Рішення
від 25.04.2019 по справі 160/901/19
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 квітня 2019 року Справа № 160/901/19 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Рябчук О.С.

розглянувши у спрощеному провадженні в місті Дніпрі адміністративну справу за адміністративним позовом Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області додержавного реєстратора - приватного нотаріуса ОСОБА_1, третя особа - ТОВ ДАЛАЙНОР про скасування державної реєстрації припинення юридичної особи, -

ВСТАНОВИВ :

29.01.2019 року Головне управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області (далі - позивач) звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом державного реєстратора - приватного нотаріуса ОСОБА_1 (далі - відповідач), третя особа - ТОВ ДАЛАЙНОР , в якому просить:

- прийняти рішення про скасування реєстраційної дії державного реєстратора, які здійснював приватний нотаріус ОСОБА_2, а саме Державну реєстрацію припинення юридичної особи (ТОВ ДАЛАЙНОР ЄДРПОУ 41977170) врезультаті ліквідації.

Позивачем в обґрунтування позовних вимог зазначено, щодержавним реєстратором здійснено реєстраційну дію про внесення рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу ТОВ ДАЛАЙНОР (податковий номер 41977170) щодо припинення юридичної особи в результаті ліквідації; 28.09.2018 р. (реєстраційний запис №12241100003084585). ГУ ДФС у Дніпропетровські області отримано відомості типу 111 - Державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті ліквідації. Спосіб припинення - припинення за принципом мовчазної згоди. Проте, наказом ГУ ДФС у Дніпропетровській області від 09.11.2018 р. №6420-п на підставі п.п. 75.1.2 п.75.1 ст.75 п.п. 78.1.7 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України призначено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ ДАЛАЙНОР з 12.11.2018 р.Управлінням аудиту ГУ ДФС у Дніпропетровській області складено акт від 12.11.2018 р. №65024/04-36-14-08/41977170 про не знаходження ТОВ ДАЛАЙНОР за юридичною адресою. Вважає, що керівник підприємства ТОВ ДАЛАЙНОР - голова комісії з припинення ОСОБА_3, подав до державного реєстратора не повні та неправдиві відомості та не виконав свої обов'язки. Також, не надані відомості стосовно зміни місцезнаходження.За даними проведеного аналізу інформаційних баз даних ДФС України, обсяг оподатковуваних операцій з квітня 2018 року по жовтень 2018 року складає - 129 769,9 тис. грн., залишок від'ємного значення 7,89 тис.грн., сплачено ПДВ до бюджету 0 грн.За інформаційними даними ДФС України, даними ЄРПН по ТОВ ДАЛАЙНОР встановлено не реалізація товарів (відсутнє складання податкових накладних на продаж товару), які згідно даних ЄРПН були придбані (по яких були складені та зареєстровані в ЄРПН податкові накладні на придбання товарів), що свідчить про наявні залишки товарних запасів.У т.ч. за даними ЄРПН ТОВ ДАЛАЙНОР придбано на митній території України продукцію пиво та сидр в асортименті на суму ПДВ близько 1 000,0 тис. грн. За даними ЄРПН податкові накладні на реалізацію зазначеної продукції не складалися.Ліквідаційний Баланс платником (ліквідатором) ТОВ ДАЛАЙНОР , який підтверджує відсутність запасів товарів (матеріальних цінностей) до контролюючого органу не надано.Тобто, здійснений на підставі наданих звітів та даних ДФС України аналіз майнового стану ТОВ ДАЛАЙНОР не відповідає необхідному звіту про ліквідацію суб'єкта господарювання.ТОВ ДАЛАЙНОР не визначено податкових зобов'язань з ПДВ по основних засобах та залишках товарних запасів, а саме: нарахування умовного продажу при анулюванні свідоцтва платника ПДВ при наявних залишках товарних запасів відповідно вимог п. 184.7 статті 184 ОСОБА_4 сума заниження податкового зобов'язання з податку на додану вартість у зв'язку з не визначенням ПДВ при наявних залишках товарних запасів та необоротних активів складає 1 000,0 тис.грн.Однак, державним реєстратором-приватним нотаріусом ОСОБА_2 06.12.2018 року до єдиного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено запис №12241110004084565, на підставі відомостей, наданих ТОВ ДАЛАЙНОР , без одержання інформації від ГУ ДФС у Дніпропетровській області. У зв'язку з тим, що уповноважені особи ТОВ ДАЛАЙНОР подали до державного реєстратора завідомо неправдиві відомості - їх дії позбавили можливості ГУ ДФС у Дніпропетровській області виконати свої обов'язки, щодо здійсненняподаткового контролю, а саме, провести перевірку, донарахуватп податок на доданувартість.Таким чином, дії посадових осіб ТОВ ДАЛАИНОР направлені на ухилення відсплати податків.Виходячи з вище викладеного та у зв'язку з тим, що ТОВ ДАЛАЙНОР незнаходиться за юридичною адресою, можливо зробити висновок, що посадовимиособами підприємства здійснено перепони органам фіскальноїслужби для здійснення перевірки, а відповідно й надання інформації державномуреєстратору стосовно результатів перевірки. Також, дія державного реєстратора щодо внесення запису державна реєстраціяприпинення юридичної особи в результаті ліквідації 06.12.2018 р. (реєстраційний запис№12241110004084565) унеможливлює належне виконання контролюючим органомподаткового контролю, що, враховуючи наявність значних обсягів товарно-матеріальних цінностей, порушує інтереси держави. З огляду на викладене, просить задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 21.02.2019 р. відкрито спрощене провадження у адміністративній справі та призначено її розгляд без виклику сторін.

Відзиву на позов відповідачем не надано.

Розглянувши матеріали справи, суд встановив наступні обставини та відповідні їм правовідносини.

Судом встановлено, що державним реєстратором здійснено реєстраційну дію про внесення рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу ТОВ ДАЛАЙНОР (податковий номер 41977170) щодо припинення юридичної особи в результаті ліквідації; 28.09.2018 р. (реєстраційний запис №12241100003084585).

Контролюючі органи в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо: припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; скасування державної реєстрації змін до установчих документів. (пункт 67.2 статті 67 Податкового кодексу України).

Згідно з частиною 1 статті 9 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (в редакції, чинній на дату виникнення спірних правовідносин) відомості про юридичну особу, громадське формування, що не має статусу юридичної особи, та фізичну особу - підприємця вносяться до Єдиного державного реєстру на підставі: 1) відповідних заяв про державну реєстрацію; 2) документів, що подаються для проведення інших реєстраційних дій; 3) відомостей, отриманих у результаті інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів.

Відповідно до пункту 10 частини 2 статті 9 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань в Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості про юридичну особу, крім державних органів і органів місцевого самоврядування як юридичних осіб, зокрема і місцезнаходження юридичної особи.

Частинами 1, 11 статті 13 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань передбачено, що інформаційна взаємодія між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів у випадках, визначених цією статтею, здійснюється інформаційно-телекомунікаційними засобами в електронній формі у порядку, визначеному Міністерством юстиції України спільно з відповідними державними органами. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення, забезпечує передачу до Єдиного державного реєстру відомостей про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи, які не були надані заявником відповідно до цього Закону.

Частинами13, 14 статті 17 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань передбачено, що для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації на підставі рішення про припинення юридичної особи, прийнятого учасниками юридичної особи або відповідного органу юридичної особи, а у випадках, передбачених законом, - рішення відповідних державних органів, або судового рішення про припинення юридичної особи, не пов'язаного з її банкрутством, після закінчення процедури припинення, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами, подаються такі документи:

1) заява про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її ліквідації;

2) довідка архівної установи про прийняття документів, що відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.

Для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її реорганізації після закінчення процедури припинення, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами, подаються такі документи:

1) заява про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її реорганізації;

2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) розподільчого балансу - у разі припинення юридичної особи в результаті поділу;

3) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) передавального акта - у разі припинення юридичної особи в результаті перетворення, злиття або приєднання;

4) довідка архівної установи про прийняття документів, що відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню, - у разі припинення юридичної особи в результаті поділу, злиття або приєднання;

5) документи для державної реєстрації створення юридичної особи, визначені частиною першою цієї статті, - у разі припинення юридичної особи в результаті перетворення;

6) документи для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, визначені частиною четвертою цієї статті, - у разі припинення юридичної особи в результаті приєднання.

Положеннями частини 1 статті 28 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань , підстави для відмови у державній реєстрації: 1) документи подано особою, яка не має на це повноважень;2) у Єдиному державному реєстрі містяться відомості про судове рішення щодо заборони проведення реєстраційної дії;3) у Єдиному державному реєстрі містяться відомості про судове рішення про арешт корпоративних прав - у разі державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у зв'язку із зміною частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи;3-1) заяву про державну реєстрацію змін до відомостей Єдиного державного реєстру, пов'язаних із зміною засновників (учасників) юридичної особи у зв'язку із зміною частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи, подано щодо засновника (учасника), який на момент подання заяви внесений до Єдиного реєстру боржників, зокрема за виконавчими провадженнями про стягнення аліментів за наявності заборгованості з відповідних платежів понад три місяці, крім випадку збільшення розміру такої частки; 4) не усунуто підстави для зупинення розгляду документів протягом встановленого строку; 5) документи суперечать вимогам Конституції та законів України; 6) документи суперечать статуту громадського формування; 7) порушено встановлений законом порядок створення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи;8) невідповідність найменування юридичної особи вимогам закону; 9) щодо засновника (учасника) юридичної особи, що створюється, проведено державну реєстрацію рішення про припинення юридичної особи в результаті її ліквідації; 10) щодо юридичної особи, стосовно якої подано заяву про державну реєстрацію змін до відомостей Єдиного державного реєстру, пов'язаних із зміною засновників (учасників) юридичної особи, проведено державну реєстрацію рішення про припинення юридичної особи в результаті її ліквідації; 11) документи для державної реєстрації припинення юридичної особи подані:раніше строку, встановленого цим Законом; щодо юридичної особи, що припиняється в результаті її ліквідації та є засновником (учасником) інших юридичних осіб та/або має не закриті відокремлені підрозділи, та/або є засновником третейського суду; в Єдиному державному реєстрі відсутній запис про державну реєстрацію юридичної особи, утвореної шляхом реорганізації в результаті злиття, приєднання або поділу; щодо юридичної особи, що ліквідується, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, крім банків, стосовно яких процедура ліквідації здійснюється відповідно до Закону України "Про систему гарантування вкладів фізичних осіб" ;щодо юридичної особи, що реорганізується, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та відсутній узгоджений план реорганізації юридичної особи;щодо юридичної особи, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування;щодо юридичної особи, що припиняється в результаті ліквідації, стосовно якої надійшли відомості про відкрите виконавче провадження; щодо юридичної особи, стосовно якої відкрито провадження у справі про банкрутство.

З аналізу зазначених норм права вбачається, що державному реєстратору не надано право вимагати додаткових документів, які не передбачені вказаним Законом, а підстави для відмови у державній реєстрації припинення юридичної особи є чітко визначеними.

Однією з таких підстав є надходження відомостей про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

Приписами підпункту 2 пункту 2 наказу Міністерства юстиції України Про інформаційну взаємодію між Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань й інформаційними системами Державної фіскальної служби України від 18.03.2016 № 759/5/371 (далі - Наказ) передбачено, що до запровадження обміну документами в електронній формі між Реєстром та інформаційними системами Державної фіскальної служби України щодо подання запитів державними реєстраторами юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань і передачі до Реєстру відомостей про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати податків і зборів, про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, про узгодження плану реорганізації юридичної особи такі відомості передаються Державною фіскальною службою України до Реєстру з урахуванням технічних можливостей Реєстру та інформаційних систем Державної фіскальної служби України, зокрема, про наявність заборгованості зі сплати податків і зборів - шляхом надсилання повідомлень про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи за формою № 27-ОПП.

Тобто, Наказом визначено, що повідомлення за формою № 27-ОПП надсилається із обов'язковим зазначенням причин заперечень контролюючого органу щодо здійснення державної реєстрації припинення юридичної особи, а саме, наявність заборгованості зі сплати податків і зборів.

Проте, позивач не зазначає про подання такогоповідомлення та не надає належних доказів існування такої заборгованості на час вчинення реєстраційної дії.

Таким чином, державний реєстратор на час вчинення реєстраційної дії не мав жодних підстав, визначених Законом та Наказом, як підстави для відмови у державній реєстрації припинення юридичної особи.

Крім того, суд звертає увагу, що Закон не покладає на державного реєстратора обов'язок під час вчинення реєстраційної дії припинення юридичної особи в результаті ліквідації на підставі рішення про припинення юридичної особи, прийнятого її учасниками, перевіряти відповідність майнового стану підприємства звіту про ліквідацію суб'єкта господарювання та інші обставини, що зазначені податковим органом у позовній заяві.

Згідно до ч. 1 ст. 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до ч.ч. 1, 4 ст. 73 Кодексу адміністративного судочинства України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.

Згідно до ст. 76 Кодексу адміністративного судочинства України достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування.

Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Враховуючи викладене, суд вважає позовні вимоги Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області не обґрунтованими та такими, які не підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 9, 72-77, 242-246, 250, 255, 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

В задоволенні позову Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області до державного реєстратора - приватного нотаріуса ОСОБА_1, третя особа - ТОВ ДАЛАЙНОР про визнання протиправними дій державного реєстратора щодо державної реєстрації припинення юридичної особи- відмовити.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складання повного тесту судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя О.С. Рябчук

Дата ухвалення рішення25.04.2019
Оприлюднено26.04.2019
Номер документу81426772
СудочинствоАдміністративне
Сутьскасування державної реєстрації припинення юридичної особи

Судовий реєстр по справі —160/901/19

Постанова від 06.08.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Постанова від 06.08.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Ухвала від 23.07.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Ухвала від 21.06.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Ухвала від 21.06.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Ухвала від 11.06.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Рішення від 25.04.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рябчук Олена Сергіївна

Ухвала від 21.02.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рябчук Олена Сергіївна

Ухвала від 31.01.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рябчук Олена Сергіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні