Рішення
від 10.04.2019 по справі 810/3110/18
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

10 квітня 2019 року м.Київ справа № 810/3110/18

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кушнової А.О., за участю секретаря судового засідання Сакевич Ж.В., розглянув у порядку письмового провадження за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Дочірнього підприємства Софттранс Товариства з обмеженою відповідальністю Стиролоптфармторг до Головного управління Державної фіскальної служби у Київській області про визнання протиправним та скасування рішення.

Суть спору: Дочірнє підприємство Софттранс Товариства з обмеженою відповідальністю Стиролоптфармторг (далі - позивач) звернулось до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у Київській області (далі - відповідач ), в якому просить суд визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДФС у Київській області від 06.06.2018 №0016395502 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску до 33003087 Дочірнього підприємства Софттранс Товариства з обмеженою відповідальністю Стиролоптфармторг .

В обґрунтування своїх вимог позивач зазначає, що в період з 22.10.2013 по 03.04.2014 (як і в інші періоди) фактів несвоєчасної сплати або несвоєчасного перерахування ЄСВ не було, помилкові висновки щодо несвоєчасної сплати або несвоєчасного перерахування ЄСВ позивачем могли бути здійснені після сплати позивачем коштів згідно платіжних доручень № 788, 789, 790, 791, 792 від 08.10.2013 року, внаслідок їх перерахування на помилково зазначений рахунок (37195201001016). Зазначений рахунок був діючим рахунком, призначеним для сплати ЄСВ для платників в Обухівському районі. Позивач зареєстрований у м. Обухів та сплачує ЄСВ на відповідний рахунок, призначений для платників у місті Обухів. Таким чином сплата ЄСВ з використанням рахунку, хоча й помилкового, але призначеного для сплати ЄСВ, була здійснена позивачем вчасно та у необхідному обсязі.

Так, позивач зазначив, що здійснення помилки під час перерахування узгодженої суми грошового зобов'язання до державного бюджету має кваліфікуватися як дія, хоча й помилкова. Відтак, дії, які не містять ознак бездіяльності платника податків при сплаті узгодженої суми грошового зобов'язання, не можуть слугувати підставою для застосування штрафів.

Представник відповідача надав суду відзив на позовну заяву (том 1 а.с. 27-31), згідно якого вважає, що оскаржуване рішення прийнято відповідачем правомірно і у відповідності до вимог чинного податкового законодавства.

В обґрунтування заперечень посилався на те, що підставою для нарахування штрафних санкцій є несвоєчасна сплата позивачем єдиного соціального внеску у сумі 17 260,18 грн., з яких: штраф у період з 22.10.2013 по 03.04.2014 у сумі 14766,81 грн. та пеня у сумі 2493,37 грн. Зазначене рішення застосовано по причині несвоєчасної сплати зобов'язань по єдиному соціальному внеску, нарахованому за вересень 2013 (звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового зобов'язання, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування № 1300829623 від 16.10.2013).

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 26.06.2018 відкрито провадження в адміністративній справі №810/3110/18, вирішено здійснювати розгляд справи за правилами загального позовного провадження, призначено підготовче засідання на 16.08.2018, витребувано докази по справі від сторін.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 16.08.2018 продовжено строк проведення підготовчого провадження по справі на 30 календарних днів, витребувано докази по справі, відкладено підготовче засідання на 20.09.2018.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 20.09.2018 закрито підготовче провадження у справі, розпочато розгляд справи по суті одразу після закінчення підготовчого судового засідання.

Представником відповідача 20.09.2018 до Київського окружного адміністративного суду подано клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження (том 2, а.с. 75).

У судовому засіданні 20.09.2018 представник позивача проти розгляду справи в порядку письмового провадження не заперечував.

Відповідно до ч.3 ст.194 Кодексу адміністративного судочинства України учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі учасники справи, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження на підставі наявних у суду матеріалів.

Приймаючи до уваги подане представником відповідача клопотання про подальший розгляд справи в порядку письмового провадження, враховуючи відсутність заперечень у представника відповідача та те, що матеріали справи в достатній мірі характеризують взаємовідносини сторін та відсутність потреби заслухати свідка чи експерта, у витребуванні додаткових доказів суд прийшов до висновку здійснювати подальший розгляд справи в порядку письмового провадження на підставі наявних у справі доказів.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши усі фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд

ВСТАНОВИВ:

Дочірнє підприємство Софттранс Товариства з обмеженою відповідальністю Стиролоптфармторг зареєстровано як юридична особа 27.07.2004 (ідентифікаційний код 33003087), номер запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців 13421020000000017, за адресою: 08700, Київська область, місто Обухів, вулиця Київська, будинок 127, що підтверджується Свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи серія А00 № 107219 (том 1 а.с. 68) та випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 19.11.2014 (том 1, а.с. 10).

Дочірнє підприємство Софттранс Товариства з обмеженою відповідальністю Стиролоптфармторг перебуває на обліку як платник єдиного внеску з 06.08.2004, реєстраційний номер 3223100-6884, клас професійного виробництва 33 відповідно до основного виду економічної діяльності по КВЕД 49.41 Вантажний автомобільний транспорт , про що свідчить Повідомлення про взяття на облік платника єдиного внеску (том 1а.с. 79).

Рішенням ГУ ДФС у Київській області від 06.06.2018 № 0016395502 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на підставі частини десятої та пункту 2 частини одинадцятої статті 25 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску позивачу нараховано 17260,18 грн., з яких штраф за період з 22.10.2013 по 03.04.2014 у розмірі 14766,81 грн. та пеня у розмірі 2493,37 грн. (том 1 а.с. 11).

Рішення ГУ ДФС у Київській області від 06.06.2018 № 0016395502 було направлено позивачу засобами поштового зв'язку шляхом направлення рекомендованого листа з штрихкодовим ідентифікатором 0870301893862, про що свідчить копія поштового конверту (том 1 а.с. 15) та було отримано позивачем 12.06.2018, про що свідчить відстеження пересилання поштового відправлення з штрихкодовим ідентифікатором 0870301893862 (том 1 а.с. 14).

Не погоджуючись із рішенням ГУ ДФС у Київській області та висновками про несплату (неперерахування) та несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску та нарахуванням штрафних санкцій Дочірнє підприємство Софттранс Товариства з обмеженою відповідальністю Стиролоптфармторг за захистом порушених прав та інтересів звернулось до Київського окружного адміністративного суду із позовом з вимогою про визнання протиправним та скасування рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску застосовано з причини несвоєчасної сплати зобов'язань по єдиному соціальному внеску, нарахованому за вересень 2013 (звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового зобов'язання, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування № 1300829623 від 16.10.2013).

Позивачем 16.10.2013 подано Звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів за вересень 2013 року (том 1 а.с.98-105).

У рядку 8 даного звіту загальна сума єдиного внеску, що підлягає сплаті становить 41851,88 грн., у тому числі у рядку 8.1 (36,76 - 49,7%) - 36976,58 грн., у рядку 8.4 (8,41%) - 96,46 грн.; у рядку 8.7 (34,7%) зазначено 1119,03 грн.; у рядку 8.9 (3,6 %) - 3575,96 грн.; у рядку 8.12 (2,6 %) зазначено 83,85 грн.

Згідно виписки по особовому рахунку ДП Софттранс № 26003023268001 за 13.09.2013 АТ Брокбізнесбанк , підтверджено списання грошових коштів 13.09.2013 за такими транзакціями (том 2 а.с. 60-62):

утримання ЄСВ із заробітної плати 2,6% за 09.2013 у сумі 69,54 грн.;

нарахування ЄСВ на заробітну плату 8,41% за 09.2013 у сумі 96,46 грн.;

нарахування ЄСВ на заробітну плату 33,2% за 09.2013 у сумі 387,49 грн.;

нарахування ЄСВ на заробітну плату 34,7% за 09.2013 у сумі 928,02 грн.;

утримання ЄСВ із заробітної плати 3,6 % за 09.2013 у сумі 2610,00 грн.;

нарахування ЄСВ на заробітну плату 37,66% за 08.2013 у сумі 26860,00 грн.

Згідно виписки по особовому рахунку ДП Софттранс № 26003023268001 за 08.10.2013 АТ Брокбізнесбанк , підтверджено списання грошових коштів 08.10.2013 за такими транзакціями (том 1 а.с. 16-18):

р/р 37195201001016 отримувач ДПІ в Обухівському районі, призначення платежу сплата ЄСВ на заробітну плату 2,6% за 09.2013 у сумі 83,84 грн.;

р/р 37195201001016, отримувач ДПІ в Обухівському районі, призначення платежу сплата ЄСВ на заробітну плату 8,41% за 09.2013 у сумі 96,46 грн.;

р/р 37195201001016, отримувач ДПІ в Обухівському районі, призначення платежу сплата ЄСВ на заробітну плату 34,7% за 09.2013 у сумі 1119,03 грн.;

р/р 37195201001016, отримувач ДПІ в Обухівському районі, призначення платежу сплата ЄСВ на заробітну плату 3,6 % за 09.2013 у сумі 2300,00 грн.;

р/р 37195201001016, отримувач ДПІ в Обухівському районі, призначення платежу сплата ЄСВ на заробітну плату 37,66% за 09.2013 у сумі 23400,00 грн.

Позивачем 19.11.2013 подано Звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів за жовтень 2013 року (том 1 а.с. 106-113).

У рядку 8 даного звіту загальна сума єдиного внеску, що підлягає сплаті становить 39740,56 грн., у тому числі у рядку 8.1 (36,76 - 49,7 %) - 35103,70 грн., у рядку 8.4. (8,41%) - 96,46; у рядку 8.7 (34,7%) - 1063,76; у рядку 8.9 (3,6 %) - 3396,93грн.; у рядку 8.12 (2,6 %) - 79,71 грн.

Згідно виписки по особовому рахунку ДП Софттранс № 26003023268001 за 18.10.2013 АТ Брокбізнесбанк , підтверджено списання грошових коштів 18.10.2013 за такими транзакціями (том 2 а.с. 63-64):

сплата ЄСВ на заробітну плату 3,6% за 10.2013 у сумі 1235,00 грн.;

сплата ЄСВ на заробітну плату 37,66% за 10.2013 у сумі 12900,00 грн.

Згідно виписки по особовому рахунку ДП Софттранс № 26003023268001 за 18.11.2013 АТ Брокбізнесбанк , підтверджено списання грошових коштів 18.11.2013 за такими транзакціями (том 2 а.с. 55-57):

сплата ЄСВ на заробітну плату 2,6% за 10.2013 у сумі 79,71 грн.;

сплата ЄСВ на заробітну плату 8,41% за 10.2013 у сумі 96,46 грн.;

сплата ЄСВ на заробітну плату 34,7% за 10.2013 у сумі 1063,76 грн.;

сплата ЄСВ на заробітну плату 3,6 % за 10.2013 у сумі 2135,00 грн.;

сплата ЄСВ на заробітну плату 37,66% за 10.2013 у сумі 22175,00 грн.

Позивачем 16.12.2013 подано Звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів за листопад 2013 року (том 1 а.с. 114-122).

У рядку 8 даного звіту загальна сума єдиного внеску, що підлягає сплаті становить 38941,88 грн., у тому числі у рядку 8.1 (36,76 - 49,7 %)- 34606,46 грн., у рядку 8.4 (8,41%) - 96,46; у рядку 8.7 (34,7%) - 827,55; у рядку 8.9 (3,6 %) зазначено 3349,40грн.; у рядку 8.12 (2,6 %) - 62,01 грн.

Згідно виписки по особовому рахунку ДП Софттранс № 26003023268001 за 27.11.2013 АТ Брокбізнесбанк , підтверджено списання грошових коштів 27.11.2013 за такими транзакціями (том 2 а.с. 58-59):

сплата ЄСВ на заробітну плату 2,6% за 11.2013 у сумі 33,19 грн.;

сплата ЄСВ на заробітну плату 34,7% за 11.2013 у сумі 442,89 грн.;

сплата ЄСВ на заробітну плату 3,6 % за 11.2013 у сумі 1465,90 грн.;

сплата ЄСВ на заробітну плату 37,66% за 11.2013 у сумі 15334,94 грн.

Згідно виписки по особовому рахунку ДП Софттранс № 26003023268001 за 12.12.2013 АТ Брокбізнесбанк , підтверджено списання грошових коштів 12.12.2013 за такими транзакціями (том 2 а.с. 32-33):

сплата ЄСВ на заробітну плату 2,6% за другу половину листопада 2013 у сумі 28,81 грн.;

сплата ЄСВ на заробітну плату 8,41% за другу половину листопада 2013 у сумі 96,46 грн.;

сплата ЄСВ на заробітну плату 34,7% за другу половину листопада 2013 у сумі 384,66 грн.;

сплата ЄСВ на заробітну плату 3,6 % за другу половину листопада 2013 у сумі 1883,51 грн.;

сплата ЄСВ на заробітну плату 37,66% за другу половину листопада 2013 у сумі 19271,53 грн.

Позивачем 20.01.2014 подано Звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів за грудень 2013 року (том 1 а.с. 123-130).

У рядку 8 даного звіту загальна сума єдиного внеску, що підлягає сплаті становить 48137,65 грн., у тому числі у рядку 8.1 (36,76 - 49,7%) - 42653,52 грн., у рядку 8.4. (8,41%) - 96,46; у рядку 8.7 (34,7%) - 882,15; у рядку 8.8 (33,2%) - 302,54 грн., у рядку 8.9 (3,6 %) - 4118,65; у рядку 8.12 (2,6 %) - 66,10 грн.

Згідно виписки по особовому рахунку ДП Софттранс № 26003023268001 за 30.12.2013 АТ Брокбізнесбанк , підтверджено списання грошових коштів 30.12.2013 за такими транзакціями (том 2 а.с. 34-35):

сплата ЄСВ на заробітну плату 2,6% за 12.2013 у сумі 33,80 грн.;

сплата ЄСВ на заробітну плату 34,7% за 12.2013 у сумі 451,10 грн.;

сплата ЄСВ на заробітну плату 3,6 % за 12. 2013 у сумі 1028,88 грн.;

сплата ЄСВ на заробітну плату 37,66% за 12.2013 у сумі 10763,23 грн.

Згідно виписки по особовому рахунку ДП Софттранс № 26003023268001 за 17.01.2014 АТ Брокбізнесбанк , підтверджено списання грошових коштів 17.01.2014 за такими транзакціями (том 2 а.с. 29-31):

сплата ЄСВ на заробітну плату 2% за 12.2013 у сумі 18,23 грн.;

сплата ЄСВ на заробітну плату 2,6% за 12.2013 у сумі 32,91 грн.;

сплата ЄСВ на заробітну плату 8,41% за грудень 2013 у сумі 96,46 грн.;

сплата ЄСВ на заробітну плату 33,2% за грудень 2013 у сумі 302,54 грн.;

сплата ЄСВ на заробітну плату 34,7% за грудень 2013 у сумі 431,06 грн.;

сплата ЄСВ на заробітну плату 3,6 % за грудень 2013 у сумі 3089,77 грн.;

сплата ЄСВ на заробітну плату 37,66% за грудень 2013 у сумі 31890,28 грн.

Позивачем 25.02.2014 подано Звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів за січень 2014 року (том 1 а.с. 131-138).

У рядку 8 даного звіту загальна сума єдиного внеску, що підлягає сплаті становить 31815,88 грн., у тому числі у рядку 8.1 (36,76 - 49,7%) - 28095,88 грн., у рядку 8.4 (8,41%) - 73,17; у рядку 8.7 (34,7%) - 864,95; у рядку 8.9. (3,6 %) - 2717,07 грн..; у рядку 8.12 (2,6 %) - 64,81 грн.

Згідно виписки по особовому рахунку ДП Софттранс № 26003023268001 за 30.01.2014 АТ Брокбізнесбанк , підтверджено списання грошових коштів 30.01.2014 за такими транзакціями (том 2 а.с. 65-66):

сплата ЄСВ на заробітну плату 2,6% за січень 2014 у сумі 28,91 грн.;

сплата ЄСВ на заробітну плату 34,7% за січень 2014у сумі 385,77 грн.;

сплата ЄСВ на заробітну плату 3,6 % за січень 2014 у сумі 56,12 грн.;

сплата ЄСВ на заробітну плату 3,6 % за січень 2014 у сумі 1043,59 грн.;

сплата ЄСВ на заробітну плату 37,66% за січень 2014 у сумі 587,08 грн.;

сплата ЄСВ на заробітну плату 37,66% за січень 2014 у сумі 10917,06 грн.

Згідно виписки по особовому рахунку ДП Софттранс № 26003023268001 за 13.02.2014 АТ Брокбізнесбанк , підтверджено списання грошових коштів 13.02.2014 за такими транзакціями (том 2 а.с. 27-28):

сплата ЄСВ на заробітну плату 2,6% за січень 2014 у сумі 35,90 грн.;

сплата ЄСВ на заробітну плату 8,41% за січень 2014 у сумі 73,17 грн.;

сплата ЄСВ на заробітну плату 34,7% за січень 2014 у сумі 479,19 грн.;

сплата ЄСВ на заробітну плату 3,6 % за січень 2014 у сумі 1673,48 грн.;

сплата ЄСВ на заробітну плату 37,66% за січень 2014 у сумі 16591,74 грн.

Також, Позивачем 17.03.2014 подано Звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів за лютий 2014 року (том 1 а.с. 139-148).

У рядку 8 даного звіту загальна сума єдиного внеску, що підлягає сплаті становить 29579,67 грн., у тому числі у рядку 8.1 (36,76 - 49,7%) - 23614,04 грн., у рядку 8.4. (8,41%) - 81,95; у рядку 8.7 (34,7%) - 744,76 грн.; у рядку 8.8 (33,2%) - 2632,16; у рядку 8.9 (3,6 %) - 2292,40.; у рядку 8.12 (2,6 %) - 55,80 грн.; у рядку 8.13 (2%) - 158,56 грн.

Згідно виписки по особовому рахунку ДП Софттранс № 26003023268001 за 28.02.2014 АТ Брокбізнесбанк , підтверджено списання грошових коштів 28.02.2014 за такими транзакціями (том 2 а.с. 67-68):

сплата ЄСВ на заробітну плату 2,6% за лютий 2014 у сумі 28,70 грн.;

сплата ЄСВ на заробітну плату 34,7% за лютий 2014 у сумі 383,09 грн.;

сплата ЄСВ на заробітну плату 3,6 % за лютий 2014 у сумі 865,33 грн.;

сплата ЄСВ на заробітну плату 33,2 % за лютий 2014 у сумі 602,39 грн.;

сплата ЄСВ на заробітну плату 37,66% за лютий 2014 у сумі 9052,34 грн.

Згідно виписки по особовому рахунку ДП Софттранс № 26004962497398 за 14.03.2014 ПАТ ПУМБ , підтверджено списання грошових коштів 14.03.2014 за такими транзакціями (том 2 а.с. 37-42):

сплата ЄСВ на заробітну плату 2,6% за другу половину лютого 2014 у сумі 27,10 грн.;

сплата ЄСВ на заробітну плату 8,41% за другу половину лютого 2014 у сумі 81,95 грн.;

сплата ЄСВ на заробітну плату 2,0, % за другу половину лютого 2014 у сумі 122,28 грн.;

сплата ЄСВ на заробітну плату 34,7% за другу половину лютого 2014 у сумі 361,68 грн.;

сплата ЄСВ на заробітну плату 3,6 % за другу половину лютого 2014 у сумі 1427,08 грн.;

сплата ЄСВ на заробітну плату 33,2% за другу половину лютого 2014 у сумі 2029,79 грн.;

сплата ЄСВ на заробітну плату 37,66% за другу половину лютого 2014 у сумі 14561,71 грн.

Згідно виписки по особовому рахунку ДП Софттранс № 26003023268001 за 05.03.2014 АТ Брокбізнесбанк , підтверджено повернення несписаних видатків 05.03.2014 за такими транзакціями (том 2 а.с. 36):

сплата ЄСВ на заробітну плату 2,6% за лютий 2014 у сумі 28,70 грн.;

сплата ЄСВ на заробітну плату 2,0% за лютий 2014 у сумі 36,29 грн.;

сплата ЄСВ на заробітну плату 34,7% за лютий 2014 у сумі 383,09 грн.;

сплата ЄСВ на заробітну плату 33,2% за лютий 2014 у сумі 602,39 грн.;

сплата ЄСВ на заробітну плату 3,6 % за лютий 2014 у сумі 865,33 грн.;

сплата ЄСВ на заробітну плату 37,66% за лютий 2014 у сумі 9052,34 грн.

Платіжним дорученням № 67 від 13.03.2014 позивачем було сплачено єдиний соціальний внесок на заробітну плату 2% у розмірі 36,29 грн. за лютий 2014 (том 2 а.с. 43).

Платіжним дорученням № 68 від 13.03.2014 позивачем було сплачено єдиний соціальний внесок на заробітну плату 2,6% у розмірі 28,70 грн. за лютий 2014 (том 2 а.с. 44).

Платіжним дорученням № 69 від 13.03.2014 позивачем було сплачено єдиний соціальний внесок на заробітну плату 3,6% у розмірі 865,33 грн. за лютий 2014 (том 2 а.с. 45).

Платіжним дорученням № 70 від 13.03.2014 позивачем було сплачено єдиний соціальний внесок на заробітну плату 33,2% у розмірі 602,39 грн. за лютий 2014 (том 2 а.с. 46).

Платіжним дорученням № 71 від 13.03.2014 позивачем було сплачено єдиний соціальний внесок на заробітну плату 34,7% у розмірі 383,09 грн. за лютий 2014 (том 2 а.с. 47).

Платіжним дорученням № 72 від 13.03.2014 позивачем було сплачено єдиний соціальний внесок на заробітну плату 37,66% у розмірі 9052,34 грн. за лютий 2014 (том 2 а.с. 48).

Вирішуючи, чи було дотримано позивачем вимоги податкового законодавства при визначенні позивачу спірних сум штрафних санкцій та пені, суд виходив з наступного.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначає Закон України від 08.07.2010 Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування №2464-VI (далі - Закон №2464-VI).

Частиною 2 статті 6 Закону №2464-VI (у редакції, чинній на момент виникнення спірних відносин) визначено, що платник єдиного внеску зобов'язаний, зокрема, своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок; подавати звітність та сплачувати до органу доходів і зборів за основним місцем обліку платника єдиного внеску у строки, порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з Пенсійним фондом та фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Єдиний внесок сплачується шляхом перерахування платником безготівкових коштів з його банківського рахунку (частина 7 статті 9 Закону №2464-VI).

У відповідності до частини 8 статті 9 Закону №2464-VI платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини першої статті 4 цього Закону, зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.

У разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати єдиного внеску до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом (частина 11 статті 9 Закону №2464-VI).

Бюджетним кодексом України від 8 липня 2010 року № 2456-VI визначаються правові засади функціонування бюджетної системи України, її принципи, основи бюджетного процесу і міжбюджетних відносин та відповідальність за порушення бюджетного законодавства.

Статтею 45 Бюджетного кодексу України (у редакції, чинній на момент виникнення спірних відносин) визначено, що податки і збори та інші доходи державного бюджету зараховуються безпосередньо на єдиний казначейський рахунок і не можуть акумулюватися на рахунках органів, що контролюють справляння надходжень бюджету (за винятком установ України, які функціонують за кордоном). Податки і збори та інші доходи державного бюджету визнаються зарахованими до державного бюджету з дня зарахування на єдиний казначейський рахунок.

Обслуговування коштів єдиного внеску на час виникнення спірних правовідносин здійснювалося згідно з Положенням про рух коштів єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженим Наказом Міністерства доходів і зборів України, Міністерства фінансів України від 19.09.2013 № 493/815 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 27 вересня 2013 р. за № 1667/24199) (далі - Положення), у відповідності до пункту 2.1 розділу II якого (в редакції, чинній на момент виникнення спірних відносин) Міністерство доходів і зборів України (далі - Міндоходів) та територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, Міжрегіональне головне управління Міндоходів - Центральний офіс з обслуговування великих платників, державні податкові інспекції в районах, містах (крім міст Києва та Севастополя), районах у містах, об'єднані та спеціалізовані державні податкові інспекції Міндоходів (далі - територіальні органи Міндоходів) відкривають в органах Казначейства небюджетні рахунки за балансовим рахунком 3719 "Рахунок для зарахування коштів, які підлягають розподілу за видами загальнообов'язкового державного соціального страхування" (далі - рахунок 3719) для зарахування та розподілу коштів єдиного внеску та фінансових санкцій (далі - страхові кошти).

Рахунки 3719 відкриваються Міндоходів на балансі Державної казначейської служби України (далі - Казначейство України) та територіальним органам Міндоходів - на балансі головних управлінь Державної казначейської служби України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі (далі - Головні управління Казначейства).

Пунктом 4.7 розділу IV Положення визначено, що Довідника адміністративно-територіальних одиниць України (додаток 8) в електронному вигляді надається Казначейством України Міндоходів. У разі виникнення змін у довіднику адміністративно-територіальних одиниць України Казначейство України протягом двох тижнів надає Міндоходів оновлений файл довідника адміністративно-територіальних одиниць України.

Міндоходів надає Казначейству України інформацію про перелік органів Міндоходів (код, найменування, розташування (адреса), код за ЄДРПОУ) та в яких органах Казначейства вони будуть обслуговуватись.

У разі виникнення змін у складі та/або розташуванні територіальних органів Міндоходів протягом трьох робочих днів з дня виникнення зазначених змін Міндоходів надає відповіднуінформацію Казначейству України.

Відповідно до частини 6 статті 9 Закону №2464-VI для зарахування єдиного внеску в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, та його територіальних органах відкриваються в установленому порядку небюджетні рахунки відповідному органу доходів і зборів. Зазначені рахунки відкриваються виключно для обслуговування коштів єдиного внеску Обслуговування коштів єдиного внеску здійснюється згідно з положенням про рух коштів, що затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, та центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної бюджетної політики, за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, Пенсійним фондом та фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування. Розрахункове обслуговування органу доходів і зборів здійснюється відповідно до умов договорів між центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, і власниками рахунків.

За змістом пунктів 3.1-3.3 розділу III Положення страхові кошти, що сплачуються страхувальниками, зараховуються на рахунки 3719, відкриті на ім'я територіальних органів Міндоходів в управліннях (відділеннях) Казначейства. На кінець операційного дня у регламентований час засобами програмного забезпечення шляхом формування меморіальних документів страхові кошти, які надійшли за день (з урахуванням повернення помилково або надміру сплачених сум та/або безпідставно стягнутих сум єдиного внеску) на рахунки 3719 територіальних органів Міндоходів, перераховуються Головними управліннями Казначейства на відповідні рахунки головних управлінь Міндоходів на підставі договорів про здійснення розрахунково-касового обслуговування, укладених органами Казначейства з власниками рахунків. До 10 год. 00 хв. наступного операційного дня страхові кошти з рахунків 3719 головних управлінь Міндоходів засобами програмного забезпечення шляхом формування меморіальних документів перераховуються Головними управліннями Казначейства на відповідні рахунки 3719, відкриті на ім'я Міндоходів у Казначействі України, на підставі договорів про здійснення розрахунково-касового обслуговування, укладених з власниками рахунків.

Пунктом 1 частини 10 статті 9 Закону №2464-VI встановлено, що у разі перерахування сум єдиного внеску з рахунку платника на відповідні рахунки органу доходів і зборі днем сплати єдиного внеску вважається день списання банком або центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, суми платежу з рахунку платника незалежно від часу її зарахування на рахунок органу доходів і зборів.

Крім цього пунктом 22.4 статті 22 Закону України Про платіжні системи та переказ коштів в Україні від 5 квітня 2001 року №2346-III визначено, що при використанні розрахункового документа ініціювання переказу вважається завершеним з дати надходження розрахункового документа на виконання до банку платника.

Частиною 10 ст. 25 Закону №2464-VI передбачено, що на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу.

Також, відповідно до п.2 ч. 11 ст. 25 Закону №2464-VI, орган доходів і зборів за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладає на платника єдиного внеску штраф у розмірі 20 відсотків своєчасно не сплачених сум.

Відповідач у відзиві зазначив, що оскаржуване рішення застосовано до позивача з причини несвоєчасної сплати зобов'язань з єдиного соціального внеску, нарахованого за вересень 2013 (звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового зобов'язання, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування № 1300829623 від 16.10.2013).

Як встановлено судом, 16.10.2013 позивачем подано Звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів за вересень 2013 року (том 1 а.с. 98-105).

У рядку 8 даного звіту загальна сума єдиного внеску, що підлягає сплаті становить 41851,88 грн., у тому числі у рядку 8.1 (36,76 - 49,7%) - 36976,58 грн., у рядку 8.4 (8,41%) - 96,46 грн.; у рядку 8.7 (34,7%) зазначено 1119,03 грн.; у рядку 8.9 (3,6 %) - 3575,96 грн.; у рядку 8.12 (2,6 %) зазначено 83,85 грн.

Згідно виписки по особовому рахунку ДП Софттранс № 26003023268001 за 13.09.2013 АТ Брокбізнесбанк , підтверджено списання грошових коштів 13.09.2013 за такими транзакціями (том 2 а.с. 60-62):

утримання ЄСВ із заробітної плати 2,6% за 09.2013 у сумі 69,54 грн.;

нарахування ЄСВ на заробітну плату 8,41% за 09.2013 у сумі 96,46 грн.;

нарахування ЄСВ на заробітну плату 33,2% за 09.2013 у сумі 387,49 грн.;

нарахування ЄСВ на заробітну плату 34,7% за 09.2013 у сумі 928,02 грн.;

утримання ЄСВ із заробітної плати 3,6 % за 09.2013 у сумі 2610,00 грн.;

нарахування ЄСВ на заробітну плату 37,66% за 08.2013 у сумі 26860,00 грн.

Згідно виписки по особовому рахунку ДП Софттранс № 26003023268001 за 08.10.2013 АТ Брокбізнесбанк , підтверджено списання грошових коштів 08.10.2013 за такими транзакціями (том 1 а.с. 16-18):

р/р 37195201001016 отримувач ДПІ в Обухівському районі, призначення платежу сплата ЄСВ на заробітну плату 2,6% за 09.2013 у сумі 83,84 грн.;

р/р 37195201001016, отримувач ДПІ в Обухівському районі, призначення платежу сплата ЄСВ на заробітну плату 8,41% за 09.2013 у сумі 96,46 грн.;

р/р 37195201001016, отримувач ДПІ в Обухівському районі, призначення платежу сплата ЄСВ на заробітну плату 34,7% за 09.2013 у сумі 1119,03 грн.;

р/р 37195201001016, отримувач ДПІ в Обухівському районі, призначення платежу сплата ЄСВ на заробітну плату 3,6 % за 09.2013 у сумі 2300,00 грн.;

р/р 37195201001016, отримувач ДПІ в Обухівському районі, призначення платежу сплата ЄСВ на заробітну плату 37,66% за 09.2013 у сумі 23400,00 грн.

Згідно відповіді Головного управління Державної казначейської служби України у Київській області від 28.08.2018 № 13-13/1642-4828, розрахунковий рахунок 37195201001016 був відкритий на ім'я ДПІ в Обухівському районі 18.09.2013 та закритий 22.09.2015. Розрахунковий рахунок 37197201011037 був відкритий на ім'я ДПІ в Обухівському районі (м. Обухів) 14.09.2015 та закритий 30.09.2015. Вказані рахунки були відкриті для обліку сум коштів, які відповідно до законодавства підлягають розподілу за видами загальнообов'язкового державного соціального страхування (том 1 а.с. 205).

Отже, судом встановлено, що 08 жовтня 2013 року, тобто у строк, передбачений частиною 8 статті 9 Закону №2464-VI, Позивачем здійснено оплату сум єдиного соціального внеску за вересень 2013 року, проте помилково у платіжних дорученнях зазначено рахунок 37195201001016, який призначений для обслуговування коштів єдиного внеску підприємств Обухівського району Київської області, а не відповідний рахунок 37197201011037, призначений для обслуговування коштів єдиного внеску підприємств міста Обухова.

Також судом було встановлено, що позивач звертався до заступника начальника ДПІ в Обухівському районі із заявою від 17.01.2016 про перерахування помилково сплачених Дочірнім підприємством Софттранс Товариства з обмеженою відповідальністю Стиролоптфармторг на р/р № 37195201001016 коштів в сумі 26999,33 грн. згідно платіжних доручень № 788, 789, 790, 791, 792 від 08.10.2013, на р/р № 37197201011037. Заяву було отримано ДПІ в Обухівському районі ГУ ДФС у Київській області 17.02.2016 (том 1 а.с. 9).

Відповідачем на виконання ухвали Київського окружного адміністративного суду від 16.08.2018 про витребування доказів не було надано пояснення щодо ненадання відповіді Позивачу на заяву від 17.01.2016 про перерахування помилково сплачених коштів на інший рахунок з єдиного соціального внеску та не було надано копію висновку до органу казначейства про перерахування коштів з рахунку на рахунок.

З огляду на встановлені обставини суд приходить до висновку, що допущена Позивачем помилка не свідчить про несплату необхідної суми єдиного соціального внеску у визначений законодавством строк та не спричинила настання жодних негативних наслідків або збитків для відповідного бюджету та держави в цілому, оскільки страхові кошти в подальшому у будь-якому разі підлягали перерахуванню на відповідні рахунки 3719, відкриті на ім'я органу доходів та зборів в казначействі. До того ж, згодом така помилка самостійно виявлена платником, який вжив відповідні заходи щодо спрямування коштів за належністю.

Суд вважає, що допущення помилки під час перерахування платником суми грошового зобов'язання з єдиного соціального внеску у строк, встановлений Законом №2464-VI, має кваліфікуватися як дія, хоча й помилкова, а тому не може слугувати підставою для притягнення платника та його посадових осіб до відповідальності за несплату або несвоєчасну сплату єдиного соціального внеску.

Аналогічної правової позиції дотримується Верховний Суд у постановах від 20.02.2018 у справі №816/591/16, від 14.02.2018 у справі №816/1254/17, від 12 червня 2018 року у справі №826/1/16 (К/9901/28108/18), від 14 листопада 2018 року у справі №805/3665/16-а, від 07 лютого 2019 року у справі №820/3561/16, від 24 жовтня 2018 року у справі №760/6097/16-а (2а/760/590/16).

Відповідно до ч.5ст.242 Кодексу адміністративного судочинства України, при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

За таких обставин, суд, з урахуванням правових позицій Верховного Суду, приходить до висновку, що рішення Головного управління ДФС у Київській області від 06.06.2018 №0016395502 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну плату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску до 33003087 Дочірнього підприємства Софттранс Товариства з обмеженою відповідальністю Стиролоптфармторг , є протиправним та підлягає скасуванню.

Відповідно до ст.9 Кодексу адміністративного судочинства України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до вимог статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Тобто, ці норми одночасно покладають обов'язок на сторін доводити суду обґрунтованість своїх тверджень або заперечень.

Такий підхід узгоджується з практикою Європейського суду з прав людини. Так, у пункті 110 рішення від 23.07.2002 у справі "Компанія "Вестберґа таксі Актіеболаґ" та Вуліч проти Швеції" Суд визначив, що "…адміністративні суди, які розглядають скарги заявників стосовно рішень податкового управління, мають повну юрисдикцію у цих справах та повноваження скасувати оскаржені рішення. Справи мають бути розглянуті на підставі поданих доказів, а довести наявність підстав, передбачених відповідними законами, для призначення податкових штрафів має саме податкове управління ".

Під час розгляду справи відповідачем, як суб'єктом владних повноважень, не були надані належні та допустимі докази на підтвердження правомірності своїх дій під час винесення рішення Головного управління ДФС у Київській області від 06.06.2018 №0016395502 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску до 33003087 Дочірнього підприємства Софттранс Товариства з обмеженою відповідальністю Стиролоптфармторг .

Будь-яких доказів, що спростовують доводи позивача, відповідач суду не надав, а також не навів жодних контраргументів на підтвердження обґрунтованості прийнятого спірного рішення.

З огляду на зазначене, беручи до уваги докази, наявні у матеріалах справи у їх сукупності, суд дійшов висновку, що відповідач як суб'єкт владних повноважень діяв необґрунтовано, не на підставі та не у спосіб, що передбачені Конституцією та Законом України.

Виходячи з системного аналізу положень законодавства України та наявних в матеріалах справи доказів, оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, зважаючи на взаємний та достатній зв'язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку, що адміністративний позов позивача підлягає задоволенню.

Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Як встановлено судом, позивачем за подання адміністративного позову сплачено судовий збір у розмірі 1762,00 грн. згідно платіжного доручення № 65 від 19.06.2018 року (том 1 а.с.2). Витрати позивача, пов'язані з залученням свідків та проведенням судових експертиз відсутні, отже, судові витрати (судовий збір) у розмірі 1762,00 грн. підлягають стягненню з відповідача.

Керуючись статтями 243-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позов задовольнити.

2. Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДФС у Київській області від 06.06.2018 №0016395502 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску.

3. Стягнути судовий збір у розмірі 1762,00 грн. (одна тисяча сімсот шістдесят дві грн. 00 коп.) на користь Дочірнього підприємства Софттранс Товариства з обмеженою відповідальністю Стиролоптфармторг (ідентифікаційний код 33003087), місцезнаходження юридичної особи: 08700, Київська область, місто Обухів, вулиця Київська, будинок 127), за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень - Головного управління ДФС у Київській області (ідентифікаційний код 39393260, місцезнаходження: 03051 м. Київ, вул. Народного Ополчення, 5а).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи через Київський окружний адміністративний суд.

Повний текст судового рішення складено 10.04.2019.

Суддя Кушнова А.О.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.04.2019
Оприлюднено16.04.2019
Номер документу81174861
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/3110/18

Ухвала від 04.08.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 22.06.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бужак Наталія Петрівна

Ухвала від 05.07.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Безименна Наталія Вікторівна

Ухвала від 24.05.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Безименна Наталія Вікторівна

Рішення від 10.04.2019

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

Ухвала від 16.08.2018

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

Ухвала від 26.06.2018

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні