Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Вінниця
27 березня 2019 р. Справа № 120/737/19-а
Вінницький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Крапівницька Н.Л.,
секретаря судового засідання: Гродської В.О.,
за участю представників сторін:
позивача: ОСОБА_1,
відповідача: ОСОБА_2,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Вінниці в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом:
товариства з обмеженою відповідальністю "Інвест - Агротех"
до Головного управління ДФС у Вінницькій області,
комісії Головного управління ДФС у Вінницькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації
про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії,
В С Т А Н О В И В:
ТОВ Інвест - Агротех звернулося до суду з адміністративним позовом до Державної фіскальної служби України, комісії Головного управління ДФС у Вінницькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації в якому, просить:
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДФС у Вінницькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації товариства з обмеженою відповідальністю Інвест-Агротех , від 11.01.2019 року №1048288/42526905, від 11.01.2019 року №1048287/42526905, від 11.01.2019 року №1048289/42526905, від 28.01.2019 року №1058298/42526905, від 24.01.2019 року №1058297/42526905, від 06.02.2019 року №1069246/42526905.
- зобов'язати Головне управління ДФС у Вінницькій області, Комісію Головного управління ДФС у Вінницькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні товариства з обмеженою відповідальністю Інвест-Агротех , а саме:
- від 18.12.2018 року №1 на суму ПДВ 54666,67 грн. на адресу покупця ФГ Вищеольчедаївське , ІПН 350876802136;
- від 18.12.2018 року №2 на суму ПДВ 56083,33 грн. на адресу покупця ФГ Вищеольчедаївське , ІПН 350876802136;
- від 18.12.2018 року №3 на суму ПДВ 58083,33 грн. на адресу покупця ФГ Вищеольседаївське , ІПН 350876802136;
- від 19.12.2018 року №4 на суму ПДВ 63550 грн. на адресу покупця ФГ Олімп , ІПН 315991402134;
- від 19.12.2015 року №5 на суму ПДВ 64233,33 грн. на адресу покупця ФГ Олімп , ІПН 315991402134;
- від 11.01.2019 року №1 на суму ПДВ 340000 грн. на адресу покупця ТОВ Сервісагротех , ІПН 396909602299.
Представник позивача в обґрунтування позовних вимог в позовній заяві зазначив наступне. Так, позивачем було подано на реєстрацію до податкового органу податкові накладні. Позивач виконав вимоги, вказані в квитанції №1, проте, зазначеними рішеннями Комісії було відмовлено у реєстрації цих податкових накладних з підстави Надання платником податку копії документів, які складені з порушенням законодавства та/ або є недостатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної
При цьому, які порушення закону були допущені при складені даних документів, або в чому полягає їх недостатність, в даних рішеннях або не зазначено, або зазначено ненадання документів, які або були надані, або які не підлягають наданню, зокрема, видаткові накладні у випадку виписки податкової накладної на суму попередньої оплати.
На зазначені рішення було подано скарги до ДФС України, проте, вони усі були залишені без задоволення, а рішення Комісії Головного управління ДФС у Вінницькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації - без змін.
При цьому, будь-яка незалежна аргументація прийнятих рішень також була відсутня.
Відповідач позовні вимоги не визнав, просив у задоволенні позову відмовити повністю, вказавши, що аргументи позивача, не відповідають фактичним обставинам справи, так як в реєстрації податкових накладних відмовлено в зв`язку з ненаданням документів, що пояснюють походження реалізованого ТМЦ. Платником не надано підтверджуючі документи що реалізації ТМЦ та зберігання, в саме, платіжні доручення (виписки з банку), видаткові та отримані накладні, розрахунку фактури, акти зберігання. Тобто, у рішенні чітко зазначено яких документів не вистачало, для реєстрації податкових накладних.
Виходячи з того, що платник податку не надав достатніх документів потрібних для реєстрації податкових накладних, Комісією ГУ ДФС прийнято рішення про відмову в реєстрації вищезазначених податкових накладних. Враховуюче вищезазначене, комісія яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації при прийнятті рішення, діяла на підставі, та в спосіб передбачений законодавством.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі.
27.03.2019 року через канцелярію суду представником позивача подано клопотання про зобов`язання Головного управління ДФС у Вінницькій області, комісії Головного управління ДФС у Вінницькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, подати звіт про виконання судового рішення протягом п`ятнадцяти календарних днів з дня набрання законної сили рішенням.
Представник відповідача 21.03.2019 через канцелярію суду подав клопотання про залучення відповідача - ДФС України, але в задоволені даного клопотання судом відмовлено.
Досліджуючи матеріали справи, судом встановлено.
18.12.2018 товариством з обмеженою відповідальністю "Інвест-Агротех" складено податкову накладну від 18.12.2018 р. №350876802136 (а. с. 36).
Вказану податкову накладну підприємством подано до Державної фіскальної служби України для проведення реєстрації.
09.01.2019 р. податкову накладну від 18.12.2018 р. зареєстровано за №9298917293 прийнято Державною фіскальною службою України, реєстрацію зупинено.
В квитанції №1 зазначено наступні підстави для зупинення реєстрації податкової накладної. Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 18.12.2018 №1 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6 п.1 Критерії ризикованості платника податку . Пропонуємо надати пояснення та /або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
ТОВ "Інвест-Агротех" були подані до податкового органу пояснення та первинні документи щодо фінансово-господарської діяльності (а. с. 43).
11.01.2019 р. комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення №1048288/42526905 про відмову в реєстрації податкової накладної від 18.12.2018 №350876802136 (а. с. 44 - 45).
Відповідно до вказаного рішення підставою для відмови в реєстрації податкової накладної є відсутність пояснення щодо походження реалізованого ТМЦ. Платником не надано підтверджуючі документи щодо реалізації ТМЦ та зберігання, а саме, платіжні доручення (виписки з банку), видаткові та отримані накладні, розрахунки-фактури, акти зберігання, тощо.
18.12.2018 р. товариством з обмеженою відповідальністю "Інвест-Агротех" складено податкову накладну №2 на суму ПДВ 56033,334 на адресу покупця ФГ Вищеольчедаївське , ІПН 350876802136 ( а. с. 50 ).
Вказану податкову накладну підприємством подано до Державної фіскальної служби України для проведення реєстрації.
09.01.2019 р. податкову накладну №2 суму ПДВ 56033,33. на адресу покупця ФГ Вищеольчедаївське , ІПН 350876802136 від 18.12.2018 зареєстрована за №9298923356 прийнято Державною фіскальною службою України, реєстрацію зупинено.
В квитанції №9298923356 від 18.12.2018 (№2) реєстрація в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п. 1 Критерії ризикованості платника податку . Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Позивачем ТОВ "Інвест-Агротех" надані до податкового органу пояснення та первинні документи фінансово-господарської діяльності (а. с. 57).
11.01.2019 комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення №1048287/42526905 від 11.01.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної (а. с. 58-59).
Відповідно до вказаного рішення підставою для відмови в реєстрації податкової накладної є відсутністю пояснення щодо походження реалізованого ТМЦ. Платником не надано підтверджуючі документи щодо реалізації ТМЦ та зберігання, а саме, платіжні доручення (виписки з банку), видаткові та отримані накладні, розрахунки-фактури, акти зберігання, тощо.
18.12.2018р. позивачем складено податкову накладну №3 на суму ПДВ 58083,33 грн. на адресу покупця ФГ Вищеольчедаївське ІПН №350876802136 (а. с. 64 ).
Вказану податкову накладну підприємством подано до Державної фіскальної служби України для проведення реєстрації.
09.01.2019 р. податкову накладну №3 на суму ПДВ 58083,33 грн. ІПН №350876802136 прийнято Державною фіскальною службою України, зареєстровано за №9299094605 реєстрацію зупинено.
В квитанції №9299094605 зазначено наступні підстави для зупинення реєстрації податкової накладної. Відповідно до п. 201. 16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 18.12.2018 №3 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6 п. 1 Критерії ризиковості платника податку . Пропонуємо надати пояснення та /або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Також ТОВ "Інвест-Агротех" подавались до податкового органу пояснення та первинні документи фінансово-господарської діяльності (а. с. 71).
11.01.2019 відповідачем комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення № 1048289/42526905 про відмову в реєстрації податкової накладної №350876802136 від 18.12.2018 р. ( а. с. 72-73 ).
Відповідно до вказаного рішення підставою для відмови в реєстрації податкової накладної є відсутність пояснення щодо походження реалізованого ТМЦ. Платником не надано підтверджуючі документи щодо реалізації ТМЦ та зберігання, а саме, платіжне доручення (виписки з банку), видаткові та отримані накладні, розрахунку-фактури, акти зберігання тощо.
19.12.2018 позивачем складено податкову накладну №4 на суму ПДВ 63550 грн. на адресу покупця ФГ Олімп , ІПН 315991402134 (а.с. 102).
Вказану податкову накладну підприємством подано до Державної фіскальної служби України для проведення реєстрації.
10.01.2019 податкову накладну №4 на суму ПДВ 63550 грн. ІПН 315991402134 від 19.12.2018 р. прийнято Державною фіскальною службою України, реєстрацію зупинено.
В квитанції №9300446106 зазначено наступні підстави для зупинення реєстрації податкової накладної. Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 19.12.2018 №4 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6 п. 1 Критерії ризикованості платника податку . Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (а. с. 103 ).
ТОВ "Інвест-Агротех" до податкового органу надавались пояснення та первинні документи фінансово-господарської діяльності (а. с. 109 ).
24.01.2019 комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення № 1058298/42526905 про відмову в реєстрації податкової накладної ІПН 315991402134 №4 від 19.12.2018 (а. с.110-111).
Відповідно до вказаного рішення підставою для відмови в реєстрації податкової накладної є надання платником податку копії документів. Копії всіх документів стосовно певної операції були надані в документах довільного формату , які були додані до повідомлення для підтвердження реальності здійснення операції по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено.
19.12.2018 р. товариством з обмеженою відповідальністю "Інвест-Агротех" складено податкову накладну №5 на суму ПДВ 64233,33 грн. на адресу покупця ФГ Олімп , ІПН 315991402134 ( а. с. 116 ).
Вказану податкову накладну підприємством подано до Державної фіскальної служби України для проведення реєстрації.
10.01.2019 р. податкову накладну №9300477860 від 19.12.2018 прийнято Державною фіскальною службою України, реєстрацію зупинено.
В квитанції № НОМЕР_1 зазначено наступні підстави для зупинення реєстрації податкової накладної. Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація реєстрація ПН/РК від 19.12.2018 №5 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п. 1 Критерії ризиковості платника податку . Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (а. с 117 ).
Також до податкового органу надано пояснення та первинні документи фінансово-господарської діяльності позивачем ТОВ "Інвест-Агротех" були подані (а. с. 123).
24.01.2019 р. комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення №1058297/42526905 про відмову в реєстрації податкової накладної №5 ІПН 315991402134 (а. с. 124 - 125).
Відповідно до вказаного рішення підставою для відмови в реєстрації податкової накладної є ненадання платником податку копії документів. Копії всіх документів стосовно певної операції були надані в документах довільного формату , які були додані до повідомлення для підтвердження реальності здійснення операції по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено.
ТОВ "Інвест-Агротех" також подані до податкового органу пояснення та первинні документи фінансово-господарської діяльності (а. с. 127-128).
11.01.2019 ТОВ "Інвест-Агротех" складено податкову накладну №1 на суму ПДВ 340000 на адресу покупця ТОВ Сервісагротех , ІПН 396909602299 ( а. с. 140 ).
Вказану податкову накладну підприємством подано до Державної фіскальної служби України для проведення реєстрації.
06.02.2019 податкову накладну від №9008934352 від 11.01.2019 прийнято Державною фіскальною службою України, реєстрацію зупинено.
В квитанції № 1 зазначено наступні підстави для зупинення реєстрації податкової накладної: документально не підтверджено походження реалізованого ТМЦ. Згідно баз даних закуплено даного виду ТМЦ у два рази менше від його реалізації за період здійснення господарської діяльності платника (а. с. 145-146) .
Товариством з обмеженою відповідальністю "Інвест-Агротех" були подані до податкового органу пояснення та первинні документи фінансово-господарської діяльності (а. с. 148 -149).
Позивачем на кожне із зазначених рішень комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних подано скарги. Рішеннями комісії з питань розгляду скарг кожну з поданих скарг залишено без задоволення та рішення комісії ДФС без змін.
Не погодившись з вказаними рішеннями, позивач звернувся до суду за захистом порушених прав.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з такого.
Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до п.201.1 ст.201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно до п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.
Відповідно до пп. 201.16.1 - 201.16.3 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;
б) визначення критерію (їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування;
в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Наказом Міністерства фінансів України від 13.06.17р. №567 затверджено Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до п.6. зазначеного Критерію моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями: обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 рази більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу постачання такого товару/послуг, зазначеного у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, та обсягу придбання на митній території України та/або ввезення на митну територію України відповідного товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, та митних деклараціях, і переважання в такому залишку товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, більше 75% загального такого залишку та відсутність товару/послуги, зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється).
Цим же наказом затверджений Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до п.1 Вичерпного переліку документів, вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Перелік), у розрізі Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 р. № 567:
- для критерію, зазначеного у пп.1 п.6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством;
- для критерію, зазначеного в пп.2 п.6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/при дбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
З системного аналізу наведених вище положень вбачається, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.
Письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Зазначена комісія приймає рішення про:
реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;
відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту.
Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.
Згідно до ч.1 ст.72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до ч.ч. 1,4 ст.73 Кодексу адміністративного судочинства України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.
Згідно до ст.76 Кодексу адміністративного судочинства України достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування.
Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
Відповідно до ч.ч. 1,2 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Згідно до п.п.1,3 ч.2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).
Оцінюючи усі докази, досліджені судом, у їх сукупності, суд приходить до наступного висновку.
Підприємством було подано до відповідача податкові накладні, зокрема: від 11.01.2019 року №1048288/42526905, від 11.01.2019 року №1048287/42526905, від 11.01.2019 року №1048289/42526905, від 28.01.2019 року №1058298/42526905, від 24.01.2019 року №1058297/42526905, від 06.02.2019 року №1069246/42526905. Вказані накладні було прийнято податковим органом, реєстрацію зупинено.
Товариством з обмеженою відповідальністю "Інвест-Агротех" були надані до податкового органу пояснення та первинні документи фінансово-господарської діяльності підприємства.
За результатами розгляду документів комісією Головного управління ДФС у Вінницькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято оскаржувані рішення про відмову у реєстрації податкових накладних.
З матеріалів справи вбачається, що підставою для відмови є надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ГУ ДФС у Вінницькій області рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
При цьому, в оскаржуваних рішеннях не наведено обґрунтувань причин відмови в реєстрації податкових накладних. Відповідачем в рішеннях не зазначено, що саме стало підставою для винесення вказаних рішень - надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства чи недостатність поданих документів для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
Щодо вимоги позивача про встановлення судового контролю за виконанням рішення шляхом зобов'язання подати звіт в установлений судом термін, суд зазначає наступне.
Відповідно до ч. 1 ст. 382 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов'язати суб'єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.
Отже, встановити судовий контроль за виконанням рішення суб'єктом владних повноважень - відповідачем у справі суд першої чи апеляційної інстанції може під час прийняття рішення у справі. Тобто, питання щодо зобов'язання відповідача подати такий звіт вирішується судом під час постановлення судового рішення.
Разом з тим, відповідно до ч. 1 ст. 370 Кодексу адміністративного судочинства України, судове рішення, яке набрало законної сили, є обов'язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов'язковість яких надана Верховною ОСОБА_1 України, або за принципом взаємності, - за її межами.
Таким чином, суд вбачає підстав для встановлення судового контролю за виконання зазначеного рішення та вважає за доцільне зобов`язати Головне управління ДФС у Вінницькій області, Комісію Головного управління ДФС у Вінницькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, подати звіт про виконання судового рішення по цій справі протягом п`ятнадцяти календарних днів з дня набрання законної сили судовим рішенням по даній справі.
Згідно з ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача (ч. 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України).
Виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та наданих учасниками справи доказів, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позову.
Згідно з ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Таким чином, оскільки позовні вимоги підлягають задоволенню повністю, а понесені позивачем витрати по сплаті судового збору підлягають стягненню за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України та Головного управління Державної фіскальної служби у Вінницькій області.
Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Позов задовольнити.
Визнати протиправними і скасувати рішення Комісії Головного управління ДФС у Вінницькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації про відмову в реєстрації податкових накладних товариства з обмеженою відповідальністю "Інвест-Агротех" від 11.01.2019 року №1048288/42526905, від 11.01.2019 року №1048287/42526905, від 11.01.2019 року №1048289/42526905, від 28.01.2019 року №1058298/42526905, від 24.01.2019 року №1058297/42526905, від 06.02.2019 року №1069246/42526905.
Зобов'язати Головне управління ДФС у Вінницькій області, Комісію Головного управління ДФС у Вінницькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю "Інвест - Агротех", а саме:
- від 18.12.2018 року №1 на суму ПДВ 54666,67 грн. на адресу покупця ФГ Вищеольчедаївське , ІПН 350876802136;
- від 18.12.2018 року №2 на суму ПДВ 56083,33 грн. на адресу покупця ФГ Вищеольчедаївське , ІПН 350876802136;
- від 18.12.2018 року №3 на суму ПДВ 58083,33 грн. на адресу покупця ФГ Вищеольчедаївське , ІПН 350876802136;
- від 19.12.2018 року №4 на суму ПДВ 63550 грн. на адресу покупця ФГ Олімп , ІПН 315991402134;
- від 19.12.2018 року №5 на суму ПДВ 64233,33 грн. на адресу покупця ФГ Олімп , ІПН 315991402134;
- від 11.01.2019 року №1 на суму ПДВ 340000 грн. на адресу покупця ТОВ Сервісагротех , ІПН 396909602299.
Зобов'язати Головне управління ДФС у Вінницькій області ( вул. Хмельницьке шосе, 7, м. Вінниця, код ЄДРПОУ 39402165), Комісію Головного управління ДФС у Вінницькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації ( вул. Хмельницьке шосе, 7, м. Вінниця, код ЄДРПОУ 39402165 ), подати звіт про виконання судового рішення по цій справі протягом п'ятнадцяти календарних днів з дня набрання законної сили судовим рішенням по даній справі.
Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Інвест - Агротех" ( 1-й провулок Комарова, 12, м. Вінниця, 21008, код ЄДРПОУ 42526905) сплачений при зверненні до суду судовий збір у розмірі 11526 грн. (одинадцять тисяч п'ятсот двадцять шість гривень) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Вінницькій області ( вул. Хмельницьке шосе, 7, м. Вінниця, код ЄДРПОУ 39402165 ).
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.
Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Суддя підпис ОСОБА_3
Згідно з оригіналом Суддя
Секретар
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.03.2019 |
Оприлюднено | 18.04.2019 |
Номер документу | 81235495 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Крапівницька Н. Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні