Рішення
від 18.04.2019 по справі 200/2532/19-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

18 квітня 2019 р. Справа№200/2532/19-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Чучка В.М., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ПРОЕКТ ІНВЕСТ А до Головного управління ДФС у Донецькій області та Державної фіскальної служби України, про визнання протиправним і скасування рішення та зобов'язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

У лютому 2019 року Товариство з обмеженою відповідальністю ПРОЕКТ ІНВЕСТ А (далі - позивач) звернулось до Донецького окружного адміністративного суду із позовом до Головного управління ДФС у Донецькій області (надалі - ГУ ДФС, відповідач-1), Державної фіскальної служби України (надалі - ДФС України, відповідач-2) про:

- визнання протиправним і скасування рішення Головного управління ДФС у Донецькій області від 15.01.2019 року №1051665/42033062 про відмову в реєстрації податкової накладної №6 від 12.12.2018 року;

- визнання протиправним і скасування рішення Головного управління ДФС у Донецькій області від 15.01.2019 року №1051666/42033062 про відмову в реєстрації податкової накладної №7 від 18.12.2018 року;

- зобов'язання Державної фіскальної служби України зареєструвати податкову накладну № 6 від 12.12.2018 року та податкову накладну № 7 від 18.12.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позовні вимоги мотивовані тим, що позивач отримав квитанцію, згідно якої податкову накладну №6 від 12.12.2018 року ДФС України прийнято, але реєстрацію зупинено та одночасно запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, оскільки податкова накладна відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Так само і з тих же мотивів ДФС України було зупинено реєстрацію податкової накладної №7 від 18.12.2018 року. З підстав ненадання платником податку копій документів ( договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції , первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні ), Комісія ДФС своїми рішеннями від 15.01.2019 року №1051665/42033062 і №1051666/42033062 відмовила у проведенні реєстрації вказаних податкових накладних, які були оскаржені позивачем в адміністративному порядку, однак рішеннями Комісії з питань розгляду скарг ДФС України від 28.01.2019 року №5182/42033062/2 та №5179/42033062/2 скарги залишені без задоволення, а оскаржувані рішення ГУ ДФС у Донецькій області - без змін. Такі рішення відповідачів позивач вважає протиправними, незаконними та такими, що підлягають скасуванню у судовому порядку.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 21 лютого 2019 року відкрито провадження у справі № 200/2532/19-а, за правилами спрощеного позовного провадження, без проведення судового засідання та повідомлення осіб (виклику) учасників справи. В ухвалі було запропоновано відповідачам у п'ятнадцятиденний строк з моменту отримання ухвали про відкриття провадження у справі надати суду відзив на позовну заяву зі всіма доказами на його підтвердження, які наявні у відповідача.

У відзивах на позов представник відповідачів зазначив, що відповідно до п. 23 Порядку зупинення реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, комісією ГУ ДФС у Донецькій області, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК або відмову в такій реєстрації, проаналізовано пояснення та копії документів, які надані позивачем, прийняте рішення про відмову у реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних з причин ненадання копій первинних документів, а саме: договорів, довіреностей, накладних, актів прийняття-передачі товару, документів підтверджуючих повноваження осіб, документів щодо постачання, зберігання, транспортування, розвантаження товару. Підприємство ТОВ ПРОЕКТ ІНВЕСТ А за рішенням комісії ГУ ДФС у Донецькій області, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, було внесено до Переліку ризикових платників податку за критеріями дата реєстрації платником на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації , наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником . Надати витяги з протоколів засідання комісії, на яких підприємство було включено до Переліку ризикових платників податку відповідачі не мають можливості у зв'язку із вилученням 28.11.2018 року вказаних документів управлінням з розслідування кримінальних проваджень у сфері економіки Головного слідчого управління Генеральної прокуратури України відповідно до ухвали Печерського районного суду міста Києва по справі №757/58426/18-к. Таким чином, Комісією в составі ГУ ДФС у Донецькій області прийняті законні та обґрунтовані рішення від 15.01.2019 року №1051665/42033062, №1051666/42033062 про зупинення реєстрації податкових накладних №6 від 12.12.2018 року та №7 від 18.12.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних. Враховуючи викладене, представник відповідачів просив відмовити у задоволенні позову у повному обсязі.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 18 квітня 2019 року представнику відповідачів відмовлено у задоволенні клопотання про розгляд справи за правилами загального позовного провадження.

За приписами частини 5 статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

Враховуючи відсутність клопотань сторін щодо розгляду справи у судовому засіданні, справа розглядається за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання та повідомлення сторін.

Дослідивши докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, суд встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю ПРОЕКТ ІНВЕСТ А зареєстровано в якості юридичної особи 30.03.2018 за номером 1 277 102 0000 006682, перебуває на податковому обліку в Слов'янській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області і є платником податку на додану вартість (а.с. 11, 12, 120-121).

Господарську діяльність позивач здійснює згідно зі статутом, затвердженим протоколом зборами засновників №1 від 05.09.2018 року (а.с. 52-65).

Згідно податковим розрахункам сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (форма 1ДФ) за 4 квартал 2018 року, перелік працівників позивача складався з 7 фізичних осіб (а.с. 102).

Як встановлено судом з матеріалів справи, 06.12.2018 року між Товариством з обмеженою відповідальністю ПРОЕКТ ІНВЕСТ А (постачальник) і Товариством з обмеженою відповідальністю Чайка (покупець) був укладений договір №061218, за умовами якого постачальник зобов'язується поставити покупцю вугілля (далі - товар) згідно Специфікації, яка є невід'ємною частиною цього Договору, а покупець - прийняти й оплатити товар на умовах даного Договору. Кількість товару, асортимент і ціна зазначені в Специфікації, товар поставляється постачальником відповідно до письмової заявки покупця за адресою: 84401, м. Лиман, вул. Соснова, 15. Оплата заявленого товару здійснюється безготівковим банківським переказом покупцем протягом 5 банківських днів після фактичного отримання товару. Договір діє до 31.12.2018 року (а.с. 21-22).

Відповідно до витягу з Єдиного державного юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с. 122-124) ТОВ Чайка є юридичною особою, зареєстроване за адресою: 84401, Донецька область, м. Лиман, вулиця Соснова, 15, ідентифікаційний код юридичної особи 13544204, інформації відносно відсутності за юридичною адресою, припинення, знаходження в стані ліквідації наведений витяг не містить.

Факт поставки підтверджується Специфікацією від 10.12.2018 року, видатковою накладною №23 від 10.12.2018 року, а транспортування товару - товарно-транспортною накладною №23 від 10.12.2018 року (а.с. 22-24).

Факт оплати підтверджується платіжним дорученням №6389 від 12.12.2018 року та випискою банку (а.с. 25, 97).

Згідно акту звіряння станом на 27.02.2019 року заборгованість відсутня (а.с. 74).

Позивачем виписана податкова накладна №6 від 12.12.2018 року на суму 90 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 15 000,00 грн. (а.с. 13).

Як слідує з договору №071218 від 07.12.2018 року, ТОВ ПРОЕКТ ІНВЕСТ А (постачальник) зобов'язується поставити ТОВ Слов'янська Хохлушка (покупець) вугілля (товар) згідно Специфікації, яка є невід'ємною частиною цього договору, а ТОВ Слов'янська Хохлушка прийняти і оплатити товар на умовах даного договору. Кількість товару, асортимент і ціна зазначені в Специфікації. Форма та вид розрахунків - безготівковий банківський переказ. Покупець робить передоплату 50% заявленого товару, останні 50% протягом 3 (трьох) банківських днів після фактичного отримання товару. Договір діє до 31.12.2019 року (а.с 26-27).

Відповідно до витягу з Єдиного державного юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с. 127-128) ТОВ Слов'янська Хохлушка є юридичною особою, зареєстроване за адресою: 84137, Донецька область, Слов'янський район, село Маяки, вулиця Лісна, будинок 1 А, ідентифікаційний код юридичної особи 40734352, інформації відносно відсутності за юридичною адресою, припинення, знаходження в стані ліквідації наведений витяг не містить.

Факт поставки підтверджується видатковими накладними, а транспортування товару - товарно-транспортними накладними №24 від 12.12.2018 року і №32 від 18.12.2018 року (а.с. 28-31).

Факт оплати підтверджується платіжним дорученням №1917 від 18.12.2018 року та випискою банку (а.с. 33, 96).

Згідно акту звіряння станом на 27.02.2019 року заборгованість відсутня (а.с. 95).

Позивачем виписана податкова накладна №7 від 18.12.2018 року на суму 248 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 41 333,33 грн. (а.с. 16).

Для виконання вказаних договорів, між позивачем та ТОВ Виробничо-комерційна фірма НЕКСТРЕЙД укладено договір №1/08-18 від 01.08.2018 року на поставку вугільної продукції, згідно якому Товариство з обмеженою відповідальністю Виробничо-комерційна фірма НЕКСТРЕЙД (постачальник) зобов'язується поставити (передати у власність) позивачу (покупець), а покупець прийняти і оплатити вугільну продукцію (товар), об'єм поставки, марочний склад, ціна і якість якого узгоджуються сторонами під час укладання даного договору і оформляється окремими специфікаціями, які є невід'ємною частиною даного договору. Якість товару, що поставляється повинна вказуватись у специфікаціях і додаткових угодах до даного договору. Товар поставляється покупцю партіями в полувагонах навалом. Факт відвантаження підтверджується шляхом передачі покупцю залізничної накладної і сертифіката якості на відвантажений товар. По кожній партії товару продавець зобов'язаний надати покупцю сертифікат якості, накладну, акт приймання-передачі. Покупець здійснює 100% оплату партії, що поставляється, а також з/д тарифу і послуг експедитора протягом 2-х календарних днів з моменту заходу партії на станції призначення. Договір діє до 31.12.2018 року (а.с. 34-35).

Відповідно до витягу з Єдиного державного юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с. 125-126) Товариство з обмеженою відповідальністю Виробничо-комерційна фірма НЕКСТРЕЙД є юридичною особою, зареєстроване за адресою: 02105, м. Київ, проспект Миру, будинок 15А, офіс 309, ідентифікаційний код юридичної особи 41558014, інформації відносно відсутності за юридичною адресою, припинення, знаходження в стані ліквідації наведений витяг не містить.

Факт поставки підтверджується актами приймання передачі, видатковими накладними, товарно-транспортними накладними (а.с. 36, 42-43).

Факт оплати підтверджується рахунками на оплату №332 від 08.10.2018 року, №445 від 23.11.2018 року, платіжними дорученнями та випискою банку (а.с. 32, 37-41, 44, 76-93, 97-98).

Згідно акту звіряння станом на 27.02.2019 року заборгованість на користь ТОВ Виробничо-комерційна фірма НЕКСТРЕЙД складає 1 681 800,99 грн. (а.с. 94).

Як вбачається з матеріалів справи, 01.10.2018 року між ТОВ ВКФ НЕКСТРЕЙД (суборендодавець) та ТОВ ПРОЕКТ ІНВЕСТ А (суборендар) укладено договір суборенди, відповідно до якого суборендодавець передає, а суборендар бере у тимчасове володіння та користування приміщення літер З-1 згідно технічному паспорту на нежитлові будівлі, розташовані за адресою: м. Слов'янськ Донецької області, вул. Машчерметівська, буд. 17. Суборендар має право користування під'їзними коліями №1, №2. Термін договору суборенди - до 31.12.2019 року. За користування об'єктом суборенди суборендар сплачує суборендодавцю орендну плату незалежно від наслідків своєї господарської діяльності у розмірі 600,00 (шістсот) гривень з ПДВ за кожен місяць терміну оренди. Додатково суборендар сплачує суборендодавцю вартість наданих комунальних послуг. Орендна плата сплачується в безготівковому порядку на поточний рахунок суборендодавця не пізніше 30-го числа кварталу (а.с. 45).

Факт сплати за оренду приміщення за жовтень 2018-січень 2019 підтверджується платіжним дорученням №137 від 27.02.2019 року (а.с. 75).

Згідно квитанціям від 26.12.2018 року відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України реєстрація податкових накладних зупинена та зазначено, що ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Відповідачем запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН (а.с. 13, 16).

Позивачем 11.01.2019 року були направлені на адресу ДФС повідомлення щодо подачі пояснень та документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК (а.с. 14, 17).

Рішеннями комісії ДФС від 15.01.2019 року №1051665/42033062 і №1051666/42033062 позивачу відмовлено у реєстрації податкових накладних № 6 від 12.12.2018 року та №7 від 18.12.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, підстава відмови ненадання платником податку копій документів: договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції , первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (а.с. 15, 18).

Зазначені рішення були оскаржені позивачем в адміністративному порядку, однак рішеннями Комісії з питань розгляду скарг ДФС України від 28.01.2019 року №5182/42033062/2 та №5179/42033062/2 скарги залишені без задоволення та рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін (а.с. 19, 20).

Встановлені обставини підтверджені матеріалами справи і не є спірними.

Вирішуючи адміністративну справу по суті заявлених позовних вимог, суд виходить з такого.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до п.201.1 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно п.201.10 Податкового кодексу України реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

На підставі п. 201.16. ПКУ реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування;

в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Наказом Міністерства фінансів України від 13.06.17 №567 затверджено Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до п.6. зазначеного Критерію, моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями: обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 рази більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу постачання такого товару/послуг, зазначеного у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, та обсягу придбання на митній території України та/або ввезення на митну територію України відповідного товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, та митних деклараціях, і переважання в такому залишку товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, більше 75 % загального такого залишку та відсутність товару/послуги, зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється).

Цим же наказом затверджений Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

У відповідності до цього Переліку для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв:

договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Відповідно до п.201.16.3 ПК України підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Як вбачається з постанови Кабінету Міністрів України №190 від 29.03.17 Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку, коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації , підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу;

ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту в підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу;

надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

ТОВ ПРОЕКТ ІНВЕСТ А надано ДФС України наявні у нього документи, щодо придбання товару для ТОВ ЧАЙКА і ТОВ Слов'янська Хохлушка у ТОВ ВКФ НЕКСТРЕЙД : договори поставки, видаткові накладні, товарно-транспортні накладні, податкові накладні, платіжні доручення.

Надані ТОВ ПРОЕКТ ІНВЕСТ А документи на адресу відповідача, відповідають вимогам викладеним у Вичерпному переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідач прийняв рішення, якими відмовив позивачу у реєстрації податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних.

Але така відмова відповідача не відповідає критеріям ч.3 ст.2 КАС України, а саме є необґрунтованою, оскільки не містить обґрунтованих підстав, з яких позивачу відмовлено у реєстрації податкових накладних: якщо копії документів складені з порушенням законодавства, то необхідно вказати конкретно, яку саме норму права порушив позивач, якщо недостатньо документів ДФС для прийняття позитивного рішення та реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, то необхідно зазначити, які саме документи позивачем не додані.

Відтак, саме відповідач повинен надати суду докази про те, що документи складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми. Рішення суб'єкта владних повноважень повинно бути зрозумілим для того, щоб платник податків мав можливість або їх виправити або оскаржити.

Відповідачем не доведено правомірність своїх рішень щодо відмови у реєстрації податкових накладних №6 від 12.12.2018 року та №7 від 18.12.2018 року, тому позов підлягає задоволенню.

Щодо вимог позивача про зобов'язання зареєструвати податкові накладні, суд вважає, що вони є обґрунтованими.

Такий спосіб відновлення прав позивача відповідає положенням пп.201.16.4. п.201.16 ст.201 ПК України, відповідно до якого податкова накладна, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій:

а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;

б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Таким чином, у спірних правовідносинах, на думку суду, відповідач діяв з порушенням меж повноважень, визначених Законами України та необґрунтовано, чим порушив вимоги ст. 18 Конституції України та ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, за якими органи державної влади та органи місцевого самоврядування, в тому числі, зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України, а також обґрунтовано.

Відповідно до ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Доказів, які б доводили необґрунтованість заявленого позову, відповідач суду не надав.

Зважаючи на те, що позивачем при поданні позову сплачено судовий збір у сумі 3 842,00 грн., наведена сума відповідно до положень ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України підлягає стягненню з відповідача, за рахунок його бюджетних асигнувань.

На підстав наведеного, керуючись ст. ст. 32, 139, 243 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

В И Р І Ш И В :

1. Позов товариства з обмеженою відповідальністю ПРОЕКТ ІНВЕСТ А до Головного управління ДФС у Донецькій області, Державної фіскальної служби України, про визнання протиправним і скасування рішення та зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити повністю.

2. Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДФС у Донецькій області від 15.01.2019 року №1051665/42033062 про відмову в реєстрації податкової накладної №6 від 12.12.2018 року.

3. Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДФС у Донецькій області від 15.01.2019 року №1051666/42033062 про відмову в реєстрації податкової накладної №7 від 18.12.2018 року.

4. Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкові накладні №6 від 12.12.2018 року та №7 від 18.12.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, поданих товариством з обмеженою відповідальністю ПРОЕКТ ІНВЕСТ А

5. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань з Державної фіскальної служби України (ЄДРПОУ 39292197; місцезнаходження: 04655, м. Київ, Львівська пл., 8) на користь товариства з обмеженою відповідальністю ПРОЕКТ ІНВЕСТ А (ЄДРПОУ 42033062, місцезнаходження: 84122, Донецька область, м. Слов'янськ, вул. Добровольського, 11) понесені судові витрати з судового збору у розмірі 3 842,00 грн.

Повне судове рішення складено 18 квітня 2019 року.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду першої інстанції подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або справа розглянута в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Суддя Чучко В.М.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.04.2019
Оприлюднено23.04.2019
Номер документу81330941
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —200/2532/19-а

Ухвала від 10.10.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 30.07.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Постанова від 09.07.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Постанова від 09.07.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 10.06.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 10.06.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 28.05.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Рішення від 18.04.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Чучко В.М.

Ухвала від 18.04.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Чучко В.М.

Ухвала від 21.02.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Чучко В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні