Рішення
від 22.04.2019 по справі 280/772/19
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

22 квітня 2019 року о/об 11 год. 40 хв.Справа № 280/772/19 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Новіковій Д.А., розглянувши у місті Запоріжжі за правилами спрощеного провадження адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕХНОХІМПОСТАЧ» (69014, Запорізька область, м.Запоріжжя, вул.Карпенка-Карого, буд.52, офіс 12; код ЄДРПОУ 40009323)

до Головного управління ДФС у Запорізькій області (69107, Запорізька область, м.Запоріжжя, пр.Соборний, буд.166; код ЄДРПОУ 39396146)

про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення в частині,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю ТЕХНОХІМПОСТАЧ (надалі - позивач або ТОВ ТЕХНОХІМПОСТАЧ ) звернулося до суду із адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Запорізькій області (надалі - відповідач або ГУ ДФС у Запорізькій області), в якому позивач просить суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення відповідача від 19.11.2018 за №0161305006 в частині нарахування штрафних санкцій в розмірі 359995 грн. 33 коп.

Позивачем у позові зазначено, що 06.11.2018 позивач шляхом поштового зв'язку отримав акт камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності, своєчасності подання податковій звітності, сплати узгодженої суми податкового зобов'язання з податку на додану вартість, своєчасності реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН від 05.10.2018 за №4549/08-01-50-06/40009323. В акті камеральної перевірки зазначено, що на підставі пп.20.1.4 п.20.1 ст.20, п.75.1 ст.75 у порядку ст.76 Податкового кодексу України (зі змінами та доповненнями) старшим державним ревізором-інспектором відділу податків і зборів з юридичних осіб Вознесенівського управління ГУ ДФС у Запорізькій області ОСОБА_1 проведено камеральну перевірку з питань своєчасності реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному державному реєстрі податкових накладних з датою виписки червень 2017 року, липень 2018 року платника ТОВ ТЕХНОХІМПОСТАЧ . Перевіркою показників ТОВ ТЕХНОХІМПОСТАЧ з метою встановлення своєчасності реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлено, що в порушення вимог п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України платником несвоєчасно зареєстровано виписані податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, що підлягають наданню покупцю - платнику податку на додану вартість, а саме: податкова накладна №101 від 29.06.2017 виписана на контрагента ТОВ ТРАНСНАФТГРУП (код ЄДРПОУ 41233680) 13.07.2018 о 7:40 на суму ПДВ 899988,32 - 363 дні простроченої реєстрації; податкова накладна №1 від 02.07.2018 виписана на контрагента ТОВ Торговий дім Запоріжоілгруп (код ЄДРПОУ 38839332) 15.08.2018 о 4:44 на суму ПДВ 240000,00 - 15 днів простроченої реєстрації. У висновках камеральної перевірки зазначено, що дані перевірки свідчать про порушення вимог, встановлених п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України, а саме - перевищення термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, що підлягає наданню покупцю - платнику ПДВ, в Єдиному реєстрі податкових накладних. Відповідальність платника передбачена п.120-1.1 ст.120-1 Податкового кодексу України та тягне за собою накладення штрафу в розмірі 10 та 40 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування - у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів та від 61 до 365 календарних днів відповідно. Проте, 26.10.2018 ТОВ ТЕХНОХІМПОСТАЧ , самостійно виявивши помилково виписану та зареєстровану податкову накладну №101 від 29.06.2017, надало до Вознесенівського управління у м.Запоріжжі ГУ ДФС у Запорізькій області лист-пояснення від 26.10.2018 за №26Х-18.1, в якому зазначаються наступні пояснення. 13.07.2018 ТОВ ТЕХНОХІМПОСТАЧ помилково зареєстрована податкова накладна №101 від 29.06.2017 на суму 5399929,92 грн., в т.ч. ПДВ 899988,32 грн., контрагент ТОВ ТРАНСНАФТГРУП (код ЄДРПОУ 41233680). Підтвердженням того, що така податкова накладна помилкова є податкова накладна №101 від 29.06.2018 на таку ж суму 5399929,92 грн., контрагент ТОВ ТРАНСНАФТГРУП (код ЄДРПОУ 41233680), яка зареєстрована 15.07.2018. 15.10.2018 позивачем сформовано розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №1 до податкової накладної №101 від 29.06.2017 та відправлено контрагенту позивача для підтвердження. Фінансово-господарські відносини з підприємством ТОВ ТРАНСНАФТГРУП розпочались 02.04.2018. У зв'язку з тим, що податкова накладна №101 від 29.06.2017 виписана і зареєстрована помилково, до складу податкових зобов'язань з податку на додану вартість за червень 2017 року та червень 2018 року не включалась. До листа-пояснення від 26.10.2018 за №26Х-18.1 позивачем надані податкова накладна №101 від 29.06.2017, податкова накладна №101 від 29.06.2018, розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №1 від 15.10.2018 до податкової накладної №101 від 29.06.2017, оборотно-сальдова відомість по рахунку 361 за 2017 рік по контрагенту ТОВ ТРАНСНАФТГРУП (код ЄДРПОУ 41233680), оборотно-сальдова відомість по рахунку 361 за квітень 2018 року по контрагенту ТОВ ТРАНСНАФТГРУП (код ЄДРПОУ 41233680). Після отримання акту камеральної перевірки від 05.10.2018 за №4549/08-01-50-06/40009323 позивач надав до ГУ ДФС у Запорізькій області лист-заперечення до акту від 13.11.2018 за вих.№13/11/2018 в якому зазначив, що ТОВ ТЕХНОХІМПОСТАЧ визнає порушення терміну реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №1 від 02.07.2018 на суму ПДВ 240000,00 грн., що зареєстрована 15.08.2018. Стосовно порушення терміну реєстрації податкової накладної №101 від 29.06.2017 виписаної на контрагента ТОВ ТРАНСНАФТГРУП на суму ПДВ 899988,32 грн., що зареєстрована 13.07.2018, не погоджується з встановленими перевіркою порушеннями на підставі наступного. Податкова накладна №101 від 29.06.2017 виписана на контрагента ТОВ ТРАНСНАФТГРУП на суму ПДВ 899988,32 грн. є помилково виписаною та зареєстрованою. До складу податкових зобов'язань з податку на додану вартість за червень 2017 року та червень 2018 року вказана сума ПДВ не включалась. Виявивши вказану помилку позивач підготував та направив лист від 26.10.2018 за вих.№26Х-18.1 з поясненням щодо помилково виписаної податкової накладної вказаної вище та доданими на підтвердження своїх доводів документів. Вказаний лист був наданий до Запорізької ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області 26.10.2018. До листа додана копія листа ТОВ ТЕХНОХІМПОСТАЧ від 26.10.2018 за вих.№26Х-18.1 з відміткою про отримання податковим органом. 29.11.2018 шляхом поштового зв'язку позивач отримав податкове повідомлення-рішення від 19.11.2018 за №0161305006, яким встановлено, що ТОВ ТЕХНОХІМПОСТАЧ згідно з пп.54.3.3 п.54.3 ст.54 Податкового кодексу України, на підставі акта перевірки №4549/08-01-50-06/40009323 від 05.10.2018 та за даними Єдиного реєстру податкових накладних за звітній період 06.2017, 07.2018 порушило граничні строки реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, визначених ст.201 та згідно зі ст.120-1.1 Податкового кодексу України. За затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних на 15 і менше календарних днів на суму ПДВ 240000,00 грн. застосовано штрафні санкції в розмірі 10% у сумі 24000,00 грн., за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних від 61 і більше календарних днів на суму ПДВ 899988,32 грн., застосовано штраф в розмірі 40% у сумі 359995,33 грн. ТОВ ТЕХНОХІМПОСТАЧ частково не погоджуючись з застосованими штрафними санкціями в розмірі 359995,53 грн. внаслідок затримки реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних від 61 і більше календарних днів на суму ПДВ 899988,32 грн., встановленими податковим повідомленням-рішенням від 19.11.2018 за №0161305006 в порядку адміністративного, досудового оскарження 07.12.2018 подало скаргу до Державної фіскальної служби України на податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС у Запорізькій області від 19.11.2018 за №0161305006 в частині нарахування штрафних санкцій в розмірі 359995,33 грн. Державна фіскальна служба України розглянувши скаргу, надала рішення про результати розгляду скарги від 07.02.2019 за №6095/6/99-99-11-06-01-25, що було отримано позивачем 13.02.2019. Відповідно до вказаного рішення ДФС України залишила без змін податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС у Запорізькій області від 19.11.2018 за №0161305006, а скаргу - без задоволення. Складення та реєстрація розрахунку коригування до податкової накладної, визнаної платником податку як зайво складеної, не позбавляє платника податку обов'язку скласти податкову накладну за операцією з постачання товарів/послуг із зазначенням у такій податковій накладній дати складання, що відповідає даті настання «першої події» за такою операцією. Позивач зазначає, що податкова накладна №101 від 29.06.2017 на суму 5399929,92 грн., в т.ч. ПДВ 899988,32 грн. виписана на контрагента ТОВ ТРАНСНАФТГРУП (код ЄДРПОУ 41233680) зареєстрована 13.07.2018 о 07:40 є помилковою, тобто при її реєстрації відбулась технічна помилка. Підтвердженням того, що така податкова накладна помилкова є правильно виписана та зареєстрована податкова накладна №101 від 29.06.2018 на таку ж суму 5399929,92 грн., контрагент ТОВ ТРАНСНАФТГРУП (код ЄДРПОУ 41233680), яка зареєстрована 15.07.2018. Між ТОВ ТЕХНОХІМПОСТАЧ та ТОВ ТРАНСНАФТГРУП укладено договір поставки нафтопродуктів від 20.06.2018 №ТДЗОГ2297-пост, предметом якого є поставка нафтопродуктів. На виконання даного договору ТОВ ТЕХНОХІМПОСТАЧ 29.06.2018 був наданий товар ТОВ ТРАНСНАФТГРУП (код ЄДРПОУ 41233680) газ скраплений НОМЕР_1 (НОМЕР_1) на загальну суму у розмірі 5399929,92 грн., що засвідчується видатковою накладною №602 від 29.09.2018. ТОВ ТРАНСНАФТГРУП була попередньо сплачена вартість отриманого згідно договору товару, що підтверджується платіжним дорученням №33 від 20.06.2018. Тобто можна прослідкувати, що саме у червні 2018 року відбулась вказана господарська операція внаслідок якої виникли податкові зобов'язання, які були відображені в податковій накладній №101 від 29.06.2018 на суму 5399929,92 грн. Податкова накладна №101 від 29.06.2017 була анульована позивачем 15.10.2018 шляхом складання розрахунку коригування кількісних і вартісних показників №1 до податкової накладної №101 від 29.06.2017 та відправлено контрагенту ТОВ ТРАНСНАФТГРУП для підтвердження. Самі ж фінансово-господарські відносини з підприємством ТОВ ТРАНСНАФТГРУП (код ЄДРПОУ 41233680) розпочались 02.04.2018. Тобто у червні 2017 року жодні взаємовідносини між вказаним контрагентом та ТОВ ТЕХНОХІМПОСТАЧ не відбувались. У зв'язку з тим, що податкова накладна №101 від 29.06.2017 виписана і зареєстрована помилково, до складу податкових зобов'язань з податку на додану вартість за червень 2017 року та червень 2018 року сума 899988,32 грн. не включалась, що підтверджується податковою декларацією з податку на додану вартість за період червень 2017 року та червень 2018 року. Також, при аналізі податкової звітності контрагента ТОВ ТРАНСНАФТГРУП , а саме податкової декларації з податку на додану вартість за період червень 2017 року та червень 2018 року можна прослідкувати, що до складу податкового кредиту контрагент ТОВ ТРАНСНАФТГРУП ПДВ в розмірі 899988,32 грн. у червні 2017 року не включало. Якщо платник податків помилився з датою податкової накладної, то вносити виправлення в дату податкової накладної не має можливості. Тому ТОВ ТЕХНОХІМПОСТАЧ склало розрахунок коригування, де в розділі А зазначено І Сума коригування податкового зобов'язання та податкового кредиту (-) (+) -899988,32, у тому числі: II сума коригування податкового зобов'язання та податкового кредиту за основною ставною (-) (+) -899988,32, IV усього підлягають коригуванню обсяги постачання без урахування податку на додану вартість, що оподатковуються за основною ставкою (-) (+) (код ставки 20) - 4499941,60, в розділі Б зазначено причину коригування повернення товару або авансових платежів - газу скрапленого НОМЕР_2 в кількості -245 630, за ціною 18,32, код ставки 20, обсяг постачання (база оподаткування) без урахування податку на додану вартість -4499941,60. Даний розрахунок коригування направлений для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Таким чином, ТОВ ТЕХНОХІМПОСТАЧ самостійно виправило помилку шляхом складання нової правильно оформленої податкової накладної за правильною датою першої події 29.06.2018 та шляхом обнуління помилкової податкової накладної від 29.06.2017 через складання розрахунку коригування. На думку позивача з боку ТОВ ТЕХНОХІМПОСТАЧ відсутнє порушення терміну реєстрації податкової накладної від 29.06.2017 за №101 в ЄРПН. Підстав для застосування штрафу в сумі 359995,33 грн. (40% від суми 899988,32 грн.) у відповідності до ст.120-1 Податкового кодексу України за порушення терміну реєстрації по помилково зареєстрованій податковій накладній, яка не підлягала передачі покупцеві, немає. Враховуючи вищевикладене позивач вважає, що податкове повідомлення-рішення від 19.11.2018 за №0161305006 в частині нарахування штрафних санкцій в розмірі 359995,33 грн., яке прийняте на підставі акту від 05.10.2018 за №4549/08-01-50-06/40009323 підлягає скасуванню.

Позивач підтримав позовні вимоги.

Відповідачем подано до суду відзив на позовну заяву (а.с.120-121), в якому зазначено, що 05.10.2018 ГУ ДФС у Запорізькій області було проведено камеральну перевірку ТОВ ТЕХНОХІМПОСТАЧ (код ЄДРПОУ 40009323) з питань своєчасності реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному державному реєстрі податкових накладних з датою виписки за червень 2017 року та липень 2018 року. За результатами камеральної перевірки встановлено, що згідно з наявною інформацією в базах даних ДФС України, ТОВ "ТЕХНОХІМПОСТАЧ" несвоєчасно зареєстровано виписані податкові накладні в ЄРПН, а саме: податкова накладна №101 від 29.06.2017 виписана на контрагента ТОВ ТРАНСНАФТГРУП (код ЄДРПОУ 41233680) 13.07.2018 о 7:40 на суму ПДВ 899988,32 - 363 дні простроченої реєстрації; податкова накладна №1 від 02.07.2018 виписана на контрагента ТОВ Торговий дім Запоріжоілгруп (код ЄДРПОУ 38839332) 15.08.2018 о 4:44 на суму ПДВ 240000,00 - 15 днів простроченої реєстрації. Таким чином, ТОВ "ТЕХНОХІМПОСТАЧ" порушено терміни реєстрації податкових накладних в ЄРПН, що є порушенням п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України. Зазначені порушення відображено в Акті камеральної перевірки №4549/08-01-50-06/40009323 від 05.10.2018, який 05.10.2018 направлено платнику поштою з повідомленням про вручення та отриманий платником 06.11.2018. За результатами Акту камеральної перевірки винесено податкове повідомлення-рішення від 19.11.2018 за №0161305006, яке направлено платнику поштою 19.11.2018 та отримано платником 29.11.2018. Згідно з наявною в базах даних ДФС інформацією, камеральною перевіркою було встановлено порушення позивачем термінів реєстрації податкових накладних в ЄРПН, що викладено в Акті камеральної перевірки 05.10.2018 за №4549/08-01-50-06/40009323. Враховуючи вищевикладене, податкове повідомлення-рішення №0161305006 від 19.11.2018 залишається без змін, є правомірним та відповідає нормам діючого законодавства України та нормам Податкового кодексу України.

Відповідач проти позову заперечував.

Ухвалою судді від 26.02.2019 відкрито провадження в адміністративній справі та призначено судове засідання на 25.03.2019 об 09 год. 15 хвил. за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін.

Ухвалою суду від 25.03.2019 відкладено розгляд справи на 22.04.2019 об 11 год. 40 хвил.

Розглянувши матеріали справи, суд з'ясував наступне.

05.10.2018 ГУ ДФС у Запорізькій області проведено камеральну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності, своєчасності подання податковій звітності, сплати узгодженої суми податкового зобов'язання з податку на додану вартість, своєчасності реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН за червень 2017 року, липень 2018 року ТОВ ТЕХНОХІМПОСТАЧ , за результатами якої складений Акт №4549/08-01-50-06/40009323 від 05.10.2018 (надалі - Акт камеральної перевірки №4549/08-01-50-06/40009323 від 05.10.2018) (а.с.33).

У висновку Акту камеральної перевірки №4549/08-01-50-06/40009323 від 05.10.2018 зазначено про порушення позивачем вимог п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України, а саме - перевищення термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, що підлягає наданню покупцю - платнику ПДВ, в Єдиному реєстрі податкових накладних.

У вказаному вище Акті камеральної перевірки №4549/08-01-50-06/40009323 від 05.10.2018 зазначено про прострочення: на 363 дні реєстрації податкової накладної №101 від 29.06.2017; на 15 днів реєстрації податкової накладної №1 від 02.07.2018.

Результатом розгляду ГУ ДФС у Запорізькій області Акту камеральної перевірки №4549/08-01-50-06/40009323 від 05.10.2018 стало прийняття 19.11.2018 податкового повідомлення-рішення №0161305006, яким до ТОВ ТЕХНОХІМПОСТАЧ застосовано штрафні (фінансові) санкції за затримку реєстрації податкових накладних: податкової накладної №101 від 29.06.2017 на 363 дні в розмірі 40% у сумі 359995 грн. 33 коп.; податкової накладної №1 від 02.07.2018 на 15 днів в розмірі 10% у сумі 24000 грн. 00 коп., нараховані відповідно до п.120-1.1 ст.120 Податкового кодексу України (а.с.34).

З приводу калькуляцій сум у сторін зауважень немає.

Вирішуючи по суті переданий на розсуд публічно-правовий спір суд з урахуванням викладеного вище виходить з наступного.

Відповідно до п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження. Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня. З метою отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, покупець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Такі податкова накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими покупцем. Покупцю товарів/послуг податкова накладна/розрахунок коригування можуть бути надані продавцем таких товарів/послуг в електронній формі з дотриманням вимог законодавства щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису. З метою отримання продавцем зареєстрованого в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування, що підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних покупцем, такий продавець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та розрахунок коригування в електронному вигляді. Такий розрахунок коригування вважається зареєстрованим в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими продавцем. Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції. Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин. Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов'язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді. Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку. Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних. Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем). У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом. Платник податку має право зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну та/або розрахунок коригування, складені починаючи з 1 липня 2015 року, в яких загальна сума податку не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу. Якщо сума, визначена відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу, є меншою, ніж сума податку в податковій накладній та/або розрахунок коригування, які платник повинен зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, то платник зобов'язаний перерахувати потрібну суму коштів із свого поточного рахунку на свій рахунок в системі електронного адміністрування податку на додану вартість. Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних. Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов'язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов'язань за відповідний звітний період. Виявлення розбіжностей даних податкової декларації та даних Єдиного реєстру податкових накладних є підставою для проведення контролюючими органами документальної позапланової виїзної перевірки продавця та у відповідних випадках покупця товарів/послуг. У разі допущення продавцем товарів/послуг помилок при зазначенні обов'язкових реквізитів податкової накладної, передбачених пунктом 201.1 статті 201 цього Кодексу, та/або порушення продавцем/покупцем граничних термінів реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена згідно з пунктом 201.16 цієї статті) податкової накладної та/або розрахунку коригування покупець/продавець таких товарів/послуг має право додати до податкової декларації за звітний податковий період заяву із скаргою на такого продавця/покупця. Таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів, що настають за граничним терміном подання податкової декларації за звітний (податковий) період, у якому не надано податкову накладну або допущено помилки при зазначенні обов'язкових реквізитів податкової накладної та/або порушено граничні терміни реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. До заяви додаються копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку у зв'язку з придбанням таких товарів/послуг, або копії первинних документів, складених відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", що підтверджують факт отримання таких товарів/послуг. Протягом 90 календарних днів з дня надходження такої заяви із скаргою з урахуванням вимог, встановлених підпунктом 78.1.9 пункту 78.1 статті 78 цього Кодексу, контролюючий орган зобов'язаний провести документальну перевірку зазначеного продавця для з'ясування достовірності та повноти нарахування ним зобов'язань з податку за такою операцією. Податкова накладна, що містить помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов'язань, є підставою для віднесення покупцем сум податку до податкового кредиту.

Згідно з п.120-1.1 ст.120-1 Податкового кодексу України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов'язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів; (…) 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів. (…)

Аналіз наведених норм права свідчить про те, що законодавством встановлено чіткі терміни реєстрації податкових накладних, що надаються продавцем товару покупцю, в Єдиному реєстрі податкових накладних та за порушення яких податковим законодавством передбачено нарахування штрафних санкцій.

Водночас, штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Тобто, визначальною умовою для застосування штрафних (фінансових) санкцій є вчинення порушення вимог податкового законодавства, що вчинено за наявності протиправних дій суб'єкта господарювання націлених на вчинення такого порушення.

Таким чином, оцінка правомірності поведінки платників податків здійснюється на підставі норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, з врахуванням наявності, такої обов'язкової умови як наявність вини у діях платника податку при вчиненні порушення. Відсутність такої вини унеможливлює можливість притягнення до відповідальності за податкові правопорушення.

З матеріалів справи вбачається, що підставою для винесення податкового повідомлення-рішення №0161305006 від 19.11.2018 стали висновки контролюючого органу про порушення позивачем строків реєстрації податкових накладних в ЄРПН.

Так, податкова накладна №101 від 29.06.2017 на суму 5399929 грн. 92 коп., в т.ч. ПДВ 899988 грн. 32 коп., зареєстрована в ЄРПН 13.07.2018 (а.с.56-60).

Разом з тим, позивач зазначає, що ним було допущено помилку при складанні вищевказаної податкової накладної, зокрема, замість дати її складання 29.06.2018 вказано помилково дату 29.06.2017.

У зв'язку з виявленням помилки у податковій накладній, ТОВ «ТЕХНОХІМПОСТАЧ» склало вірно податкову накладну №101, зазначивши дату її виписки 29.06.2018 та зареєструвало її у відповідності до норм Податкового кодексу України 15.07.2018, про що свідчить копія квитанції про її прийняття (а.с.62-67).

Також, ТОВ «ТЕХНОХІМПОСТАЧ» 15.10.2018 за №1 склало розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної від 29.06.2017 за №101, який надіслано до ЄРПН (а.с.68-70).

Відповідачем не доведено відображення позивачем у податковій звітності з податку на додану вартість податкової накладної від 29.06.2017 за №101.

Позивачем до матеріалів справи надано копії первинних бухгалтерських документів: Договір поставки нафтопродуктів №ТДЗОГ2297-пост від 20.06.2018 з Додатковою угодою №1; платіжне доручення №33 від 20.06.2018; видаткову накладну №602 від 29.06.2018; Акт повернення зі зберігання від 29.06.2018 (а.с.89-96), - що свідчать про виникнення податкових зобов'язань саме 29.06.2018.

Отже, саме у червні 2018 року відбулась вказана господарська операція внаслідок якої виникли податкові зобов'язання, що були відображені в податковій накладній №101 від 29.06.2018 на суму 5399929 грн. 92 коп.

Враховуючи наведені обставини, суд не вбачає в діях ТОВ ТЕХНОХІМПОСТАЧ наміру вчинити податкове правопорушення, а саме невчасно зареєструвати податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Таким чином, суд вважає, що до позивача не може бути застосовано заходи відповідальності за порушення, яке вчинено ним за відсутності такої складової як вини та наміру вчинити таке порушення, а отже застосування до ТОВ ТЕХНОХІМПОСТАЧ штрафних санкцій за п.120-1.1 ст.120-1 Податкового кодексу України по податковій накладній №101 від 29.06.2017 суперечить нормам чинного законодавства.

З урахуванням приписів ч.2 ст.2 КАС України суд оцінивши докази, які є у справі, в їх сукупності приходить до висновку, що податкове повідомлення-рішення №0161305006 прийнято 19.11.2018 ГУ ДФС у Запорізькій області частково не обґрунтовано, без урахування всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, не розсудливо, а отже є не правомірним і підлягає частковому скасуванню.

У ст.19 Конституції України зазначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Як зазначено у ч.1 ст.9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З урахуванням з'ясованих обставин, досліджених матеріалів справи суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача підлягають задоволенню. Доводи відповідача не приймаються судом до уваги виходячи з вище зазначеного.

Судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов'язаних з розглядом справи (ч.1 ст.132 КАС України).

Суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі (ч.1 ст.143 КАС України).

Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Оскільки суб'єктом владних повноважень у справі було ГУ ДФС у Запорізькій області, то з бюджетних асигнувань цього органу повинні бути присуджені позивачу судові витрати, документально підтверджені у сумі 5399 грн. 93 коп.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.9, 77, 132, 139, 143, 243-246 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити у повному обсязі.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Запорізькій області (69107, Запорізька область, м.Запоріжжя, пр.Соборний, буд.166; код ЄДРПОУ 39396146) від 19.11.2018 за №0161305006 в частині нарахування штрафних санкцій в розмірі 359995 грн. 33 коп.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ТЕХНОХІМПОСТАЧ (69014, Запорізька область, м.Запоріжжя, вул.Карпенка-Карого, буд.52, офіс 12; код ЄДРПОУ 40009323) з бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Запорізькій області (69107, Запорізька область, м.Запоріжжя, пр.Соборний, буд.166; код ЄДРПОУ 39396146) судові витрати у сумі 5399 грн. 93 коп.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили у строк та порядок визначений ст.255 КАС України.

Рішення суду першої інстанції оскаржується у строк та порядок встановлений ст.ст.292, 295, 297 КАС України.

Повний текст судового рішення складено 22.04.2019.

Суддя О.О. Прасов

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.04.2019
Оприлюднено02.05.2019
Номер документу81474474
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —280/772/19

Ухвала від 26.07.2021

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

Ухвала від 19.07.2021

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

Ухвала від 22.02.2021

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 12.02.2021

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 31.07.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Панченко О.М.

Ухвала від 10.06.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Панченко О.М.

Ухвала від 10.05.2019

Кримінальне

Коростишівський районний суд Житомирської області

Янчук В. В.

Рішення від 22.04.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 18.04.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 03.04.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні