Рішення
від 11.04.2019 по справі 1.380.2019.000453
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа

№1.380.2019.000453

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 квітня 2019 року

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого-судді Кухар Н.А.

при секретарі судового засідання Шавель М.М.

за участю:

представника позивача - ОСОБА_1

представника відповідача - ОСОБА_2

представник відповідача - ОСОБА_3

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Львові справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Альянс Пак» до Головного управління ДФС у Львівській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення від 20.09.2018 року № НОМЕР_1 форма «С» ,-

в с т а н о в и в:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Альянс Пак» (81700, Львівська область, м. Жидачів, вул. Грушевського,37, код ЄДРПОУ 37574103) звернулося до суду з позовом до Головного управління ДФС у Львівській області (м. Львів, вул. Стрийська,35, код ЄДРПОУ 39462700) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення від 20.09.2018 року № НОМЕР_1 форма «С» .

Ухвалою від 31.01.2019 року відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі.

Ухвала про від 18.02.2019 року перехід з спрощеного провадження в загальне позовне провадження.

Протокольною ухвалою від 04.04.2019 року закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.

Позовні вимоги мотивовані тим, що Головним управління ДФС у Львівській області видано наказ № 4695 від 15.08.2018 року Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТзОВ Альянс Пак . Стверджує, що ТзОВ Альянс Пак не було допущено відповідача до проведення перевірки. Наказ № 4695 від 15.08.2018 року Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТзОВ Альянс Пак позивачем оскаржений до суду. Рішенням суду такий наказ визнано протиправним та скасовано, відтак, зважаючи на незаконність перевірки, прийнятий за результатами перевірки акт індивідуальної дії, а саме, податкове повідомлення - рішення є протиправним та підлягає скасуванню.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав повністю, з підстав викладених у позовній заяві, просив позов задоволити.

Представник відповідача подав до суду відзив на позовну заяву, в якому зазначає, позовні вимоги є необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню оскільки на підставі наказу Головного Управління ДФС у Львівській області від 15.08.2018 року №4695 проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ Альянс Пак . За результатами проведеної перевірки встановлено порушення вимог законодавства позивачем, а саме: статті 1 Закону України Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті . Відтак, податкове повідомлення - рішення є правомірним.

В судовому засіданні представники відповідача проти позову заперечили з підстав викладених у відзиві на позовну заяву, просили у задоволенні позову відмовити.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши та оцінивши докази, які мають значення для справи, суд встановив наступне.

Головним управлінням ДФС у Львівській області видано наказ № 4695 від 15.08.2018 року Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТзОВ Альянс Пак та направлення на перевірку від 21.08.2018 року, відповідно до яких передбачено провести документальну позапланову виїзну перевірку ТзОВ Альянс Пак за період діяльності з 01 вересня 2017 року по 21 серпня 2018 року, з метою перевірки дотримання вимог Закону України від 23.09.1994 № 185/94-ВР Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті (із змінами та доповненнями) по контракту від 22.05.2017 року № 22 UA/1, відповідно до інформації уповноважених банків ПАТ Кредобанк від 04.04.2018 року № 52-14082/18 про порушення строків розрахунків за експортно-імпортними операціями, терміном 5 робочих днів з 21 серпня 2018 року.

04.09.2018 року Головним управлінням ДФС у Львівській області складено акт № 2206/13-01-14-03/37574103 Про результати документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ Альянс Пак з питань дотримання вимог Закону України від 23.09.1994 № 185/94-ВР Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті (із змінами та доповненнями) за договором поставки товару 22.05.2017 року № 22 UA/1 з фірмою нерезидентом GRYF Grzegorz Skrzypinski (Польща) , згідно з висновків якого перевіркою встановлено порушення статті 1 Закону України від 23.09.1994 № 185/94-ВР Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті (із змінами та доповненнями) по зовнішньоекономічному договору поставки товару від 22.05.2017 року № 22 UA/1 з фірмою нерезидентом GRYF Grzegorz Skrzypinski (Польща) .

20.09.2018 року ДФС у Львівській області прийнято податкове повідомлення-рішення від 20.09.2018 року № НОМЕР_1 форма «С» за порушення статті 1 Закону України від 23.09.1994 № 185/94-ВР Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті , яким до платника податків застосовано суму штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) та/або пені, у тому числі за порушення строку розрахунку у сфері зовнішньоекономічної діяльності в сумі 54223, 32 грн.

Товариством з обмеженою відповідальністю Альянс Пак податкове повідомлення- рішення від 20.09.2018 року № НОМЕР_1 оскаржило до Державної фіскальної служби України.

05.12.2018 року Державною фіскальною службою України в результаті розгляду скарги прийнято рішення №39371/6/99-99-11-04-02-25, відповідно до якого податкове повідомлення- рішення ТУ ДФС у Львівській області від 20.09.2018 року № НОМЕР_1 залишено без змін , а скарга ТзОВ Альянс Пак - без задоволення.

Не погодившись із вказаним податковим повідомленням - рішенням позивач вернувся з даним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами у справі, суд виходить з наступного.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України (далі - ПК України, у редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

Пунктом 75.1 статті 75 ПК України передбачено, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Згідно з підпунктом 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 ПК України документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи контролюючого органу і проводиться за наявності хоча б однієї з підстав, визначених цим Кодексом.

Документальною виїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться за місцезнаходженням платника податків чи місцем розташування об'єкта права власності, стосовно якого проводиться така перевірка.

Пункт 78.1 ПК України визначає вичерпний перелік підстав для здійснення документальної позапланової перевірки.

Зокрема, відповідно до підпункту 78.1.1 пункту 78.1 статті 78 ПК України, документальна позапланова перевірка здійснюється у випадку, якщо отримано податкову інформацію, що свідчить про порушення платником податків валютного, податкового та іншого не врегульованого цим Кодексом законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначаються порушення цим платником податків відповідно валютного, податкового та іншого не врегульованого цим Кодексом законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту.

Таким чином, документальна позапланова перевірка проводиться на підставі наказу керівника контролюючого органу та за наявності підстав для її проведення; у свою чергу можливість для прийняття наказу про проведення документальної позапланової перевірки на підставі підпункту 78.1.1 пункту 78.1 статті 78 ПК України виникає за наявності таких умов:

- виявлення фактів, що свідчать про порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи;

- ненадання платником пояснень та їх документального підтвердження на запит контролюючого органу протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту.

Названі вище дві умови застосування пп.78.1.1 п.78.1 ст. 78 ПК України для видання наказу про призначення позапланової документальної перевірки повинні існувати одночасно. Наявності лише однієї з них не є достатньою підставою для позапланової перевірки платника податків на підставі вказаного припису закону.

Зазначені у підпункті 78.1.1 пункту 78.1 статті 78 ПК України обставини є юридичним фактом, з настанням якого законодавець пов'язує подальшу реалізацію контролюючим органом свого права на проведення документальної позапланової перевірки.

Згідно з пунктом 78.4 статті 78 ПК України про проведення документальної позапланової перевірки керівник контролюючого органу приймає рішення, яке оформлюється наказом.

У відповідності до пункту 86.1 статті 86 ПК України результати перевірок (крім камеральних та електронних перевірок) оформляються у формі акта або довідки, які підписуються посадовими особами контролюючого органу та платниками податків або їх законними представниками (у разі наявності). У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт. Якщо такі порушення відсутні, складається довідка.

В акті перевірки зазначаються як факти заниження, так і факти завищення податкових зобов'язань платника.

Відповідно до статті 1 Закону України від 23 вересня 1994 року № 185/94-ВР Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті (із змінами та доповненнями) виручка резидентів у іноземній валюті від експорту продукції підлягає зарахуванню на їх валютні рахунки в уповноважених банках у строки виплати заборгованостей, зазначені в контрактах, але не пізніше 180 календарних днів з дати митного оформлення такої продукції, що експортується, а в разі експорту робіт, транспортних послуг - з моменту підписання акта або іншого документа, що засвідчує виконання робіт, надання транспортних послуг. Перевищення зазначеного строку потребує висновку центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері економічного розвитку. Національний банк України має право запроваджувати на строк до шести місяців інші строки розрахунків, ніж ті, що визначені частиною першою цієї статті.

Постановою Правління Національного банку України від 14.09.2016 № 386 Про врегулювання ситуації на грошово-кредитному та валютному ринках України передбачено розрахунки за операціями з експорту та імпорту товарів, передбачені в статтях 1 та 2 Закону України від 23 вересня 1994 року № 185/94-ВР Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті , здійснюються у строк, що не перевищує 120 календарних днів.

Відповідно до п. 1 постанови Правління Національного банку України від 13 грудня 2016 року № 410 Про врегулювання ситуації на грошово-кредитному та валютному ринках України розрахунки за операціями з експорту та імпорту товарів, передбачені в статтях 1, 2 Закону № 185, здійснюються у строк, що не перевищує 120 календарних днів.

Відповідно до статті 4 Закону України Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті , порушення резидентами строків, передбачених статтею 1 Закону, тягне за собою стягнення пені за кожний день прострочення у розмірі 0,3 відсотка суми неодержаної виручки в іноземній валюті, перерахованої у грошову одиницю України за валютним курсом Національного банку України на день виникнення заборгованості.

Положеннями пункту 86.8 статті 86 ПК передбачено, що податкове повідомлення- рішення приймається керівником контролюючого органу (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу протягом десяти робочих днів з дня, наступного за днем вручення платнику податків, його представнику або особі, яка здійснювала розрахункові операції, акта перевірки у порядку, передбаченому статтею 58 цього Кодексу, для надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень, а за наявності заперечень посадових осіб платника податків до акта перевірки та/або додаткових документів, поданих у порядку, визначеному пунктом 44.7 статті 44 цього Кодексу, приймається з урахуванням висновку про результати розгляду заперечень до акта перевірки та/або додаткових документів - протягом трьох робочих днів, наступних за днем розгляду заперечень та/або додаткових документів і надання (надсилання) письмової відповіді платнику податків.

Таким чином, про проведення документальної позапланової перевірки керівник контролюючого органу приймає рішення, яке оформлюється наказом, відтак, Головним управлінням ДФС у Львівській області видано наказ № 4695 від 15.08.2018 року Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТзОВ Альянс Пак .

Проте 15.11.2018 року рішенням Львівським окружним адміністративним суду у справі №1340/3858/18 визнано протиправним та скасовано наказ Головного управління ДФС у Львівській області № 4695 від 15.08.2018 року Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТзОВ Альянс Пак , оскільки такий наказ прийнятий відповідачем за відсутності підстав та умов, визначених підпунктом 78.1.1 пункту 78.1 статті 78 ПК України. Постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 12.11.2019 року рішення Львівського окружного адміністративного суду від 15 листопада 2018 року у справі № 1340/3858/18 - залишено без змін.

Суд звертає увагу, що результати перевірок (крім камеральних та електронних перевірок) оформляються у формі акта або довідки, які підписуються посадовими особами контролюючого органу та платниками податків або їх законними представниками (у разі наявності). У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт.

Постановою Жидачівського районного суду Львівської області від 31.01.2019 року у справі № 443/1786/18 та постановою Жидачівського районного суду Львівської області від 31.01.2019 року у справі № 443/1788/18 справи про адміністративне правопорушення стосовно ОСОБА_4 та ОСОБА_5 провадженням закриті за відсутності в їх діях складу адміністративного правопорушення передбаченого ч.1 ст.162-1 КУпАП.

В судовому засіданні в якості свідків допитані директор ТзОВ Альянс Пак ОСОБА_4 та головний бухгалтером ТзОВ Альянс Пак ОСОБА_5, які підтвердили, що старшого державного ревізора-інспектора відділу перевірок фінансових операцій управління аудиту ТУ ДФС у Львівській області ОСОБА_3 до проведення перевірки допущено не було, документи для проведення перевірки не надавались, а відтак, перевірка контролюючим органом не була проведена.

З аналізу наведених норм законодавства вбачається, що здійснення перевірки є необхідною передумовою для винесення податкових повідомлень - рішень у разі встановлення контролюючим органом порушень податкового та іншого законодавства, дотримання якого контролюється податковими органами.

Таким чином, на підставі вищенаведеного, а також беручи до уваги скасування наказу Головного управління ДФС у Львівській області № 4695 від 15.08.2018 року Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТзОВ Альянс Пак , оскільки такий наказ прийнятий відповідачем за відсутності підстав та умов, визначених підпунктом 78.1.1 пункту 78.1 статті 78 ПК України, суд дійшов висновку, що податкове повідомлення - рішення від 20.09.2018 року № НОМЕР_1 форма «С» є протиправним та підлягає скасуванню.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені та законами України.

У частині другій статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України наведені критерії законності рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, якими є, зокрема, прийняття (вчинення) таких рішень, (дій, бездіяльності) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано, пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія).

Відповідно до положень, закріплених частиною 1 статті 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Як зазначено частиною 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні (стаття 90 КАС України).

Відповідачем не доведено правомірність оскаржуваного податкового повідомлення - рішення з урахуванням вимог, встановлених частиною другою статті 19 Конституції України та частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, позов підлягає задоволенню.

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Таким чином, сплачений позивачем судовий збір у розмірі 1921,00 грн. підлягає стягненню на користь позивача з Головного управління ДФС у Львівській області за рахунок його бюджетних асигнувань.

Керуючись ст.ст. 72,77,94, 241 -246 КАС України , суд

в и р і ш и в :

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення від 20.09.2018 року № НОМЕР_1 форма «С» .

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Львівській області (м. Львів, вул. Стрийська,35, код ЄДРПОУ 39462700) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Альянс Пак» (81700, Львівська область, м. Жидачів, вул. Грушевського,37, код ЄДРПОУ 37574103) судовий збір у сумі 1921,00 грн.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного розгляду.

Апеляційна скарга на рішення подається протягом 30 днів з дня складання повного судового рішення до суду апеляційної інстанції . Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII «Перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи через Львівський окружний адміністративний суд.

Повний текст рішення складено 22 квітня 2019 року.

Суддя Кухар Н.А.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.04.2019
Оприлюднено23.04.2019
Номер документу81331561
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1.380.2019.000453

Ухвала від 25.09.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Постанова від 20.08.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Ухвала від 17.07.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Ухвала від 16.07.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Ухвала від 14.06.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Ухвала від 17.05.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Рішення від 11.04.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кухар Наталія Андріївна

Ухвала від 18.02.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кухар Наталія Андріївна

Ухвала від 31.01.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кухар Наталія Андріївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні