Справа № 1540/3483/18
УХВАЛА
24 квітня 2019 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Харченко Ю.В. розглянувши в порядку письмового провадження заяву позивача – Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Одеській області (вхід.№36701/18 від 28.11.2018р.) про виправлення помилки у виконавчому листі по справі №1540/3483/18,-
ВСТАНОВИВ:
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 03.10.2018р., залишеним без змін Постановою П'ятого апеляційного адміністративного суду від 05.03.2019р., по справі №1540/3483/18 адміністративний позов Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Одеській області, задоволено. Присуджено до стягнення з Обласної комунальної установи “Обласний центр соціально-психологічної допомоги” на користь Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Одеській області неправомірно використані кошти та фінансові санкції у розмірі 30400,74грн.
На виконання Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 03.10.2018р. по справі №1540/3483/18, Управлінню виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Одеській області 14.11.2018р. видано виконавчий лист щодо стягнення з Обласної комунальної установи “Обласний центр соціально-психологічної допомоги” на користь Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Одеській області неправомірно використані кошти та фінансові санкції у розмірі 30400,74грн.
28.11.2018р. до Одеського окружного адміністративного суду надійшла заява позивача – Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Одеській області (вхід.№36701/18) про виправлення помилки у виконавчому листі по справі №1540/3483/18, оскільки у виконавчому документі невірно зазначено строк пред'явлення його до виконання.
Відповідно до ч.6 ст.7 КАС України у разі відсутності закону, що регулює відповідні правовідносини, суд застосовує закон, що регулює подібні правовідносини (аналогія закону), а за відсутності такого закону суд виходить із конституційних принципів і загальних засад права (аналогія права).
Згідно з п.10 ч.1 ст.4 КАС України письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом;
Частиною 9 статті 205 КАС України передбачено, що якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Таким чином, беручи до уваги вищевикладене, а також те, що сторони до суду не з'явилися, про дату, час та місце судового засідання повідомлялись належним чином та своєчасно, розгляд заяви позивача – Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Одеській області (вхід.№36701/18 від 28.11.2018р.) про виправлення помилки у виконавчому листі по справі №1540/3483/18 здійснюється в порядку письмового провадження, відповідно до ч.9 ст.205 КАС України.
Так, судом встановлено, що на виконання Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 03.10.2018р. по справі №1540/3483/18, Одеським окружним адміністративним судом Управлінню виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Одеській області 14.11.2018р. видано виконавчий лист, у якому зазначено, що строк пред'явлення виконавчого документа до виконання до 06 лютого 2019р.
Відповідно до статті 4 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування» Фонд соціального страхування України є некомерційною самоврядною організацією, що діє на підставі статуту, який затверджується його правлінням. Фонд, якщо інше не передбачено законами України, не може займатися іншою діяльністю, крім тієї, для якої його створено, та використовувати свої кошти на цілі, не пов'язані з цією діяльністю. Кошти Фонду не включаються до складу Державного бюджету України та використовуються тільки за цільовим призначенням.
Статтею 8 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування» передбачено, що робочими органами виконавчої дирекції Фонду є її управління в Автономній республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, відділеннях в районах і містах обласного значення. Робочі органи виконавчої дирекції Фонду є юридичними особами, мають самостійні кошториси, печатки із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням.
Статтею 8 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування» визначено, що робочими органами виконавчої дирекції Фонду є її управління в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, що створюються за рішенням правління Фонду на підставі затвердженої ним структури органів Фонду. Управління виконавчої дирекції Фонду є юридичними особами, мають самостійні кошториси, печатки із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, а також мають відділення в районах і містах обласного значення. Відділення управлінь виконавчої дирекції Фонду є відокремленими підрозділами робочих органів виконавчої дирекції Фонду, що створюються за рішенням правління Фонду без статусу юридичної особи.
Робочі органи виконавчої дирекції Фонду та їх відділення провадять свою діяльність від імені виконавчої дирекції Фонду в межах та порядку, визначених цим Законом, статутом Фонду, типовим положенням про робочі органи виконавчої дирекції Фонду та їх відділення, що затверджується правлінням Фонду, та положенням, затвердженим директором виконавчої дирекції Фонду.
Статтею 11 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування» передбачено, що джерелами формування коштів Фонду є: 1) страхові внески страхувальників та застрахованих осіб; 2) суми фінансових санкцій, застосованих відповідно до цього Закону, інших законів до підприємств, установ, організацій та фізичних осіб - підприємців за порушення встановленого порядку сплати страхових внесків та використання коштів Фонду, штрафів за недотримання законодавства про соціальне страхування, а також суми адміністративних штрафів, накладених відповідно до закону на посадових осіб та громадян за такі порушення; 3) суми не прийнятих до зарахування витрат страхувальника за соціальним страхуванням; 4) доходи від розміщення тимчасово вільних коштів, у тому числі резерву коштів Фонду; 5) капіталізовані платежі, що надійшли у випадках ліквідації страхувальників у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України; 6) доходи від реалізації майна, придбаного за рахунок коштів Фонду; 7) добровільні внески та інші надходження відповідно до закону.
Відповідно до Положення про Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Одеській області, затверджене Наказом виконавчої дирекції Фонду соціального страхування №31-ОД від 23.01.2018р., Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Одеській області – є робочим органом виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України. Управління у своїй діяльності керується Конституцією України, Основами законодавства України про про загальнообов'язкове державне соціальне страхування, Кодексом законів про працю України, законами України “Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування”, “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування”, “Про охорону праці”, іншими законами та нормативно- правовими актами, Статутом Фонду соціального страхування України, рішеннями правління Фонду, Типовим положенням про управління та положенням, затвердженим директором виконавчої дирекції Фонду.
Згідно з ч.1 ст.12 Закону України «Про виконавче провадження» виконавчі документи можуть бути пред'явлені до примусового виконання протягом трьох років, крім посвідчень комісій по трудових спорах та виконавчих документів, за якими стягувачем є держава або державний орган, які можуть бути пред'явлені до примусового виконання протягом трьох місяців.
Отже, з урахуванням наведеного, судом встановлено, що у виданому Одеським окружним адміністративним судом 14.11.2018р. Управлінню виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Одеській області виконавчому листі строк пред'явлення його до виконання помилково визначено – 3 місяці (до 06 лютого 2019р.).
Відповідно до ч.1 ст.374 КАС України суд, який видав виконавчий документ, може за заявою стягувача або боржника виправити помилку, допущену при його оформленні або видачі, чи визнати виконавчий документ таким, що не підлягає виконанню.
Відтак, беручи до уваги вищевикладене, а також те, що у виконавчому листі, виданому Одеським окружним адміністративним судом на виконання Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 03.10.2018р. по справі №1540/3483/18, строк пред'явлення його до виконання помилково зазначено - 06.02.2019р., суд, з метою повного захисту прав, свобод, та охоронюваних законом інтересів позивача, та усунення неточностей, які впливають на реалізацію судового рішення, вважає за можливе заяву позивача – Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Одеській області (вхід.№36701/18 від 28.11.2018р.) задовольнити, та виправити помилку допущену при оформленні виконавчого листа, виданого на виконання Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 03.10.2018р. по справі №1540/3483/18.
Керуючись п.10 ч.1 ст.4, ч.6 ст.7, ч.9 ст.205, ст.ст.243, 248, ч.1 ст.374, Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
УХВАЛИВ:
1. Заяву позивача – Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Одеській області (вхід.№36701/18 від 28.11.2018р.) про виправлення помилки у виконавчому листі по справі №1540/3483/18, задовольнити.
2. Внести виправлення до виконавчого листа, виданого на виконання Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 03.10.2018р. по справі №1540/3483/18, зазначивши в графі “Строк пред'явлення виконавчого документа до виконання” до 06 лютого 2021р.
Копію ухвали суду надіслати сторонам.
Ухвала суду може бути оскаржена, шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до П'ятого апеляційного адміністративного суду у строки визначені статтею 295 КАС України.
Відповідно до п.п.15.5 п.15 Розділу VII «Перехідні положення» КАС України в редакції Закону №2147-VIII до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу. У разі порушення порядку подання апеляційної чи касаційної скарги відповідний суд повертає таку скаргу без розгляду.
Суддя Харченко Ю.В.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.04.2019 |
Оприлюднено | 26.04.2019 |
Номер документу | 81396225 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Харченко Ю. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні