МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
12 квітня 2019 р. Справа № 400/218/19 м. Миколаїв
Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі головуючого судді Малих О.В., розглянувши в письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу
за позовом:Товариства з обмеженою відповідальністю Премиум Альянс , вул. Космонавтів, 83/А, м. Миколаїв, 54031 до відповідача:Головного управління ДФС у Миколаївській області, вул. Лягіна, 6, м. Миколаїв, 54001 про:визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 15.01.2019 року № 00002821406, ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю Премиум Альянс (далі - позивач, ТОВ Премиум Альянс ) звернулось до суду з адміністративним позовом про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення головного управління ДФС у Миколаївській області (далі - відповідач, ГУ ДФС) від 15.01.2019 року № 00002821406.
Ухвалою від 30.01.2019 року суд відкрив провадження у справі та ухвалив розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження.
В обґрунтування своїх вимог позивач зазначив, що товари і документи, які були доставлені транспортом постачальників і надійшли 20.12.2018 року, на момент перевірки знаходились у приміщенні складу, але не були внесені в облікову програму в зв'язку з їх надходженням безпосередньо перед початком перевірки. На час проведення перевірки у позивача не було можливості обробити одночасно всі поточні документи щодо руху товарно-матеріальних цінностей (далі - ТМЦ). Документи були внесені у облікову програму протягом операційного дня в звичайному робочому режимі в порядку черговості надходження.
Відповідач надав відзив на позов, в якому вказав, що під час проведення перевірки було встановлено ведення з порушенням обліку товарних запасів за місцем їх реалізації та зберігання, що відображено у Акті перевірки. ТОВ Премиум Альянс не надано доказів та/або документів, які б спростовували висновки Акту перевірки. За таких обставин оскаржуване податкове повідомлення-рішення є законним та скасуванню не підлягає, а позовні вимоги є такими, що задоволенню не підлягають.
Суд розглянув справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
З'ясувавши усі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази у їх сукупності, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, дослідивши матеріали, що містяться у справі, суд встановив наступне:
Позивач зареєстрований як юридична особа 24.11.2014 року, Основні види діяльності позивача за КВЕД: 46.21 Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин; 46.33 Оптова торгівля молочними продуктами, яйцями, харчовими оліями та жирами; 46.39 Неспеціалізована оптова торгівля продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 47.11 Роздрібна торгівля в неспеціалізованих магазинам переважно продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами; 73.20 Дослідження кон'юнктури ринку та виявлення громадської думки.
У період з 20.12.2018 року по 27.12.2018 року посадовими особами ГУ ДФС проведено фактичну перевірки дотримання ТОВ Премиум Альянс порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, виробництва та обігу підакцизних товарів, за результатами якої складено Акт від 27.12.2018 року № 317/14/29/14/39507924 (далі та раніше за текстом - Акт перевірки).
Перевіркою встановлено ведення з порушенням обліку товарних запасів за місцем його реалізації та зберігання, а саме: на момент проведення перевірки, 20.12.2018 року, не обліковано ТМЦ згідно наступних накладних від 19.12.2018 року № 29995 на суму 7032,96 грн., від 20.12.2018 року № БС300015214 на суму 39145,94 грн., від 20.12.2018 року № БС300015215 на суму 1036,80 грн., від 20.12.2018 року № БС300015252 на суму 16539,84 грн., від 20.12.2018 року № БС300015250 на суму 35211,12 грн., від 20.12.2018 року № БС300015210 на суму 17108,64 грн., від 20.12.2018 року № БС300015213 на суму 197472,24 грн., від 20.12.2018 року № М00023729 на суму 197472,24 грн.
Позивач не погодився з висновками Акту перевірки та надав заперечення до Акту перевірки від 28.12.2018 року № 101, в яких зазначив, що товари і документи, які були доставлені транспортом постачальників і надійшли 20.12.2018 року, на момент перевірки знаходились у приміщенні складу, але ще не були внесені у облікову програму в зв'язку з їх надходженням безпосередньо перед початком перевірки. Відділ обліку ТОВ Премиум Альянс знаходиться за адресою вул. Космонавтів 83-а. На час проведення фактичної перевірки у підприємства не було можливості обробити одночасно всі поточні документи щодо руху ТМЦ. Документи були внесені у облікову програму протягом операційного дня в звичайному робочому режимі в порядку черговості надходження.
Зауваження та заперечення позивача до Акту перевірки на думку відповідача є безпідставним, а отже не спричиняють змін за результатами проведеної перевірки.
На підставі Акту перевірки та матеріалів перевірки ГУ ДФС 15.01.2019 року прийнято податкове повідомлення-рішення № 00002821406 про застосування до ТОВ Премиум Альянс штрафних санкцій у розмірі 811277,20 грн.
Не погоджуючись з вищевказаним, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Приймаючи рішення у справі, судом враховано наступне:
Згідно п. 44.1 ст. 44 Податкового кодексу України для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Відповідно до п. 12 ст. 3 Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг від 06.07.1995 року № 265/95-ВР (далі - Закон України № 265/95), суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов'язані, зокрема, вести в порядку, встановленому законодавством,облік товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації, здійснювати продаж лише тих товарів (послуг), що відображені в такому обліку.
Положення Закону України № 265/95 чітко не визначають самого порядку ведення обліку товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації, лише вказує на обов'язок суб'єктів підприємницької діяльності на ведення такого обліку.
До документів, що є підставою для оприбуткування товару, як правило, належать накладні, податкові накладні та товарно-транспортні накладні. Такі документи є підставою для внесення запасів до облікових бухгалтерських реєстрів та підтвердження права власності на них.
Аналогічна позиція викладена у постанові Верховного Суду від 25.09.2018 року у справі № 809/1869/13-а.
Згідно ч. 5 ст. 242 КАС України, при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
Позивачем до позовної заяви додано копії первинних документів на отриманий під час проведення перевірки товар (видаткові накладні, ТТН, оборотно-сальдові відомості).
Порядок створення, прийняття і відображення у бухгалтерському обліку, а також зберігання первинних документів, облікових регістрів, бухгалтерської та іншої звітності, що ґрунтується на даних бухгалтерського обліку, підприємствами регулюється Положенням про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку , затвердженим Наказом Міністерства фінансів України № 88 від 24.05.1995 року (далі - Положення).
Пунктом 3.5. Положення передбачено, що перенесення інформації з первинних документів до облікових регістрів повинно здійснюватися в міру її надходження до місця обробки, проте не пізніше терміну, що забезпечує своєчасну виплату заробітної плати, складання бухгалтерської та іншої звітності і розрахунків.
Згідно ч. 5 ст. 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні , господарські операції повинні бути відображені в облікових регістрах у тому звітному періоді, в якому вони були здійснені.
Будь-яких обов'язків щодо миттєвого відображення в обліку товарів, що надійшли, зазначені норми не містять.
Крім того, зафіксовані в Акті перевірки накладні були оброблені працівниками позивача в програмі обліку, що підтверджується оборотно-сальдовими відомостями за 19.12.2018 року та за 20.12.2018 року. Зазначене дозволяє зробити висновок, що товари, які надійшли згідно вищезазначених накладних 20.12.2018 року були належним чином обліковані позивачем.
Згідно з ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідач не довів правомірності оскаржуваного рішення, натомість позивачем надано усіх необхідних доказів в підтвердження обґрунтованості його позовних вимог, що є підставою для задоволення позову.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись ст.ст. 2, 19, 77, 139, 241 - 246, 260 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ВИРІШИВ:
1. Позов Товариства з обмеженою відповідальністю Премиум Альянс (вул. Космонавтів, 83/А, м. Миколаїв, 54000, код ЄДРПОУ 39507924) до Головного управління ДФС у Миколаївській області (вул. Лягіна, 6, м. Миколаїв, 54031, код ЄДРПОУ 39394277) - задовольнити.
2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Миколаївській області від 15.01.2019 року № 00002821406.
3. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Миколаївській області (вул. Лягіна, 6, м. Миколаїв, 54031, код ЄДРПОУ 39394277) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Премиум Альянс (вул. Космонавтів, 83/А, м. Миколаїв, 54000, код ЄДРПОУ 39507924) судові витрати у розмірі 12169,15 грн. (дванадцять тисяч сто шістдесят дев'ять гривень 15 копійок).
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Апеляційна скарга може бути подана до П'ятого апеляційного адміністративного суду через Миколаївський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.
Повний текст рішення складено 12.04.2019 року.
Суддя О.В. Малих
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.04.2019 |
Оприлюднено | 16.04.2019 |
Номер документу | 81144472 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Малих О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні