ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Київ
03.04.2019 р.Справа № 902/624/16
За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Агровінпром"
до 1) Фізичної особи-підприємця Байдалюка Юхима Миколайовича
2) Козятинської районної державної адміністрації
3) Вінницької обласної державної адміністрації
за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача: Відділ Держгеокадастру у Калинівському районі
за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача: Управління Держгеокадастру у
Козятинському районі
про визнання незаконними та скасування розпоряджень, визнання
недійсним договору,
та за зустрічним позовом Фізичної особи-підприємця Байдалюка Юхима
Миколайовича
до 1) Товариства з обмеженою відповідальністю "Агровінпром"
2) Вінницької обласної державної адміністрації
3) Калинівської районної державної адміністрації
про визнання незаконним і скасування розпорядження, визнання
недійсним договору
Суддя Зеленіна Н.І.
Секретар судового засідання Ліпіна В.В.
Представники сторін: відповідно до протоколу судового засідання.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Агровінпром" звернулось до господарського суду Вінницької області з позовом до Фізичної особи - підприємця Байдалюка Юхима Миколайовича, Козятинської районної державної адміністрації, Вінницької обласної державної адміністрації, в якому просить:
1) визнати незаконним (недійсним) та скасувати розпорядження Козятинської районної державної адміністрації від 22.09.2003 року № 409 "Про надання в оренду земельної ділянки водного фонду Байдалюку Юхиму Миколайовичу та оформлення договору оренди" в частині затвердження проекту відведення земельної ділянки водного фонду площею 8,3600 га для риборозведення, що розташована на території Самгородоцької сільської ради Козятинського району та в частині надання земельної ділянки в оренду Байдалюку Юхиму Миколайовичу строком на 5 років;
2) визнати недійсним договір оренди землі від 21.10.2010 року, укладений між Козятинською районною державною адміністрацією та Байдалюком Юхимом Миколайовичем, зареєстрований 31.12.2010 року за № 041004000004, кадастровий номер земельної ділянки 0521486800:08:001:0137;
3) визнати незаконним (недійсним) та скасувати розпорядження Вінницької обласної державної адміністрації № 767 від 11.12.2015 року "Про поновлення договорів оренди землі" в частині поновлення з Байдалюком Юхимом Миколайовичем договору оренди землі (земельних ділянок водного фонду) від 21.10.2010 року, зареєстрованого 31.12.2010 року за № 041004000004 площею 8,3600 шляхом укладення договору оренди.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що у зв'язку з прийняттям за відсутності передбачених законом повноважень та підстав Козятинською районною державною адміністрацією розпорядженням щодо передачі земельної ділянки Байдалюку Юхиму Миколайовичу, яка знаходиться на території Новогребельської сільської ради Калинівського району та накладається на земельну ділянку, що перебуває у користуванні позивача відповідно до діючого договору оренди, а також призвело до прийняття оскаржуваного Вінницькою обласною державною адміністрацією розпорядження, порушено його права як законного користувача такої земельної ділянки.
Також позивач вказує на безпідставність укладення між відповідачами-1,-2 договору оренди землі від 21.10.2010 у зв'язку із порушенням строку виконання виданого відповідачем у 2003 році розпорядження на його укладення.
Ухвалою господарського суду Вінницької області від 28.07.2016 вказану позовну заяву передано за підсудністю до господарського суду міста Києва.
Ухвалою господарського суду міста Києва від 10.08.2016 р. порушено провадження у справі, розгляд справи призначено на 30.08.2016 р.
22.09.2016 р. від позивача надійшла заява про зміну предмета позову шляхом доповнення вимогою про визнання його права користування земельною ділянкою на підставі додаткової угоди про поновлення договору оренди землі від 08.04.2010, укладеного між ним та Калинівською районною державною адміністрацією, з усіма змінами та доповненнями до нього.
27.09.2016 р. від Фізичної особи - підприємця Байдалюка Юхима Миколайовича надійшла зустрічна позовна заява до Товариства з обмеженою відповідальністю "Агровінпром", Вінницької обласної державної адміністрації, Козятинської районної державної адміністрації про:
1) визнання незаконним (недійсним) та скасування визнання розпорядження Калинівської районної державної адміністрації від 07.04.2010р. № 151 "Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право оренди на земельні ділянки ТОВ "Агровінпром" на території Новогребельської сільської ради та поновлення договору оренди від 19.12.2001;
2) визнання недійсною додаткової угоди від 08.04.2010 р. "Про поновлення договору оренди землі від 19.12.2001", укладеної між Калинівською районною державною адміністрацією та ТОВ "Агровінпром", зареєстрованої 17.09.2010 року за № 041004100240, в частині надання в оренду земельної ділянки під ставком площею 8,0103 га;
3) визнання недійсними змін до додаткової угоди від 08.04.2010 р."Про поновлення договору оренди землі від 19.12.2001", укладеної між Калинівською районною державною адміністрацією та ТОВ "Агровінпром", зареєстрованої 27.06.2012 року за № 052168564005136, в частині надання в оренду земельної ділянки під ставком площею 8,0103 га;
4) визнання недійсним договору оренди водного об'єкта № 521685600-2 від 23.01.2015 р. про передачу в оренду для рибогосподарських потреб земельної ділянки під водним об'єктом площею 8,0103 га з кадастровим номером 0521685600:02:002:0201, укладений між ТОВ "Агровінпром" та Вінницькою обласною державною адміністрацією та зареєстрований 21.07.2015.
Ухвалою господарського суду міста Києва від 30.09.2016 р. зустрічна позовна заява прийнята до спільного розгляду з первісним позовом.
Зустрічні позовні вимоги ґрунтуються на незаконності, на думку ФОП Байдалюка Ю.М., розпоряджень та укладених на їх виконання договорів з підстав недодержання вимог законодавства щодо передачі земель водного фонду у користування первісному позивачу, якому попередньо надавались лише землі сільськогосподарського призначення.
Також, позивач за зустрічним позовом вказує на порушення процедури надання Калинівською районною державною адміністрацією спірної земельної ділянки у користування первісному позивачу, а саме щодо затвердження технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право оренди на земельні ділянки ТОВ "Агровінпром" за відсутності попередньо встановлених меж такої земельної ділянки.
Ухвалами господарського суду міста Києва від 18.10.2016 р. у справі призначено судову експертизу, проведення якої було доручено судовим експертам Київського науково-дослідного інституту судових експертиз, та зупинено провадження у справі.
Ухвалою господарського суду міста Києва від 25.04.2018 р. поновлено провадження у справі у зв'язку з поверненням матеріалів справи з висновком експертного дослідження.
Ухвалою господарського суду міста Києва від 21.06.2018 р. у справі призначено додаткову судову експертизу, проведення якої було доручено судовому експерту Київського науково-дослідного інституту судових експертиз Савчак Вікторії Владиславівні, та зупинено провадження у справі.
Ухвалою господарського суду міста Києва від 12.12.2018 р. поновлено провадження у справі, підготовче засідання призначено на 24.01.2019 р.
Підготовче засідання 24.01.2019 р. не відбулось у зв'язку з тимчасовою непрацездатністю судді Зеленіної Н.І.
Ухвалою від 29.01.2019 р. призначено підготовче засідання у справі на 13.02.2019 р.
11.02.2019 р. від Козятинської районної державної адміністрації надійшло клопотання про розгляд справи за відсутності представника.
12.02.2019 р. від Управління Держгеокадастру у Козятинському районі надійшло повідомлення по справі.
Протокольною ухвалою від 13.02.2019 р. закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 13.03.2019р.
12.03.2019 р. від Управління Держгеокадастру у Козятинському районі надійшло клопотання про розгляд справи без участі представника.
13.03.2019 р. від Вінницької обласної державної адміністрації надійшли заперечення по справі.
13.03.2019 р. від Управління Держгеокадастру у Козятинському районі надійшло клопотання про розгляд справи без участі представника.
Протокольною ухвалою від 13.03.2019 р. відкладено судове засідання на 03.04.2019 р.
21.03.2019 р. від Управління Держгеокадастру у Козятинському районі надійшло повідомлення по справі.
01.04.2019 р. від Козятинської районної державної адміністрації надійшло клопотання про розгляд справи за відсутності представника.
01.04.2019 р. від Товариства з обмеженою відповідальністю "Агровінпром" надійшло клопотання про розгляд справи без участі представника.
02.04.2019 р. від Вінницької обласної державної адміністрації надійшли пояснення по справі.
У судовому засіданні 03.04.2019 р. представник Фізичної особи - підприємця Байдалюка Юхима Миколайовича підтримав зустрічну позовну заяву, проти задоволення первісного позову заперечував у повному обсязі.
Представник Вінницької обласної державної адміністрації проти задоволення первісного та зустрічного позовів заперечував, просив у їх задоволенні відмовити.
Представники Товариства з обмеженою відповідальністю "Агровінпром", Козятинської районної державної адміністрації, Відділу Держгеокадастру у Калинівському районі, Управління Держгеокадастру у Козятинському районі та Калинівської районної державної адміністрації у судове засідання 03.04.2019 р. не з'явились.
Дослідивши наявні у справі матеріали, заслухавши пояснення представників ФОП Байдалюка Ю.М. та Вінницької обласної державної адміністрації, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні дані, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення як по первісному, так і по зустрічному позовам, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
Рішенням 14 сесії 3 скликання Новогребельської сільської ради Калинівського району Вінницької області від 24.05.2001 "Про надання земель запасу сільської Ради у тимчасове користування/на умовах оренди/ ТОВ "Агровінпром" вирішено, зокрема, надати землі запасу Новогребельської сільської ради площею 894 га в тимчасове користування/на умовах оренди/ ТОВ "Агровінпром" с. нова Гребля, терміном на 10 років та укласти відповідний договір оренди (а.с. 22, т.2).
На виконання вказаного рішення 19.12.2001 між Новогребельською сільською радою Калинівського району Вінницької області та ТОВ "Агровінпром" укладено договір оренди земельної ділянки площею 894 га, яка знаходяться на території Новогребельської сільської ради та яка виділена на місцевості, відповідно до додатку № 1, № 2 до договору, строком на 10 років (п.п. 1.1, 1.2, 1.3, 2.2 договору) (а.с. 21-22, т.1).
Як вбачається з додатків до договору, до переданих в оренду земель увійшла земельна ділянка зі ставком площею 6,1 га (а.с. 27, т. 2).
Вказаний договір оренди був посвідчений приватним нотаріусом Калинівського районного нотаріального округу Майбородою Г.П. за № 4098, та зареєстрований в книзі записів договорів на право тимчасового користування землею 19.12.2001 за № 331 по Новогребельській сільській раді Калинівського району.
У матеріалах справи відсутні відомості щодо оскарження вказаного договору.
Розпорядженням Калинівської районної державної адміністрації від 19.01.2010 № 11 "Про поновлення терміну дії договору оренди землі товариству з обмеженою відповідальністю "Агровінпром" на території Новогребельської сільської ради", зокрема, надано дозвіл на поновлення договору оренди земельної ділянки загальною площею 894 га, яка розташована на території Новогребельської сільської ради, укладеного 19.12.2001 між Новогребельською сільською радою та товариством з обмеженою відповідальністю "Агровінпром", який зареєстровано 19.12.2001 за № 331 на строк 10 років та ТОВ "Агровінпром", вказано замовити розробку технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право користування земельними ділянками на умовах оренди в землевпорядній організації та подати на розгляд та затвердження Калинівській районній раді (а.с. 19, т.1).
У матеріалах справи відсутні відомості щодо оскарження вказаного розпорядження.
Відповідно до довідки відділу Декржкомзему у Калинівському районі Вінницької області від 19.03.2010 № 204, земельній ділянці для рибогосподарських потреб площею 8,0103 га, переданої в оренду ТОВ "Агровінпром", присвоєно кадастровий номер 0521685600:02:002:0201 (а.с. 29, т.1).
Розпорядженням Калинівської районної державної адміністрації від 07.04.2010 № 151 "Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо складення документів, що посвідчують право оренди на земельні ділянки товариству з обмеженою відповідальністю "Агровінпром" на території Новогребельської сільської ради", зокрема, затверджено технічну документацію із землеустрою щодо складення документів, що посвідчують право користування на умовах оренди земельними ділянками товариству з обмеженою відповідальністю "Агровінпром" на території Новогребельської сільської ради з визначеною площею 820,2728 га; поновлено договір оренди земельної ділянки від 19.12.2001 на площу 820,2728 га, в тому числі під ставками - 25,5193 га ( а.с. 191, т. 1).
На виконання вказаного рішення 08.04.2010 між Калинівською районною державною адміністрацією Вінницької області та ТОВ "Агровінпром" укладено додаткову угоду про поновлення договору оренди земельної ділянки площею 820,2728 га, в тому числі під ставками - 25,5193 га, яка знаходяться на території Новогребельської сільської ради, строком на 10 років для ведення товарного сільськогосподарського виробництва (пп. 1, 2, 8, 14 договору) (а.с. 28-30, т. 2).
Вказана угода була зареєстрована в Калинівському районному відділі Вінницької регіональної філії ДП "Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах", про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 17.09.2010 № 041004100240.
Розпорядженням Калинівської районної державної адміністрації від 29.03.2012 № 139 "Про внесення змін до додаткової угоди про поновлення договору оренди землі від 08.04.2010" внесено, зокрема, такі зміни до додаткової угоди про поновлення договору оренди землі від 08.04.2010, яку укладено між Калинівською районною державною адміністрацією Вінницької області та ТОВ "Агровінпром" та зареєстровано за № 041004100240 від 17.09.2010: в пункті 2 об'єкт оренди слова та цифри "земельні ділянки загальною площею 820,2728 га, в тому числі під ставками - 25,5193 га" замінити словами та цифрами "земельні ділянки загальною площею 787,2067 га, в тому числі під ставками - 25,5193 га" (а.с. 191 т. 1).
01.01.2012 внесено зміни до додаткової угоди, якими в оренду передані земельні ділянки під ставками загальною площею 25,5193 га для рибогосподарських потреб строком до 17.09.2010 (п. 1, 2, 8, 14 змін) (а.с. 33-35, т.1).
Вказані зміни були зареєстровані відділом Держкомзему в Калинівському районі 27.06.2012, про що у Державному реєстрі земель вчинено запис № 052168564005136 з одночасною державною реєстрацією земельної ділянки з кадастровим номером 0521685600:02:002:0201.
Як зазначено у витязі з Державного земельного кадастру про земельну ділянку остання зареєстрована на підставі технічної документації із землеустрою щодо поділу та об'єднання земельних ділянок від 29.03.2010 (а.с. 54, т. 1).
Також, 01.01.2012 між Калинівською районною державною адміністрацією та ТОВ "Агровінпром" укладено договір оренди гідроспоруди, в тому числі спірного ставка строком до 17.09.2020 (пп.1,2 договору) (а.с. 194, т. 1).
Відповідно до вказаних угод, до переданих в оренду ТОВ "Агровінпром" земельних ділянок, увійшла земельна ділянка з кадастровим номером 0521685600:02:002:0201 площею 8,0103 га під ставком 6,1 га.
23.01.2015 між Вінницькою обласною державною адміністрацією та ТОВ "Агровінпром" укладено договір оренди № 521685600-2 водного об'єкту для рибогосподарства, який розташований за межами с. Нова Гребля Калинівського району Вінницької області на земельній ділянці площею 8,0103 га з кадастровим номером 0521685600:02:002:0201 строком до 17.09.2020 (пп. 1, 2, 8 договору). Зазначений договір був попередньо погоджений з Держводагенством 27.02.2014 (а.с. 56-60, т.1).
07.09.2015 ТОВ "Агровінпром" надано дозвіл на спеціальне водокористування № 001902, зокрема, зазначеним водним об'єктом (а.с. 63-65, т. 1).
Вказане право оренди було зареєстровано у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно 21.07.2015 за № 10582165 (а.с. 62 т. 1).
Під час користування вказаною земельною ділянкою ТОВ "Агровінпром" дізнався про наявність іншого користувача цієї земельної ділянки - Байдалюка Юхима Миколайовича, але із іншим кадастровим номером - 0521486800:08:001:0137, які, в свою чергу, накладаються одна на одну.
Щодо права оренди земельної ділянки Байдалюка Юхима Миколайовича встановлено таке.
Розпорядженням Козятинської районної державної адміністрації від 22.09.2003 року № 409 "Про надання в оренду земельної ділянки водного фонду Байдалюку Юхиму Миколайовичу та оформлення договору оренди", зокрема:
1) затверджено проект відведення земельної ділянки загальною площею 36,38 га земель водного фонду для риборозведення, що розташована на території Самгородоцької сільської ради Козятинського району;
2) надано Байдалюку Юхиму Миколайовичу в оренду строком на 5 років земельну ділянку водного фонду загальною площею 36,38 га для риборозведення, що розташовані в межах адміністративно-територіального підпорядкування Самгородоцької сільської ради;
3) зобов'язано Байдалюка Юхима Миколайовича в місячний термін укласти та зареєструвати договір оренди на земельну ділянку (а.с. 46, т. 1).
21.11.2003 між Козятинською районною державною адміністрацією та Байдалюком Юхимом Миколайовичем на підставі вказаного вище розпорядження укладено договір № 61 оренди водних об'єктів із земельними ділянками водного фонду загальною площею 36,38 га (14,27 га, 13,84 га, 8, 56 га (під ставком 8, 36 га) строком на 5 років, розташування та межі земельних ділянок визначені в проекті відведення земельних ділянок, що є невід'ємною частиною договору (п. 1,4 договору) ( а.с. 216-218, т. 1).
Вказаний договір був погоджений Державним управлінням екології природних ресурсів у Вінницький області 28.01.2004 та Вінницьким обласним управлінням меліорації та водному господарству 27.01.2004.
У матеріалах справи відсутня інформація щодо реєстрації вказаного договору відповідно до вимог чинного законодавства на момент його укладення; водночас, наявна довідка про відсутність заборгованості по орендній платі щодо земельної ділянки 8, 36 га з моменту його укладення у 2003 році, видана Самгородоцькою сільською радою Козятинського району Вінницької області (а.с. 225, т. 1).
21.10.2010 р. на підставі цього ж розпорядження № 409, між Козятинською районною державною адміністрацією та Байдалюком Юхимом Миколайовичем був укладений договір оренди землі № 41, а саме земельної ділянки водного фонду загальною площею 8,36 га, з якої під ставком 8,1576 га строком на 5 років (п. 1,2,7 договору) (а.с. 118-121, т. 1).
Вказаний договір зареєстрований Вінницькою регіональною філією ДП "Центр ДЗК" 31.12.2010 року за № 041004000004 щодо земельної ділянка площею 8, 36 га з кадастровим номером 0521486800:08:001:0137, яка була зареєстрована одночасно з реєстрацією вказаного договору.
Як зазначено у витязі з Державного земельного кадастру про земельну ділянку остання зареєстрована на підставі проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок від 12.12.2006. Проект відсутній в матеріалах справи (а.с. 115-116 т. 1).
13.04.2011 р. Байдалюку Юхиму Миколайовичу надано дозвіл на спеціальне водокористування, зокрема, зазначеним водним об'єктом (а.с. 219, т. 1).
11.12.2015 р. Розпорядженням Вінницької обласної державної адміністрації за № 767 "Про поновлення договорів оренди землі", зокрема, поновлено договір оренди землі від 21.10.2010, зареєстрований 31.12.2010 року за № 041004000004 щодо земельної ділянки водного фонду на території Самгородоцької сільської ради Козятинського району площею 8, 36 га, з фізичною особою-підприємцем Байдалюком Юхимом Миколайовичем терміном на 10 років для рибогосподарських потреб (а.с. 78, т. 1).
З метою дійсного встановлення територіального розташування земельної ділянки ухвалою господарського суду міста Києва від 18.10.2016 призначено судову експертизу, проведення якої було доручено судовим експертам Київського науково-дослідного інституту судових експертиз; на вирішення судового експерта поставлено наступні питання:
1) чи відповідають на місцевості межі земельної ділянки за кадастровим номером 0521685600:02:002:0201 загальною площею 8,0103 га, межам, вказаним у технічній документації та правовстановлюючих документах на вказану земельну ділянку? Якщо ні, то яка саме існує невідповідність?
2) в межах якої адміністративно-територіальної одиниці (району, сільської ради) знаходилась земельна ділянка за кадастровим номером 0521685600:02:002:0201 загальною площею 8,0103 га, станом на 2001, 2003 та 2010 роки?
3) чи відповідають на місцевості межі земельної ділянки за кадастровим номером 0521486800:08:001:0137 загальною площею 8,36 га, межам, вказаним у технічній документації та правовстановлюючих документах на вказану земельну ділянку? Якщо ні, то яка саме існує невідповідність?
4) в межах якої адміністративно-територіальної одиниці (району, сільської ради) знаходилась земельна ділянка за кадастровим номером 0521486800:08:001:0137 загальною площею 8,36 га, станом на 2001, 2003 та 2010 роки?
5) чи співпадають координати земельної ділянки за кадастровим номером 0521685600:02:002:0201 загальною площею 8,0103 га, зазначені у правовстановлюючих документах, координатам, зазначеним у правовстановлюючих документах земельної ділянки за кадастровим номером 0521486800:08:001:0137 загальною площею 8,36 га?
6) чи має місце накладання земельної ділянки за кадастровим номером 0521685600:02:002:0201 загальною площею 8,0103 га, та земельної ділянки за кадастровим номером0521486800:08:001:0137 загальною площею 8,36 га, між собою?
7) якщо так, то яка площа накладання та його межі?
Відповідно до висновку, наданому на виконання вказаної ухвали судовим експертом Київського науково-дослідного інституту судових експертиз Савчак В.В. по питанням 2, 4 встановити, в межах якої адміністративно-територіальної одиниці (району, сільської ради) знаходились земельна ділянка за кадастровим номером 0521486800:08:001:0137 загальною площею 8,36 га та земельна ділянка за кадастровим номером 0521685600:02:002:0201 загальною площею 8,0103 га, станом на 2001, 2003 та 2010 роки не уявляється за можливе, водночас встановлено, що земельні ділянки накладаються межами відповідно до координат поворотних точок між собою на площу 7, 4853 га (а.с. 4-21, т. 3).
Водночас, у матеріалах справи наявний лист Головного управління Держземагенства у Вінницькій області від 30.01.2014 "Про розгляд звернення" щодо листа Прокуратури Вінницької області від 22.01.2014 № 05/3-39 вих-14, відповідно до якого розташований на території Самгородоцької сільської ради водний об'єкт мав площу 1,9 га, а спірна земельна ділянка, відповідно до проекту формування території і встановлення меж Самгородоцької сільської ради Козятинського району, відсутня (а.с. 72-74 т. 1).
Також, у згаданому листі зазначено, що згадана земельна ділянка розташована на території Новогребельської сільської ради Калинівського району та мала площу відповідно до проекту формування території і встановлення меж Новогребельської сільської ради Калинівського району 6,1 га.
Крім того повідомлено, що керівниками відділів Держкомзему Калинівського та Козятинського районів 18.11.2009 та 16.11.2009 відповідно були погоджені індексні кадастрові та базові карти відповідних районів.
Також зазначено, що відповідно до аналізу відомостей Державного земельного кадастру, зокрема, спірна земельна ділянка знаходиться в межах 02 зони 002 квартала Новогребельської сільської ради Калинівського району.
02.04.2019 р. до суду надійшли пояснення Вінницької обласної державної адміністрації, до яких додано лист Головного управління Держземагенства у Вінницькій області від 27.03.2019 "Про надання інформації", яким підтверджується зазначена вище інформація (а.с. 220, т.3).
Таким чином, суд дійшов висновку про те, що відповідно до первинної документації та враховуючи приписи частини другої статті 5 Закону України "Про Державний земельний кадастр", спірна земельна ділянка знаходиться на території Новогребельської сільської ради Калинівського району.
Щодо вимог ТОВ "Агровінпром" щодо визнання незаконним (недійсним) та скасування розпорядження Козятинської районної державної адміністрації від 22.09.2003 року № 409 "Про надання в оренду земельної ділянки водного фонду Байдалюку Юхиму Миколайовичу та оформлення договору оренди" в частині затвердження проекту відведення земельної ділянки водного фонду площею 8,3600 га для риборозведення, що розташована на території Самгородоцької сільської ради Козятинського району, та в частині надання земельної ділянки в оренду Байдалюку Юхиму Миколайовичу строком на 5 років та визнання недійсним договору оренди землі від 21.10.2010 року, укладеного між Козятинською районною державною адміністрацією та Байдалюком Юхимом Миколайовичем, зареєстрований 31.12.2010 року за № 041004000004, кадастровий номер земельної ділянки 0521486800:08:001:0137, суд встановив наступне.
Як було встановлено вище, ТОВ "Агровінпром" на підставі Рішення 14 сесії 3 скликання Новогребельської сільської ради Калинівського району Вінницької області від 24.05.2001 "Про надання земель запасу сільської Ради у тимчасове користування/на умовах оренди/ ТОВ "Агровінпром", а також посвідченого приватним нотаріусом Калинівського районного нотаріального округу Майбородою Г.П. за № 4098, та зареєстрованого 19.12.2001 за № 331 договору оренди був належним користувачем спірної земельної ділянки зі ставком площею 6,1 га з огляду, зокрема, на його безспірність.
Також, не оскаржуваним розпорядженням Калинівської районної державної адміністрації від 19.01.2010 № 11 "Про поновлення терміну дії договору оренди землі товариству з обмеженою відповідальністю "Агровінпром" на території Новогребельської сільської ради", зокрема, надано дозвіл на поновлення вказаного договору оренди на строк 10 років.
Щодо вимог ФОП Байдалюка Ю.М. щодо визнання незаконним (недійсним) та скасування розпорядження Калинівської районної державної адміністрації від 07.04.2010 року № 151 "Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право оренди на земельні ділянки ТОВ "Агровінпром" на території Новогребельської сільської ради та поновлення договору оренди від 19.12.2001, визнання недійсною додаткової угоди від 08.04.2010 "Про поновлення договору оренди землі від 19.12.2001", укладеної між Калинівською районною державною адміністрацією та ТОВ "Агровінпром", зареєстрованої 17.09.2010 року за № 041004100240, в частині надання в оренду земельної ділянки під ставком площею 8,0103 га; визнання недійсними змін до додаткової угоди від 08.04.2010 "Про поновлення договору оренди землі від 19.12.2001", укладеної між Калинівською районною державною адміністрацією та ТОВ "Агровінпром", зареєстрованою 27.06.2012 року за № 052168564005136, в частині надання в оренду земельної ділянки під ставком площею 8,0103 га з підстав недодержання вимог законодавства щодо передачі земель у користування ТОВ "Агровінпром", суд зазначає наступне.
Згідно зі статтею 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтею 17 Земельного кодексу України у редакції чинній на час прийняття оскаржуваного розпорядження визначено, що до повноважень місцевих державних адміністрацій у галузі земельних відносин, зокрема, належить розпорядження землями державної власності в межах, визначених цим Кодексом.
Відповідно до частини третьої статті 122 Земельного кодексу України (у редакції, чинній на час прийняття оскаржуваного розпорядження) районні державні адміністрації на їх території передають, земельні ділянки із земель державної власності у власність або у користування у межах сіл, селищ, міст районного значення для всіх потреб та за межами населених пунктів для, зокрема: сільськогосподарського використання; ведення водного господарства, крім випадків, передбачених частиною сьомою цієї статті.
Згідно з частиною першою статті 124 Земельного кодексу України (у редакції, чинній на час прийняття оскаржуваного розпорядження) передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.
Частиною другою вказаною статті визначено, що передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється за результатами проведення земельних торгів, крім випадків, встановлених частинами другою, третьою статті 134 цього Кодексу.
Відповідно до частини третьої цієї ж статті передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, громадянам, юридичним особам, визначеним частинами другою, третьою статті 134 цього Кодексу, здійснюється в порядку, встановленому статтею 123 цього Кодексу.
Частиною другою статті 134 Земельного кодексу України (у редакції, чинній на час прийняття оскаржуваного розпорядження) передбачено, що не підлягають продажу на конкурентних засадах (земельних торгах) земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них у разі, зокрема, поновлення договорів оренди землі.
Відповідно до статті 55 Закону України "Про землеустрій", технічна документація із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку, крім поділу та об'єднання земельних ділянок, включає: пояснювальну записку; технічне завдання на складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку; копії заяв фізичних або клопотання юридичних осіб; матеріали польових геодезичних робіт і план земельної ділянки, складений за результатами кадастрової зйомки; рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про надання або передачу земельної ділянки у власність або надання в користування, у тому числі на умовах оренди; акт прийомки-передачі межових знаків на зберігання; акт перенесення в натуру (на місцевість) меж охоронних зон, зон санітарної охорони, санітарно-захисних зон і зон особливого режиму використання земель за їх наявності; кадастровий план земельної ділянки; перелік обмежень прав на земельну ділянку і наявні земельні сервітути.
Також, відповідно до пункту 12 розділу Х "Перехідні положення" Земельного кодексу України (у редакції чинній на час прийняття оскаржуваного розпорядження), до розмежування земель державної та комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями (крім земель, переданих у приватну власність, та земель, зазначених в абзаці третьому цього пункту) в межах населених пунктів здійснюють відповідні сільські, селищні, міські ради, а за межами населених пунктів - відповідні органи виконавчої влади.
Пунктом 3 зазначеного розділу передбачено, що у випадках, коли земельні ділянки надані в оренду до введення в дію цього Кодексу органами, повноваження яких з надання земельних ділянок з прийняттям цього Кодексу змінені, продовження строку оренди зазначених земельних ділянок здійснюється органами, що мають право надання вказаних земель за цим Кодексом.
Пунктом 7 вказаного розділу визначено, що громадяни та юридичні особи, що одержали у власність, у тимчасове користування, в тому числі на умовах оренди, земельні ділянки у розмірах, що були передбачені раніше діючим законодавством, зберігають права на ці ділянки.
Відповідно до статті 4 Закону України "Про оренду землі", орендодавцями земельних ділянок, що перебувають у державній власності, є районні, обласні, Київська і Севастопольська міські державні адміністрації, Рада міністрів Автономної Республіки Крим та Кабінет Міністрів України в межах повноважень, визначених законом.
Орендарями земельних ділянок є юридичні або фізичні особи, яким на підставі договору оренди належить право володіння і користування земельною ділянкою (стаття 5 Закону України "Про оренду землі").
Статтею 16 Закону України "Про оренду землі" передбачено, що укладення договору оренди земельної ділянки із земель державної або комунальної власності здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування - орендодавця, прийнятого у порядку, передбаченому Земельним кодексом України, або за результатами аукціону. Укладення договору оренди земельної ділянки може бути здійснено на підставі цивільно-правового договору або в порядку спадкування.
Відповідно до статті 30 Закону України "Про оренду землі" зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін.
Статтею 33 Закону України "Про оренду землі" після закінчення строку, на який було укладено договір оренди землі, орендар, який належно виконував обов'язки відповідно до умов договору, має за інших рівних умов переважне право на поновлення договору.
У разі поновлення договору оренди землі на новий строк його умови можуть бути змінені за згодою сторін.
У разі, якщо орендар продовжує користуватися земельною ділянкою після закінчення строку договору оренди, то за відсутності письмових заперечень орендодавця протягом одного місяця після закінчення строку договору він підлягає поновленню на той самий строк і на тих самих умовах, які були передбачені договором. Письмове заперечення здійснюється листом-повідомленням.
Відповідно до статті 125 Земельного кодексу України (у редакції, чинній на час прийняття оскаржуваного розпорядження) право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.
Частиною п'ятою статті 126 Земельного кодексу України (у редакції, чинній на час прийняття оскаржуваних розпоряджень), право оренди земельної ділянки посвідчується договором оренди землі, зареєстрованим відповідно до закону.
Враховуючи зазначені приписи законодавства, що діяли на момент винесення оскаржуваних розпоряджень та укладання спірних договорів і внесення змін до них, суд встановив, що Калинівська районна державна адміністрація, як належний розпорядник спірної земельної ділянки, при винесенні таких розпоряджень та укладанні на їх підставі угод, діяла в межах і спосіб, встановлених законодавством, у зв'язку з чим відсутні правові підстави для їх скасування та визнання їх недійсними у судовому порядку.
Отже, суд встановив, що твердження ФОП Байдалюка Ю.М. щодо незаконності розпорядження Калинівської районної державної адміністрації від 07.04.2010 року № 151 "Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право оренди на земельні ділянки ТОВ "Агровінпром" на території Новогребельської сільської ради та поновлення договору оренди від 19.12.2001", додаткової угоди від 08.04.2010 "Про поновлення договору оренди землі від 19.12.2001", змін до додаткової угоди від 08.04.2010 "Про поновлення договору оренди землі від 19.12.2001", не знайшли свого підтвердження наданими до матеріалів справи доказами.
Відтак, суд дійшов висновку про те, що ТОВ "Агровінпром" є належним користувачем земельної ділянки водного фонду площею 8,0103 га з кадастровим номером 0521685600:02:002:0201, а отже, наявність оскаржуваного договору оренди землі від 21.10.2010 року, укладеного між Козятинською районною державною адміністрацією та Байдалюком Юхимом Миколайовичем, зареєстрованого 31.12.2010 року за № 041004000004 щодо земельної ділянки, яка накладається на орендовану земельну ділянку ТОВ "Агровінпром", з кадастровим номером 0521486800:08:001:0137 та оскаржуваного розпорядження Вінницької обласної державної адміністрації від 11.12.2015 за № 767 "Про поновлення договорів оренди землі" щодо поновлення цього договору, порушує право користування ТОВ "Агровінпром" земельною ділянкою водного фонду площею 8,0103 га з кадастровим номером 0521685600:02:002:0201.
З урахуванням встановлених вище обставин, відсутні підстави для задоволення вимог ФОП Байдалюка Ю.М. щодо визнання недійсним договору оренди водного об'єкта № 521685600-2 від 23.01.2015 про передачу в оренду для рибогосподарських потреб земельної ділянки під водним об'єктом площею 8,0103 га з кадастровим номером 0521685600:02:002:0201, укладеного між ТОВ "Агровінпром" та Вінницькою обласною державною адміністрацією.
Крім того, щодо обставин на яких ґрунтуються вимоги ТОВ "Агровінпром" щодо безпідставності укладення між відповідачами-1,-2 договору оренди землі від 21.10.2010 у зв'язку із порушенням строку виконання виданого відповідачем у 2003 році розпорядження на його укладення, суд зазначає наступне.
Статтею 7 Закону України "Про оренду землі" визначено, що орендарі набувають права на оренду земельної ділянки на підставах і в порядку, передбачених Земельним кодексом України, цим та іншими законами України та договором оренди землі.
Підставою для укладення договору оренди і набуття права на оренду земельної ділянки, що перебуває у комунальній або державній власності, є рішення орендодавця.
Договір оренди землі - це угода сторін про взаємні зобов'язання, відповідно до яких орендодавець за плату передає орендареві у володіння і користування земельну ділянку для господарського використання на обумовлений договором строк (стаття 12 вказаного Закону).
Термін договору оренди земельної ділянки (у тому числі й до настання певної умови) визначається за погодженням сторін, але не більш як на п'ятдесят років (стаття 18 вказаного Закону).
Укладений договір оренди земельної ділянки підлягає державній реєстрації.
Факт державної реєстрації засвідчується печаткою реєструючого органу з підписом уповноваженої на це особи та зазначенням дати реєстрації на всіх примірниках договору.
Орендна плата за земельну ділянку - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою (стаття 19 цього ж Закону)
Як згадувалось вище, відповідно до статті 124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.
Відповідно до ст. ст. 6, 13, 21, 36, 41, 43, 50 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" питання щодо розпорядження землями державної власності підлягає вирішенню відповідною місцевою державною адміністрацією, голова якої в межах своїх повноважень видає розпорядження, що в передбачених законом випадках можуть бути оскаржені до органу влади вищого рівня або до суду.
Як було встановлено вище, Розпорядженням Козятинської районної державної адміністрації від 22.09.2003 року № 409 "Про надання в оренду земельної ділянки водного фонду Байдалюку Юхиму Миколайовичу та оформлення договору оренди", зокрема:
1) затверджено проект відведення земельної ділянки загальною площею 36,38 га земель водного фонду для риборозведення, що розташована на території Самгородоцької сільської ради Козятинського району;
2) надано Байдалюку Юхиму Миколайовичу в оренду строком на 5 років земельну ділянку водного фонду загальною площею 36,38 га для риборозведення, що розташовані в межах адміністративно-територіального підпорядкування Самгородоцької сільської ради;
3) зобов'язано Байдалюка Юхима Миколайовича в місячний термін укласти та зареєструвати договір оренди на земельну ділянку.
На виконання вказаного розпорядження 21.11.2003 р. між Козятинською районною державною адміністрацією та Байдалюком Юхимом Миколайовичем, на підставі вказаного вище розпорядження, укладено договір № 61 оренди водних об'єктів із земельними ділянками водного фонду загальною площею 36,38 га (14,27 га, 13,84 га, 8, 56 га (під ставком 8, 36 га) строком на 5 років.
При цьому, в порушення діючого на момент виникнення таких правовідносин законодавства України, умов договору та розпорядження, вказаний договір не було зареєстровано відповідно до його вимог та закону; водночас, він фактично виконувався, зокрема, в частині оплати за користування земельними ділянками.
Також, в порушення цього ж розпорядження та вимог законодавства, між Козятинською районною державною адміністрацією та Байдалюком Юхимом Миколайовичем, за наявності вже укладеного договору оренди від 21.11.2003 строком на 5 років, зокрема спірної земельної ділянки, сторонами не було проведену його державну реєстрацію, натомість сторонами був укладений договір оренди землі від 21.10.2010 щодо цієї ж земельної ділянки строком на 5 років, за відсутності відповідного додаткового рішення Козятинської районної державної адміністрації щодо його укладення.
Стаття 15 Цивільного кодексу України передбачає право кожної особи на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання. Процесуальний закон надає право особі звернутися до суду саме за захистом свого порушеного права чи інтересу (ст.ст.1, 2 ГПК України).
Відповідно до статті 152 Земельного кодексу України власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов'язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків.
Захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється, зокрема, шляхом: визнання прав; визнання угоди недійсною; визнання недійсними рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування.
У разі видання органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування акта, яким порушуються права особи щодо володіння, користування чи розпорядження належною їй земельною ділянкою, такий акт визнається недійсним (частина перша статті 155 Земельного кодексу України.
Статтею 20 Господарського кодексу України передбачено, що кожний суб'єкт господарювання та споживач має право на захист своїх прав і законних інтересів. Права та законні інтереси зазначених суб'єктів захищаються шляхом, зокрема:
визнання наявності або відсутності прав;
визнання повністю або частково недійсними актів органів державної влади та органів місцевого самоврядування, актів інших суб'єктів, що суперечать законодавству, ущемлюють права та законні інтереси суб'єкта господарювання або споживачів;
визнання недійсними господарських угод з підстав, передбачених законом.
Відповідно до частини першої статті 215 Цивільного кодексу України підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п'ятою та шостою статті 203 цього Кодексу.
Згідно із частиною третьої згаданої статті якщо недійсність правочину прямо не встановлена законом, але одна із сторін або інша заінтересована особа заперечує його дійсність на підставах, встановлених законом, такий правочин може бути визнаний судом недійсним (оспорюваний правочин).
Статтею 203 Цивільного кодексу України визначено загальні вимоги, додержання яких є необхідним для чинності правочину, а саме: зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам; особа, яка вчиняє правочин, повинна мати необхідний обсяг цивільної дієздатності (частини 1,3 цієї статті).
Враховуючи встановлені обставини, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення первісних позовних вимог щодо визнання недійсним договору оренди землі від 21.10.2010 року, укладеного між Козятинською районною державною адміністрацією та Байдалюком Юхимом Миколайовичем.
Також, оскільки Козятинською районною державною адміністрацією та Байдалюком Юхимом Миколайовичем, зазначений договір було укладено за відсутності законних підстав, були відсутні підстави й щодо винесення розпорядження Вінницької обласної державної адміністрації № 767 від 11.12.2015 року "Про поновлення договорів оренди землі" в частині поновлення з Байдалюком Юхимом Миколайовичем договору оренди землі (земельних ділянок водного фонду) від 21.10.2010 року шляхом укладення договору оренди , що є підставою для скасування цього розпорядження.
Крім того щодо вимоги первісного позову щодо визнання права користування ТОВ "Агровінпром" земельною ділянкою на підставі додаткової угоди про поновлення договору оренди землі від 08.04.2010, укладеного з Калинівською районною державною адміністрацією, з усіма змінами та доповненнями до нього, суд зазначає, що такий спосіб захисту не відповідає обставинам даного спору та не є належним і таким, що забезпечить поновлення порушений прав та інтересів.
Також, не підлягають задоволенню вимоги первісного позову щодо визнання незаконним (недійсним) та скасування розпорядження Козятинської районної державної адміністрації від 22.09.2003 року № 409 "Про надання в оренду земельної ділянки водного фонду Байдалюку Юхиму Миколайовичу та оформлення договору оренди" в частині затвердження проекту відведення земельної ділянки водного фонду площею 8,3600 га для риборозведення, що розташована на території Самгородоцької сільської ради Козятинського району та в частині надання земельної ділянки в оренду Байдалюку Юхиму Миколайовичу строком на 5 років, оскільки згадане розпорядження вичерпало свою дію внаслідок укладення 21.11.2003 між Козятинською районною державною адміністрацією та Байдалюком Юхимом Миколайовичем договору оренди водних об'єктів № 61, та який у даній справі не оспорюється.
Як встановлено ст. ст. 73, 74 Господарського процесуального кодексу України, доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи.
Статтею 79 Кодексу передбачено, що достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
В порядку, передбаченому ст. 86 Господарського процесуального кодексу України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об'єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).
З урахуванням вищевстановлених обставин, суд вважає позовні вимоги ТОВ "Агровінпром" про визнання недійсним договору оренди землі від 21.10.2010 року, укладеного між Козятинською районною державною адміністрацією та Байдалюком Юхимом Миколайовичем, зареєстрованого 31.12.2010 року за № 041004000004, кадастровий номер земельної ділянки 0521486800:08:001:0137; визнання незаконним та скасування розпорядження Вінницької обласної державної адміністрації № 767 від 11.12.2015 року "Про поновлення договорів оренди землі" в частині поновлення з фізичною особою-підприємцем Байдалюком Юхимом Миколайовичем договору оренди земельної ділянки водного фонду площею 8,3600 від 21.10.2010 року, зареєстрованого 31.12.2010 року за № 041004000004 шляхом укладення договору оренди, - доведеними, обґрунтованими, підтвердженими належними і допустимими доказами та не спростованими у встановленому законом порядку відповідачами; у зв'язку з чим такі вимоги підлягають задоволенню. У задоволенні решти вимог первісного позову належить відмовити з підстав їх необґрунтованості.
Вимоги і доводи зустрічного позову ФОП Байдалюка Ю.М. не знайшли підтвердження зібраними у матеріалах справи доказами, та є недоведеними, необґрунтованими і спростовані належним чином та у встановленому законом відповідачами, а відтак, заявлені вимоги не підлягають задоволенню.
Відповідно до ст. 129 Господарського процесуального кодексу України судові витрати, понесені ТОВ "Аговінпром", покладаються на відповідачів за первісним позовом у рівних частинах.
Понесені судові витрати за розгляд зустрічного позову залишаються за ФОП Байдалюком Ю.М.
Керуючись ст. 124 Конституції України, 2, 74, 76-80, 129, 236-242 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд міста Києва, -
В И Р І Ш И В:
1. Первісний позов задовольнити частково.
2. Визнати недійсним договір оренди землі від 21.10.2010 року, укладений між Козятинською районною державною адміністрацією та Байдалюком Юхимом Миколайовичем, зареєстрований 31.12.2010 року за № 041004000004, кадастровий номер земельної ділянки 0521486800:08:001:0137.
3. Визнати незаконним та скасувати розпорядження Вінницької обласної державної адміністрації № 767 від 11.12.2015 року "Про поновлення договорів оренди землі" в частині поновлення з фізичною особою-підприємцем Байдалюком Юхимом Миколайовичем договору оренди земельної ділянки водного фонду площею 8,3600 від 21.10.2010 року, зареєстрованого 31.12.2010 року за № 041004000004 шляхом укладення договору оренди.
4. В іншій частині вимог первісного позову відмовити.
5. У задоволенні зустрічного позову відмовити повністю.
6. Стягнути з фізичної особи-підприємця Байдалюка Юхима Миколайовича (АДРЕСА_1; ідентифікаційний номер НОМЕР_1) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Агровінпром" (22452, Вінницька обл., Калинівський район, село Нова Гребля, вулиця Коцюбинського, будинок 4; код ЄДРОУ 30807832) суму витрат на проведення судової експертизи в розмірі 4991 (чотири тисячі дев'ятсот дев'яносто одна) грн. 20 коп.
7. Стягнути з Козятинської районної державної адміністрації (22100, Вінницька обл., місто Козятин, площа Героїв Майдану, будинок 20; код ЄДРПОУ 04051201) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Агровінпром" (22452, Вінницька обл., Калинівський район, село Нова Гребля, вулиця Коцюбинського, будинок 4; код ЄДРПОУ 30807832) суму витрат на проведення судової експертизи в розмірі 4991 (чотири тисячі дев'ятсот дев'яносто одна) грн. 20 коп.
8. Стягнути з Вінницької обласної державної адміністрації (21050, Вінницька обл., місто Вінниця, вулиця Соборна, будинок 70; код ЄДРПОУ 20089290) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Агровінпром" (22452, Вінницька обл., Калинівський район, село Нова Гребля, вулиця Коцюбинського, будинок 4; код ЄДРПОУ 30807832) суму витрат на проведення судової експертизи в розмірі 4991 (чотири тисячі дев'ятсот дев'яносто одна) грн. 20 коп.
На рішення може бути подано апеляційну скаргу протягом 20 днів з дня його постановлення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо її не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду за наслідками апеляційного перегляду.
Повний текст рішення складено 22.04.2019 р.
Суддя Н.І. Зеленіна
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 03.04.2019 |
Оприлюднено | 23.04.2019 |
Номер документу | 81335773 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Зеленіна Н.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні