Ухвала
від 18.04.2019 по справі 0840/2707/18
КАСАЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ВЕРХОВНОГО СУДУ

УХВАЛА

18 квітня 2019 року

Київ

справа №0840/2707/18

касаційне провадження №К/9901/10415/19

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду: Бившевої Л.І. (суддя-доповідач), Хохуляка В.В., Шипуліної Т.М., розглянув матеріали касаційної скарги Головного управління ДФС у Запорізькій області на постанову Третього апеляційного адміністративного суду від 13.03.2019 у справі № 0840/2707/18 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "АВІА СТАРК" до ДФС України, Головного управління ДФС у Запорізькій області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов'язання вчинити певні дії,

У С Т А Н О В И В:

Запорізький окружний адміністративний суд рішенням від 26.11.2018 позов задовольнив частково: визнав протиправними та скасував рішення Головного управління ДФС у Запорізькій області № 720589/41471253 від 23.05.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної № 4 від 12.04.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних, № 725160/41471253 від 24.05.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної № 1 від 05.04.2018, в Єдиному реєстрі податкових накладних, № 725157/41471253 від 24.05.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної № 6 від 23.04.2018, в Єдиному реєстрі податкових накладних; зобов'язав Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю АВІА СТАРК № 1 від 05.04.2018, № 4 від 12.04.2018, № 6 від 23.04.2018; в іншій частині адміністративного позову відмовив.

Третій апеляційний адміністративний суд постановою від 13.03.2019 рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 26.11.2018 в частині відмови у задоволені позову - скасував та прийняв в цій частині нову постанову, якою позов задовольнив повністю: визнав протиправним та скасував рішення Головного управління ДФС у Запорізькій області №725161/41471253 від 24.05.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної № 5 від 12.04.2018, в Єдиному реєстрі податкових накладних; зобов'язав Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 5 від 12.04.2018 подану товариством з обмеженою відповідальністю АВІА СТАРК датою її первинного подання; в іншій частині рішення суду першої інстанції залишив без змін.

Головне управління ДФС у Запорізькій області подало до Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду касаційну скаргу на постанову Третього апеляційного адміністративного суду від 13.03.2019.

При вирішенні питання про відкриття касаційного провадження за зазначеною касаційною скаргою суд виходить з такого.

Згідно з частиною першою статті 13 Кодексу адміністративного судочинства України учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов'язки, мають право на апеляційний перегляд справи та у визначених законом випадках - на касаційне оскарження судового рішення.

Відповідно до частини першої статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов'язки, мають право оскаржити в касаційному порядку рішення суду першої інстанції після апеляційного перегляду справи, а також постанову суду апеляційної інстанції повністю або частково у випадках, визначених цим Кодексом.

Аналіз наведеного законодавства дозволяє дійти висновку про те, що особи, які беруть участь у справі, у разі, якщо не погоджуються із ухваленими судовими рішеннями після їх перегляду в апеляційному порядку, можуть скористатися правом їх оскарження у касаційному порядку лише у визначених законом випадках.

Відповідно до частини третьої статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.

Відповідно до пункту 2 частини п'ятої статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України не підлягають касаційному оскарженню судові рішення у справах незначної складності, крім випадків, якщо:

а) касаційна скарга стосується питання права, яке має фундаментальне значення для формування єдиної правозастосовчої практики;

б) особа, яка подає касаційну скаргу, відповідно до цього Кодексу позбавлена можливості спростувати обставини, встановлені оскарженим судовим рішенням, при розгляді іншої справи;

в) справа становить значний суспільний інтерес або має виняткове значення для учасника справи, який подає касаційну скаргу;

г) суд першої інстанції відніс справу до категорії справ незначної складності помилково.

Частиною шостою статті 12 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено перелік категорій справ, які відносяться до справ незначної складності.

Такий перелік не є вичерпним.

Зі змісту пункту 10 частини шостої статті 12 Кодексу адміністративного судочинства України можна зробити висновок про те, що суд має право віднести до категорії справ незначної складності справу, яка не передбачена у вищезазначеному переліку, за винятком справ, які не можуть бути розглянуті за правилами спрощеного позовного провадження.

За правилами спрощеного позовного провадження не можуть бути розглянуті справи, які підлягають розгляду за правилами загального позовного провадження у виключному порядку (частина четверта статті 12 Кодексу адміністративного судочинства України, а також через складність та інші обставини.

Відповідно до пункту 20 частини першої статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України адміністративна справа незначної складності (малозначна справа) - адміністративна справа, у якій характер спірних правовідносин, предмет доказування та склад учасників тощо не вимагають проведення підготовчого провадження та (або) судового засідання для повного та всебічного встановлення її обставин.

Системний аналіз вищезазначених положень процесуального закону дає підстави для висновку про те, що суд має право віднести справу до категорії малозначних за результатами оцінки характеру спірних правовідносин, предмету доказування, складу учасників та інших обставин, крім випадків, передбачених пунктом 2 частини п'ятої статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України, а також крім справ, які підлягають розгляду в порядку загального позовного провадження.

З матеріалів касаційної скарги та оскаржуваних судових рішень вбачається, що предметом позову у справі № 0840/2707/18 є вимоги про: визнання протиправним визнати протиправним та скасувати рішення податкового органу №720589/41471253 від 23.05.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної № 4 від 12.04.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних, №725160/41471253 від 24.05.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної № 1 від 05.04.2018, в Єдиному реєстрі податкових накладних, №725157/41471253 від 24.05.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної № 6 від 23.04.2018, в Єдиному реєстрі податкових накладних, №725161/41471253 від 24.05.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної № 5 від 12.04.2018, в Єдиному реєстрі податкових накладних; зобов'язання ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 1 від 05.04.2018, № 4 від 12.04.2018, № 5 від 12.04.2018, № 6 від 23.04.2018, подані позивачем.

Суд апеляційної інстанції, скасовуючи рішення суду першої інстанції та задовольняючи позовні вимоги, виходив з того, що позивачем надано всі необхідні та достатні документи для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних № 4 від 12.04.2018, № 1 від 05.04.2018, №6 від 23.04.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних. При цьому, відповідачами не спростовано фактичне виконання спірних операцій та не доведено зворотного, а тому рішення Комісії ГУ ДФС у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №720589/41471253 від 23.05.2018, №725160/41471253 від 24.05.2018, №725157/41471253 від 24.05.2018 є протиправними.

Випадки, які б виключали можливість застосування положень пункту 2 частини другої статті 333 Кодексу адміністративного судочинства України, не вбачається. У касаційні скарзі таких застережень не міститься.

Отже, постанова Третього апеляційного адміністративного суду від 13.03.2019, ухвалена за результатами апеляційного перегляду рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 26.11.2018, не підлягає касаційному оскарженню.

Згідно з пунктом 1 частини першої статті 333 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції відмовляє у відкритті касаційного оскарження у справі, якщо касаційну скаргу подано на судове рішення, що не підлягає касаційному оскарженню.

Враховуючи зазначене, у відкритті касаційного провадження належить відмовити.

Керуючись статтею 333 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

У Х В А Л И В :

Відмовити у відкритті касаційного провадження за касаційною скаргою Головного управління ДФС у Запорізькій області на постанову Третього апеляційного адміністративного суду від 13.03.2019.

Копія ухвали про відмову у відкритті касаційного провадження разом з касаційною скаргою та доданими до скарги матеріалами направити скаржнику, а копію касаційної скарги залишити в суді касаційної інстанції.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддями і оскарженню не підлягає.

Судді Верховного Суду Л.І. Бившева

В.В. Хохуляк

Т.М. Шипуліна

СудКасаційний адміністративний суд Верховного Суду
Дата ухвалення рішення18.04.2019
Оприлюднено19.04.2019
Номер документу81241274
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0840/2707/18

Ухвала від 27.03.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 24.03.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 18.12.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 08.11.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 07.10.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 18.04.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Постанова від 13.03.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чередниченко В.Є.

Ухвала від 27.02.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чередниченко В.Є.

Ухвала від 07.02.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чередниченко В.Є.

Ухвала від 28.01.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чередниченко В.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні