Рішення
від 12.04.2019 по справі 400/714/19
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

12 квітня 2019 р. № 400/714/19 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд у складі судді Фульги А.П., розглянув в письмовому провадженні адміністративну справу

за позовом:Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, вул. Б.Грінченка, 3, м. Київ 1, 01001

до відповідача:Товариства з обмеженою відповідальністю "Спектрум Торг", вул. Космонавтів, 5, м. Миколаїв, 54028

про:стягнення штрафу в сумі 17000,00 грн.,

ВСТАНОВИВ:

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (надалі-позивач, Комісія) звернулась до суду з позовом про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю "Спектрум Торг" (надалі-відповідач, ТОВ "Спектрум Торг") штрафних санкцій в сумі 17000 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач вказав, що відповідач не виконав в установленому законом порядку постанову №895/1341/16-3/13-П від 21.11.2018 р. про накладання санкції за вчинене правопорушення на ринку фінансових послуг, що і стало підставою для звернення до суду.

Ухвалою від 15.03.2019 р. суд відкрив провадження у справі та ухвалив розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження, в порядку статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідачу було запропоновано надати суду відзив у п'ятнадцятиденний строк з моменту отримання копії ухвали про відкриття провадження у справі .

Відповідач відзив на позов не подав.

Дослідивши матеріали справи, суд прийшов до висновку, що позов підлягає задоволенню виходячи з наступного.

Національною комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансовиї послуг 07.11.2018 складено акт №1341/16-3/13 про правопорушення, вчинені ТОВ "Спектрум Торг" на ринку фінансових послуг, відповідно до якого позивачем встановлено порушення відповідачем вимог законодавства про фінансові послуги, а саме: підпунктів 3, 5 розділу ІІ, пункту 1 розділу ІV Порядку надання звітності фінансовими компаніями, фінансовими установами - юридичними особами публічного права, довірчими товариствами, а також юридичними особами - суб'єктами господарювання, які за своїм правовим статусом не є фінансовими установами, але мають визначену законами та нормативно-правовими актами Держфінпослуг або Нацкомфінпослуг можливість надавати послуги з фінансового лізингу, затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг від 26.09.2017 № 3840, в частині неподання звітних даних за 3 квартал 2018 року до Нацкомфінпослуг.

Постановою Комісії від 21.11.2018 № 895/1341/16-3/13-П до відповідача застосовано санкцію у розмірі 17 000 грн. Строк для добровільного виконання постанови позивач встановив до 10.12.2018.

У зв'язку з несплатою до державного бюджету України штрафних санкцій згідно вище зазначеної постанови про застосування штрафної санкції за правопорушення вчинена на ринках фінансових послуг, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері фінансових послуг звернулась до суду з даною позовною заявою.

Відповідно до пункту 1 Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого Указом Президента України від 23.11.2011 № 1070/2011 (надалі - Положення), Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (Нацкомфінпослуг), є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України.

Нацкомфінпослуг здійснює державне регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством.

Основним завданням Нацкомфінпослуг, серед іншого, є здійснення в межах своїх повноважень державного регулювання та нагляду за наданням фінансових послуг і дотриманням законодавства у відповідній сфері.

Відповідно до статті 1 Закону № 2664, фінансова установа - юридична особа, яка відповідно до закону надає одну чи декілька фінансових послуг, а також інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг, у випадках, прямо визначених законом, та внесена до відповідного реєстру в установленому законом порядку. До фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначених законом, - інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг.

Товариство відповідно до установчих документів є суб'єктом нагляду Комісії.

Згідно пунктом 10 частини першої статті 28 Закону № 2664, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у межах своєї компетенції: у разі порушення законодавства про фінансові послуги, нормативно-правових актів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу та накладає адміністративні стягнення.

Відповідно до частини першої статті 39 Закону № 2664, у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону.

Згідно з пунктом 3 частини першої статті 40 Закону № 2664, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може застосовувати такі заходи впливу: накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.

Відповідно до пункту 2 частини першої статті 41 Закону № 2664, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) штрафні санкції за: неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації - у розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Частиною першою статті 42 Закону № 2664 встановлено, що штрафи, передбачені статтею 41 цього Закону, накладаються Головою, іншими членами національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, а також уповноваженими комісією посадовими особами після розгляду матеріалів, що засвідчують факт правопорушення.

Доказів сплати суми штрафу або оскарження постанови відповідач суду не надав, а матеріали справи не містять.

Відповідно до статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідач своїм правом не скористався, відзив не подав, доказів погашення заборгованості станом на час розгляду справи не надав.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги обґрунтовані, підтверджені матеріалами справи та підлягають задоволенню в повному обсязі.

Судові витрати покладаються на позивача.

Керуючись статтями 2, 9, 12, 19, 77, 241-243, 246, 250, 255, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (вул. Б. Грінченка, 3, м. Київ 1, 01001, ідентифікаційний код 38062828) до Товариства з обмеженою відповідальністю "Спектрум Торг" (вул. Космонавтів, 5, м. Миколаїв, 54028, ідентифікаційний код 41956941) задовольнити.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Спектрум Торг" (вул. Космонавтів, 5, м. Миколаїв, 54028, ідентифікаційний код 41956941) на користь державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 "Надходження до загального фонду державного бюджету", код бюджетної класифікації за доходами 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності 106) штраф в сумі 17 000 грн.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до П'ятого апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя А. П. Фульга

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.04.2019
Оприлюднено15.04.2019
Номер документу81134144
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —400/714/19

Ухвала від 12.12.2022

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Фульга А. П.

Ухвала від 21.09.2020

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Фульга А. П.

Ухвала від 10.09.2020

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Фульга А. П.

Ухвала від 30.05.2019

Кримінальне

Петрівський районний суд Кіровоградської області

Шаєнко Ю. В.

Рішення від 12.04.2019

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Фульга А. П.

Ухвала від 15.03.2019

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Фульга А. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні