ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 500/448/19
09 квітня 2019 рокум.Тернопіль Тернопільський окружний адміністративний суд, у складі:
головуючої судді Подлісної І.М.
за участю:
секретаря судового засідання Павловського Ю.Б.
представника позивача Катрук Є.А.
представника відповідача Сторчак О.З.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "ЮНС ГРУП" до Управління Держпраці у Тернопільській області про визнання протиправними та скасування постанов про накладення штрафу, -
ВСТАНОВИВ:
До Тернопільського окружного адміністративного суду звернулось товариство з обмеженою відповідальністю "ЮНС ГРУП" з адміністративним позовом до Управління Держпраці в Тернопільській області в якому просить суд визнати протиправними та скасувати постанови про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами №ТР1377/759/АВ/ТД-ФС від 02.11.2018 та №ТР1377/759/АВ/ІП-ФС від 02.11.2018.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що посадовими особами Управління Держпраці в Тернопільській області, у період з 04 по 16 жовтня 2018 року, проведено інспекційне відвідування юридичної особи, за результатами якого складено Акт інспекційного відвідування юридичної особи, яка використовує найману працю від 16.10.2018 року №ТР1377/759/АВ, в якому викладено порушення суб'єктом господарювання ч.2 ст.30 Закону України Про оплату праці , ч.3 ст.24 Кодексу законів про працю України. На підставі Акта інспекційного відвідування відповідачем винесено постанови від 02.11.2018 року №ТР1377/759/АВ/ТД-ФС в сумі 111690 гривні №ТР1377/759/АВ/ІП-ФС в сумі 3723 гривні.
Позивач вважає, що винесені Управлінням Держпраці рішення є протиправними та такими, що не відповідають дійсним обставинам справи. Наголошено на тому, що встановлені перевіркою порушення законодавства усунуто у строк встановлений у Приписі №ТР1377/759/АВ/п. Окрім того зазначає, що постановами Тернопільського міськрайонного суду Тернопільської області від 12.01.2019 у справі №607/22265/18 та справі №607/22268/18 про притягнення директора ТОВ "ЮНС ГРУП" ОСОБА_4 за ч.1 та 3 ст.41 КЗпП України адміністративні справи закрито у зв'язку з відсутністю складу адміністративного правопорушення. Вказаними судовими рішеннями не встановлена вина посадових осіб позивача. У зв'язку з чим товариство вважає, що спірні постанови є протиправними та такими що підлягають скасуванню.
Ухвалою суду від 15 лютого 2019 року позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі. Постановлено проводити розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін та призначено судове засідання на 13 березня 2019 року.
На виконання вимог вказаної ухвали, Управлінням Держпраці в Тернопільській області подано до суду відзив на позовну заяву, у якому зазначено, що постанови про накладення штрафу №ТР1377/759/АВ/ТД-ФС від 02.11.2018 та №ТР1377/759/АВ/ІП-ФС від 02.11.2018 винесені правомірно, з дотриманням встановленого порядку проведення інспекційних відвідувань та порядку накладення штрафів за порушення законодавства про працю, а тому не підлягають скасуванню.
Ухвалою суду, постановленою в судовому засіданні без виходу до нарадчої кімнати згідно ч.7, 8 ст.243 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), в судовому засіданні 13.03.2019 у розгляді справи було оголошено перерву до 27.03.2019.
Ухвалою суду від 27.03.2019 розгляд справи відкладено на 09.04.2019.
У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги з підстав, що викладені в позовній заяві та просив їх задовольнити в повному обсязі.
Представник відповідача в судовому засіданні заперечила проти задоволення позовних вимог товариства та надала пояснення аналогічні викладеним у відзиві на позовну заяву.
Суд, заслухавши у відкритому судовому засіданні пояснення учасників справи, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, дослідивши матеріали, що містяться у справі, встановив наступне.
Судом встановлено, що у період з 04 по 16 жовтня 2018 року посадовими особами Управління Держпраці в Тернопільській області на підставі наказу від 03.10.2018 №623 та направлення від 03.10.2018 №ТР1377/759, проведено інспекційне відвідування Товариства з обмеженою відповідальністю ЮНС ГРУП , що здійснює підприємницьку діяльність (діяльність ресторанів, надання послуг мобільного харчування) у закладі громадського харчування Чайхана Айва , що знаходиться за адресою вул. Гетьмана Мазепи, 3 м. Тернопіль.
За результатами інспекційного відвідування було складено Акт інспекційного відвідування юридичної особи, яка використовує найману працю, від 16 жовтня 2018 року №ТР1377/759/АВ (далі - Акт інспекційного відвідування).
Також, за результатами інспекційного відвідування посадовими особами відповідача складено протокол про адміністративне правопорушення №1377/759/АВ/П/ПТ (стосовно директора ТОВ ЮНС ГРУП , ОСОБА_4, за ознаками адміністративного правопорушення передбаченого ч.1 ст.41 Кодексу України про адміністративні правопорушення) та протокол про адміністративне правопорушення №1377/759/АВ/П/2ПТ (стосовно директора ТОВ ЮНС ГРУП , ОСОБА_4, за ознаками адміністративного правопорушення передбаченого ч.3 ст.41 Кодексу України про адміністративні правопорушення).
В Акті інспекційного відвідування зазначено детальний опис виявленого порушення законодавства про працю, зокрема встановлено, що:
В порушення вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 17.06.2015 року TOB ЮНС ГРУП , яке здійснює підприємницьку діяльність у закладі громадського харчування Чайхана Айва , що знаходиться за адресою вул. Г.Мазепи, 3, м. Тернопіль допустило до роботи працівників ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7 без повідомлення територіального органу Державної фіскальної служби про прийняття працівника на роботу.
В порушення частини 3 статті 24 Кодексу Законів про Працю України та Постанови Кабінету Міністрів України від 17.06.2015 року TOB ЮНС ГРУП допустило до роботи ОСОБА_8 без належного оформлення трудових відносин (Видання розпорядчого рішення роботодавця про оформлення трудових відносин, трудовий договір та повідомлення територіальному органу ДФС).
Частиною другою статті 30 Закону України Про оплату праці визначено, що роботодавець зобов'язаний забезпечити достовірний облік виконуваної працівником роботи.
Ведення табельного обліку робочого часу на підприємствах, в установах і організаціях регламентується наказом Держкомстату України від 05.12.2008 № 489 Про затвердження типових форм первинної облікової документації зі статистики праці . У табелі обліку використання робочого часу (типова форма № П-5) робляться відмітки про фактично відпрацьований робочий час, відпрацьовані за місяць години. В тому числі надурочні, вечірні, нічні, години роботи тощо, а також інші відхилення від нормальних умов роботи (відпуски, тимчасова непрацездатність, відрядження, прогули і т. д.).
У табелі обліку використання робочого часу за травень - вересень 2018 року, які використовує TOB ЮНС ГРУП відсутні графи: надурочних, вечірніх, нічних, святкових годин роботи тощо, що унеможливлює їх облік у разі їх наявності (копії табелів обліку використання робочого часу за травень - вересень 2018 року додаються). Окрім цього у табелі використання робочого часу за травень 2018 року не відображено святкові дні, хоча бармен, бармен-касир та директор працювали 01.05.2018 року, 09.05.2018 року та 28.05.2018 року. Аналогічне порушення мало місце у червні та серпні 2018 року.
Частиною другою статті 65 Кодексу законів про працю України визначено, що власник або уповноважений ним орган повинен вести облік надурочних робіт кожного працівника.
В табелі обліку виростання робочого часу за серпень 2018 року не відображено кількість надурочно відпрацьованих годин працівниками. Зокрема директор ОСОБА_4 у серпні 2018 року відпрацювала 176 годин при нормі 175 годин, що вказує на наявність надурочних годин.
Частиною першою статті 53 Кодексу законів про працю України визначено, напередодні святкових і неробочих днів тривалість роботи працівників скорочується на одну годину.
Для директора TOB ЮНС ГРУП ОСОБА_4 тривалість роботи у день, що передував вихідному (24 серпня День незалежності України), не було скорочено на 1(одну) годину, а саме 23.08.2018 року. За табелем обліку використання робочого часу тривалість роботи становила 8 годин.
За результатами проведеного заходу державного контролю (інспекційного відвідування) та аналізу наданих документів було складено Акт інспекційного відвідування юридичної особи, яка використовує найману працю від 14.06.2018 року №ІФ-1002/347-АВ, в якому викладено порушення суб'єктом господарювання ч.2 ст.30 Закону України Про оплату праці , ч.1 ст.24 Кодексу законів про працю України.
На підставі Акту інспекційного відвідування, посадовою особою відповідача було винесено Припис про усунення виявлених порушень №ТР1377/759/АВ/п від 22 жовтня 2018 року, яким установлено строк для усунення недоліків до 07 листопада 2018 року.
В подальшому, 02.11.2018, посадовими особами управління Держпраці винесено постанову №ТР1377/759/АВ/ТД-ФС, якою на підставі абз.2 ч.2 ст.265 КЗпП України на ТОВ ЮНС ГРУП накладено штраф в розмірі 111690 гривні та постанову №ТР1377/759/АВ/ІП-ФС, якою на підставі абз.8 ст.265 КЗпП України на ТОВ ЮНС ГРУП накладено штраф в розмірі 3723 гривні.
Не погоджуючись з прийнятими рішеннями суб'єкта владних повноважень, позивач звернулась до суду з даною позовною заявою.
Визначаючись щодо правовідносин які виникли між сторонами суд виходив з наступного.
Відповідно до положень ст. 259 Кодексу законів про працю України (далі - КЗпП) державний нагляд та контроль за додержанням законодавства про працю юридичними особами незалежно від форми власності, виду діяльності, господарювання, фізичними особами - підприємцями, які використовують найману працю, здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. Таким державним органом є Держпраці України, відповідно до покладених на неї завдань.
Відповідно до п.1 Положення про Державну службу України з питань праці (далі - Положення №96), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2015 року №96, Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов'язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.
Відповідно до п.п.3 п.4 Положення на Державну інспекцію з питань праці України покладено завдання здійснювати державний нагляд та контроль за додержанням вимог законодавства про зайнятість населення з питань дотримання прав громадян під час прийому на роботу та працівників під час звільнення з роботи; використання праці іноземців та осіб без громадянства; наймання працівників для подальшого виконання ними роботи в Україні в іншого роботодавця; дотримання прав і гарантій стосовно працевлаштування громадян, що мають додаткові гарантії у сприянні працевлаштуванню.
Пунктом 7 Положення встановлено, що Державна служба України з питань праці здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.
Постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 №100 Про утворення територіальних органів Державної служби з питань праці та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України утворено Управління Держпраці в Тернопільській області, реорганізувавши шляхом злиття Територіального управління Держгірпромнагляду в Тернопільській області та Територіальної державної інспекції з питань праці в Тернопільській області.
Заходи державного контролю (інспекційні відвідування) проводяться відповідно до Порядку здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 р. №295 (далі - Порядок 295).
Цей Порядок визначає процедуру здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю юридичними особами (включаючи їх структурні та відокремлені підрозділи, які не є юридичними особами) та фізичними особами, які використовують найману працю.
Пунктом 5 Порядку 295 передбачено підстави здійснення заходів державного контролю, зокрема: за зверненням працівника про порушення стосовно нього законодавства про працю; за зверненням фізичної особи, стосовно якої порушено правила оформлення трудових відносин.
Підпунктом 3 визначено, що заходи проводяться за рішенням керівника органу контролю про проведення інспекційних відвідувань з питань виявлення неоформлених трудових відносин, прийнятим за результатами аналізу інформації, отриманої із засобів масової інформації, інших джерел, доступ до яких не обмежений законодавством, та джерел, зазначених у підпунктах 1. 2. 4-7 цього пункту.
Пунктом 19 Порядку 295 визначено, що за результатами інспекційного відвідування або невиїзного інспектування складаються акт і у разі виявлення порушень законодавства про працю - припис про їх усунення.
Пунктом 4 Порядку 295 встановлено, що порядок складення та форми акту, припису визначаються Мінсоцполітики.
Вищезазначені форми документів затверджені Наказом Міністерства соціальної політики України від 18.08.2017 №1338 "Про затвердження форм документів, що складаються при здійсненні заходів державного нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення та працевлаштування інвалідів".
Виходячи з наведених положень діючого законодавства, Управління Держпраці у Тернопільській області має право на здійснення перевірок за додержанням підприємствами, установами та організаціями законодавства про працю та складання, за результатами перевірки, документів відповідно до положень.
Водночас, суд не погоджується із спірними постановами про накладення штрафу, з огляду на наступне.
Щодо винесеної відповідачем постанови №ТР1377/759/АВ/ІП-ФС (порушення ч.2 ст.30 Закону України Про оплату праці ), суд зазначає таке.
Як слідує із спірної постанови, у табелі обліку використання робочого часу за травень - вересень 2018 року, які використовує TOB ЮНС ГРУП відсутні графи: надурочних, вечірніх, нічних, святкових годин роботи тощо, що унеможливлює їх облік у разі їх наявності (копії табелів обліку використання робочого часу за травень - вересень 2018 року додаються). Окрім цього у табелі використання робочого часу за травень 2018 року не відображено святкові дні, хоча бармен, бармен-касир та директор працювали 01.05.2018 року, 09.05.2018 року та 28.05.2018 року. Аналогічне порушення мало місце у червні та серпні 2018 року.
В табелі обліку виростання робочого часу за серпень 2018 року не відображено кількість надурочно відпрацьованих годин працівниками. Зокрема директор ОСОБА_4 у серпні 2018 року відпрацювала 176 годин при нормі 175 годин, що вказує на наявність надурочних годин.
Для директора TOB ЮНС ГРУП ОСОБА_4 тривалість роботи у день, що передував вихідному (24 серпня День незалежності України), не було скорочено на 1(одну) годину, а саме 23.08.2018 року. За табелем обліку використання робочого часу тривалість роботи становила 8 годин.
Так, у відповідності до ч.2 ст.30 Закону України Про оплату праці роботодавець зобов'язаний забезпечити достовірний облік виконуваної працівником роботи і бухгалтерський облік витрат на оплату праці у встановленому порядку.
Ведення табельного обліку робочого часу на підприємствах, в установах і організаціях регламентується наказом Держкомстату України від 05.12.2008 № 489 Про затвердження типових форм первинної облікової документації зі статистики праці . У табелі обліку використання робочого часу (типова форма № П-5) робляться відмітки про фактично відпрацьований робочий час, відпрацьовані за місяць години. В тому числі надурочні, вечірні, нічні, години роботи тощо, а також інші відхилення від нормальних умов роботи (відпуски, тимчасова непрацездатність, відрядження, прогули і т. д.).
Частиною другою статті 65 Кодексу законів про працю України визначено, що власник або уповноважений ним орган повинен вести облік надурочних робіт кожного працівника.
Частиною першою статті 53 Кодексу законів про працю України визначено, напередодні святкових і неробочих днів тривалість роботи працівників скорочується на одну годину.
Таким чином, суд погоджується з тим, що під час інспекційного відвідування позивача, мали місце порушення, які викладені у постанові Держпраці №ТР1377/759/АВ/ІП-ФС.
Водночас, як вже зазначалось, посадовою особою відповідача було винесено Припис про усунення виявлених порушень №ТР1377/759/АВ/п від 22 жовтня 2018 року, яким зобов'язано директора ТОВ ЮНС ГРУП ОСОБА_4 привести у відповідність табелі обліку використання робочого часу відповідно до наказу Держкомстату України від 05.12.2008 №489 Про затвердження типових форм первинної облікової документації зі статистики праці . Строк для усунення недоліків до 07 листопада 2018 року.
Як слідує з матеріалів справи та не заперечується учасниками справи, 06 листопада 2018 року ТОВ ЮНС ГРУП повідомило Управління Держпраці у Тернопільській області про усунення недоліків. Зокрема, табель обліку використання робочого часу приведено у відповідність до наказу Держкомстату України від 05.12.2008 №489 Про затвердження типових форм первинної облікової документації зі статистики праці . ТОВ ЮНС ГРУП зобов'язується напередодні наступних святкових, неробочих та вихідних днів тривалість роботи працівників привести у відповідність до статті 53 Кодексу законів про працю. Також ТОВ ЮНС ГРУП зобов'язується при наступному прийнятті на роботу своєчасно повідомляти про прийняття на роботу працівників Тернопільську ОДПІ ГУ ДФС в Тернопільській області.
Суд зауважує, що пунктом 28 Порядку здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 р. №295, вказано, що у разі виконання Припису в установлений у ньому строк заходи до притягнення об'єкта відвідування та його посадових осіб до відповідальності не вживаються.
Окрім того, листом Державної служби України з питань праці, від 11.01.2018 №183/3/4.3-ЗВ-18 Щодо здійснення держконтролю за додержанням законодавства про працю , відповідно до пункту 28 Порядку, у разі виконання Припису в установлений у ньому строк заходи до притягнення об'єкта відвідування та його посадових осіб до відповідальності не вживаються.
На підставі вказаних обставин, суд прийшов до переконання, що припис Управління Держпраці був виконаний у строк встановлений відповідачем, а відтак, постанова про накладення штрафу №ТР1377/759/АВ/ІП-ФС є протиправною та підлягає скасуванню.
Щодо винесеної відповідачем постанови №ТР1377/759/АВ/ТД-ФС (порушення ч.3 ст.24 Кодексу законів про працю України), суд зазначає наступне.
Відповідно до вимог частини третьої статті 24 Кодексу законів про працю України, працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування про прийняття працівника на роботу в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 17.06.2015 року № 413 встановлено, що повідомлення про прийняття працівника на роботу подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом (особою) чи фізичною особою до територіальних органів Державної фіскальної служби за місцем обліку їх як платника єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за формою згідно з додатком до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором.
Як випливає з постанови №ТР1377/759/АВ/ТД-ФС, в порушення вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 17.06.2015 року TOB ЮНС ГРУП , яке здійснює підприємницьку діяльність у закладі громадського харчування Чайхана Айва , що знаходиться за адресою вул. Г.Мазепи, 3, м. Тернопіль допустило до роботи працівників ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7 без повідомлення територіального органу Державної фіскальної служби про прийняття працівника на роботу.
В порушення частини 3 статті 24 Кодексу Законів про Працю України та Постанови Кабінету Міністрів України від 17.06.2015 року TOB ЮНС ГРУП допустило до роботи ОСОБА_8 без належного оформлення трудових відносин (Видання розпорядчого рішення роботодавця про оформлення трудових відносин, трудовий договір та повідомлення територіальному органу ДФС).
В судовому засіданні представник позивача заперечив проти вказаних у постанові обставин та вказав, що зазначені особи мали трудові відносини не з ТОВ ЮНС ГРУП а з ФОП ОСОБА_3 В підтвердження своїх доводів послався на постанови Тернопільського міськрайонного суду Тернопільської області у справах №607/22265/18 та №607/22268/18.
Так, в матеріалах даної адміністративної справи наявні постанови Тернопільського міськрайонного суду Тернопільської області від 15.01.2019 у справі №607/22265/18 про притягнення директора TOB ЮНС ГРУП , ОСОБА_4, до адміністративної відповідальності за частиною 3 статті 41 Кодексу України про адміністративні правопорушення, та від 15.01.2019 у справі №607/22268/18 про притягнення директора TOB ЮНС ГРУП , ОСОБА_4, до адміністративної відповідальності за частиною 1 статті 41 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
За результатами розгляду, зважаючи на відсутність доказів умисної або необережної дії чи бездіяльності ОСОБА_4, котра привела б до порушення трудового законодавства, суд дійшов висновку про відсутність складу адміністративного правопорушення у діях ОСОБА_4 та адміністративні справи стосовно ОСОБА_4 за частинами 1 та 3 статті 41 Кодексу України про адміністративні правопорушення судом вирішено закрити.
Вказаними судовими рішеннями, зокрема, було встановлено, що директор TOB ЮНС ГРУП ОСОБА_4, фактично допускаючи працівників (ОСОБА_8, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7) до роботи без укладення трудового договору (контракту), та несвоєчасно повідомивши територіальний орган Державної фіскальної служби про прийняття працівників на роботу, виконувала свої повноваження не на підставі статуту директора TOB ЮНС ГРУП , а згідно наданих їй ФОП ОСОБА_9 повноважень, відповідно до довіреності від 01 березня 2018 року.
Тобто, при виконанні довіреності, діяльність ОСОБА_4 жодним чином не була пов'язана із діяльністю TOB ЮНС ГРУП і трудові відносини скаржника ОСОБА_8 та інших працівників мали виникати не з TOB ЮНС ГРУП , а з ФОП ОСОБА_9
Відтак, постановами Тернопільського міськрайонного суду Тернопільської області не встановлено вину директора TOB ЮНС ГРУП ОСОБА_4 передбаченою частинами 1 та 3 ст.41 кодексу України про адміністративні правопорушення.
Відповідно до частини першої статті 370 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) судове рішення, яке набрало законної сили, є обов'язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами.
Окрім того, згідно із частиною 6 статті 78 Кодексу адміністративного судочинства України, вирок суду в кримінальному провадженні, ухвала про закриття кримінального провадження і звільнення особи від кримінальної відповідальності або постанова суду у справі про адміністративне правопорушення, які набрали законної сили, є обов'язковими для адміністративного суду, що розглядає справу про правові наслідки дій чи бездіяльності особи, стосовно якої ухвалений вирок, ухвала або постанова суду, лише в питанні, чи мали місце ці дії (бездіяльність) та чи вчинені вони цією особою.
Постанови Тернопільського міськрайонного суду Тернопільської області від 15 січня 2019 року у справі №607/22265/18 та справі №607/22268/18 набрали законної сили та мають преюдиційне значення для цієї справи.
Відповідно до викладеного вище, суд дійшов висновку про те, що постанова управління Держпраці у Тернопільській області №ТР1377/759/АВ/ТД-ФС від 02 листопада 2018 року є протиправною та підлягає скасуванню.
Згідно ч.2 ст.19 Конституції України, органи державної влади, місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.
Відповідно до статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно статті 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до частини 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
У відповідності до ст.249 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, та враховуючи всі вищенаведені обставини, суд прийшов до висновку про те, що відповідач, не надав суду достатніх та беззаперечних доказів на підтвердження правомірності винесених ним рішень, а відтак, позовні вимоги підлягають задоволенню.
Частиною першою статті 139 КАС України визначено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити повністю. Постанови Управління Держпраці у Тернопільській області (46006, м. Тернопіль, вул. Шпитальна 7, код ЄДРПОУ 39777822) про накладення штрафу на товариство з обмеженою відповідальністю "ЮНС ГРУП" (46000, вул. Гетьмана Мазепи 3, м. Тернопіль, код ЄДРПОУ 40256068) уповноваженими посадовими особами:
- №ТР1377/759/АВ/ТД-ФС від 02 листопада 2018 р.;
- №ТР1377/759/АВ/ІП-ФС від 02 листопада 2018 р.;
- визнати протиправними та скасувати.
Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю "ЮНС ГРУП" (46000, вул. Гетьмана Мазепи 3, м. Тернопіль, код ЄДРПОУ 40256068) понесені ним судові витрати зі сплати судового збору в сумі 3 842 (три тисячі вісімсот сорок дві) гривні за рахунок бюджетних асигнувань Управління Держпраці у Тернопільській області (46006, м. Тернопіль, вул. Шпитальна 7, код ЄДРПОУ 39777822).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне судове рішення складено 11 квітня 2019 року.
Головуючий суддя Подлісна І.М.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.04.2019 |
Оприлюднено | 15.04.2019 |
Номер документу | 81134445 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Гудим Любомир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Гудим Любомир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Гудим Любомир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Гудим Любомир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Гудим Любомир Ярославович
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Подлісна Ірина Миколаївна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Подлісна Ірина Миколаївна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Подлісна Ірина Миколаївна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Подлісна Ірина Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні