Рішення
від 27.03.2019 по справі 914/2135/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27.03.2019 Справа №914/2135/18

м.Львів

за позовом: Ходорівської міської ради, м.Ходорів Жидачівського району Львівської області

до відповідача : Жидачівської районної ради, м.Жидачів Львіської області

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача: ОСОБА_1 некомерційне підприємство «Ходорівська міська лікарня» Ходорівської міської ради Львівської області

третя особа-1, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача : Жидачівська районна державна адміністрація, м.Жидачів

третя особа-2, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача : Управління державної казначейської служби України у Жидачівському районі Львівської області, м.Жидачів Львіської області

про стягнення заборгованості. Ціна позову 227914,06грн.

Суддя Кітаєва С.Б.

При секретарі Зарицькій О.Р.

Представники сторін:

від позивача: ОСОБА_2 - представник (довіреність №9 від 22.03.2018);

від відповідача : ОСОБА_3 - представник (доручення №48 від 21.01.2019р.)

від третьої особи : ОСОБА_4 - представник, головний лікар

від третьої особи-1 : ОСОБА_5 - представник (довіреність №54-151/0/2-19 від 26.02.2019р.)

від третьої особи-2 : не з'явився

Суть спору: На розгляд Господарського суду Львівської області поступив позов Ходорівської міської ради, м.Ходорів Жидачівського району Львівської області у якому заявлено вимогу: стягнути з Жидачівської районної ради Львівської області (юридична особа:81700, Львівська область, м.Жидачів, вул.Шевченка,2, ідентифікаційний код ЄДРПОУ-25234118) в користь Ходорівської міської ради (юридична адреса: 81750, Львівська область, Жидачівський район, м.Ходорів, вул.Грушевськеого,38, ідентифікаційний код ЄДРПОУ-262694449) на банківський рахунок Ходорівської міськеої ради: 31422000500803, ЗКПО 26269449, МФО 825014, в УДКСУ у Жидачівському районі, сплачені нею кошти в сумі 227914,06 грн. ( двісті двадцять сім тисяч дев ятсот чотирнадцять гривень 6 копійок), в тому числі: 188 793,37 грн. основного боргу, 17 636,40 грн. -пені, 15412,91 грнн., - втрат від інфляції, 2 591,38 грн. - 3% річних від простроченої суми та 3480,00 грн. судового збору, які підлягали до стягнення за рахунок районного бюджету Жидачівського р айону, згідно рішення Господарського суду Львівської області від 30.10.2017 року по справі №914/1815/17.

Ухвалою суду від 21.11.2018р. позов залишено без руху та надано позивачу строк десять днів з дня вручення цієї ухвали на усунення недоліків. 29.11.2018р. за вх.№45724/18 в документообігу суду зареєстровано подані позивачем додаткові пояснення до позовної заяви про усунення недоліків.

Ухвалою суду від 03.12.2018р. відкрито провадження у справі, розгляд справи ухвалено здійснювати за правилами загального позовного провадження, підготовче засідання призначено на 18.12.2018.

Ухвалою суду від 18.12.2018р. підготовче засідання відкладено на 23.01.2019р.

08.01.2019, за вх.№605/19, в документообігу суду зареєстровано поступлення від позивача додаткових письмових пояснень по справі.

11.01.2019, за вх.№55/19, в суді зареєстровано поступлення від позивача заяви про залучення до справи третьою особою, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача ОСОБА_1 некомерційне підприємство Ходорівська міська лікарня Ходорівської міської ради Львівської області ( КНП Ходорівська міська лікарня ).

23.01.2019, за вх.№3059/19, в суді зареєстровано поступлення від Жидачівської районної ради відзиву на позовну заяву.

Ухвалою суду від 23.01.2019р. за клопотанням позивача до участі у справі в якості третьої особи залучено КНП «Ходорівська міська лікарня» , строк підготовчого провадження продовжено та підготовче засідання відкладено на 13.02.2019р.

04.02.2019р. за вх.№4750/19 в документообігу суду зареєстровано подані третьою особою письмові пояснення по суті спору з доказами скерування їх примірника іншим учасникам справи.

06.02.2019р. за вх.№5197/19 в документообігу суду зареєстровано додаткові письмові пояснення позивача стосовно правових підстав позову.

07.02.2019р. за вх.№5498/19 в документообігу суду зареєстровано клопотання відповідача про долучення до матеріалів справи доказів скерування відзиву третій особі.

Ухвалою суду від 13.02.2019р. залучено до участі у справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача: Жидачівську районну державну адміністрацію та Управління державної казначейської служби України у Жидачівському районі Львівської області та підготовче засідання відкладено на 27.02.2019р.

18.02.2019р. за вх.№6986/19 в документообігу суду зареєстровано подане відповідачем клопотання про долучення доказів скерування відзиву на позовну заяву третім особам.

20.02.2019р. за вх.№7232/19 в документообігу суду зареєстровано клопотання позивача про долучення до матеріалів справи доказів скерування на адресу третіх осіб всіх поданих позивачем документів.

20.02.2019р. за вх.№7239/19 в документообігу суду зареєстровано подане третьою особою клопотання про долучення до матеріалів справи доказів скерування копії письмових пояснень залученим до участі у справі третім особам.

22.02.2019р. за вх.№7671/19 в документообігу суду зареєстровано подані третьою особою (КНП Ходорівська міська лікарня ) додаткові пояснення з долученими до них додатковими доказами та доказами скерування їх примірника іншим учасникам справи.

22.02.2019р. за вх.№7676/19 в документообігу суду зареєстровано подані Управлінням державної казначейської служби у Жидачівському районі пояснення по суті спору з додатковими доказами та доказами скерування їх примірника з додатками іншим учасникам справи.

27.02.2019р. за вх.№8577/19 в документообігу суду зареєстровано подані Жидачівською районною державною адміністрацією письмові пояснення по суті спору.

Ухвалою суду від 27.02.2019р. закрито підготовче провадження у справі №914/2135/18 та призначити справу до судового розгляду по суті на 27.03.2019 р.

З підстав, наведених у позовній заяві , наданих письмових та усних поясненнях, представник позивача заявлені позовні вимоги підтримав та просить задоволити у повному обсязі.

З підстав, наведених у відзиві, наданих суду поясненнях, представник відповідача просить в позові відмоваити.

Представник третьої особи, КНП Ходорівська міська лікарня Ходорівської міської ради, з підстав наведених у поданих поясненнях позов позивача просить задоволити.

Представник третьої особи, Жидачівська районна державна адміністрація, з підстав наведених у поданих поясненнях просить в позові відмовити.

Третя особа, Управління Державної казеначейської служби України у Жидачівському районі Львівської області, з підстав, наведених у поданих поясненнях, просить в позові відмовити. Подала клопотання про розгляд справи без участі її представника. ( клопотання вх.№13092/19 від 27.03.2019).

Відповідно до ст.222 ГПК України фіксування судового процесу здійснюється з допомогою звукозаписувального технічного засобу, а саме: програмно-апаратного комплексу «Акорд» .

Позиція позивача.

Згідно рішення Господарського суду Львівської області від 30.10.2017 р. по справі №914/1815/17 за позовом ТзОВ «Львівгаз збут» до Комунального закладу охорони здоров'я «Ходорівська міська лікарня» Ходорівської міської ради Львівської області, позов задоволено частково та стягнуто з КЗОЗ «Ходорівська міська лікарня» за рахунок районного бюджету Жидачівського району на користь ТзОВ «Львівгаз збут» - 188793,37 грн. - основного боргу, 17636,40 грн. - пені,15412,91 грн.,- втрат від інфляції, 2591,38 грн. - 3% річних від простроченої суми та 3480,00 грн. судового збору.

У відповідності до рішення Жидачівської районної ради Львівської області від 24.11.2016 року №149 «Про безоплатну передачу із спільної власності територіальних громад Жидачівського району Львівської області у комунальну власність Ходорівської міської ради об'єднаної територіальної громади бюджетних установ та майна, які знаходяться на балансі КУ «Жидачівська центральна районна лікарня» , безоплатно передано із спільної власності територіальних громад Жидачівського району Львівської області у комунальну власність Ходорівської міської ради об 'єднаної громади бюджетні установи та майно, які знаходяться на балансі КУ «Жидачівська центральна районна лікарня» , в тому числі Ходорівську районну лікарню, з якою ТзОВ «Львівгаз збут» було укладено договір на постачання природного газу. Відповідно до рішення Ходорівської міської ради від 26.01.2017 року №715 «Про зміну засновника, найменування Ходорівської районної лікарні та затвердження Статуту в новій редакції» :

- змінено засновника Ходорівської районної лікарні шляхом виключення засновника Жидачівську районну раду (код ЄДРПОУ 25234118) та включення Ходорівську міську раду (код ЄДРПОУ 26269449) засновником;

- змінено найменування закладу охорони здоров'я Ходорівської районної лікарні на ОСОБА_1 установа «Ходорівська міська лікарня» Ходорівської міської ради Львівської області та затверджено Статут у новій редакції, у якому встановлено, шо Ходорівська міська лікарня є комунальним закладом охорони здоров'я Ходорівської міської ради, який заснований на спільній власності Ходорівської міської об'єднаної територіальної громади, а її засновником є відповідно Ходорівська міська рада.

Відтак, позивачем зазначається, що беручи до уваги вищенаведене, до моменту проведення державної реєстрації КУ «Ходорівська міська лікарня» , засновником Ходорівської районної лікарні була Жидачівська районна рада Львівської області, а відповідно, фінансування даної установи охорони здоров'я проводилося з районного бюджету, тобто борги за 2016 рік по договору про постачанння газу, який був підставою заявлених вимог у справі №914/1815/17, повинні були бути сплачені виключно з цього бюджету, що також підтверджено рішенням Господарського суду Львівської області від 30.10.2017 р. по справі №914/1815/17 та ухвалою господарського суду від 21.02.2018 у цій же справі. Проте, незважаючи на вищенаведене, Жидачівською районною радою Львівської області з моменту набрання рішенням у справі №914/1815/17 законної сили (з 17.11.2017 року), не було вчинено жодних заходів щодо вирішення даної проблеми шляхом виділення з районного бюджету необхідної суми коштів для погашення заборгованості перед ТзОВ «Львівгаз збут» за постачання природного газу у 2016 році.

Разом з тим, управлінням Державної казначейської служби України у Жидачівському районі Львівської області починаючи з 07.02.2018 р. почалося безспірне списання коштів з рахунку КЗОЗ «Ходорівська міська лікарня» , що підтверджується їх повідомленнями від 07.02.2018 року №05-2/41 про примусове стягнення коштів на загальну суму 31017,22 грн., від 09.02.2018 року №05-2/45 про примусове стягнення коштів на загальну суму 20247,65 грн., від 12.02.2018 року про примусове стягнення коштів на загальну суму 23377,84 грн. Крім того, через нехтування Жидачівською районною радою виконання вказаного рішення Господарського суду Львівської області відносно КЗОЗ «Ходорівська міська лікарня» почалися вкрай негативні дії із сторони ТзОВ «Львівгаз збут» , а саме: нарахування штрафних санкцій та направлення повідомлення про припинення газопостачання під час морозів взимку 2018 року, а тому КЗОЗ «Ходорівська міська лікарня» звернувся до Ходорівської міської ради з листом від 20.02.2018 року №45 у якому було доведено до відома засновника, що Управлінням Державної казначейської служби України у Жидачівському районі Львівської області за період з 07.02.2018 року по 20.02.2018 року, на виконання наказу Господарського суду Львівської області від 04.12.2017 р. по справі №914/1815/17, з рахунків лікарні було примусово стягнено грошових коштів на суму 74642,71 гри., а станом на 20.02.2018 року невиконаним залишається вказаний наказ Господарського суду Львівської області на загальну суму 153271,35 грн.

При цьому, позивач вважає, що подальше безспірне списання коштів Управлінням Державної казначейської служби України у Жидачівському районі Львівської області з рахунків лікарні могло призвести до негативних наслідків, що унеможливили б в повному обсязі здійснення КЗОЗ «Ходорівська міська лікарня» статутної та господарської діяльності, а саме: закуповувати лікарські засоби, паливно-мастильні матеріали, продукти харчування для хворих, проводити проплату по укладених господарських договорах, тощо. Крім того, існувала реальна небезпека повного припинення газопостачання.

Тому, Ходорівська міська рада виділила необхідну суму коштів із свого бюджету для повного погашення заборгованості ТзОВ «Львівгаз збут» за постачання ним природного газу у 2016 році.

Таке фінансування Ходорівською міською радою КЗОЗ Ходорівська міська лікарня за розподіл, транспортування, споживання природного газу було здійснено згідно заявки на фінансування від 23.02.2018 на загальну суму 441687,76 грн, у тому числі 153271,35 грн. на повне виконання наказу Господарського суду Львівської областрі від 04.12.2017 по справі №914/1815/17.

Вказані кошти були стягнуті Управлінням Державної казначейської служби України у Жидачівському районі Львівської області з рахунку №35417042045401 КЗОЗ Ходорівська міська лікарня на користь ТзОВ Львівгаз збут , що підверджується меморіальним ордером від 27.02.2018 №1 (170175694) на суму 153 271,35 грн.

Позивач пояснює, що змушений був здійснити заходи по додатковому виділенню коштів в сумі 153271,35 грн. для недопущення настання негативних наслідків, які могли б повністю зупинити діяльність КЗОЗ Ходорівська міська лікарня та призвести до припинення газопостачання закладу охорони здоров я у лютому місяці.

Позов мотивований посиланням на положення ст.22,37,322,1166 ЦК України, п.12, п.47 ч.1 ст.2 Бюджетного кодексу України, ст.17 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", ст.ст.24, 176, ч.1 ст.224 Господарського кодексу України.

Позивач вважає, що в дапному випадку Жидачівською районною радою Львівської області було порушено установлені вимоги щодо здійснення господарської діяльності, а тому Ходорівська міська рада, згідно ст.22 ЦК України, має право на відшкодування збитків.

Позиція відповідача (Жидачівської районної ради).

Жидачівська районна рада, як відповідач вважає, то вимоги позивача саме до Жидачівської районної ради, являються безпідставними та незаконними, що полягає в наступному.

Позивач просить, стягнути з Жидачівської районної ради Львівської області сплачені кошти КЗОЗ Ходорівською міською лікарнею в сумі 227914,06 грн в користь Ходорівської міської ради Львівської області. Відповідно до статті 22 Бюджетного Кодексу України за обсягом наданих повноважень розпорядники бюджетних коштів поділяються на головних розпорядників бюджетних коштів та розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня. Пунктом 4 ст 22 Бюджетного Кодексу України передбачено, що головні розпорядники коштів місцевих бюджетів визначаються рішенням про місцевий бюджет. Рішенням Жидачівської районної ради від 15.01.2016р. №54 Про районний бюджет Жидачівського району на 2016р головним розпорядником коштів по видатках охорони здоров я Жидачівського району, шо фінансуються з районного бюджету Жидачівського району, визначено Жидачівську районну державну адміністрацію

Згідно з п.5 ст 22 Бюджетного Кодексу України головний розпорядник бюджетних коштів отримує бюджетні призначення шляхом їх затвердження у рішенні про місцевий бюджет, затверджує кошториси розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня, здійснює управління бюджетними коштами у межах встановлених йому бюджетних повноважень та оцінку ефективності бюджетних програм, забезпечуючи ефективне, результативне і цільове використання бюджетних коштів, організацію та координацію роботи розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня та одержувачів бюджетних коштів у бюджетному процесі.

Жидачівська районна рада є головним розпорядником коштів по видатках тільки на утримання виконавчого апарату районної ради (підстава: рішенням Жидачівської районної ради від 15.01.2016р. №54 Про районний бюджет Жидачівського району на 2016р ).

Виходячи із наведеного та предмету позову Жидачівська районна рада не може бути відповідачем по даній справі оскільки не є суб'єктом спірних матеріально-правових відносин та не має обов'язків, які з них випливають.

Позиція третьої особи, КНП Ходорівська міська лікарня Ходорівської міської ради Львівської області.

Третя особа підтверджує, що рішенням Господарського суду Львівської області від 30.10.2017 р. по справі №914/1815/17 за позовом ТзОВ «Львівгаз збут» до Комунального закладу охорони здоров'я «Ходорівська міська лікарня» Ходорівської міської ради Львівської області (надалі - КЗОЗ «Ходорівська міська лікарня» ); третя особа 1, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Жидачівська районна державна адміністрація та третя особа 2, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Жидачівська районна рада Львівської області про стягнення 231992,52 грн., позов задоволено частково та стягнуто з КЗОЗ «Ходорівська міська лікарня» за рахунок районного бюджету Жидачівського району на користь ТзОВ «Львівгаз збут» - 188793,37 грн. - основного боргу, 17636,40 грн. - пені, 15412,91 грн.,- втрат вій інфляції, 2591,38 грн. - 3% річних від простроченої суми та 3480,00 грн. судового збору.

Згідно пунктів 1.2. та 1.3. Статуту Ходорівської районної лікарні даний заклад охорони здоров'я, на момент виникнення боргу, був комунальним закладом Жидачівської районної ради, заснований на спільній власності територіальних громад Жидачівського району Львівської області, а засновником його була відповідно Жидачівська районна рада Львівської області.

У відповідності до рішення Жидачівської районної ради Львівської області від року №149 «Про безоплатну передачу із спільної власності територіальних громад Жидачівського району Львівської області у комунальну власність Ходорівської міської ради об'єднаної територіальної громади бюджетних установ та майна, які знаходяться на балансі КУ «Жидачівська центральна районна лікарня» , безоплатно передано із спільної власності територіальних громад Жидачівського району Львівської області у комунальну власність Ходорівської міської ради об'єднаної громади бюджетні установи та майно, які знаходяться на балансі КУ «Жидачівська центральна районна лікарня» , в тому числі Ходорівську районну лікарню, з якою ТзОВ «Львівгаз збут» було укладено договір на постачання природного газу від 10.04.2016 року №11410KL7NIFB016.

Відповідно до рішення Ходорівської міської ради від 26.01.2017 року №715 «Про зміну засновника, найменування Ходорівської районної лікарні та затвердження Статуту в новій редакції» :

- змінено засновника Ходорівської районної лікарні шляхом виключення засновника Жидачівську районну раду (код ЄДРПОУ 25234118) та включення Ходорівську міську раду (код ЄДРПОУ 26269449) засновником;

- змінено найменування закладу охорони здоров'я Ходорівської районної лікарні на ОСОБА_1 установа «Ходорівська міська лікарня» Ходорівської міської ради Львівської області (надалі КУ «Ходорівська міська лікарня» ) та затверджено Статут у новій редакції, у якому встановлено, що Ходорівська міська лікарня є комунальним закладом охорони здоров'я Ходорівської міської ради, який заснований на спільній власності Ходорівської міської об'єднаної територіальної громади, а її засновником є відповідно Ходорівська міська рада.

Отже, беручи до уваги вищенаведене, до моменту проведення державної реєстрації КУ «Ходорівська міська лікарня» , засновником Ходорівської районної лікарні була Жидачівська районна рада Львівської області, а відповідно фінансування даної установи охорони здоров'я проводилося з районного бюджету, тобто борги за 2016 рік по вказаному договору повинні були бути сплачені виключно з цього бюджету.

Протягом 2017-2018 років Ходорівська міська лікарня пройшла шлях реформування та згідно рішення Ходорівської міської ради від 26.04.2018 року №1728 «Про реорганізацію шляхом поділу комунального закладу охорони здоров'я «Ходорівська міська лікарня» Ходорівської міської ради Львівської області» , створено КНП «Ходорівська міська лікарня» (ідентифікаційний код ЄДРПОУ-42310851) шляхом реорганізації КЗОЗ «Ходорівська міська лікарня» у комунальне некомерційне підприємство, яке внесене 16.07.2018 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Третя особа вважає, що наведені обставини дають можливість вважати, що заборгованість Ходорівської районної лікарні за отриманий природний газ у 2016 році, згідно договору на постачання природного газу від 10.04.2016 року №11410KL7NIFB016 повинна була бути сплачена з районного бюджету, що також підтверджено рішенням Господарського суду Львівської області від 30.10.2017 р. по справі №914/1815/17.

У мотивувальній частині рішення Господарського суду Львівської області від 30.10.2017р. по справі №914/1815/17 (сторінка 5, абзац 3), яке набрало законної сили, суд чітко пояснив свою позицію та встановив наступні обставини, а саме: « ...Відповідно до п.1.2. та п.1.3. Статуту Ходорівської районної лікарні даний заклад охорони здоров'я був комунальним закладом Жидачівської районної ради, заснований на спільній власності територіальних громад Жидачівського району Львівської області, а засновником була Жидачівська районна рада Львівської області. Згідно з рішенням IX сесії Жидачівської районної ради Львівської області УІІ-го скликання від 24.11.2016 року № 149 «Про безоплатну передачу із спільної власності територіальних громад Жидачівського району Львівської області у комунальну власність Ходорівської міської ради об'єднаної територіальної громади бюджетних установ та майна, які знаходяться на балансі КУ «Жидачівська центральна районна лікарня» , безоплатно передано із спільної власності територіальних громад Жидачівського району Львівської області у комунальну власність Ходорівської міської ради об'єднаної громади бюджетні установи та майно, які знаходяться на балансі КУ «Жидачівська центральна районна лікарня» , в тому числі Ходорівську районну лікарню, з якою ТзОВ «Львівгаз збут» уклало договір на постачання природного газу від 10.04.2016 року № 11410KL7NIFB016. У відповідності до рішення X сесії Ходорівської міської ради УІІ- го скликання від 26.01.2017 року № 715 «Про зміну засновника, найменування Ходорівської районної лікарні та затвердження Статуту в новій редакції -» : змінено засновника Ходорівської районної лікарні шляхом виключення засновника Жидачівської районної" ради (код ЄДРПОУ 25234118) та включення Ходорівської міської ради (код ЄДРПОУ 26269449) засновником; змінено найменування закладу охорони здоров'я Ходорівської районної лікарні на ОСОБА_1 установа «Ходорівська міська лікарня» Ходорівської міської ради Львівської області та затверджено Статут у новій редакції. До моменту проведення державної реєстрації Статуту ОСОБА_1 установи «Ходорівська міська лікарня» Ходорівської міської ради Львівської області засновником Ходорівської районної лікарні була Жидачівська районна рада Львівської області, а фінансування даної установи охорони здоров'я проводилося з районного бюджет, тобто борги за 2016 рік за договором на постачання природного газу від 10.04.2016 року № 11410KL7NIFB016 повинні були бути сплачені виключно з районного бюджету. Відтак, сума боргу має погашатись за рахунок районного бюджету Жидачівського району...»

Незважаючи на вищенаведене, Жидачівською районною радою Львівської області з моменту набрання законної сили (з 17.11.2017 року) рішенням Господарського суду Львівської області від 30.10.2017 р. по справі №914/1815/17, не було вчинено жодних заходів щодо вирішення даної проблеми шляхом виділення з районного бюджету необхідної суми коштів для погашення заборгованості перед ТзОВ «Львівгаз збут» за постачання природного газу у 2016 році, стверджує третя особа.

Беручи до уваги дану обставину, КЗОЗ «Ходорівська міська лікарня» змушений був звернутися до Господарського суду Львівської області із заявою про надання роз'яснення судового рішення від 30.10.2017 р. по справі №914/1815/17, а ухвалою Господарського суду Львівської області від 21.02.2018 р. по справі №914/1815/17 проведено роз'яснення пункту 2 резолютивної частини вказаного рішення Господарського суду Львівської області наступним чином: « ...Визначена судом заборгованість підлягає стягненню за рахунок коштів районного бюджету Жидачівського району.

Разом з тим управлінням Державної казначейської служби України у Жидачівському районі Львівської області починаючи з 07.02.2018 р. почалося безспірне списання коштів з рахунку КЗОЗ «Ходорівська міська лікарня» , що підтверджується їх повідомленнями від 07.02.2018 року №05-2/41 про примусове стягнення коштів на загальну суму 31017,22 грн., від 09.02.2018 року №05-2/45 про примусове стягнення коштів на загальну суму 20247,65 грн., від 12.02.2018 року №05 -2/47 про примусове стягнення коштів на загальну суму 23377,84 грн.

Крім того, через нехтування Жидачівською районною радою виконання вказаного рішення Господарського суду Львівської області КЗОЗ «Ходорівська міська лікарня» почалися вкрай негативні дії із сторони ТзОВ «Львівгаз збут» , а саме: нарахування штрафних санкцій та направлення повідомлення про припинення газопостачання під час морозів взимку 2018 року, а тому КЗОЗ «Ходорівська міська лікарня» звернувся до Ходорівської міської ради з листом від 20.02.2018 року №45 у якому було доведено до відома засновника, що Управлінням Державної казначейської служби України у Жидачівському районі Львівської області за період з 07.02.2018 року по 20.02.2018 року, на виконання наказу Господарського суду Львівської області від 04.12.2017 р. по справі №914/1815/17, з рахунків лікарні було примусово стягнено грошових коштів на суму 74642,71 грн., а станом на 20.02.2018 року невиконаним залишається вказаний наказ Господарського суду Львівської області на загальну суму 153271,35 грн.

При цьому подальше безспірне списання коштів Управлінням Державної казначейської служби України у Жидачівському районі Львівської області з рахунків лікарні буде призводити до негативних наслідків, що унеможливлять в повному обсязі здійснювати КЗОЗ «Ходорівська міська лікарня» статутну та господарську діяльність, а саме: закуповувати лікарські засоби, паливно-мастильні матеріали, продукти харчування для хворих, проводити проплату по укладених господарських договорах, тощо. Крім того, існувала реальна небезпека повного припинення газопостачання для КЗОЗ «Ходорівська міська лікарня» , а тому наш заклад охорони здоров'я просив Ходорівську міську раду терміново додатково виділити кошти у сумі 153271,35 грн. для можливості повного виконання наказу Господарського суду Львівської області від 04.12.2017 р. по справі №914/1815/17, що дало б можливість уникнути настання вищевказаних негативних наслідків.

Враховуючи вищенаведене, Ходорівська міська рада виділила необхідну суму коштів із свого бюджету для повного погашення заборгованості ТзОВ «Львівгаз збут» за постачання ним природного газу у 2016 році.

Листом від 28.02.2018 року №05-2/60 управління Державної казначейської служби України у Жидачівському районі Львівської області повідомило та підтвердило КЗОЗ «Ходорівська міська лікарня» про примусове стягнення в повному обсязі вказаної суми заборгованості та виконання наказу Господарського суду Львівської області від 04.12.2017 р. по справі №914/1815/17.

На підставі викладеного, КНП «Ходорівська міська лікарня» просить задоволити позов Ходорівської міської ради повністю та стягнути з Жидачівської районної ради Львівської області в користь Ходорівської міської ради кошти в сумі в сумі 227914,06 грн.

Позиція третьої особи Управління Державної казначейської служби України у Жидачівському районі Львіваської області.

Механізм виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, прийнятих судами, а також іншими державними органами (посадовими особами), які відповідно до закону мають право приймати такі рішення, визначений Порядком виконання судових рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.201 1 №845 (зі змінами та доповненнями) (далі -Порядок).

Як вбачається з положень частини першої статті 117 Господарського процесуального кодексу України, виконавчий лист та наказ має відповідати вимогам до виконавчого документа, встановленим Законом України Про виконавче провадження . Положеннями частини першої статті 4 Закону України Про виконавче провадження передбачено обов'язкові вимоги до виконавчого документа. Зокрема, серед іншого у виконавчому документів зазначається: повне найменування юридичних осіб стягувача та боржника, їх місцезнаходження та ідентифікаційний код юридичних осіб в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань.

Після надходження 27.12.2018 до Управління заяви про виконання судового рішення стягувача ТОВ Львівгаз збут про виконання наказу Господарського суду Львівської області від 04.12.2017 у справі №914/1815/17, виданого на виконання рішення Господарського суду Львівської області від 30.10.2017 про стягнення основного боргу, пені витрат від інфляції, 3% річних від простроченої суми та судовою збору з Комунального закладу охорони здоров'я Ходорівська міська лікарня Ходорівської міської ради Львівської області (81750, м.Ходорів, Львівська область, вул.Б.Хмельницького, 63, код СДР110У 20763846) за рахунок районного бюджету Жидачівського району разом з необхідними для здійснення виконання рішення документами (оригінал Наказу Господарського суду Львівської області від 04.12.2017 у справі №914/1815/17, копія рішення Господарського суду Львівської області від 30.10.2017, копія виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань) на загальну суму вимог 227914,06 грн. документи були прийняті до розгляду та перевірені в єдиному реєстрі судових рішень на предмет набрання чинності рішення по даній справі. Підстав для повернення Заяви без виконання в Управління не виявлено.

Наказ містить передбачені в частині першій статі 4 Закону України вЂ�вЂ�Про виконавче провадження дані для ідентифікації юридичної особи- боржника, а не районного бюджету) Жидачівського району.

Відповідно до ст. 22 Бюджетного кодексу України бюджетні асигнування розпорядника нижчого рівня для можливості взятій зобов'язань надаються виключно відповідно до бюджетних призначень, затверджених головним розпорядником коштів. Оскільки з 01.01.2017 КЗОЗ Ходорівська міська лікарня Ходорівської міської ради була визначена розпорядником третього рівня в мережі головного розпорядника коштів Ходорівської міської ради, то інших джерел (фінансування, як через головного розпорядника коштів бути не могло.

У зв'язку і цим Управління застосувало норми Порядку, які регламентують стягнення коштів з рахунку (рахунків) боржника.

Відповідно до статті 48 Бюджетного кодексу України розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов'язання та здійснюють платежі тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами, враховуючи необхідність виконання бюджетних зобов'язань минулих, років. Статті 56-58 Бюджетного кодексу встановлюють, що бюджетні установи ведуть бухгалтерський облік відповідно до національних положень ((стандартів) бухгалтерського обліку та інших нормативно- правових актів щодо ведення бухгалтерського обліку в порядку, встановленому Міністерством фінансів України. Головний бухгалтер бюджетної установи забезпечує складання та подання фінансової і бюджетної звітності відповідно до встановлених вимог.

'Станом на 01.01.2017 року по розпоряднику коштів ОСОБА_1 установа Ходорівська районна лікарня не зафіксована кредиторська або дебіторська заборгованість за будь-якими напрямками видатків, про що свідчать форми річної звітності (копії додаються).

Закон України Про добровільне об'єднання територіальних громад № 157-УШвід 05.02.2013року (із змінами та доповненнями) встановлює, що об'єднана територіальна громада є правонаступником всього майна, прав та обов'язків територіальних громад, що об'єдналися, з дня набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною такою об'єднаною територіальною громадою.

У зв'язку із зміною підпорядкування відповідно до рішень сесій Жидачівської районної ради №149 від 24.11.2016 року Про безоплатну передачу із спільної вчасності територіальних громад Жидачівського району Львівської І області у комунальну власність Ходорівської міської ради об'єднаної і територіальної громади бюджетних установ і організацій, які знаходяться па балансі КУ Жидачівська нейтральна районна лікарня та Ходорівської міської р м №715 від 26.01.2017 року Про зміну засновника, иайменування Ходорівської районної лікарні та затвердження статуту в новій редакції комунальна установа Ходорівська районна лікарня надала до Управління передавалъний баланс станом на 27.01.2017 р., в якому дані про заборгованість відсутні.

Виходячи з веденого третя особа вважає, що при здійсненні безспірного стягнення коштів з рахунків Комунального закладу Ходорівська міська лікарня Ходорівської міської ради Львівської області Управління діяло в межах встановленого законодавства та вимоги Позивача є необгрунтованими.

Позиція третьої особи Жидачівської районної ради Львівської області вх.№8577/19 від 27.02.2019.

Жидачівська районна державна адміністрація, як третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на стороні відповідача вважає, що вимоги позивача щодо стягнення з Жидачівської районної ради Львівської області коштів в сумі 227914,06 грн. за зобов'язаннями, взятими, на даний час КНП Ходорівська міська лікарня , є безпідставними, а тому просить відмовити Ходорівській міській раді у задоволенні позовних вимог повністю.

В пункті 2.2. Розділу 2 Статуту „Ходорівська районна лікарня» , затвердженому рішенням сесії Жидачівської районної ради 13.02.2014 №371 вказано, що лікарня є юридичною особою з моменту державної реєстрації, має відокремлене майно на праві оперативного управління, самостійний баланс, розрахунковий і інші рахунки в банку, печатку зі своєю назвою, кутовий штамп, фірмовий бланк та інші реквізити.

Лікарня має право укладати від свого імені договори, набувати майнові та особисті немайнові права, нести обов'язки, бути позивачем та відповідачем у судах (пунк 2.4. Статуту „Ходорівська районна лікарня» , затвердженому рішенням сесії Жидачівської районної ради 13.02.2014 №371).

Пунктом 2.9 Статуту „Ходорівська районна лікарня» чітко визначено, що лікарня несе відповідальність за своїми зобов'язаннями згідно чинного законодавства.

Лікарня не несе відповідальності за зобов'язаннями засновника. Засновник не несе відповідальності за зобов'язаннями лікарні.

Пунктом 2.10 Статуту також визначено, що лікарня має право брати участь у залученні матеріальних та фінансових ресурсів інвесторів, безоплатних га благодійних внесків, пожертвувань організацій, підприємств та громадян.

В позовній заяві від 06.11.2018 №2432 Ходорівська міська рада та в письмових поясненнях КНП „Ходорівська міська лікарня від 31.01.2019 №24 чітко вказують і визнають, що договір на постачання природного газу від 10.04.2016 №1141KL7NIFB016 укладений між Ходорівською районною лікарнею та ТзОВ „Львівгаз збут» .

Сторонами Договіру на постачання природного газу від 10.04.2016р. №1141KL7NIFB016 була Ходорівська районна лікарня та ТзОВ Львівгаз збут .

Статтею 67 Господарського кодексу України визначено, що відносини підприємства з іншими підприємствами, організаціями, громадянами в усіх сферах господарської діяльності здійснюються на основі договорів.

Підприємства вільні у виборі предмета договору, визначенні зобов'язань, інших умов господарських взаємовідносин, що не суперечать законодавству України.

Статтею 23 Бюджетного кодексу України визначено, що будь-які бюджетні зобов'язання та платежі з бюджету здійснюються лише за наявності відповідного бюджетного призначення, якщо інше не передбачено законом про Державний бюджет України.

Бюджетні призначення встановлюються законом про Державний бюджет України чи рішенням про місцевий бюджет у порядку, визначеному Бюджетним кодексом.

Крім цього, при передачі Ходорівської районної лікарні з комунальної власності районної ради у комунальну власність Ходорівської міської ради не було відображено в актах передачі - приймання майна та зареєстрованих жодних боргів, в тому числі за спожитий газ. В звіті районної державної адміністрації про виконання районного бюджету за 2016р., які реєструються у відділі державного казначейства, не було зафіксовано такої заборгованості. А це означає, що вона була відсутня станом на 01.01.2017р.

Виходячи з вищесказаного, третя особа просить суд відмовити в задоволені позовних вимог Ходорівській міській раді до Жидачівської районної ради Львівської області про стягнення коштів в сумі 227914.06 грн.

При прийнятті рішення суд виходив із наступного.

Статтею 15 ЦК України унормовано, що кожна сторона має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання.

Під порушенням слід розуміти такий стан суб'єктивного права, за якого воно зазнало протиправного впливу з боку правопорушника, внаслідок чого суб'єктивне право особи зменшилось або зникло як таке, порушення права пов'язане з позбавленням можливості здійснити, реалізувати своє право повністю або частково.

Відповідно, у розумінні закону, суб'єктивне право на захист - це юридично закріплена можливість особи використати заходи правоохоронного характеру для поновлення порушеного права і припинення дій, які порушують це право.

За приписами процесуального законодавства захисту в господарському суді підлягає не лише порушене суб'єктивне право, а й охоронюваний законом інтерес.

Як роз'яснив Конституційний Суд України своїм рішенням від 01.12.2004 № 18-рп/2004 у справі за конституційним поданням 50 народних депутатів України щодо офіційного тлумачення окремих положень частини першої статті 4 Цивільного процесуального кодексу України (справа про охоронюваний законом інтерес), поняття охоронюваний законом інтерес , що вживається у частині першій статті 4 Цивільного процесуального кодексу та інших законах України у логічно-смисловому зв'язку з поняттям права (інтерес у вузькому розумінні цього слова), означає правовий феномен, який: а) виходить за межі змісту суб'єктивного права; б) є самостійним об'єктом судового захисту та інших засобів правової охорони; в) має на меті задоволення усвідомлених індивідуальних і колективних потреб; г) не може суперечити Конституції і законам України, суспільним інтересам, загальновизнаним принципам права; д) означає прагнення (не юридичну можливість) до користування у межах правового регулювання конкретним матеріальним та/або нематеріальним благом; є) розглядається як простий легітимний дозвіл, тобто такий, що не заборонений законом. Охоронюваний законом інтерес регулює ту сферу відносин, заглиблення в яку для суб'єктивного права законодавець вважає неможливим або недоцільним. Поняття охоронюваний законом інтерес у всіх випадках вживання його у законах України у логічно-смисловому зв'язку з поняттям права має один і той же зміст.

Водночас, у рішенні Конституційного Суду України дано офіційне тлумачення поняття охоронюваний законом інтерес , як прагнення до користування конкретним матеріальним та/або нематеріальним благом, як зумовлений загальним змістом об'єктивного і прямо не опосередкований у суб'єктивному праві простий легітимний дозвіл, що є самостійним об'єктом судового захисту та інших засобів правової охорони з метою задоволення індивідуальних і колективних потреб, які не суперечать Конституції і законам України, суспільним інтересам, справедливості, добросовісності, розумності та іншим загальноправовим засадам.

Тобто інтерес позивача (у даному випадку стосовно визнання недійсним додаткового договору) має бути законним, не суперечити Конституції і законам України, суспільним інтересам, справедливості, добросовісності, розумності та іншим загальноправовим засадам та відповідати критеріям охоронюваного законом інтересу, офіційне тлумачення якого дано в резолютивній частині вказаного рішення Конституційного Суду України.

Суд відзначає, що позовом у процесуальному сенсі є звернення до суду з вимогою про захист своїх прав та інтересів, який складається з двох елементів: предмету і підстави позову.

Предметом позову є певна матеріально-правова вимога позивача до відповідача, який являє собою одночасно спосіб захисту порушеного права, а підставою позову є факти, які обґрунтовують вимогу про захист права чи законного інтересу.

Позивачем є особа, яка подала позов про захист порушеного чи оспорюваного права або охоронюваного законом інтересу. При цьому, позивач самостійно визначає і обґрунтовує в позовній заяві, у чому саме полягає порушення його прав та інтересів, а суд перевіряє ці доводи, і в залежності від встановленого вирішує питання про наявність чи відсутність підстав для правового захисту. Вирішуючи спір, суд надає об'єктивну оцінку наявності порушеного права чи інтересу на момент звернення до господарського суду, а також визначає, чи відповідає обраний позивачем спосіб захисту порушеного права тим, що передбачені законодавством, та чи забезпечить такий спосіб захисту відновлення порушеного права позивача.

Така позиція ґрунтується на тому, що під захистом права розуміється державно-примусова діяльність, спрямована на відновлення порушеного права суб'єкта правовідносин та забезпечення виконання юридичного обов'язку зобов'язаною стороною, внаслідок чого реально відбудеться припинення порушення (чи оспорювання) прав цього суб'єкта, він компенсує витрати, що виникли у зв'язку з порушенням його прав, або в інший спосіб нівелює негативні наслідки порушення його прав; під захистом легітимного інтересу розуміється відновлення можливості досягнення прагнення до користування конкретним матеріальним та/або нематеріальним благом (аналогічна позиція викладена у постанові Верховного Суду від 30.05.2018 у справі № 910/15567/17).

Відповідачем є особа, якій пред явлено позов.

Водночас, у цій справі господарський суд встановив недоведеність позивачем відповідно до вимог господарського процесуального законодавства факту порушення його права або охоронюваного законом інтересу відповідачем, заподіянння відповідачем позивачу збитків, а відтак про відсутність підстав для задоволення позову.

Згідно із статтею 56 Конституції України кожен має право на відшкодування за рахунок держави чи органів місцевого самоврядування матеріальної та моральної шкоди, завданої незаконними рішеннями, діями чи бездіяльністю органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових і службових осіб при здійсненні ними своїх повноважень.

Згідно статті 11 Цивільного кодексу України підставою виникнення цивільних прав і обов'язків є, зокрема, завдання майнової (матеріальної) та моральної шкоди іншій особі (пункт 3 частини 1 цієї статті).

Стаття 22 ЦК України - збитками є: 1) втрати, яких особа зазнала у зв'язку зі знищенням або пошкодженням речі, а також витрати, які особа зробила або мусить зробити для відновлення свого порушеного права (реальні збитки); 2) доходи, які особа могла б реально одержати за звичайних обставин, якби її право не було порушене (упущена вигода).

Частина 1 статті 1166 ЦК України - майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала.

Стаття 1173 ЦК України - шкода, завдана фізичній або юридичній особі незаконними рішеннями, дією чи бездіяльністю, зокрема, органу державної влади при здійсненні ними своїх повноважень, відшкодовується державою незалежно від вини цих органів.

Статтею 1 Закону України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень" №4901-VI від 05.06.2012 встановлені гарантії держави щодо виконання судових рішень та виконавчих документів, визначених Законом України "Про виконавче провадження" (далі - рішення суду), та особливості їх виконання ( надалі -ОСОБА_3).

Частина 1 статті 2 Закону - держава гарантує виконання рішення суду про стягнення коштів та зобов'язання вчинити певні дії щодо майна, боржником за яким є: державний орган, державне підприємство, установа, організація (далі - державне підприємство), юридична особа, примусова реалізація майна якої забороняється відповідно до законодавства.

Частина 1 статті 3 Закону - виконання рішень суду про стягнення коштів, боржником за якими є державний орган, здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в межах відповідних бюджетних призначень шляхом списання коштів з рахунків такого державного органу, а в разі відсутності у зазначеного державного органу відповідних призначень - за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду.

Загальні підстави відповідальності за завдану майнову та моральну шкоду визначено у статтях 1166, 1167 ЦК України, з аналізу яких вбачається, що будь-яка майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам або майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується особою, яка її завдала, в повному обсязі. На відміну від загальної норми статті 1166 ЦК України, яка вимагає встановлення усіх чотирьох елементів цивільного правопорушення (протиправна поведінка, наявність шкоди, причинний зв'язок між протиправною поведінкою та завданою шкодою, вина заподіювача шкоди), спеціальна норма статті 1173 ЦК України допускає можливість відшкодування шкоди незалежно від вини державних органів. За таких обставин, необхідною підставою для притягнення органу державної влади до відповідальності у вигляді стягнення шкоди є неправомірні дії цього органу, наявність шкоди та причинний зв'язок між неправомірними діями і заподіяною шкодою. Відсутність хоча б одного з цих елементів виключає відповідальність за заподіяну шкоду. Причинний зв'язок між протиправною поведінкою та шкодою є обов'язковою умовою відповідальності та виражається в тому, що шкода має виступати об'єктивним наслідком поведінки заподіювача шкоди.

Позивачем не доведено встановлення факту неправомірності дій відповідача на момент розгляду господарським судом спору про відшкодування шкоди. Про відсутність судових рішень з цього питання стверджує і сам позивач.

Суд вбачає за доцільне зазначити, що вимога про визнання протиправними рішень, дій чи бездіяльності суб єкта владних повноважень ( яким є відповідач ) підлягають розгляду адміністративними судами. В межах розгляду даної справи та виходячи із положень процесуального Закону (ГПК України) такі спори не належать до юрисдикції господарських судів.

За таких обставин, одна із необхідних підстав для притягнення органу державної влади до відповідальності у вигляді стягнення шкоди (неправомірні дії цього органу) відсутня, що виключає відповідальність за заподіяну шкоду.

Відповідно до статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 96 Цивільного кодексу України визначено, що юридична особа самостійно відповідає за своїми зобов'язаннями усім належним їй майном.

Засновник юридичної особи не відповідає за зобов'язаннями юридичної особи, а юридична особа не відповідає за зобов'язаннями її засновника, крім випадків, встановлених установчими документами та законом (пункт 3 ст. 96 Цивільного кодексу України).

В пункті 2.2. Розділу 2 Статуту „Ходорівська районна лікарня» , затвердженому рішенням сесії Жидачівської районної ради 13.02.2014 №371 вказано, що лікарня є юридичною особою з моменту державної реєстрації, має відокремлене майно на праві оперативного управління, самостійний баланс, розрахунковий і інші рахунки в банку, печатку зі своєю назвою, кутовий штамп, фірмовий бланк та інші реквізити.

Лікарня має право укладати від свого імені договори, набувати майнові та особисті немайнові права, нести обов'язки, бути позивачем та відповідачем у судах (пунк 2.4. Статуту „Ходорівська районна лікарня» , затвердженому рішенням сесії Жидачівської районної ради 13.02.2014 №371).

Пунктом 2.9 Статуту „Ходорівська районна лікарня» чітко визначено, що лікарня несе відповідальність за своїми зобов'язаннями згідно чинного законодавства.

Лікарня не несе відповідальності за зобов'язаннями засновника. Засновник не несе відповідальності за зобов'язаннями лікарні.

Пунктом 2.10 Статуту також визначено, що лікарня має право брати участь у залученні матеріальних та фінансових ресурсів інвесторів, безоплатних га благодійних внесків, пожертвувань організацій, підприємств та громадян.

Сторонами Договіру на постачання природного газу від 10.04.2016р. №1141KL7NIFB016, який став підставою заявлених позовних вмог у справі Господарського суду Львівської області, на рішення у якій посилається позвач, була Ходорівська районна лікарня та ТзОВ Львівгаз збут .

Статтею 67 Господарського кодексу України визначено, що відносини підприємства з іншими підприємствами, організаціями, громадянами в усіх сферах господарської діяльності здійснюються на основі договорів.

Підприємства вільні у виборі предмета договору, визначенні зобов'язань, інших умов господарських взаємовідносин, що не суперечать законодавству України.

Cт. 129-1 Конституції України передбачає, що суд ухвалює рішення іменем України, та судове рішення є обов'язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку.

Умови та порядок виконання судових рішень визначає ОСОБА_3 України Про виконавче провадження . Відповідно до частини другої статті 6 Закону України Про виконавче провадження рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.

Механізм виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, прийнятих судами, а також іншими державними органами (посадовими особами), які відповідно до закону мають право приймати такі рішення, визначений Порядком виконання судових рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.201 1 №845 (зі змінами та доповненнями) (далі -Порядок).

Як вбачається з положень частини першої статті 117 Господарського процесуального кодексу України (в чнній редакції на чакс видачі наказу у справі про стягнення заборгованості на користь ТзОВ Львівгаз збут), виконавчий лист та наказ має відповідати вимогам до виконавчого документа, встановленим Законом України Про виконавче провадження . Положеннями частини першої статті 4 Закону України Про виконавче провадження передбачено обов'язкові вимоги до виконавчого документа. Зокрема, серед іншого у виконавчому документів зазначається: повне найменування юридичних осіб стягувача та боржника, їх місцезнаходження та ідентифікаційний код юридичних осіб в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань.

Судом не встановлено, що у зазначеній справі судом було вчинено процесуальне правонаступництво відповідача (боржника).

27.12.2018 до Управління державної казначейської служби поступила заява про виконання судового рішення стягувача, ТОВ Львівгаз збут , на підставі наказу Господарського суду Львівської області від 04.12.2017 у справі №914/1815/17, виданого на виконання рішення Господарського суду Львівської області від 30.10.2017 про стягнення основного боргу, пені витрат від інфляції, 3% річних від простроченої суми та судовою збору з Комунального закладу охорони здоров'я Ходорівська міська лікарня Ходорівської міської ради Львівської області (81750, м.Ходорів, Львівська область, вул.Б.Хмельницького, 63, код СДР110У 20763846) за рахунок районного бюджету Жидачівського району разом з необхідними для здійснення виконання рішення документами (оригінал Наказу Господарського суду Львівської області від 04.12.2017 у справі №914/1815/17, копія рішення Господарського суду Львівської області від 30.10.2017, копія виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань) на загальну суму вимог 227914,06 грн. документи були прийняті до розгляду та перевірені в єдиному реєстрі судових рішень на предмет набрання чинності рішення по даній справі. Підстав для повернення Заяви без виконання в Управління не виявлено.

Наказ містив передбачені в частині першій статі 4 Закону України вЂ�вЂ�Про виконавче провадження дані для ідентифікації юридичної особи- боржник,; а не районного бюджету) Жидачівського району.

Слід зазначити, що наказ господарського суду від 04.12.2017 у справі №914/1815/17 не взнавався судом недійсним відтак підлягав примусовому виконанню згідно чинного законодавства.

Законом України Про гарантії держави щодо виконання судових рішень від 05 червня 2012 року № 4901-VI Про гарантії держави щодо виконання судових рішень (далі - ОСОБА_3 України Про гарантії держави щодо виконання судових рішень ) передбачено гарантії держави щодо виконання судових рішень про стягнення коштів та зобов'язання вчинити певні дії щодо майна, боржником за яким є державний орган, державне підприємство, установа, організація, юридична особа, примусова реалізація майна якої забороняється відповідно до законодавства.

Так, статтею 3 Закону України Про гарантії держави щодо виконання судових рішень передбачено, що виконання рішень суду про стягнення коштів, боржником за якими є державний орган, здійснюється Державною казначейською службою України (далі - Казначейство) в межах відповідних бюджетних призначень шляхом списання коштів з рахунків такого державного органу, а в разі відсутності у зазначеного державного органу відповідних призначень - за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду.

Відповідно до частини четвертої статті 3 Закону України Про гарантії держави щодо виконання судових рішень перерахування коштів стягувачу здійснюється у тримісячний строк з дня надходження до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, необхідних для цього документів та відомостей.

Відповідно до пункту 1 Положення про Державну казначейську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 квітня 2015 року № 215 (далі - Положення № 215), Казначейство є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну політику у сферах казначейського обслуговування бюджетних коштів, бухгалтерського обліку виконання бюджетів.

Згідно з підпунктами 1 та 2 пункту 3 цього Положення № 215 основними завданнями Казначейства є реалізація державної політики у сферах казначейського обслуговування бюджетних коштів, бухгалтерського обліку виконання бюджетів та внесення на розгляд Міністра фінансів пропозицій щодо забезпечення формування державної політики у зазначених сферах.

Відповідно до пункту 9 Положення № 215 Казначейство здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи (далі - органи Казначейства).

Механізм виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, прийнятих судами, а також іншими державними органами (посадовими особами), які відповідно до закону мають право приймати такі рішення визначено Порядком виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 серпня 2011 року № 845.

Згідно із пунктом 3 Порядку № 845 в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, рішення про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників виконуються на підставі виконавчих документів виключно органами Казначейства у порядку черговості надходження таких документів (про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів - з попереднім інформуванням Міністерства фінансів України, про стягнення коштів боржників - у межах відповідних бюджетних призначень, наданих бюджетних асигнувань (залишків коштів на рахунках підприємств, установ, організацій).

Відповідно до пункту 4 наведеного Порядку на органи Казначейства покладено, зокрема, обов'язок із вжиття заходів до виконання виконавчих документів протягом установленого строку та розгляд письмових звернень (вимог) щодо виконання виконавчих документів осіб, які беруть участь у справі, державних виконавців, а також прокурорів - учасників виконавчого провадження.

За змістом положень пунктів 24 та 25 Порядку № 845 в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, стягувачі, на користь яких прийняті рішення про стягнення коштів з рахунків боржника, подають до органу Казначейства, в якому обслуговується боржник, документи, зазначені у пункті 6 цього Порядку. Безспірне списання коштів з рахунка боржника здійснюється в першочерговому порядку. Проведення платежів за його платіжними дорученнями здійснюється після безспірного списання у разі наявності коштів на рахунку.

Пунктом 6 цього ж Порядку передбачено, що у разі прийняття рішення про стягнення коштів стягувач подає органу Казначейства в установлений зазначеним органом спосіб: заяву про виконання такого рішення із зазначенням реквізитів банківського рахунка, на який слід перерахувати кошти, або даних про перерахування коштів у готівковій формі через банки або підприємства поштового зв'язку, якщо зазначений рахунок відсутній; оригінал виконавчого документа; судові рішення про стягнення коштів (у разі наявності); оригінал або копію розрахункового документа (платіжного доручення, квитанції тощо), який підтверджує перерахування коштів до відповідного бюджету.

Необхідно зазначити, що Порядок передбачає визначати рахунки та коди економічної класифікації видатків, з яких необхідно здійснювати стягнення коштів, та не передбачає визначати джерела надходжень на рахунки боржника.

Відповідно до ст. 22 Бюджетного кодексу України бюджетні асигнування розпорядника нижчого рівня для можливості взятій зобов'язань надаються виключно відповідно до бюджетних призначень, затверджених головним розпорядником коштів. Оскільки з 01.01.2017 КЗОЗ Ходорівська міська лікарня Ходорівської міської ради була визначена розпорядником третього рівня в мережі головного розпорядника коштів Ходорівської міської ради, то інших джерел (фінансування, як через головного розпорядника коштів бути не могло і не може.

-У зв'язку і цим Управління застосувало норми Порядку, які регламентують стягнення коштів з рахунку (рахунків) боржника.

Також слід зазначити, що відповідно до статті 48 Бюджетного кодексу України розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов'язання та здійснюють платежі тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами, враховуючи необхідність виконання бюджетних зобов'язань минулих, років. Статті 56-58 Бюджетного кодексу встановлюють, що бюджетні установи ведуть бухгалтерський облік відповідно до національних положень ((стандартів) бухгалтерського обліку та інших нормативно- правових актів щодо ведення бухгалтерського обліку в порядку, встановленому Міністерством фінансів України. Головний бухгалтер бюджетної установи забезпечує складання та подання фінансової і бюджетної звітності відповідно до встановлених вимог.

Статтею 23 Бюджетного кодексу України визначено, що будь-які бюджетні зобов'язання та платежі з бюджету здійснюються лише за наявності відповідного бюджетного призначення, якщо інше не передбачено законом про Державний бюджет України.

Бюджетні призначення встановлюються законом про Державний бюджет України чи рішенням про місцевий бюджет у порядку, визначеному Бюджетним кодексом.

Крім цього, при передачі Ходорівської районної лікарні з комунальної власності районної ради у комунальну власність Ходорівської міської ради не було відображено в актах передачі - приймання майна та зареєстрованих жодних боргів, в тому числі за спожитий газ. В звіті районної державної адміністрації про виконання районного бюджету за 2016р., які реєструються у відділі державного казначейства, не було зафіксовано такої заборгованості. А це означає, що вона була відсутня станом на 01.01.2017р.

Таким чиногм, доводи позивача про спричинення йому шкоди в заявленій до стягнення сумі коштів є необгрунтованими.

За наведених вище обставин, суд вважає, що позов не підлягає задоволенню у зв'язку з його неогрунтованістю тих обставин на які посилається позивач.

Судові витрати по справі, відповідно до ст. 129 Господарського процесуального кодексу України, покладаються на позивача.

Керуючись ст.ст.1, 2, 4, 5, 7, 13, 14, 18, 41, 45, 73-80, 86, 91, 123, 129, 232, 233, 236-238, 240 Господарського процесуального кодексу України, суд -

ВИРІШИВ :

1. В позові відмовити повністю.

2. Судові витрати покласти на позивача у справі.

Рішення набирає законної сили відповідно до ст.241 ГПК України.

Рішення може бути оскаржено в порядку та строки, передбачені ст.ст.256,257 Господарського процесуального кодексу України.

Повний текст рішення складено 22.04.2019 р.

Суддя Кітаєва С.Б.

Дата ухвалення рішення27.03.2019
Оприлюднено25.04.2019
Номер документу81401403
СудочинствоГосподарське
Сутьстягнення заборгованості. Ціна позову 227914,06грн

Судовий реєстр по справі —914/2135/18

Рішення від 27.03.2019

Господарське

Господарський суд Львівської області

Кітаєва С.Б.

Ухвала від 27.02.2019

Господарське

Господарський суд Львівської області

Кітаєва С.Б.

Ухвала від 27.02.2019

Господарське

Господарський суд Львівської області

Кітаєва С.Б.

Ухвала від 13.02.2019

Господарське

Господарський суд Львівської області

Кітаєва С.Б.

Ухвала від 23.01.2019

Господарське

Господарський суд Львівської області

Кітаєва С.Б.

Ухвала від 18.12.2018

Господарське

Господарський суд Львівської області

Кітаєва С.Б.

Ухвала від 03.12.2018

Господарське

Господарський суд Львівської області

Кітаєва С.Б.

Ухвала від 21.11.2018

Господарське

Господарський суд Львівської області

Кітаєва С.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні