УХВАЛА
м. Вінниця
25 квітня 2019 р. Справа № 120/1025/19-а
Вінницький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Шаповалової Тетяни Михайлівни,
за участю:
секретаря судового засідання: Дмитрука Віктора Володимировича,
представника позивача: ОСОБА_2,
представника відповідача: ОСОБА_3,
розглянувши у підготовчому судовому засіданні матеріали справи
за позовом: ОСОБА_4 (АДРЕСА_1)
про: визнання протиправним рішення та зобов'язання провести державну реєстрацію змін відомостей про зміну керівника,
ВСТАНОВИВ:
В провадженні Вінницького окружного адміністративного суду знаходиться адміністративна справа за позовом ОСОБА_4 до Вінницької обласної державної адміністрації про визнання протиправним рішення та зобов'язання провести державну реєстрацію змін відомостей про зміну керівника.
Ухвалою Вінницького окружного адміністративного суду від 27.03.2019 року прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження в адміністративній справі, постановлено розгляд справи здійснювати в порядку загального позовного провадження та призначено підготовче засідання на 25.04.2019 року о 10:30 год.
В ході підготовчого засідання представником відповідача заявлено клопотання про заміну первісного відповідача Вінницької обласної державної адміністрації належним відповідачем управлінням у справах національностей та релігії Вінницької обласної державної адміністрації.
Клопотання мотивував тим, що відповідно до п.п. 31, 32 п. 4 Положення про управління у справах національностей та релігії Вінницької облдержадміністрації, затвердженого розпорядженням Вінницької обласної державної адміністрації 03.04.2013 року № 135 (у редакції розпорядження голови облдержадміністрації від 11.02.2019 року № 103) управління, відповідно на нього завдань: здійснює реєстрацію статутів (положень) релігійних громад, а також змін і доповнень до них, перевіряє їх відповідність законодавству та видає дублікати статутних документів релігійних громад; здійснює державну реєстрацію юридичних осіб - релігійних організацій. Пунктом 14 вказаного положення також передбачено, що управління є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунок в органах Казначейства, печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, власні бланки.
Представник позивача заперечив щодо заміни первісного відповідача, посилаючись на п. 14 ч. 1 ст. 1 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань , яким передбачено, що суб'єктами державної реєстрації є саме обласні державні адміністрації - у разі державної реєстрації юридичних осіб - релігійних організацій. Однак, при цьому, не заперечував проти залучення управління у справах національностей та релігії Вінницької обласної державної адміністрації в якості другого відповідача.
Надаючи оцінку клопотанню про заміну первісного відповідача належним відповідачем в адміністративній справі, суд зазначає наступне.
Так, відповідно до ч. 3, 4 ст. 48 КАС України, якщо позов подано не до тієї особи, яка повинна відповідати за позовом, суд до ухвалення рішення у справі за згодою позивача замінює первісного відповідача належним відповідачем, не закриваючи провадження у справі, якщо це не потягне за собою зміни підсудності адміністративної справи. Суд має право за клопотанням позивача до ухвалення рішення у справі залучити до участі у ній співвідповідача. Якщо позивач не згоден на заміну відповідача іншою особою, суд може залучити цю особу як другого відповідача. У разі відмови у задоволенні позову до такого відповідача понесені позивачем витрати відносяться на рахунок держави.
Враховуючи вище викладене, а також беручи до уваги незгоду представника позивача щодо заміни первісного відповідача у справі, суд приходить до висновку про можливість залучення в якості другого відповідача у справі: управління у справах національностей та релігії Вінницької обласної державної адміністрації, яке відповідно до покладених на нього завдань:
- здійснює реєстрацію статутів (положень) релігійних громад, а також змін і доповнень до них, перевіряє їх відповідність законодавству та видає дублікати статутних документів релігійних громад;
- здійснює державну реєстрацію юридичних осіб - релігійних організацій.
Визначаючись щодо наявності підстав для відкладення підготовчого судового засідання, суд враховує наступне.
Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 181 КАС України, суд відкладає підготовче засідання в межах визначеного цим Кодексом строку підготовчого провадження у в інших випадках, коли питання, визначені частиною другою статті 180 цього Кодексу, не можуть бути розглянуті у даному підготовчому засіданні.
Враховуючи те, що судом прийнято рішення про залучення другого відповідача у справі, для можливості направлення позовної заяви та забезпечення права для подання відзиву, суд дійшов висновку про необхідність відкладення підготовчого засідання.
Керуючись ст. 47, 48, 159, 181, 248, 256 КАС України, суд,
УХВАЛИВ:
У задоволенні клопотання про заміну первісного відповідача Вінницької обласної державної адміністрації належним відповідачем управлінням у справах національностей та релігії Вінницької обласної державної адміністрації - відмовити.
Залучити управління у справах національностей та релігії Вінницької обласної державної адміністрації в якості другого відповідача по справі за позовом ОСОБА_4 до Вінницької обласної державної адміністрації про визнання протиправним рішення та зобов'язання провести державну реєстрацію змін відомостей про зміну керівника.
Відкласти підготовче судове засідання на 17 травня 2019 року на 10:30 год. в залі судового засідання № 3 Вінницького окружного адміністративного суду, що знаходиться за адресою: м. Вінниця, вул. Брацлавська, 14.
Встановити управлінню у справах національностей та релігії Вінницької обласної державної адміністрації 10-денний строк для надання відзиву на позов із поясненнями по суті заявлених вимог та доданням підтверджуючих документів, у тому числі документів, що підтверджують надіслання копії відзиву та доданих до нього документів позивачу, а також, у разі надходження відповіді на відзив, подати свої заперечення у 2-денний термін з дня отримання відповіді на відзив, у разі наявності таких.
Роз'яснити відповідачу, що в силу ч.4 ст. 159 КАС України, неподання суб'єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову.
У разі невиконання вимог ухвали суду повідомити суд про причини такого невиконання.
Копію позовної заяви разом з доданими документами направити до управління у справах національностей та релігій Вінницької обласної державної адміністрації.
Ухвала суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 256 КАС України.
Повний текст ухвали сторони можуть отримати: 26.04.19 року
Суддя Шаповалова Тетяна Михайлівна
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.04.2019 |
Оприлюднено | 02.05.2019 |
Номер документу | 81473360 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Шаповалова Тетяна Михайлівна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Шаповалова Тетяна Михайлівна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Шаповалова Тетяна Михайлівна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Шаповалова Тетяна Михайлівна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Шаповалова Тетяна Михайлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні