Постанова
від 06.08.2019 по справі 160/901/19
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

06 серпня 2019 року м. Дніпросправа № 160/901/19

Третій апеляційний адміністративний суд

у складі колегії суддів: головуючого - судді Головко О.В. (доповідач),

суддів: Суховарова А.В., Ясенової Т.І.,

за участю секретаря судового засідання Троянова А.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Дніпрі апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Дніпропетровській області

на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 25 квітня 2019 року (суддя Рябчук О.С.) в адміністративній справі

за позовом Головного управління ДФС у Дніпропетровській області

до Державного реєстратора приватного нотаріуса Кобельницького Сергія Івановича

третя особа Товариство з обмеженою відповідальністю Далайнор

про скасування державної реєстрації припинення юридичної особи, -

в с т а н о в и в :

До суду надійшов позов Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, в якому позивач просить скасувати реєстраційну дію Державного реєстратора приватного нотаріуса Кобельницького Сергія Івановича, а саме державну реєстрацію припинення юридичної особи ТОВ Далайнор в результаті ліквідації.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 25 квітня 2019 року у задоволенні позову відмовлено.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, позивач подав апеляційну скаргу, в якій просить його скасувати та прийняти нове судове рішення, яким позов задовольнити у повному обсязі. Апеляційна скарга ґрунтується на тому, що судом першої інстанції не надано належної оцінки нормам чинного законодавства, його висновки не відповідають обставинам справи, що призвело до прийняття невірного рішення.

Перевіривши матеріали справи, законність і обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги, а також правильність застосування судом норм матеріального і процесуального права та правової оцінки обставин у справі, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що апеляційна скарга підлягає задоволенню.

Судом встановлено, матеріалами справи підтверджено, що відповідно до ст. 67 Податкового кодексу України контролюючі органи в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо, зокрема, відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців.

Згідно зі ст. 9 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, відомості про юридичну особу, громадське формування, що не має статусу юридичної особи, та фізичну особу - підприємця вносяться до Єдиного державного реєстру на підставі: 1) відповідних заяв про державну реєстрацію; 2) документів, що подаються для проведення інших реєстраційних дій; 3) відомостей, отриманих у результаті інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів.

Статтею 13 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань передбачено, що інформаційна взаємодія між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів у випадках, визначених цією статтею, здійснюється інформаційно-телекомунікаційними засобами в електронній формі у порядку, визначеному Міністерством юстиції України спільно з відповідними державними органами. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення, забезпечує передачу до Єдиного державного реєстру відомостей про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи, які не були надані заявником відповідно до цього Закону.

Статтею 17 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань встановлено, що для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації на підставі рішення про припинення юридичної особи, прийнятого учасниками юридичної особи або відповідного органу юридичної особи, а у випадках, передбачених законом, - рішення відповідних державних органів, або судового рішення про припинення юридичної особи, не пов`язаного з її банкрутством, після закінчення процедури припинення, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами, подаються такі документи: 1) заява про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її ліквідації; 2) довідка архівної установи про прийняття документів, що відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.

Статтею 28 вищевказаного Закону визначено підстави для відмови у державній реєстрації, серед інших, зокрема, міститься заборона для вчинення відповідної реєстраційної дії щодо юридичної особи, що ліквідується, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, крім банків, стосовно яких процедура ліквідації здійснюється відповідно до Закону України Про систему гарантування вкладів фізичних осіб .

Відповідно до пункту 2 наказу Міністерства юстиції України Про інформаційну взаємодію між Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань й інформаційними системами Державної фіскальної служби України від 18.03.2016 № 759/5/371 до запровадження обміну документами в електронній формі між Реєстром та інформаційними системами Державної фіскальної служби України щодо подання запитів державними реєстраторами юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань і передачі до Реєстру відомостей про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати податків і зборів, про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, про узгодження плану реорганізації юридичної особи такі відомості передаються Державною фіскальною службою України до Реєстру з урахуванням технічних можливостей Реєстру та інформаційних систем Державної фіскальної служби України, зокрема, про наявність заборгованості зі сплати податків і зборів - шляхом надсилання повідомлень про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи за формою № 27-ОПП.

Відмовляючи у задоволенні адміністративного позову, суд першої інстанції виходив з того, що позивач не зазначає про подання такого повідомлення та не надає належних доказів існування такої заборгованості на час вчинення реєстраційної дії. Таким чином, державний реєстратор на час вчинення реєстраційної дії не мав жодних підстав, визначених Законом та Наказом, як підстави для відмови у державній реєстрації припинення юридичної особи. Крім того, Закон не покладає на державного реєстратора обов`язок під час вчинення реєстраційної дії припинення юридичної особи в результаті ліквідації на підставі рішення про припинення юридичної особи, прийнятого її учасниками, перевіряти відповідність майнового стану підприємства звіту про ліквідацію суб`єкта господарювання та інші обставини, що зазначені податковим органом у позовній заяві.

Суд апеляційної інстанції вважає вказаний висновок суду помилковим, таким, що зроблений без врахування всіх обставин, що мають значення для правильного вирішення справи.

Так, судом апеляційної інстанції встановлено, що 28.09.2018 податковим органом в порядку інформаційного обміну з ЄДРПОУ отримані відомості щодо внесення рішення засновників (учасників) ТОВ Далайнор про припинення юридичної особи.

Відповідно до п. 11.6 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України № 1588 09.12.2011, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 26.12.2011 за № 1562/20300, при проведенні заходів податкового контролю, пов`язаних з ліквідацією або реорганізацією платника податків, контролюючі органи організовують та планують їх таким чином, щоб вимоги щодо сплати платежів, контроль за справлянням яких здійснюють контролюючі органи, були сформовані і отримані особою, відповідальною за погашення грошових зобов`язань або податкового боргу платника податків, не пізніше строку, визначеного для заявлення кредиторами своїх вимог.

Також, за приписами ст. 78 Податкового кодексу України документальна позапланова перевірка здійснюється, зокрема, розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, закриття постійного представництва чи відокремленого підрозділу юридичної особи, в тому числі іноземної компанії, організації, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків.

Наказом ГУ ДФС у Дніпропетровській області № 6420-п від 09.11.2018 призначено документальну позапланову перевірку ТОВ Далайнор , проте перевірку не було проведено у зв`язку з відсутністю останнього за юридичною адресою.

Управлінням аудиту юридичних осіб 12.11.2018 направлено запит до оперативного управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області щодо встановлення місцезнаходження ТОВ Далайнор .

З огляду на викладене, суд апеляційної інстанції доходить висновку, що податковим органом було вчинено всі дії, направлені на проведення позапланової документальної перевірки ТОВ Далайнор в межах процедури припинення юридичної особи, проте реалізувати надані законом повноваження виявилося неможливим з причин, що не залежать від податкового органу, а тому останній був позбавлений можливості направити до Державного реєстратора повідомлення про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи за формою № 27-ОПП у зв`язку з наявною у ТОВ Далайнор податкової заборгованості.

При цьому податковим органом доведено наявність обґрунтованих підстав вважати, що ТОВ Далайнор має заборгованість перед бюджетом, про що свідчить інформація з баз даних ДФС України.

Враховуючи сукупність викладених обставин, суд апеляційної інстанції доходить висновку, що вчинення реєстраційної дії - припинення юридичної особи ТОВ Далайнор , суперечить інтересам держави, а тому позов податкового органу підлягає задоволенню, а рішення суду першої інстанції - скасуванню.

Керуючись ст.ст. 243, 317, 322 Кодексу адміністративного судочинства України суд, -

п о с т а н о в и в :

Апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Дніпропетровській області задовольнити.

Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 25 квітня 2019 року в адміністративній справі № 160/901/19 скасувати.

Позов Головного управління ДФС у Дніпропетровській області задовольнити.

Скасувати реєстраційну дію Державного реєстратора приватного нотаріуса Кобельницького Сергія Івановича від 06.12.2018, реєстраційний запис № 12241110004084585 - державну реєстрацію припинення юридичної особи Товариство з обмеженою відповідальністю Далайнор .

Постанова суду набирає законної сили з 06 серпня 2019 року та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складання повної постанови.

Повна постанова складена 06 серпня 2019 року.

Головуючий - суддя О.В. Головко

суддя А.В. Суховаров

суддя Т.І. Ясенова

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.08.2019
Оприлюднено08.08.2019
Номер документу83468904
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/901/19

Постанова від 06.08.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Постанова від 06.08.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Ухвала від 23.07.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Ухвала від 21.06.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Ухвала від 21.06.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Ухвала від 11.06.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Рішення від 25.04.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рябчук Олена Сергіївна

Ухвала від 21.02.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рябчук Олена Сергіївна

Ухвала від 31.01.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рябчук Олена Сергіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні