Рішення
від 22.04.2019 по справі 280/1141/19
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

22 квітня 2019 року 10 год. 10 хв.Справа № 280/1141/19 м.Запоріжжя Суддя Запорізького окружного адміністративного суду Сацький Р.В., за участі секретаря судового засідання Серебрянниковій О.А., та сторін

від позивача: адвокат ОСОБА_1,

від відповідача 1: ОСОБА_2,

від відповідача 2: ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу

за позовом Приватного підприємства Технолендбуд (юридична адреса: 69039, м. Запоріжжя, вул. Академічна, буд. 10, код ЄДРПОУ 33652418)

до відповідача 1 - Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, буд. 8, код ЄДРПОУ 39292197)

до відповідача 2 - Головного управління ДФС у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 166, код ЄДРПОУ 39396146)

про визнання протиправним та скасування рішення №1042073/33652418 від 02.01.2019 про відмову у реєстрації податкової накладної, зобов'язання вчинити певні дії.

ВСТАНОВИВ:

18 березня 2019 року до Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Приватного підприємства Технолендбуд (далі по тексту - позивач) до Державної фіскальної служби України (далі по тексту - відповідач 1) та Головного управління Пенсійного фонду України м. Запоріжжя (далі по тексту - відповідач 2), в якому позивач просить суд:

- скасувати рішення відповідача 2 №1042073/33652418 від 02.01.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної №2112 від 02.11.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних оформленої позивачем на суму 45807,00 грн. у т. ч. ПДВ 7634,50 грн.;

- зобов'язати відповідача 1 зареєструвати в єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №2112 від 02.11.2018 (на суму 45807,00 грн., в т.ч. ПДВ 7634,50 грн.) яка складена позивачем датою її фактичного отримання відповідачем 1.

В огрунтування позовних вимог позивач зазначає, що відповідно до приписів статті 201 Податкового кодексу України, за результатами здійснення господарських операцій складено та направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі ЄРПН) податкові накладні, проте, позивачем було отримано повідомлення про те, що накладні прийнято але їх реєстрація зупинена. Вказує, що підставою для зупинення реєстрації спірних податкових накладних зазначено п. 201.16 ст. 201 ПК України, із зазначенням наявності ризиків, визначених пп. 1.6 п. 1 Критеріїв оцінки ступені ризиків, достатніх для зупинення ПН/РК в ЄРПН, та вказано на невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах. Зазначає, що позивач скористався наданим правом на подання додаткових документів та пояснень до ДФС, проте, незважаючи на подання додаткових документів Комісією було прийнято рішення про відмову у реєстрації спірних податкових накладних, оскільки, на думку контролюючого органу, платником податків не було подано договорів та первинних документів.

Позивач вважає, що оскаржувані рішення про відмову у реєстрації спірних податкових накладних прийнято контролюючим органом без належної перевірки достовірності та аналізу наданих позивачем документів. Вказує, що оскаржувані рішення про відмову в реєстрації накладних не містять обґрунтувань щодо того, яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних. Позивач вважає, що під час прийняття оскаржуваних рішень відповідачі діяли не обґрунтовано та без урахування всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, що свідчить про наявність підстав для скасування оскаржуваних рішень.

22.04.2019 від представника відповідача 1 та відповідача 2 через канцелярію суду (вх. №16023) був поданий відзив на позовну заяву. Відповідачі проти задоволення позовних вимог заперечили. В обґрунтування заперечень послалися на те, що реєстрація податкових накладних, виписаних позивачем була зупинена відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України. Зазначає, що підставою для прийняття рішень про зупинення реєстрації податкових накладних стало те, що подані позивачем на реєстрацію податкові накладні відповідали критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пп. 1.6 п. 1 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН. Вказує, що позивачем у наданих поясненнях недоліки усунуто не було та не надано документів, які б усували виявлені недоліки, що зумовило прийняття рішень про відмову у реєстрації податкових накладних. Вважає, що контролюючий орган під час прийняття спірних рішень діяв обґрунтовано, у зв'язку з чим відсутні підстави для їх скасування.

Усною ухвалою суду від 22.04.2019, постановленою без виходу до нарадчої кімнати та занесеною до протоколу судового засідання, після наданих сторонами пояснень та клопотання про закриття підготовчого провадження, закрито підготовче провадження та призначено розгляд справи по суті у цей же день.

Представник позивача в судовому засіданні підтримав заявлені позовні у повному обсязі. Представник відповідачів в судовому засіданні підтримав позицію викладену в письмових запереченнях проти позову та просив відмовити в задоволенні позовних вимог.

Суд, заслухавши пояснення представників сторін, розглянувши матеріали та з'ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, судом встановлено наступне.

06 листопада 2018 року Приватним підприємством ТЕХНОЛЕНДБУД на виконання зобов'язань за договором поставки №030118 від 03.01.2018, відповідно до специфікації №11 від 01.11.2018 було поставлено Товариству з обмеженою відповідальністю ЗАПОРІЖЕНЕРГОКОМПЛЕКТ вал ЗЭНК 716100.058 в кількості 50 шт., вісь ЗЭНК.8150.010 в кількості 500 шт., палець D13L=90 в кількості 200 шт., стрижень ЗЭНК.713.331.016 в кількості 150 шт., шайбу сферичну d30 в кількості 50 шт., тягу М10х85 в кількості 50 шт., а також вал d10[224.5] в кількості 50 шт., на загальну суму 45807,00 грн., в т.ч. ПДВ 7634,50 грн., що підтверджується Видатковою накладною №2112 від 06.11.2018.

Відповідно до приписів п. 201.10. ст. 201 Податкового кодексу України Приватним підприємством ТЕХНОЛЕНДБУД було складено податкову накладну №2112 від 02.11.2018, яка 29.11.2018 була направлена для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Згідно отриманої квитанції №1, яка була отримана 29.11.2018 податкова накладну №2112 від 02.11.2018 прийнято, але реєстрацію зупинено, та зазначено підстави зупинення, зокрема вказано, що відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація ПН/РК зупинена ПН/РК відповідає критеріям п.п. 1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.

29.11.2018 відповідно до п.п. 201.16.2. п. 201.16. ст. 201 ПК України Приватним підприємством ТЕХНОЛЕНДБУД було направлено в електронному вигляді до ДФС повідомлення за №9266521410 від 29.11.2018 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН від 02.11.2018 за №2112 з поясненнями, де було зазначено, що ПП ТЕХНОЛЕНДБУД на виконання зобов'язань за договором поставки №030118 від 03.01.2018 поставило Товариству з обмеженою відповідальністю ЗАПОРІЖЕНЕРГОКОМПЛЕКТ , який було попередньо придбано у ТОВ БРУТЕКС . Тобто було надано пояснення щодо джерел походження даного товару, а саме зазначено в яких контрагентів товар було придбано, та надано первинні документи, які підтверджують зазначені господарські операції, а саме: документи довільного формату із зазначеним переліком документів, що підтверджують реальність здійснення оподатковуваної операції, а саме: договір поставки №030118 від 03.01.2018; специфікація №11 від 01.11.2018; видаткова накладна №2112 від 02.11.2018; довіреність №1199 від 06.11.2018; рахунок №2112 від 02.11.2018; платіжне доручення №2721 від 02.11.2018; товарно-транспортна накладна №11.06.1 від 06.11.2018.

Товар, що реалізовувся був попередньо придбано в ТОВ БРУТЕКС . Первинними документами, які підтверджують господарську операцію з придбання товару є: договір поставки №57 від 28.09.2018; специфікація №6 від 02.11.2018 до договору поставки №57 від 28.09.2018; видаткова накладна №197 від 02.11.2018; рахунок №197 від 02.11.2018; товарно-транспортна накладна №02.11.1 від 02.11.2018; придбаний товар оплачено згідно наступних платіжних доручень: платіжне доручення № 149 від 06.11.2018; платіжне доручення № 151 від 08.11.2018; платіжне доручення № 162 від 22.11.2018.

Однак, рішенням Комісії ДФС України № 1042073/33652418 від 02.01.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної № 2112 від 02.11.2018 було відмовлено у реєстрації податкової накладної № 2112 від 02.11.2018.

Підставою відмови в реєстрації податкової накладної № 2112 від 02.11.2018 в рішенні Комісії ДФС України № 1042073/33652418 від 02.01.2019 зазначено: Ненадання платником податків копій документів: Первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити).

Позивач вважає рішення Комісії ГУ ДФС у Запорізькій області № 1042073/33652418 від 02.01.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної № 2112 від 02.11.2018 за своїм характером незаконним, необґрунтованим як нормативно, так і документально.

Податкова накладна зупинена відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку. За висновком комісії підставами відмови у реєстрації податкової накладної № 2112 від 02.11.2018 при опрацюванні документів було наступне: - У наданому пакеті документів відсутні первинні документи, які передбачені Договором, а саме відсутні документи, які підтверджують перевезення товару та складські документи (інвентаризаційні описи).

Позивач, не погодившись з відмовою відповідачів в реєстрації спірних податкових накладних, звернувся з даним позовом до суду.

Заслухавши пояснення сторін, розглянувши матеріали справи, вирішивши питання, чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, суд встановив наявність достатніх підстав для прийняття законного та обґрунтованого рішення по справі.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з приписів ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Згідно з ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, адміністративні суди перевіряють: чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії): безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Суд зазначає, що відносини, які виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, у тому числі податку на прибуток та податку на додану вартість, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, врегульовані Податковим кодексом України (далі ПК України).

В абз. 1 п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України зазначено, що на дату виникнення податкових зобовязань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. За операціями з виконання підрядних будівельних робіт суб'єкти підприємницької діяльності можуть застосовувати касовий метод податкового обліку відповідно до підпункту 14.1.266 пункту 14.1 статті 14 цього Кодексу.

Згідно з абз. 1-2 п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобовязаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Як зазначено у п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

У Листі Державної фіскальної служби України №959/99-99-07-18 від 21.03.2018 Критерії ризиковості платника податку , зокрема, зазначено: 1. Платник податків відповідає критеріям ризиковості, якщо: … 1.6. комісії головних управлінь ДФС в областях, м.Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме: платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим); дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації; платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ); платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб'єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років; платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України; платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України (далі - Кодекс); наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником. Головні управління ДФС в областях, м.Києві та Офіс великих платників податків ДФС постійно обраховують та проводять моніторинг показників, визначених у пунктах 1.1 - 1.6 цих Критеріїв. Ризиковість платника податку може бути встановлено у разі виконання хоча б одного з критеріїв, визначених у пунктах 1.1 - 1.5 цих Критеріїв. Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення. … .

Належної мотивації підстав та причин віднесення ПП ТЕХНОЛЕНДБУД (та вчинених з ТОВ ЗАПОРІЖЕНЕРГОКОМПЛЕКТ операції з постачання товару), до ризикових платників податків відповідно до пп.1.6 п.1 Листа Державної фіскальної служби України №959/99-99-07-18 від 21.03.2018 прийняті ГУ ДФС у Запорізькій області Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №1042073/33652418 від 02.01.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної № 2112 від 02.11.2018 матеріали справи не містять.

Відсутня така інформація і у Квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 29.11.2018.

У п. 18-п.21 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затвердженому 21.02.2018 постановою Кабінету Міністрів України №117, передбачено: 18. Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів. 19. Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС). 20. Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі. 21. Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства .

Відповідно до п. 21 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації , затвердженому 21.02.2018 постановою Кабінету Міністрів України №117 (надалі Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації ) комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).

Відповідачем - 2 не надано до суду доказів додержання вимог п. 21 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації , результатів проведених звірок/перевірок інформаційних джерел та наданих позивачем документів.

У п. 17 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації , зокрема, зазначено: … Під час засідання секретарем комісії контролюючого органу ведеться протокол, в якому фіксуються прийняті рішення та надані доручення. Протокол підписується головою комісії контролюючого органу (у разі його відсутності - заступником), заступником голови комісії, секретарем комісії та членами комісії, які брали участь у засіданні. Забезпечення обліку матеріалів роботи комісії контролюючого органу покладається на секретаря такої комісії. … .

Відповідачем - 2 не надано до суду копію протоколу засідання Комісії під час прийняття Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 02.01.2019 за №1042073/33652418, матеріалів роботи комісії, тощо.

Відтак, відповідачем - 2 документально не доведено додержання процедури розгляду матеріалів.

Відповідно до п. 19 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних , затвердженого 29.12.2010 постановою Кабінету Міністрів України №1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України №341 від 26.04.2017) (надалі Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних ), податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Згідно з п. 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

В обґрунтування позовних вимог позивачем надано до суду: рішення комісії ДФС № 1042073/33652418 від 02.01.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної № 2112 від 02.11.2018; податкову накладну № 2112 від 02.11.2018; квитанцію №1 від 29.11.2018 до податкової накладної № 2112 від 02.11.2018; повідомлення за №9266521410 від 29.11.2018 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН від 02.11.2018 за №2112 з поясненнями; договір поставки №030118 від 03.01.2018; специфікацію №11 від 01.11.2018; видаткову накладну №2112 від 02.11.2018; довіреність №1199 від 06.11.2018; рахунок №2112 від 02.11.2018; платіжне доручення №2721 від 02.11.2018; товарно-транспортну накладну №11.06.1 від 06.11.2018; договір поставки №57 від 28.09.2018; специфікацію №6 від 02.11.2018 до договору поставки №57 від 28.09.2018; видаткову накладну №197 від 02.11.2018; рахунок №197 від 02.11.2018; товарно-транспортну накладну №02.11.1 від 02.11.2018; платіжне доручення № 149 від 06.11.2018; платіжне доручення № 151 від 08.11.2018; платіжне доручення № 162 від 22.11.2018.

У Рішенні про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №1042073/33652418 від 02.01.2019. про відмову в реєстрації податкової накладної № 2112 від 02.11.2018, підставою відмови у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДФС у Запорізькій області зазначено: Прийнято рішення про: відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Підстави Ненадання платником податку копій документів … Первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити).

Судом досліджено Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено та додані до них документи, які надсилались позивачем до контролюючого органу.

У чому саме полягає: … ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. … , як то зазначено у Квитанціяї про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 29.11.2018, відповідач - 1, 2 документально суду не довів.

Звідси, пропозиції відповідача - 1, 2 надати позивачу пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , як то зазначено у Квитанціях, на думку суду є необґрунтованими.

Судом зясовано, що вказані пояснення надаються платником податків у довільній формі.

Суд вважає, що контролюючий орган не може вимагати від позивача того, що не регламентовано нормою права.

Що саме повинен був зазначити у поясненнях позивач, хід викладення інформації відповідачі - 1, 2 суду не довели.

Як свідчать матеріали справи, позивачем надавались письмові пояснення та документи, на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній, до якої застосована процедура зупинення реєстрації згідно з п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України.

Отже, позиція відповідачів - 1, 2 стосовно непідтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній, до якої застосована процедура зупинення реєстрації згідно з п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України є необґрунтованою.

Позивачем, на думку суду, надані документи та пояснення, достатні для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних складених ПП ТЕХНОЛЕНДБУД податкових накладних.

З урахуванням приписів ч. 2 ст. 2 КАС України суд оцінивши докази, які є у справі, в їх сукупності приходить до висновку, що Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №1042073/33652418 від 02.01.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної № 2112 від 02.11.2018 прийняте відповідачем - 2 не обґрунтовано, без урахування всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, не розсудливо, а отже є неправомірними і підлягає скасуванню.

Водночас, з метою поновлення порушених прав та інтересів позивача ОСОБА_3 фіскальна служба України повинна бути зобовязана зареєструвати податкову накладну ПП ТЕХНОЛЕНБУД , яка є предметом спору, в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її надходження до контролюючого органу.

У ст. 19 Конституції України зазначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобовязані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості (ч. 1 ст. 9 КАС України).

Відповідно до ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності субєкта владних повноважень обовязок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З огляду на викладене вище, позовні вимоги ПП ТЕХНОЛЕНДБУД є обґрунтованими і підлягають задоволенню. Доводи відповідачів - 1, 2 не приймаються судом до уваги виходячи з вище зазначеного.

Суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі (ч. 1 ст. 143 КАС України).

Частиною 1 ст. 132 КАС України встановлено, що судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов'язаних з розглядом справи. До витрат, пов'язаних з розглядом справи, належать витрати на професійну правничу допомогу.

Згідно з ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Частинами 1 та 2 ст. 16 КАС України встановлено, що учасники справи мають право користуватися правничою допомогою.

Представництво в суді, як вид правничої допомоги, здійснюється виключно адвокатом (професійна правнича допомога), крім випадків, встановлених законом.

Відповідно до вимог ст. 134 КАС України витрати, пов'язані з правничою допомогою адвоката, несуть сторони, крім випадків надання правничої допомоги за рахунок держави.

За результатами розгляду справи витрати на правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом з іншими судовими витратами, за винятком витрат суб'єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката.

Для цілей розподілу судових витрат:

1) розмір витрат на правничу допомогу адвоката, в тому числі гонорару адвоката за представництво в суді та іншу правничу допомогу, пов'язану зі справою, включаючи підготовку до її розгляду, збір доказів тощо, а також вартість послуг помічника адвоката визначаються згідно з умовами договору про надання правничої допомоги та на підставі доказів щодо обсягу наданих послуг і виконаних робіт та їх вартості, що сплачена або підлягає сплаті відповідною стороною або третьою особою;

2) розмір суми, що підлягає сплаті в порядку компенсації витрат адвоката, необхідних для надання правничої допомоги, встановлюється згідно з умовами договору про надання правничої допомоги на підставі доказів, які підтверджують здійснення відповідних витрат.

Для визначення розміру витрат на правничу допомогу та з метою розподілу судових витрат учасник справи подає детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги.

Розмір витрат на оплату послуг адвоката має бути співмірним із:

1) складністю справи та виконаних адвокатом робіт (наданих послуг);

2) часом, витраченим адвокатом на виконання відповідних робіт (надання послуг);

3) обсягом наданих адвокатом послуг та виконаних робіт;

4) ціною позову та (або) значенням справи для сторони, в тому числі впливом вирішення справи на репутацію сторони або публічним інтересом до справи.

У разі недотримання вимог частини п'ятої цієї статті суд може, за клопотанням іншої сторони, зменшити розмір витрат на правничу допомогу, які підлягають розподілу між сторонами.

Обов'язок доведення неспівмірності витрат покладається на сторону, яка заявляє клопотання про зменшення витрат на оплату правничої допомоги адвоката, які підлягають розподілу між сторонами.

Відповідно до ст. 30 Закону України Про адвокатуру та адвокатську діяльність гонорар є формою винагороди адвоката за здійснення захисту, представництва та надання інших видів правової допомоги клієнту. Порядок обчислення гонорару (фіксований розмір, погодинна оплата), підстави для зміни розміру гонорару, порядок його сплати, умови повернення тощо визначаються в договорі про надання правової допомоги.

З метою отримання професійної правничої допомоги позивачем було укладено з адвокатським бюро Івашкова Сергія договір про надання правової допомоги від 30.01.2019 №30/01-19.

За умовами цього договору, розмір оплати вартості послуг з надання правової допомоги за цим договором, виначається Авдвокатом та здійснюється клієнтом на підставі додаткової угоди.

Згідно акту приймання-передачі наданої правової допомоги, Позивач отримав правову допомогу, яка полягала у наступному:

Підготовчка та подання до суду позову (витрачено часу - 4 год.) - вартість наданої послуги 1600,00 грн.; участь у судовому засіданні 22.04.2019 - вартість наданої послуги 1200,00 грн. Всього 2800,00 грн.

Вказані послуги були оплачені позивачем платіжними дорученнями №12 від 27.02.2019, №16 від 28.03.2019. Завірені копії вищезазначених документів долучені до матеріалів справи.

Зважаючи на викладені обставини вимога щодо відшкодування понесених витрат також пілягає задоволенню.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат у справі, суд враховує, що, відповідно до частини першої статті 139 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

При зверненні до суду позивачем було сплачено судовий збір відповідно до платіжного доручення №11 від 27.02.2019 у сумі 1921,00 грн.

Керуючись статтями 2, 6, 8-10, 14, 90, 139, 143, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВИРІШИВ:

Позовну заяву приватного підприємства Технолендбуд (юридична адреса: 69039, м. Запоріжжя, вул. Академічна, буд. 10, код ЄДРПОУ 33652418) до відповідача 1 - Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, буд. 8, код ЄДРПОУ 39292197) та до до відповідача 2 - Головного управління ДФС у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 166, код ЄДРПОУ 39396146) про визнання протиправним та скасування рішення №1042073/33652418 від 02.01.2019 про відмову у реєстрації податкової накладної, зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити у повному обсязі.

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДФС у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 166, код ЄДРПОУ 39396146) №1042073/33652418 від 02.01.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної №2112 від 02.11.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних оформленої позивачем на суму 45807,00 грн. у т. ч. ПДВ 7634,50 грн.

Зобов'язати ОСОБА_3 фіскальну службу України (04053, м. Київ, Львівська площа, буд. 8, код ЄДРПОУ 39292197) зареєструвати в єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №2112 від 02.11.2018 (на суму 45807,00 грн., в т.ч. ПДВ 7634,50 грн.) яка складена Приватним підприємством Технолендбуд (юридична адреса: 69039, м. Запоріжжя, вул. Академічна, буд. 10, код ЄДРПОУ 33652418) датою її фактичного отримання ОСОБА_3 фіскальною службою України (04053, м. Київ, Львівська площа, буд. 8, код ЄДРПОУ 39292197).

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 166, код ЄДРПОУ 39396146) на користь приватного підприємства Технолендбуд (юридична адреса: 69039, м. Запоріжжя, вул. Академічна, буд. 10, код ЄДРПОУ 33652418) судовий збір у розмірі 1921 (одна тисяча дев'ятсот двадцять одна) грн. 00 коп.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 166, код ЄДРПОУ 39396146) на користь приватного підприємства Технолендбуд (юридична адреса: 69039, м. Запоріжжя, вул. Академічна, буд. 10, код ЄДРПОУ 33652418) витрати на правничу допомогу у розмірі 2800 (дві тисячі вісімсот) грн. 00 коп.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його (її) проголошення, а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення у повному обсязі складено та підписане суддею 26.04.2019.

Суддя Р.В.Сацький

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.04.2019
Оприлюднено02.05.2019
Номер документу81474478
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —280/1141/19

Ухвала від 19.09.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Рішення від 02.09.2019

Цивільне

Коростишівський районний суд Житомирської області

Янчук В. В.

Постанова від 31.07.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Мельник В.В.

Постанова від 31.07.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Мельник В.В.

Ухвала від 22.07.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Мельник В.В.

Ухвала від 11.07.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Мельник В.В.

Ухвала від 09.07.2019

Цивільне

Коростишівський районний суд Житомирської області

Янчук В. В.

Ухвала від 21.06.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Мельник В.В.

Рішення від 22.04.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

Рішення від 22.04.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні