ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
23 квітня 2019 року м. ПолтаваСправа № 816/1591/18
Полтавський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Удовіченка С.О.,
за участю:
секретаря судового засідання - Кисличенко О.В.,
представників заявника - ОСОБА_1, ОСОБА_2,
розглянувши у відкритому судовому засіданні заяву Головного Управління Державної служби з надзвичайних ситуацій України у Полтавській області про встановлення способу і порядку виконання судового рішення у справі за позовом Головного Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Полтавській області до Козельщинського районного будинку культури про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду, -
В С Т А Н О В И В:
15 травня 2018 року ОСОБА_2 Управління Державної служби з надзвичайних ситуацій України у Полтавській області звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Козельщинського районного будинку культури про:
- застосування до Козельщинського районного будинку культури (код ЄДРПОУ 36719045) заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі районного будинку культури за адресою: Полтавська область, Козельщинський район, смт. Козельщина, вул. Остроградського (Радянська), 56 до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної безпеки,
- встановлення Козельщинському районному будинку культури (код ЄДРПОУ 36719045) наступного порядку і способу виконання судового рішення - заборони користування за призначенням будівлею районного будинку культури за адресою: Полтавська область, Козельщинський район, вул. Остроградського (Радлянська), 56 та відключити її від електропостачання.
Рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 16 липня 2018 року у задоволенні позову Головного управління Державної служби з надзвичайних ситуацій України у Полтавській області (код ЄДРПОУ 38610079, адреса місцезнаходження: вулиця Маршала Бірюзова, 26/1, місто Полтава, 36007) до Козельщинського районного будинку культури (код ЄДРПОУ 36719045, вул. Остроградського, буд. 56, смт. Козельщина, Козельщинський район, Полтавська область, 39100) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду - відмовлено.
Постановою Харківського апеляційного адміністративного суду від 12 грудня 2018 року апеляційну скаргу Головного Управління Державної служби з надзвичайних ситуацій України у Полтавській області задоволено частково. Рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 16 липня 2018 року по справі №816/1591/18 - скасовано. Прийнято нову постанову, якою позов Головного Управління Державної служби з надзвичайних ситуацій України у Полтавській області до Козельщинського районного будинку культури про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду - задоволено частково. Застосовано до Козельщинського районного будинку культури заходи реагування у вигляді часткового зупинення експлуатації будівлі районного будинку культури за адресою: Полтавська область, Козельщинський район, смт.Козельщина, вул. Остроградського (Радянська), 56 до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері безпеки, шляхом заборони користуватися за призначенням будівлею районного будинку культури за адресою: Полтавська область, Козельщинський район, вул. Остроградського (Радянська), 56.
27 грудня 2018 року ОСОБА_2 Управління Державної служби з надзвичайних ситуацій України у Полтавській області звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду із заявою про видачу виконавчого листа.
27 лютого 2019 року ОСОБА_2 Управлінням Державної служби з надзвичайних ситуацій України у Полтавській області отримано виконавчий лист.
Строк пред'явлення виконавчого листа до виконання 13 березня 2019 року.
28 лютого 2019 року ОСОБА_2 Управління Державної служби з надзвичайних ситуацій України у Полтавській області направило до Козельщинського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Полтавській області заяву про відкриття виконавчого провадження та примусове виконання рішення.
21 березня 2019 року до стягувача від державної виконавчої служби надійшло повідомлення про повернення виконавчого з тих підстав, що останнє не підлягає до примусового виконання органами Державної виконавчої служби.
28 березня 2019 року до Полтавського окружного адміністративного суду надійшла заява Головного Управління Державної служби з надзвичайних ситуацій України у Полтавській області про встановлення Козельщинському районному будинку культури способу і порядку виконання постанови Харківського апеляційного адміністративного суду від 12 грудня 2018 року у справі №816/1591/18 про застосування до Козельщинського районного будинку культури заходів реагування у вигляді часткового зупинення експлуатації будівлі районного будинку культури за адресою: Полтавська область, Козельщинський район, смт.Козельщина, вул. Остроградського (Радянська), 56 до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної безпеки, шляхом заборони користування за призначенням будівлею районного будинку культури за адресою: Полтавська область, Козельщинський район, вул. Остроградського (Радянська), 56:
1) зобов'язати видати наказ про зупинення експлуатацію будівлі районного будинку культури за адресою: Полтавська область, Козельщинський район, смт.Козельщина, вул.Остроградського (Радянська), 56 до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної безпеки та заборони користування за призначенням будівлею районного будинку культури за адресою: Полтавська область, Козельщинський район, вул.Остроградського (Радянська), 56;
2) зобов'язати зачинити та опломбувати троє вхідних/вихідних дверей у глядацьку залу будівлі Козельщинського районного будинку культури за адресою: Полтавська область, Козельщинський район, вул.Остроградського (Радянська), 56, які забезпечують сполучення приміщення фойє із приміщенням глядацької зали;
3) зобов'язати відключити систему освітлення глядацької зали будівлі Козельщинського районного будинку культури за адресою: Полтавська область, Козельщинський район, вул.Остроградського (Радянська), 56, від джерела живлення.
Представники стягувача заяву підтримали.
Боржник явку уповноважених представників у судове засідання не забезпечив, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином.
За приписами статті 378 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.
Заява про встановлення або зміну способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення розглядається у десятиденний строк з дня її надходження у судовому засіданні з повідомленням стягувача та боржника. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
Суд зазначає, що наведена норма не містить виключного переліку обставин, що є підставою для вирішення судом питання про зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення.
Таким чином, підставою для застосування правил цієї норми є обставини, що перешкоджають належному виконанню судового рішення в адміністративній справі: ускладнюють його виконання або роблять неможливим. Для відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення такою обставиною може бути недостатність коштів на рахунку, стихійне лихо, для зміни способу чи порядку виконання судового рішення - неможливість виконання судового рішення внаслідок відсутності, пошкодження або знищення об'єкта стягнення або з інших причин.
Тобто, підставами для розстрочення та відстрочення є обставини, що ускладнюють виконання, а для зміни способу і порядку виконання - обставини, які роблять виконання неможливим.
Враховуючи вказане, суд звертає увагу, що під встановленням способу і порядку виконання рішення суду розуміється прийняття судом таких заходів для реалізації рішення, які сприятимуть фактичному його виконанню.
При цьому, суд за наявності обґрунтованих підстав та належних доказів, може встановити спосіб та порядок виконання рішення суду, або ж відмовити по даному питанню, не змінюючи при цьому його змісту.
Разом з тим, під обґрунтованими підставами слід розуміти наявність обставин, які є об'єктивно непереборними, тобто, такими, що ускладнюють або унеможливлюють виконання рішення суду у раніше встановлений судом спосіб. Наявність таких обставин має бути підтверджена належними та допустимими доказами.
Водночас, суд, змінюючи або встановлюючи порядок чи спосіб виконання рішення, не змінює змісту резолютивної частини та не змінює спосіб захисту порушеного права, обраний судом при вирішенні справи.
Зі змісту резолютивної частини постанови Харківського апеляційного адміністративного суду від 12 грудня 2018 року вбачається, що у ній чітко сформульований висновок у справі про зупинення експлуатації будівлі районного будинку культури до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної безпеки, шляхом заборони користування за призначенням будівлею районного будинку культури за адресою: Полтавська область, Козельщинський район, вул. Остроградського (Радянська), 56.
Враховуючи наведене, суд приходить до висновку про відсутність правових підстав для задоволення заяви представника позивача про встановлення порядку виконання рішення, оскільки останнім не наведено та судом не виявлено обставин, що ускладнюють виконання рішення або роблять його виконання неможливим.
При цьому суд звертає увагу стягувача, що повернення виконавчого листа без виконання не є безумовною підставою для встановлення нового способу виконання рішення суду, оскільки за умисне невиконання судового рішення, яке набрало законної сили, передбачена кримінальна відповідальність встановлена статтею 382 Кримінального кодексу України.
Керуючись положеннями статей 241, 248, 378 Кодексу адміністративного судочинства України,-
У Х В А Л И В:
У задоволенні заяви Головного Управління Державної служби з надзвичайних ситуацій України у Полтавській області про встановлення способу і порядку виконання судового рішення у справі №8169/1591/18 - відмовити.
Ухвала суду набирає законної сили негайно після її проголошення.
Ухвала суду може бути оскаржена шляхом подання апеляційної скарги протягом п'ятнадцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається у відповідності до пункту 15 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції Закону України № 2147-VIII від 03 жовтня 2017 року).
Повний текст ухвали складено 24 квітня 2019 року.
Суддя С.О. Удовіченко
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.04.2019 |
Оприлюднено | 25.04.2019 |
Номер документу | 81396312 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
С.О. Удовіченко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні