Постанова
від 11.04.2019 по справі 0440/5321/18
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

11 квітня 2019 року м. Дніпросправа № 0440/5321/18

Третій апеляційний адміністративний суд

у складі колегії суддів: головуючого - судді Божко Л.А. (доповідач),

суддів: Дурасової Ю.В., Іванова С.М.,

за участю секретаря судового засідання Комар Н.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Дніпро апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Київській області на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 19 жовтня 2018 р., суддя Букіна Л.Є., повний текст рішення складено 26.10.2018 р., по справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю КПД до Головного управління ДФС у Київській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень

в с т а н о в и В:

12.07.2018 р. Товариство з обмеженою відповідальністю КПД звернулося до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Київській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень, посилаючись на те, що за результатами документальної планової виїзної перевірки Фастівської філії ТОВ КПД податкового законодавства за період з 01.01.2015 р. по 30.09.2017 р., валютного - за період з 01.01.2015 р. по 30.09.2017 р., єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування - за період з 01.01.2015 р. по 30.09.2017 р. згідно акту перевірки № 136/10-36-14-14/38873169 від 27.02.2018 р. зазначено про наявність в діяльності платника податків можливих ознак наступних порушень, в зв'язку з чим 11.04.2018 р. відповідачем прийнято податкові повідомлення - рішення: №0007991310 за платежем податок на доходи фізичних осіб, яким збільшено суму грошового зобов'язання на 1 257,43 грн, де за податковими зобов'язаннями 1 005,94 грн та за штрафними санкціями 251,49 грн та № НОМЕР_1 за платежем податок на доходи фізичних осіб, яким збільшено суму грошового зобов'язання на 14 762,15 грн, де за податковими зобов'язаннями 11 809,72 грн та за штрафними санкціями 2 952,43 грн. Оскільки не погодилися з прийнятими рішеннями, просили суд скасувати ППР від 11.04.2018 р. № НОМЕР_2 та № НОМЕР_1.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 19.10.2018 р. позов ТОВ КПД - задоволено повністю.

Рішення суду обгрунтовано тим, що позивачем спростовано висновки акту перевірки.

Не погодившись з рішенням суду відповідач подав апеляційну скаргу, де просили рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 19.10.2018 р. скасувати, прийняти нову постанову, де відмовити в задоволенні позовних вимог.

Апеляційна скарга обгрунтована тим, що позивачем, в порушення норм чинного законодавства, не надано до перевірки документи, які б підтверджували зв'язок понесених витрат з господарською діяльністю підприємства.

В судовому засіданні апеляційної інстанції особи, представник позивача просив задовольнити апеляційну скаргу, інші особи, які приймають участь у справі, до суду не з'явилися, про дату слухання справи повідомлені належним чином.

Дослідивши матеріали справи, всебічно та повно з'ясувавши обставини по справі, суд дійшов висновку про залишення без задоволення апеляційної скарги.

З матеріалів справи вбачається, що в період з 31.01.2018 по 20.02.2018 на підставі направлень, виданих ГУ ДФС у Київській області, уповноваженими особами контролюючого органу проведено планову виїзну перевірку Фастівської філії ТОВ КПД податкового законодавства за період з 01.01.2015 р. по 30.09.2017 р., валютного - за період з 01.01.2015 р. по 30.09.2017 р., єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування - за період з 01.01.2015 р. по 30.09.2017 р., за результатами якої складено Акт перевірки № 136/10-36-14-14/38873169 від 27.02.2018 р.

Відповідно до висновків перевірки встановлено порушення позивачем :

-п.164.2.17 п. 164.2 ст. 164, п.п. 168.1.1 п. 168.1 ст. 168, п. а п.п. 170.9.1 п. 170.9 ст. 170 ПК України та встановлено недотримання та не перерахування податку на доходи фізичних осіб з виплачених коштів в сумі 34338,63 грн;

-п.п.1 п.2 ст. 6, ч.1 п.1 ст. 7, п.1,п.2,п.5 ст. 9 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування , в результаті чого ТОВ Моноліт Спецбуд не утримало та не перерахувало суму єдиного соціального внеску, яка підлягає сплаті до бюджету, на загальну суму 56029,56 грн;

-пп.1.4 п.16-1 підрозділу 10 розділу ХХ, п.п. 168.1.1 п. 168.1 ст. 168 ПК України, в результаті чого Фастівська філія ТОВ КПД за 2015 р. - 2017 р. не утримано та не перераховано суму військового збору, яка підлягає сплаті до бюджету, на загальну суму 3022,38 грн;

П.44.1 ст. 44, п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 ПК України, в результаті чого віднесено до складу витрат вартість пально - мастильних матеріалів, які використані підзвітними особами на здійснення поїздок без належного документального підтвердження на загальну суму 73 026,06 грн та витрати на відрядження за кордон на загальну суму 128 465,57 грн.

Не погодившись з висновками перевірки, позивач подав до контролюючого органу письмові заперечення, на що контролюючий орган листом від 06.04.2018 висновки акту виклав в такій редакції:

-п.164.2.17 п. 164.2 ст. 164, п.п. 168.1.1 п. 168.1 ст. 168, п. а п.п. 170.9.1 п. 170.9 ст. 170 ПК України, в результаті чого встановлено заниження суми податку на доходи фізичних осіб за 2015 - 2017 роки в розмірі 11 809,72 грн;

-пп.1.4 п.16-1 підрозділу 10 розділу ХХ, п.п. 168.1.1 п. 168.1 ст. 168 ПК України, в результаті чого встановлено заниження суми військового збору за 2015 - 2017 роки, в розмірі 1005,94 грн;

-п.44.1 ст. 44, п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 ПК України, в результаті чого віднесено до складу витрат вартість пально - мастильних матеріалів, які використані підзвітними особами на здійснення поїздок без належного документального підтвердження на загальну суму 67 062 грн

Судом встановлено, що на підставі висновків перевірки 11.04.2018 р. відповідачем прийнято податкові повідомлення - рішення:

-№0007991310 за платежем податок на доходи фізичних осіб, яким збільшено суму грошового зобов'язання на 1 257,43 грн, де за податковими зобов'язаннями 1 005,94 грн та за штрафними санкціями 251,49 грн;

-№0008001310 за платежем податок на доходи фізичних осіб, яким збільшено суму грошового зобов'язання на 14 762,15 грн, де за податковими зобов'язаннями 11 809,72 грн та за штрафними санкціями 2 952,43 грн.

Не погодившись з правомірністю прийнятих рішень, позивач оскаржив їх до ДФС України, та рішенням ДФС України від 20.06.2018 №21050/6/99-99-11-02-01-15, рішення залишено без змін.

Згідно акту перевірки встановлено, що до складу витрат позивачем включено вартість паливно - мастильних матеріалів, що використовувалися підзвітними особами, зазначаючи про те, що Фастівська філія ТОВ КПД має право включати до складу валових витрат підзвітної особи вартість паливно - мастильних матеріалів, використаних на здійснення поїздок в межах господарської діяльності по шляхових листах та оплачених послуг за умови документального підтвердження, що дані витрати пов'язані з господарською діяльністю, але Фастівська філія ТОВ КПК до перевірки не надано шляхові листи підзвітних осіб та таким чином було виплачений не оподатковуваний дохід підзвітнім особам. Документи, що підтверджують використання пального підзвітними особами за період з 2015 по 20178 роки до перевірки не надано і підтвердити використання пального підзвітними особами на можливо.

Але, з матеріалів справи вбачається, що операції з придбання та використання паливно - мастильних матеріалів в господарській діяльності Фастівської філії ТОВ КПД підтверджуються наказами директора Фастівської філії ТОВ КПД :

- № 43 від 31.12.2014 р. Про затвердження форми подорожнього листа , згідно чого, з метою контролю за експлуатацією в господарських цілях закріплених автомобілів та за списанням паливно - мастильних матеріалів затверджено форму подорожнього листа для обліку та списання паливно - мастильних матеріалів;

- № 44 від 31.12.2014 р. Про використання транспортних засобів підприємства , згідно чого транспортні засоби закріплені за співробітниками наказами по підприємству, де вказано марку, державний номер автомобіля, норми витрат пального, смарт - картки на отримання пального, в яких визначені ліміти;

- № 45 від 31.12.2014 р. Про контроль за правильністю експлуатації транспортних засобів використовуваних співробітниками підприємства та обліком списання ПММ , згідно чого транспортні засоби використовуються тільки з метою господарської діяльності, виробничі завдання та маршрути руху погоджуються з начальниками відповідних структурних підрозділів, на яких покладено контроль за використанням транспортних засобів та паливно - мастильних матеріалів;

№24 від 01.07.2016 р. Про затвердження форми подорожнього листа , де з метою належного контролю за експлуатацією автомобілів в господарських цілях затверджено форму подорожнього листа для обліку та списання ППМ.

Також операції з придбання та використання паливно - мастильних матеріалів в господарській діяльності Фастівської філії ТОВ КПД підтверджуються звітами про використання коштів, виданих на відрядження чи під звіт; звітами на списання ППМ; наказами про відрядження; посвідченнями про відрядження; фіскальними чеками про придбання ППМ, рахунками/чеками в їх сукупності.

Крім того, судом встановлено, що всі перелічені документи мають обов'язкові реквізити і надавалися контролюючому органу до перевірки, але безпідставно не взяті до уваги.

Статтею 44 Податкового кодексу України передбачено, що 44.1. Для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Також, суд зазначає, що на час перевірки наказ Державного комітету статистики України № 74 від 17.02.1998 р., наказом Державної служби статистики № 95 від 19.03.2013 р. втратив чинність і інших типових форм подорожнього листа відповідним органом державної влади не приймалося.

Крім того, наказом Міністерства інфраструктури України Про затвердження змін до норм витрат палива і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті № 36 від 24.01.2012 р. внесені зміни до наказу № 43 від 10.02.1998 р. Про затвердження норм витрат палива і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті , де виключено будь - які посилання на подорожні листи.

Також судом встановлено, що аналогічна перевірка проводилася контролюючим органом щодо ТОВ КПД , але ППР, прийняті за наслідком такої перевірки, рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 18.09.2018 р. по справі № 0440/5190/18 та постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 12.03.2019 р. скасовані.

За таких обставин, приймаючи до уваги не доведеність відповідачем всупереч ст. 77 КАС України правомірності своїх рішень, суд апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції про задоволення позовних вимог та вважає за необхідне апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду - залишити без змін.

Керуючись ст. ст. 315, 316, 321,322 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Київській області - залишити без задоволення.

Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 19 жовтня 2018 р. - залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з моменту її проголошення, але може бути оскаржена в касаційному порядку протягом тридцяти днів з моменту її виготовлення в повному обсязі.

Повний текст виготовлено 12.04.2019 р.

Головуючий - суддя Л.А. Божко

суддя Ю.В. Дурасова

суддя С.М. Іванов

Дата ухвалення рішення11.04.2019
Оприлюднено25.04.2019
Номер документу81397528
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0440/5321/18

Ухвала від 25.09.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Букіна Лілія Євгенівна

Ухвала від 22.09.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Букіна Лілія Євгенівна

Рішення від 22.05.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Букіна Лілія Євгенівна

Ухвала від 28.05.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Ухвала від 21.05.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Букіна Лілія Євгенівна

Ухвала від 17.05.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Букіна Лілія Євгенівна

Постанова від 11.04.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Постанова від 11.04.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 25.03.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 19.02.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні