ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа№1.380.2019.000799
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
15 квітня 2019 року м. Львів
Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого - судді Карп'як О.О., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління ПФУ у Львівській області про визнання дій протиправними та зобов'язання до їх вчинення, -
в с т а н о в и в:
До суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 (АДРЕСА_1) до Головного управління ПФУ у Львівській області (79016, м. Львів, вул. Митрополита Андрея, 10) в якому просить суд:
- визнати протиправними дії Головного управління ПФУ у Львівській області щодо перерахунку пенсії позивачу на підставі Довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії особі, яка має не менш як 20 років стажу на посадах, віднесених до категорій посад державної служби і яка на момент виходу на пенсію не займає посади державної служби від 11.12.2018 р. за середнім розміром виплат за посадами п'яти керівників відділів Городоцької РДА;
- зобов'язати Головного управління ПФУ у Львівській області перерахувати та виплачувати пенсію ОСОБА_1, визначивши розмір зазначених в абзаці третьому - п'ятому пункту 4 Порядку призначення пенсій деяким категоріям осіб, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.09.2016 р. № 622, виплат в розмірі виплат за місяць, що передує місяцю звернення за призначенням пенсії за відповідною посадою за останнім місцем роботи на державній службі, на підставі Довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії особі, яка має не менш як 20 років стажу на посадах, віднесених до категорій посад державної служби і яка на момент виходу на пенсію не займає посади державної служби від 01.08.2018 р. № 02-19/2288;
- стягнути на користь ОСОБА_1 з Головного управління ПФУ у Львівській області за рахунок бюджетних асигнувань 1536,80 грн. судового збору та 20 000,00 грн. витрат на правову допомогу.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що ОСОБА_1 призначено пенсію за віком відповідно до Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування з 22 травня 2018 року (пенсійна справа № 134950001755). 01 серпня 2018 року позивач звернулася із заявою в Городоцьке ОУПФУ із заявою про призначення пенсії державного службовця. До заяви долучено Довідку про складові заробітної плати від 01.08.2018 р. № 02-19/2288 для призначення пенсії державного службовця та Довідку про складові заробітної плати для призначення пенсії особі, яка має не менш як 20 років стажу роботи на посадах,віднесених до категорій посад державної служби і яка на момент виходу на пенсію не займає посади державної служби від 01.08.2018 року № 02-19/2288. Позивач вважає, що розрахунок пенсії мав проводитись відповідно до п. 4 Порядку призначення пенсій деяким категоріям осіб, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.09.2016 № 622, адже ОСОБА_1 має понад 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців та виявила бажання застосувати розмір нарахування в середніх розмірах відносно визначених законодавством таких виплат за місяць, що передує місяцю звернення за призначенням пенсії, але не раніше травня 2016 р., за відповідною (прирівняною) посадою (посадами) за останнім місцем роботи на державній службі.
Ухвалою суду від 25 лютого 2019 року відкрито спрощене провадження без повідомлення сторін за наявними матеріалами у справі.
Ухвалою про відкриття провадження запропоновано відповідачу протягом п'ятнадцяти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі подати до суду відзив на позовну заяву, а також роз'яснено, що у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин справа буде вирішена за наявними матеріалами.
29 березня 2019 року представник відповідача через канцелярію суду подав відзив на позовну заяву. У задоволенні позову просить відмовити з наступних підстав. Представник позивача звернувся із заявою про призначення пенсії державного службовця з 01.08.2018 року. До заяви про призначення пенсії долучили, зокрема, трудову книжку, диплом, довідку встановленої форми про посадовий оклад, надбавку за ранг та вислугу років на посаді керівника архівного відділу, довідку встановленої форми про складові заробітної плати за посадою керівника архівного відділу, наказ про встановлення премії та надбавки за високі досягнення у праці. Окрім цього, долучено документи про затвердження Порядку погодження встановлених додаткових стимулюючих виплат і погодження встановлення премій керівникам структурних підрозділів райдержадміністрації, Положення про преміювання працівників Городоцької РДА, положення про архівний відділ Городоцької РДА, Виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, де внесені відомості про архівний відділ Городоцької РДА.
Городоцькою РДА долучено розпорядження голови Городоцької РДА від 23.06.2016 року № 288 Про впорядкування структури районної державної адміністрації (із внесеними змінами), яким затверджено, зокрема: перелік управлінь, служб та відділів РДА, в т.ч. архівний відділ. Згідно Положення про архівний відділ Городоцької РДА, затвердженого головою Городоцької РДА 29.01.2018 № 92, архівний відділ є структурним підрозділом Городоцької РДА. Індивідуальні відомості про застраховану особу ОСОБА_1 подані Городоцькою РДА, а не архівним відділом. З огляду на зазначене, не можна зробити висновку, що архівний відділ Городоцької РДА є самостійною юридичною особою, і що інші виплати (крім посадового окладу, надбавки за ранг та вислугу років) можна включити для призначення пенсії державного службовця відповідно до абз. 6 пункту 4 постанови № 622 саме за посадою керівника архівного відділу. Відповідачем витребувано довідку про складові заробітної плати (крім посадового окладу, надбавки за ранг та вислугу років) відповідно до абз. 2-5 пункту 4 постанови Кабінету Міністрів України № 622, тобто за посадою керівника архівного відділу за період з 01.05.2016 по 31.07.2018 року. Відтак, ОСОБА_1 проведено перерахунок пенсії державного службовця та призначено пенсію в основному розмірі 9156,00 грн.
Щодо стягнення витрат на правничу допомогу відповідача зазначає наступне. Розмір суми, що підлягає сплати в порядку компенсації витрат адвоката, необхідних для надання правничої допомоги, встановлюється згідно з умовами договору про надання правничої допомоги на підставі доказів, які підтверджують здійснення відповідних витрат. Згідно копії ордера серія ЛВ № 142874 на надання правової допомоги /доручення органу (установи), уповноваженого законом на надання безоплатної правової допомоги № 1-2910/18-ц від 29.10.2018 року, можна дійти висновку, що адвокатом Оприском М.В. надається позивачу правнича допомога за рахунок держави, тобто безоплатна правова допомога.
Відповідно до частини п'ятої статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
Учасники справи з клопотанням про розгляд справи у судовому засідання до суду не зверталися.
З урахуванням викладеного, розгляд справи судом здійснено у порядку письмового провадження за наявними у ній матеріалами та доказами.
Перевіривши матеріали справи, з'ясувавши обставини, на які учасники справи посилаються як на підставу своїх вимог та заперечень, дослідивши докази, якими вони обґрунтовуються, встановив наступне.
ОСОБА_1 отримує пенсію за віком з 22.05.2018 року та перебуває на обліку в Головному управлінні ПФУ у Львівській області.
01 серпня 2018 року звернулась із заявою в Городоцьке об'єднане управління ПФУ із заявою про перерахунок пенсії, у якій просила перевести її з пенсії за віком на пенсію відповідно до Закону України Про державну службу .
До заяви про призначення пенсії додала довідку про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця від 01.08.2018 року № 02-19/2288 та Довідку про складові заробітної плати для призначення пенсії особі, яка має не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державної служби, і яка на момент виходу на пенсію не займає посади державної служби від 01.08.2018 року № 02-19/2288.
Розглянувши заяву та подані до неї матеріали відповідач прийняв рішення про перерахунок пенсії держслужбовця та призначив пенсію в основному розмірі 9 156,00 грн.
За основу перерахунку пенсії відповідачем взято довідку про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця від 01.08.2018 року № 02-19/2288, а для визначення розміру зазначених в абзацах третьому- п'ятому пункту 4 Порядку виплат було надано про складові заробітної плати для призначення пенсії для призначення пенсії особі, яка має не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державної служби, і яка на момент виходу на пенсію не займає посади державної служби від 11.12.2018 року з приміткою, що вона видана за середнім розміром виплат за посадами п'яти керівників відділів РДА.
На основі цих довідок 15.01.2019 року Городоцьким об'єднаним управлінням ПФУ було проведено перерахунок ОСОБА_1 пенсії держслужбовця та призначено пенсію в основному розмірі 9 156,00 грн.
Не погодившись з таким перерахунком позивач звернулась до суду із позовом.
Даючи правову оцінку обставинам справи, суд зважає на таке.
Положеннями частини першої статті 37 Закону України Про державну службу від 16.12.1993 № 3723-ХІІ (далі - Закон № 3723-ХІІ) визначено, що на одержання пенсії державних службовців мають право чоловіки, які досягли віку 62 роки, та жінки, які досягли пенсійного віку, встановленого статтею 26 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування , за наявності страхового стажу, необхідного для призначення пенсії за віком у мінімальному розмірі, передбаченого абзацом першим частини першої статті 28 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування , у тому числі стажу державної служби не менш як 10 років, та які на час досягнення зазначеного віку працювали на посадах державних службовців, а також особи, які мають не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців, незалежно від місця роботи на час досягнення зазначеного віку. Пенсія державним службовцям призначається в розмірі 60 відсотків суми їх заробітної плати, з якої було сплачено єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, а до 1 січня 2011 року - страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, а особам, які на час звернення за призначенням пенсії не є державними службовцями, - у розмірі 60 відсотків заробітної плати працюючого державного службовця відповідної посади та рангу за останнім місцем роботи на державній службі, з якої було сплачено єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, а до 1 січня 2011 року - страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.
З аналізу викладеної норми слідує, що необхідною умовою для наявності в осіб, які мають не менш як 20 років стажу державної служби, права на пенсію відповідно до вказаної статті є досягнення такими особами певного віку, незалежно від місця роботи на час досягнення зазначеного віку, наявність страхового стажу, передбаченого абзацом першим частини першої статті 28 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування .
При цьому вказаний вік визначається статтею 26 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування .
Отже, до 01.05.2016 (дата набрання чинності Законом України Про державну службу від 10.12.2015 № 889-VIII (далі - Закон № 889-VIII) право на пенсію державного службовця мали особи, які: а) досягли певного віку (передбаченого статтею 26 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та мають передбачений законодавством страховий стаж; б) мали стаж державної служби не менш як 10 років, та на час досягнення зазначеного віку працювали на посадах державних службовців; а також особи, які мали не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців, незалежно від місця роботи на час досягнення зазначеного віку.
Після 01.05.2016, відповідно до статті 90 Закону № 889-VІІІ пенсійне забезпечення державних службовців здійснюється відповідно до Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування . При цьому законодавець визначив певні умови, за дотримання яких у осіб зберігається право на призначення пенсії відповідно до статті 37 Закону № 3723-ХІІ.
Пунктом 2 Прикінцевих та перехідних положень Закону № 889-VIII визнано такими, що втратили чинність, зокрема, Закон України Про державну службу (Відомості Верховної Ради України, 1993 року, № 52, ст. 490 із наступними змінами), крім статті 37, що застосовується до осіб, зазначених у пунктах 10 і 12 цього розділу.
Згідно пункту 12 Закону № 889-VIII для осіб, які на день набрання чинності цим Законом мають не менш як 20 років стажу на посадах, віднесених до відповідних категорій посад державної служби, визначених статтею 25 Закону України Про державну службу (Відомості Верховної Ради України 1993 року, № 52, ст. 490 із наступними змінами) та актами Кабінету Міністрів України, зберігається право на призначення пенсії відповідно до статті 37 Закону України Про державну службу (Відомості Верховної Ради України, 1993 року, № 52, ст. 490 із наступними змінами) у порядку, визначеному для осіб, які мають не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців.
Тобто, Прикінцевими та перехідними положеннями Закону № 889-VІІІ передбачено, що за наявності у особи станом на 01.05.2016 певного стажу державної служби (10 років для осіб, що на зазначену дату займали посади державної служби, або 20 років стажу державної служби незалежно від того, чи працювала особа станом на 01.05.2016 на державній службі), така особа зберігає право на призначення пенсії відповідно до статті 37 Закону № 3723-ХІІ, але за певної додаткової умови: у порядку, визначеному для осіб, які мають не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців.
Аналізуючи зазначені норми чинного законодавства, суд дійшов висновку, що обов'язковою умовою для збереження у особи права на призначення пенсії відповідно до статті 37 Закону № 3723-ХІІ після 01.05.2016 є дотримання сукупності вимог, визначених частиною першою статті 37 Закону №3723-ХІІ і Прикінцевих та перехідних положень Закону № 889-VІІІ, а саме щодо віку, страхового стажу, стажу державної служби.
Так, відповідно до абзацу другого частини першої статті 26 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до досягнення віку, встановленого абзацами першим і другим цієї частини, право на пенсію за віком за наявності відповідного страхового стажу мають жінки 1961 року народження і старші після досягнення ними такого віку, зокрема, 58 років 6 місяців - які народилися з 1 жовтня 1959 року по 31 березня 1960 року.
Постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2016 року № 622, затверджено Порядок призначення пенсій державним службовцям (далі - Порядок).
Відповідно до пункту 4 Порядку пенсія державним службовцям призначається з дати звернення, але не раніше дати виникнення права, в розмірі 60 відсотків суми їх заробітної плати, до якої включаються всі види оплати праці, з якої сплачено єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, а особам, які на час звернення за призначенням пенсії не є державними службовцями, - заробітної плати працюючого державного службовця відповідної посади та відповідного рангу за останнім місцем роботи на державній службі, до якої включаються всі види оплати праці, з якої було сплачено єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування. При цьому:
посадовий оклад, надбавки за ранг та вислугу років враховуються в розмірах, установлених на день звернення за призначенням пенсії за останньою займаною посадою державної служби (або прирівняною до неї у разі відсутності у державному органі відповідних посад державної служби);
розмір виплат (крім посадових окладів, надбавок за ранг та вислугу років), що включаються в заробіток для обчислення пенсії, визначається за вибором того, хто звернувся за пенсією, за будь-які 60 календарних місяців роботи на посаді державної служби підряд перед зверненням за пенсією незалежно від наявності перерв починаючи з 1 травня 2016 року. Середньомісячна сума зазначених виплат за 60 календарних місяців визначається шляхом ділення загальної суми цих виплат на 60. За бажанням особи неповні місяці роботи на посаді державної служби враховуються як повні;
у разі коли в осіб, зазначених в пункті 2 цього Порядку, станом на дату звернення немає 60 календарних місяців роботи на посаді державної служби підряд перед зверненням за пенсією починаючи з 1 травня 2016 р., середньомісячна сума виплат (крім посадових окладів, надбавок за ранг та вислугу років) визначається шляхом ділення загальної суми таких виплат за наявні місяці роботи починаючи з 1 травня 2016 р. на кількість таких місяців. За бажанням особи неповні місяці роботи на посаді державної служби враховуються як повні. При цьому для державних службовців, які звернулися за призначенням пенсії у травні 2016 р., а також для осіб, які не працювали починаючи з 1 травня 2016 р. на посадах державної служби, сума виплат (крім посадових окладів, надбавок за ранг та вислугу років) визначається з розрахунку таких виплат за травень 2016 р. як за повний місяць;
матеріальна допомога та виплати, які нараховуються за період, що перевищує календарний місяць, враховуються в частині, що відповідає кількості місяців у розрахунковому періоді.
За бажанням осіб, які мають не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців, і які на момент виходу на пенсію не перебувають на державній службі, розмір зазначених в абзацах третьому - п'ятому цього пункту виплат визначається в середніх розмірах відносно визначених законодавством таких виплат за місяць, що передує місяцю звернення за призначенням пенсії, але не раніше травня 2016 р., за відповідною (прирівняною) посадою (посадами) за останнім місцем роботи на державній службі.
Згідно з п. 6 ч. 1 ст. 2 Закону України Про державну службу : рівнозначна посада - посада державної служби, що належить до однієї групи оплати праці з урахуванням юрисдикції державного органу.
Постановою Кабінету Міністрів України від 18 січня 2017 року № 15 Питання оплати праці працівників державних органів затверджено вичерпний перелік посад державної служби, що прирівнюються до відповідних груп оплати праці.
Згідно даного Переліку посад державної служби, що прирівнюються до відповідних групи оплати праці, до Групи 4 оплати праці (посади керівників самостійних структурних підрозділів державних органів) прирівнюються такі посади державних службовців, як, зокрема, керівники самостійних структурних підрозділів місцевих державних адміністрацій, крім тих, умови оплати праці яких визначені окремими Законами України.
Виходячи з наведеного, посада керівника Архівного відділу Городоцької РДА - це посада керівника самостійного структурного підрозділу місцевої державної адміністрації, яка прирівняна до 4 групи оплати праці і не може бути віднесена до будь-якої іншої групи оплати праці.
Постановою правління Пенсійного фонду України №1-3 від 17.01.2017 року були затверджені форми довідок про заробітну плату для призначення згідно з пунктами 10 і 12 розділу XI Прикінцевих та перехідних положень Закону України №889-VII від 10 грудня 2015 року Про державну службу пенсії відповідно до статті 37 Закону України №3723-XII від 16 грудня 1993 року Про державну службу , зокрема:
- форму довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (посадовий оклад, надбавка за ранг, надбавка за вислугу років);
- форму довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (за будь-які 60 календарних місяців роботи підряд перед зверненням за пенсією);
- форму довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії особі, яка має не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державної служби і яка на момент виходу на пенсію не займає посади державної служби.
Представник позивача звернувся із заявою про призначення пенсії державного службовця з 01.08.2018 року. До заяви про призначення пенсії долучили трудову книжку, диплом, довідку встановленої форми про посадовий оклад, надбавку за ранг та вислугу років на посаді керівника архівного відділу, довідку встановленої форми про складові заробітної плати за посадою керівника архівного відділу, наказ про встановлення премії та надбавки за високі досягнення у праці. Окрім цього, долучено документи про затвердження Порядку погодження встановлених додаткових стимулюючих виплат і погодження встановлення премій керівникам структурних підрозділів райдержадміністрації, Положення про преміювання працівників Городоцької РДА, положення про архівний відділ Городоцької РДА, Виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, де внесені відомості про архівний відділ Городоцької РДА.
До матеріалів справи долучено розпорядження голови Городоцької РДА від 23.06.2016 року № 288 Про впорядкування структури районної державної адміністрації (із внесеними змінами), яким затверджено, зокрема: .Перелік управлінь, служб та відділів РДА (додаток №2):1) відділ освіти; 2) відділ культури; 3) відділ економічного розвитку і торгівлі; 4) архівний відділ; 5) відділ надання адміністративних послуг; 6) відділ агропромислового розвитку; 7) відділ житлово-комунального господарства, розвитку інфраструктури та паливно-енергетичного комплексу;8) відділ містобудування та архітектури. Перелік структурних підрозділів апарату РДА:1) керівництво; 2) відділ організаційної роботи та інформаційної діяльності; 3) відділ діловодства та документообігу; 4) відділ фінансово-господарського забезпечення; 5) відділ ведення державного реєстру виборців; 6) сектор управління персоналом; 7) юридичний сектор; 8)сектор взаємодії з правоохоронними органами та оборонної мобілізаційної роботи .
Відповідно до пункту 4.2 Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 25.11.2005 року № 22-1, орган, що призначає пенсію, має право вимагати від підприємств, установ та організацій, фізичних осіб дооформлення у тримісячний строк з дня подання заяви прийнятих і подання додаткових документів, передбачених законодавством, а також перевіряти обґрунтованість їх видачі.
Керуючись вищезазначеною нормою, відповідач скерував запит від 19.10.2018 № 829/02.1-10 до Городоцької РДА про надання довідки встановленої форми про складові заробітної плати з врахуванням виплат за липень 2018 року, зазначених в середніх розмірах за посадами керівників відділів Городоцької РДА, які зазначені в Додатку 2 до Розпорядження № 288 та витребувано довідку про складові заробітної плати (крім, посадового окладу, надбавки за ранг та вислугу років) відповідно до абзаців 2-5 пункту 4 постанови Кабінету Міністрів України № 622, тобто за посадою керівника архівного відділу за період з 01.05.2016 по 31.07.2018 року.
Городоцька РДА надала відповідь на запит від 16.10.2018 № 02-34/2674, де зазначила, що прирівнювати посаду керівника структурного підрозділу зі статусом юридичної особи публічного права до керівника структурного підрозділу без статусу юридичної особи публічного права недоцільно. Повідомила, що довідку від 01.08.2018 № 02-19/2288 про складові заробітної плати для призначення пенсії по ОСОБА_1 була вже надана.
Однак, як вбачається з листа від 01.11.2018 року №858/02.16-10, відповідачем при проведенні розрахунку пенсії враховано те, що архівний відділ є структурним підрозділом Городоцької РДА та індивідуальні відомості про позивача подані Городоцькою РДА. Тому відповідач дійшов до висновку, що неможливо зробити висновок, що архівний відділ Городоцької РДА є самостійною юридичною особою, і що інші виплати можна включити для призначення пенсії державного службовця відповідно до абз.6 п.4 постанови №622 саме за посадою керівника архівного відділу. Тому було скеровано запит в ПФ України.
Однак, з такими висновками відповідача не можна погодитись з огляду на дані ЄДРПОУ, відповідно до яких архівний відділ Городоцької РДА іден. код 38401956 зареєстрований як юридична особа 19.03.2013 року.
На запит відповідача ПФ України надіслав лист від 14.11.2018 року, в якому вказано, що за бажанням гр.М обчислення пенсії державного службовця можливо здійснити з врахуванням виплат за липень 2018 року, визначених в середніх розмірах за посадами керівника відділів Городоцької РДА, які зазначені в додатку №2 до Розпорядження №288.
06.12.2018 року відповідачем скеровано лист Голові Городоцької РДА з проханням надати довідку встановленої форми про складові заробітної плати відповідно до абз.6 п.4 Порядку призначення пенсій деяким категоріям осіб, затвердженого Постановою КМ України від 14.09.2016 року №622 з врахуванням виплат за липень 2018 року, зазначених в середніх розмірах за посадами керівника відділів Городоцької РДА, які зазначені в додатку №2 до Розпорядження Городоцької РДА від 23.06.2016 року №288.
Городоцька РДА листом 11.12.2018 року вказала на те, що архівний відділ відноситься до структурних підрозділів райдержадміністрації зі статусом юридичних осіб публічного права. На відміну від структурних підрозділів без статусу юридичної особи керівники структурних підрозділів зі статусом юридичної особи публічного права є керівниками державної служби у відповідних підрозділах і наділені повноваженнями відповідно до ст.17 Закону України Про державну службу . Самостійні структурні підрозділи зі статусом юридичної особи публічного права мають власні гербові печатки, відкриті рахунки, свідоцтво про державну реєстрацію, самостійно ведуть бухгалтерський облік і фінансову звітність. Тільки архівний відділ, як юридична особа публічного права через малу штатну чисельність обслуговується з ведення бухгалтерського обліку відділом фінансового забезпечення апарату райдержадміністрації (за розпорядженням голови городоцької РДА №280-к від 29.12.2017). Та до листа додано довідку про складові заробітної плати відповідно до абз.6 п.4 Порядку призначення пенсій деяким категоріям осіб з врахуванням виплат за липень 2018 року, зазначених в середніх розмірах за посадами керівників деяких відділів.
Крім того, Городоцька РДА надавала довідку відповідачу від 09.10.2018 року №01-34/2614, в якій вказувала про те, що до структурних підрозділів райдержадміністрації зі статусом юридичної особи відноситься архівний відділ. Вказано, що на відміну від структурних підрозділів без статусу юридичної особи керівники структурних підрозділів зі статусом юридичної особи публічного права є керівниками державної служби у відповідних підрозділах і наділені повноваженнями відповідно до т.17 Закону України Про державну службу . Призначення та звільнення керівників структурних підрозділів зі статусом юридичної особи публічного права здійснює голова райдержадміністрації. Також, всі самостійні структурні підрозділи, як із статусом юридичної особи публічного права та і без статусу юридичної особи публічного права, функціонують відповідно до власних окремих положень, затверджених головою РДА.
На основі вказаних довідок, 15.01.2019 року Городоцьким об'єднаним управлінням ПФ України було проведено позивачу перерахунок пенсії держслужбовця та призначено пенсію в розмірі 9156 грн., з яким не погодилась позивач.
Крім того, слід звернути увагу на те, що сам відповідач вказує на те, що згідно Положення про Архівний відділ Городоцької РДА, затвердженого 29.01.2018 №92, архівний відділ є структурним підрозділом Городоцької РДА, що утворюється її головою, підзвітний і підконтрольний голові райдержадміністрації, керівнику апарату райдержадміністрації та відповідно державному архіву Львівської області (лист від 14.11.2018 року).
Відтак, судом враховуються пояснення позивача про те, що такі протиправні дії відповідача призвели до неправильного визначення розрахункового середнього заробітку та, відповідно, заниження основного розміру пенсії, що є порушенням прав позивача.
Відповідач, як суб'єкт владних повноважень не надав суду доказів неможливості призначити пенсію на підставі поданих позивачем документів, як і не надано доказів того, що архівний відділ Городоцької РДА не є юридичною особою, як це зазначено у відповіді на адвокатський запит від 01.11.2018 року. Натомість, матеріалами справи підтверджено реєстрацію юридичної особи Архівного відділу Городоцької РДА.
Таким чином, необґрунтованими та безпідставними є висновки відповідача про те, що для призначення пенсії як державному службовцю ОСОБА_1 необхідно враховувати довідку про складові заробітної плати відповідно до абз.6 п.4 постанови КМ України №622 від 14.09.2016 року - в середніх розмірах за посадами начальників відділів Городоцької РДА. При цьому не наведено належних обґрунтувань неврахування довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії особі, яка має не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державної служби, і яка на момент виходу на пенсію не займає посади державної служби від 01.08.2018 року №02-19/2288, виданої Городоцькою РДА.
Відтак, позовні вимоги є обґрунтованими та підставними, позов підлягає до задоволення у повному обсязі.
Відповідно до вимог ч.1 ст.139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Оскільки в матеріалах справи наявна квитанція про сплату судового збору від 19.02.2019 року №110 в сумі 1536,80 грн., відтак клопотання позивача про стягнення з відповідача за рахунок бюджетних асигнувань судового збору підлягає до задоволення.
Відповідно до ч.7 ст.139 КАС України розмір витрат, які сторона сплатила або має сплатити у зв'язку з розглядом справи, встановлюється судом на підставі поданих сторонами доказів (договорів, рахунків тощо). Такі докази подаються до закінчення судових дебатів у справі або протягом п'яти днів після ухвалення рішення суду за умови, що до закінчення судових дебатів у справі сторона зробила про це відповідну заяву. За відсутності відповідної заяви або неподання відповідних доказів протягом встановленого строку така заява залишається без розгляду.
Згідно з ч.9 ст.139 КАС України при вирішенні питання про розподіл судових витрат суд враховує: 1) чи пов'язані ці витрати з розглядом справи; 2) чи є розмір таких витрат обґрунтованим та пропорційним до предмета спору, значення справи для сторін, в тому числі чи міг результат її вирішення вплинути на репутацію сторони або чи викликала справа публічний інтерес; 3) поведінку сторони під час розгляду справи, що призвела до затягування розгляду справи, зокрема, подання стороною явно необґрунтованих заяв і клопотань, безпідставне твердження або заперечення стороною певних обставин, які мають значення для справи, тощо; 4) дії сторони щодо досудового вирішення спору (у випадках, коли відповідно до закону досудове вирішення спору є обов'язковим) та щодо врегулювання спору мирним шляхом під час розгляду справи, стадію розгляду справи, на якій такі дії вчинялись.
Позивач у позовній заяві просить також стягнути на її користь 20 000 гривень витрат на правничу допомогу.
Відповідно до ч.ч.1-2 ст.134 КАС України витрати, пов'язані з правничою допомогою адвоката, несуть сторони, крім випадків надання правничої допомоги за рахунок держави. За результатами розгляду справи витрати на правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом з іншими судовими витратами, за винятком витрат суб'єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката.
Згідно з ч.ч.3-4 ст.134 КАС України для цілей розподілу судових витрат: 1) розмір витрат на правничу допомогу адвоката, в тому числі гонорару адвоката за представництво в суді та іншу правничу допомогу, пов'язану зі справою, включаючи підготовку до її розгляду, збір доказів тощо, а також вартість послуг помічника адвоката визначаються згідно з умовами договору про надання правничої допомоги та на підставі доказів щодо обсягу наданих послуг і виконаних робіт та їх вартості, що сплачена або підлягає сплаті відповідною стороною або третьою особою; 2) розмір суми, що підлягає сплаті в порядку компенсації витрат адвоката, необхідних для надання правничої допомоги, встановлюється згідно з умовами договору про надання правничої допомоги на підставі доказів, які підтверджують здійснення відповідних витрат. Для визначення розміру витрат на правничу допомогу та з метою розподілу судових витрат учасник справи подає детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги.
Відповідно до ч.ч.5-7 ст.134 КАС України розмір витрат на оплату послуг адвоката має бути співмірним із: 1) складністю справи та виконаних адвокатом робіт (наданих послуг); 2) часом, витраченим адвокатом на виконання відповідних робіт (надання послуг); 3) обсягом наданих адвокатом послуг та виконаних робіт; 4) ціною позову та (або) значенням справи для сторони, в тому числі впливом вирішення справи на репутацію сторони або публічним інтересом до справи. У разі недотримання вимог частини п'ятої цієї статті суд може, за клопотанням іншої сторони, зменшити розмір витрат на правничу допомогу, які підлягають розподілу між сторонами. Обов'язок доведення неспівмірності витрат покладається на сторону, яка заявляє клопотання про зменшення витрат на оплату правничої допомоги адвоката, які підлягають розподілу між сторонами.
Згідно з ч.1 ст.30 Закону України Про адвокатуру та адвокатську діяльність гонорар є формою винагороди адвоката за здійснення захисту, представництва та надання інших видів правової допомоги клієнту.
Як встановлено судом з матеріалів справи адвокат надає правничу допомогу позивачу відповідно до договору про надання безоплатної правової допомоги № 1-2910/18-ц від 29.10.2018 року. Жодних доказів понесення позивачем таких витрат не подано.
Відповідно до статті 29 Закону України Про безоплатну правову допомогу фінансування безоплатної первинної правової допомоги здійснюється за рахунок видатків Державного бюджету України на утримання відповідних органів виконавчої влади, місцевих бюджетів та інших джерел та фінансування безоплатної вторинної правової допомоги здійснюється за рахунок видатків Державного бюджету України.
Таким чином, відсутні підстави для стягнення за рахунок бюджетних асигнувань відповідача витрат позивача на правничу допомогу адвоката у розмірі 20 000,00 грн.
Керуючись ст.ст. 19-21, 72-77, 139, 242-246, 255, 293, 295, підп.15.5 п.15 Перехідних положень КАС України, суд, -
в и р і ш и в:
Позов ОСОБА_1 до Головного управління ПФУ у Львівській області про визнання дій протиправними та зобов'язання до їх вчинення, - задоволити повністю.
Визнати протиправними дії Головного управління ПФУ у Львівській області щодо перерахунку пенсії ОСОБА_1 на підставі Довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії особі, яка має не менш як 20 років стажу на посадах, віднесених до категорій посад державної служби і яка на момент виходу на пенсію не займає посади державної служби від 11.12.2018 р. за середнім розміром виплат за посадами п'яти керівників відділів Городоцької РДА.
Зобов'язати Головне управління ПФУ у Львівській області перерахувати та виплачувати пенсію ОСОБА_1, визначивши розмір зазначених в абзаці третьому - п'ятому пункту 4 Порядку призначення пенсій деяким категоріям осіб, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.09.2016 р. № 622, виплат в розмірі виплат за місяць, що передує місяцю звернення за призначенням пенсії за відповідною посадою за останнім місцем роботи на державній службі, на підставі Довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії особі, яка має не менш як 20 років стажу на посадах, віднесених до категорій посад державної служби і яка на момент виходу на пенсію не займає посади державної служби від 01.08.2018 р. № 02-19/2288.
Стягнути з Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області (79016, м. Львів, вул. Митрополита Андрея, 10; код ЄДРПОУ 13814885) за рахунок бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_1 (адреса: АДРЕСА_2, ІПН НОМЕР_1) 1536 (одна тисяча п'ятсот тридцять шість) грн. 80 коп. сплаченого судового збору.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Суддя Карп'як Оксана Орестівна
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.04.2019 |
Оприлюднено | 16.04.2019 |
Номер документу | 81175460 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Онишкевич Тарас Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Онишкевич Тарас Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Онишкевич Тарас Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Онишкевич Тарас Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Онишкевич Тарас Володимирович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні