Рішення
від 11.04.2019 по справі 300/229/19
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"11" квітня 2019 р. справа № 300/229/19

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Остап'юка С.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Виробниче об'єднання "Укріндик" до Головного управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області про визнання протиправним та скасування наказу, -

ВСТАНОВИВ:

06.02.2019 Товариство з обмеженою відповідальністю "Виробниче об'єднання "Укріндик" (далі - позивач) звернулося в суд з адміністративним позовом до Головного управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області (далі - відповідач) про визнання протиправним та скасування наказу Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ ВО Укріндик за № 138 від 30.01.2019.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 08.02.2019 відкрито провадження за вказаним позовом, а справу призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження.

Позовні вимоги мотивовані тим, що в даних правовідносинах відповідач не наділений повноваженням на призначення документальної позапланової виїзної перевірки позивача відповідно до 78.1.12 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України, тому наказ Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ ВО Укріндик за № 138 від 30.01.2019 є протиправним та підлягає скасуванню.

Відповідач направив відзив на позовну заяву, в якому позовних вимог не визнав, просив в задоволенні позову відмовити на тій підставі, що оскаржуваний наказ відповідачем прийнято на виконання наказу Державної фіскальної служби України Про проведення документальної позапланової перевірки ТОВ ВО Укріндик за № 631 від 03.10.2018.

Позивачем направлено відповідь на відзив, а позивачем заперечення.

Суд, розглянувши відповідно до вимог статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін, дослідивши докази і письмові пояснення, викладених у заявах по суті справи, встановив наступне.

05.08.2009 Городенківською районною державною адміністрацією Івано-Франківської області до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено запис про реєстрацію юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю "Виробниче об'єднання "Укріндик". 14.11.2018 Виконавчим комітетом Івано-Франківської міської ради внесено запис про зміну місцезнаходження позивача. Позивач перебуває на податковому обліку як платник податків в Державній податковій інспекції у Печерському районі Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві. Місце знаходження Товариства з обмеженою відповідальністю "Виробниче об'єднання "Укріндик": 01015, місто Київ, Печерський район, вулиця Старонаводницька, будинок 8-А, квартира 64. Вказані обставини підтверджуються копією витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

30.01.2019 Головним управлінням Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області, на підставі підпункту 78.1.12 пункту 78.1 статті 78, пункту 82.2 статті 82 глави 8 Податкового кодексу України та на виконання наказу Державної фіскальної служби України від 03.10.2018 за №631 Про проведення документальної позапланової перевірки ТОВ ВО Укріндик , видано наказ за №138 Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ ВО Укріндик .

Пунктом 75.1 статті 75 Податкового кодексу України встановлено, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Відповідно до підпункту 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи контролюючого органу і проводиться за наявності хоча б однієї з підстав, визначених цим Кодексом.

Документальною виїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться за місцезнаходженням платника податків чи місцем розташування об'єкта права власності, стосовно якого проводиться така перевірка.

При цьому, відповідно до пункту 45.2 статті 45 Податкового кодексу України податковою адресою юридичної особи (відокремленого підрозділу юридичної особи) є місцезнаходження такої юридичної особи, відомості про що містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

Порядок проведення документальних позапланових перевірок визначає стаття 78 Податкового кодексу України.

Відповідно до підпункту 78.1.12 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких підстав: контролюючим органом вищого рівня в порядку контролю за діями або бездіяльністю посадових осіб контролюючого органу нижчого рівня здійснено перевірку документів обов'язкової звітності платника податків або матеріалів документальної перевірки, проведеної контролюючим органом нижчого рівня, і виявлено невідповідність висновків акта перевірки вимогам законодавства або неповне з'ясування під час перевірки питань, що повинні бути з'ясовані під час перевірки для винесення об'єктивного висновку щодо дотримання платником податків вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Наказ про проведення документальної позапланової перевірки в цьому випадку приймається контролюючим органом вищого рівня лише у тому разі, коли стосовно посадових осіб контролюючого органу нижчого рівня, які проводили документальну перевірку зазначеного платника податків, розпочато службове розслідування або їм повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення.

Згідно із пунктом 78.4 статті 78 Податкового кодексу України про проведення документальної позапланової перевірки керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу приймає рішення, яке оформлюється наказом.

Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу, копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.

Пунктом 82.2 статті 82 Податкового кодексу України встановлено, що тривалість перевірок, визначених у статті 78 цього Кодексу, не повинна перевищувати 15 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва - 5 робочих днів, для фізичних осіб - підприємців, які не мають найманих працівників, за наявності умов, визначених в абзацах третьому - восьмому цього пункту, - 3 робочі дні, інших платників податків - 10 робочих днів.

Продовження строків проведення перевірок, визначених у статті 78 цього Кодексу, можливе за рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу не більш як на 10 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва - не більш як на 2 робочих дні, інших платників податків - не більш як на 5 робочих днів.

Відповідно до підпункту 1.2.1 пункту 1.2 наказу Державної фіскальної служби України Про затвердження Методичних рекомендацій щодо порядку взаємодії між підрозділами органів державної фіскальної служби при організації, проведенні та реалізації матеріалів перевірок платників податків за № 22 від 31.07.2014 рішення про проведення документальної планової, позапланової та фактичної перевірки відповідно до пункту 77.4 статті 77, пункту 78.4, статті 78, пункту 79.2 статті 79, пункту 80.2 статті 80 та пункту 81.1 статті 81 Кодексу оформлюється наказом, який підписується керівником (його заступником або уповноваженою особою) органу ДФС. У такому наказі зазначається дата видачі, найменування органу ДФС, який його видав та органу ДФС, який буде проводити таку перевірку (у випадках призначення такої перевірки органом ДФС вищого рівня відповідно до підпунктів 78.1.5 та 78.1.12 пункту 78.1 статті 78 Кодексу), найменування та реквізити суб'єкта (прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) та у разі проведення перевірки в іншому місці - адреса об'єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова виїзна/невиїзна або фактична перевірка), підстави для проведення перевірки, визначені Кодексом, дата початку і тривалість перевірки, період діяльності, який буде перевірятися. Наказ про проведення перевірки є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) органу ДФС та скріплення відповідною печаткою цього органу.

Відповідно до підпункту 1.2.3 накази про проведення документальних позапланових перевірок, що здійснюються відповідно до підпунктів 78.1.5 та 78.1.12 пункту 78.1 статті 78 Кодексу, з урахуванням визначених у них вимог, видаються: у разі призначення такої перевірки Державною фіскальною службою України під час проведення процедури адміністративного оскарження (підпункт 78.1.5 пункту 78.1 статті 78 Кодексу) або за наявності визначених у підпункті 78.1.12 пункту 78.1 статті 78 Кодексу обставин, які підтверджені документально, видається два накази: керівником (його заступником або уповноваженою особою) Державної фіскальної служби України (із обов'язковим зазначенням органу ДФС, якому доручається організувати та провести таку перевірку). У разі необхідності може складатися доповідна записка у порядку, визначеному підпунктом 1.2.2 цього пункту; керівником (його заступником або уповноваженою особою) територіального органу ДФС, якому було доручено організувати та провести таку перевірку. Підставою для видання такого наказу є відповідний наказ Державної фіскальної служби України про призначення перевірки.

Суд встановив, що Головним управлінням Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області 18.09.2018 видано наказ Про проведення службового розслідування за № 1325, яким зобов'язано Дисциплінарну комісію Головного управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області провести службове розслідування щодо державних службовців відповідача, які проводили планову виїзну документальну перевірку позивача згідно із наказом відповідача за №456 від 30.03.2018 (а. с. 59).

03.10.2018 Державною фіскальною службою України, з метою виконання вимог підпункту 78.1.12 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України, у зв'язку з проведенням службового розслідування стосовно посадових осіб, які проводили перевірку, видано наказ Про проведення документальної позапланової перевірки ТОВ ВО Укріндик за № 631 з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2015 по 31.12.2017, терміном 5 робочих днів з 16.10.2018. Начальника ГУ ДФС в Івано-Франківській області Столярик І. зобов'язано забезпечити проведення вказаної перевірки (а. с. 61).

На виконання наказу Державної фіскальної служби України від 03.10.2018 за №631 Про проведення документальної позапланової перевірки ТОВ ВО Укріндик , Головним управлінням Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області 30.01.2019 видано оскаржуваний наказ Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ ВО Укріндик за №138 (а. с. 23).

Таким чином, оскаржуваний наказ Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ ВО Укріндик за №138 від 30.01.2019 винесено відповідачем за межами п'яти робочих днів, встановленими Державною фіскальною службою України наказом Про проведення документальної позапланової перевірки ТОВ ВО Укріндик за № 631 від 03.10.2018.

При цьому, суд не встановив продовження Державною фіскальною службою України строків проведення документальної позапланової перевірки позивача.

Як зазначено судом вище документальною виїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться за місцезнаходженням платника податків чи місцем розташування об'єкта права власності, стосовно якого проводиться така перевірка, податковою адресою юридичної особи (відокремленого підрозділу юридичної особи) є місцезнаходження такої юридичної особи, відомості про що містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

Виконавчим комітетом Івано-Франківської міської ради 14.11.2018 внесено запис про зміну місцезнаходження позивача, яким є: місто Київ, Печерський район, вулиця Старонаводницька, будинок 8-А, квартира 64, позивач перебуває на податковому обліку як платник податків в Державній податковій інспекції у Печерському районі Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві.

Оскаржуваний наказ за №138 на проведення документальної позапланової виїзної перевірки позивача винесено Головним управлінням Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області 30.01.2019, а виданими направленнями на проведення перевірки уповноважено службових осіб Головного управління Держаної фіскальної служби в Івано-Франківській області.

Державною фіскальною службою України у наказі Про проведення документальної позапланової перевірки ТОВ ВО Укріндик за №631 від 03.10.2018 не зазначено адреси об'єкта який перевіряється, найменування органу Державної фіскальної служби, який повинен проводити вказану перевірку позивача, чим не дотримано вимог підпункту 1.2.1 пункту 1.2 наказу Державної фіскальної служби України Про затвердження Методичних рекомендацій щодо порядку взаємодії між підрозділами органів державної фіскальної служби при організації, проведенні та реалізації матеріалів перевірок платників податків за № 22 від 31.07.2014.

Головне управління ДФС в Івано-Франківській області забезпечує реалізацію повноважень ДФС на території Івано-Франківської області.

Враховуючи, що наказ Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ ВО Укріндик за №138 від 30.01.2019 винесено відповідачем за межами п'яти робочих днів, встановленими Державною фіскальною службою України наказом Про проведення документальної позапланової перевірки ТОВ ВО Укріндик за № 631 від 03.10.2018, а за минуванням вказаного строку, з 14.11.2018 внесено запис про зміну місцезнаходження позивача, то відповідач не уповноважений проводити перевірку позивача за межами Івано-Франківської області на підставі наказу Державної фіскальної служби України за № 631 від 03.10.2018.

Як наслідок, відсутні підстави для винесення відповідачем наказу Про проведення документальної позапланової перевірки ТОВ ВО Укріндик за №138 від 30.01.2019.

За таких обставин, суд вважає протиправним та таким, що підлягає скасуванню наказ Головного управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області Про проведення документальної позапланової перевірки ТОВ ВО Укріндик за №138 від 30.01.2019

Враховуючи викладене, суд вважає вимоги позивача обґрунтованими, а позов таким, що підлягає до задоволення.

Частина 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України передбачає, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Документально підтвердженими судовими витратами в даній справі є витрати позивача на сплату судового збору в розмірі 1 921 гривня, згідно квитанції № МР-АВ290688TNP_5533918 від 04.02.2019.

Таким чином, враховуючи, що заявлені позовні вимоги підлягають до задоволення, суд робить висновок про стягнення на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної фіскальної служби України в Івано-Франківській області судовий збір в розмірі 1 921 гривня.

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 241-246, 250, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати наказ Головного управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області (індекс 76000, вулиця Незалежності, будинок 20, місто Івано-Франківськ, код ЄДРПОУ 39394463) Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ ВО Укріндик за № 138 від 30.01.2019.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Виробниче об'єднання "Укріндик" (01015, вулиця Старонаводницька, будинок 8-А, квартира 64,місто Київ, Печерський район, код ЄДРПОУ 36544350) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної фіскальної служби України в Івано-Франківській області (індекс 76018, вулиця Незалежності, будинок 20, місто Івано-Франківськ, код ЄДРПОУ 39394463) сплачений судовий збір в розмірі 1 921 (одна тисяча дев'ятсот двадцять одна) гривня.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Відповідно до статтей 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції або через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Суддя Остап'юк С.В.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.04.2019
Оприлюднено15.04.2019
Номер документу81133857
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —300/229/19

Ухвала від 06.09.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Усенко Є.А.

Постанова від 13.08.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шавель Руслан Миронович

Ухвала від 21.06.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шавель Руслан Миронович

Ухвала від 21.06.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шавель Руслан Миронович

Ухвала від 07.06.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шавель Руслан Миронович

Рішення від 11.04.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

Постанова від 03.04.2019

Адмінправопорушення

Воловецький районний суд Закарпатської області

Софілканич О. А.

Ухвала від 08.02.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

Ухвала від 04.02.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні