Справа № 560/388/19
РІШЕННЯ
іменем України
10 квітня 2019 рокум. Хмельницький Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Блонського В.К.
за участю:секретаря судового засідання Варченко В.В. представника позивача Чорної А.А. представника відповідача Місяця А.П. розглянувши адміністративну справу за позовом Управління Держпраці у Хмельницькій області до приватного акціонерного товариства "Хмельницький завод ковальсько-пресового устаткування "ПРИГМА-ПРЕС" про застосування заходів реагування,
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся в Хмельницький окружний адміністративний суд, в якому просить застосувати заходи реагування до приватного акціонерного товариства "Хмельницький завод ковальсько-пресового устаткування "ПРИГМА-ПРЕС" у вигляді зупинення експлуатації:
- технологічних транспортних засобів, а саме: автонавантажувача модель 40816 зав.№28355 1992р.в.; електрокарів (2од.): модель ЕП0062, інв. №08019, інв. №08020;
- повітрозбірника реєст. № 1710 зав. № 77186674;
- вантажопідіймальних кранів, а саме:
- кранів-балок (15 од.): інв. № 02650 зав. № 9870; інв. № 00221 зав. № 221; інв. № 00433 зав. № 433; інв. № 00343 зав. № 343; інв. № 00344 зав. №1017; інв. № 00709 зав. № б/н; інв. № 00708 зав. № 299; інв. № 02022 зав. № 9296; інв. № 00172 зав .№ 172; інв. № 00923 зав. № 4264; інв. № 05738 зав. № 0121; інв. № 01470 зав. № 347; інв. № 00345 зав. № 345; інв. № 00119 зав. № 119; інв. № 05576 зав. № 6832;
- кранів мостових (5 од.): інв. №01586 зав. № 1034; інв. № 00980 зав. № 582; інв. № 01892 зав. № 16251; інв. № 00115 зав. № 115; інв. № 0054 зав. № 54.
Позовні вимоги мотивовані тим, що під час проведення контролюючим органом планової перевірки дотримання вимог законодавчих та нормативно - правових актів з охорони праці та промислової безпеки приватного акціонерного товариства "Хмельницький завод ковальсько-пресового устаткування "ПРИГМА-ПРЕС" виявлено ряд порушень в даній сфері, що створюють загрозу життю та здоров'ю людей.
Факти порушень зафіксовані в акті перевірки № 22-01/37 від 21 січня 2019 року, та в приписі № 22-01/37-32 від 21.01.2019 року щодо зобов'язання усунення порушень.
Зважаючи на те, що вищенаведені порушення вимог безпеки створюють загрозу життю та здоров'ю людей на території приватного акціонерного товариства "Хмельницький завод ковальсько-пресового устаткування "ПРИГМА-ПРЕС", позивач просить застосувати до відповідача заходи державного нагляду.
Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 12.02.2019 року відкрито провадження у даній справі, та призначено її до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала повністю, та надала суду пояснення за змістом позовної заяви.
Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав повністю, та зазначив, що порушення, які зафіксовані в акті перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкта) щодо дотримання вимог законодавчих та нормативно - правових актів з охорони праці та промислової безпеки приватного акціонерного товариства "Хмельницький завод ковальсько-пресового устаткування "ПРИГМА-ПРЕС" № 22-01/37 від 21 січня 2019 року, - відповідачем усунені, тому з врахуванням викладених обставин у задоволенні позову просить суд відмовити.
Також надав суду відзив на даний адміністративний позов, в якому зазначив, що на виконання припису № 22-01/37-32 від 21.01.2019 року відповідач здійснив ряд заходів щодо усунення порушень нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки, зазначених в акті перевірки від 21.01.2019 року № 22-01/37, про що було повідомлено позивача листом № 53 від 29.02.2019 року, а саме:
- процедуру проведення періодичного технічного обслуговування, налагодження та ремонту обладнання відповідно до настанови з експлуатації визначено, документ затверджено 18 лютого 2019 року;
- переглянуто, відкориговано і заново затверджено способи правильного стропування та зачіплювання вантажів, графічні зображення (схеми) видані на руки стропальникам і машиністам крану (кранівникам);
- розроблено і виготовлено діаграму вантажопідіймальності навантажувача, яка буде встановлена на ньому після техогляду і перереєстрації.
Також листом № 49 від 18.02.2019 року відповідач на виконання п. п. 2, 3, 4, 5, 7, 8, 10 припису № 22-01/37-32 від 21 січня 2019 року повідомив Управління Держпраці в Хмельницькій області про те, що:
- проведено зовнішній і внутрішній огляди повітрозбірника реєстраційний № 1710, про що зроблено відповідний запис в паспорті обладнання;
- щозмінно проводиться перевірка справності манометрів і запобіжних клапанів із записом в журналі прийому-передачі змін;
- управління вантажопідіймальними кранами, що керуються з підлоги, тимчасово виконує кранівник козлового крану, спеціальне навчання для працівників інших професій організовано в 1 кварталі цього року згідно укладеного договору;
- укладено договір на здійснення періодичних та позачергових технічних оглядів кран-балок і мостових кранів з КП "Зварювальна лабораторія" від 20 лютого 2019 року;
- складений і 23.01.2019 року затверджений річний план планово- попереджувальних ремонтів обладнання на 2019 рік;
- заведений і з 21.01.2019 року ведеться журнал технічних обслуговувань і ремонтів кранів;
- укладено договір і проводиться підготовка для проведення техогляду та реєстрації технологічних транспортних засобів;
- декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці під час експлуатації технологічних транспортних засобів буде надана на реєстрацію після проведення їх техогляду.
У зв'язку з цим, відповідач просив позивача направити державного інспектора для здійснення повторної позапланової перевірки.
07 березня 2019 року головним державним інспектором Управління Держпраці у Хмельницькій області Зварич Ю.Б., було складено акт перевірки суб'єкта господарювання за № 22-01/235.
Під час вказаної перевірки виконання раніше виданого акту перевірки від 21 січня 2019 року № 01/37 та припису від 21 січня 2019 року № 22-01/37- 32 було встановлено, що п. п. 1, 12 не виконано, також не виконано п. 5, 10, але згідно наказів № 31, 32 від 06.03.2019 року ПрАТ "Хмельницький завод ковальсько- пресового устаткування "Пригма-Прес" кран балки 15 од. інв. № 02650 зав. № 9870; інв. № 00221 зав. № 221; інв. № 00433 зав. № 433; інв. № 00343 зав. № 343; інв. № 00344 зав. № 1017; інв. № 00709 зав. № б/н; інв. № 00708 зав. № 299; інв. № 02022 зав. № 9296; інв. № 00172 зав. № 172; інв. № 00923 зав. № 4264; інв. № 05738 зав. № 0121; інв. № 01470 зав. № 347; інв. № 00345 зав. № 345; інв. № 00119 № 119; інв. № 05576 зав. № 6832; Крани мостові 5 од. інв. № 01586; зав. № 1034; інв. № 00980 зав. № 582; інв. № 01892 зав. № 16251; інв. № 00115 зав. № 115; інв. № 0054 зав. № 54; Кран козловий МККС-12.5 інв. № 05357, технологічні транспортні засоби 3 од. (автонавантажувач модель 40816 зав. № 28355 1992 р.в., електрокари 2 од. модель ЕП 0062, інв. № 08019, № 08020) виведено з експлуатації.
Також відповідач у відзиві зазначив, що згідно декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки під час виконання таких робіт підвищеної небезпеки та/або експлуатації (застосування) таких машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки: дод. 7, п. 5 Технологічні транспортні засоби, у відповідача є:
1. Автонавантажувач АВ-40814, зав. № 28355, інв. № 08086, 1992 р.в., Україна;
2. Електрокара ЕП-0062, зав. № 591241629, інв. № 08019, 1991 р.в., Болгарія;
3. Електрокара ЕП-0062, зав. № 591241965, інв. № 08020, 1991 р.в., Болгарія.
Зазначена декларація зареєстрована в журналі обліку суб'єктів господарювання у територіальному органі Держпраці 15.03.2019 року за № 104/19, яка підтверджує, що на підприємстві створена і діє служба охорони праці. Розроблені інструкції з охорони праці, проведено навчання і перевірку знань працівників з питань охорони праці, проводяться відповідні інструктажі. На підприємстві є необхідна експлуатаційна документація, працівники забезпечені засобами індивідуального захисту, створена нормативно-правова та матеріально- технічна база.
Дана декларація підтверджує виконання ПрАТ "Хмельницький завод ковальсько-пресового устаткування "Пригма-Прес" вимог п. п. 10,12 припису № 22-01/37-32 від 21 січня 2019 року.
Також відповідач зазначив, що 15 березня 2019 року працівнику ПрАТ "Хмельницький завод ковальсько-пресового устаткування "Пригма-Прес" видано посвідчення № 138239 про право виконання робіт з підвищеної небезпеки, що також вказує на виконання п. 4 припису № 22-01/37-32 від 21 січня 2019 року.
Що стосується не виконання п. п. 1, 5, 10 припису № 22-01/37-32 від 21 січня 2019 року відповідач вказує, що експлуатація кран-балки 15 од. інв. № 02650 зав. № 9870; інв. № 00221 зав. № 221; інв. № 00433 зав. № 433; інв. № 00343 зав. № 343; інв. № 00344 зав. № 1017; інв. № 00709 зав. № б/н; інв. № 00708 зав. № 299; інв. № 02022 зав. № 9296; інв. № 00172 зав. № 172; інв. № 00923 зав. № 4264; інв. № 05738 зав. №0121; інв. №01470 зав. № 347; інв. № 00345 зав. № 345; інв. № 00119 № 119; інв. № 05576 зав. № 6832; Кранів мостових 5 од. інв. № 01586; зав. № 1034; інв. № 00980 зав. № 582; інв. № 01892 зав. № 16251; інв. № 00115 зав. № 115; інв. № 0054 зав. № 54; Кран козловий МККС-12.5 інв. № 05357, технологічних транспортних засобів 3 од. (автонавантажувач модель 40816 зав. № 28355 1992 р.в., електрокари 2 од. модель ЕП 0062, інв. № 08019, № 08020) - заборонена до проходження періодичного та позачергового їх технічного огляду.
Даний факт підтверджується наказами № 32, 31 від 06.03.2019 року, наявність яких була встановлена повторним актом перевірки за № 22-01/235 від 07 березня 2019 року.
Повітрозбірник реєстраційний № 1710 зав. № 77186674 пройшов періодичний зовнішній та внутрішній огляд при якому дефектів виявлено не було, та він придатний для подальшої експлуатації при умові дотримання вимог НПАОП 0.00-1.81-18, що підтверджується паспортом сосуду № 1710, який надавався під час проведення повторної перевірки.
Таким чином, оскільки до проходження періодичного та позачергового технічного огляду вище зазначені крани не експлуатуються, та не будуть експлуатуватись, вимоги припису № 22-01/37-32 від 21 січня 2019 року - виконані.
Також відповідач зазначає, що позов Управління Держпраці у Хмельницькій області до відповідача є передчасним, оскільки останньому надано строк на виконання пункту 1 припису № 22-01/37-32 від 21 січня 2019 року до 21 квітня 2019 року, в той час як позов заявлено 11 лютого 2019 року.
Окрім того відповідач вказує, що 20.02.2019 року, та 05.03.2019 року між колективним підприємством "Зварювальна лабораторія" та ПрАТ "Хмельницький завод ковальсько-пресового устаткування "Пригма-Прес" укладено договори № 20-09 та № 34 на експертне обстеження і проведення технічного огляду кранів-мостивих (4 од.), сукупна вартість яких становить 15 644 грн. Зазначені договори оплачені відповідачем.
19.02.2019 року, 06.03.2019 року, 04.04.2019 року між ДП "Подільський експертно-технічний центр Держпраці" та ПрАТ "Хмельницький завод ковальсько-пресового устаткування "Пригма-Прес" укладено договори № 167, № 00350, № 00227 на експертне обстеження технологічного транспорту, технологічний огляд технологічного транспорту, а саме: електрокара ЕП-006.2, та автонавантажувача АВ 40814 з метою проведення реєстрації та видачі номерних знаків, експертне обстеження автонавантажувача моделі АВ-40814, зав. № 28355, та виготовлення паспорту.
Зазначені договори оплачені відповідачем.
Таким чином, відповідач вважає, що в задоволенні даного адміністративного позову необхідно відмовити.
Заслухавши пояснення представника позивача, представника відповідача, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов необхідно задовольнити з наступних підстав.
В судовому засіданні встановлено, що відповідно до наказу Управління Держпраці у Хмельницькій області від 26.11.2018 року № 245, та направлення на перевірку № 5/19 від 09.01.2019 року в період з 15.01.2019 року по 21.01.2019 року посадова особа позивача здійснила планову перевірку дотримання вимог нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки в приватному акціонерного товариства "Хмельницький завод ковальсько-пресового устаткування "ПРИГМА-ПРЕС".
В результаті перевірки встановлено ряд порушень приватним акціонерним товариством "Хмельницький завод ковальсько-пресового устаткування "ПРИГМА-ПРЕС" вимог нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки, зокрема:
1. Підприємство не отримало дозвіл на експлуатацію обладнання устаткування підвищеної небезпеки, а саме: посудини, що працюють під тиском понад 0,5 бар (повітрозбірник реєст. № 1710 зав. №77186674), вантажопідіймальних кранів (кран-балки 15 од. інв. № 02650 зав. №9870; інв. № 00221 зав. № 221; інв. № 00433 зав. № 433; інв. № 00343 зав. № 343; інв. № 00344 зав. № 1017; інв. № 00709 зав. № б/н; інв. № 00708 зав. № 299; інв. № 02022 зав. № 9296; інв. № 00172 зав. № 172; інв. № 00923 зав. № 4264; інв. № 05738 зав. № 0121; інв. № 01470 зав. № 347; інв. № 00345 зав. № 345; інв. № 00119 зав. № 119; інв. № 05576 зав. № 6832; кранів мостових 5 од. інв. № 01586 зав. № 1034; інв. № 00980 зав. № 582; інв. № 01892 зав. № 16251; інв. № 00115 зав. № 115; інв. № 0054 зав. № 54; крану козлового МККС-12.5 інв.№05357), що є порушенням вимог ст. 21 Закону України "Про охорону праці" № 2694-ХІІ, Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 року № 1107 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 7 лютого 2018 р. № 48).
2. Допущено експлуатацію повітрозбірника реєст. № 1710 зав. № 77186674, що не пройшов періодичний зовнішній і внутрішній огляд, що є порушенням вимог ст. 13 Закону України "Про охорону праці" № 2694-ХІІ, пп.11 п.1 глави 1 розділу VII Правил охорони праці під час експлуатації обладнання, що працює під тиском, затверджених наказом Міністерства соціальної політики України від 05.03.2018 № 333, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України від 10.04.2018 за № 433/31885 (НПАОП 0.00- 1.81-18).
3. Не проводиться перевірка справності роботи манометрів, запобіжних клапанів із записом в змінному журналі, що є порушенням вимог ст. 13 Закону України "Про охорону праці" № 2694-ХІІ, п.1 глави 3 розділу VII Правил охорони праці під час експлуатації обладнання, що працює під тиском, затверджених наказом Міністерства соціальної політики України від 05.03.2018 № 333, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України від 10.04.2018 за № 433/31885 (НПАОП 0.00-1.81-18).
4. Працівники, що допущені до керування вантажопідіймальними кранами з підлоги не пройшли спеціальне навчання, що є порушенням вимог ст. 18 Закону України "Про охорону праці" № 2694-ХІІ, п.4.1 Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці, затвердженого Наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці 26.01.2005 № 15, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15 лютого 2005 р. за № 231/10511 (НПАОП 0.00-4.12.05).
5. Кран-балки (15 од.) інв. № 02650 зав. № 9870; інв. № 00221 зав. № 221; інв. № 00433 зав. № 433; інв. № 00343 зав. № 343; інв. № 00344 зав. № 1017; інв. № 00709 зав. № б/н; інв. № 00708 зав. № 299; інв. № 02022 зав. № 9296; інв. № 00172 зав. № 172; інв. № 00923 зав. № 4264; інв. № 05738 зав. № 0121; інв. № 01470 зав. № 347; інв. № 00345 зав. № 345; інв. № 00119 зав. № 119; інв. № 05576 зав. № 6832; крани мостові (5 од.) інв. № 01586 зав. № 1034; інв. № 00980 зав. № 582; інв. № 01892 зав. № 16251; інв. № 00115 зав. № 115; інв. № 0054 зав. № 54 не пройшли періодичний та позачерговий технічні огляди, що є порушенням вимог ст. 13 Закону України "Про охорону праці" № 2694-ХІІ, п. 1 глави 3 розділу VI Правил охорони праці під час експлуатації вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв і відповідного обладнання НПАОП 0.00-1.80-18, затверджених наказом Міністерства соціальної політики України від 19.01.2018 р. № 62, зареєстрованих в Мін'юсті 27 лютого 2018 року за № 244/31696.
6. Не розроблено систему планово-попереджувальних ремонтів вантажопідіймальних кранів на 2019 рік, що є порушенням вимог ст. 13 Закону України "Про охорону праці" № 2694-ХІІ, п. 7 глави 1 розділу V Правил охорони праці під час експлуатації вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв і відповідного обладнання НПАОП 0.00-1.80-18, затверджених наказом Міністерства соціальної політики України від 19.01.2018 року № 62, зареєстрованих в Мін'юсті 27 лютого 2018 року за № 244/31696.
7. Відсутній журнал технічних обслуговувань і ремонтів кранів, що є порушенням вимог ст. 13 Закону України "Про охорону праці" № 2694-ХІІ, п. 7 глави 1 розділу V Правил охорони праці під час експлуатації вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв і відповідного обладнання НПАОП 0.00-1.80-18, затверджених наказом Міністерства соціальної політики України від 19.01.2018 року № 62, зареєстрованих в Мін'юсті 27 лютого 2018 року за № 244/31696.
8. Технологічні транспортні засоби 3 одиниці (автонавантажувач модель 40816 зав. № 28355 1992 р.в., електрокари 2 одиниці: модель ЕП0062, інв.№08019, №08020), не зареєстровані, та не пройшли техогляд, що є порушенням вимог ст. 13 Закону України "Про охорону праці" № 2694-ХІІ, п.6, п.7, п.9 Порядку відомчої реєстрації та ведення обліку великотоннажних та інших технологічних транспортних засобів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 6 січня 2010 року № 8.
За результатами перевірки складений акт від 21.01.2019 року № 22-01/37, та винесений припис від 21.01.2019 року № 22-01/37-32.
Вважаючи, що подальша експлуатація відповідачем:
- технологічних транспортних засобів, а саме: автонавантажувача модель 40816 зав.№28355 1992р.в.; електрокарів (2од.): модель ЕП0062, інв. №08019, інв. №08020).
- повітрозбірника реєст. № 1710 зав. № 77186674;
- вантажопідіймальних кранів, а саме:
- кранів-балок (15 од.): інв. № 02650 зав. № 9870; інв. № 00221 зав. № 221; інв. № 00433 зав. № 433; інв. № 00343 зав. № 343; інв. № 00344 зав. №1017; інв. № 00709 зав. № б/н; інв. № 00708 зав. № 299; інв. № 02022 зав. № 9296; інв. № 00172 зав .№ 172; інв. № 00923 зав. № 4264; інв. № 05738 зав. № 0121; інв. № 01470 зав. № 347; інв. № 00345 зав. № 345; інв. № 00119 зав. № 119; інв. № 05576 зав. № 6832;
- кранів мостових (5 од.): інв. №01586 зав. № 1034; інв. № 00980 зав. № 582; інв. № 01892 зав. № 16251; інв. № 00115 зав. № 115; інв. № 0054 зав. № 54, створює загрозу життю та здоров'ю працівників приватного акціонерного товариства "Хмельницький завод ковальсько-пресового устаткування "ПРИГМА-ПРЕС", позивач звернувся до суду з цим позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
Відповідно до пункту 1 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 року № 96, Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов'язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.
Згідно з пунктом 4 Положення Державна служба України з питань праці відповідно до покладених на неї завдань, зокрема, здійснює державний контроль за дотриманням законодавства про працю юридичними особами, у тому числі їх структурними та відокремленими підрозділами, які не є юридичними особами, та фізичними особами, які використовують найману працю.
Відповідно до пункту 7 Положення свої повноваження Державна служба України з питань праці здійснює безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.
За змістом статті 3 Конституції України людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
Частиною 5 статті 4 закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 №877-V (далі - Закон №877-V). передбачено, що виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.
Відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб'єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.
На підтвердження факту усунення порушень, встановлених перевіркою, відповідач надав суду копії:
1) декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці № 104/19 від 15.03.2019 року;
2) наказу від 06.03.2019 року № 31 Про тимчасову заборону експлуатації технологічних транспортних засобів, яким в зв'язку з виробничою необхідністю - до проходження техогляду і здійснення реєстрації технологічних транспортних засобів, заборонено експлуатацію:
- автонавантажувача мод. 40816 зав № 28355;
- електрокари мод. ЕП0062 інв. 080019;
- електрокари мод. ЕП0062 інв. 080020;
3) наказу від 06.03.2019 року № 32 Про тимчасову заборону експлуатації вантажопідіймальних кранів, яким в зв'язку з виробничою необхідністю - до проходження періодичного та позачергового технічного огляду вантажопідіймальних кранів, заборонено експлуатацію, в тому числі:
- кранів-балок (15 од.): інв. № 02650 зав. № 9870; інв. № 00221 зав. № 221; інв. № 00433 зав. № 433; інв. № 00343 зав. № 343; інв. № 00344 зав. №1017; інв. № 00709 зав. № б/н; інв. № 00708 зав. № 299; інв. № 02022 зав. № 9296; інв. № 00172 зав .№ 172; інв. № 00923 зав. № 4264; інв. № 05738 зав. № 0121; інв. № 01470 зав. № 347; інв. № 00345 зав. № 345; інв. № 00119 зав. № 119; інв. № 05576 зав. № 6832;
- кранів мостових (5 од.): інв. №01586 зав. № 1034; інв. № 00980 зав. № 582; інв. № 01892 зав. № 16251; інв. № 00115 зав. № 115; інв. № 0054 зав. № 54.
4) договорів № 167 від 19.02.2019 року, № 00227 від 06.03.2019 року, № 00350 від 04.04.2019 року укладених між ДП "Подільський експертно-технічний центр Держпраці" та ПрАТ "Хмельницький завод ковальсько-пресового устаткування "Пригма-Прес" на експертне обстеження технологічного транспорту, технологічний огляд технологічного транспорту, а саме: електрокара ЕП-006.2, та автонавантажувача АВ 40814.
5) платіжних доручень на оплату виконання робіт, відповідно до договорів № 167 від 19.02.2019 року, № 00227 від 06.03.2019 року, № 00350 від 04.04.2019 року;
6) акту надання послуг № 167 від 19.02.2019 року на виконання договору № 167 від 19.02.2019 року;
7) договорів № 20-09 від 20.02.2019 року та № 34 від 05.03.2019 року укладених між колективним підприємством "Зварювальна лабораторія" та ПрАТ "Хмельницький завод ковальсько-пресового устаткування "Пригма-Прес" на експерте обстеження і проведення технічного огляду кранів-мостивих (4 одиниці);
8) платіжних доручень на оплату виконання робіт, відповідно до договорів № 20-09 від 20.02.2019 року та № 34 від 05.03.2019 року;
9) акту надання послуг № 024 від 28.02.2019 року на виконання договору № 20-09 від 20.02.2019 року;
10) посвідчення № 138239 про право виконання робіт з підвищеною небезпекою;
11) паспорту повітрозбірника реєстраційний № 1710 зав. № 77186674;
12) змінного журналу роботи компресора;
13) процедури проведення періодичного технічного обслуговування, налагодження та ремонту обладнання, затвердженого 18.02.2019 року головним інженером ПрАТ "Хмельницький завод ковальсько-пресового устаткування "Пригма-Прес";
14) річного плану технічного обслуговування і планово-попереджувальних ремонтів вантажопідйомних механізмів на 2019 рік;
15) журналу технічних обслуговувань і ремонтів вантажопідіймального обладнання, які передбачені системою ППР;
15) схеми стропування вантажу.
Суд зазначає, що надані відповідачем докази підтверджують виконання відповідачем припису № 22-01/37-32 від 21.01.2019 року щодо усунення частини порушень в частині законодавства про охорону праці.
Разом з тим, на підтвердження виконання вказаного припису щодо отримання спеціальних дозволів на експлуатацію обладнання устаткування підвищеної небезпеки, а саме: посудин, що працюють під тиском понад 0,5 бар:
- повітрозбірника реєст. № 1710 зав. № 77186674;
- вантажопідіймальних кранів, а саме:
- кранів-балок (15 од.): інв. № 02650 зав. № 9870; інв. № 00221 зав. № 221; інв. № 00433 зав. № 433; інв. № 00343 зав. № 343; інв. № 00344 зав. №1017; інв. № 00709 зав. № б/н; інв. № 00708 зав. № 299; інв. № 02022 зав. № 9296; інв. № 00172 зав .№ 172; інв. № 00923 зав. № 4264; інв. № 05738 зав. № 0121; інв. № 01470 зав. № 347; інв. № 00345 зав. № 345; інв. № 00119 зав. № 119; інв. № 05576 зав. № 6832;
- кранів мостових (5 од.): інв. №01586 зав. № 1034; інв. № 00980 зав. № 582; інв. № 01892 зав. № 16251; інв. № 00115 зав. № 115; інв. № 0054 зав. № 54, щодо здійснення їх технічного огляду, та щодо здійснення державної реєстрації автонавантажувача модель 40816 зав.№28355 1992р.в.; електрокарів (2од.): модель ЕП0062, інв. №08019, інв. №08020 відповідач не надав жодного доказу.
Суд зазначає, що відповідач самостійно звернувся до Управління Держпраці у Хмельницькій області із заявою про проведення позапланової перевірки щодо виконання вимог припису від 21.01.2019 року № 22-01/37-32, тому суд не бере до уваги посилання відповідача на ту обставину, що в приписі зазначено строк виконання п. 1 до 21.04.2019 року, оскільки відповідач на момент звернення із відповідною заявою до органу Держпраці вважав, що зазначений пункт він виконав.
Окрім того суд звертає увагу на те, що чинним законодавством не передбачено вжиття заходів регулювання у вигляді зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання, лише після спливу встановленого строку усунення порушень, визначених у приписі про усунення виявлених порушень.
Зупинення експлуатації об'єктів, які становлять небезпеку для життя, та здоров'я людей, не залежить від визначеного у приписі строку усунення вказаних порушень, оскільки життя, та здоров'я людини є найвищою соціальною цінністю в державі.
За змістом частини 1 Закону № 877-V підставами для здійснення позапланових заходів є, зокрема, подання суб'єктом господарювання письмової заяви до відповідного органу державного нагляду (контролю) про здійснення заходу державного нагляду (контролю) за його бажанням; перевірка виконання суб'єктом господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення попереднього заходу органом державного нагляду (контролю).
Згідно висновків позапланової перевірки, зазначених в акті перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкта) щодо дотримання вимог законодавчих та нормативно - правових актів з охорони праці та промислової безпеки приватного акціонерного товариства "Хмельницький завод ковальсько-пресового устаткування "ПРИГМА-ПРЕС" № 22-01/235 від 07 березня 2019 року, - відповідачем не усунені вимоги припису від 21.01.2019 року щодо отримання спеціальних дозволів на експлуатацію обладнання устаткування підвищеної небезпеки, а саме: посудин, що працюють під тиском понад 0,5 бар (кранів), щодо здійснення їх технічного огляду, та щодо здійснення державної реєстрації автонавантажувача, та електрокарів.
Суд зазначає, що наказ відповідача від 06.03.2019 року № 31 Про тимчасову заборону експлуатації технологічних транспортних засобів, яким в зв'язку з виробничою необхідністю - до проходження техогляду і здійснення реєстрації технологічних транспортних засобів, заборонено експлуатацію:
- автонавантажувача мод. 40816 зав № 28355;
- електрокари мод. ЕП0062 інв. 080019;
- електрокари мод. ЕП0062 інв. 080020;
та наказ від 06.03.2019 року № 32 Про тимчасову заборону експлуатації вантажопідіймальних кранів, яким в зв'язку з виробничою необхідністю - до проходження періодичного та позачергового технічного огляду вантажопідіймальних кранів, заборонено експлуатацію, в тому числі:
- кранів-балок (15 од.): інв. № 02650 зав. № 9870; інв. № 00221 зав. № 221; інв. № 00433 зав. № 433; інв. № 00343 зав. № 343; інв. № 00344 зав. №1017; інв. № 00709 зав. № б/н; інв. № 00708 зав. № 299; інв. № 02022 зав. № 9296; інв. № 00172 зав .№ 172; інв. № 00923 зав. № 4264; інв. № 05738 зав. № 0121; інв. № 01470 зав. № 347; інв. № 00345 зав. № 345; інв. № 00119 зав. № 119; інв. № 05576 зав. № 6832;
- кранів мостових (5 од.): інв. №01586 зав. № 1034; інв. № 00980 зав. № 582; інв. № 01892 зав. № 16251; інв. № 00115 зав. № 115; інв. № 0054 зав. № 54 не можуть слугувати належними доказами виконання припису від 21.01.2019 року № 22-01/37-32.
Відповідно до статей 11, 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно статті 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
На підставі викладеного, враховуючи те, що експлуатація:
- технологічних транспортних засобів, а саме: автонавантажувача модель 40816 зав.№28355 1992р.в.; електрокарів (2од.): модель ЕП0062, інв. №08019, інв. №08020;
- повітрозбірника реєст. № 1710 зав. № 77186674;
- вантажопідіймальних кранів, а саме:
- кранів-балок (15 од.): інв. № 02650 зав. № 9870; інв. № 00221 зав. № 221; інв. № 00433 зав. № 433; інв. № 00343 зав. № 343; інв. № 00344 зав. №1017; інв. № 00709 зав. № б/н; інв. № 00708 зав. № 299; інв. № 02022 зав. № 9296; інв. № 00172 зав .№ 172; інв. № 00923 зав. № 4264; інв. № 05738 зав. № 0121; інв. № 01470 зав. № 347; інв. № 00345 зав. № 345; інв. № 00119 зав. № 119; інв. № 05576 зав. № 6832;
- кранів мостових (5 од.): інв. №01586 зав. № 1034; інв. № 00980 зав. № 582; інв. № 01892 зав. № 16251; інв. № 00115 зав. № 115; інв. № 0054 зав. № 54 створює загрозу життю та здоров'ю людей, тому суд вважає за необхідне позов задовольнити та зупинити експлуатацію - технологічних транспортних засобів, а саме: автонавантажувача модель 40816 зав.№28355 1992р.в.; електрокарів (2од.): модель ЕП0062, інв. №08019, інв. №08020;
- повітрозбірника реєст. № 1710 зав. № 77186674;
- вантажопідіймальних кранів, а саме:
- кранів-балок (15 од.): інв. № 02650 зав. № 9870; інв. № 00221 зав. № 221; інв. № 00433 зав. № 433; інв. № 00343 зав. № 343; інв. № 00344 зав. №1017; інв. № 00709 зав. № б/н; інв. № 00708 зав. № 299; інв. № 02022 зав. № 9296; інв. № 00172 зав .№ 172; інв. № 00923 зав. № 4264; інв. № 05738 зав. № 0121; інв. № 01470 зав. № 347; інв. № 00345 зав. № 345; інв. № 00119 зав. № 119; інв. № 05576 зав. № 6832;
- кранів мостових (5 од.): інв. №01586 зав. № 1034; інв. № 00980 зав. № 582; інв. № 01892 зав. № 16251; інв. № 00115 зав. № 115; інв. № 0054 зав. № 54.
За змістом частини 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити.
Застосувати заходи реагування до приватного товариства "Хмельницький завод ковальсько-пресового устаткування "ПРИГМА-ПРЕС" у вигляді зупинення експлуатації:
- технологічних транспортних засобів, а саме: автонавантажувача модель 40816 зав.№28355 1992р.в.; електрокарів (2од.): модель ЕП0062, інв. №08019, інв. №08020;
- повітрозбірника реєст. № 1710 зав. № 77186674;
- вантажопідіймальних кранів, а саме:
- кранів-балок (15 од.): інв. № 02650 зав. № 9870; інв. № 00221 зав. № 221; інв. № 00433 зав. № 433; інв. № 00343 зав. № 343; інв. № 00344 зав. №1017; інв. № 00709 зав. № б/н; інв. № 00708 зав. № 299; інв. № 02022 зав. № 9296; інв. № 00172 зав .№ 172; інв. № 00923 зав. № 4264; інв. № 05738 зав. № 0121; інв. № 01470 зав. № 347; інв. № 00345 зав. № 345; інв. № 00119 зав. № 119; інв. № 05576 зав. № 6832;
- кранів мостових (5 од.): інв. №01586 зав. № 1034; інв. № 00980 зав. № 582; інв. № 01892 зав. № 16251; інв. № 00115 зав. № 115; інв. № 0054 зав. № 54.
Підстав для розподілу судових витрат немає.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складене 15 квітня 2019 року
Позивач:Управління Держпраці у Хмельницькій області (вул. Камянецька, 74,Хмельницький,Хмельницька область,29013 , код ЄДРПОУ - 39793137) Відповідач:Приватне акціонерне товариство "Хмельницький завод ковальсько-пресового устаткування "ПРИГМА-ПРЕС" (вул. Правди, буд. 6,Хмельницький,Хмельницька область,29000 , код ЄДРПОУ - 05748921) Головуючий суддя В.К. Блонський
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.04.2019 |
Оприлюднено | 16.04.2019 |
Номер документу | 81175983 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Блонський В.К.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні