Рішення
від 24.04.2019 по справі 540/651/19
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 квітня 2019 р.м. ХерсонСправа № 540/651/19

Херсонський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Бездрабка О.І.,

при секретарі - Собчук Є.В.,

за участю:

представника відповідача - Яцемирського С.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Публічного акціонерного товариства Банк "Морський" в особі уповноваженої особи Фонду гарантування вкладів фізичних осіб на ліквідацію ПАТ Банк "Морський" до Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії,

встановив:

Публічне акціонерне товариство Банк "Морський" в особі уповноваженої особи Фонду гарантування вкладів фізичних осіб на ліквідацію ПАТ Банк "Морський" (далі - позивач) звернулося з позовною заявою до Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі (далі - відповідач), в якій просить визнати протиправною бездіяльність відповідача та зобов'язати вчинити дії щодо зняття публічного обтяження - податкової застави майна ПАТ Банк "Морський" із вилученням з Державного реєстру обтяжень рухомого майна запису від 17.03.2015 р. № 15261464.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що відповідно до постанови Правління Національного банку України від 02.09.2015 р. № 577 "Про ліквідацію Публічного акціонерного товариства Банк "Морський" виконавчою дирекцією Фонду гарантування вкладів фізичних осіб прийнято рішення від 03.09.2015 р. № 164 "Про початок процедури ліквідації Публічного акціонерного товариства Банк "Морський" та делегування повноважень ліквідатора банку", яким зі змінами, внесеними Рішенням виконавчої дирекції Фонду від 30.12.2015 р. № 281, розпочато процедуру ліквідації та призначено уповноважену особу Фонду гарантування вкладів фізичних осіб, якій делеговано усі повноваження ліквідатора Банку визначені Законом України "Про систему гарантування вкладів фізичних осіб", зокрема, ст.ст.37, 38, 47-52, 52-1, 53 Закону, на строк з 04.09.2015 р. по 03.09.2016 р. включно. Рішенням Фонду від 18.08.2016 р. № 1553 та від 23.08.2018 р. № 2334 строки здійснення ліквідації продовжено до 03.09.2019 р. включно. Процедура виведення неплатоспроможного банку з ринку та питання запровадження і здійснення тимчасової адміністрації та/або ліквідації регулюються нормами Закону України "Про систему гарантування вкладів фізичних осіб" (далі - Закон), який є спеціальним відносно інших законодавчих актів України у цих правовідносинах. Згідно приписів ч.2 ст.46 Закону, з дня початку процедури ліквідації банку припиняються всі повноваження органів управління банку (загальних зборів, спостережної ради і правління (ради директорів)) та органів контролю (ревізійної комісії та внутрішнього аудиту). Керівники банку звільняються з роботи у зв'язку з ліквідацією банку. У відповідності до ст.37 Закону Фонд безпосередньо або уповноважена особа Фонду у разі делегування їй повноважень має право заявляти від імені банку позови майнового та немайнового характеру до суду. Під час реалізації наданих Законом повноважень, Уповноваженою особою Фонду встановлений факт накладення публічного обтяження на майно ПАТ Банк "Морський". Так, на підставі рішення заступника начальника ДПІ у м.Херсоні ГУ Міндоходів у Херсонській області від 23.03.2014 р. № 604 складено акт опису майна від 05.03.2015 р. № 20/21-03-23-20. При цьому вказаний акт не містить підписів представників Банку чи залучених осіб. У подальшому, а саме 17.03.2015 р., відомості щодо обтяження майна ПАТ Банк "Морський" за № 15261464 внесені до Державного реєстру обтяжень рухомого майна. Згідно п.7 ч.2 ст.46 Закону з дня початку процедури ліквідації банку, тобто у даному випадку з 03.09.2015 р., втрачають чинність публічні обтяження чи обмеження на розпорядження (у тому числі арешти) будь-яким майном (коштами) банку. Накладення нових обтяжень чи обмежень на майно банку не допускається. Про факт проведення ліквідаційної процедури, а також необхідність зняття обтяження та вилучення з Державного реєстру обтяжень рухомого майна запису від 17.03.2015 р. за № 15261464 повідомлено відповідача листом від 04.09.2018 р. № 92/18-Л. У відповідь на вказаний лист, 08.01.2019 р. до ПАТ Банк "Морський" надійшов лист Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономної Республіки Крим та м.Севастополі від 28.12.2018 р. № 16005/10/21-22-17-02-16, згідно з яким відповідач відмовився виконати законні вимоги позивача. Позивач вважає, що бездіяльність відповідача суперечить вимогам п.7 ч.2 ст.46 Закону України "Про систему гарантування вкладів фізичних осіб".

Ухвалою від 02.04.2019 р. у справі відкрито спрощене провадження та призначено судове засідання на 24.04.2019 р. на 11:00 год.

Ухвалою від 15.04.2019 р. відмовлено в задоволенні клопотання представника позивача про проведення судового засідання в режимі відеоконференції.

22.04.2019 р. від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, згідно якого просить відмовити в задоволенні позову. Вказує на те, що у зв'язку із наявністю податкового боргу у позивача з плати за земельну ділянку у сумі 1540,57 грн., було направлено податкову вимогу та прийнято рішення про опис майна у податкову заставу. На даний час податковий борг залишається непогашеним, а тому відсутні підстави для звільнення майна з податкової застави.

Представник позивача у судове засідання не з'явився, про причини неявки суд не повідомив, хоча належним чином був повідомлений про дату, час і місце судового розгляду.

Приписами ч.1 ст.205 КАС України передбачено, що неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

Якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки (п.1 ч.3 ст.205 КАС України).

Представник відповідача в судовому засіданні заперечував проти задоволення позовних вимог з підстав, викладених у відзиві.

Дослідивши наявні у справі докази, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог виходячи з наступного.

Судом встановлено, що відповідно до постанови Правління Національного банку України від 02.09.2015 р. № 577 "Про ліквідацію Публічного акціонерного товариства Банку "Морський" виконавчою дирекцією Фонду гарантування вкладів фізичних осіб прийнято рішення від 03.09.2015 р. № 164 "Про початок процедури ліквідації Публічного акціонерного товариства Банк "Морський" та делегування повноважень ліквідатора банку", яким зі змінами, внесеними Рішенням виконавчої дирекції Фонду гарантування вкладів фізичних осіб від 30.12.2015 р. № 281, розпочато процедуру ліквідації та призначено уповноважену особу Фонду гарантування вкладів фізичних осіб, якій делеговано усі повноваження ліквідатора Банку, визначені Законом України "Про систему гарантування вкладів фізичних осіб", зокрема, ст.ст.37, 38, 47-52, 52-1, 53 Закону, на строк з 04.09.2015 р. по 03.09.2016 р. включно. Рішеннями Фонду від 18.08.2016 р. № 1553 та від 23.08.2018 р. № 2334 строки здійснення ліквідації продовжено до 03.09.2019 р. включно.

Позивач перебуває на обліку в Головному управлінні ДФС в Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі.

У зв'язку з наявністю у позивача податкового боргу по земельному податку з юридичних осіб, 23.10.2014 р. заступником начальника ДПІ у м.Херсоні Головного управління Міндоходів у Херсонській області прийнято рішення № 604 про опис майна у податкову заставу.

Акт опису майна, на яке поширюється право податкової застави, складено податковим керуючим 05.03.2015 р. за № 20/12-03-23-20.

17.03.2015 р. відомості щодо обтяження майна ПАТ Банк "Морський" за № 15261464 внесені до Державного реєстру обтяжень рухомого майна, що підтверджується Витягом від 09.03.2017 р.

Позивач 04.09.2018 р. за № 92/18-Л звернувся до відповідача з вимогою здійснити дії зі зняття обтяження - податкової застави майна ПАТ Банк "Морський", вилучивши з Державного реєстру обтяжень рухомого майна запис № 15261464 від 17.03.2015 р.

Листом від 28.12.2018 р. за № 16005/10/21-22-17-02-16 Головне Управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі повідомило позивача про те, що підставою для звільнення майна платника податків з-під податкової застави та її виключення з відповідних державних реєстрів є відповідний документ, що засвідчує закінчення будь-якої з подій, визначених пп.93.1.1-93.1.4 п.93.1 ст.93 ПК України. Враховуючи те, що станом на 26.12.2018 р. за ПАТ Банк "Морський" обліковується податковий борг по земельному податку з юридичних осіб в сумі 1359,59 грн., у органів державної фіскальної служби відсутні підстави для припинення права податкової застави.

Вважаючи таку бездіяльність відповідача протиправною, позивач звернувся до суду з позовною заявою.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступних приписів законодавства.

Спірні відносини, що виникли між сторонами регулюються нормами Закону України "Про систему гарантування вкладів фізичних осіб" від 23.02.2012 р. № 4452-VІІ, Законом України "Про забезпечення вимог кредиторів та реєстрацію обтяжень" від 18.11.2003 р. № 1255-ІV, Податковим кодексом України та Порядком ведення Державного реєстру обтяжень рухомого майна, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 05.07.2004 р. № 830.

Згідно пп.14.1.155 п.14.1 ст.14 ПК України податкова застава - спосіб забезпечення сплати платником податків грошового зобов'язання та пені, не сплачених таким платником у строк, визначений цим Кодексом. Податкова застава виникає на підставах, встановлених цим Кодексом.

Зміст податкової застави визначено в ст.88 ПК України, відповідно до якої з метою забезпечення виконання платником податків своїх обов'язків, визначених цим Кодексом, майно платника податків, який має податковий борг, передається у податкову заставу. Право податкової застави виникає згідно з цим Кодексом та не потребує письмового оформлення (п.п.88.1, 88.2 ст.88 ПК України).

Процедурні питання податкової застави регулюються ст.89 ПК України.

Так, право податкової застави виникає серед іншого у разі несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов'язання, самостійно визначеної платником податків у податковій декларації, - з дня, що настає за останнім днем зазначеного строку (пп.89.1.1 п.89.1 ст.89 ПК України).

Майно, на яке поширюється право податкової застави, оформлюється актом опису. До акта опису включається ліквідне майно, яке можливо використати як джерело погашення податкового боргу. Опис майна у податкову заставу здійснюється на підставі рішення керівника контролюючого органу, яке пред'являється платнику податків, що має податковий борг. Акт опису майна, на яке поширюється право податкової застави, складається податковим керуючим у порядку та за формою, що затверджені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику (п.89.3 ст.89 ПК України).

Контролюючий орган зобов'язаний безоплатно зареєструвати податкову заставу у відповідному державному реєстрі (п.89.8 ст.89 ПК України).

Згідно пп.93.1.1-93.1.4 п.93.1 ст.93 ПК України майно платника податків звільняється з податкової застави з дня: отримання контролюючим органом підтвердження повного погашення суми податкового боргу в установленому законодавством порядку; визнання податкового боргу безнадійним; набрання законної сили відповідним рішенням суду про припинення податкової застави у межах процедур, визначених законодавством з питань банкрутства; отримання платником податків рішення відповідного органу про визнання протиправними та/або скасування раніше прийнятих рішень щодо нарахування суми грошового зобов'язання або його частини (пені та штрафних санкцій) внаслідок проведення процедури адміністративного або судового оскарження.

Відповідно до п.93.2 ст.93 ПК України підставою для звільнення майна платника податків з-під податкової застави та її виключення з відповідних державних реєстрів є відповідний документ, що засвідчує закінчення будь-якої з подій, визначених підпунктами 93.1.1-93.1.5 пункту 93.1 цієї статті.

Пунктом 1 частини 1 статті 37 Закону України "Про забезпечення вимог кредиторів та реєстрацію обтяжень" від 18.11.2003 р. № 1255-ІV (далі - Закон № 1255-ІV) встановлено, що податкова застава належить до публічних обтяжень.

При публічному обтяженні обтяжувачем є уповноважений орган (особа) (ч.1 ст.38 Закону № 1255-ІV).

Публічне обтяження підлягає реєстрації в порядку, встановленому цим Законом, протягом п'яти днів із дня винесення відповідного рішення, на підставі якого воно виникає. Обов'язок щодо здійснення реєстрації покладається на уповноважений орган або на особу, зазначену в рішенні уповноваженого органу (ч.1 ст.39 Закону № 1255-ІV).

Публічне обтяження припиняється на підставі рішення уповноваженого органу (особи) з дня набрання ним законної сили. Публічне обтяження також припиняється внаслідок реалізації прав, що випливають із змісту публічного обтяження.

Відомості про припинення публічного обтяження підлягають реєстрації протягом п'яти днів із дня його припинення. Обов'язок щодо здійснення реєстрації відомостей про припинення публічного обтяження покладається на уповноважений орган або на уповноважену ним особу.

Уповноважений орган несе відповідальність у встановленому законом порядку за порушення обов'язку щодо реєстрації відомостей про припинення публічного обтяження (ст.41 Закону № 1255-ІV).

Згідно п.4 Порядку ведення Державного реєстру обтяжень рухомого майна, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 05.07.2004 р. № 830 (далі - Порядок № 830), державна реєстрація відомостей про виникнення, зміну, припинення обтяжень, а також про звернення стягнення на предмет обтяження проводиться шляхом внесення до Реєстру запису, а також змін і додаткових відомостей до запису.

Державна реєстрація податкової застави, предметом якої є рухоме майно, проводиться податковим керуючим, яким складено акт опису (абз.4 п.5 Порядку № 830).

Пунктом 24 Порядку № 830 передбачено, що відомості про припинення обтяження реєструються на підставі заяви обтяжувача чи уповноваженої ним особи.

Обтяжувач чи уповноважена ним особа має право в будь-який час подати заяву про припинення обтяження і виключення запису з Реєстру чи про продовження строку дії реєстрації не більш як на п'ять років.

Після припинення обтяження обтяжувач самостійно або на письмову вимогу боржника чи особи, права якої порушено внаслідок наявності запису про обтяження, протягом п'яти днів зобов'язаний подати реєстратору заяву про припинення обтяження і виключення його з Реєстру.

Відомості про припинення публічного обтяження підлягають державній реєстрації протягом п'яти днів після його припинення. Проведення реєстрації відомостей про припинення публічного обтяження покладається на уповноважений орган чи на уповноважену ним особу.

З метою захисту прав і законних інтересів вкладників банків, зміцнення довіри до банківської системи України, стимулювання залучення коштів у банківську систему України, забезпечення ефективної процедури виведення неплатоспроможних банків з ринку та ліквідації банків, Верховною Радою України 23.02.2012 р. був прийнятий Закон № 4452-VІІ "Про систему гарантування вкладів фізичних осіб" (далі - Закон № 4452-VІІ).

Цим Законом встановлюються правові, фінансові та організаційні засади функціонування системи гарантування вкладів фізичних осіб, повноваження Фонду, порядок виплати Фондом відшкодування за вкладами, а також регулюються відносини між Фондом, банками, Національним банком України, визначаються повноваження та функції Фонду щодо виведення неплатоспроможних банків з ринку і ліквідації банків.

Згідно п.7 ч.2 ст.46 Закону № 4452-VІІ з дня початку процедури ліквідації банку втрачають чинність публічні обтяження чи обмеження на розпорядження (в тому числі арешти) будь-яким майном (коштами) банку. Накладення нових обтяжень чи обмежень на майно банку не допускається.

Аналізуючи у сукупності вказані вище норми права та фактичні обставини справи, суд дійшов висновку про те, що податкова застава, застосована до позивача згідно рішення заступника начальника ДПІ у м.Херсоні ГУ Міндоходів у Херсонській області від 23.10.2014 р. № 604 про опис майна у податкову заставу, відноситься до видів публічного обтяження, а тому в силу приписів п.7 ч.2 ст.46 Закону № 4452-VІІ з дня початку процедури ліквідації банку втратила свою чинність.

Крім того, суд зауважує, що згідно п.1.3 ст.1 ПК України, цей Кодекс не регулює питання погашення податкових зобов'язань або стягнення податкового боргу з осіб, на яких поширюються судові процедури, визначені Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", з банків, на які поширюються норми Закону № 4452-VІІ, та погашення зобов'язань зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, зборів на обов'язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій.

За правилами пункту 8 Розділу X "Прикінцеві та перехідні положення" Закону № 4452-VI законодавчі та інші нормативно-правові акти, прийняті до набрання чинності цим Законом, застосовуються у частині, що не суперечить цьому Закону.

Отже, для правовідносин, що виникають під час дії тимчасової адміністрації банку або ліквідації банку, яку здійснює уповноважена особа Фонду, пріоритетними є норми Закону № 4452-VI.

Наведене розуміння пріоритетності правових норм відповідає правовій позиції, сформованій Верховним Судом, викладеній у постановах від 21.09.2018 р. у справі № 808/3046/16, від 04.12.2018 р. у справі № 813/4158/16, від 21.12.2018 р. у справі № 805/2941/15-а (реєстраційні номера рішень в Єдиному державному реєстрі судових рішень 76694450, 78329892, 78771827 відповідно).

Оскільки відповідач, дізнавшись про процедуру ліквідації ПАТ Банк "Морський", не здійснив дії щодо зняття публічного обтяження - податкової застави майна ПАТ Банк "Морський", тим самим допустив протиправну бездіяльність, чим порушив законні права та інтереси позивача.

Правильним та ефективним способом захисту порушеного права є зобов'язання відповідача вчинити дії щодо зняття публічного обтяження - податкової застави майна ПАТ Банк "Морський" із виключенням з Державного реєстру обтяжень рухомого майна запису від 17.03.2015 р. № 15261464.

Втрата чинності публічного обтяження у вигляді податкової застави на підставі положень п.7 ч.2 ст.46 Закону № 4452-VI не позбавляє податковий орган права на позачергове задоволення вимог щодо стягнення суми податкового боргу у порядку, визначеному частиною третьою статті 52 цього Закону.

Доводи відповідача з приводу прерогативи норм Податкового кодексу України над іншими нормативно-правовими актами суд не бере до уваги по вищевикладеним мотивам.

Аналогічна правова позиція з даних правовідносин викладена у постановах Першого апеляційного адміністративного суду від 26.02.2019 р. по справах № 1240/2257/18, № 1240/2258/18.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про обґрунтованість заявлених позовних вимог, а тому вони підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Таким чином сплачений позивачем при зверненні до суду судовий збір у сумі 1921 грн. підлягає стягненню з Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі за рахунок його бюджетних асигнувань.

Керуючись ст.ст.9, 14, 73-78, 90, 143, 242-245, 250, 255, 262 КАС України, суд -

вирішив :

Позовну заяву Публічного акціонерного товариства Банк "Морський" в особі уповноваженої особи Фонду гарантування вкладів фізичних осіб на ліквідацію ПАТ Банк "Морський" (01033, м.Київ, вул.Тарасівська, 9, код ЄДРПОУ 20748213) до Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі (73026, м.Херсон, пр-т Ушакова, 75, код ЄДРПОУ 39394259) про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити.

Визнати протиправною бездіяльність Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі (73026, м.Херсон, пр-т Ушакова, 75, код ЄДРПОУ 39394259) щодо не зняття публічного обтяження - податкової застави майна ПАТ Банк "Морський".

Зобов'язати Головне управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі (73026, м.Херсон, пр-т Ушакова, 75, код ЄДРПОУ 39394259) вчинити дії щодо зняття публічного обтяження - податкової застави майна ПАТ Банк "Морський" із виключенням з Державного реєстру обтяжень рухомого майна запису від 17.03.2015 р. № 15261464.

Стягнути з Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі (73026, м.Херсон, пр-т Ушакова, 75, код ЄДРПОУ 39394259) за рахунок його бюджетних асигнувань на користь Публічного акціонерного товариства Банк "Морський" в особі уповноваженої особи Фонду гарантування вкладів фізичних осіб на ліквідацію ПАТ Банк "Морський" (01033, м.Київ, вул.Тарасівська, 9, код ЄДРПОУ 20748213) судовий збір у сумі 1921 (одна тисяча дев'ятсот двадцять одна) грн.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П'ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до пп.15.5 п.15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції,який ухвалив відповідне рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст рішення виготовлений та підписаний 26 квітня 2019 р.

Суддя Бездрабко О.І.

кат. 111000000

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.04.2019
Оприлюднено02.05.2019
Номер документу81475937
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —540/651/19

Ухвала від 03.08.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Ухвала від 02.07.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Ухвала від 31.05.2021

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Ухвала від 20.05.2021

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Ухвала від 09.07.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Ухвала від 21.06.2019

Кримінальне

Машівський районний суд Полтавської області

Косик С. М.

Ухвала від 20.06.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Ухвала від 28.05.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Рішення від 24.04.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Ухвала від 15.04.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні