Рішення
від 22.04.2019 по справі 560/353/19
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

Справа № 560/353/19

РІШЕННЯ

іменем України

22 квітня 2019 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Тарновецького І.І.

за участю:секретаря судового засідання Бачок О.В. представника позивача - Лисинчука О.О., представників відповідачів - Дмітрієвої А.Л., Чубко Л.В. розглянувши адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Агробілд компані" , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача - Приватне підприємство "Вектор-М" до Державної фіскальної служби України , Головного управління ДФС у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовом до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС у Хмельницькій області, за участі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача - Приватне підприємство "Вектор-М", в якому просить суд:

- визнати протиправним та скасувати Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних від 04.01.2019 №1043612/42381077;

- зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну ТОВ Агробілд Компані від 10.12.2018 №3 у Єдиному реєстрі податкових накладних.

На обґрунтування позовних вимог у позовній заяві зазначає про безпідставність прийняття Головним управлінням ДФС у Хмельницькій області рішення про відмову у реєстрації податкової накладної від 10.12.2018 №3 в Єдиному реєстрі податкових накладних. Вказував, що реальність господарських операцій, в межах яких виписано податкову накладну, беззаперечно підтверджується первинними документами, тобто всі здійснені господарські операції є прозорими та стандартними, підтвердженими усіма обов'язковими первинними документами. Ураховуючи викладене, просить скасувати оскаржуване рішення ГУ ДФС України та зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну від 10.12.2018 №3 в Єдиному реєстрі податкових накладних з дати її подання на реєстрацію.

Ухвалою суду від 19.02.2019 відкрито загальне позовне провадження та призначено підготовче засідання.

03.04.2019 протокольною ухвалою суду закрито підготовче провадження та призначений судовий розгляд справи по суті на 22.04.2019.

Представник позивача у судовому засіданні підтримав позовні вимоги та просив суд їх задовольнити з підстав викладених у позовній заяві.

Представники відповідачів у судовому засіданні позов не визнали з підстав, викладених у відзиві на позов. Зокрема зазначили, що комісія ГУ ДФС України, діючи у відповідності до приписів Податкового кодексу України, забезпечуючи виконання покладених на неї функцій та повною мірою використовуючи надані їй законодавством права правомірно на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України прийняла рішення про зупинення реєстрації податкових накладних. Вказує, що позивачем не надано документів у повному обсязі, наявність яких передбачена Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 р. № 117. На підставі викладеного, вважає, що у Комісії ГУ ДФС були законні підстави для прийняття рішення про відмову у реєстрації спірної накладної від 10.12.2018 №3, у зв'язку з чим просить відмовити у задоволенні позову.

Ухвалою суду від 19.02.2019 відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження із призначенням підготовчого засідання.

У строк встановлений судом представником відповідача подано до суду відзив на адміністративний позов. Згідно відзиву, податковий орган не погоджується із позовними вимогами та просить відмовити у задоволенні позову у повному обсязі.

Ухвалою від 03.04.2019 суд закрив підготовче провадження та призначив справу до розгляду по суті.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив суд адміністративний позов задовольнити.

Представники відповідача заперечили проти позову та просили відмовити у його задоволенні з підстав наведених у відзиві.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши усі обставини справи та надавши їм юридичну оцінку, судом встановлено наступне.

Судом встановлено, що 29 жовтня 2018 року між Приватним підприємством Вектор - М (Замовник) та ТОВ Агробілд компані (Підрядник) було укладено Договір субпідряду №1/11, згідно п.1.1 підрядник зобов'язується на власний ризик, власними силами і засобами, матеріальними ресурсами, у відповідності до умов даного Договору, виконати будівельно - монтажні роботи Будівництво Святецької амбулаторії загальної практики сімейної медицини по вул. Центральна в с. Святець, Теофіпольського району, Хмельницької області (код ДК 021-2015 45000000-7 (Будівельні роботи та поточний ремонт) згідно із затвердженою проектно - кошторисною документацією.

Відповідно до приписів п. 201.10. ст. 201 Податкового кодексу України ТОВ Агробілд компані сформовано податкову накладну № 3 від 10.12.2018 на загальну суму - 150000,00 грн., в тому числі ПДВ, в результаті оплати ПП Вектор - М виконаних будівельних робіт, згідно договору субпідряду №1/11 від 29 жовтня 2018 року, та яку направлено на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних.

ДФС України сформовано квитанцію про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному державному реєстрі податкових накладних № 9291177040 від 27.12.2018, згідно з якою відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрацію ПН/РК № 3 від 10.12.2018 було зупинено, оскільки обсяг постачання товару/послуги 41.00.4 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам пп. 2.1 п. 2 Критеріїв ризиковості платника податку. ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6. п. 1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення.

На підтвердження проведеної господарської операції, позивачем 27.12.2018 направлено Повідомлення № 5 про подання копій документів щодо податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію якої зупинено, а саме скановані копії договору субпідряду між ПП Вектор-М та ТОВ Агробілд Компані від 29.10.18; Звіту про дебетові і кредитні операції по рахунку №26001052317534 від 28.11.2018 наданий АТ КБ Приватбанк ; довідки ТОВ Агробілд Компані від 28.11.18 за вих. №1 про кількість працівників; видаткової накладної №836 від 08.11.2018 щодо купівлі у Українсько-польського Товариства з обмеженою відповідальністю Емтел-Інвест основних засобів; видаткової накладної № 6НФ00002628 від 20.11.2018 щодо купівлі у ПП Народний формат будівельних матеріалів; видаткової накладної №280 від 23.11.2018 щодо купівлі у ТОВ Укртрестінвест будівельних матеріалів; видаткової накладної №259 від 07.11.2018 щодо купівлі у ТОВ Укртрестінвест будівельних матеріалів; видаткової накладної №279 від 23.11.2018 щодо купівлі у ТОВ Укртрестінвест будівельних матеріалів; видаткової накладної №231 від 16.11.2018 про купівлю у ПП Бетон-буд будівельних матеріалів; Акту надання послуг №218 від 07.11.2018 щодо отримання від ПП Бетон-буд послуг з перевезення вантажу; Акту надання послуг №2346 від 23 листопада 2018 року щодо отримання від ТОВ Поділляпостачбуд транспортних послуг по доставці бетонних сумішей (маршрут м. Хмельницький, - с. Святець, Теофіпольський район, Хмельницької області) та експедиторських послуг; технічного паспорта на залізобетонні вироби від 25.10.18 №ХЗБ00033701 виданого ТДВ Хмельницькзалізобетон ; технічного паспорта на залізобетонні вироби від 06.11.18 №ХЗБ00035277 виданого ТДВ Хмельницькзалізобетон ; технічного паспорта на залізобетонні вироби від 25.10.18 №ХЗБ00033699 виданого ТДВ Хмельницькзалізобетон ; Акту надання послуг №219 від 08.11.2018 на отримання від ПП Бетон-буд послуг з перевезення вантажу; Акту здачі-приймання робіт №1033 від 12.11.2018 щодо надання послуг автокрана від Теофіпольського виробничого управління житлово - комунального господарства; Акту отримання послуг щодо надання спецтехніки від 07.12.2018 №282; товаро-транспортної накладної №16/1 від 16.11.2018; товарно-транспортної накладної №16/2 від 16.11.2018; товарно-транспортної накладної №06/2 від 06.11.2018; товарно-транспортної накладної №06/1 від 06.11.2018; договору на виконання робіт №1/118 від 01.11.2018 між ТОВ Агробілд Компані та ФОП ОСОБА_4; довідки виданої ФОП ОСОБА_4 від 30.11.2018 про вартість виконання будівельних робіт за листопад 2018 року; Акту №1 приймання виконаних будівельних робіт за листопад 2018 року форми КБ-2; Довідки виданої ФОП ОСОБА_4 від 07.12.2018 про вартість виконання будівельних робіт за грудень 2018 року; Акту №2 приймання виконаних будівельних робіт за листопад 2018 року форми КБ-2; видаткової накладної №26016873 від 15.11.2018 щодо купівлі у ТОВ АВ метал груп будівельних матеріалів; видаткової накладної №26016875 від 15.11.2018 щодо купівлі у ТОВ АВ метал груп будівельних матеріалів; видаткової накладної №26017224 від 22.11.2018 щодо купівлі у ТОВ АВ метал груп будівельних матеріалів; договору про надання послуг перевезення вантажу №06/11/1 від 06.11.2018; договору транспортного експедирування №ЗЕ-196 від 22.11.2018; договору про надання послуг по перевезенню від 03.12.2018; акту здачі-приймання виконаних робіт/наданих послуг №54 від 03.12.2018; акту здачі-приймання виконаних робіт/наданих послуг №54 від 06.12.2018; накладної №2 від 05.12.2018 на купівлю у ПП Корниця будівельних матеріалів; акту №3 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2018 року між ТОВ Агробілд Компані та ПП Вектор-М форми КБ-2; довідки про вартість виконання будівельних робіт та витрати за грудень 2018 року від 20.12.2018 (АКТИ №2,3); акту №2 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2018 року між ТОВ Агробілд Компані та ПП Вектор-М форми КБ-2; довідки про вартість виконання будівельних робіт та витрати за грудень 2018 року від 06.12.2018; акту №1 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2018 року між ТОВ Агробілд Компані та ПП Вектор-М форми КБ-2; договору оренди обладнання №10/12 від 10.12.2018; договору №26 від 29.11.2018; Повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об'єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів з незначними наслідками (СС1) від 22.10.2018 ХМ 061182952071; картки рахунку Дебет 311 , Кредит 361 по договору субпідряду №1/11 від 29.10.2018 контрагент ПП Вектор-М за період з 01.11.2018 по 06.12.2018.

Комісія, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийняла рішення від 04.01.2019 №1043612/42381077 про відмову в реєстрації податкової накладної № 3 від 10.12.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підставою для такої відмови стало ненадання платником податку копії документів достатніх для прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної № 3 від 10.12.2018, а саме банківської виписки за 10.12.2018, а картка рахунку 361, контрагент ПП "Вектор-М" подана лише за період 01.11.2018-06.12.2018, внаслідок чого неможливо встановити дотримання платником вимог п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України.

Позивач вважає спірне рішення незаконним, безпідставним, необґрунтованим та таким, що підлягає скасуванню в судовому порядку, внаслідок чого звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

За наслідками судового розгляду суд погоджується з правомірністю прийняття вищевказаного рішення з огляду на нижчезазначене.

Податковий кодекс України (надалі - Кодекс) регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Згідно з підпунктами "а", "б" пункту 185.1. статті 185 Кодексу, об'єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об'єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об'єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.

Датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг відповідно до пункту 187.1 статті 187 Кодексу вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті 188 Кодексу).

Пунктом 201.10 статті 201 Кодексу передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію (їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відповідно до підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 Кодексу письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування.

Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику. Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку (підпункт 201.16.3 пункту 201.16 статті 201 Кодексу).

За приписами пункту 74.2 статті 74 Кодексу в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відповідно до пункт 74.3 статті 74 Кодексу зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.

Відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" від 29.12.2010 року за № 1246 (надалі - Порядок), податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з пунктом 12 даного Порядку після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 цього Порядку за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Відповідно до п.п.2.1 п. 2 Критеріїв ризиковості платника податку (Лист Державної фіскальної служби України №959/99-99-07-18 від 21.03.2018) податкові накладні/розрахунки коригування, складені платниками податку, перевіряються на відповідність ознакам ризиковості здійснення операцій:

обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування, яку(ий) подано на реєстрацію в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75 відсотків загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД та послуг з кодами згідно з ДКПП, перелік яких визначено ДФС відповідно до додатка, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в Таблиці даних платника податку як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється).

Так, відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу Кабінет Міністрів України прийняв постанову "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" №117 від 21.02.2018 (яка набрала чинності 22.03.2018), в пункті 2 якої установив, що платники податку на додану вартість, у яких до 1 грудня 2017 р. зупинено реєстрацію податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, що діяв до набрання чинності Законом України від 7 грудня 2017 р. № 2245-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році", та які станом на 1 грудня 2017 р. не подали пояснень і копій документів до таких податкових накладних / розрахунків коригування, мають право протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній / розрахунку коригування, подати пояснення і копії документів до таких податкових накладних / розрахунків коригування на розгляд комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, порядок роботи яких затверджується цією постановою.

В п.14 Порядку зазначено, що зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженому постановою КМУ №117 від 21.02.2018 передбачено, що перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній / розрахунку коригування (пункт 15 даного Порядку).

Згідно до пункту 16 Порядку, письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку подає до ДФС в електронній формі засобами електронного зв'язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пунктів 18, 19 цього Порядку письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів, які складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).

Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі. Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства (пункти 20 і 21 даного Порядку).

Згідно наданих позивачем письмових доказів щодо господарських операцій позивача з реалізації послуг будівельно - монтажних робіт, встановлені наступні обставини.

Як встановлено судом, позивачем було сформовано податкову накладну № 3 від 10.12.2018 на загальну суму - 150000,00 грн., в тому числі ПДВ, в результаті оплати ПП Вектор - М виконаних будівельних робіт, згідно договору субпідряду №1/11 від 29 жовтня 2018 року, та яку направлено на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних.

Так відповідно до Договору субпідряду №1/11, підрядник зобов'язується на власний ризик, власними силами і засобами, матеріальними ресурсами, у відповідності до умов даного Договору, виконати будівельно - монтажні роботи Будівництво Святецької амбулаторії загальної практики сімейної медицини по вул. Центральна в с. Святець, Теофіпольського району, Хмельницької області (код ДК 021-2015 45000000-7 (Будівельні роботи та поточний ремонт) згідно із затвердженою проектно - кошторисною документацією.

Згідно з матеріалами справи, до повідомлення № 5 від 27.12.2018 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинена, Товариство з обмеженою відповідальністю "Агробілд компані" додало, зокрема, копії договору субпідряду між ПП Вектор-М та ТОВ Агробілд Компані від 29.10.18; Звіту про дебетові і кредитні операції по рахунку №26001052317534 від 28.11.2018 наданий АТ КБ Приватбанк ; довідки ТОВ Агробілд Компані від 28.11.18 за вих. №1 про кількість працівників; видаткової накладної №836 від 08.11.2018 щодо купівлі у Українсько-польського Товариства з обмеженою відповідальністю Емтел-Інвест основних засобів; видаткової накладної № 6НФ00002628 від 20.11.2018 щодо купівлі у ПП Народний формат будівельних матеріалів; видаткової накладної №280 від 23.11.2018 щодо купівлі у ТОВ Укртрестінвест будівельних матеріалів; видаткової накладної №259 від 07.11.2018 щодо купівлі у ТОВ Укртрестінвест будівельних матеріалів; видаткової накладної №279 від 23.11.2018 щодо купівлі у ТОВ Укртрестінвест будівельних матеріалів; видаткової накладної №231 від 16.11.2018 про купівлю у ПП Бетон-буд будівельних матеріалів; Акту надання послуг №218 від 07.11.2018 щодо отримання від ПП Бетон-буд послуг з перевезення вантажу; Акту надання послуг №2346 від 23 листопада 2018 року щодо отримання від ТОВ Поділляпостачбуд транспортних послуг по доставці бетонних сумішей (маршрут м. Хмельницький, - с. Святець, Теофіпольський район, Хмельницької області) та експедиторських послуг; технічного паспорта на залізобетонні вироби від 25.10.18 №ХЗБ00033701 виданого ТДВ Хмельницькзалізобетон ; технічного паспорта на залізобетонні вироби від 06.11.18 №ХЗБ00035277 виданого ТДВ Хмельницькзалізобетон ; технічного паспорта на залізобетонні вироби від 25.10.18 №ХЗБ00033699 виданого ТДВ Хмельницькзалізобетон ; Акту надання послуг №219 від 08.11.2018 на отримання від ПП Бетон-буд послуг з перевезення вантажу; Акту здачі-приймання робіт №1033 від 12.11.2018 щодо надання послуг автокрана від Теофіпольського виробничого управління житлово - комунального господарства; Акту отримання послуг щодо надання спецтехніки від 07.12.2018 №282; товаро-транспортної накладної №16/1 від 16.11.2018; товарно-транспортної накладної №16/2 від 16.11.2018; товарно-транспортної накладної №06/2 від 06.11.2018; товарно-транспортної накладної №06/1 від 06.11.2018; договору на виконання робіт №1/118 від 01.11.2018 між ТОВ Агробілд Компані та ФОП ОСОБА_4; довідки виданої ФОП ОСОБА_4 від 30.11.2018 про вартість виконання будівельних робіт за листопад 2018 року; Акту №1 приймання виконаних будівельних робіт за листопад 2018 року форми КБ-2; Довідки виданої ФОП ОСОБА_4 від 07.12.2018 про вартість виконання будівельних робіт за грудень 2018 року; Акту №2 приймання виконаних будівельних робіт за листопад 2018 року форми КБ-2; видаткової накладної №26016873 від 15.11.2018 щодо купівлі у ТОВ АВ метал груп будівельних матеріалів; видаткової накладної №26016875 від 15.11.2018 щодо купівлі у ТОВ АВ метал груп будівельних матеріалів; видаткової накладної №26017224 від 22.11.2018 щодо купівлі у ТОВ АВ метал груп будівельних матеріалів; договору про надання послуг перевезення вантажу №06/11/1 від 06.11.2018; договору транспортного експедирування №ЗЕ-196 від 22.11.2018; договору про надання послуг по перевезенню від 03.12.2018; акту здачі-приймання виконаних робіт/наданих послуг №54 від 03.12.2018; акту здачі-приймання виконаних робіт/наданих послуг №54 від 06.12.2018; накладної №2 від 05.12.2018 на купівлю у ПП Корниця будівельних матеріалів; акту №3 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2018 року між ТОВ Агробілд Компані та ПП Вектор-М форми КБ-2; довідки про вартість виконання будівельних робіт та витрати за грудень 2018 року від 20.12.2018 (АКТИ №2,3); акту №2 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2018 року між ТОВ Агробілд Компані та ПП Вектор-М форми КБ-2; довідки про вартість виконання будівельних робіт та витрати за грудень 2018 року від 06.12.2018; акту №1 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2018 року між ТОВ Агробілд Компані та ПП Вектор-М форми КБ-2; договору оренди обладнання №10/12 від 10.12.2018; договору №26 від 29.11.2018; Повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об'єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів з незначними наслідками (СС1) від 22.10.2018 ХМ 061182952071; картки рахунку Дебет 311 , Кредит 361 по договору субпідряду №1/11 від 29.10.2018 контрагент ПП Вектор-М за період з 01.11.2018 по 06.12.2018.

При цьому, суд зауважує, що серед документів, які позивач подав податковому органу для підтвердження реальності здійснення господарських операцій по податковій накладній № 3 від 10.12.2018, не було банківської виписки за 10.12.2018, або будь-яких інших документів, що підтверджують отримання коштів за отримання послуг, виконання робіт, а картка рахунку 361, контрагент ПП "Вектор-М" подана лише за період 01.11.2018-06.12.2018.

Суд погоджується із позицією представника відповідача, що в даному випадку неможливо встановити подію (отримання коштів), з настанням якої виникає право, відповідно до ПК України, на складення податкової накладної.

Представник позивача в судовому засіданні пояснив, що у ТОВ Агробілд Компані наявна банківська виписка за 10.12.2018, та вказав, що позивач зареєстрований, як платник ПДВ з 01.09.2018, тобто на момент подачі ПН № 3 від 10.12.2018, проте не зміг пояснити з яких підстав позивач не надав зазначені докази до податкового органу під час реєстрації податкової накладної № 3 від 10.12.2018 у Єдиному державному реєстрі податкових накладних.

Судом також встановлено, що підставою для складення податкової накладної № 3 від 10.12.2018, не може слугувати виконанням робіт визначених у актах приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2, які подавалися до податкового органу, оскільки останні містять відомості, що різняться із даними визначеними у податковій накладній № 3 від 10.12.2018, про що представники сторін в судовому засіданні не заперечували.

Між тим, матеріали справи не містять доказів на підтвердження тієї обставини, що на момент вирішення контролюючим органом питання про реєстрацію податкової накладної в Реєстрі, позивачем надано відповідачу повний пакет документів, достатніх для прийняття рішення, серед яких була наявна банківська виписка за 10.12.2018.

За таких умов, суд дійшов висновку, що пакет документів, які позивач надав до повідомлення № 5 від 27.12.2018 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по податковій накладній № 3 від 10.12.2018, не є достатнім для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, що стало підставою для прийняття контролюючим органом рішення про відмову в реєстрації податкових накладних.

Згідно з частиною 1 статті 42 Господарського кодексу України, підприємництво - це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб'єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку.

Абзацом 4 частин 1 статті 1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" передбачено, що господарська операція - дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов'язань, власному капіталі підприємства.

З урахуванням викладеного, суд дійшов висновку, що позивачем не подано при реєстрації податкової накладної документів про підтвердження реальності здійснення операцій по податковій накладній № 3 від 10.12.2018, а саме банківську виписку за 10.12.2018, чи до суду доказів того, що такі документи подавалися, внаслідок чого, рішення відповідачів про порушення позивачем пункту 201.16 статті 201 ПК України, сформовано правильно.

Частиною 2 статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відтак, суд дійшов висновку, що оскаржуване рішення комісії Головного управління ДФС в Хмельницькій області від 04.01.2019 №1043612/42381077 про відмову в реєстрації податкової накладної № 3 від 10.12.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято відповідно до вимог чинного законодавства та є правомірним.

Також, оскільки рішення про відмову у реєстрації податкової накладної прийнято контролюючим органом законно, то підстави для задоволення позовної вимоги про зобов'язання Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну ТОВ Агробілд Компані від 10.12.2018 №3 у Єдиному реєстрі податкових накладних - відсутні.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є необґрунтованими та безпідставними, а тому у задоволенні адміністративного позову слід відмовити повністю.

Відповідно до ст. 139 КАС України, у зв'язку з відмовою в задоволенні адміністративного позову в повному обсязі, судові витрати на користь позивача не стягуються.

Керуючись статтями 139, 242-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

В задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Агробілд компані", третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача - Приватне підприємство "Вектор-М" до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії - відмовити.

Судові витрати в порядку статті 139 КАС України розподілу між сторонами не підлягають.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене 26 квітня 2019 року

Позивач:Товариство з обмеженою відповідальностю "Агробілд компані" (вул. Чорновола, 88, м. Хмельницький, Хмельницька область, 29001 , код ЄДРПОУ - 42381077) Відповідачі:Державна фіскальна служба України (Львівська площа, 8, м. Київ 53, 04053 , код ЄДРПОУ - 39292197) Головне управління ДФС у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17, м. Хмельницький, Хмельницька область, 29000 , код ЄДРПОУ - 39492190) Третя особа:Приватне підприємство "Вектор-М" (вул. Свободи, 6-А, м. Хмельницький, Хмельницька область, 29000 , код ЄДРПОУ - 31792293)

Головуючий суддя /підпис/ І.І. Тарновецький "Згідно з оригіналом" Суддя І.І. Тарновецький

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.04.2019
Оприлюднено02.05.2019
Номер документу81474978
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —560/353/19

Ухвала від 04.10.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 16.08.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Постанова від 09.07.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Ухвала від 02.07.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Ухвала від 25.06.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Ухвала від 27.05.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Рішення від 22.04.2019

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Тарновецький І.І.

Ухвала від 19.03.2019

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Тарновецький І.І.

Ухвала від 19.02.2019

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Тарновецький І.І.

Ухвала від 12.02.2019

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Тарновецький І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні