Рішення
від 10.04.2019 по справі 320/450/19
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

10 квітня 2019 року справа № 320/450/19

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Щавінського В.Р., розглянувши у порядку письмового провадження за правилами спрощеного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальності "ІМПУЛЬС БЦ" до Державної фіскальної служби України, Головного управління Державної фіскальної служби у Київській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії,

в с т а н о в и в:

ТОВ "ІМПУЛЬС БЦ" до Державної фіскальної служби України (далі - відповідач-1), Головного управління Державної фіскальної служби (далі - відповідач-2) у Київській області:

- визнати протиправними та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1008304/42501422 від 30.11.2018, №1008305/42501422 від 30.11.2018, №1008306/42501422 від 30.11.2018, №1025911/42501422 від 14.12.2018, №1035705/42501422 від 26.12.2018, №1035704/42501422 від 26.12.2018, якими Товариству з обмеженою відповідальністю ІМПУЛЬС БЦ відмовлено в реєстрації податкових накладних №5 від 07.11.2018, № 7 від 08.11.2018, № 8 від 09.11.2018, № 12 від 13.11.2018, № 17 від 26.11.2018, № 19 від 27.11.2018.

- зобов'язати Державну фіскальну службу України здійснити реєстрацію податкових накладних ТОВ ІМПУЛЬС БЦ № 5 від 07.11.2018 № 7 від 08.11.2018, №8 від 09.11.2018, № 12 від 13.11.2018, № 17 від 26.11.2018, № 19 від 27.11.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 01.02.2019 провадження у справі було відкрито за правилами спрощеного позовного провадження та призначено справу до розгляду.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відмовляючи в реєстрації податкових накладних, контролюючий орган в оскаржуваних рішеннях не зазначив конкретних обставин, які б виключали можливість реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. Позивач стверджує, що складені ним податкові накладні не відповідають визначеним у законі критеріям оцінки ризиків, у зв'язку з чим підстави для зупинення їх реєстрації були відсутні.

Вказує, що отримавши повідомлення про зупинення реєстрації податкової накладної, контролюючому органу було направлено пояснення та документи, що підтверджують реальність фінансово-господарських операцій, за наслідками яких було складено відповідні податкові накладні.

Як зазначає позивач, доданих до повідомлення пояснень та документів контролюючий орган під час прийняття оскаржуваних рішень не врахував, у зв'язку з чим дійшов безпідставних висновків про відмову у реєстрації податкових накладних.

26.02.2019 від представника позивача надійшло клопотання в якому він просив подальший розгляд справи здійснювати в порядку письмового провадження.

Відповідач-1 в судове засідання не прибув, будь-яких заяв, пояснення чи відзиву до суду не надходило.

Представник відповідача-2 подав відзив на позовну заяву, відповідно до якого, відповідач позов не визнав, просить суд відмовити у задоволенні позову з тих підстав, що оскаржувані рішення ДФС України є обґрунтованими та правомірними, оскільки позивачем після зупинення реєстрації податкових накладних не було надано копії первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури інвойс акти приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.

Заслухавши пояснення представників сторін, розглянувши подані документи і матеріали, суд вважає, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Як вбачається з матеріалів, ТОВ ІМПУЛЬС БЦ код за ЄДРПОУ 42501422, місцезнаходження: 09100, м. Біла Церква, Київська область, вул. Леваневського б.83 зареєстровано як юридичну особу 27 вересня 2018 року за №13531020000009369, основним видом діяльності якого є оптова та роздрібна торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів.

ТОВ ІМПУЛЬС БЦ взяте на облік в якості платника податків з 27.09.2018 та перебуває на обліку в Білоцерківській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління ДФС у Київській області, зареєстроване як платник податку на додану вартість з 01.11.2018.

Щодо відмови у реєстрації податкової накладної № 5 від 07.11.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних, суд за назначає наступне.

Судом встановлено, що між ТОВ ТЕХНООПТТОРГ-ТРЕЙД , місцезнаходження: 49106, м. Дніпро, вул. Камська, 64, ідентифікаційний код юридичної особи 31497076 (постачальник) та ТОВ ІМПУЛЬС БЦ (покупець) було укладено Договір поставки товару на умовах передоплати № 1654/18/16 від 14.11.2018.

Відповідно до пункту 1.1.вказаного договору визначено, що постачальник зобов'язується передати у власність (поставити) покупцеві автомобільні товари в асортименті, а покупець зобов'язується прийняти вказаний товар і сплатити за нього визначену даним договором грошову суму.

На виконання умов договору № 1654/18/16 від 14.11.2018 згідно видаткової накладної №67384 від 12 листопада 2018 року продавцем на адресу покупця були поставлені автомобільні шини на загальну суму 24978,00 грн., у т.ч. ПДВ 4163,00 грн.

Покупцем ТОВ ІМПУЛЬС БЦ з постачальником ТОВ ТЕХНООПТТОРГ-ТРЕЙД , згідно виставленого рахунку на оплату № 51653381 від 06 листопада 2018 року було проведено розрахунок за отримані автомобільні шини, що підтверджується випискою по рахунку №26007617803 в АТ РАЙФФАЙЗЕН БАНК АВАЛЬ .

Відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - ПК України), позивачем було складено податкову накладну № 2542 від 07.11.2018 на загальну суму 24978,00 грн., у тому числі ПДВ 4163,00 грн.

Надалі, придбаний у ТОВ ТЕХНООПТТОРГ-ТРЕЙД товар, згідно умов договору поставки № 1 від 01.11.2018, був реалізований позивачем за адресою ТОВ ЛОФТ СЕРВІС , місцезнаходження 02000, м. Київ, вул. Петра Калнишевського, 2, (код ЄДРПОУ 42247432) за видатковою накладною № 6 від 12.11.2018 на суму 25228,80 грн., у т.ч. ПДВ 4204,80 грн.

Розрахунок за поставлені в адресу ТОВ ЛОФТ СЕРВІС товарно-матеріальні цінності були проведені у безготівковій формі, що підтверджується платіжним дорученням № 15 від 07.11.2018 та випискою по рахунку № 26007617803 в АТ РАЙФФАЙЗЕН БАНК АВАЛЬ .

Відповідно до вимог ПК України, ТОВ ІМПУЛЬС БЦ було складено податкову накладну № 5 від 07.11.2018 року на загальну суму 25228,80 грн., у т.ч. ПДВ 4204,80 грн. та направлено електронними засобами зв'язку до ДФС України для її реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з отриманою квитанцією податкову накладну прийнято, але реєстрацію зупинено. Згідно інформації зазначеної у Квитанції, направленої ДФС України через Автоматизовану систему Єдине вікно подання електронних документів ДФС України на адресу позивача, реєстрація документа була зупинена відповідно до пункту 201.16 ст. 201 ПК України, оскільки податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризику визначеним підпунктом 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку та запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів .

На виконання пп. 201.16.2 п. 201.16 ст.201 ПК України позивачем було направлено на адресу ДФС повідомлення від 29.11.2018 № 1 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено, з додатками у 9 документів, а саме: всі первинні документи щодо постачання/придбання товарів, транспортування продукції, видаткові накладні, розрахункові документи, які підтверджують реальність проведеної господарської операції, також було направлено й відповідне пояснення щодо обставин проведення фінансово-господарської операції.

Комісією Державної фіскальної служби України прийнято рішення №1008304/42501422 від 30.11.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної № 5 від 07.11.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв'язку з ненаданням платником податку копій документів, а саме:

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування , навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків.

Щодо відмови у реєстрації податкової накладної № 7 від 08.11.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних, суд зазначає наступне.

Судом встановлено, на виконання умов договору № 1654/18/16 від 14.11.2018 згідно видаткової накладної № 67293 від 12 листопада 2018 року продавцем на адресу покупця були поставлені автомобільні шини на загальну суму 54744,00 грн., у т.ч. ПДВ 9 124,00 грн.

Покупцем ТОВ ІМПУЛЬС БЦ постачальнику ТОВ ТЕХНООПТТОРГ-ТРЕЙД , згідно виставленого рахунку на оплату № 51654975 від 07 листопада 2018 було проведено розрахунок за отримані автомобільні шини, що підтверджується випискою по рахунку №26007617803 в АТ РАЙФФАЙЗЕН БАНК АВАЛЬ .

Відповідно до вимог ПК України ТОВ ТЕХНООПТТОРГ-ТРЕЙД було складено податкову накладну №3069 від 08.11.2018 на загальну суму 54744.00 грн., у тому числі ПДВ 9124,00 грн.

Надалі, придбаний у ТОВ ТЕХНООПТТОРГ-ТРЕЙД товар, згідно умов договору поставки № 4 від 01.11.2018, був реалізований ТОВ ІМПУЛЬС БЦ в адресу ТОВ ЩЕДРА НИВА , місцезнаходження: 22026, с. Клітенка, Хмільницький район, Вінницька область, (код ЄДРПОУ 32075024) за видатковою накладною № 5 від 12.11.2018 на суму 58770,02 грн, у т.ч. ПДВ 9795,00 грн.

Розрахунок за поставлені в адресу ТОВ ЩЕДРА НИВА товарно-матеріальні цінності були проведені у безготівковій формі, що підтверджується платіжним дорученням №8196 від 08.11.2018 та випискою по рахунку № 26007617803 в АТ РАЙФФАЙЗЕН БАНК АВАЛЬ .

Відповідно до вимог ПК України, ТОВ ІМПУЛЬС БЦ було складено податкову накладну № 7 від 08.11.2018 на загальну суму 58770,02 грн. у т.ч. ПДВ 9795,00 грн. та направлено електронними засобами зв'язку до ДФС України для її реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з отриманою квитанцією податкову накладну прийнято, але реєстрацію зупинено. Згідно інформації зазначеної у Квитанції, направленої ДФС України через Автоматизовану систему Єдине вікно подання електронних документів ДФС України на адресу позивача, реєстрація документа була зупинена відповідно до пункту 201.16 ст. 201 ПК України, оскільки податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризику визначеним підпунктом 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку та запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів .

На виконання пп. 201.16.2 п. 201.16 ст.201 ПК України позивачем було направлено на адресу Державної фіскальної служби повідомлення від 29..11.2018 № 2 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено, з додатками у 9 документів, а саме: всі первинні документи щодо постачання/придбання товарів, транспортування продукції, видаткові накладні, розрахункові документи, які підтверджують реальність проведеної господарської операції, також було направлено й відповідне пояснення щодо обставин проведення фінансово-господарської операції.

Комісією Державної фіскальної служби України прийнято рішення №1008305/42501422 від 30.11.2018 про відмову у реєстрації ПН в Єдиному реєстрі податкових накладних, з вказаною конкретною причиною відмови в реєстрації, а саме:

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси , акти приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків.

Щодо відмови у реєстрації податкової накладної № 8 від 09.11.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних, суд зазначає наступне.

Судом встановлено, на виконання умов договору № 1654/18/16 від 14.11.2018, згідно видаткової накладної № 67310 від 12 листопада 2018 року продавцем ТОВ ТЕХНООПТТОРГ-ТРЕЙД на адресу покупця були поставлені автомобільні шини на загальну суму 20136,00 грн, у т.ч. ПДВ 3356,00 грн.

Покупцем ТОВ ІМПУЛЬС БЦ з постачальником ТОВ ТЕХНООПТТОРГ-ТРЕЙД , згідно виставленого рахунку на оплату № 51659219 від 09 листопада 2018 року було проведено розрахунок за отримані автомобільні шини, що підтверджується випискою по рахунку № 26007617803 в АТ РАЙФФАЙЗЕН БАНК АВАЛЬ .

Відповідно до вимог Податкового кодексу України, ТОВ ТЕХНООПТТОРГ- ТРЕЙД було складено податкову накладну №3250 від 12.11.2018 року на загальну суму 20 136,00 грн., у тому числі ПДВ 3 356,00 грн.

Надалі, придбаний у ТОВ ТЕХНООПТТОРГ-ТРЕЙД товар, згідно умов договору поставки № 6 від 01.11.2018, був реалізований ТОВ ІМПУЛЬС БЦ в адресу ТОВ УЗИН-АГРОІНВЕСТ , місцезнаходження: 09161, м. Узин, Київська область, вул. Поповича, 150, (код ЄДРПОУ 35528563) за видатковою накладною № 7 від 12.11.2018 на суму 21998,40 грн, у т.ч. ПДВ 3666,40 грн.

Розрахунок за поставлені на адресу ТОВ УЗИН-АГРОІНВЕСТ товарно-матеріальні цінності були проведені у безготівковій формі, що підтверджується платіжним дорученням №835 від 09.11.2018 та випискою по рахунку № 26007617803 в АТ РАЙФФАЙЗЕН БАНК АВАЛЬ .

Відповідно до вимог ПК України. ТОВ ІМПУЛЬС БЦ було складено податкову накладну № 8 від 09.11.2018 на загальну суму 21998,40 грн., у т.ч. ПДВ 3666,40 грн. та направлено електронними засобами зв'язку до ДФС України для її реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з отриманою квитанцією податкову накладну прийнято, але реєстрацію зупинено. Згідно інформації зазначеної у Квитанції, направленої ДФС України через Автоматизовану систему Єдине вікно подання електронних документів ДФС України на адресу позивача, реєстрація документа була зупинена відповідно до пункту 201.16 ст. 201 ПК України, оскільки податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризику визначеним підпунктом 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку та запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів .

На виконання пп. 201.16.2 п. 201.16 ст.201 ПК України позивачем було направлено відповідачу-1 повідомлення від 09.11.2018 № 3 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено, з додатками у 10 документів а саме: всі первинні документи щодо постачання/придбання товарів, транспортування продукції, видаткові накладні, розрахункові документи, які підтверджують реальність проведеної господарської операції, також було направлено й відповідне пояснення щодо обставин проведення фінансово-господарської операції.

Комісією ДФС України прийнято рішення № 1008306/42501422 від 30.11.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної № 8 від 09.11.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв'язку з ненаданням платником податку копій документів, а саме:

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків.

Щодо відмови у реєстрації податкової накладної № 12 від 13.11.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних, суд зазначає наступне.

Судом встановлено, між фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1., місцезнаходження: АДРЕСА_1, індивідуальний податковий номер 2594901851 (постачальник) та ТОВ ІМПУЛЬС БЦ (покупець) було укладено Договір поставки № 17 від 12.11.2018, пунктом 1.1. якого визначено, що постачальник зобов'язується поставляти покупцю товари, а покупець зобов'язується в порядку та на умовах визначених цим Договором приймати товар та оплачувати його.

На виконання умов договору, згідно видаткової накладної № СБ-0000362 від 13 листопада 2018 року продавцем на адресу покупця були поставлені автомобільні шини на загальну суму 70000,00 грн., у т.ч. ПДВ 11666,67 грн.

Покупцем ТОВ ІМПУЛЬС БЦ з постачальником продукції ФОП ОСОБА_1, було проведено розрахунок за отримані автомобільні шини, що підтверджується випискою по рахунку № 26007617803 в АТ РАЙФФАЙЗЕН БАНК АВАЛЬ .

Відповідно до вимог ПК України, ФОП ОСОБА_1 було складено податкову накладну №13 від 13.11.2018 на загальну суму 70000,00 грн.. у тому числі ПДВ 11666,67 грн.

Надалі, частину придбаного у ФОП ОСОБА_1 товару, згідно умов договору поставки №8 від 01.11.2018 року, було реалізовано ТОВ ІМПУЛЬС БЦ на адресу фізичної особи-підприємця ОСОБА_2., місцезнаходження: АДРЕСА_2 індивідуальний податковий номер 2259315958 за видатковою накладною № 11 від 13.11.2018 на суму 27600,00 грн, у т.ч. ПДВ 4600,00 грн.

Розрахунок за поставлені в адресу ФОП ОСОБА_2. товарно-матеріальні цінності було проведено у безготівковій формі, що підтверджується копією платіжного доручення № 283 від 13.11.2018 та випискою по рахунку № 26007617803 в АТ РАЙФФАЙЗЕН БАНК АВАЛЬ .

Відповідно до вимог ПК України, ТОВ ІМПУЛЬС БЦ було складено податкову накладну №12 від 13.11.2018 на загальну суму 27600,00 грн., у т.ч. ПДВ 4600,00 грн. та направлено електронними засобами зв'язку до ДФС України для її реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з отриманою квитанцією податкову накладну прийнято, але реєстрацію зупинено. Згідно інформації зазначеної у Квитанції, направленої ДФС України через Автоматизовану систему Єдине вікно подання електронних документів ДФС України на адресу позивача, реєстрація документа була зупинена відповідно до пункту 201.16 ст. 201 ПК України, оскільки податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризику визначеним підпунктом 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку та запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів .

На виконання пп. 201.16.2 ст. 201.16 ст.201 ПК України позивачем було направлено на адресу ДФС повідомлення від 11.12.2018 № 5 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено, з додатками у 7 документів, а саме: всі первинні документи щодо постачання/придбання товарів, транспортування продукції, видаткові накладні, розрахункові документи, які підтверджують реальність проведеної господарської операції, також було направлено й відповідне пояснення щодо обставин проведення фінансово-господарської операції.

Комісією ДФС України прийнято рішення №1025911/42501422 від 14.12.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної № 12 від 13.11.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв'язку з ненаданням платником податку копій документів, а саме:

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків.

Щодо відмови у реєстрації податкової накладної № 17 від 26.11.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних, суд зазначає наступне.

Судом встановлено, що між ТОВ УКРАЇНСЬКИЙ ТОРГІВЕЛЬНИЙ ДІМ БЕЛШИНА , місцезнаходження: 14001, м. Чернігів, вул. Щорса, 100, ідентифікаційний код юридичної особи 35237656 (постачальник) та ТОВ ІМПУЛЬС БЦ (покупець) було укладено Договір поставки (на умовах 100% передплати) № 623 від 01.11.2018, пунктом 1.1. якого визначено, що постачальник зобов'язується поставити та передати у власність покупця товар, окремими партіями, відповідно до замовлення, а покупець зобов'язується прийняти та оплатити товар.

На виконання умов договору, згідно видаткової накладної № 7058 від 27 листопада 2018 року продавцем в адресу покупця були поставлені автомобільні шини на загальну суму 105503,98 грн., у т.ч. ПДВ 17584,00 грн.

Покупцем ТОВ ІМПУЛЬС БЦ з постачальником ТОВ УКРАЇНСЬКИЙ ТОРГІВЕЛЬНИЙ ДІМ БЕЛШИНА , згідно виставленого рахунку на оплату № 7397 від 26 листопада 2018 року було проведено розрахунок за отримані автомобільні шини, що підтверджується випискою по рахунку № 26007617803 в АТ РАЙФФАЙЗЕН БАНК АВАЛЬ .

Відповідно до вимог ПК України, ТОВ УКРАЇНСЬКИЙ ТОРГІВЕЛЬНИЙ ДІМ БЕЛШИНА було складено податкову накладну № 773 від 27.12.2018 на загальну суму 105503,98 грн. у тому числі ПДВ 17584,00 грн.

Надалі, придбаний у ТОВ УКРАЇНСЬКИЙ ТОРГІВЕЛЬНИЙ ДІМ БЕЛШИНА товар, згідно умов договору поставки № 11 від 01.11.2018, був реалізований ТОВ ІМПУЛЬС БЦ на адресу ТОВ ДЄНЄВА , місцезнаходження: 09152, с.Трушки. Білоцерківський район. Київська область, вул. Лесі Українки, 27, (код ЄДРПОУ 41982044) за видатковою накладною № 16 від 27.11.2018 на суму 10564,80 грн., у т.ч. ПДВ 17760,80 грн.

Розрахунок за поставлені на адресу ТОВ ДЄНЄВА товарно-матеріальні цінності були проведені у безготівковій формі, що підтверджується випискою по рахунку № 26007617803 в АТ РАЙФФАЙЗЕН БАНК АВАЛЬ .

Відповідно до вимог ПК України, ТОВ ІМПУЛЬС БЦ було складено податкову накладну № 17 від 26.11.2018 на загальну суму 106564,80 грн., у т.ч. ПДВ 17760,80 грн. та направлено електронними засобами зв'язку до ДФС України для її реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з отриманою квитанцією податкову накладну прийнято, але реєстрацію зупинено. Згідно інформації зазначеної у Квитанції, направленої ДФС України через Автоматизовану систему Єдине вікно подання електронних документів ДФС України на адресу позивача, реєстрація документа була зупинена відповідно до пункту 201.16 ст. 201 ПК України, оскільки податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризику визначеним підпунктом 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку та запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів .

На виконання пп. 201.16.2 ст. 201.16 ст.201 ПК України позивачем було направлено на адресу ДФС повідомлення від 21.12.2018 № 1 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено, з додатками у 7 документів, а саме: всі первинні документи щодо постачання/придбання товарів, транспортування продукції, видаткові накладні, розрахункові документи, які підтверджують реальність проведеної господарської операції, також було направлено й відповідне пояснення щодо обставин проведення фінансово-господарської операції.

Комісією Державної фіскальної служби України прийнято рішення №1035705/42501422 від 26.12.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної № 17 від 26.11.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв'язку з ненаданням платником податку копій документів, а саме:

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків.

Щодо відмови у реєстрації податкової накладної № 19 від 27.11.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних, суд зазначає наступне.

Судом встановлено, що на виконання умов договору № 623 від 01.11.2018, згідно видаткової накладної № 7130 від 29 листопада 2018 року продавцем на адресу покупця були поставлені автомобільні шини на загальну суму 200 829,20 грн, у т.ч. ПДВ 33 471,53 грн.

Покупцем ТОВ ІМПУЛЬС БЦ з постачальником ТОВ УКРАЇНСЬКИЙ ТОРГІВЕЛЬНИЙ ДІМ БЕЛШИНА , згідно виставленого рахунку на оплату № 7400 від 26 листопада 2018 року було проведено розрахунок за отримані автомобільні шини, що підтверджується випискою по рахунку № 26007617803 в АТ РАЙФФАЙЗЕН БАНК АВАЛЬ .

Відповідно до вимог ПК України, ТОВ УКРАЇНСЬКИЙ ТОРГІВЕЛЬНИЙ ДІМ БЕЛШИНА було складено податкову накладну № 966 від 28.11.2018 на загальну суму 200829,20 грн., у тому числі ПДВ 33 471,53 грн.

Надалі, придбаний у ТОВ УКРАЇНСЬКИЙ ТОРГІВЕЛЬНИЙ ДІМ БЕЛШИНА товар, згідно умов договору поставки № 2 від 01.11.2018, був частково реалізований ТОВ ІМПУЛЬС БЦ на адресу ТОВ ДОБРО-БУД ЕНЕРГО , місцезнаходження: 02000, м. Київ, пр. Степана Бандери, 23 (код ЄДРПОУ 42031680) за видатковою накладною № 18 від 29.11.2018 на суму 96907,20 грн., у т.ч. ПДВ 16151,20 грн.

Розрахунок за поставлені в адресу ТОВ ДОБРО-БУД ЕНЕРҐО товарно-матеріальні цінності були проведені у безготівковій формі, що підтверджується випискою по рахунку №26007617803 в АТ РАЙФФАЙЗЕН БАНК АВАЛЬ .

Відповідно до вимог ПК України, ТОВ ІМПУЛЬС БЦ було складено податкову накладну № 19 від 27.11.2018 року на загальну суму 96907,20 грн., у т.ч. ПДВ 16151,20 грн. та направлено електронними засобами зв'язку до ДФС України для її реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з отриманою квитанцією податкову накладну прийнято, але реєстрацію зупинено. Згідно інформації зазначеної у Квитанції, направленої ДФС України через Автоматизовану систему Єдине вікно подання електронних документів ДФС України на адресу позивача, реєстрація документа була зупинена відповідно до пункту 201.16 ст. 201 ПК України, оскільки податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризику визначеним підпунктом 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку та запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів .

На виконання пп. 201.16.2 ст. 201.16 ст.201 ПК України позивачем було направлено відповідачу-1 повідомлення від 21.12.2018 № 4 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено, з додатками у 8 документів, а саме: всі первинні документи щодо постачання/придбання товарів, транспортування продукції, видаткові накладні, розрахункові документи, які підтверджують реальність проведеної господарської операції, також було направлено й відповідне пояснення щодо обставин проведення фінансово-господарської операції.

Комісією ДФС України прийнято рішення №1035704/42501422 від 26.12.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної № 19 від 27.11.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв'язку з ненаданням платником податку копій документів, а саме:

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків.

Не погоджуючись з вказаними рішеннями №1008304/42501422 від 30.11.2018, №1008305/42501422 від 30.11.2018, №1008306/42501422 від 30.11.2018, №1025911/42501422 від 14.12.2018, №1035705/42501422 від 26.12.2018, №1035704/42501422 від 26.12.2018 позивач звернувся з даним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

ПК України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Цим Кодексом визначаються функції та правові основи діяльності контролюючих органів, визначених п. 41.1 ст. 41 цього Кодексу, та центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Згідно з п. п. "а", "б" п. 185.1 ст. 185 ПК України об'єктом оподаткування є операції платників податку з: а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до ст. 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об'єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об'єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до ст. 186 цього Кодексу.

Відповідно до п. 187.1 ст. 187 ПК України датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку на реалізацію суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв'язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб'єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів) (абз. 1 п. 188.1 ст. 188 ПК України).

Відповідно до п. 201.10 ст. 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 01.07.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених п. 201.1 цієї статті та/або п. 192.1 ст. 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до п. 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Помилки в реквізитах, визначених п. 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов'язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Так, постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 затверджено Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Порядок № 1246, у редакції, чинній на час формування та надіслання податкових накладних на реєстрацію).

Відповідно до п. 2 Порядку № 1246 податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог ПК України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з п. 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених п. 192.1 ст. 192 та п. 201.10 ст. 201 ПК України; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до п. 201.1 ст. 201 ПК України; наявності суми податку на додану вартість відповідно до п. п. 201.3 і 201.9 ст. 201 ПК України (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 01.07.2015); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується, факту реєстрації/зупинення реєстрації/ відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Наведене положення відповідає п. 74.2 ст. 74 ПК України, яким закріплено, що в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Пунктом 13 Порядку № 1246 передбачено, що за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України (в редакції на момент подання спірної податкової накладної для реєстрації в ЄРПН) реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/ розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до п. 74.2 ст. 74 цього Кодексу.

Підпунктом 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПК України визначено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Таким чином, законодавчо закріплено, що після надсилання платником податків складеної ним податкової накладної (розрахунку коригування) до ДФС України в автоматизованому режимі (тобто без участі працівників контролюючого органу) проводиться, серед іншого, перевірка відповідності цієї податкової накладної (розрахунку коригування) критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення її реєстрації.

Зі змісту квитанцій вбачається, що контролюючим органом сформовано висновок про відповідність ПН/РК критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних.

Так, критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджені наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 № 567, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за № 753/30621.

Цим же наказом затверджений вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з п. 6 Критеріїв моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями:

- обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01.01.2017 в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01.01.2017 в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75 % загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);

- відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними п. п. 215.3.1 та 215.3.2 п. 215.3 ст. 215 розділу VI ПК України, стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі.

У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідає вимогам пп. 1 цього пункту та сума податку на додану вартість, зазначена в податкових накладних, зареєстрованих платником податку в Реєстрі у звітному (податковому) періоді з урахуванням податкової накладної/розрахунку коригування, поданої на реєстрацію в Реєстрі, які відповідають вимогам пп. 1 цього пункту, більша за середньомісячну суму сплачених за останні 12 місяців єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої при ввезенні товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами, реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог п. 201.16 ст. 201 розділу V ПК України.

У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідає одній з умов, зазначених у пп. 2 цього пункту, - реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог п. 201.16 ст. 201 розділу V ПК України.

Суд звертає увагу на те, що згідно з п. 1 Переліку № 567 (чинного на момент прийняття оскаржуваних рішень) вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Перелік), у розрізі Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 № 567 (далі - Критерії):

- для критерію, зазначеного у пп. 1 п. 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством;

- для критерію, зазначеного в пп. 2 п. 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Суд зауважує, що вказаний перелік документів є вичерпним та розширеному тлумаченню не підлягає.

Відповідно до абз. 1 п. 2 Переліку № 567 письмові пояснення та копії документів, зазначені у Переліку, платник податку подає до ДФС в електронному вигляді засобами електронного зв'язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та нормативно-правового акта щодо порядку обміну електронними документами з контролюючими органами.

Підпунктом 201.16.3 п. 201.16 ст. 201 ПК України передбачено, що письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до пп. 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Таким чином, умовою розблокування реєстрації податкової накладної, яка за результатами автоматизованого моніторингу була визнана такою, що відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, є подання платником податків документів, вичерпний перелік яких передбачений у згаданому наказі Міністерства фінансів України від 13.06.2017 № 567.

Постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 117 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 117), п. 21 якого встановлено, що підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до п.п. 4 п. 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Відповідно д пп. 4 п. 13 Порядку № 117 перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе, зокрема розрахункові документи та /або банківські виписки з особових рахунків.

Як вбачається з оскаржуваних рішень, саме ненадання платником податку копій документів стало підставою для відмови у реєстрації податкових накладних.

При цьому, системний аналіз визначених у постанові Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 117 підстав для відмови у реєстрації податкової накладної у ЄРПН у взаємозв'язку з визначеним у наказі Міністерства фінансів України від 13.06.2017 № 567 вичерпним переліком документів, дає підстави стверджувати, що під наданням платником податків документів, які є недостатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної, слід розуміти надання такого пакету документів, що не розкриває змісту та обсягу господарських операцій, чи такого, що не дає змоги відслідкувати рух товарів (послуг) від постачальника до покупця.

Натомість така підстава для прийняття відповідачем рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування як ненадання платником податку копії документів потребує зазначення комісією ДФС України у відповідному рішенні переліку необхідних документів.

Отже, суд зазначає, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.

Відповідно до п. 16 Порядку роботи комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 № 566, комісією ДФС України розглядаються письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до пп. 201.16.2 п. 201.16 ст. 201 ПК України, а також висновок контролюючого органу з пропозицією щодо реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації.

Пунктом 18 цього Порядку передбачено, що комісія ДФС може перевірити подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, в тому числі електронні, одержані від інших платників податків, засобів масової інформації тощо).

Згідно із п. 5.1 Регламенту комісії ДФС, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, затвердженого наказом ДФС від 26.06.2017 № 450, матеріали, що виносяться на розгляд, включають, серед іншого: письмові пояснення та/або копії документів платника податку стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації; таблицю даних платника податку, яка надана платником податку до ДФС.

Отже, на відміну від зупинення реєстрації податкової накладної (розрахунку коригування), яке відбувається в автоматизованому режимі засобами програмного забезпечення ДФС України, прийняття рішення про реєстрацію/відмову у реєстрації податкової накладної (розрахунку коригування) потребує проведення комісією ДФС України засідання, на якому членами комісії розглядаються та аналізуються надані платником податків документи та пояснення з метою прийняття обґрунтованого рішення зі спірного питання.

Разом з цим, в оскаржуваних рішеннях про відмову у реєстрації податкових накладних не зазначено, яких саме документів, передбачених вичерпним переліком, не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних. Оскаржувані рішення не містять мотивів неврахування чи відхилення наданих позивачем пояснень та документів.

Зміст оскаржуваних рішень дає підстави стверджувати, що комісія ДФС, розглядаючи подані позивачем документи, не перевіряла їх відповідність вимогам чинного законодавства (наявність обов'язкових реквізитів, дотримання встановленої законом форми тощо), не з'ясовувала специфіку проведених господарських операцій та не визначала документів, які є достатніми для підтвердження реальності господарських операцій з урахуванням їх змісту і обсягу.

У той же час, аналіз наданих позивачем згідно з вичерпним переліком документів та пояснень, свідчить про відсутність у них дефекту форми, змісту або походження, які у силу положень ч. 2 ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність", п. 2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 № 88, спричинили б втрату такими документами юридичної сили.

Підсумовуючи викладене, суд дійшов висновку, що спірні рішення комісії ДФС №1008304/42501422 від 30.11.2018, №1008305/42501422 від 30.11.2018, №1008306/42501422 від 30.11.2018, №1025911/42501422 від 14.12.2018, №1035705/42501422 від 26.12.2018, №1035704/42501422 від 26.12.2018 прийняті необґрунтовано, а отже є протиправними та підлягають скасуванню.

Щодо позовних вимог в частині зобов'язання ДФС України здійснити реєстрацію податкових накладних ТОВ ІМПУЛЬС БЦ № 5 від 07.11.2018 № 7 від 08.11.2018, №8 від 09.11.2018, № 12 від 13.11.2018, № 17 від 26.11.2018, № 19 від 27.11.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних, суд зазначає наступне.

Відповідно до п. п. 201.1, 201.10 ст. 201 ПК України реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних віднесено до обов'язків платника податків.

У той же час, наведені норми розраховані на відсутність спірних правовідносин, позаяк у випадку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування механізм її подальшої реєстрації в ЄРПН є іншим, оскільки відповідні повноваження законодавчо покладені на комісію ДФС України.

Згідно із п.п. 201.16.4 п. 201.16 ст. 201 ПК України податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій:

прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;

набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Аналогічні положення закріплені й у п. 19 Порядку № 1246.

При цьому, п. 20 Порядку № 1246 передбачено, що у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених п. 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Отже, реєстрація в ЄРПН податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію якої попередньо було зупинено, є повноваженням ДФС України.

Враховуючи встановлені судом обставини протиправного прийняття комісією ДФС України рішень про відмову у реєстрації податкових накладних в ЄРПН та відсутність законодавчо закріплених перешкод для такої реєстрації, суд вважає, що належним та ефективним способом захисту порушеного права позивача є саме зобов'язання ДФС України зареєструвати в ЄРПН спірні податкові накладні.

При цьому, задовольняючи вимоги позивача про зобов'язання відповідача зареєструвати податкову накладну в ЄРПН, суд виходить з того, що такий спосіб захисту порушеного права не є формою втручання у дискреційні повноваження відповідача та є належним і ефективним способом відновлення порушених прав позивача, що виключають необхідність повторного звернення до суду.

Як вбачається з положень Рекомендації Комітету Ради Європи № R (80) 2 стосовно здійснення адміністративними органами влади дискреційних повноважень, прийнятої Комітетом 11.03.1980, під дискреційними повноваженнями слід розуміти повноваження, які адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду, тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин.

Суд не може підміняти державний орган, рішення якого оскаржується, приймати замість рішення, яке визнається протиправним, інше рішення, яке б відповідало закону, та давати вказівки, які б свідчили про вирішення питань, які належать до компетенції такого суб'єкта владних повноважень, оскільки такі дії виходять за межі визначених йому повноважень законодавцем.

Таким чином дискреція - це елемент управлінської діяльності. Вона пов'язана з владними повноваженнями і їх носіями - органами державної влади та місцевого самоврядування, їх посадовими і службовими особами. Дискрецію не можна ототожнювати тільки з формалізованими повноваженнями - вона характеризується відсутністю однозначного нормативного регулювання дій суб'єкта. Він не може ухилятися від реалізації своєї компетенції, але і не має права виходити за її межі.

Тобто дискреційні повноваження - це законодавчо встановлена компетенція владних суб'єктів, яка визначає ступінь самостійності її реалізації з урахуванням принципу верховенства права; ці повноваження полягають в застосуванні суб'єктами адміністративного розсуду при здійсненні дій і прийнятті рішень.

Отже, у разі відсутності у суб'єкта владних повноважень законодавчо закріпленого права адміністративного розсуду при вчиненні дій/прийнятті рішення, та встановлення у судовому порядку факту протиправної поведінки відповідача, зобов'язання судом суб'єкта прийняти рішення конкретного змісту не можна вважати втручанням у дискреційні повноваження, адже саме такий спосіб захисту порушеного права є найбільш ефективним та направлений на недопущення свавілля в органах влади.

Так, Пленум Вищого адміністративного суду України в п. 10.3 Постанови від 20.05.2013 № 7 "Про судове рішення в адміністративній справі" зазначив, що суд може ухвалити постанову про зобов'язання відповідача прийняти рішення певного змісту, за винятком випадків, коли суб'єкт владних повноважень під час адміністративних процедур відповідно до закону приймає рішення на основі адміністративного розсуду.

Суд зазначає, що дискреційні функції ДФС України як суб'єкта владних повноважень під час прийняття рішення щодо реєстрації податкової накладної в ЄРПН чітко визначені законом, оскільки наказом Міністерства фінансів України № 567 від 13.06.2017 визначений вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Оскільки під час розгляду справи позивачем доведено надання ним до комісії ДФС України документів, які є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних в ЄРПН, суд вважає, що, у даному випадку, у відповідача відсутня дискреція як можливість вибору на власний розсуд одного з декількох варіантів управлінських рішень, у зв'язку з чим повний та ефективний захист порушеного права позивача потребує зобов'язання ДФС України здійснити реєстрацію податкових накладних ТОВ ІМПУЛЬС БЦ № 5 від 07.11.2018 № 7 від 08.11.2018, №8 від 09.11.2018, № 12 від 13.11.2018, № 17 від 26.11.2018, № 19 від 27.11.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Крім того, суд звертає увагу на те, що Європейський суд з прав людини у п. 50 рішення від 13.01.2011 (остаточне) по справі "Чуйкіна проти України" (case of Chuykina v. Ukraine) (Заява № 28924/04) зазначив, що суд нагадує, що процесуальні гарантії, викладені у ст. 6 Конвенції, забезпечують кожному право звертатися до суду з позовом щодо своїх цивільних прав та обов'язків. Таким чином ст. 6 Конвенції втілює "право на суд", в якому право на доступ до суду, тобто право ініціювати в судах провадження з цивільних питань становить один з його аспектів (див. рішення від 21.02.1975 у справі "Голдер проти Сполученого Королівства" (Golder v. the United Kingdom), пп. 2836, Series A № 18). Крім того, порушення судового провадження саме по собі не задовольняє усіх вимог п. 1 ст. 6 Конвенції. Ціль Конвенції гарантувати права, які є практичними та ефективними, а не теоретичними або ілюзорними. Право на доступ до суду включає в себе не лише право ініціювати провадження, а й право отримати "вирішення" спору судом. Воно було б ілюзорним, якби національна правова система Договірної держави дозволяла особі подати до суду цивільний позов без гарантії того, що справу буде вирішено остаточним рішенням в судовому провадженні. Для п. 1 ст. 6 Конвенції було б неможливо детально описувати процесуальні гарантії, які надаються сторонам у судовому процесі провадженні, яке є справедливим, публічним та швидким, не гарантувавши сторонам того, що їхні цивільні спори будуть остаточно вирішені (див. рішення у справах "Мултіплекс проти Хорватії" (Multiplex v. Croatia), заява № 58112/00, п. 45, від 10.07.2003, та "Кутіч проти Хорватії" (Kutic v. Croatia), заява № 48778/99, п. 25, ECHR 2002-II).

В даному випадку, задоволення позовної вимоги про зобов'язання ДФС зареєструвати в ЄРПН податкові накладні є дотриманням судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений.

Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних в матеріалах справи, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Позивачем за подання позовної заяви сплачено судовий збір у розмірі 11526,00 грн., що підтверджується платіжними дорученнями від 25.01.2019 № 149.

Таким чином, судові витрати щодо сплати судового збору підлягають присудженню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень Державної фіскальної служби України.

Керуючись ст.ст. 9, 14, 73-78, 90, 139, 143, 242 - 246, 250, 255 КАС України, суд

в и р і ш и в:

1. Адміністративний позов задовольнити.

2. Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління Державної фіскальної служби у Київській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації:

- №1008304/42501422 від 30.11.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №5 від 07.11.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних, поданої Товариства з обмеженою відповідальності "ІМПУЛЬС БЦ;

- №1008305/42501422 від 30.11.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №7 від 08.11.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних, поданої Товариства з обмеженою відповідальності "ІМПУЛЬС БЦ;

- №1008306/42501422 від 30.11.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №8 від 09.11.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних, поданої Товариства з обмеженою відповідальності "ІМПУЛЬС БЦ;

- №1025911/42501422 від 14.12.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №12 від 13.11.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних, поданої Товариства з обмеженою відповідальності "ІМПУЛЬС БЦ;

- №1035705/42501422 від 26.12.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №17 від 26.11.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних, поданої Товариства з обмеженою відповідальності "ІМПУЛЬС БЦ;

- №1035704/42501422 від 26.12.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №19 від 27.11.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних, поданої Товариства з обмеженою відповідальності "ІМПУЛЬС БЦ.

2. Зобов'язати Державну фіскальну службу України (ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань 39292197, місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа, 8) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, подані товариством з обмеженою відповідальністю "ІМПУЛЬС БЦ":

- податкову накладну № 5 від 07.11.2018;

- податкову накладну № 7 від 08.11.2018;

- податкову накладну №№8 від 09.11.2018;

- податкову накладну № 12 від 13.11.2018;

- податкову накладну № 17 від 26.11.2018;

- податкову накладну № 19 від 27.11.2018.

3. Стягнути сплачений судовий збір у розмірі 11256 (одинадцять тисяч двісті п'ятдесят шість) грн. 00 коп. на користь Товариством з обмеженою відповідальністю "ІМПУЛЬС БЦ " за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень Державної фіскальної служби України.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного судупротягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.

Суддя Щавінський В.Р.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.04.2019
Оприлюднено15.04.2019
Номер документу81145025
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —320/450/19

Ухвала від 24.06.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Щавінський В.Р.

Ухвала від 06.02.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Постанова від 23.12.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Шурко Олег Іванович

Ухвала від 21.10.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Шурко Олег Іванович

Ухвала від 22.10.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Шурко Олег Іванович

Ухвала від 06.09.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Шурко Олег Іванович

Ухвала від 01.07.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Лічевецький Ігор Олександрович

Ухвала від 01.07.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Лічевецький Ігор Олександрович

Ухвала від 07.06.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Лічевецький Ігор Олександрович

Ухвала від 07.06.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Лічевецький Ігор Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні