Ухвала
від 07.05.2019 по справі 676/5888/18
КАМ'ЯНЕЦЬ-ПОДІЛЬСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 676/5888/18

Номер провадження 2/676/197/19

УХВАЛА

07 травня 2019 року м. Кам`янець-Подільський

Кам`янець - Подільський міськрайонний суд Хмельницької області

в складі головуючої судді - Швець О.Д.

з участю секретаря - Чекашкіної О.Л.

позивача ОСОБА_1

представників відповідача Мартинова М.М., Цвігун Т.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Кам`янець-Подільському цивільну справу за позовною заявою ОСОБА_1 до об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Грушевського, 50 , Управління державної реєстрації Кам`янець-Подільської міської ради, третя особа без самостійних вимог на стороні відповідача Кам`янець-Подільська міська рада про визнання проведених установчих зборів такими, що не відбулись, визнання незаконним, недійсним та скасування рішення установчих зборів,-

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернувся з позовом до об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Грушевського, 50 , Управління державної реєстрації Кам`янець-Подільської міської ради, третя особа без самостійних вимог, на стороні відповідача Кам`янець-Подільська міська рада і просить визнати проведені 12.04.2016 р. установчі збори власників квартир та нежитлових приміщень багатоквартирного будинку по АДРЕСА_1 такими, що не відбулись;

визнати незаконним, недійсним та скасувати рішення установчих зборів про створення ОСББ Грушевського 50 та затвердження його назви, оформлені протоколом № 1 від 12.04.2016 р;

визнати незаконним, недійсним та скасувати рішення установчих зборів про затвердження Статуту ОСББ Грушевського,50 та уповноваженні підписати статут об`єднання ОСОБА_2 ., оформлені протоколом № 1 від 12.04.2016 року;

визнати незаконним, недійсним та скасувати рішення установчих зборів про обрання правління і ревізійної комісії об`єднання та надання повноважень представнику установчих зборів ОСОБА_3 щодо державної реєстрації об`єднання, оформлені протоколом № 1 від 12.04.2016 року;

визнати незаконною, недійсною та скасувати державну реєстрацію створення юридичної особи ОСББ Грушевського,50 код в ЄДРПОУ 40451608, дата та номер запису в ЄДРЮО 27.04.2016 року № 16761020000004429;

припинити юридичну особу об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Грушевського, 50 код в ЄДРПОУ 40451608 дата та номер запису в ЄДРЮО 27.04.2016 року № 16761020000004429 шляхом ліквідації;

зобов`язати управління державної реєстрації Кам`янець-Подільської міської ради внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань запис про припинення юридичної особи ОСББ Грушевського 50 код в ЄДРПОУ 40451608 дата та номер запису в ЄДРЮО 27.04.2016 року № 16761020000004429.

Позовні вимоги мотивує тим, що відповідно до Свідоцтва про право власності на нерухоме майно від 20.06.2014 року САК № НОМЕР_1 , індексний номер 23283850, видано реєстраційною службою Кам`янець-Подільського міськрайонного управління юстиції у Хмельницькій області позивачу на праві приватної власності належить квартира АДРЕСА_2 . 12.04.2016 р. були проведені установчі збори та створено ОСББ Грушевського 50 . ОСББ Грушевського 50 . створено усупереч вимогам Закону України Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку , статті 10 Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку та порушує його права, як власника квартири у цьому будинку, оскільки порушено вимоги ч.4 ст. 6 Закону № 2866-Ш про процедуру скликання установчих зборів, оскілки не дотримано вимог щодо порядку повідомлення всіх співвласників про проведення установчих зборів; через відсутність відомостей про всіх співвласників багатоквартирного будинку по АДРЕСА_1 недотримано вимоги ч.4 ст. 6 Закону № 2866-Ш і як наслідок установчі збори ОСББ не могли прийняти законне рішення про створення юридичної особи ОСББ Грушевського 50 згідно вимог ч. 9 ст. 6 Закону № 2866-Ш; порушено вимоги ч. 1 ст. 6 Закону № 2866-Ш через участь у письмовому опитуванні співвласників двох осіб, які не є власниками квартири АДРЕСА_3 будинку по АДРЕСА_1 ; установчі збори не прийняли рішення про створення об`єднання і не затвердили статут об`єднанні відповідно до вимог ч. 13 ст. 6 Закону № 2866-Ш, оскільки протокол № 1 не підписано головою установчих зборів або іншою уповноваженою зборами особою в порушення вимог ч. 16 ст. 6 Закону № 2866-Ш; порушено вимоги ч. 10 ст. 10 Закону № 417-УШ про процедуру повідомлення співвласників щодо прийнятого установчими зборами рішення. Порушення встановленого порядку створення юридичної особи, які не можна усунути на даний час, не є підставою для реєстрації юридичної особи і відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 110 ЦК України є підставою для звернення до суду учасника юридичної особи з позовом про ліквідацію юридичної особи.

В судовому засіданні представник ОСББ Грушевського 50 Цвігун Т.С. заявила клопотання про закриття провадження у справі згідно ч.1 п.1 ст. 255 ЦПК України. В обгрунтування клопотання зазначає, що із позовної заяви ОСОБА_1 існує спір, щодо державної реєстрації особи, тобто вбачається, що заявлений спір пов`язаний із діяльністю юридичної особи, тому має розглядатися в порядку господарського судочинства.

В судовому засіданні позивач заперечив проти задоволення клопотання.

В судове засідання представник Управління державної реєстрації Кам`янець-Подільської міської ради не з`явився, причини неявки не повідомив, про час і місце розгляду справи повідомлений своєчасно судовою повісткою.

В судове засідання представник Кам`янець-Подільської міської ради не з`явився, причини неявки не повідомив, про час і місце розгляду справи повідомлений своєчасно судовою повісткою.

Суд вважає за можливе розглянути клопотання у відсутності представника відповідача та третьої особи.

Заслухавши сторони, дослідивши матеріали цивільної справи суд встановив наступне.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 255 ЦПК України, суд своєю ухвалою закриває провадження у справі, якщо спарва не підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства.

Закриття провадження у справі - це форма закінчення розгляду цивільної справи без винесення судового рішення у зв`язку із виявленням після відкриття провадження обставин, з якими закон пов`язує неможливість судового розгляду справи. Після закриття провадження позивач не має права на повторне звернення до суду з тим же позовом.

Підстави для закриття провадження в справі вичерпно визначені ст. 255 ЦПК і свідчать про те, що процес виник або неправомірно при відсутності в заінтересованої особи права на звернення до суду за захистом, або не може бути продовжений з інших причин, в тому числі і в зв`язку з волевиявлення сторін по розпорядженню своїми правами, які викликають зазначені правові наслідки.

При визначенні предметної юрисдикції справи суд має виходити із суті права/інтересу, за захистом якого суб`єкт права звертається до суду, та мети звернення з позовом, оскільки саме такі критерії розмежування належності спору до тієї чи іншої юрисдикції дають змогу найбільш ефективно захистити порушене право позивача, аніж розмежування юрисдикції виключно на підставі участі у спорі суб`єкта владних повноважень.

При цьому визначальною ознакою приватноправових відносин є наявність майнового чи особистого немайнового інтересу. Оспорювані або невизнані майнові права та інтереси підлягають захисту в спосіб, передбачений законодавством для сфери приватноправових відносин, навіть якщо до порушення такого права або інтересу призвели дії суб`єкта владних повноважень при виконанні ним владних управлінських функцій.

Згідно зі статтею 385 Цивільного кодексу України власники квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку (будинках) для забезпечення експлуатації такого будинку (будинків), користування квартирами та нежитловими приміщеннями та управління, утримання і використання спільного майна багатоквартирного будинку (будинків) можуть створювати об`єднання співвласників багатоквартирного будинку (будинків). Таке об`єднання є юридичною особою, що створюється та діє відповідно до закону та статуту. Об`єднання власників квартир, житлових будинків є юридичною особою, яка створюється та діє відповідно до статуту та закону.

Правові та організаційні засади створення, функціонування, реорганізації та ліквідації об`єднань власників жилих та нежилих приміщень багатоквартирного будинку, захисту їхніх прав та виконання обов`язків щодо спільного утримання багатоквартирного будинку визначено Законом України від 29 листопада 2001 року № 2866-III Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку (далі - Закон № 2866-III).

Статтею 1 цього Закону встановлено, що ОСББ - це юридична особа, створена власниками квартир та/або нежитлових приміщень багатоквартирного будинку для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання спільного майна.

Відповідно до статті 4 Закону № 2866-III об`єднання створюється для забезпечення і захисту прав співвласників та дотримання їхніх обов`язків, належного утримання й використання спільного майна, забезпечення своєчасного надходження коштів для сплати всіх платежів, передбачених законодавством та статутними документами.

Основна діяльність ОСББ полягає в здійсненні функцій, що забезпечують реалізацію прав співвласників на володіння та користування спільним майном співвласників, належне утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території, сприяння співвласникам в отриманні житлово-комунальних та інших послуг належної якості за обґрунтованими цінами та виконання ними своїх зобов`язань, пов`язаних з діяльністю об`єднання.

Отже, вищезазначений Закон визначає ОСББ як юридичну особу, створену власниками для сприяння використання їх власного майна, управління, утримання і використання неподільного та загального майна.

Створення об`єднання співвласників багатоквартирного будинку та скликання і проведення установчих зборів об`єднання урегульовано статтею 6 Закону України Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку , так об`єднання може бути створено лише власниками квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку (багатоквартирних будинках).

Для створення об`єднання скликаються установчі збори.

Скликання установчих зборів здійснюється ініціативною групою, яка складається не менш як з трьох власників квартир або нежилих приміщень.

Повідомлення про проведення установчих зборів направляється ініціативною групою не менше ніж за 14 днів до дати проведення установчих зборів. Повідомлення направляється в письмовій формі і вручається кожному співвласнику під розписку або шляхом поштового відправлення (рекомендованим листом). У повідомленні про проведення установчих зборів зазначається, з чиєї ініціативи скликаються збори, місце і час проведення, проект порядку денного.

Установчі збори веде голова зборів, який обирається більшістю голосів присутніх співвласників або їх представників.

Кожний співвласник (його представник) під час голосування має кількість голосів, пропорційну до частки загальної площі квартири або нежитлового приміщення співвласника у загальній площі всіх квартир та нежитлових приміщень, розташованих у багатоквартирному будинку.

Рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало більше половини загальної кількості усіх співвласників.

Якщо в результаті проведення установчих зборів для прийняття рішення не набрано кількості голосів за або проти , встановленої частиною дев`ятою цієї статті, проводиться письмове опитування співвласників, які не голосували на установчих зборах. Письмове опитування співвласників проводиться протягом 15 календарних днів з дати проведення установчих зборів. Якщо протягом зазначеного строку необхідну кількість голосів за не набрано, рішення вважається неприйнятим.

Письмове опитування під час установчих зборів об`єднання проводиться в порядку, передбаченому Законом України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку .

Рішення приймається шляхом поіменного голосування. Під час підрахунку голосів враховуються і голоси, подані співвласниками під час проведення установчих зборів, і голоси, подані під час письмового опитування. Рішення оформляється особистим підписом кожного, хто проголосував, із зазначенням результату голосування ( за чи проти ).

Кожний співвласник (його представник) під час голосування має кількість голосів, пропорційну до частки загальної площі квартири або нежитлового приміщення співвласника у загальній площі всіх квартир та нежитлових приміщень, розташованих у багатоквартирному будинку. Рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало більше половини загальної кількості усіх співвласників. Установчі збори приймають рішення про створення об`єднання і затверджують його статут.

Державна реєстрація об`єднання (асоціації) проводиться у порядку, встановленому законом для державної реєстрації юридичних осіб. Об`єднання (асоціація) вважається утвореним з дня його державної реєстрації.

Установчі документи об`єднання підписує голова установчих зборів або інша уповноважена зборами особа.

Відповідно до частини другої статті 4 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК ) у чинній редакції юридичні особи та фізичні особи - підприємці, фізичні особи, які не є підприємцями, державні органи, органи місцевого самоврядування мають право на звернення до господарського суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав та законних інтересів у справах, віднесених законом до юрисдикції господарського суду, а також для вжиття передбачених законом заходів, спрямованих на запобігання правопорушенням.

За приписами пункту 3 частини першої статті 20 ГПК господарські суди розглядають справи у спорах, що виникають у зв`язку із здійсненням господарської діяльності (крім справ, передбачених частиною другою цієї статті), та інші справи у визначених законом випадках, зокрема, справи у спорах, що виникають з корпоративних відносин, в тому числі у спорах між учасниками (засновниками, акціонерами, членами) юридичної особи або між юридичною особою та її учасником (засновником, акціонером, членом), у тому числі учасником, який вибув, пов`язані зі створенням, діяльністю, управлінням або припиненням діяльності такої юридичної особи, крім трудових спорів.

Як убачається з матеріалів справи та позовних вимог, ОСОБА_1 є мешканцем будинку та власником квартири в будинку АДРЕСА_1 , який увійшов до новоствореного та зареєстрованого ОСББ Грушевського 50 . При цьому вважає, що порушено встановлений порядок створення юридичної особи, що відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 110 ЦК України є підставою для звернення до суду учасника юридичної особи з позовом про ліквідацію юридичної особи.

Отже, спірні правовідносини виникли між ОСОБА_1 - мешканцем будинку, що увійшов до новоствореного та зареєстрованого ОСББ Грушевського 50 , який має право брати участь у його діяльності, та фактичними учасниками зазначеного новоствореного ОСББ і державним реєстратором щодо державної реєстрації юридичної особи - ОСББ Грушевського, 50 .

За таких обставин цей спір стосується права ОСОБА_1 як співвласника майна багатоквартирного будинку на управління своїм майном, порушеного при створенні та реєстрації юридичної особи - ОСББ Грушевського 50 .

Спір про відміну державної реєстрації юридичної особи є спором про наявність або відсутність цивільної правоздатності та господарської компетенції (можливості мати господарські права та обов`язки). Цей спір не є спором у сфері публічно-правових відносин, не є спором, що виникає із цивільних, земельних, трудових, сімейних, житлових та інших правовідносин; не є спором, що виникає у зв`язку зі здійсненням господарської діяльності, а є спором про абстрактну можливість брати участь у конкретних правовідносинах.

При цьому процесуальне законодавство не визначає юрисдикційну належність такого спору.

Велика Палата Верховного Суду постанові від 20 вересня 2018 року у справі №813/6286/15, заповнюючи цю прогалину закону , зазначила, що подібні спори є найбільш наближеними до спорів, пов`язаних з діяльністю або припиненням діяльності юридичної особи) пункт 3 частини першої статті 1 статті 20 ГПК ), а тому повинні розглядатись за правилами господарського судочинства.

Отже, цей спір має вирішуватися за правилами ГПК незалежно від суб`єктного складу, за місцезнаходженням юридичної особи (частина шоста статті 30 ГПК ).

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що провадження у справі підлягає закриттю в зв`язку з тим що справа підлягає розгляду в порядку Господарського судочинства.

Керуючись ст.ст. 174, ст. 255, 256, 260, 262 ЦПК України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Закрити провадження у цивільній справі за позовною заявою ОСОБА_1 до об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Грушевського, 50 , Управління державної реєстрації Кам`янець-Подільської міської ради, третя особа без самостійних вимог на стороні відповідача Кам`янець-Подільська міська рада про визнання проведених установчих зборів такими, що не відбулись, визнання незаконним, недійсним та скасування рішення установчих зборів.

Роз`яснити позивачу право позивача на звернення із цим позовом до суду в порядку господарського судочинства.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Хмельницького апеляційного суду протягом 15 днів з дня її проголошення.

Суддя Кам`янець-Подільського

міськрайонного суду Швець О.Д.

СудКам'янець-Подільський міськрайонний суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення07.05.2019
Оприлюднено09.05.2019
Номер документу81602631
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —676/5888/18

Постанова від 03.06.2021

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Русинчук Микола Миколайович

Ухвала від 12.07.2019

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Кривцова Ганна Василівна

Постанова від 11.06.2019

Цивільне

Хмельницький апеляційний суд

Корніюк А. П.

Ухвала від 20.05.2019

Цивільне

Хмельницький апеляційний суд

Корніюк А. П.

Ухвала від 17.05.2019

Цивільне

Хмельницький апеляційний суд

Корніюк А. П.

Ухвала від 07.05.2019

Цивільне

Кам'янець-Подільський міськрайонний суд Хмельницької області

Швець О. Д.

Ухвала від 04.12.2018

Цивільне

Кам'янець-Подільський міськрайонний суд Хмельницької області

Швець О. Д.

Ухвала від 12.10.2018

Цивільне

Кам'янець-Подільський міськрайонний суд Хмельницької області

Швець О. Д.

Ухвала від 25.09.2018

Цивільне

Кам'янець-Подільський міськрайонний суд Хмельницької області

Швець О. Д.

Ухвала від 05.09.2018

Цивільне

Кам'янець-Подільський міськрайонний суд Хмельницької області

Швець О. Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні