами загального позовного провадження, а ухвалою суду від 25 жовтня 2018 року закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті у судовому засіданні.

Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення є протиправним та підлягає скасуванню в частині, оскільки прийняте відповідачем-2 з порушенням вимог законодавства. Позивач також звертав увагу суду на те, що в картці особових АІС "Облік податків та платежів" позивача, безпідставно наявні суми податкових зобов'язань по орендній платі за землю з юридичних осіб (код платежу 18010600), визначені позивачу за 2015, 2016 роки в розмірі 935821,37 грн. та штрафні санкції в розмірі 233955,34 грн.

Відповідач позовні вимоги не визнав, просив у задоволенні позову відмовити повністю, оскільки оскаржувані податкове повідомлення-рішення та дії (бездіяльність) прийняте (вчинені) ним на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Враховуючи викладене та зважаючи на достатність наявних у матеріалах справи доказів для розгляду та вирішення справи по суті, у відповідному судовому засіданні судом прийнято рішення про подальший розгляд та вирішення справи у порядку письмового провадження.

Оцінивши належність, допустимість, достовірність та достатність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок наявних у матеріалах справи доказів у їх сукупності, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд встановив наступне.

29 березня 2017 року ДПІ у Деснянському районі проведено камеральну перевірку даних, задекларованих позивачем в уточнюючих податкових деклараціях з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) на 2015, 2016 роки, за результатами якої складено акт від 29 березня 2017 року №2640/26-52-12-03/21616930, (далі - Акт перевірки) .

Згідно з висновками Акту перевірки, камеральною перевіркою встановлено, що розмір податкового зобов'язання по "орендній платі за землю з юридичних осіб (код платежу 18010600), визначений ГАК "Троещина-2" в уточнюючій податковій декларації:

- за 2015 р. від 23.02.2017 р. №170004394 занижений на 353166,56 грн.;

- за 2016 р. від 13.03.2017 р. №1700048180 занижений на 582654,81 грн.

На підставі Акту перевірки ДПІ у Деснянському районі у відношенні позивача прийнято податкове повідомлення-рішення від 29 березня 2017 року №0007841203, яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання за платежем "Орендна плата з юридичних осіб 18010600" у розмірі 1169776,71 грн., з яких за податковими зобов'язаннями - 935821,37 грн., а за штрафними (фінансовими) санкціями - 233955,34 грн.

При цьому, рішенням ГУ ДФС у м. Києві від 18 травня 2017 року №12771/10/26-15-10-02-16 скасовано вказане вище податкове повідомлення-рішення ДПІ у Деснянському районі від 29 березня 2017 року №0007841203.

На підставі Акту перевірки та рішення ГУ ДФС у м. Києві від 18 травня 2017 року №12771/10/26-15-10-02-16 відповідачем-1 у відношенні позивача прийнято оскаржуване податкове повідомлення-рішення від 27 червня 2017 року №0005731204, яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання за платежем "Орендна плата з юридичних осіб 18010600" у розмірі 1169776,71 грн., з яких за податковими зобов'язаннями - 935821,37 грн., а за штрафними (фінансовими) санкціями - 233955,34 грн.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

02 серпня 2005 року між Київською міською радою, як орендодавцем, та ГАК "Троещина-2", як орендарем, укладено нотаріально посвідчений Договір оренди земельної ділянки, зареєстрований в реєстрі за №549 (зареєстрований Головним управлінням земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради Київської міської державної адміністрації) запис в книзі записів державної реєстрації договорів за №62-6-00249), (далі - Договір оренди №549) , за умовами якого орендодавець, на підставі п. 10 рішення Київської міської ради від 18.03.2004 року за №123/1333, за актом приймання-передачі передає, а орендар приймає в оренду (строкове платне користування) земельну ділянку з наступними характеристиками: місце розташування - вул. Миколи Закревського у Деснянському районі м. Києва; розмір - 1,7970 га; цільове призначення - для експлуатації та обслуговування металевих гаражів; кадастровий номер - 8000000000:62:017:0021. Згідно з витягом з технічної документації №Ю-28609/2004 Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) від 01.07.2004 р. за №501 нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 1423188,49 грн.

Відповідно до п.п. 3.1, 4.2 - 4.4 Договору оренди №549, договір укладено на 10 (десять) років.

Річна орендна плата за земельну ділянку встановлюється у розмірі:

- 0,03 % від нормативної грошової оцінки частини земельної ділянки, яка визначається пропорційно площі металевих гаражів;

- 3 % від нормативної грошової оцінки частини земельної ділянки, яка визначається пропорційно площі об'єктів інших будівель та споруд.

Розмір орендної плати може змінюватись за згодою сторін шляхом прийняття відповідного рішення Київською міською радою та внесення змін до цього Договору.

Зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки та її індексація проводиться без внесення змін та доповнень до цього Договору у порядку та у випадках, передбачених законодавством України,

На виконання умов Договору оренди №549, орендодавець передав, а орендар прийняв у своє володіння та користування відповідну земельну ділянку, про що 05 серпня 2005 року між Київською міською радою та ГАК "Троещина-2" складено та підписано акт приймання-передачі земельної ділянки.

Відповідно до ст.ст. 13, 21, 31, 33 Закон України "Про оренду землі" від 06 жовтня 1998 року №161-XIV, договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

Орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою згідно з договором оренди землі.

Розмір, умови і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).

Договір оренди землі припиняється в разі закінчення строку, на який його було укладено.

У разі якщо орендар продовжує користуватися земельною ділянкою після закінчення строку договору оренди і за відсутності протягом одного місяця після закінчення строку договору листа-повідомлення орендодавця про заперечення у поновленні договору оренди землі такий договір вважається поновленим на той самий строк і на тих самих умовах, які були передбачені договором.

Згідно з п.п. 288.1, 288.4, 288.5 ст. 288 Податкового кодексу України, (далі - ПК України) , підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.

Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу, зокрема, не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки.

Отже, якщо після закінчення строку дії договору оренди платник не передав земельну ділянку орендодавцю, продовжує нею користуватися та не отримав письмове заперечення від орендодавця щодо використання такої ділянки, то до поновлення дії договору оренди такий платник має сплачувати орендну плату відповідно до умов попереднього договору оренди землі, але не нижчу розміру, встановленого пп. 288.5.1 п. 288.5 ст. 288 ПК України.

Разом з тим, рішенням Київської міської ради від 14 липня 2016 року №758/758, поновлено на 3 роки договір оренди земельної ділянки від 05.08.2005 р. №62-6-00249 площею 1,7970 га (кадастровий номер 8000000000:62:017:0021), укладений між Київською міською радою та ГАК "Троєщина-2" для експлуатації та обслуговування металевих гаражів на вул. Миколи Закревського у Деснянському районі м. Києва (справа А-21740); встановлено, що розмір річної орендної плати, визначеної в договорі оренди земельної ділянки від 05.08.2005 р. №62-6-00249, підлягає приведенню у відповідність до норм законодавства; ГАК "Троєщина-2 зобов'язано у місячний термін надати до Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) документи, визначені чинним законодавством, необхідні для укладання додаткової угоди про поновлення договору оренди земельної ділянки від 05.08.2005 р. №62-6-00249.

Згідно витягу з технічної документації №Ю-27253/2009 про нормативну грошову оцінку земельної ділянки (кадастровий №8000000000:62:017:0021), нормативно-грошова оцінка земельної ділянки становить у загальній сумі 7864487,58 грн., а саме, за землі комерційного використання 166 кв.м. складає 205228,93 грн., за землі транспорту, зв'язку 17804 кв.м. складає 7659258,65 грн.

Відповідно до п.п. 289.1, 289.2 ст. 289 ПК України, для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, здійснює управління у сфері оцінки земель та земельних ділянок.

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, за індексом споживчих цін за попередній рік щороку розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення за станом на 1 січня поточного року, що визначається за формулою: Кi = І : 100, де І - індекс споживчих цін за попередній рік.

У разі якщо індекс споживчих цін не перевищує 100 відсотків, такий індекс застосовується із значенням 100.

Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель.

Відповідно до листа Державного агентства земельних ресурсів України "Про індексацію нормативної грошової оцінки земель" від 14.01.2015 р. №6-28-0.22-215/2-15, коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення, розрахований відповідно до пункту 289.2 статті 289 Податкового кодексу України, станом на 1 січня 2015 року становить 1,249.

Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель. Коефіцієнти індексації нормативної грошової оцінки земель становлять: 1996 рік - 1,703, 1997 рік - 1,059, 1998 рік - 1,006, 1999 рік - 1,127, 2000 рік - 1,182, 2001 рік - 1,02, 2005 рік - 1,035, 2007 рік - 1,028, 2008 рік - 1,152, 2009 рік - 1,059, 2010 рік - 1,0, 2011 рік - 1,0, 2012 рік - 1,0, 2013 рік - 1,0, 2014 рік - 1,249. Нормативна грошова оцінка земель за 2002, 2003, 2004 та 2006 роки не індексувалася. Кумулятивне значення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель з 1995 року станом на 1 січня 2015 року становить 3,997.

А згідно листа Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру "Про індексацію нормативної грошової оцінки земель" від 11.01.2016 р. №6-28-0.22-201/2-16, коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення, розрахований відповідно до пункту 289.2 статті Податкового кодексу України, станом на 1 січня 2016 року становить 1,433.

Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель. Коефіцієнти індексації нормативної грошової оцінки земель становлять: 1996 рік - 1,703, 1997 рік - 1,059, 1998 рік - 1,006, 1999 рік - 1,127, 2000 рік - 1,182, 2001 рік - 1,02, 2005 рік - 1,035, 2007 рік - 1,028, 2008 рік - 1,152, 2009 рік - 1,059, 2010 рік - 1,0, 2011 рік - 1,0, 2012 рік - 1,0, 2013 рік - 1,0, 2014 рік - 1,249, 2015 рік - 1,433. Нормативна грошова оцінка земель за 2002, 2003, 2004 та 2006 роки не індексувалася.

Так, розмір орендної плати за період з 01.01.2015 по 30.06.2015 складає 5591,45 грн., а саме:

- площа 166 кв. м - 205228.93 x 1.059 х 1,249 x 3% = 8143,63 /2 = 4071,82 грн.;

- площа 17804 кв. м. - 7659258,65 х 1,059 х 1.249 х 0,03% = 3039,25 / 2 = 1519,63 грн.

Рішенням Київської міської ради від 03 липня 2014 року №23/23 затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Києва у складі: схем економіко-планувального зонування міста Києва; нормативної грошової оцінки земель міста Києва; схем впливу локальних факторів, що характеризують місце розташування земельних ділянок у місті Києві; нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення в межах міста Києва.

Згідно наявної в матеріалах справи копії складеної КП "Київський інститут земельних відносин" довідки №Ю-06770/2015 про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки (кадастровий номер 8000000000:62:017:0021), нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить у загальній сумі 14234943,28 грн., а саме: за землі комерційного використання 165 кв. м. складає 343062,59 грн., а за землі транспорту, зв'язку - 17805 кв.м. складає 13891880,69 грн.

Так, розмір орендної плати за період з 01.07.2015 р. по 04.08.2015 р. складає 1386,70 грн., а саме:

- площа 165 кв. м. - 343062,59 х 3% = 10291,88 / 365 днів = 28,20 х 35 днів = 987,00 грн.;

- площа 17805 кв. м - 13891880,69 x 0,03% = 4167,56 / 365 днів = 11,42 x 35 днів = 399,70 грн.

Розмір орендної плати за період з 05.08.2015 р. по 31.12.2015 р. складає 173939,44 грн., а саме:

- за період з 05.08.2015 р. по 31.08.2015 р. - 14234943,28 х 3% = 427048,30 / 365 днів = 1170,00 x 27 днів = 31590,00 грн.;

- за період з 01.09.2015 р. по 31.12.2015 р. - 427048,30 / 12 = 3558736 х 4 міс. = 142349,44 грн.

Отже, річний розмір орендної плати за 2015 рік складає у загальній сумі 180917,59 грн (5591,45 + 1386,70 + 173939,44).

Відповідно до наявної в матеріалах справи копії складеної КП "Київський інститут земельних відносин" довідки №Ю-21058/2016 про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки (кадастровий номер 8000000000:62:017:0021), нормативна грошова оцінка земельної ділянки за землі транспорту, зв'язку складає 20091544,99 грн.

Так, розмір орендної плати за період 2016 рік складає 602746,35 грн., а саме, 20091544,99 х 3% = 602746,35 грн.

№ та дата деклараціїСума зобов'язання, що підлягає сплаті за даними платникаСума зобов'язання, що підлягає сплатіРозбіжність Уточнююча від 23.02.2017 р. №1700043494 за 2015 р. 10522,08 180917,59 170395,51 Уточнююча від 24.03.2017 р. №1700053015 за 2016 р. 20091,54 602746,35 582654,81

Отже, розмір податкового зобов'язання по орендній платі за землю, визначений позивачем в уточнюючих податкових деклараціях:

- за 2015 рік від 23.02.2017 р. №1700043494 занижений на 170395,51 грн.;

- за 2016 рік від 24.03.2017 р. №1700053015 занижений на 582654,81 грн.

Враховуючи вищезазначене, відповідачі безпідставно дійшли висновку, що розмір податкового зобов'язання по "орендній платі за землю з юридичних осіб (код платежу 18010600), визначений ГАК "Троещина-2" в уточнюючій податковій декларації:

- за 2015 р. від 23.02.2017 р. №170004394 занижений на 353166,56 грн.;

- за 2016 р. від 13.03.2017 р. №1700048180 занижений на 582654,81 грн.

Крім того, суд звертає увагу, що згідно Висновку експерта Державного науково-дослідного експертно-криміналістичного центру МВС України Гриппи О.І. від 15.12.2017 р. №19/13-2/100-СЕ/17, висновки Акту перевірки експертом підтверджуються частково, а саме, розмір податкового зобов'язання по орендній платі за землю з юридичних осіб, визначений ГАК "Троєщина-2" в уточнюючій податковій декларації за 2015 рік від 23.02.2017 р. №170004394, занижений на 170395,51 грн., а за 2016 рік від 24.03.2017 р. №1700053015 - на 582654,81 грн.

А тому, оскаржуване податкове повідомлення-рішення від 27 червня 2017 року №0005731204 є протиправним та підлягає скасуванню в частині збільшення позивачу суми грошового зобов'язання за платежем - орендна плата з юридичних осіб, на суму 228463,81 грн., з яких 182771,05 грн. (935821,37 - 170395,51 - 582654,81 = 182771,05) - за податковим зобов'язанням, та 45692,76 грн. (182771,05 х 25% = 45692,76) - за штрафними (фінансовими) санкціями.

Водночас, згідно з пп. 19-1.1.10 п. 19-1.1 ПК України, контролюючі органи виконують такі функції, крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій статтею 19 3 цього Кодексу, зокрема, забезпечують ведення обліку податків, зборів, платежів.

Організацію діяльності з ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування визначено Порядком ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 07 квітня 2016 року №422, (далі - Порядок №422) .

Відповідно до п. 2 розділу I Порядку №422, інтегрована картка платника (далі - ІКП) - форма оперативного обліку податків, зборів, митних платежів до бюджетів та єдиного внеску, що ведеться за кожним видом платежу та включає перелік показників підсистем інформаційної системи органів ДФС, які характеризують стан розрахунків платника з бюджетами та цільовими фондами.

Згідно з п. 3 розділу I Порядку №422, оперативний облік податків і зборів, митних та інших платежів до бюджету, єдиного внеску здійснюється органами ДФС в інформаційній системі органів ДФС.

За змістом п. 2 глави 1 розділу II Порядку №422, з метою обліку нарахованих і сплачених сум податків, зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску органами ДФС відкриваються ІКП за кожним платником та кожним видом платежу, які повинні сплачуватися такими платниками.

Пунктом 1 глави 1 розділу III Порядку №422 передбачено, що для забезпечення контролю за повнотою та своєчасністю розрахунків платників органи ДФС проводять оперативний облік надходжень за податками, зборами на підставі документів, визначених порядком взаємодії органів ДФС та органів Казначейства у процесі виконання державного та місцевих бюджетів за доходами та іншими надходженнями, а саме: відомостей про зарахування та повернення коштів з аналітичних рахунків за надходженнями у вигляді технологічного файла @B; виписок з рахунків у вигляді електронного реєстру розрахункових документів; звітів про виконання державного та місцевих бюджетів за доходами та іншими надходженнями.

Тобто, у картках особових рахунків відображається повна хронологія нарахувань податкових зобов'язань, їх сплата тощо.

При цьому, відповідно до змісту п. 5 розділу I Порядку №422, у разі необхідності коригування облікових показників ІКП у ручному режимі таке коригування здійснюється виключно за рішенням керівника (заступника керівника) органу ДФС, підготовленим відповідним структурним підрозділом за напрямом роботи.

Отже, з вказаної норми вбачається, що відповідач має можливість здійснювати відповідні коригування облікових показників ІКП у ручному режимі у разі необхідності.

Водночас, згідно п. 2 глави 9 розділу IV Порядку №422, інформація щодо початку/продовження та результатів адміністративного або судового оскарження податкового повідомлення-рішення вноситься до підсистеми, що забезпечує облік платежів, працівником структурного підрозділу органу ДФС, яким податкове повідомлення-рішення було сформовано, на підставі документів, зазначених у розділі VII цього Порядку (заяви - оскарження податкового повідомлення-рішення, ухвали суду про відкриття провадження, рішення про результати розгляду скарги (заяви), рішення суду, прийнятого по суті), протягом 3-ох днів з дати отримання такого документа.

На підставі інформації про початок/продовження у законодавчо встановлені строки процедури адміністративного оскарження (скарга (заява) платника податків) або про початок/продовження процедури судового оскарження нарахована сума податків вважається неузгодженою, а в ІКП відображаються облікові показники (операції) щодо її виключення.

За результатами адміністративного або судового оскарження: при частковому скасуванні сум формується нове повідомлення-рішення на суму, що залишилась; при збільшенні донарахованої суми формується повідомлення-рішення на суму збільшення без анулювання первинного документа та вручається платнику податків (вноситься дата вручення до інформаційної системи органів ДФС та виконуються процеси, описані у главі 8 цього розділу).

У разі якщо за результатами судового оскарження нарахована сума у повному обсязі скасовується, то в ІКП відображення облікових показників щодо поновлення такої суми не проводиться.

З матеріалів справи вбачається, що позивачем було сплачено на рахунок ДПІ у Деснянському районі платежі по сплаті орендної плати за землю-погашення збитків, а саме, 23 січня 2018 року - 80000,00 грн., 26 січня 2018 року - 130000,00 грн., 02 лютого 2018 року - 67941,00 грн.

Крім того, як зазначив позивач, що не заперечувалось відповідачами, у ГАК "Троещина-2" наявна переплата у розмірі 475109,78 грн., що підтверджується роздруківкою з електронного кабінету, у зв'язку з чим позивач звертався з заявою від 03 січня 2018 року №15/01 до ГУ ДФС у м. Києві з проханням зарахувати суму переплати по орендній платі у розмірі 475109,78 грн. до місцевого бюджету м. Києва.

Враховуючи вищезазначене у сукупності, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог в частині зобов'язання ДПІ у Деснянському районі виключити з картки особових АІС "Облік податків та платежів" ГАК "Троещина-2", суми податкових зобов'язань по орендній платі за землю з юридичних осіб (код платежу 18010600) визначений позивачу за 2015, 2016 роки в розмірі 935821,37 грн. та штрафні санкції в розмірі 233955,34 грн.

Згідно з ч. 1 ст. 9, ст. 72, ч.ч. 1, 2, 5 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, (далі - КАС України) , розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.

Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Якщо учасник справи без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які він посилається, суд вирішує справу на підставі наявних доказів.

Таким чином, із системного аналізу вище викладених норм та з'ясованих судом обставин вбачається, що позов Гаражного автокооперативу "Троещина-2" до Державної податкової інспекції у Деснянському районі Головного управління ДФС у м. Києві, Головного управління ДФС у м. Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення в частині, зобов'язання вчинити дії є обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню повністю.

Суд також звертає увагу, що відповідно до вимог п. 2 ч. 2 ст. 245 КАС України, у разі задоволення адміністративного позову, суд може прийняти постанову, зокрема, про визнання протиправним та скасування індивідуального акту чи окремих його положень, відтак, суд вважає за доцільне, задовольняючи позов викласти зміст резолютивної частини, з урахуванням специфіки позовних вимог, відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 245 КАС України.

Згідно з ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Отже, стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача-1 підлягає сплачена сума судового збору у розмірі 1762,00 грн., а за рахунок бюджетних асигнувань відповідача-2 - сплачена сума судового збору у розмірі 2742,00 грн.

На підставі вище викладеного, керуючись ст.ст. 72-77, 90, 134, 139, 192, 241-246, 250, 255 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

1. Позов Гаражного автокооперативу "Троещина-2" (місцезнаходження: 02232, м. Київ, вул. Закревського, 38; код ЄДРПОУ 21616930) до Державної податкової інспекції у Деснянському районі Головного управління ДФС у м. Києві (місцезнаходження: 02217, м. Київ, вул. Закревського, 41; код ЄДРПОУ 39466328), Головного управління ДФС у м. Києві (місцезнаходження: 04655, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19; код ЄДРПОУ 39439980) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення в частині, зобов'язання вчинити дії задовольнити повністю.

2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у м. Києві від 27 червня 2017 року №0005731204 в частині збільшення Гаражному автокооперативу "Троещина-2" суми грошового зобов'язання за платежем - орендна плата з юридичних осіб, на суму 228463,81 грн. (двісті двадцять вісім тисяч чотириста шістдесят три гривні вісімдесят одна копійка), з яких 182771,05 грн. (сто вісімдесят дві тисячі сімсот сімдесят одна гривня п'ять копійок) - за податковим зобов'язанням, та 45692,76 грн. (сорок п'ять тисяч шістсот дев'яносто дві гривні сімдесят шість копійок) - за штрафними (фінансовими) санкціями.

3. Зобов'язати Державну податкову інспекцію у Деснянському районі Головного управління ДФС у м. Києві виключити з картки особових АІС "Облік податків та платежів" Гаражного автокооперативу "Троещина-2" суми податкових зобов'язань по орендній платі за землю з юридичних осіб (код платежу 18010600), визначений Гаражному автокооперативу "Троещина-2" за 2015, 2016 роки в розмірі 935821,37 грн. (дев'ятсот тридцять п'ять тисяч вісімсот двадцять одна гривня тридцять сім копійок) та штрафні санкції в розмірі 233955,34 грн. (двісті тридцять три тисячі дев'ятсот п'ятдесят п'ять гривень тридцять чотири копійки).

4. Стягнути на користь Гаражного автокооперативу "Троещина-2" сплачений ним судовий збір у розмірі 2742,00 грн. (дві тисячі сімсот сорок дві гривні нуль копійок) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у м. Києві.

5. Стягнути на користь Гаражного автокооперативу "Троещина-2" сплачений ним судовий збір у розмірі 1762,00 грн. (одна тисяча сімсот шістдесят дві гривні нуль копійок) за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової інспекції у Деснянському районі Головного управління ДФС у м. Києві.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов'язки, мають право оскаржити в апеляційному порядку рішення суду першої інстанції повністю або частково.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, а на ухвалу суду - протягом п'ятнадцяти днів з дня його (її) проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя Ю.Т. Шрамко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення28.03.2019
Оприлюднено15.04.2019
Номер документу81087662
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/12476/18

Ухвала від 19.11.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Ухвала від 30.09.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

Ухвала від 24.06.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

Ухвала від 21.11.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Тетяна Романівна

Ухвала від 28.10.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Тетяна Романівна

Ухвала від 28.10.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Тетяна Романівна

Ухвала від 20.06.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Губська Людмила Вікторівна

Ухвала від 31.05.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Губська Людмила Вікторівна

Ухвала від 31.05.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Губська Людмила Вікторівна

Рішення від 28.03.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шрамко Ю.Т.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні