Рішення
від 17.04.2019 по справі 300/299/19
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"17" квітня 2019 р. справа № 300/299/19

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Остап'юка С.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Універсальної аграрно-промислової товарної біржі до Головного управління державної фіскальної служби в Івано-Франківській області про визнання протиправними та скасування податкового повідомлення-рішення , -

ВСТАНОВИВ:

11.02.2019 Універсальна аграрно-промислова товарна біржа (далі - позивач) звернулася в суд з адміністративним позовом до Головного управління державної фіскальної служби в Івано-Франківській області (далі - відповідач) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення за № НОМЕР_1 від 22.01.2019.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 14.02.2019 ухвалою суду відкрито провадження за вказаним позовом, а справу призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження.

Позовні вимоги мотивовані тим, позивач протиправно, в порушення строків, встановлених для застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) до платників податків, оскаржуваним податковим повідомленням-рішенням за № НОМЕР_1 від 22.01.2019 застосував до позивача штраф в розмірі 858, 80 гривень. Вважає оскаржуване рішення відповідача протиправними та такими, що підлягають скасуванню.

Відповідач направив відзив на позовну заяву, в якому позовних вимог не визнав, просив в задоволенні позову відмовити на тій підставі, що актом перевірки встановлено порушення правил сплати (перерахування) податків, задекларованих в податковій декларації з податку на прибуток приватних підприємств, тому відповідачем правомірно винесено оскаржуване податкове повідомлення рішення.

Суд, розглянувши у відповідності до вимог статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін, дослідивши докази і письмові пояснення, викладених у заявах по суті справи, встановив наступне.

22.01.2019 відповідачем проведено камеральну перевірку позивача своєчасності сплати грошових зобов'язань по податку на прибуток за період з 23.11.2011 до 19.11.2018, за наслідками чого складено акт камеральної перевірки про порушення правил сплати (перерахування) податків, зборів за №316/09-19-55-12/32077865 від 22.01.2019.

Вказаною перевіркою встановлено порушення позивачем термінів сплати самостійно визначеного грошового зобов'язання з податку на прибуток протягом строків, визначених пунктом 57.3 статті 57 Податкового кодексу України, а саме: граничний термін сплати 41, 20 гривень - 23.11.2011, дата сплати - 10.10.2018, кількість днів затримки сплати - 2 513; граничний термін сплати 1 977, 20 гривень - 15.05.2012, дата сплати - 19.11.2018, кількість днів затримки сплати - 2 379; граничний термін сплати 62, 80 гривень - 15.05.2012, дата сплати - 10.10.2018, кількість днів затримки сплати - 2 339; граничний термін сплати 2 040 гривень - 22.12.2012, дата сплати - 19.11.2018, кількість днів затримки сплати - 2 158; граничний термін сплати 170 гривень - 04.10.2014, дата сплати - 19.11.2018, кількість днів затримки сплати - 1 507; граничний термін сплати 2, 80 гривень - 09.12.2017, дата сплати - 09.11.2018, кількість днів затримки сплати - 345.

Відповідач, на підставі акт камеральної перевірки про порушення правил сплати (перерахування) податків, зборів за №316/09-19-55-12/32077865 від 22.01.2019, за затримку на 2 513, 2 379, 2 339, 2 158, 1507, 345 календарних днів сплати грошового зобов'язання в розмірі 4 294 гривень, податковим повідомленням-рішенням за № НОМЕР_1 від 22.01.2019, зобов'язав позивача сплатити штраф в розмірі 858, 80 гривень.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс України, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Пунктом 114.1 статті 114 Податкового кодексу України встановлено, що граничні строки застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) до платників податків відповідають строкам давності для нарахування податкових зобов'язань, визначеним статтею 102 цього Кодексу.

Стаття 102 Податкового кодексу України визначає строки давності та їх застосування.

Контролюючий орган, крім випадків, визначених пунктом 102.2 цієї статті, має право провести перевірку та самостійно визначити суму грошових зобов'язань платника податків у випадках, визначених цим Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня (2555 дня у разі проведення перевірки контрольованої операції відповідно до статті 39 цього Кодексу), що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації, звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, визначеної пунктом 133.4 статті 133 цього Кодексу, та/або граничного строку сплати грошових зобов'язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, - за днем її фактичного подання. Якщо протягом зазначеного строку контролюючий орган не визначає суму грошових зобов'язань, платник податків вважається вільним від такого грошового зобов'язання (в тому числі від нарахованої пені), а спір стосовно такої декларації та/або податкового повідомлення не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку (пункт 102.1 статті 102 Кодексу).

У разі якщо грошове зобов'язання нараховане контролюючим органом до закінчення строку давності, визначеного у пункті 102.1 цієї статті, податковий борг, що виник у зв'язку з відмовою у самостійному погашенні такого грошового зобов'язання, може бути стягнутий протягом наступних 1095 календарних днів з дня виникнення податкового боргу. Якщо платіж стягується за рішенням суду, строки стягнення встановлюються до повного погашення такого платежу або визначення боргу безнадійним (пункт 102.4 статті 102 Кодексу).

Пунктом 126.1 статті 126 Податкового кодексу України у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання (крім випадків, передбачених пунктом 126.2 цієї статті) протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

Таким чином, контролюючий орган має право застосувати штрафні (фінансові) санкції (штрафи) не пізніше закінчення 1095 дня, що настає за останнім днем граничного строку сплати грошових зобов'язань, нарахованих контролюючим органом.

Суд встановив, що відповідач оскаржуваним податковим повідомленням-рішенням за № НОМЕР_1 від 22.01.2019 застосував штрафні (фінансові) санкції за порушення позивачем граничних строків сплати податкових зобов'язань в розмірі 4 294 гривень, визначених контролюючим органом податковими повідомленнями-рішеннями: за №0020391501 від 12.10.2011 в розмірі 41, 20 гривень, граничний термін сплати яких настав - 23.11.2011; №0005821591 від 16.03.2012 в розмірі 1 977, 20 гривень, граничний термін сплати яких - 15.05.2012; №0005821591 від 16.03.2012 в розмірі 62, 80 гривень, граничний термін сплати яких - 15.05.2012; №0016951591 від 10.12.2012 в розмірі 2 040 гривень, граничний термін сплати яких - 22.12.2012; №0005152204 від 23.09.2014 в розмірі 170 гривень, граничний термін яких сплати - 04.10.2014; №0059411208 від 22.11.2017 в розмірі 2, 80 гривень, граничний термін сплати яких - 09.12.2017.

Як наслідок, відповідачем пропущено 1 095 днів для застосування штрафу за порушення граничного строку сплати грошових зобов'язань, нарахованих контролюючим органом податковими повідомленням-рішеннями за №0020391501 від 12.10.2011, №0005821591 від 16.03.2012, №0005821591 від 16.03.2012, №0016951591 від 10.12.2012, №0005152204 від 23.09.2014.

За таких обставин, є протиправним застосування штрафних (фінансових) санкцій за порушення граничних строків сплати податкових зобов'язань поза межами строку давності стягнення податкового боргу за цими зобов'язаннями, визначеного статтею 102 Податкового кодексу України, а оскаржуване податкове повідомлення-рішенням за № НОМЕР_1 від 22.01.2019 в частині встановлення затримки на 2 513, 2 379, 2 339, 2 158, 1507 календарних днів сплати позивачем грошового зобов'язання в розмірі 4 291, 20 гривень та в частині застосування штрафу в розмірі 858, 24 гривень підлягає скасуванню, а позовні вимоги в цій частині підлягають до задоволення.

Застосування штрафних (фінансових) санкцій за порушення граничних строків сплати податкових зобов'язань, визначених податковим повідомленням-рішенням за №0059411208 від 22.11.2017 в розмірі 2, 80 гривень вчинено в межах строків давності стягнення податкового боргу за цим зобов'язаннями, граничний термін сплати якого є 09.12.2017, а дата сплати - 09.11.2018, то, як наслідок, є правомірним оскаржуване податкове повідомлення-рішенням за № НОМЕР_1 від 22.01.2019 в частині встановлення затримки на 345 календарних днів сплати позивачем грошового зобов'язання в розмірі 2, 80 гривень та в частині застосування штрафу в розмірі 0, 56 гривень, а позовні вимоги в цій части є необґрунтованими та задоволенню не підлягають.

Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Враховуючи, що позивач, платіжним дорученням за № 11 від 11.02.2019 підтвердив сплату судового збору в розмірі 1 921 гривень, за подання даного адміністративного позову, суд робить висновок про стягнення на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача сплачений судовий збір в розмірі 1 921 гривень.

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 241-246, 250, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління державної фіскальної служби в Івано-Франківській області (індекс 76018, вулиця Незалежності, будинок 20, місто Івано-Франківськ, код ЄДРПОУ 39394463) за №0006595512 від 22.01.2019 в частині застосування до Універсальної аграрно-промислової товарної біржі (індекс 76018, АДРЕСА_1, код ЄДРПОУ 32077865) штрафу в розмірі 858, 24 гривень.

В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Стягнути на користь Універсальної аграрно-промислової товарної біржі (індекс 76018, АДРЕСА_1, код ЄДРПОУ 32077865) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління державної фіскальної служби в Івано-Франківській області (індекс 76018, вулиця Незалежності, будинок 20, місто Івано-Франківськ, код ЄДРПОУ 39394463) сплачений судовий збір в розмірі 1 921 (одна тисяча дев'ятсот одна) гривня.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Відповідно до статтей 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції або через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Суддя Остап'юк С.В.

Дата ухвалення рішення17.04.2019
Оприлюднено17.04.2019
Номер документу81208660
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними та скасування податкового повідомлення-рішення

Судовий реєстр по справі —300/299/19

Ухвала від 09.10.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

Рішення від 15.05.2019

Цивільне

Воловецький районний суд Закарпатської області

Софілканич О. А.

Рішення від 15.05.2019

Цивільне

Воловецький районний суд Закарпатської області

Софілканич О. А.

Рішення від 17.04.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

Ухвала від 17.04.2019

Цивільне

Воловецький районний суд Закарпатської області

Софілканич О. А.

Ухвала від 08.04.2019

Цивільне

Воловецький районний суд Закарпатської області

Софілканич О. А.

Ухвала від 14.02.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні