ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07 травня 2019 року справа №360/4020/18
приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15
Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого Блохіна А.А., суддів Арабей Т.Г., Сіваченко І.В., секретар судового засідання Верховецька Г.О., за участю за участю представника позивача Рєзніченко Ю.М., розглянув у відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційної фірми “ЛАКІ ТРЕЙД ЛТД” на рішення Луганського окружного адміністративного суду від 04 лютого 2019 року (повний текст складено 07 лютого 2019 року в м. Сєвєродонецьк) у справі № 360/4020/18 (суддя І інстанції – Басова Н.М.) за позовом Головного управління ДФС в Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційної фірми “ЛАКІ ТРЕЙД ЛТД” про стягнення податкового боргу,-
В С Т А Н О В И В:
03 грудня 2018 року Головне управління ДФС в Луганській області (далі – позивач, ГУ ДФС в Луганській області) звернулось до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційної фірми “ЛАКІ ТРЕЙД ЛТД” (далі – відповідач, ТОВ ВКФ “ЛАКІ ТРЕЙД ЛТД”), в якому позивач просив суд стягнути з відповідача на користь Державного бюджету України податковий борг з податку на додану вартість на загальну суму 94195,18 грн. (87579,59 грн. - недоїмки за період з 28.05.2018 по 30.10.2018 та 6615,59 грн. - пені, яка виникла за період з 29.05.2018 по 30.10.2018) з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих цього платника (а.с.3-6).
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що ТОВ ВКФ “ЛАКІ ТРЕЙД ЛТД” до Рубіжанської ОДПІ подані наступні податкові розрахунки та відповідно узгоджені податкові зобов'язання з податку на додану вартість та самостійно визначені у податкових деклараціях: - податкова декларація від 18.05.2018 № 9096560643 за квітень 2018 на суму 1003,00 грн. (термін сплати 30.05.2018); - податкова декларація від 19.06.2018 № 9122450058 за травень 2018 на суму 3698,00 грн. (термін сплати 30.06.2018); - податкова декларація від 13.07.2018 № 9144548251 за червень 2018 на суму 0,00 грн. (термін сплати 30.07.2018); - податкова декларація від 19.09.2018 № 9202333403 за серпень 2018 на суму 1001,00 грн. (термін сплати 30.09.2018); - податкова декларація від 18.10.2018 № 9227218254 за вересень 2018 на суму 1050,00 грн. (термін сплати 30.10.2018).
ТОВ ВКФ “ЛАКІ ТРЕЙД ЛТД” є платником податку на додану вартість та несе обов'язки з самостійної сплати податкового зобов'язання з податку на додану вартість згідно самостійно поданих до контролюючого органу податкових декларацій.
Головним управлінням ДФС у Луганській області було проведено камеральну перевірку ТОВ ВКФ “ЛАКІ ТРЕЙД ЛТД” з питань своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН за жовтень 2017-січень 2018 року. В результаті проведеної перевірки складено акт від 25.04.2018 № 1176/12-32-12-05/40916887.
Дані камеральної перевірки свідчать про несвоєчасну реєстрацію податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних протягом строків, визначених п.201.10 ст.201 ПКУ. Відповідальність за порушення строків реєстрації податкових накладних в ЄРПН передбачена статтею 120-1 ПКУ.
У зв'язку з цим, згідно вимог п.п.54.3.3 п.54.3 ст.54, ст. 120-1 ПКУ та на підставі акту перевірки від 25.04.2018 № 1176/12-32-12-05/40916887 Головним управлінням ДФС у Луганській області було винесено податкове повідомлення-рішення форми “Н” від 14.05.2018 № 0019891205, яким до відповідача застосовано штрафну санкцію у розмірі 10% на суму 48614,85 грн. та у розмірі 20% на суму 1424,38 грн. (всього 50039,23 грн.).
На підставі ст.ст. 19-1, 20, 75, 76, 102 ПКУ контролюючим органом було проведено камеральну перевірку ТОВ ВКФ “ЛАКІ ТРЕЙД ЛТД” з питань своєчасності сплати узгоджених податкових зобов'язань з податку на додану вартість за період травень 2017 року - квітень 2018 року, в результаті якої складено акт від 25.04.2018 № 1177/12-32-12-05/40916887.
Дані камеральної перевірки свідчать про порушення термінів сплати узгодженої суми грошового зобов'язання з податку на додану вартість, протягом строків, визначених п.203.2 ст.203 ПКУ. Відповідальність платника передбачена п. 126.1 ст. 126 ПКУ.
У зв'язку з цим, згідно вимог ст.126 ПКУ та на підставі акту перевірки від 25.04.2018 №1177/12-32-12-05/40916887 контролюючим органом було винесено податкове повідомлення - рішення форми “Ш” від 14.05.2018 № 0019841205 та № 0019861205, згідно яких ТОВ ВКФ “ЛАКІ ТРЕЙД ЛТД” притягнуто до відповідальності за порушення термінів сплати узгодженої суми грошового зобов'язання з податку на додану вартість шляхом застосування штрафної санкції згідно вимог статті 126 ПКУ у розмірі 20% на суму 846,00 грн. та у розмірі 10% на суму 2656,21 грн.
Крім того, у відповідності до вимог ст.ст. 19-1, 20, 75, 76, 102 ПКУ позивачем було проведено камеральну перевірку ТОВ ВКФ “ЛАКІ ТРЕЙД ЛТД” податкової звітності з податку на додану вартість за грудень 2017 року, в результаті якої складено акт від 20.06.2018 № 1941/12-32-12-05/40916887.
Відповідною перевіркою були встановлені порушення платником податку п. 198.6 ст.198 ПКУ, а саме занижено суму податкового зобов'язання у розмірі 39750,00 грн. Відповідальність платника передбачена п. 123.1 ст. 123 ПКУ.
У зв'язку з цим, згідно вимог п.п.54.3.2 та п.п.54.3.3 п.54.3 ст.54, ст.123, ст.198 ПКУ та на підставі акту перевірки від 20.06.2018 № 1941/12-32-12-05/40916887 контролюючим органом було винесено податкове повідомлення-рішення форми “Р” від 10.08.2018 № 0041791205, згідно якого ТОВ ВКФ “ЛАКІ ТРЕЙД ЛТД” притягнуто до відповідальності за порушення термів подання податкових декларацій з податку на додану вартість шляхом застосування штрафної санкції згідно вимог статті 123 ПКУ на суму 9938,00 грн. та збільшено (донараховано) податкове зобов'язання з податку на додану вартість на суму 39750,00 грн.
Контролюючим органом було проведено камеральну перевірку ТОВ ВКФ “ЛАКІ ТРЕЙД ЛТД” з питань своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН за період квітень - травень 2018 року, в результаті якої складено акт від 31.07.2018 № 3353/12-32-12-05/40916887.
Дані камеральної перевірки свідчать про несвоєчасну реєстрацію податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних протягом строків, визначених п.201.10 ст.201 ПКУ. Відповідальність за порушення строків реєстрації податкових накладних в ЄРПН передбачена статтею 120-1 ПКУ.
У зв'язку з цим, згідно вимог п.п.54.3.3 п.54.3 ст.54, ст. 120-1 ПКУ та на підставі акту перевірки від 31.07.2018 № 3353/12-32-12-05/40916887 податковим органом винесено податкове повідомлення-рішення форми “Н” від 14.09.2018 № 0000031205, яким до відповідача застосовано штрафну санкцію у розмірі 10% на суму 635,44 грн.
Суми, визначені в податкових повідомленнях-рішеннях, станом на 12.11.2018 року є узгодженими.
З огляду на вищезазначені норми податкового законодавства, вбачається, що станом на
12.11.2018 року відповідач перед Державним бюджетом України має заборгованість з податку на додану вартість на загальну суму 94195,18 грн. (87579,59 грн. - основного платежу та 6615,59 грн. - пені), у вигляді узгоджених сум податкового зобов'язання згідно поданих декларацій з ПДВ та штрафних санкцій.
Заборгованість відповідача перед бюджетом у сумі 94195,18 грн. є податковим боргом.
Податковий борг (недоїмка) відповідача з податку на додану вартість на загальну суму 87579,59 грн. виник за період з 28.05.2018 року по 30.10.2018 року у зв'язку з несплатою узгоджених сум податкового зобов'язання з податку на додану вартість.
У зв'язку з несвоєчасною сплатою податкового боргу ТОВ ВКФ “ЛАКІ ТРЕЙД ЛТД” контролюючим органом на підставі ст.129 ПК України, враховуючи відомості з Автоматизованої інформаційної системи “Податковий блок”, було нараховано пеню на загальну суму - 6615,59 грн. за період з 29.05.2018 по 30.10.2018 року.
Головним управлінням ДФС у Луганській області було здійснено всі визначені законодавством заходи щодо стягнення податкового боргу, а саме у відповідності до п.59.1 ст.59 ПКУ відповідачу була вручена податкова вимога форми “Ю” від 02.07.2018 № 12950-17, дата отримання (за закінченням встановленого строку зберігання) - 06.07.2018 року.
Станом на даний час вищезазначена податкова вимога не погашена, податковий борг відповідача не сплачений та продовжує збільшуватись.
Враховуючи те, що заходи з погашення податкового боргу, які були здійснені податковими органами Головного управління ДФС у Луганській області не дали позитивного результату, борг добровільно платником податків не сплачено, позивач просить суд стягнути податковий борг з ТОВ ВКФ “ЛАКІ ТРЕЙД ЛТД”, за рахунок коштів з розрахункових рахунків у банках за рішенням суду.
28.01.2019 до відділу діловодства та обліку звернення громадян суду першої інстанції надійшло уточнення до адміністративного позову, в якому позивач зазначив, що у зв'язку з частковим погашенням заборгованості з ПДВ 26.11.2018 в сумі 10000,00 грн. по справі № 360/4020/18 за адміністративним позовом ГУ ДФС у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю виробничо - комерційна фірма “ЛАКІ ТРЕЙД ДТД” про стягнення грошових коштів за податковим боргом сума позовних вимог зменшилась. Таким чином, сума позовних вимог станом на 28.01.2019 складає 84195,18 грн. (в тому числі 46502,00 грн. - основного платежу, 31077,59 - штрафних санкцій та 6615,59 - пені). На підставі викладеного, позивач просив стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю виробничо - комерційна фірма “ЛАКІ ТРЕЙД ДТД”, з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих цього платника, заборгованість з ПДВ у загальній сумі 84195,18 грн. (в тому числі 46502,00 грн. - основного платежу, 31077,59 грн. - штрафних санкцій та 6615,59 грн. - пені) (а.с.78).
Рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 04 лютого 2019 року у справі № 360/4020/18 позов задоволено. Стягнуто кошти з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційної фірми “ЛАКІ ТРЕЙД ЛТД” (93000, Луганська область, м. Рубіжне, вул. Садова, буд.30, код ЄДРПОУ 40916887) у банках, обслуговуючих такого платника, за податковим боргом з податку на додану вартість у загальній сумі 84195 гривень 18 копійок, який складається з основного платежу - 46502 гривні 00 копійок, штрафних санкцій - 31077 гривень 59 копійок та пені - 6615 гривень 59 копійок на користь Державного бюджету України.
Відповідач не погодився з рішенням суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, в якій просив скасувати оскаржене судове рішення та прийняти нове рішення про відмову у задоволенні позовних вимог.
В обґрунтування апеляційної скарги зазначено, що рішення суду першої інстанції не відповідає законодавчим нормам Податкового Кодексу України, прийнято з порушенням прав, свобод, інтересів відповідача без ретельного дослідження всіх наявних обставин по справі.
Позивач зазначає, що суд першої інстанції не звернув увагу на те, що податковим органом не направлялись повідомлення-рішення та вимога про сплату боргу на електронну адресу позивача. Також не встановлено чому усі поштові відправлення позивача на адресу позивача не приймались позивачем.
В судовому засіданні в режимі відеоконференції представник позивача заперечував проти доводів апеляційної скарги.
Відповідно до вимог ч. 1,2 ст. 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції не обмежений доводами та вимогами апеляційної скарги, якщо під час розгляду справи буде встановлено порушення норм процесуального права, які є обов'язковою підставою для скасування рішення, або неправильне застосування норм матеріального права.
Колегія суддів заслухала доповідь судді-доповідача, пояснення представника позивача, перевірила матеріали справи, вивчила доводи апеляційної скарги, і дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом першої інстанцій встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційної фірми “ЛАКІ ТРЕЙД ЛТД” (ідентифікаційний код 40916887, місцезнаходження: 93000, Луганська область, м.Рубіжне, вул.Садова, буд.30) зареєстровано в якості юридичної особи виконавчим комітетом Рубіжанської міської ради Луганської області 26.10.2016 за №13901020000001144, що підтверджується інформацією зазначеною у витязі з Єдиного державного реєстру юридичних, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань №1004748297 від 07.12.2018 (а.с.48-50).
Позивач є платником податку за основним місцем обліку – Рубіжанська ОДПІ ГУ ДФС у Луганській області (а.с.7).
Як вбачається з матеріалів справи, станом на 28.01.2019 за відповідачем обліковується борг з податку на додану вартість на суму 84195,18 грн., який виник з наступних підстав.
Так, відповідачем було подано до податкового органу податкову звітність з податку на додану вартість, а саме: - податкова декларація від 18.05.2018 № 9096560643 за квітень 2018 на суму 1003,00 грн. (термін сплати 30.05.2018) (а.с.21); - податкова декларація від 19.06.2018 № 9122450058 за травень 2018 на суму 3698,00 грн. (термін сплати 30.06.2018) (а.с.22); - податкова декларація від 19.09.2018 № 9202333403 за серпень 2018 на суму 1001,00 грн. (термін сплати 30.09.2018) (а.с.23); - податкова декларація від 18.10.2018 № 9227218254 за вересень 2018 на суму 1050,00 грн. (термін сплати 30.10.2018) (а.с.24).
Головним управлінням ДФС у Луганській області було проведено камеральну перевірку ТОВ ВКФ “ЛАКІ ТРЕЙД ЛТД” з питань своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН за жовтень 2017-січень 2018 року, в результаті проведеної перевірки складено акт від 25.04.2018 № 1176/12-32-12-05/40916887.
Відповідно до висновків вказаних в Акті, ТОВ ВКФ “ЛАКІ ТРЕЙД ЛТД” несвоєчасно реєструє податкові накладні та/або розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. Відповідальність за порушення строків реєстрації податкових накладних в ЄРПН передбачена статтею 120-1 Податкового кодексу України (а.с.25).
На підставі акту перевірки від 25.04.2018 № 1176/12-32-12-05/40916887 податковим органом було прийнято податкове повідомлення-рішення форми “Н” від 14.05.2018 №0019891205, яким до відповідача застосовано штрафну санкцію у розмірі 10% на суму 48614,85 грн. та у розмірі 20% на суму 1424,38 грн. (всього 50039,23 грн.) (а.с.26).
Головним управлінням ДФС у Луганській області було проведено камеральну перевірку ТОВ ВКФ “ЛАКІ ТРЕЙД ЛТД” з питань своєчасності сплати зобов'язань з податку на додану вартість за період травень 2017 року – квітень 2018 року, в результаті проведеної перевірки складено акт від 25.04.2018 № 1177/12-32-12-05/40916887.
Відповідно до висновків вказаних в Акті, ТОВ ВКФ “ЛАКІ ТРЕЙД ЛТД” порушило терміни сплати узгодженої суми грошового зобов'язання з податку на додану вартість, протягом строків, визначених п.203.2 ст.203 Податкового кодексу України.Відповідальність за порушення строків реєстрації податкових накладних в ЄРПН передбачена статтею 126 Податкового кодексу України (а.с.28-29).
На підставі акту перевірки від 25.04.2018 № 1176/12-32-12-05/40916887 податковим органом було прийнято податкове повідомлення-рішення форми “Ш” від 14.05.2018 №0019841205 та №0019861205, яким відповідача притягнуто до відповідальності за порушення термінів сплати узгодженої суми грошового зобов'язання з податку на додану вартість шляхом застосування штрафної санкції згідно вимог статті 126 ПКУ у розмірі 20% на суму 846,00 грн. та у розмірі 10% на суму 2656,21 грн. (а.с.30,31).
Вказані податкові повідомлення-рішення були направлені на адресу відповідача 27.04.2018, 15.05.2018, однак до ГУ ДФС в Луганській області повернулись конверти з позначкою “інші причини, що не дали змоги виконати обов'язки щодо пересилання поштового відправлення” (а.с.32,33).
Крім того, у відповідності до вимог ст.ст. 19-1, 20, 75, 76, 102 Податкового Кодексу України позивачем було проведено камеральну перевірку ТОВ ВКФ “ЛАКІ ТРЕЙД ЛТД” податкової звітності з податку на додану вартість за грудень 2017 року, в результаті якої складено акт від 20.06.2018 № 1941/12-32-12-05/40916887. Відповідною перевіркою були встановлені порушення платником податку п. 198.6 СТ.198 ПКУ, а саме занижено суму податкового зобов'язання у розмірі 39750,00 грн. Відповідальність платника передбачена п. 123.1 ст. 123 ПКУ (а.с.34-35).
На підставі акту перевірки від 20.06.2018 № 1941/12-32-12-05/40916887 контролюючим органом було винесено податкове повідомлення-рішення форми “Р” від 10.08.2018 № 0041791205, згідно якого ТОВ ВКФ “ЛАКІ ТРЕЙД ЛТД” притягнуто до відповідальності за порушення термів подання податкових декларацій з податку на додану вартість шляхом застосування штрафної санкції згідно вимог статті 123 ПКУ на суму 9938,00 грн. та збільшено (донараховано) податкове зобов'язання з податку на додану вартість на суму 39750,00 грн.(а.с.36).
Вказаний акт та податкове повідомлення-рішення були направлені на адресу відповідача 22.06.2018, 13.08.2018, однак до ГУ ДФС в Луганській області повернулись конверти з позначкою “за закінченням встановленого строку зберігання” (а.с.38,39).
В подальшому, контролюючим органом було проведено камеральну перевірку ТОВ ВКФ “ЛАКІ ТРЕЙД ЛТД” з питань своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН за період квітень - травень 2018 року, в результаті якої складено акт від 31.07.2018 № 3353/12-32-12-05/40916887. Дані камеральної перевірки свідчать про несвоєчасну реєстрацію податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних протягом строків, визначених п.201.10 ст.201 ПКУ. Відповідальність за порушення строків реєстрації податкових накладних в ЄРПН передбачена статтею 120-1 ПКУ (а.с.40).
На підставі акту перевірки від 31.07.2018 № 3353/12-32-12-05/40916887 податковим органом винесено податкове повідомлення-рішення форми “Н” від 14.09.2018 № 0000031205, яким до відповідача застосовано штрафну санкцію у розмірі 10% на суму 635,44 грн.(а.с.41).
Акт та податкове повідомлення-рішення були направлені на адресу відповідача, однак до ГУ ДФС в Луганській області повернулись конверти з позначкою “за закінченням встановленого строку зберігання” (а.с.43,44).
На виконання вимог ст. 59 Податкового кодексу України, позивачем направлено на адресу відповідача 05.07.2018 податкову вимогу від 02.07.2018 року №12950-17 на суму 54449,82 грн., однак до ГУ ДФС в Луганській області повернувся конверт з позначкою “за закінченням встановленого строку зберігання” (а.с.10).
Доказів добровільного погашення відповідачем податкової вимоги від 02.07.2018 року №12950-17 та зазначених штрафних санкцій, нарахованих податковими повідомленнями-рішеннями від 14.05.2018 №0019891205, від 14.05.2018 №0019841205, від 14.05.2018 №0019861205, від 10.08.2018 №0041791205, від 14.09.2018 №0000031205 та від 26.03.2018 №0010911206 матеріали справи не містять.
На час розгляду даної справи по суті жодних доказів щодо оскарження податкових повідомлень-рішень в адміністративному або судовому порядку сторонами не надано.
З інтегрованої картки платника податків вбачається, що 26.11.2018 відповідачем сплачено заборгованість з ПДВ 10000,00 грн. (а.с.74).
Станом на 28.01.2019 відповідачем не сплачено до бюджету заборгованість з податку на додану вартість у загальному розмірі 84195,18 грн. в тому числі 46502,00 грн. - основного платежу, 31077,59 - штрафних санкцій та 6615,59 – пені (а.с.61-75).
З урахуванням зазначеного, за відповідачем обліковується податковий борг у загальній сумі 84159,00 грн. з податку на додану вартість, який згідно з матеріалам справи на момент розгляду справи залишається відповідачем не сплаченим.
Відповідно до ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку та розмірах встановлених законом. Норми встановлені та закріплені Конституцією України є нормами прямої дії виходячи з того, що відповідно до ст.8 Конституції в Україні встановлено і діє принцип верховенства права.
Згідно з ст. 15 Податкового кодексу України платниками податків визначаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок зі сплати податків та зборів.
Відповідно до ст. 16 Податкового кодексу України платники податків зобов'язані сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених вказаним Кодексом та законами з питань митної справи і подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Згідно п. 54.1 ч.54 Податкового кодексу України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.
Згідно з п. п. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений вказаним Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Відповідно до п. п. 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному вказаним Кодексом.
Підпунктами 41.1, 41.5 ст. 41 Податкового кодексу України встановлено, що органи державної податкової служби є контролюючими органами щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби. Органи державної податкової служби, які уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах їх повноважень є органами стягнення.
Відповідно до п.58.3 ст.58 ПК України, податкове повідомлення-рішення вважається належним чином врученим платнику податків (крім фізичних осіб), якщо його надіслано у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу. Податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) фізичній особі, якщо його вручено їй особисто чи її представникові, надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого місцезнаходження фізичної особи з повідомленням про вручення або у порядку, визначеному пунктом 42.4 ст. 42 цього Кодексу. У такому самому порядку надсилаються податкові вимоги та рішення про результати розгляду скарг. У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.
У разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби у відповідності до вимог п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Наведені положення законодавства дають підстави для висновку, що юридичним фактом, з настанням якого законодавець пов'язує реалізацію права контролюючого органу на примусове стягнення податкового боргу, у тому числі шляхом звернення до суду, є дотримання таких умов: надіслання платнику податкової вимоги рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи вручення її особисто платнику або його законному чи уповноваженому представникові; сплив строку у 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Колегія суддів зазначає, що по Податковим кодексом України не передбачений обов'язок податкового органу дублювати надсилання податкового повідомлення-рішення та вимоги про сплату податкового боргу засобами електронного зв'язку, а також встановлювати причини неотримання платником податку рекомендованого листа з повідомленням про вручення. З огляду на зазначене колегія суддів не приймає доводи позивача, викладені у апеляційний скарзі щодо не направлення повідомлення-рішення та вимога про сплату боргу на електронну адресу позивача, а також не встановлення податковим органом причин неотримання позивачем поштових відправлень.
Судом встановлено, що позивачем сформовано та надіслано відповідачу податкову вимогу від 02.07.2018 року № 12950-17 (а.с.9).
Відповідачем доказів оскарження чи скасування вказаної податкової вимоги у встановленому законом порядку суду не надано.
Згідно п. 59.5. ст. 59 Податкового кодексу, у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Оскільки відповідачем не погашено узгоджені суми грошових зобов'язань, то в силу п.п.14.1.175 п.14.1 ст.14 ПК України ці суми набули статусу податкового боргу.
В силу підпункту 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Відповідно до п. 95.1 ст. 95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги (п. 95.2 ст. 95 Податкового кодексу України).
Пунктом 95.3 цієї статті визначено, що стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини. Як визначено частиною першою статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Станом на день розгляду справи у суді, відповідач доказів сплати податкового боргу у розмірі 84195,18 грн. до суду не надав.
Враховуючи, що податкова заборгованість у загальному розмірі 84195,18 грн. в тому числі 46502,00 грн. - основного платежу, 31077,59 - штрафних санкцій та 6615,59 – пені ТОВ ВКФ “ЛАКІ ТРЕЙД ЛТД” у встановлені законом строки не сплачено, наявність у нього вказаної заборгованості підтверджується матеріалами справи, доказів погашення відповідачем зазначеної заборгованості станом на день розгляду справи не надано, суд першої інстанції дійшов висновку, що позов слід задовольнити повністю, стягнувши з рахунків відповідача заборгованість у загальному розмірі 84195,18 грн.
При викладених обставинах, колегія суддів вважає вірним висновок суду першої інстанції про задоволення позову.
Статтею 316 КАС України визначено, що суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Зважаючи на наведене, судова колегія дійшла висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, та ухвалено судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права. У зв'язку з викладеним доводи апеляційної скарги не приймаються до уваги, тому апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.
Керуючись 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ :
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційної фірми “ЛАКІ ТРЕЙД ЛТД” на рішення Луганського окружного адміністративного суду від 04 лютого 2019 року у справі № 360/4020/18 - залишити без задоволення.
Рішення Луганського окружного адміністративного суду від 04 лютого 2019 року у справі № 360/4020/18 - залишити без змін.
Повне судове рішення складено 10 травня 2019 року.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з моменту її підписання та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення в порядку, передбаченому ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий А.А. Блохін
Судді Т.Г. Арабей
І.В.Сіваченко
Суд | Перший апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.05.2019 |
Оприлюднено | 13.05.2019 |
Номер документу | 81648587 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні