Рішення
від 04.04.2019 по справі 400/277/19
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Р І Ш Е Н Н Я І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И 04 квітня 2019 р.   № 400/277/19 м. Миколаїв           Миколаївський окружний адміністративний суд у складі судді Брагаря В.С., розглянув за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю " ВИП-ТРАНС ", вул. Кагатна, 1-К, м. Миколаїв, 54007 до відповідача: Державної фіскальної служби України, Львівська площа, 8, м. Київ, 04053 треті особи: Товариства з обмеженою відповідальністю "Сандора", Миколаївське, Вітовський район, Миколаївська область, 57262 про: скасування рішення від 05.02.2018 року № 967605/38790224, зобов'язання вчинити певні дії, Товариство з обмеженою відповідальністю "ВИП-ТРАНС" (надалі – позивач, ТОВ "ВИП-ТРАНС") звернулось до адміністративного суду з позовними вимогами до Державної фіскальної служби України (надалі - відповідач, ДФС України), за участю третьої особи - ТОВ "Сандора" про скасування рішення від 26.10.2018 року № 967605/38790224 та зобов'язання відповідача зареєструвати податкову накладну № 18 від 08.12.2017 за датою їх подання. Крім того, просив зобов'язати ДФС України подати суду звіт про виконання судового рішення протягом одного тижня з дня набрання законної сили даним судовим рішенням. Свої позовні вимоги ТОВ "ВИП-ТРАНС" обґрунтувало тим, що відповідачем не вказано конкретного виду критерію оцінки ступеню ризику та переліку документів для підтвердження відображених у податкових накладних показників. Позивач надав пояснення та копії документів по податкових накладних, реєстрацію яких зупинено, однак відповідач без обґрунтування підстав відмовив у реєстрації податкових накладних. Ухвалою від 04.04.2019 р. суд  відкрив провадження у справі  № 400/277/19 та ухвалив розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження. Відповідач відзив на позовну заяву не надав. Відповідно до положень ч. 4. ст. 159 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі - КАС України) встановлено, що подання заяв по суті справи є правом учасників справи. Неподання суб'єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову. У разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами, відповідно до вимог ч. 6 ст. 162 КАС України. Дослідивши матеріали справи та оцінивши наявні в них фактичні дані, суд, - ВСТАНОВИВ:           ТОВ “ВИП-ТРАНС” здійснює господарську діяльність за наступними кодами КВЕД: 45.20 Технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів, 45.32 Роздрібна торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів, 46.21 Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин, 46.31 Оптова торгівля фруктами й овочами, 46.32 Оптова торгівля м'ясом і м'ясними продуктами, 46.33 Оптова торгівля молочними продуктами, яйцями, харчовими оліями та жирами, 46.34 Оптова торгівля напоями, 46.69 Оптова торгівля іншими машинами й устаткуванням, 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля, 49.41 Вантажний автомобільний транспорт, 52.29 Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту.            01.01.2017р. позивачем укладено з товариством з обмеженою відповідальністю “Сандора” договір №S-11-197 про надання транспортно-експедиційних послуг.            08.12.2017 ТОВ “ВИП-ТРАНС” було складено податкову накладну  № 18 про надання ТОВ "Сандора" транспортно-експедиційних послуг на суму 53 930, 00 грн. без ПДВ (на загальну суму 44 941, 67 грн. в т.ч. ПДВ 20% - 8 988, 33 грн.). Надання позивачем транспортно-експедиційних послуг підтверджується актом про надання послуг від 08.12.2017 № 1700 та банківськими виписками з особових рахунків. 28.12.2017 позивачем направлено податкову накладну від 08.12.2017 № 18 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. 28.12.2017 податкову накладну прийнято, проте її реєстрація зупинена з посиланням на п.201.16 ст.201 ПК України. У Квитанції про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних зазначено, що податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 № 567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 52.29. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної - розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідно до пункту "в" п.п. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України. Як вбачається з матеріалів справи, 10.10.2018 позивачем направлено повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій, зокрема, копію Договору №S-11-197 про перевезення вантажів та транспортно-експедиційне обслуговування від 01.01.2017р., Договору оренди №01/08 від 01.08.2017р., Договору оренди автомобіля від 27.06.2017р., Договору оренди транспортних засобів від 23.08.2017р., Договору оренди №3 від 01.10.2013р., Договору про проведення технічного обслуговування та поточного ремонту транспортних засобів №12/09 від 08.09.2017р., Таблиці даних платника податку від 04.12.2017р. №186405601 (копії квитанцій №1 про збереження документів на центральному рівні додаються) та пояснень. Також матеріали справи містять рахунок на оплату від 08.12.2017 року № 1047 (а.с. 42). 26.10.2018 Комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення № 967605/38790224 про відмову у реєстрації податкової накладної, оскільки не надано платником податку копії документів: розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків. Відповідно до п.201.1 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін. Згідно з п. 201.16. ПКУ 201.16. Реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України. Відповідно до пп.13-14 постанови Кабінету Міністрів України “Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних” N 117, 21.02.2018 у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складання податкової накладної/розрахунку коригування; 2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД/послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена; 3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі. Перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.           Підставою для зупинення реєстрації податкової накладної стала невідповідність обсягів постачання обсягам придбання.           Але позивач використовує для надання послуг з перевезення вантажів та транспортно-експедиційного обслуговування орендовані транспортні докази, копії відповідних договорів були надані відповідачу разом з поясненнями 10.10.2018.           Відповідач приймає рішення про відмову у реєстрації податкової накладної, оскільки позивачем не надані розрахункові документи та документи, щодо підтвердження відповідності продукції. Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є: - ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено,                     - ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку, - надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства            (п.21 постанови КМУ).           Рішення відповідача не відповідає критеріям ч.2 ст.2 КАС України, а саме є необґрунтованим, оскільки незрозуміло, з яких підстав передбачених п.21 постанови Кабінету Міністрів України № 117 від 21.02.2017 позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної. Позивачем були надані пояснення, позивачем були надані всі наявні у нього документи стосовно господарської операції, спірне рішення не містить будь-яких посилань на те, що позивачем надані документи, які складені з порушенням законодавства. Спірне рішення є непропорційним, без дотримання балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілям, на досягнення яких спрямоване це рішення, оскільки не надання позивачем документів (розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків) не може бути підставою для відмови у її реєстрації. Відповідно до ч.2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. Відтак, саме відповідач повинен надати суду докази про те, що надані позивачем документи для реєстрації податкової накладної є недостатніми, що унеможливлює реєстрацію податкової накладної, що в свою чергу ним не було зроблено. Позовні вимоги в частині зобов'язання відповідача надати звіт відповідно до ст.382 КАС України задоволенню не підлягають, оскільки вимога про надання звіту відноситься до права суду зобов'язати або не зобов'язувати суб'єкта владних повноважень, на якого покладені певні обов'язки, надати у встановленому судом строк звіт про виконання судового рішення. У суду немає підстав вважати, що рішення суду відповідачем не буде виконуватись. У відповідності до ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.           Керуючись ст. 2, 19, 139, 241, 244, 242 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, - ВИРІШИВ: 1. Позов Товариства з обмеженою відповідальністю " ВИП-ТРАНС " (вул. Кагатна, 1-К, м. Миколаїв, 54007, ідентифікаційний код 38790224) до Державної фіскальної служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, ідентифікаційний код 39292197) задовольнити . 2. Скасувати рішення комісії ДФС України від 26.10.2018 року № 967605/38790224. 3. Зобов'язати Державну фіскальну службу України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, ідентифікаційний код 39292197) зареєструвати податкову накладну ТОВ "ВИП-Транс" №18 від 08.12.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних. 4. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, ідентифікаційний код 39292197) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю " ВИП-ТРАНС " (вул. Кагатна, 1-К, м. Миколаїв, 54007, ідентифікаційний код 38790224) судові витрати в розмірі 3842, 00 грн. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду першої інстанції подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо  в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду , або справу було розглянуто в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається  учасниками справи відповідно до статті 297 Кодексу адміністративного судочинства України з урахуванням пункту 15.5 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.                      Суддя                                                                                             В. С. Брагар  

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.04.2019
Оприлюднено16.04.2019
Номер документу81134352
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —400/277/19

Ухвала від 16.11.2020

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Брагар В. С.

Ухвала від 13.11.2020

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Брагар В. С.

Ухвала від 04.02.2020

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Брагар В. С.

Ухвала від 01.08.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 06.06.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 16.04.2019

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Брагар В. С.

Рішення від 04.04.2019

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Брагар В. С.

Ухвала від 07.03.2019

Кримінальне

Петрівський районний суд Кіровоградської області

Шаєнко Ю. В.

Ухвала від 07.03.2019

Кримінальне

Петрівський районний суд Кіровоградської області

Шаєнко Ю. В.

Ухвала від 04.02.2019

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Брагар В. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні