Ухвала
від 19.04.2019 по справі 526/630/19
ГАДЯЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 526/630/19

Провадження № 1-кс/526/398/2019

У Х В А Л А

іменем України

19 квітня 2019 року слідчий суддя Гадяцького районного суду Полтавської області ОСОБА_1 ,

з участю секретаря ОСОБА_2 ,

розглянувши клопотання заступника начальника СВ Гадяцького ВП ГУНП в Полтавській області майора поліції ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до документів у кримінальному провадженні, внесеному до ЄРДР за № 42018171260000107 від 07.11.2018 року за ч.1 ст.367 КК України,-

встановив:

Заступник начальникаСВ ГадяцькогоВП ГУНПв Полтавськійобласті майорполіції ОСОБА_3 за погодженнямпрокурора Гадяцькоговідділу Миргородськоїмісцевої прокуратури ОСОБА_4 звернулася зклопотанням протимчасовий доступдо документів,в якомузазначає,що вкримінальному провадженні№42018171260000107встановлено фактичнідані,які вказуютьна те,що протягом2018року службовимиособами ІНФОРМАЦІЯ_1 (кодЄДРПОУ НОМЕР_1 )було неодноразовогрубо порушеновимоги статті2Закону України«Про публічнізакупівлі» від 05.12.2015 № 922-VIII (далі Закон).

За відсутності термінової необхідності (нагальної потреби) службові особи зазначеного відділу уклали договори про придбання комп`ютерів, твердого палива (вугілля, паливної деревини), електронних (інтерактивних) дошок, шкільних меблів на суму понад 200 тис. грн. щодо кожного виду товару без проведення конкурсної процедури, внаслідок чого здійснено закупівлю цих товарів за бюджетні кошти за явно неконкурентними цінами, що призвело до заподіяння істотної шкоди державним інтересам, розмір якої встановлюється.

Таким чином, за наявності об`єктивної можливості передбачити та спланувати необхідність здійснення у 2018 році закупівель за бюджетні кошти на конкурентних засадах товарів для забезпечення освітніх потреб у навчальних закладах Гадяцького району, заходів до планування у встановленому законом порядку відповідних закупівель службовими особами ІНФОРМАЦІЯ_1 вжито не було, внаслідок чого бюджетні кошти використано неефективно.

Так, усупереч вимог положень статей 2, 20-32 Закону в 2018 році без проведення процедури відритих торгів, за наявності підстав для її проведення, ІНФОРМАЦІЯ_1 укладено договори

купівлі-продажу (поставки) майна закладам освіти Гадяцького району із пов`язаними між собою юридичними особами Товариствами з обмеженою відповідальністю:

- « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄРПОУ НОМЕР_2 ),

- «МОБІ ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄРПОУ НОМЕР_3 ),

- « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код ЄРПОУ НОМЕР_4 ),

а також із фізичними особами-підприємцями:

- ОСОБА_5 ,

- ОСОБА_6 ,

- ОСОБА_7 .

Так, у 2018 році службовими особами ІНФОРМАЦІЯ_1 всупереч вимог Закону укладено такі договори:

І. Щодо придбання комп`ютерної техніки 7 договорів на суму 427194,9 грн., зокрема із:

- ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » 2 договори на суму 251784,9 грн.

- ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » 2 договори на суму 127080 грн.;

- ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » 1 договір на суму 18059 грн.

ІІ. Щодо придбання твердого палива/деревини 12 договорів на суму 1571 503 грн., з них щодо придбання:

-вугілля кам`яногомарки ДГ(13-100) 2договори насуму 324829грн.із Товариством з обмеженою відповідальністю « ІНФОРМАЦІЯ_2 »;

- паливної деревини 10 договорів на суму 1246 674 грн. із фізичними особами-підприємцями ОСОБА_5 (5 договорів), ОСОБА_6 (2 договори), ОСОБА_7 (3 договори).

ІІІ. Щодо придбання інтерактивних (електронних) дошок 4 договори на суму 540 520 грн., зокрема із:

- ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » 3 договори на суму 475 000 грн.;

- ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » 1 договір на суму 65 520 грн.

ІV. Щодо придбання шкільних меблів (комплектів парт та стільців для початкової школи) 2 договори на суму 322 844 грн., обидва договори укладено із ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 ».

Викладені обставини свідчать про наявність службової недбалості службових осіб ІНФОРМАЦІЯ_1 , що завдало істотну шкоду охоронюваним законом державним інтересам, оскільки такі діяння службових осіб призвели до зайвих витрат коштів держави на користь суб`єктів приватної форми власності, розмір яких має бути встановлений у ході досудового розслідування.

Для встановлення розміру шкоди охоронюваним законом державним інтересам необхідно отримати повні та точні відомості, які стосуються здійснення у 2018 році ІНФОРМАЦІЯ_1 закупівель товарів за державні (бюджетні) кошти у перелічених вище юридичних осіб та фізичних осіб підприємців. Також належить встановити, хто саме із числа службових осіб відділу освіти перерахував кошти за придбання товарів не на конкурентних засадах.

Повні такі відомості щодо здійснення у 2018 році ІНФОРМАЦІЯ_1 закупівель товарів за державні (бюджетні) кошти у перелічених вище юридичних осіб та фізичних осіб підприємців, а також оплати за ці товари маються лише в адміністративному корпусі ІНФОРМАЦІЯ_1 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), яке розташоване по АДРЕСА_1 , начальником якого є ОСОБА_8 .

Отже, у ІНФОРМАЦІЯ_1 в обов`язковому порядку мають бути:

- договори, які були укладені в 2018 році, про придбання у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » комп`ютерів, у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » комп`ютерів, інтерактивних (електронних) дошок, комплектів парт та стільців для початкової школи, у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » комп`ютерів, інтерактивних (електронних) дошок, у Приватного виробничо-комерційного малого підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_5 » вугілля кам`яного, у фізичних осіб підприємців ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 твердого палива (паливної деревини), у фізичних осіб підприємців ОСОБА_9 та ОСОБА_10 комп`ютерів;

- рахунки, рахунки-фактури,специфікації, видаткові накладні про отримання товарів за вказаними вище договорами та їх оприбуткування, передачу в підзвіт матеріально-відповідальним особам, платіжні доручення про оплату протягом 2018-2019 рр. товарів за договорами, що були укладені в 2018 році, про придбання у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » комп`ютерів, у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » комп`ютерів, інтерактивних (електронних) дошок, комплектів парт та стільців для початкової школи, у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » комп`ютерів, інтерактивних (електронних) дошок, у Приватного виробничо-комерційного малого підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_5 » вугілля кам`яного, у фізичних осіб підприємців ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 твердого палива (паливної деревини), у фізичних осіб підприємців ОСОБА_9 та ОСОБА_10 комп`ютерів;

- документи, в яких визначені службові/посадові/функціональні обов`язки (посадові інструкції тощо) осіб, які виконували обов`язки головного бухгалтера відділу ІНФОРМАЦІЯ_6 та начальника цього відділу, починаючи з 01.07.2017 та по даний час;

- документи, в яких зафіксована необхідність придбання та кількісні розрахунки такої потреби в придбанні комп`ютерів, твердого палива (вугілля, паливної деревини), електронних (інтерактивних) дошок, шкільних меблів для навчальних закладів Гадяцького району (заяви, клопотання, прохання, довідки, акти, листи та інші документи з питань обґрунтування необхідності здійснення відповідних закупівель);

- документи, на підставі яких у 2018 році ІНФОРМАЦІЯ_7 було укладено договори про придбання у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » комп`ютерів, у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » комп`ютерів, інтерактивних (електронних) дошок, комплектів парт та стільців для початкової

школи, у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » комп`ютерів, інтерактивних (електронних) дошок, у Приватного виробничо-комерційного малого підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_5 » вугілля кам`яного, у фізичних осіб підприємців ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 твердого палива (паливної деревини), у фізичних осіб підприємців ОСОБА_9 та ОСОБА_10 комп`ютерів (листи-пропозиції, листи-запити та інші документи, в яких зафіксовано відомості про здійснення пошуку контрагентів, про здійснення переговорів перед укладенням договорів та документи з реєстрації таких документів при закупівлі зазначеного вище майна).

Перелічені документи мають значення для повного, об`єктивного, всебічного розслідування кримінального провадження та можуть виступати в якості речових доказів по кримінальному провадженні. При витребуванні відомостей в порядку ст.93 КПК України начальник ІНФОРМАЦІЯ_7 ОСОБА_8 не вказала, хто саме у 2018 році з числа працівників очолюваного відділу безпосередньо вів переговори та контактував із приводу закупівель товарів із представниками ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 , а також із фізичними особами-підприємцями ОСОБА_5 , ОСОБА_6 та ОСОБА_7 , що вказує на те, що такі особи необхідно встановлювати експертним шляхом. У зв`язку з цим, лише шляхом проведення почеркознавчих експертиз можливо буде встановити, ким саме вчинено підписи на відповідних документах (встановити приналежність підписів на документах).

Іншими способами встановити та довести обставини, які необхідно довести за допомогою зазначених вище документів, неможливо, а тому виникла необхідність в отриманні до них тимчасового доступу.

Заступник начальника СВ у судовому засіданні клопотання підтримала та просила його задовольнити.

Вивчивши клопотання та докази, якими обґрунтовується клопотання, заслухавши пояснення слідчого, приходжу до наступних висновків.

Згідно витягу з Єдиного реєстру досудових розслідувань щодо кримінального провадження вбачається, що 07.11.2018 року відповідно доКПК Українидо ЄРДР внесено відомості про виявлення ознак кримінального правопорушення за ч. 1ст.367 КК України(кримінальне провадження № 42018171260000107).

Згідно ч. 6ст. 163 КПК Українивстановлено, що слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.

У поданому клопотанні та доданих документах слідчим обґрунтовано доведено, що вказані документи мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, та можуть бути використані як докази, а іншим способом довести вказані обставини не можливо.

За таких обставин клопотання слідчого про тимчасовий доступ до документів, підлягає задоволенню.

Враховуючи вищевикладене, керуючись ст. ст.160,163 КПК України, -

ухвалив:

Клопотання заступника начальника СВ Гадяцького ВП ГУНП в Полтавській області майора поліції ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до документів задовольнити.

Надати заступникуначальника СВГадяцького ВПГУНП вПолтавській областімайору поліції ОСОБА_3 тимчасовийдоступ додокументів ізможливістю вилученняїх оригіналів, а саме доступ до документів, які знаходяться в адміністративному корпусі ІНФОРМАЦІЯ_1 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), який розташований по АДРЕСА_1 та начальником якого є ОСОБА_8 (тел. моб. НОМЕР_5 ), а саме до:

- договорів, які були укладені в 2018 році, про придбання у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » комп`ютерів, у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » комп`ютерів, інтерактивних (електронних) дошок, комплектів парт та стільців для початкової школи, у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » комп`ютерів, інтерактивних (електронних) дошок, у Приватного виробничо-комерційного малого підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_5 » вугілля кам`яного, у фізичних осіб підприємців ОСОБА_5 ,

ОСОБА_6 , ОСОБА_7 твердого палива (паливної деревини), у фізичних осіб підприємців ОСОБА_9 та ОСОБА_10 комп`ютерів;

-актів приймання-передачі,рахунків,рахунків-фактур,специфікацій,видаткових накладнихпро цінута найменуванняпридбаних товарівза вказанимивище договорамита документівз їхотримання таоприбуткування,передачу впідзвіт матеріально-відповідальнимособам,до платіжнихдоручень про оплату протягом 2018-2019 рр. відповідних товарів за договорами, що були укладені в 2018 році, про придбання у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » комп`ютерів, у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » комп`ютерів, інтерактивних (електронних) дошок, комплектів парт та стільців для початкової школи, у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » комп`ютерів, інтерактивних (електронних) дошок, у Приватного виробничо-комерційного малого підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_5 » вугілля кам`яного, у фізичних осіб підприємців ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 твердого палива (паливної деревини), у фізичних осіб підприємців ОСОБА_9 та ОСОБА_10 комп`ютерів;

- документів, в яких визначені службові/посадові/функціональні обов`язки (посадові інструкції тощо) осіб, які виконували обов`язки головного бухгалтера відділу ІНФОРМАЦІЯ_6 та начальника цього відділу, починаючи з 01.07.2017 та по 18.04.2019;

- документів, в яких зафіксована необхідність придбання та кількісні розрахунки такої потреби в придбанні комп`ютерів, твердого палива (вугілля, паливної деревини), електронних (інтерактивних) дошок, шкільних меблів для навчальних закладів Гадяцького району (заяви, клопотання, прохання, довідки, акти, листи та інші документи з питань обґрунтування необхідності здійснення відповідних закупівель);

- документів, на підставі яких у 2018 році ІНФОРМАЦІЯ_7 було укладено договори про придбання у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » комп`ютерів, у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » комп`ютерів, інтерактивних (електронних) дошок, комплектів парт та стільців для початкової

школи, у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » комп`ютерів, інтерактивних (електронних) дошок, у Приватного виробничо-комерційного малого підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_5 » вугілля кам`яного, у фізичних осіб підприємців ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 твердого палива (паливної деревини), у фізичних осіб підприємців ОСОБА_9 та ОСОБА_10 комп`ютерів (листи-пропозиції, листи-запити та інші документи, в яких зафіксовано відомості про здійснення пошуку контрагентів, про здійснення переговорів перед укладенням договорів та документи з реєстрації таких документів при закупівлі зазначеного вище майна),

а також вилучення копій службових /посадових/ функціональних обов`язків (посадових) інструкцій, зокрема осіб, які виконували обов`язки головного бухгалтера відділу ІНФОРМАЦІЯ_6 та начальника відділу, починаючи з 01.07.2017 року та по 18.04.2019 року.

Строк дії ухвали - до 19 травня 2019 року включно.

У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на тимчасовий доступ до документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннямКПК Україниз метою відшукання та вилучення зазначених документів.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

СудГадяцький районний суд Полтавської області
Дата ухвалення рішення19.04.2019
Оприлюднено17.02.2023
Номер документу81315798
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —526/630/19

Ухвала від 23.12.2019

Кримінальне

Гадяцький районний суд Полтавської області

Киричок С. А.

Ухвала від 23.12.2019

Кримінальне

Гадяцький районний суд Полтавської області

Киричок С. А.

Ухвала від 23.12.2019

Кримінальне

Гадяцький районний суд Полтавської області

Киричок С. А.

Ухвала від 06.11.2019

Кримінальне

Гадяцький районний суд Полтавської області

Киричок С. А.

Ухвала від 07.11.2019

Кримінальне

Гадяцький районний суд Полтавської області

Киричок С. А.

Ухвала від 19.04.2019

Кримінальне

Гадяцький районний суд Полтавської області

Киричок С. А.

Ухвала від 25.03.2019

Кримінальне

Гадяцький районний суд Полтавської області

Киричок С. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні