П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

У Х В А Л А

22 квітня 2019 р. Справа № 1540/3489/18

Категорія: 8.3Головуючий у суді І інстанції: Вовченко О.А.

П'ятий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

судді-доповідача Семенюка Г.В.,

суддів Потапчука В.О. , Шляхтицького О.І. ,,

розглянувши можливість відкриття апеляційного провадження за апеляційною скаргою Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області на Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 10 січня 2019 року по справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "ТСЛ" до Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 25.01.2018 року № 0003901407, -

встановив:

Позивач, звернувся до суду з позовом до Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області про скасування податкового повідомлення-рішення від 25.01.2018 року № 0003901407.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 10 січня 2019 року позов задоволено. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення № 0003901407 від 25.01.2018 року.

Головне управління Державної фіскальної служби в Одеській області не погодившись з рішенням суду першої інстанції, подало апеляційну скаргу, в якій просить суд апеляційної інстанції скасувати рішення суду першої інстанції від 10 січня 2019 року по справі № 1540/3489/18 та відмовити у позові в повному обсязі.

Ухвалою П'ятого апеляційного адміністративного суду від 18 лютого 2019 року апеляційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області на Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 10 січня 2019 року залишено без руху. Апелянту було надано строк для усунення зазначених в ухвалі недоліків (по справі необхідно сплатити судовий збір).

25 березня 2019 року Ухвалою П'ятого апеляційного адміністративного суду було продовжено Головному управлінню Державної фіскальної служби в Одеській області строк для усунення недоліків апеляційної скарги у справі № 1540/3489/18 на 15 днів з дня отримання ухвали.

16 квітня 2019 року до П'ятого апеляційного адміністративного суду знову надійшло клопотання про продовження строку усунення недоліків. В обґрунтування вищезазначеного клопотання Головне управління ДФС в Одеській області посилається на те, що в УДКСУ Одеської області перебувають на виконанні виконавчі документи про стягнення з Головного управління ДФС в Одеській області значних сум судового збору.

Перевіривши доводи клопотання та матеріали справи, суд вважає за необхідне зазначити наступне.

Відповідно до ч. ч. 2, 3 ст. 121 КАС України, встановлений судом процесуальний строк може бути продовжений судом за заявою учасника справи, поданою до закінчення цього строку, чи з ініціативи суду.

Якщо інше не встановлено законом, заява про поновлення процесуального строку розглядається судом, у якому належить вчинити процесуальну дію, стосовно якої пропущено строк, а заява про продовження процесуального строку, встановленого судом, - судом, який встановив строк, у письмовому провадженні.

Так, колегія суддів зазначає, що надані до суду копії листів ДКСУ щодо необхідності здійснення безспірного списання коштів свідчать лише про наявність судових рішень та виконавчих листів щодо стягнення з апелянта судових витрат та не підтверджують відсутності коштів на рахунках податкового органу для сплати судового збору за подання апеляційної скарги. До того ж, у листах ДКСУ зазначено, що на період виконання вимоги Головне управління здійснює проведення платежів за платіжними дорученнями Головного управління ДФС в Одеській області за платежами зазначеними в п. 25 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного і місцевих бюджетів або боржників, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 року № 845.

У п. 25 вказаного Порядку зазначено, що на час здійснення безспірного списання коштів проводяться платежі боржника: за захищеними видатками, визначеними Бюджетним кодексом України; із сплати податків і зборів, у тому числі судового збору ; поштових послуг під час здійснення переказу коштів із соціальних виплат, передбачених державним бюджетом на відповідний рік (у тому числі пенсій всіх видів та поштових послуг з доставки та виплати сум компенсаційних виплат); за видатками спеціального фонду відповідного бюджету на оплату праці та нарахування на заробітну плату, придбання медикаментів, забезпечення продуктами харчування, оплату комунальних послуг та енергоносіїв; з рахунків із спеціальним режимом використання; за рахунок позик/грантів за міжнародними договорами; у випадку, встановленому абзацом другим пункту 30 цього Порядку.

Крім того, ГУ ДФС в Одеській області є бюджетною установою і діє як суб'єкт владних повноважень, отже обмежене фінансування такої установи не є підставою для продовження строку на усунення недоліків апеляційної скарги для сплати судового збору.

Відповідно до ст.129 Конституції України та ст.2 КАС України, однією із засад судочинства є рівність усіх учасників судового процесу перед законом і судом.

Як зазначив Європейський суд з прав людини у рішенні від 15 травня 2008 року "Надточій проти України" принцип рівності сторін - один із складників ширшої концепції справедливого судового розгляду - передбачає, що кожна сторона повинна мати розумну можливість представляти свою сторону в умовах, які не ставлять її в суттєво менш сприятливе становище у порівнянні з опонентом.

При цьому, безпідставне продовження строків на усунення недоліків апеляційної скарги на доволі великий строк може призвести до затягування строку набрання законної сили рішенням суду першої інстанції у цій справі, та відповідно призведе до надання переваги одній зі сторін судового процесу - суб'єкта владних повноважень, що є неприпустимим.

Сплата судового збору за подання апеляційної скарги в силу положень ст. 296 КАС України є процесуальним обов'язком сторони, що звертається до суду з апеляційною скаргою.

Відповідно до вимог ч.2 ст. 298 КАС України - до апеляційної скарги, яка оформлена з порушенням вимог, встановлених статтею 296 цього Кодексу, застосовуються положення статті 169 цього Кодексу.

Згідно з п.1 ч.4 ст.169 КАС України, позовна заява повертається позивачеві, якщо позивач не усунув недоліки позовної заяви, яку залишено без руху, у встановлений судом строк.

Оскільки недоліки, зазначені в Ухвалах апеляційного суду від 18 лютого 2019 року та від 25 березня 2019 року апелянтом усунуто не було, апеляційна скарга Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області на Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 10 січня 2019 року по справі № 1540/3489/18, - підлягає поверненню.

Враховуючи вищевикладене та керуючись п.1 ч.4 ст. 169, ст.ст. 296, 298 КАС України, суд, -

УХВАЛИВ:

В задоволенні клопотання Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області про продовження строку усунення недоліків апеляційної скарги на Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 10 січня 2019 року, - відмовити.

Апеляційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області на Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 10 січня 2019 року по справі № 1540/3489/18, - повернути апелянту.

Ухвала може бути оскаржена у касаційному порядку безпосередньо до Верховного суду протягом тридцяти днів.

Суддя-доповідач Семенюк Г.В. Судді Потапчук В.О. Шляхтицький О.І.

Дата ухвалення рішення 22.04.2019
Зареєстровано 23.04.2019
Оприлюднено 23.04.2019

Судовий реєстр по справі 1540/3489/18

Проскрольте таблицю вліво →
Рішення Суд Форма
Ухвала від 22.04.2019 П'ятий апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 25.03.2019 П'ятий апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 18.02.2019 П'ятий апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Рішення від 15.01.2019 Одеський окружний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 05.12.2018 Одеський окружний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 14.11.2018 Одеський окружний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 29.10.2018 Одеський окружний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 22.10.2018 Одеський окружний адміністративний суд Адміністративне
Постанова від 25.09.2018 Одеський апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 12.09.2018 Одеський апеляційний адміністративний суд Адміністративне

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Перевірити компанію

Додайте Опендатабот до улюбленного месенджеру

Вайбер Телеграм Месенджер

Опендатабот для телефону