ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 826/16060/18 Головуючий у 1 інстанції: Шевченко Н.М.
Суддя-доповідач: Вівдиченко Т.Р.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 квітня 2019 року м. Київ
Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
Судді-доповідача Суддів За участю секретаряВівдиченко Т.Р. Ганечко О.М. Кузьмишиної О.М. Борейка Д.Е.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за апеляційною скаргою Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 21 грудня 2018 року у справі за адміністративним позовом Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення до Товариства з обмеженою відповідальністю "Соціальна Країна" про стягнення штрафних санкцій,
ВСТАНОВИВ :
Позивач - Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення звернувся до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Соціальна Країна", в якому просив стягнути з ТОВ Соціальна країна на користь Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення штраф та пеню у розмірі 8647 грн. 80 коп., за наступними реквізитами: за реквізитами: УДКСУ в Шевченківському районі м. Києва, код ЗКПО 37995466, р/р 31111056026011 в Казначействі України (ЕАП) у м. Києві, МФО 899998. Поле призначення платежу:+;2659;101;;;;;; сплата штрафу згідно з рішенням Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення від 12.07.2018 № 981, без ПДВ.
Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 21 грудня 2018 року адміністративний позов задоволено частково. Стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю Соціальна країна на користь Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення штраф, у розмірі 6090,00 грн. (шість тисяч дев'яносто гривень) за реквізитами: УДКСУ в Шевченківському районі м. Києва, код ЗКПО 37995466, р/р 31111056026011 в Казначействі України (ЕАП) у м. Києві, МФО 899998. Поле призначення платежу:+;2659;101;;;;;; сплата штрафу згідно з рішенням Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення від 12.07.2018 № 981, без ПДВ. У іншій частині позовних вимог відмовлено.
Не погодившись з рішенням суду, позивач - Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення звернувся з апеляційною скаргою, просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове рішення, яким задовольнити позовні вимоги у повному обсязі, посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права. Зокрема, апелянт посилається на те, що в позові ним детально наведено підстави та порядок нарахування пені з посиланням на норми законодавства.
Сторони, будучи належним чином повідомлені про дату, час та місце розгляду справи, в судове засідання не з'явилися.
Відповідно до ч. 4 ст. 229 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Враховуючи, що особиста участь сторін в судовому засіданні не обов'язкова, колегія суддів визнала можливим проводити розгляд справи за відсутності сторін.
Заслухавши у відкритому судовому засіданні суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню, з наступних підстав.
Відповідно до частини 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, рішенням Національної ради від 12.07.2018 р. № 981 Про накладення штрафу встановлено факт неподання ТОВ Соціальна країна інформації про структуру власності, зобов'язано у тридцятиденний термін з дня повідомлення Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення про прийняте рішення сплатити до Державного бюджету України штраф у розмірі 6090,00 грн. Вказане рішення направлено ліцензіату 16.07.2018 р.
Згідно з рішенням № 1431 від 06.09.2018 р. Про звернення до суду про стягнення штрафу , Національна рада вирішила звернутись до суду про стягнення штрафу з відповідача.
Станом на 01.10.2018 р. ТОВ Соціальна країна не надало документального підтвердження факту сплати штрафу.
Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення зазначила, що, у зв'язку з несплатою штрафу в розмірі 6090,00 грн. у 30-денний термін з дня повідомлення ліцензіату нараховано пеню за 42 дні (з 21.08.2018 р. по 01.10.2018 р.) у розмірі 2557,80 грн.
Зважаючи на наведене позивач звернувся до суду з позовом про стягнення застосованого штрафу та пені.
Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи та висновкам суду першої інстанції, колегія суддів зазначає наступне.
Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини першої статті 1 Закону України "Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення" від 23 вересня 1997 року №538/97-ВР (із змінами і доповненнями), Національна рада є конституційним, постійно діючим колегіальним органом, метою діяльності якого є нагляд за дотриманням законів України у сфері телерадіомовлення, а також здійснення регуляторних повноважень, передбачених цими законами.
Частиною 4 ст. 7 Закону України Про телебачення і радіомовлення визначено, що єдиним органом державного регулювання діяльності у сфері телебачення і радіомовлення незалежно від способу розповсюдження телерадіопрограм і передач є Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення.
В силу ч. 2 ст. 59 Закону України Про телебачення і радіомовлення , що телерадіоорганізація зобов'язана щороку, до 31 березня, подавати до Національної ради звіт за попередній (звітний) рік діяльності про свою структуру власності, в якому зазначаються: відомості про структуру власності станом на 31 грудня звітного року; відомості про зміни у структурі власності, що відбувалися впродовж звітного року; відомості про всіх осіб, які володіють або володіли впродовж звітного року прямою або опосередкованою істотною участю, із зазначенням підстав такого володіння (дата укладення відповідних правочинів або настання інших юридичних фактів), включаючи відомості про осіб, які діяли на підставі відповідних доручень, а також відомості про всіх пов'язаних осіб (для кожної з осіб - прізвище, ім'я, по батькові, дата народження, громадянство, адреса). Форма звіту, порядок його складання та розгляду затверджуються Національною радою.
Стаття 70 цього ж Закону передбачає, що Національна рада здійснює контроль за дотриманням та забезпечує виконання вимог: законодавства України у сфері телебачення і радіомовлення; Закону України "Про рекламу" щодо спонсорства і порядку розповсюдження реклами на телебаченні і радіомовленні; законодавства про захист суспільної моралі; законодавства про кінематографію щодо квоти демонстрування національних фільмів та щодо розповсюдження чи демонстрування телерадіоорганізаціями творів, розповсюдження і демонстрування яких заборонено законодавством про кінематографію.
У відповідності до статті 71 Закону України "Про телебачення і радіомовлення" відповідальність за порушення законодавства про телебачення і радіомовлення несуть телерадіоорганізації, провайдери програмної послуги, їх керівники та працівники, інші суб'єкти господарської діяльності, посадові особи органів державної влади та органів місцевого самоврядування. Винні в порушеннях несуть цивільно-правову, адміністративну і кримінальну відповідальність згідно із законодавством України.
Міру відповідальності та відповідні санкції за порушення законодавства про телебачення і радіомовлення встановлює суд. У визначених цим Законом випадках санкції за порушення законодавства про телебачення і радіомовлення встановлюються Національною радою.
Рішення Національної ради щодо застосування штрафних санкцій можуть бути оскаржені у судовому порядку.
Відповідальність за порушення законодавства про телебачення і радіомовлення встановлюється на підставі документальних свідчень, актів перевірки телерадіоорганізацій, звернень визначених цим Законом органів державної влади.
Згідно з положеннями частин другої, третьої та п'ятої статті 72 Закону України "Про телебачення і радіомовлення", Національна рада застосовує санкції до телерадіоорганізацій у разі порушення ними вимог цього Закону та/або умов ліцензії. Національна рада застосовує санкції до провайдерів програмної послуги у разі порушення ними вимог цього Закону та/або умов ліцензії. Національна рада приймає рішення про застосування санкцій на підставі наданих документальних свідчень, актів перевірки чи подання визначених цим Законом органів державної влади.
Частиною шостою цієї ж статті встановлено, що Національна рада може застосовувати до телерадіоорганізацій та провайдерів програмної послуги такі санкції: оголошення попередження; стягнення штрафу; анулювання ліцензії на підставі рішення суду за позовом Національної ради.
Відповідно до частини десятої статті 72 Закону України "Про телебачення і радіомовлення", штраф не може накладатися, якщо з часу порушення законодавства, за яке він може бути застосований, минуло більше одного календарного року.
За неподання або несвоєчасне подання інформації, передбаченої частиною другою статті 59 (для телерадіоорганізацій) або частиною дев'ятою статті 40 (для провайдерів програмної послуги) цього Закону, телерадіоорганізація або провайдер програмної послуги сплачує штраф у розмірі 5 відсотків загальної суми ліцензійного збору за всіма ліцензіями, власниками яких є порушник, відповідно до статті 31 цього Закону (абзац 4 частини 11 статті 72 Закону).
Частиною дванадцятою статті 72 Закону України "Про телебачення і радіомовлення" передбачено, що рішення про стягнення штрафу може бути оскаржене в судовому порядку.
Згідно з приписами статті 75 цього Закону (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), з метою виконання рішення про застосування санкції Національна рада повідомляє ліцензіата про прийняте щодо нього рішення шляхом оприлюднення відповідного повідомлення про прийняте рішення на офіційному веб-сайті Національної ради та надсилає ліцензіату копію відповідного рішення протягом трьох робочих днів з дня його прийняття.
Ліцензіат вважається належно повідомленим Національною радою про прийняте рішення через п'ять днів з моменту надсилання йому копії такого рішення рекомендованим листом.
У рішенні про застосування санкції Національна рада може встановити термін усунення порушення.
У разі застосування санкції у вигляді штрафу ліцензіат зобов'язаний сплатити штраф у тридцятиденний термін з дня повідомлення Національною радою про прийняте рішення. За кожен день прострочення сплати нараховується пеня у розмірі одного відсотка суми штрафу. У разі несплати ліцензіатом штрафу штраф стягується за рішенням суду.
У разі оскарження ліцензіатом рішення про застосування санкції у вигляді штрафу термін сплати штрафу, зазначений у цій частині, та нарахування пені за прострочення його сплати призупиняється на час судового розгляду справи.
Таким чином, у разі не оскарження рішення Національної ради щодо застосування штрафних санкцій, ліцензіат зобов'язаний сплатити штраф у тридцятиденний термін з дня повідомлення Національною радою про прийняте рішення, а за несвоєчасну сплату нараховується пеня.
Так, в матеріалах справи відсутні докази оскарження відповідачем рішення Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення від 12.07.2018 р. № 981 Про накладення штрафу на ТОВ ТРК Соціальна країна , що є підставою для стягнення штрафу в судовому порядку.
Також, з матеріалів справи вбачається, що судом першої інстанції відмовлено у задоволенні вимог позивача про стягнення пені у розмірі 2557,80 грн., оскільки ним не надано розрахунку суми нарахованої пені необхідної для стягнення.
Проте, колегія суддів не погоджується з висновком в частині відсутності розрахунку суми нарахованої пені, оскільки така пеня розраховується на підставі ст. 75 Закону України "Про телебачення і радіомовлення", відповідно до якої, за кожен день прострочення сплати нараховується пеня у розмірі одного відсотка суми штрафу.
Як вбачається з матеріалів справи, Рішення Національної ради від 12.07.2018 р. Про накладення штрафу на ТОВ ТРК Соціальна країна було направлено відповідачу 16.07.2018 року, а тому, враховуючи вимоги статті 75 Закону України "Про телебачення і радіомовлення" , відповідач повинен був сплатити штраф до 21.08.2018 року.
У зв'язку з несплатою відповідачем штрафу у тридцяти денний термін з дня повідомлення ліцензіату про накладення штрафу, останньому було нарахована пеня за 42 дні, а саме: з 21.08.2018 року по 01.10.2018 р.(дата звернення до суду з позовною заявою) у розмірі 1% відсотка від суми штрафу в розмірі 2557,80 грн.
Отже, колегія суддів дійшла висновку про наявність правових підстав для задоволення позовних вимог в повному обсязі.
Аналізуючи обставини справи та норми чинного законодавства, колегія суддів вважає, що постанова суду першої інстанції підлягає частковому скасуванню в частині відмови у задоволенні позовних вимог про стягнення з ТОВ Соціальна країна на користь Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення пені у розмірі 2557,80 грн., з прийняттям в цій частині нового рішення, яким позовні вимоги в цій частині слід задовольнити.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача (ч. 2 ст. 77 КАС України).
При цьому, доводи викладені в апеляційній скарзі спростовують висновки суду першої інстанції та знайшли своє належне підтвердження в суді апеляційної інстанції.
Відповідно до ч. 3 ст. 242 КАС України, обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
Таким чином, колегія суддів вважає, що висновки суду першої інстанції не відповідають встановленим обставинам по справі, допущені судом першої інстанції порушення норм матеріального права призвели до неправильного вирішення справи, а тому оскаржувана постанова підлягає скасуванню з прийняттям нового рішення.
Згідно з п. 4 ч. 1 ст. 317 КАС України, підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.
Керуючись ст. ст. 229, 243, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення задовольнити частково.
Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 21 грудня 2018 року в частині відмови у стягненні пені в розмірі 2 557 (дві тисячі п'ятсот п'ятдесят сім) грн. 80 коп. - скасувати та прийняти в цій частині нове рішення.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Соціальна Країна" на користь Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення пеню у розмірі 2 557,80 (дві тисячі п'ятсот п'ятдесят сім) грн. 80 коп. за реквізитами: УДКСУ в Шевченківському районі м. Києва, код ЗКПО 37995466, р/р 31111056026011 в Казначействі України (ЕАП) у м. Києві, МФО 899998. Поле призначення платежу:+;2659;101;;;;;; сплата штрафу згідно з рішенням Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення від 12.07.2018 № 981, без ПДВ.
В іншій частині Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 21 грудня 2018 року - залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду в порядку і строки, визначені статтями 328-329 КАС України.
Суддя-доповідач Судді Вівдиченко Т.Р. Ганечко О.М. Кузьмишина О.М. Повний текст постанови виготовлено 15.04.2019 року
Суд | Шостий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.04.2019 |
Оприлюднено | 17.04.2019 |
Номер документу | 81179105 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Вівдиченко Тетяна Романівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Вівдиченко Тетяна Романівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Вівдиченко Тетяна Романівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Вівдиченко Тетяна Романівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Вівдиченко Тетяна Романівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Вівдиченко Тетяна Романівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні