ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08 квітня 2019 року м. ПолтаваСправа № 440/3900/18
ОСОБА_1 окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Сич С.С.,
за участю:
секретаря судового засідання - Гнітько О.О.,
представника позивача - ОСОБА_2,
представника відповідача - ОСОБА_3,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Старнайт" до ОСОБА_1 міської ради, Інспекції по контролю за благоустроєм, екологічним та санітарним станом міста виконавчого комітету ОСОБА_1 міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідачів - Міністерство культури України, про визнання протиправними та скасування рішень, -
В С Т А Н О В И В:
06 листопада 2018 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Старнайт" /надалі - позивач; ТОВ "Старнайт"/ звернулося до ОСОБА_1 окружного адміністративного суду з позовною заявою до ОСОБА_1 міської ради /надалі - відповідач - 1/, Інспекції по контролю за благоустроєм, екологічним та санітарним станом міста виконавчого комітету ОСОБА_1 міської ради /надалі - відповідач - 2/ про: визнання протиправним та скасування рішення ОСОБА_1 міської ради від 19 жовтня 2018 року "Про анулювання дії паспорту прив'язки тимчасової споруди по вул. Соборності, 31", яким анульовано дію паспорту прив'язки пересувної тимчасової споруди - виносних столиків у визначених місцях (майданчиках) для сезонного використання по вул. Соборності, 31, виданого Товариству з обмеженою відповідальністю "Старнайт" від 18.04.2018 року за №01-02-01-16/871-1730; визнання протиправним та скасування припису Інспекції по контролю за благоустроєм, екологічним та санітарним станом міста без номера та дати щодо демонтажу малої архітектурної форми за адресою: м. Полтава, вул. Соборності, 31.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що рішення ОСОБА_1 міської ради від 19 жовтня 2018 року "Про анулювання дії паспорту прив'язки тимчасової споруди по вул. Соборності, 31" є протиправним та таким, що підлягає скасуванню, оскільки: проект цього рішення не було оприлюднено за 10 днів до початку сесії; встановлення тимчасової споруди здійснено відповідно до паспорту прив'язки від 18.04.2018 за №01-02-01-16/871-1730, що дійсний до 31.12.2018; у порушення приписів п. 19 постанови Кабінету Міністрів України від 26.08.2009 №982 відповідач не отримав від позивача погодження на знесення малої архітектурної форми; порушено вимоги ст. 38 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", якою врегульовано порядок знесення самочинно збудованих об'єктів; знесення або демонтаж тимчасових споруд (надалі - ТС) або малих архітектурних форм (надалі - МАФ) не входить до повноважень органів місцевого самоврядування.
Ухвалою ОСОБА_1 окружного адміністративного суду від 12 листопада 2018 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі №440/3900/18, вирішено справу розглядати за правилами загального позовного провадження, призначено підготовче судове засідання на 14:30 год. 04 грудня 2018 року, клопотання представника позивача про витребування доказів задоволено та витребувано від відповідача ОСОБА_1 міської ради засвідчену належним чином копію листа Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у Полтавській області від 17.10.2018 №1016-1.19/2066.
29 листопада 2018 року до суду надійшов відзив ОСОБА_1 міської ради на позов /том 1 а.с. 86-91/, у якому представник відповідача-1 просить відмовити в задоволенні позовних вимог, посилаючись на те, що оскаржуване рішення від 19 жовтня 2018 року "Про анулювання дії паспорту прив'язки тимчасової споруди по вул. Соборності, 31" прийнято на підставі листа Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у Полтавській області від 17.10.2018 №1016-1.19/2066 та керуючись пунктами 8.12, 8.13 Положення про розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на території м. Полтава, затвердженого рішенням 22 сесії ОСОБА_1 міської ради 6 скликання від 18.05.2012, пунктом 2.30 Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 №244, Правил благоустрою міста Полтава, затвердженими рішенням 11 сесії ОСОБА_1 міської ради 7 скликання від 16.06.2017, статтями 25, 26, 59 Закону України "Про місцеве самоврядування". Зазначає, що у разі анулювання дії паспорту прив'язки ТС така ТС підлягає демонтажу згідно припису на демонтаж Інспекції по контролю за благоустроєм, екологічним та санітарним станом міста наданого власнику. Щодо посилання позивача на приписи постанови Кабінету Міністрів України від 26.08.2009 №982 вказує, що вказаний нормативно-правовий акт втратив чинність більш як сім років тому, а тому був нечинним на момент прийняття оскаржуваного рішення.
03 грудня 2018 року до суду надійшов відзив Інспекції по контролю за благоустроєм, екологічним та санітарним станом міста виконавчого комітету ОСОБА_1 міської ради на позов /том 1 а.с. 97-98/, у якому представник відповідача-2 просить відмовити в задоволенні позовних вимог, посилаючись на те, що керуючись рішенням ОСОБА_1 міської ради від 19.10.2018, яким було анульовано дію паспорту прив'язки тимчасової споруди по вул. Соборності, 31, та на підставі п. 97.1 ст. 97 Правил благоустрою міста Полтава, затверджених рішенням ОСОБА_1 міської ради від 24.03.2017, було прийняте рішення про внесення припису ТОВ "Старнайт" з вимогою демонтувати зазначену споруду та привести території до належного (попереднього) стану. Відтак вважає, що Інспекція по контролю за благоустроєм, екологічним та санітарним станом міста діяла в рамках чинного законодавства.
Ухвалою суду від 04 грудня 2018 року на підставі п. 3 ч.2 ст. 181 Кодексу адміністративного судочинства України задоволено клопотання представника позивача та підготовче засідання відкладено до 09:30 27 грудня 2018 року.
Ухвалою суду від 27 грудня 2018 року у зв'язку з неявкою у підготовче засідання представника позивача підготовче засідання відкладено до 15:30 10 січня 2019 року.
10 січня 2019 року до суду подано відповідь на відзив Інспекції по контролю за благоустроєм, екологічним та санітарним станом міста /том 1 а.с. 198-201/, у якій представником позивача зазначено, що Правила благоустрою м. Полтави, на які посилається відповідач-2 у відзиві на позов не зареєстровані у порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України №731 від 28.12.1992, а тому не можуть застосовуватися. Вказано, що відповідно до законодавства Інспекція по контролю за благоустроєм, екологічним та санітарним станом міста не наділена повноваженнями щодо винесення припису з демонтажу ТС.
10 січня 2019 року до суду подано відповідь на відзив ОСОБА_1 міської ради /том 1 а.с. 202-205/, у якій представником позивача зазначено, що у порушення ст. 46 Закону України "Про місцеве самоврядування" рішення сесії про скликання сесії не доведено до відома депутатів та населення у строк не пізніш як 10 днів до сесії. Вважає, що до спірних правовідносин слід застосувати приписи ст. 38 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", якою врегульовано порядок знесення самочинно збудованих об'єктів. Зазначає, що Правила благоустрою м. Полтави, на які посилається відповідач-1 у відзиві на позов не зареєстровані у порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України №731 від 28.12.1992, а тому не підлягають застосуванню.
Ухвалою ОСОБА_1 окружного адміністративного суду від 10 січня 2019 року відмовлено у прийнятті та повернуто заявнику уточнену позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Старнайт".
Ухвалами ОСОБА_1 окружного адміністративного суду від 10 січня 2019 року відмовлено у задоволенні клопотань представника позивача про залучення до участі у справі в якості третьої особи Управління з питань містобудування та архітектури та у витребуванні від останнього доказів; витребувано докази від відповідача ОСОБА_1 міської ради та встановлено строк для їх надання до суду до 21 січня 2019 року; продовжено строк підготовчого провадження у справі №440/3900/18 на тридцять календарних днів; у зв'язку з необхідністю витребування додаткових доказів оголошено перерву у підготовчому судовому засіданні на підставі п. 4 ч. 6 ст. 181 Кодексу адміністративного судочинства України до 14:00 31 січня 2019 року.
21 січня 2019 року до суду надійшли заперечення ОСОБА_1 міської ради на відповідь на відзив /том 2 а.с. 8-13/, у яких представником відповідача-1 зазначено, що Правила благоустрою міста Полтави, затверджені рішенням одинадцятої сесії ОСОБА_1 міської ради сьомого скликання від 16.06.2017, є чинними і обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території. Наголошено, що ні приписами постанови Кабінету Міністрів України від 28.12.1992 №731, якою затверджено Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств, інших органів виконавчої влади, ні Указом Президента України "Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади" від 03 жовтня 1992 №493/92 не передбачено проведення державної реєстрації органами юстиції нормативних рішень органів місцевого самоврядування. Вказує, що проект оскаржуваного рішення було оприлюднено на сайті ОСОБА_1 міської ради 18.10.2019, вказаний проект стосувався вирішення питання розміщення тимчасової споруди на пам'ятці архітектури національного значення "Дворянське зібрання" (охоронний №160035), складової частини пам'ятки архітектури національного значення "Ансамбль Круглої площі" (постанова ОСОБА_3 Міністрів УРСР від 24.08.1963 №970, охоронний №577), за адресою: м. Полтава, вул. Соборності, 31, недопущення її руйнації та дане питання мало значний суспільний резонанс. У зв'язку з чим вважає, що ОСОБА_1 міською радою при оприлюдненні проекту оскаржуваного рішення за один день до сесії дотримано вимоги ст. 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", Закону України "Про доступ до публічної інформації" та приписи Регламенту ОСОБА_1 міської ради.
Ухвалою ОСОБА_1 окружного адміністративного суду від 31 січня 2019 року клопотання відповідача ОСОБА_1 міської ради про залучення третьої особи задоволено. Залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідачів - Міністерство культури України. Запропоновано третій особі у строк до 14 лютого 2019 року надати до суду пояснення щодо позову за правилами, встановленими частинами 2-4 статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України, а іншим учасникам справи - відповідь на такі пояснення завчасно до початку розгляду справи по суті. Підготовче засідання відкладено до 19 лютого 2019 року до 15:30 год.
Ухвалою суду від 19 лютого 2019 року у зв'язку з неявкою представника позивача підготовче засідання відкладено до 10:00 01 березня 2019 року.
Підготовче судове засідання, призначене на 10:00 01 березня 2019 року не відбулось у зв'язку з перебуванням головуючого судді на лікарняному.
Ухвалою суду від 19 березня 2019 року на підставі частини 1 статті 47 Кодексу адміністративного судочинства України прийнято до розгляду та приєднано до матеріалів справи заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Старнайт" про зміну підстав позову від 11.02.2019 /т. 2 а.с. 133-142/.
Ухвалою суду 19 березня 2019 року закрито підготовче провадження та справу призначено до судового розгляду по суті на 10:00 08 квітня 2019 року.
Представник позивача у судовому засіданні 08 квітня 2019 року позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити у повному обсязі.
Представник відповідача-1 ОСОБА_1 міської ради у судовому засіданні 08 квітня 2019 року проти позову заперечував, просив відмовити у задоволенні позовних вимог.
Представник відповідача-2 Інспекції по контролю за благоустроєм, екологічним та санітарним станом міста виконавчого комітету ОСОБА_1 міської ради та представник третьої особи у судове засідання 08 квітня 2019 року не з'явилися, про дату, час та місце судового засідання повідомлені належним чином, про причини неявки у судове засідання не повідомили.
Відповідно до частини 1 статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.
Пунктом 1 частини 3 статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки.
З огляду на вищевикладене, суд дійшов висновку про можливість розгляду справи по суті за відсутності представника відповідача-2 Інспекції по контролю за благоустроєм, екологічним та санітарним станом міста виконавчого комітету ОСОБА_1 міської ради та представника третьої особи.
Суд, заслухавши вступне слово представника позивача та представника відповідача-1 ОСОБА_1 міської ради, дослідивши письмові докази, встановив наступні обставини та спірні правовідносини.
18.04.2018 Управлінням з питань містобудування та архітектури виконавчого комітету ОСОБА_1 міської ради видано ТОВ "Старнайт" паспорт прив'язки "Пересувна тимчасова споруда-виносні столики у визначених місцях (майданчиках) для сезонного використання по вул. Соборності, 31", реєстраційний №01-02-01-16/871-1730 з терміном дії до 31.12.2018 /том 1 а.с. 31-34/.
12.06.2018 головним інспектором будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Полтавській області ОСОБА_4 прийнято рішення №56 про скасування дії паспорта прив'язки пересувної тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності - виносні столики у визначених місцях (майданчиках) для сезонного використання по вул. Соборності, 31 в місті Полтаві під реєстраційним №01-02-01-16/871-1730 від 18 квітня 2018 року /том 1 а.с. 84-85/.
18.10.2018 до ОСОБА_1 міської ради надійшов лист Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Полтавській області від 17.10.2018 №1016-1.19/2066 /том 1 а.с. 82-83/, яким відповідачу-1 надано засвідчену копію рішення №56 від 12.06.2018 та ОСОБА_1 міську раду проінформовано, що за результатами позапланової перевірки рішенням головного інспектора будівельного нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Полтавській області від 12 червня 2018 року №56 дію паспорту прив'язки пересувної тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності - виносні столики у визначених місцях (майданчиках) для сезонного використання по вул. Соборності, 31 в місті Полтава, виданого Управлінням містобудування та архітектури виконавчого комітету ОСОБА_1 міської ради під реєстраційним № 01-01-01-16/871-1730 від 18 квітня 2018 року, скасовано у зв'язку з порушенням вимог послідовності та законності дій і процедур, визначених Порядком розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затвердженим наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства від 21.10.2011 року №244. Зазначене рішення головного інспектора будівельного нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Полтавській області є підставою для анулювання зазначеного паспорту прив'язки. Враховуючи, що відповідно до пункту 8.11 Положення про розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на території м. Полтава, затвердженого рішенням ОСОБА_1 міської ради від 18.05.2012, дія паспорту прив'язки ТС анулюється у разі недотримання вимог паспорта прив'язки при її встановленні, запропоновано негайно розглянути питання щодо анулювання паспорту прив'язки пересувної тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності - виносні столики у визначених місцях (майданчиках) для сезонного використання по вул. Соборності, 31 в місті Полтава, виданого Управлінням містобудування та архітектури виконавчого комітету ОСОБА_1 міської ради під реєстраційним №01-01-01-16/871-1730 від 18 квітня 2018 року у зв'язку із його скасуванням, та у відповідності до пункту 8.13 Положення прийняти відповідне рішення про демонтаж зазначеної споруди.
На підставі листа Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Полтавській області від 17.10.2018 №1016-1.19/2066, керуючись пунктами 8.12, 8.13 Положення про розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на території м. Полтава, затвердженого рішенням двадцять другої сесії ОСОБА_1 міської ради шостого скликання від 18.05.2012, пунктом 2.30 Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 №244, Правилами благоустрою міста Полтава, затвердженими рішенням одинадцятої сесії ОСОБА_1 міської ради сьомого скликання від 16.06.2017, статтями 25, 26, 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", ОСОБА_1 міська рада вирішила:
1. Анулювати дію паспорту прив'язки пересувної тимчасової споруди - виносних столиків у визначених місцях (майданчиках) для сезонного використання по вул. Соборності, 31, виданого ТОВ "Старнайт" від 18.04.2018 № 01-01-01-16/871-1730 (пункт 1).
2. Зобов'язати ТОВ "Старнайт" здійснити демонтаж пересувної тимчасової споруди - виносних столиків у визначених місцях (майданчиках) для сезонного використання по вул. Соборності, 31, за власний рахунок (пункт 2).
3. У разі невиконання пункту 2 цього рішення, інспекції по контролю за благоустроєм, екологічним та санітарним станом міста здійснити організацію демонтажу зазначеної у пункті 1 цього рішення пересувної тимчасової споруди - виносних столиків у визначених місцях (майданчиках) для сезонного використання по вул. Соборності, 31 відповідно до Правил благоустрою міста Полтава, затверджених рішенням одинадцятої сесії ОСОБА_1 міської ради сьомого скликання від 16.06.2017 (пункт 3).
4. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію з питань містобудування, архітектури, розвитку міського господарства, транспорту, розвитку підприємницької діяльності, розвитку міста, інвестицій, туризму (пункт 4) /том 1 а.с. 13/.
На підставі рішення ОСОБА_1 міської ради (вісімнадцята сесія сьомого скликання) від 19.10.2018 Інспекцією по контролю за благоустроєм, екологічним та санітарним станом міста виконавчого комітету ОСОБА_1 міської ради ТОВ "Старнайт" внесено припис "Про порушення державних стандартів, норм і правил у сфері благоустрою населених пунктів, правил благоустрою території населених пунктів", яким зобов'язано ТОВ "Старнайт" терміново демонтувати до 23.11.2018 за власний рахунок тимчасову споруду за адресою: вул. Соборності, 31 та привести зазначену територію до належного (попереднього) стану /том1 а.с. 14/.
Позивач не погодився з рішенням ОСОБА_1 міської ради від 19 жовтня 2018 року "Про анулювання дії паспорту прив'язки тимчасової споруди по вул. Соборності, 31" та приписом Інспекції по контролю за благоустроєм, екологічним та санітарним станом міста щодо демонтажу тимчасової споруди за адресою: м. Полтава, вул. Соборності, 31, у зв'язку з чим звернувся до суду з даним позовом.
Надаючи правову оцінку оскаржуваному рішенню ОСОБА_1 міської ради від 19 жовтня 2018 року "Про анулювання дії паспорту прив'язки тимчасової споруди по вул. Соборності, 31" та припису Інспекції по контролю за благоустроєм, екологічним та санітарним станом міста щодо демонтажу тимчасової споруди за адресою: м. Полтава, вул. Соборності, 31, суд дійшов наступних висновків.
Частиною 1 ст. 6 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" встановлено, що первинним суб'єктом місцевого самоврядування, основним носієм його функцій і повноважень є територіальна громада села, селища, міста.
Відповідно до ч. 1 ст. 10 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.
Частиною 1 ст. 16 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" передбачено, що органи місцевого самоврядування є юридичними особами і наділяються цим та іншими законами власними повноваженнями, в межах яких діють самостійно і несуть відповідальність за свою діяльність відповідно до закону.
Згідно з ч. 1 ст. 18 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" відносини органів місцевого самоврядування з підприємствами, установами та організаціями, що не перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, будуються на договірній і податковій основі та на засадах підконтрольності у межах повноважень, наданих органам місцевого самоврядування законом.
Статтею 25 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" встановлено, що сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.
Перелік питань, які вирішуються виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради визначено статтею 26 цього Закону, серед яких, зокрема, вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин; встановлення відповідно до законодавства правил з питань благоустрою території населеного пункту, забезпечення в ньому чистоти і порядку, торгівлі на ринках, додержання тиші в громадських місцях, за порушення яких передбачено адміністративну відповідальність.
Відповідно до ч. 1 ст. 46 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення), районна, обласна рада проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради.
Частиною 10 ст. 46 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" передбачено, що рішення про скликання сесії ради відповідно до частин четвертої, шостої та восьмої цієї статті доводиться до відома депутатів і населення не пізніш як за 10 днів до сесії, а у виняткових випадках - не пізніш як за день до сесії із зазначенням часу скликання, місця проведення та питань, які передбачається внести на розгляд ради.
Таким чином, вказаною нормою передбачено строк для доведення до відома депутатів і населення рішення про скликання сесії ради відповідно до частин четвертої, шостої та восьмої цієї статті.
Розпорядженням ОСОБА_1 міської ради №69-р від 08.10.2018 "Про скликання вісімнадцятої сесії ОСОБА_1 міської ради сьомого скликання" скликано вісімнадцяту сесію ОСОБА_1 міської ради сьомого скликання 19.10.2018 о 10-й годині у залі засідань ОСОБА_1 міської ради (м. Полтава, вул. Соборності, 36) /том 2 а.с. 76-80/, яке було оприлюднено у газеті "ОСОБА_1 вісник" за 11.10.2018 №41 /том 2 а.с. 81-83/.
Оприлюднення розпорядження ОСОБА_1 міської ради №69-р від 08.10.2018 "Про скликання вісімнадцятої сесії ОСОБА_1 міської ради сьомого скликання" 11.10.2018 не порушує права позивача - юридичної особи, оскільки він не відноситься до осіб, визначених ч. 10 ст. 46 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" (депутати, населення).
Як встановлено судом, 18.10.2018 до ОСОБА_1 міської ради надійшов лист Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Полтавській області від 17.10.2018 №1016-1.19/2066 /том 1 а.с. 82-83/, яким відповідачу-1 надано засвідчену копію рішення №56 від 12.06.2018 та ОСОБА_1 міську раду проінформовано, що за результатами позапланової перевірки рішенням головного інспектора будівельного нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Полтавській області від 12 червня 2018 року №56 дію паспорту прив'язки пересувної тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності - виносні столики у визначених місцях (майданчиках) для сезонного використання по вул. Соборності, 31 в місті Полтава, виданого Управлінням містобудування та архітектури виконавчого комітету ОСОБА_1 міської ради під реєстраційним № 01-01-01-16/871-1730 від 18 квітня 2018 року скасовано у зв'язку з порушенням вимог послідовності та законності дій і процедур, визначених Порядком розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затвердженим наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства від 21.10.2011 року №244. Зазначене рішення головного інспектора будівельного нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Полтавській області є підставою для анулювання зазначеного паспорту прив'язки.
Рішенням головного інспектора будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Полтавській області ОСОБА_4 №56 від 12.06.2018 скасовано дію паспорта прив'язки пересувної тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності - виносні столики у визначених місцях (майданчиках) для сезонного використання по вул. Соборності, 31 в місті Полтаві під реєстраційним №01-02-01-16/871-1730 від 18.04.2018 /а.с. 84-85/ як такого, що прийняте з порушенням вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, вимог послідовності та законності дій і процедур, визначених положеннями Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 №244, порушенням порядку формування форми бланка паспорта прив'язки, визначеного Додатком №1 до Порядку та вимог, визначених п. 2.2 та 2.5 Порядку.
Відповідно до приписів п. 32 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного нагляду, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19.08.2015 № 698, якщо рішення об'єкта нагляду порушує вимоги законодавства у сфері містобудівної діяльності, таке рішення скасовується або його дія зупиняється в разі можливості усунення виявлених порушень. Про скасування або зупинення дії рішення об'єкта нагляду головним інспектором будівельного нагляду приймається рішення за формою згідно з додатком 6, яке надсилається об'єкту нагляду протягом трьох робочих днів з дати його прийняття рекомендованим листом з описом вкладення з повідомленням про вручення. Інформація про скасування або зупинення дії рішення об'єкта нагляду оприлюднюється на офіційному веб-сайті Держархбудінспекції.
Рішення №56 від 12.06.2018, яким скасовано дію паспорта прив'язки пересувної тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності - виносні столики у визначених місцях (майданчиках) для сезонного використання по вул. Соборності, 31 в місті Полтаві під реєстраційним №01-02-01-16/871-1730 від 18.04.2018, на даний час є чинним, доказів скасування вказаного рішення до суду не надано, вказане рішення не є предметом оскарження у даній справі, а відтак, суд відхиляє доводи позивача про неправомірність рішення №56 від 12.06.2018, як такі, що виходять за межі предмету спору у даній справі.
Виконавчий комітет ОСОБА_1 міської ради звернувся до ОСОБА_1 міської ради з листом від 18.10.2018 №04.2.2-04/2/2464вих. з проханням розглянути на засіданнях постійних комісій та включити до порядку денного чергової сесії ОСОБА_1 міської ради проект рішення "Про анулювання дії паспорту прив'язки тимчасової споруди по вул. Соборності, 31", який підготовлений у межах повноважень управлінням з питань містобудування та архітектури /том 2 а.с. 52/, до якого було додано проект рішення, доповідну записку №01-02-01-14/1780 від 18.10.2018 /том 2 а.с. 53-54/, лист Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Полтавській області від 17.10.2018 №1016-1.19/2066 /том 1 а.с. 82-85/, копію паспорту прив'язки пересувної тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності - виносні столики у визначених місцях (майданчиках) для сезонного використання по вул. Соборності, 31 в місті Полтаві від 18.04.2018 за №01-02-01-16/871-1730 /том 2 а.с. 86-92/.
Відповідно до ч. 11 ст. 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування підлягають обов'язковому оприлюдненню та наданню за запитом відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації". Проекти актів органів місцевого самоврядування оприлюднюються в порядку, передбаченому Законом України "Про доступ до публічної інформації", крім випадків виникнення надзвичайних ситуацій та інших невідкладних випадків, передбачених законом, коли такі проекти актів оприлюднюються негайно після їх підготовки.
Згідно з ч. 3 ст. 15 Закону України "Про доступ до публічної інформації" проекти нормативно-правових актів, рішень органів місцевого самоврядування, розроблені відповідними розпорядниками, оприлюднюються ними не пізніш як за 20 робочих днів до дати їх розгляду з метою прийняття.
Таким чином, проекти рішень органів місцевого самоврядування, розроблені відповідними розпорядниками, оприлюднюються ними не пізніш як за 20 робочих днів до дати їх розгляду з метою прийняття, крім випадків виникнення надзвичайних ситуацій та інших невідкладних випадків , передбачених законом, коли такі проекти актів оприлюднюються негайно після їх підготовки.
Проект рішення вісімнадцятої сесії ОСОБА_1 міської ради сьомого скликання "Про анулювання паспорту прив'язки тимчасової споруди по вул. Соборності, 31" був оприлюднений 18.10.2019 на офіційному сайті ОСОБА_1 міської ради та виконавчого комітету у розділі "Документи-Проекти рішення ради" /том 2 а.с. 18-19/.
Об'єкт по вул. Соборності (Жовтневій), 31 у м. Полтаві, за адресою якого видано паспорт прив'язки від 18.04.2018 №01-02-01-16/871-1730, дію якого у свою чергу анульовано оскаржуваним у даній справі рішенням ОСОБА_1 міської ради від 19.10.2018 "Про анулювання дії паспорту прив'язки тимчасової споруди по вул. Соборності, 31", - є об'єктом культурної спадщини - пам'яткою архітектури національного значення "Дворянське зібрання" (1810 р., 1947р.) (охорон. №160035).
Міністерством культури України за результатами огляду об'єкта культурної спадщини - пам'ятки архітектури національного значення "Дворянське зібрання" у м. Полтаві, Полтавської області, внесено ТОВ "Старнайт" припис від 17.10.2018 №820/10-5/74-18 з вимогою негайно припинити проведення будь-яких робіт зі здійснення прибудови до пам'ятки архітектури національного значення "Дворянське зібрання" (охорон. №160035) /том 2 а.с. 101-102/.
Отже, оскільки вказаний вище проект рішення стосувався вирішення питання розміщення тимчасової споруди, яка впритул примикає до пам'ятки архітектури національного значення "Дворянське зібрання" (охоронний №160035), складової частини пам'ятки архітектури національного значення "Ансамбль Круглої площі" (постанова ОСОБА_3 Міністрів УРСР від 24.08.1963 №970, охоронний №577), за адресою: м. Полтава, вул. Соборності, 31, враховуючи ймовірну загрозу руйнації пам'ятки культурної спадщини, суд погоджується з доводами відповідача-1 ОСОБА_1 міської ради про те, що вказаний вище випадок може бути віднесено до невідкладних випадків, встановлених законом, коли проекти рішень органів місцевого самоврядування оприлюднюються негайно після їх підготовки.
Суд зауважує, що вказаний проект рішення був оприлюднений за день до сесії ОСОБА_1 міської ради та суду не надано доказів того, що позивач звертався до відповідача-1 з будь-якими заявами або документами, що стосувалися проекту рішення, які не були розглянуті відповідачем-1 або у задоволенні яких позивачу відмовлено.
Частиною 3 ст. 28 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" передбачено, що розміщення малих архітектурних форм здійснюється відповідно до Закону України "Про благоустрій населених пунктів".
Відповідно до приписів ст. 1 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" благоустрій населених пунктів - це комплекс робіт з інженерного захисту, розчищення, осушення та озеленення території, а також соціально-економічних, організаційно-правових та екологічних заходів з покращання мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму та інше, що здійснюються на території населеного пункту з метою її раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля.
Статтею 2 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" визначено, що благоустрій населених пунктів передбачає: 1) розроблення і здійснення ефективних і комплексних заходів з утримання територій населених пунктів у належному стані, їх санітарного очищення, збереження об'єктів загального користування, а також природних ландшафтів, інших природних комплексів і об'єктів; 2) організацію належного утримання та раціонального використання територій, будівель, інженерних споруд та об'єктів рекреаційного, природоохоронного, оздоровчого, історико-культурного та іншого призначення; 3) створення умов для реалізації прав та виконання обов'язків суб'єктами у сфері благоустрою населених пунктів.
Статтею 5 цього Закону встановлено, що управління у сфері благоустрою населених пунктів здійснюють Кабінет Міністрів України, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства, ОСОБА_3 міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, органи місцевого самоврядування та інші органи влади в межах їх повноважень.
Відповідно до ч. 1 ст. 10 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" до повноважень сільських, селищних і міських рад у сфері благоустрою населених пунктів належить: 1) затвердження місцевих програм та заходів з благоустрою населених пунктів; 2) затвердження правил благоустрою територій населених пунктів; 3) створення в разі необхідності органів і служб для забезпечення здійснення спільно з іншими суб'єктами комунальної власності благоустрою населених пунктів, визначення повноважень цих органів (служб); 4) визначення на конкурсних засадах підприємств, установ та організацій (балансоутримувачів), відповідальних за утримання об'єктів благоустрою.
Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 13 цього Закону до об'єктів благоустрою населених пунктів належать: 1) території загального користування: а) парки (гідропарки, лугопарки, лісопарки, парки культури та відпочинку, парки - пам'ятки садово-паркового мистецтва, спортивні, дитячі, історичні, національні, меморіальні та інші), рекреаційні зони, сади, сквери та майданчики; б) пам'ятки культурної та історичної спадщини; в) майдани, площі, бульвари, проспекти; г) вулиці, дороги, провулки, узвози, проїзди, пішохідні та велосипедні доріжки; ґ) пляжі; д) кладовища; е) інші території загального користування.
Частиною 4 ст. 20 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" встановлено, що рішення місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо благоустрою території певного населеного пункту є обов'язковим для виконання розміщеними на цій території підприємствами, установами, організаціями та громадянами, які на ній проживають.
Відповідно до ч. 1 ст. 34 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" правила благоустрою території населеного пункту (далі - Правила) - нормативно-правовий акт, яким установлюються вимоги щодо благоустрою території населеного пункту.
Рішенням ОСОБА_1 міської ради (одинадцята сесія сьомого скликання) від 16.06.2007 "Про затвердження Правил благоустрою міста Полтава" затверджено Правила благоустрою міста Полтава у новій редакції, яка є додатком до цього рішення /том 1 а.с. 129-152/.
Вказані Правила благоустрою міста Полтава є чинними, доказів визнання їх нечинними або скасування рішення ОСОБА_1 міської ради (одинадцята сесія сьомого скликання) від 16.06.2007 "Про затвердження Правил благоустрою міста Полтава" до суду не надано.
Суд критично оцінює доводи представника позивача про нечинність вказаних Правил з посиланням на не дотримання Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.1992 №731, оскільки відповідно до п. 1 цього Положення державна реєстрація нормативно-правових актів міністерств, інших органів виконавчої влади, які виступають суб'єктами нормотворення , здійснюється відповідно до Указу Президента України від 3 жовтня 1992 р. "Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади" та цього Положення. Однак, ОСОБА_1 міська рада є органом місцевого самоврядування, не є міністерством чи органом виконавчої влади, а тому на відповідача не поширюється дія Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.1992 №731.
Статтею 1 Правил благоустрою міста Полтава визначено, що Правила благоустрою міста Полтава (далі - Правила) - нормативно-правовий акт, яким встановлено порядок комплексного виконання робіт з інженерного захисту, розчищення, осушення та озеленення території, а також соціально-економічних, організаційно-правових та екологічних заходів з покращення мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму та інше, що здійснюється на території міста Полтава з метою її раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля.
Порядок утримання тимчасових споруд унормовано розділом ХІХ Правил благоустрою міста Полтава, відповідно до приписів п. 95.10 ст. 95 яких самовільно встановлені ТС та інші конструкції підлягають демонтажу у спосіб, передбачений чинним законодавством.
Пунктом 96.1 ст. 96 Правил передбачено, що підставою для розміщення ТС є паспорт прив'язки ТС.
Встановлення ТС здійснюється відповідно до паспорта прив'язки. Відхилення від паспорта прив'язки ТС не допускається.
Відповідно до п. 97.1 Демонтаж встановлених ТС для здійснення підприємницької діяльності, збірно-розбірних металевих гаражів, МАФ, антипаркувальних засобів, обмежуючих пристроїв, автолавок, спеціальних конструкцій для розміщення зовнішньої реклами, вивісок та вказівників, здійснюється у випадках, зокрема, у разі закінчення строку дії чи анулювання паспорта привязки, паспорту вивіски (вказівника), інших дозвільних документів.
Рішенням ОСОБА_1 міської ради (двадцять другої сесії шостого скликання) від 18.05.2012 "Про затвердження Положення про розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на території м. Полтава" затверджено Положення про розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на території м. Полтава (додаток № 1) /том 1 а.с. 112-128/.
Відповідно до п. 7.1 цього Положення підставою для розміщення ТС є паспорт прив'язки ТС (додаток 1).
Згідно п. 7.2 Положення про розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на території м. Полтава для оформлення паспорта прив'язки замовник звертається до управління з питань містобудування та архітектури із додатковою заявою щодо оформлення паспорта прив'язки ТС, до якої додає:
- схему розміщення ТС (додаток 1);
- ескізи фасадів ТС у кольорі М 1: 50 (для стаціонарних ТС), які виготовляє суб'єкт господарювання , що має ліцензію на виконання проектних робіт, або архітектор, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат (додаток 1);
- схему благоустрою прилеглої території, складену замовником або суб'єктом підприємницької діяльності, який має відповідну ліцензію, архітектором, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат, відповідно до Закону України "Про благоустрій населених пунктів України";
- договір особистого строкового земельного сервітуту (у випадках, визначених цим Положенням);
- технічні умови щодо інженерного забезпечення (за наявності), отримані замовником у балансоотримувача відповідних інженерних мереж.
Пунктом 8.11 цього Положення передбачено, що дія паспорта прив'язки ТС анулюється за таких умов:
- недотримання вимог паспорта прив'язки при її встановленні;
- невстановлення ТС протягом 6 місяців з дати отримання паспорта прив'язки;
- надання недостовірних відомостей у документах, зазначених у пункті 7.2 цього Положення, під час підготовки паспорта прив'язки;
- закінченням або розірванням договору особистого строкового земельного сервітуту.
Пунктом 8.12 Положення про розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на території м. Полтава встановлено, що призупинення або анулювання дії паспорту прив'язки здійснюється рішенням ОСОБА_1 міської ради про припинення договору особистого строкового сервітуту або договору оренди землі (для стаціонарних ТС), для інших ТС на підставі рішення (протоколу) Комісії. Винесення питання про призупинення або анулювання дії паспорту прив'язки здійснюється управлінням з питань містобудування та архітектури чи іншим органом, представники яких входять до складу Комісії, за наявності інформації про існування обставин, передбачених пунктом 8.10 та п. 8.11 даного Положення.
Відповідно до п. 8.13 Положення у разі анулювання паспорту прив'язки ТС така ТС підлягає демонтажу. Демонтаж ТС здійснюється за рахунок замовника.
Згідно пунктів 2.20, 2.23 Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 № 244, встановлення ТС здійснюється відповідно до паспорта прив'язки.
Після розміщення ТС замовник подає до виконавчого органу сільської, селищної, міської ради або відповідної районної державної адміністрації письмову заяву за формою, наведеною у додатку 2 до цього Порядку, у якій зазначає, що він виконав вимоги паспорта прив'язки.
Таким чином, оскільки підставою для розміщення ТС є паспорт прив'язки ТС (додаток 1), заяву за формою, наведеною у додатку 2 до цього Порядку про виконання вимог паспорта прив'язки після розміщення ТС позивач не подавав, а отже, розміщення не було завершено, зважаючи, що рішенням головного інспектора будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Полтавській області ОСОБА_4 №56 від 12.06.2018 скасовано дію паспорта прив'язки пересувної тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності - виносні столики у визначених місцях (майданчиках) для сезонного використання по вул. Соборності, 31 в місті Полтаві під реєстраційним №01-02-01-16/871-1730 від 18.04.2018 /а.с. 84-85/, суд погоджується з доводами відповідача-1 про наявність підстав для анулювання дії паспорта прив'язки ТС, оскільки за відсутності паспорту прив'язки ТС відсутні і підстави для встановлення тимчасової споруди, тобто наявна підстава для анулювання паспорту прив'язки, що полягає у недотриманні вимог паспорта прив'язки при її встановленні
Позивачем надано до суду копію договору оренди землі від 06.07.2016, укладеного між ОСОБА_1 міською радою (орендодавець) та ТОВ "Старнайт" (орендар), за умовами якого орендодавець на підставі рішення п'ятої сесії ОСОБА_1 міської ради сьомого скликання від 16.06.2016 "Про надання земельних ділянок, передачу у користування та продовження права користування земельними ділянками" надає, а орендар приймає в оренду земельну ділянку для експлуатації та обслуговування нежитлових будівель, яка знаходиться за адресою: Україна, Полтавська область, м. Полтава, вул. Соборності, 31, площею 1494 кв.м згідно з планом (схемою) земельної ділянки, що є додатком до цього договору, кадастровий номер земельної ділянки 5310137000:15:006:0342 /том 1 а.с. 35-38/.
Таким чином, за вказаним вище договором оренди землі від 06.07.2016 земельна ділянка передана для експлуатації та обслуговування нежитлових будівель, які знаходяться за адресою: Україна, Полтавська область, м. Полтава, вул. Соборності, 31, а не для розміщення тимчасової споруди, паспорт прив'язки на яку було видано 18.04.2018 та скасовано 12.06.2018.
Відтак, анулювання дії паспорту прив'язки було здійснено рішенням ОСОБА_1 міської ради без припинення договору оренди землі від 06.07.2016, а отже оскаржуваним рішенням не порушено право позивача на оренду земельної ділянки за адресою: Україна, Полтавська область, м. Полтава, вул. Соборності, 31, площею 1494 кв.м.
Частиною 1, 2 статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" встановлено, що рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос.
Відповідно до п. 1.6 Регламенту ОСОБА_1 міської ради сьомого скликання, затвердженого рішенням ОСОБА_1 міської ради (позачергова друга сесія сьомого скликання) від 25.12.2015 "Про Регламент ОСОБА_1 міської ради", сесія ОСОБА_3 є правомочною, якщо на її пленарному засіданні бере участь більше половини депутатів від загального складу ОСОБА_3 /том 2 а.с. 55, 57/.
Як вбачається з протоколу вісімнадцятої сесії ОСОБА_1 міської ради сьомого скликання від 19.10.2018 у її пленарному засіданні брали участь 32 депутати із 42 депутатів ОСОБА_1 міської ради /том 2 а.с. 20-48/.
Рішенням вісімнадцятої сесії ОСОБА_1 міської ради сьомого скликання від 19.10.2018 включено до порядку денного додаткові питання, зокрема, питання № 67 "Про анулювання дії паспорту прив'язки тимчасової споруди по вул. Соборності, 31", що підтверджується протоколом вісімнадцятої сесії ОСОБА_1 міської ради сьомого скликання від 19.10.2018 та списком поіменного голосування від 19.10.2018 про включення до порядку денного додаткових питань ("за" - 31 депутат, "проти" - 0; "утрималось" - 0; "не голосувало" - 1 депутат) /том 2 а.с. 20-48, 49/, а також затверджено порядок денний пленарного засідання зі змінами /том 2 а.с. 50/.
Рішення ОСОБА_1 міської ради від 19 жовтня 2018 року "Про анулювання дії паспорту прив'язки тимчасової споруди по вул. Соборності, 31" прийнято на пленарному засіданні після обговорення цього рішення більшістю депутатів від загального складу ОСОБА_1 міської ради ("за" - 28 депутатів, "проти" - 0; "утрималось" - 2 депутати; "не голосувало" - 2 депутати), що підтверджується протоколом вісімнадцятої сесії ОСОБА_1 міської ради сьомого скликання від 19.10.2018 та списком поіменного голосування 67. Про анулювання дії паспорту прив'язки тимчасової споруди по вул. Соборності, 31 від 19.10.2018 /том 2 а.с. 20-48, 51/.
Суд не бере до уваги доводи позивача з посиланням на приписи Порядку розміщення малих архітектурних форм для провадження підприємницької діяльності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.08.2009 №982, оскільки вказаний нормативно-правовий акт втратив чинність з 06.06.2011 згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 25 травня 2011 року N 548, а тому не підлягає застосуванню до спірних правовідносин.
Суд також не бере до уваги надану представником позивача копію висновку №546 судової будівельно-технічної експертизи по кримінальному провадженню №12017170040001682, складений 02.10.2017 /том 1 а.с. 153-168, 184-198/, оскільки предметом дослідження вказаного висновку був, зокрема, паспорт прив'язок "Тимчасова споруда-майданчик з накриттям по вул. Соборності, 31", виданий виконавчим комітетом управління з питань містобудування та архітектури ОСОБА_1 міської ради 22.07.2016, тоді як оскаржуваним рішенням ОСОБА_1 міської ради анульовано дію іншого паспорту прив'язки "Пересувна тимчасова споруда - виносні столики у визначених місцях (майданчиках) для сезонного використання по вул. Соборності, 31", виданого ТОВ "Старнайт" 18.04.2018 за реєстраційним № 01-01-01-16/871-1730.
Суд критично оцінює доводи позивача з посиланням на ст. 38 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", якою встановлено порядок знесення самочинно збудованих об'єктів, оскільки на спірні правовідносини поширюються приписи ст. 28 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", частинами 3, 4 якої визначено, що розміщення малих архітектурних форм здійснюється відповідно до Закону України "Про благоустрій населених пунктів". Розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності здійснюється в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.
У свою чергу, п. 2.30 Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 № 244, передбачено, що у разі закінчення строку дії, анулювання паспорта прив'язки, самовільного встановлення ТС така ТС підлягає демонтажу.
Згідно п. 9.1 Положення про розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на території м. Полтава демонтаж встановлених тимчасових споруд здійснюється у випадках, зокрема, анулювання паспорту прив'язки.
Пунктом 9.2 цього Положення передбачено, що тимчасова споруда для здійснення підприємницької діяльності, збірно-розбірний металевий гараж, МАФ, антипаркувальний засіб, обмежуючий пристрій, авто лавка, спеціальна конструкція для розміщення зовнішньої реклами, вивіска та вказівник підлягає демонтажу згідно припису на демонтаж інспекції по контролю за благоустроєм, екологічним та санітарним станом міста наданого власнику.
Підсумовуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що оскаржуване рішення ОСОБА_1 міської ради від 19 жовтня 2018 року "Про анулювання дії паспорту прив'язки тимчасової споруди по вул. Соборності, 31" та припис Інспекції по контролю за благоустроєм, екологічним та санітарним станом міста щодо демонтажу тимчасової споруди за адресою: м. Полтава, вул. Соборності, 31 прийняті відповідачами на підставі, у межах повноважень, у спосіб, що визначені законодавством України, та з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішень.
Таким чином, позовні вимоги необґрунтовані та задоволенню не підлягають.
У зв'язку з відмовою у задоволенні позову підстави для розподілу судових витрат відсутні.
На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 3, 6-10, 241-245 Кодексу адміністративного судочинства України, -
В И Р І Ш И В:
У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Старнайт" (ідентифікаційний код 38439670, вул. Небесної Сотні, 13, м. Полтава, 36020) до ОСОБА_1 міської ради (ідентифікаційний код 24388285, вул. Соборності, 36, м. Полтава, 36000), Інспекції по контролю за благоустроєм, екологічним та санітарним станом міста виконавчого комітету ОСОБА_1 міської ради (ідентифікаційний код 21044556, вул. Анатолія Кукоби, 39, м. Полтава, 36022), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідачів - Міністерство культури України (ідентифікаційний код 37535703, вул. Івана Франка, 19, м. Київ, 01601), про визнання протиправними та скасування рішень - відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення до Другого апеляційного адміністративного суду.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності Кодексу адміністративного судочинства України в редакції Закону України від 03.10.2017 № 2147-VIII.
Повне рішення складено 18 квітня 2019 року.
Суддя С.С. Сич
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.04.2019 |
Оприлюднено | 21.04.2019 |
Номер документу | 81277713 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
С.С. Сич
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні