Ухвала
від 19.04.2019 по справі 5023/2911/12
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,

тел. приймальня (057) 705-14-14, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


УХВАЛА

"19" квітня 2019 р.Справа № 5023/2911/12

Господарський суд Харківської області у складі:

судді Усатого В.О.

при секретарі судового засідання Мазуренко А.О.

учасники процесу - не з'явились

розглянувши клопотання про заміну кредитора

по справі за заявою ТОВ "Синтез ЛТД", м. Харків

до ТОВ "Синтез ЛТД", м. Харків

про визнання банкрутом

ВСТАНОВИВ:

Постановою суду від 24.07.2012 р. боржника ТОВ "Синтез ЛТД" визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором призначено арбітражного керуючого ОСОБА_1

До суду від ГУ ДФС у Харківській області (вх. № 8900 від 11.04.2019 р.) надійшло клопотання про заміну кредитора правонаступником, в якому заявник просить суд замінити кредитора ОСОБА_2 ОДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області на Головне управління ДФС у Харківській області.

Дослідивши матеріали справи, суд призначив клопотання ГУ ДФС у Харківській області про заміну кредитора правонаступником (вх. № 8900 від 11.04.2019 р.) до розгляду на 17.04.2019 р.

В судовому засіданні представник ГУ ДФС у Харківській області надав усні пояснення щодо свого клопотання та просив суд надати час для подання уточнень до клопотання про заміну кредитора.

Судом оголошувалась перерва до 19.04.2019 р. о 10-40 год.

Від ГУ ДФС у Харківській області надійшли уточнення (вх.№ 9752 від 19.04.2019) до клопотання про заміну кредитора.

Після перерви розгляд справи продовжено.

Присутній у засіданні суду представник ГУ ДФС у Харківській області підтримав своє клопотання з урахуванням уточнень.

З метою ознайомлення з наданими представником ГУ ДФС у Харківській області доказами, судом оголошено перерву в судовому засіданні до 15-00 год. 19.04.2019 р.

Після перерви учасники процесу не з'явились.

Розглянувши матеріали справи, клопотання ГУ ДФС у Харківській області, з урахуванням уточнень, суд встановив наступне.

В ході виконання ліквідаційної процедури, ліквідатором були розглянуті та визнані вимоги Західної МДПІ м.Харкова Харківської області ДПС до боржника, які включені до реєстру вимог кредиторів в сумі 38542,58 грн. до третьої черги.

Ухвалою суду від 26.11.2013 р. замінено кредитора у справі Західну міжрайонну державну податкову інспекцію м. Харкова Харківської області Державної податкової служби на кредитора - Західну об'єднану державну податкову інспекцію м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області.

Постановою Кабінету Міністрів України від 06.08.2014 р. № 311 "Про утворення територіальних органів Державної фіскальної служби та визнання такими, що втратили чинність деяких актів Кабінету Міністрів України", реорганізовано та утворено деякі територіальні органи ДФС, а саме: Західну ОДПІ м. Харкова ГУ Міндоходів реорганізовано та приєднано до Західної ОДПІ м. Харкова ГУ ДФС.

Згідно постанови Кабінету Міністрів України від 04.11.2015 р. № 892 "Про деякі питання територіальних органів Державної фіскальної служби" та наказу ДФС України від 24.02.2016 р. № 174, реорганізовано та перейменовано деякі територіальні органи ДФС, а саме: Західну ОДПІ м. Харкова ГУ ДФС перейменовано у ОСОБА_2 ОДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28.03.2018 р. № 296 "Про реформування територіальних органів Державної фіскальної служби", реорганізовано та перейменовано деякі територіальні органи ДФС, а саме: ОСОБА_2 ОДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області реорганізовано шляхом приєднання як структурний підрозділ до Головного управління ДФС у Харківській області.

Згідно з ч. 1 ст. 2 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України.

Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні" від 21.12.2016 № 1797 внесено зміни до Податкового кодексу України.

Відповідно п.19-1.1.22. статті 19-1 ПК України контролюючі органи виконують такі функції, крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій статтею 19-3 цього Кодексу: здійснюють погашення податкового боргу, стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів.

Функції державних податкових інспекцій визначені статтею 19-3 ПК України, якою встановлено, що державні податкові інспекції: здійснюють сервісне обслуговування платників податків; здійснюють реєстрацію та ведення обліку платників податків та платників єдиного внеску, об'єктів оподаткування та об'єктів, пов'язаних з оподаткуванням; формують та ведуть Державний реєстр фізичних осіб - платників податків, Єдиний банк даних про платників податків - юридичних осіб, реєстри, ведення яких покладено законодавством на контролюючі органи; виконують інші функції сервісного обслуговування платників податків, визначені законом.

Згідно з пунктом 41.1 статті 41 ПК України, контролюючими органами є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган (далі - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику), його територіальні органи.

Пунктом 41.2 статті 41 ПК України встановлено, що органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється.

Наказом Державної фіскальної служби від 19.10.2016 № 875 визначені функції та повноваження, які здійснюють структурні підрозділи ГУ, до яких, зокрема, віднесені: організація роботи щодо погашення податкового боргу з податків і зборів платників податків, заборгованості з інших платежів, а також стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску платників єдиного внеску; організація та координація роботи щодо застосування до платників податків та платників єдиного внеску судових процедур банкрутства; організація та ведення позовної роботи, спрямованої на забезпечення надходження податків, зборів та інших платежів до бюджетів та державних цільових фондів.

Отже, з внесенням змін до ПК України ОСОБА_2 ОДПІ м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області втратила повноваження щодо стягнення податкової заборгованості та стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску шляхом застосування процедур, передбачених законодавством з питань банкрутства. Відповідні повноваження відповідно до вимог чинного законодавства перейшли до Головного управління ДФС у Харківській області.

Постановою Кабінету Міністрів України від 28.03.2018 № 296 "Про реформування територіальних органів Державної фіскальної служби" постановлено реорганізувати деякі територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом їх приєднання як структурних підрозділів до відповідних територіальних органів Служби за переліком згідно з додатком, зокрема, ОСОБА_2 об'єднану державну податкову інспекцію м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області реорганізовано шляхом приєднання до Головного управління ДФС у Харківській області.

Відповідно до ст. 108 ЦК України перетворенням юридичної особи є зміна її організаційно-правової форми. У разі перетворення до нової юридичної особи переходять усе майно, усі права та обов'язки попередньої юридичної особи.

Згідно з ч. 1 ст. 52 ГПК України у разі смерті або оголошення фізичної особи померлою, припинення юридичної особи шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), заміни кредитора чи боржника в зобов'язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд залучає до участі у справі правонаступника відповідного учасника справи на будь-якій стадії судового процесу.

Частиною першою статті 21 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" передбачено, що у разі вибуття чи заміни кредитора у справі про банкрутство господарський суд за заявою правонаступника або іншого учасника (учасників) справи здійснює заміну такої сторони на будь-якій стадії провадження у справі її правонаступником.

Отже, згідно з вимогами чинного законодавства, заміна кредитора за заявою правонаступника допускається на будь-якій стадії судового процесу, тому суд вважає клопотання Головного управління ДФС у Харківській області про заміну кредитора обґрунтованими.

Крім того, суд зазначає, що в даному випадку має місце публічне правонаступництво (повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб'єкта владних повноважень до іншого внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції), а саме: від ОСОБА_2 об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області до Головного управління ДФС у Харківській області. Тобто, відбулося передання адміністративної компетенції від одного суб'єкта владних повноважень до іншого.

Згідно пункту 51 Пленуму Верховного Суду України від 18.12.2009 р. № 15 "Про судову практику в справах про банкрутство", що встановлює наступне. Статтею 512 Цивільного кодексу України встановлено підстави заміни кредитора у зобов'язанні, в тому числі й грошовому. Законом не передбачено заборони на перехід прав кредиторів за грошовими зобов'язаннями до іншої особи у провадженні у справі про банкрутство. Тому арбітражні керуючі мають вносити до реєстру відомості про заміну кредиторів за грошовими зобов'язаннями у разі переходу їх права вимоги відповідно до правил Цивільного кодексу України, а господарські суди - зобов'язувати арбітражних керуючих вносити відповідні зміни до реєстру в разі оскарження необґрунтованої відмови арбітражних керуючих у внесенні відомостей про заміну кредитора. Особа, до якої перейшли права кредиторів під час провадження у справі про банкрутство, отримує статус учасника провадження відповідно до абзацу двадцять другого статті 1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку клопотання Головного управління ДФС у Харківській області про заміну кредитора (вх. № 6318 від 13.03.2019 р.), з урахуванням поданих уточнень задовольнити, та замінити кредитора ОСОБА_2 об'єднану державну податкову інспекцію м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області на його правонаступника - Головне управління ДФС у Харківській області.

Керуючись ст. ст. 21, 37-48, 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст. ст. 52, 233-235 ГПК України, суд -

УХВАЛИВ:

Клопотання Головного управління ДФС у Харківській області про заміну кредитора (вх. № 8900 від 11.04.2019 р.), з урахуванням поданих уточнень задовольнити.

Замінити кредитора - ОСОБА_2 об'єднану державну податкову інспекцію м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області на його правонаступника - Головне управління ДФС у Харківській області.

Ухвалу направити ліквідатору, ГУ ДФС у Харківській області, ОСОБА_2 ОДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Ухвала може бути оскаржена в строки, передбачені ст. 256 ГПК України, шляхом подачі апеляційної скарги.

Суддя Усатий В.О.

СудГосподарський суд Харківської області
Дата ухвалення рішення19.04.2019
Оприлюднено24.04.2019
Номер документу81368961
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5023/2911/12

Постанова від 10.10.2019

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Банасько О.О.

Ухвала від 09.10.2019

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Банасько О.О.

Ухвала від 17.09.2019

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Банасько О.О.

Постанова від 07.08.2019

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Плахов Олексій Вікторович

Ухвала від 19.07.2019

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Плахов Олексій Вікторович

Ухвала від 26.06.2019

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усатий В.О.

Ухвала від 13.06.2019

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усатий В.О.

Ухвала від 02.05.2019

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усатий В.О.

Ухвала від 23.04.2019

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усатий В.О.

Ухвала від 19.04.2019

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усатий В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні