Постанова
від 29.07.2019 по справі 1.380.2019.000799
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 липня 2019 рокуЛьвів№ 857/5298/19

Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Онишкевича Т.В.,

суддів Іщук Л.П., Хобор Р.Б.,

розглянувши в порядку письмового провадження в м. Львові апеляційну скаргу Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 15 квітня 2019 року у справі за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,

суддя у І інстанції Карп`як О . О .,

час ухвалення рішення не зазначено,

місце ухвалення рішення м. Львів,

дата складення повного тексту рішення 15 квітня 2019 року,

ВСТАНОВИВ :

20 лютого 2019 року ОСОБА_1 звернулася до суду з адміністративним позовом, у якому просила:

- визнати протиправними дії Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області (далі - ГУ ПФУ) щодо перерахунку її пенсії на підставі довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії особі, яка має не менш як 20 років стажу на посадах, віднесених до категорій посад державної служби і яка на момент виходу на пенсію не займає посади державної служби, від 11 грудня 2018 року за середнім розміром виплат за посадами п`яти керівників відділів Городоцької районної державної адміністрації Львівської області (далі - Городоцька РДА);

- зобов`язати відповідача перерахувати та виплачувати їй пенсію, визначивши розмір зазначених в абзацах 3- 5 пункту 4 Порядку призначення пенсій деяким категоріям осіб, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2016 року № 622 (далі - Порядок № 622), виплат в розмірі виплат за місяць, що передує місяцю звернення за призначенням пенсії за відповідною посадою за останнім місцем роботи на державній службі, на підставі довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії особі, яка має не менш як 20 років стажу на посадах, віднесених до категорій посад державної служби, і яка на момент виходу на пенсію не займає посади державної служби від 01 серпня 2018 року № 02-19/2288.

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 15 квітня 2019 року у справі № 1.380.2019.000799 позов було задоволено повністю. При цьому суд першої інстанції виходив із того, що ОСОБА_1 повністю доведено протиправність дій відповідача, що призвели до неправильного визначення розрахункового середнього заробітку та заниження основного розміру пенсії, що є порушенням її прав. При цьому відповідач не надав суду доказів неможливості призначити пенсію на підставі поданих позивачкою документів, як і не надано доказів того, що архівний відділ Городоцької РДА не є юридичною особою. Тому є необґрунтованими висновки відповідача про те, що для призначення ОСОБА_1 пенсії, як державному службовцю, необхідно враховувати довідку про складові заробітної плати відповідно до абзацу 6 пункту 4 Порядку № 622 у середніх розмірах за посадами начальників відділів Городоцької РДА.

У апеляційному порядку рішення суду першої інстанції оскаржено ГУ ПФУ, яке у своїй скарзі просить його скасувати та відмовити у задоволенні позову ОСОБА_1 . Апеляційну скаргу обґрунтовує тим, що судом першої інстанції при прийнятті оскаржуваного рішення допущено порушення норм процесуального та матеріального права.

При цьому зазначає, що у розпорядженні голови Городоцької РДА від 23 червня 2016 року № 288 Про впорядкування структури районної державної адміністрації (із внесеними змінами), зазначено, зокрема, і архівний відділ. Згідно із Положенням про архівний відділ Городоцької РДА, затвердженого головою Городоцької РДА 29 січня 2018 року № 92, архівний відділ є структурним підрозділом Городоцької РДА. Індивідуальні відомості про застраховану особу ОСОБА_1 , подані Городоцькою РДА, а не архівним відділом. Тому не можна зробити висновку, що архівний відділ Городоцької РДА є самостійною юридичною особою, і що інші виплати (крім посадового окладу, надбавки за ранг та вислугу років) можна включити для призначення пенсії державного службовця відповідно до абзацу 6 пункту 4 Порядку № 622 саме за посадою керівника цього архівного відділу.

Відповідно до пункту 3 частини 1 статті 311 Кодексу адміністративного судочинства України справа розглядається у порядку письмового провадження.

Переглянувши судове рішення в межах доводів та вимог апеляційної скарги, перевіривши повноту встановлення судом першої інстанції фактичних обставин справи та правильність застосування ним норм матеріального та процесуального права, апеляційний суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення апеляційної скарги, виходячи із такого.

Як безспірно встановлено судом першої інстанції, ОСОБА_1 з 22 травня 2018 року перебуває на обліку в ГУ ПФУ та отримує пенсію за віком.

01 серпня 2018 року позивачка звернулась із заявою в Городоцьке об`єднане управління ПФУ із заявою про перерахунок пенсії, у якій просила перевести її з пенсії за віком на пенсію відповідно до Закону України Про державну службу .

До заяви про призначення пенсії додала довідку про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця від 01 серпня 2018 року № 02-19/2288 та довідку про складові заробітної плати для призначення пенсії особі, яка має не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державної служби, і яка на момент виходу на пенсію не займає посади державної служби від 01 серпня 2018 року № 02-19/2288.

Розглянувши заяву та подані до неї матеріали відповідач прийняв рішення про перерахунок пенсії державного службовця та призначив пенсію в основному розмірі 9156,00 грн. За основу перерахунку пенсії відповідачем взято довідку про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця від 01 серпня 2018 року № 02-19/2288, а для визначення розміру зазначених в абзацах 3 - 5 пункту 4 Порядку № 622 виплат було надано про складові заробітної плати для призначення пенсії для призначення пенсії особі, яка має не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державної служби, і яка на момент виходу на пенсію не займає посади державної служби від 11 грудня 2018 року з приміткою, що вона видана за середнім розміром виплат за посадами п`яти керівників відділів РДА.

На основі цих довідок 15 січня 2019 року Городоцьким об`єднаним управлінням ПФУ було проведено перерахунок ОСОБА_1 пенсії державного службовця та призначено пенсію в основному розмірі 9156,00 грн.

Не погодившись з таким перерахунком позивач звернулась до суду.

Надаючи правову оцінку правильності вирішення судом першої інстанції даного публічно-правового спору оскаржуваній вимозі та доводам апелянта, що викладені у апеляційній скарзі, суд апеляційної інстанції виходить із такого.

На переконання апеляційного суду, суть даного публічно-правового спору зводиться до визначення правового статусу архівного відділу Городоцької РДА, у якому працювала ОСОБА_1 на посаді керівника до свого виходу на пенсію.

З матеріалів справи слідує, що представник позивачки ОСОБА_1 звернувся до відповідача із заявою про призначення пенсії державного службовця з 01 серпня 2018 року. До заяви про призначення пенсії долучено трудову книжку, диплом, довідку встановленої форми про посадовий оклад, надбавку за ранг та вислугу років на посаді керівника архівного відділу, довідку встановленої форми про складові заробітної плати за посадою керівника архівного відділу, наказ про встановлення премії та надбавки за високі досягнення у праці.

Окрім цього, було долучено документи про затвердження Порядку погодження встановлених додаткових стимулюючих виплат і погодження встановлення премій керівникам структурних підрозділів райдержадміністрації, Положення про преміювання працівників Городоцької РДА, положення про архівний відділ Городоцької РДА, Виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, де внесені відомості про архівний відділ Городоцької РДА.

19 жовтня 2018 року відповідачем скеровано запит № 829/02.1-10 до Городоцької РДА про надання довідки встановленої форми про складові заробітної плати з врахуванням виплат за липень 2018 року, зазначених в середніх розмірах за посадами керівників відділів Городоцької РДА, які зазначені в Додатку 2 до розпорядження голови Городоцької РДА від 23 червня 2016 року № 288 Про впорядкування структури районної державної адміністрації (із внесеними змінами) та витребувано довідку про складові заробітної плати (крім, посадового окладу, надбавки за ранг та вислугу років) відповідно до абзаців 2-5 пункту 4 Порядку № 622, тобто за посадою керівника архівного відділу за період з 01 травня 2016 року по 31 липня 2018 року.

16 жовтня 2018 року Городоцькою РДА надано відповідь на запит № 02-34/2674, у якій зазначено, що у структурі Городоцької РДА функціонують структурні підрозділи із статусом юридичної особи публічного права (серед яких архівний відділ) та без такого статусу. Прирівнювати посаду керівника структурного підрозділу зі статусом юридичної особи публічного права до керівника структурного підрозділу без статусу юридичної особи публічного права недоцільно. При цьому зазначено, що довідку від 01 серпня 2018 року № 02-19/2288 про складові заробітної плати для призначення пенсії по ОСОБА_1 вже було надано.

Відповідач для уточнення своєї позиції щодо правового статусу архівного відділу Городоцької РДА звернувся із запитом до Пенсійного фонду України, який у листі від 14 листопада 2018 року вказав, що у даному випадку за бажанням громадянина обчислення пенсії державного службовця можливо здійснити з врахуванням виплат за липень 2018 року, визначених в середніх розмірах за посадами керівника відділів Городоцької РДА, які зазначені в додатку № 2 до розпорядження Городоцької РДА № 288.

06 грудня 2018 року відповідачем скеровано лист голові Городоцької РДА з проханням надати довідку встановленої форми про складові заробітної плати відповідно до абзацу 6 пункту 4 Порядку № 622 з урахуванням виплат за липень 2018 року, зазначених в середніх розмірах за посадами керівника відділів Городоцької РДА, які зазначені в додатку № 2 до розпорядження Городоцької РДА від 23 червня 2016 року № 288.

11 грудня 2018 року Городоцькою РДА надано відповідь № 02-34/3063, відповідно до якої архівний відділ відноситься до структурних підрозділів райдержадміністрації зі статусом юридичних осіб публічного права. На відміну від структурних підрозділів без статусу юридичної особи керівники структурних підрозділів зі статусом юридичної особи публічного права є керівниками державної служби у відповідних підрозділах і наділені повноваженнями відповідно до статті 17 Закону України Про державну службу . Самостійні структурні підрозділи зі статусом юридичної особи публічного права мають власні гербові печатки, відкриті рахунки, свідоцтво про державну реєстрацію, самостійно ведуть бухгалтерський облік і фінансову звітність. Тільки архівний відділ, як юридична особа публічного права, через малу штатну чисельність обслуговується з ведення бухгалтерського обліку відділом фінансового забезпечення апарату райдержадміністрації (за розпорядженням Городоцької РДА № 280-к від 29.12.2017). До листа додано довідку про складові заробітної плати відповідно до абзацу 6 пункту 4 Порядку № 622 з урахуванням виплат за липень 2018 року, зазначених в середніх розмірах за посадами керівників деяких відділів.

Окрім того, Городоцька РДА у листі від 09 жовтня 2018 року № 02-34/2614 на адресу ГУ ПФУ вказувала про те, що до структурних підрозділів райдержадміністрації зі статусом юридичної особи відноситься архівний відділ. На відміну від структурних підрозділів без статусу юридичної особи публічного права керівники структурних підрозділів зі таким статусом є керівниками державної служби у відповідних підрозділах і наділені повноваженнями відповідно до статті 17 Закону України Про державну службу . Призначення та звільнення керівників структурних підрозділів зі статусом юридичної особи публічного права здійснює голова райдержадміністрації. Також, всі самостійні структурні підрозділи, як із статусом юридичної особи публічного права та і без статусу юридичної особи публічного права, функціонують відповідно до власних окремих положень, затверджених головою РДА.

На підставі наведених документів 15 січня 2019 року Городоцьким об`єднаним управлінням ПФУ ОСОБА_1 було проведено перерахунок пенсії держслужбовця та призначено пенсію в розмірі 9156 грн., з яким не погодилась позивачка.

Разом із тим, як вірно зауважив суд першої інстанції, відповідно до даних ЄДРПОУ архівний відділ Городоцької РДА (ідентифікаційний код 38401956) зареєстрований як юридична особа 19 березня 2013 року.

Окрім того, Пенсійний фонд України (лист від 14 листопада 2018 року) не заперечує того, що згідно із Положення про архівний відділ Городоцької РДА, затвердженого 29 січня 2018 року № 92, архівний відділ є структурним підрозділом Городоцької РДА, що утворюється її головою, підзвітний і підконтрольний голові райдержадміністрації, керівнику апарату райдержадміністрації та відповідно державному архіву Львівської області, тобто має місце подвійне підпорядкування.

Відповідно до пункту 4 Порядку № 622 пенсія державним службовцям призначається з дати звернення, але не раніше дати виникнення права, в розмірі 60 відсотків суми їх заробітної плати, до якої включаються всі види оплати праці, з якої сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а особам, які на час звернення за призначенням пенсії не є державними службовцями, - заробітної плати працюючого державного службовця відповідної посади та відповідного рангу за останнім місцем роботи на державній службі, до якої включаються всі види оплати праці, з якої було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування. При цьому:

посадовий оклад, надбавки за ранг та вислугу років враховуються в розмірах, установлених на день звернення за призначенням пенсії за останньою займаною посадою державної служби (або прирівняною до неї у разі відсутності у державному органі відповідних посад державної служби);

розмір виплат (крім посадових окладів, надбавок за ранг та вислугу років), що включаються в заробіток для обчислення пенсії, визначається за вибором того, хто звернувся за пенсією, за будь-які 60 календарних місяців роботи на посаді державної служби підряд перед зверненням за пенсією незалежно від наявності перерв починаючи з 1 травня 2016 року. Середньомісячна сума зазначених виплат за 60 календарних місяців визначається шляхом ділення загальної суми цих виплат на 60. За бажанням особи неповні місяці роботи на посаді державної служби враховуються як повні;

у разі коли в осіб, зазначених в пункті 2 цього Порядку, станом на дату звернення немає 60 календарних місяців роботи на посаді державної служби підряд перед зверненням за пенсією починаючи з 1 травня 2016 р., середньомісячна сума виплат (крім посадових окладів, надбавок за ранг та вислугу років) визначається шляхом ділення загальної суми таких виплат за наявні місяці роботи починаючи з 1 травня 2016 р. на кількість таких місяців. За бажанням особи неповні місяці роботи на посаді державної служби враховуються як повні. При цьому для державних службовців, які звернулися за призначенням пенсії у травні 2016 р., а також для осіб, які не працювали починаючи з 1 травня 2016 р. на посадах державної служби, сума виплат (крім посадових окладів, надбавок за ранг та вислугу років) визначається з розрахунку таких виплат за травень 2016 р. як за повний місяць;

матеріальна допомога та виплати, які нараховуються за період, що перевищує календарний місяць, враховуються в частині, що відповідає кількості місяців у розрахунковому періоді.

За бажанням осіб, які мають не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців, і які на момент виходу на пенсію не перебувають на державній службі, розмір зазначених в абзацах третьому - п`ятому цього пункту виплат визначається в середніх розмірах відносно визначених законодавством таких виплат за місяць, що передує місяцю звернення за призначенням пенсії, але не раніше травня 2016 р., за відповідною (прирівняною) посадою (посадами) за останнім місцем роботи на державній службі.

Пунктом 6 частини першої статті 2 Закону України Про державну службу визначено, що рівнозначна посада - посада державної служби, що належить до однієї групи оплати праці з урахуванням юрисдикції державного органу.

Постановою Кабінету Міністрів України від 18 січня 2017 року № 15 Питання оплати праці працівників державних органів затверджено вичерпний перелік посад державної служби, що прирівнюються до відповідних груп оплати праці.

Згідно із цим Переліком посад державної служби, що прирівнюються до відповідних групи оплати праці, до Групи 4 оплати праці (посади керівників самостійних структурних підрозділів державних органів) прирівнюються такі посади державних службовців, як, зокрема, керівники самостійних структурних підрозділів місцевих державних адміністрацій, крім тих, умови оплати праці яких визначені окремими Законами України.

На підставі наведених правових норм та встановлених обставин, на переконання апеляційного суду, слід погодитись з висновком суду першої інстанції про те, що посада керівника архівного відділу Городоцької РДА є посадою керівника самостійного структурного підрозділу місцевої державної адміністрації, яка прирівняна до Групи 4 оплати праці і не може бути віднесена до будь-якої іншої групи оплати праці. Відтак, суд апеляційної інстанції вважає, підставними позовні вимоги ОСОБА_1 до ГУ ПФУ у рамках даного публічно-правового спору та правомірного їх задоволення судом першої інстанції.

Доводи апелянта висновків суду першої інстанції не спростовують та не дають правових підстав для висновку про необхідність скасування оскаржуваного рішення суду першої інстанції та відмови у задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 .

Порушень норм процесуального права, які є обов`язковою підставою для скасування рішення, або неправильного застосування норм матеріального права поза межами вимог апелянта та доводів, викладених у апеляційній скарзі, у ході апеляційного розгляду справи встановлено не було.

З огляду на викладене суд апеляційної інстанції приходить до переконання, що суд першої інстанції, вирішуючи даний публічно-правовий спір, правильно встановив фактичні обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, а відтак апеляційну скаргу слід залишити без задоволення.

Керуючись статтями 241, 243, 308, 311, 316, 321, 322, 325, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційний суд,

ПОСТАНОВИВ :

апеляційну скаргу Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області залишити без задоволення, а рішення Львівського окружного адміністративного суду від 25 квітня 2019 року у справі № 1.380.2019.000799 - без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції лише у випадках, передбачених пунктом 2 частини 5 статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя Т. В. Онишкевич судді Л. П. Іщук Р. Б. Хобор

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.07.2019
Оприлюднено30.07.2019
Номер документу83300651
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1.380.2019.000799

Ухвала від 15.10.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Онишкевич Тарас Володимирович

Постанова від 29.07.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Онишкевич Тарас Володимирович

Ухвала від 19.06.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Онишкевич Тарас Володимирович

Ухвала від 19.06.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Онишкевич Тарас Володимирович

Ухвала від 24.05.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Онишкевич Тарас Володимирович

Рішення від 15.04.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Карп'як Оксана Орестівна

Ухвала від 25.02.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Карп'як Оксана Орестівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні