Рішення
від 10.05.2019 по справі 620/523/19
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

10 травня 2019 року Чернігів Справа № 620/523/19

Чернігівський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Непочатих В.О., розглянувши в спрощеному позовному провадженні без повідомлення сторін в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ім. Чкалова до Управління державної служби України з надзвичайних ситуацій в Чернігівській області про визнання протиправним та скасування наказу,

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю ім. Чкалова звернулося до суду з позовом до Управління державної служби України з надзвичайних ситуацій в Чернігівській області, в якому просить визнати протиправним та скасувати наказ відповідача Про проведення планової перевірки від 10.04.2018 № 86.

В обґрунтування своїх вимог позивачем зазначено, що Управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернігівській області протиправно винесено наказ Про проведення планових перевірок від 10.04.2018 № 86, оскільки відповідачем не виготовлялися та не затверджувалися плани перевірок та у визначеному порядку не оприлюднювалися на офіційному веб-сайті.

Відповідач подав відзив на позов, в якому просить відмовити позивачу у задоволенні позову, оскільки 24.11.2017 на офіційному веб-сайті органу державного нагляду (контролю) опубліковано наказ ДСНС України Про затвердження річного плану здійснення заходів державного нагляду (контролю) від 24.11.2017 № 627, яким було затверджено Річний план здійснення заходів державного нагляду (контролю) Державної служби України з надзвичайних ситуацій на 2018 рік. Зазначає, що відповідно до частини першої статті 7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності наказом від 10.04.2018 № 86 було затверджено Графік здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки об'єктів суб'єктів господарювання з високим ступенем ризику від провадження господарської діяльності на 2018 рік, розташованих на території Чернігівської області.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

10.04.2018 Управлінням державної служби України з надзвичайних ситуацій в Чернігівській області видано наказ Про проведення планових перевірок № 86, яким затверджено Графік здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки об'єктів, суб'єктів господарювання з високим ступенем ризику, від провадження господарської діяльності на 2018 рік, розташованих на території Чернігівської області та наказано начальникам міського, міськрайонних та районних відділів і секторів, відділу запобігання надзвичайним ситуаціям Управління ДСНС України у Чернігівській області організувати здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки згідно з Графіком (а.с. 25).

На підставі вказаного наказу, відповідачем видано посвідчення від 01.10.2018 № 143 на проведення перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю ім. Чкалова, розташованого за адресою: Чернігівська область, с. Жадове, провул. Садовий, буд. 12 (об'єкт перевірки: адміністративна будівля, зерноскладські приміщення, приміщення для утримання великої рогатої худоби) щодо додержання (виконання) вимог нормативно-правових актів та нормативних документів у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки (а.с. 38).

За результатами проведення планової перевірки щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки було складено акт № 143 (а.с. 39-47).

Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд зазначає таке.

Статтею 47 Кодексу цивільного захисту України визначено, що державний нагляд (контроль) з питань цивільного захисту здійснюється за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах техногенної та пожежної безпеки, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій природного і техногенного характеру, за діяльністю аварійно-рятувальних служб, а також у сфері промислової безпеки та гірничого нагляду, поводження з радіоактивними відходами відповідно до Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , цього Кодексу та інших законодавчих актів.

Згідно частин першої-другої статті 64 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб. Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення.

Центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону (стаття 66 Кодексу цивільного захисту України).

Відповідно до частини першої статті 5 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності планові заходи здійснюються відповідно до річних планів, що затверджуються органом державного нагляду (контролю) не пізніше 1 грудня року, що передує плановому. Внесення змін до річних планів здійснення заходів державного нагляду (контролю) не допускається, крім випадків зміни найменування суб'єкта господарювання та виправлення технічних помилок.

Згідно з частиною першою статті 7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ (рішення, розпорядження), який має містити найменування суб'єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки.

З аналізу викладених норм слідує, що наказ щодо здійснення планового або позапланового заходу видається відповідно до річного плану та повинен містити найменування суб'єкта господарювання, предмет перевірки.

Так, наказ відповідача Про проведення планової перевірки від 10.04.2018 № 86 відповідає вимогам Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , оскільки містять усі необхідні реквізити.

Посилання позивача на те, що відповідачем не виготовлялися та не затверджувалися плани перевірок та у визначеному порядку не оприлюднювалися на офіційному веб-сайті суд вважає безпідставними, оскільки на офіційному веб-сайті Державної служби України з надзвичайних ситуацій (https://www.dsns.gov.ua/ua/Nakazi/70797.html) 24.11.2017 о 10:55 год. було опубліковано наказ від 24.11.2017 № 627 Про затвердження річного плану здійснення заходів державного нагляду (контролю) . Так, в зазначеному плані передбачено, що відносно позивача буде здійснюватися планова перевірка додержання законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки.

Також не заслуговують на увагу посилання позивача на те, що перед початком перевірки уповноваженій особі позивача не було надано посвідчення на проведення заходів та плану перевірок, завчасно не повідомлено про проведення перевірки, оскільки вчинення відповідачем дій щодо повідомлення про проведення перевірки, пред'явлення посвідчення (направлення) на проведення перевірки здійснюється вже на виконання відповідного наказу, а отже не входять до предмету доказування у даній справі.

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що наказ відповідача Про проведення планової перевірки від 10.04.2018 № 86 прийнято на підставі, у межах повноважень та у спосіб передбачений чинним законодавством України.

Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

З урахуванням зазначеного, суд, на підставі наданих доказів в їх сукупності, системного аналізу положень законодавства України приходить до висновку, що позов Товариства з обмеженою відповідальністю ім. Чкалова не підлягає задоволенню.

У зв'язку з відмовою позивачу в задоволенні позову, понесені ним судові витрати, пов'язані зі зверненням до суду не підлягають відшкодуванню.

Керуючись статтями 72-74, 77, 139, 241-246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

У задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю ім. Чкалова (пров. Садовий, буд. 12, с. Жадове, Семенівський район, Чернігівська область, 15461, код ЄДРПОУ 30849563) до Управління державної служби України з надзвичайних ситуацій в Чернігівській області (просп. Миру, буд. 190-А, м. Чернігів, 14000, код ЄДРПОУ 38590042) про визнання протиправним та скасування наказу - відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 10 травня 2019 року.

Суддя В.О. Непочатих

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.05.2019
Оприлюднено11.05.2019
Номер документу81638567
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —620/523/19

Ухвала від 04.03.2021

Цивільне

Зачепилівський районний суд Харківської області

Яценко Є. І.

Ухвала від 22.02.2021

Цивільне

Зачепилівський районний суд Харківської області

Яценко Є. І.

Ухвала від 03.09.2019

Цивільне

Зачепилівський районний суд Харківської області

Яценко Є. І.

Рішення від 03.09.2019

Цивільне

Зачепилівський районний суд Харківської області

Яценко Є. І.

Ухвала від 13.08.2019

Цивільне

Зачепилівський районний суд Харківської області

Яценко Є. І.

Ухвала від 29.07.2019

Цивільне

Зачепилівський районний суд Харківської області

Яценко Є. І.

Рішення від 10.05.2019

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Непочатих В.О.

Ухвала від 11.03.2019

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Непочатих В.О.

Ухвала від 20.02.2019

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Непочатих В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні