Справа № 560/590/19
РІШЕННЯ
іменем України
13 травня 2019 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Михайлова О.О. розглянувши адміністративну справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області до товариства з обмеженою відповідальністю "ЛАКШЕРІ ТЦ" про застосування заходів реагування,
ВСТАНОВИВ:
Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області звернулося до Хмельницького окружного адміністративного суду з позовною заявою до товариства з обмеженою відповідальністю "ЛАКШЕРІ ТЦ", в якій просить суд застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення проведення будівельно-монтажних робіт з будівництва торговельного центру з офісними приміщеннями Товариства з обмеженою відповідальністю ЛАКШЕРІ ТЦ , розташованого за адресою: Хмельницька область, м. Хмельницький, вул. Проскурівська, 74А (ЄДРПОУ: 41358733), до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, зазначених в Акті, складеного за результатами проведення планового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки від 22.02.2019 №14 (з додатком).
Позовні вимоги мотивовані тим, що проведення подальшого будівництва торгового центру з офісними приміщеннями із встановленими порушеннями вимог законодавства з питань пожежної та техногенної безпеки створює загрозу виникнення пожежі та швидкого її розповсюдження, перешкоджає гасінню пожежі, проведення робіт з евакуації людей, що створює реальну загрозу життю та здоров`ю людей.
Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 06.03.2019 відкрито провадження в адміністративній справі. Розгляд справи призначено за правилами спрощеного позовного провадження.
26.03.2019 відповідачем подано до суду відзив на позовну заяву, згідно з яким він просить відмовити в задоволенні позову. Вказує, що замовником будівництва по вул . Проскурівській, 74 А в м. Хмельницькому є приватне підприємство А-ЛEKC , що підтверджується Договором оренди земельної ділянки № 915/01 від 17.11.2015 року, а також тим, що 09.06.2017 року Хмельницька міська рада видала ПП А-ЛЕКС містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки по вул. Проскурівській, 74А в м. Хмельницькому. Тому зазначає, що належним відповідачем по даній справі має бути ПП А-ЛЕКС , як суб`єкт господарювання, що здійснював будівництво за означеною вище адресою. Також вказує, що позивачем не винесено жодного припису щодо порушення правил пожежної безпеки, як і не приймалось рішення щодо притягнення до адміністративної/кримінальної відповідальності винних посадових осіб замовника будівництва. Крім цього, будівництво вже повністю завершене у червні 2017 року і ніякі будівельно-монтажні роботи за означеною адресою не здійснюються.
11.04.2019 позивачем подано до суду відповідь на відзив, в якому вказує, що згідно з інформацією, отриманою із офіційного веб-сайту Державної архітектурно-будівельної інспекції України, замовником будівництва торгівельного центру з офісними приміщеннями ІІ-га черга за адресою: м. Хмельницький, вул. Проскурівська 74А є ТОВ ЛАКШЕРІ ТЦ ; відповідно до Повідомлення про зміну даних у зареєстрованій декларації про початок виконання підготовчих/будівельних робіт від 10.08.2017 №ХМ 102172221675 замовником вищезазначеного будівництва є ТОВ ЛАКШЕРІ ТЦ . Окрім цього, відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, власником незавершеного будівництва торгівельного центру з офісними приміщеннями ІІ-га черга за адресою: м. Хмельницький, вул. Проскурівська 74А є ТОВ ЛАКШЕРІ ТЦ , відсоток готовності складає лише 20%. Щодо винесення припису, то відповідно до ч.7. ст.7 ЗУ Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності такий приймається у разі необхідності вжиття інших заходів реагування.
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, суд дійшов наступних висновків.
На підставі наказу Головного управління ДСНС України у Хмельницькій області від 27.12.2018 №822, з 20.02.2019 по 22.02.2019 посадовими особами позивача проведено планову перевірку щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки товариством з обмеженою відповідальністю ЛАКШЕРІ ТЦ , розташованого за адресою: м. Хмельницький, вул. Проскурівська, 74А.
За результатами проведеної планової перевірки товариства з обмеженою відповідальністю ЛАКШЕРІ ТЦ , складено акт за результатами проведення планового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки від 22.02.2019 №14, яким встановлені порушення вимог Кодексу цивільного захисту України №5403 - VI від 02.10.2012 року (далі - КЦЗУ), Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України №1417 від 30.12.2014 (зі змінами), зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за №252/26697 (далі - НАПБ А.01.001-2014), ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту (далі - ДБН В.2.5-56:2014), ДБН В.2.5-64:2012 Внутрішній водопровід та каналізація. Частина І. Проектування. Частина II. Будівництво (далі - ДБН В.2.5- 64:2012), ДБН В. 1.1-7:2016 Пожежна безпека об`єктів будівництва. Загальні вимоги (далі - ДБН В.1.1-7:2016), ДБН В.2.2-9-2009 Будинки і споруди. Громадські будинки та споруди. Основні положення (далі - ДБН В.2.2-9-2009), ДБН В.2.5-28-2006 Інженерне обладнання будинків і споруд. Природне і штучне освітлення (далі - ДБН В.2.5-28-2006), ДБН В.2.6-33:2018 Конструкції зовнішніх стін із фасадною теплоізоляцією. Вимоги до проектування , Правил експлуатації та типових норм належності вогнегасників, затверджених наказом МВС України від 15.01.2018 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 23.02.2018 за №225/31677 (далі - Правила експлуатації та типові норм належності вогнегасників), а саме:
п.1. Не надано відповідним чином затвердженої в установленому порядку проектної документації на нове будівництво (пункт 21 розділу II НАПБ А. 01.001- 2014);
п.2. Не передбачено роботу ліфтів у режимі Пожежна безпека (пункт 7.1.7 ДБН В. 1.1-7:2016, пункт 7.6.6 ДБН В.2.2-9-2009);
п.3. Не розпочато роботу щодо влаштування ліфтових холів (пункт 6.32 ДБН В.1.1-7:2016, пункт 7.6.8 ДБН В.2.2-9-2009);
п.4. Не розпочато роботи (відсутня проектна документація) щодо влаштування системи пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу III типу (пункт 9.1 ДБН В. 1.1-7-2016, пункт 9.3.15 ДБН В.2.2-9-2009, пункт 4.1 ДБН В.2.5- 56:2014);
п.5. Не розпочато роботи щодо монтування системи протидимного захисту у коридорах 2-6 поверхів (пункт 9.1 ДБН В. 1.1-7-2016, підпункт А пункту 10.2.4 ДБН В.2.5-56:2014, абзац 2 пункту 8.3.3, пункт 8.3.5 ДБН В.2.2-9-2009);
п.6. Не завершені роботи щодо влаштування системи внутрішнього протипожежного водопроводу (1-6 поверхи) (пункт 8.16. ДБН В.1.1-7-2016, пункт 8.1 ДБН В.2.5-64:2012);
п.7. Розміщення пожежних стояків та пожежних кран-комплектів на 6 поверсі не забезпечує радіус дії пожежних кран-комплектів 20 м (пункт 8.16. ДБН В. 1.1-7-2016, пункт 8.11. ДБН В. 2.5-64:2012);
п.8. Пожежні кран-комплекти не забезпечені додатковими кран-комплектами діаметром 25 мм відповідно до ДСТУ 4401-1 (пункт 8.16. ДБН В. 1.1- 7-2016, пункт 8.13. ДБНВ.2.5-64:2012);
п.9. Не здійснюється влаштування електропостачання систем протипожежного захисту І категорії (пункт 9.1 ДБН В.1.1-7-2016, пункт 9.6.3 ДБН В.2.5-56:2014);
п.10. Не розпочато роботи щодо влаштування евакуаційного освітлення у коридорах 2-6 поверхів та сходових клітинах (пункт 4.74 ДБН В.2.5-28-2006, пункт 7.1.10 ДБН В. 1.1-7:2016, пункт 2.31 Розділ III НАПБ А. 01.001-2014);
п.11. Допускається зниження ступеня вогнестійкості будівлі (не доведено до нормованої межі вогнестійкості металеві конструкції, які розташовані на шостому поверсі) (пункт 5.3 ДБН В. 1.1-7:2016);
п. 12. Допускається зниження класу вогнестійкості проходу електричних кабелів та інженерного обладнання через огороджувальні конструкції з нормованою межею вогнестійкості (пункти 6.20, 6.30 ДБН В. 1.1-7:2016);
п.13. Не здійснене заповнення прорізів у протипожежних перешкодах (приміщення електрощитової, розміщеної на першому поверсі) протипожежними дверима з нормованою межею вогнестійкості (пункт 1.24 Розділ IV НАПБ А.01.001-2014; пункт 6.4 ДБН В.1.1-7:2016);
п.14. В місці виходу на покрівлю через сходову клітину (6 поверх) не встановлені протипожежні двері (люки) другого типу (пункт 8.6 ДБН В. 1.1-7- 2016);
п.15. Не здійснено монтаж пристроїв захисту будівлі від прямих попадань блискавки та вторинних її проявів відповідно до вимог ДСТУ Б В.2.5-38:2008. Улаштування блискавкозахисту будівель і споруд (пункт 1.21 Розділ IV НАПБ А.01.001-2014);
п.16. Не влаштовано другий евакуаційний вихід з 6 поверху будівлі (пункт 7.2.4 ДБН В.1.1-7:2016);
п.17. У місцях перепаду висот покрівель більше ніж на 1 метр не влаштовано зовнішні пожежні драбини типу П1, П2 (пункт 8.8 ДБН В. 1.1-7:2016);
п.18. Здійснюється утеплення зовнішніх стін будівлі матеріалами з невизначеними показниками пожежної небезпеки (Розділ V ДБН В. 2.6-33:2018);
п.19. Будівлю не забезпечено зовнішнім протипожежним водопостачанням (пункт 8.15 ДБН В. 1.1-7:2016);
п.20. Двері на шляхах евакуації (коридори 2-6 поверхів) не відкриваються в напрямку виходу людей з поверхів (пункт 7.2.9 ДБН В.1.1-7-2016, пункт 2.27 Розділ III НАПБ А.01.001-2016)
п.21. Коридори 2-6 поверхів, довжиною більше 60 м, не розділені протипожежними перегородками другого типу на відсіки, довжиною не більше 60 м (пункт 9.1.4 ДБНВ.2.2-9-2009);
п.22. Не забезпечено нормативну ширину коридору не менше 1,8м на 2-6 поверхах з урахуванням відкривання дверей з двох боків коридору (пункт 7.3.6, підпункт Б пункту 7.3.7 ДБН В. 1.1-7-2016);
п.23. Не проведено розрахунок часу евакуації людей у разі пожежі відповідно до ГОСТ 12.1.004-91 Пожарная безопасность. Общие требования (пункт 2.33 Розділ III НАПБ А. 01.001-2014);
п.24. У внутрішніх сходових клітинах типу СК1 не влаштовані двері із суцільним або армованим склом (пункт 7.3.28 ДБН В. 1.1-7-2016);
п.25. Будівельний майданчик, тимчасові споруди (будівельні вагончики, будівля, що споруджується) не забезпечені відповідними знаками безпеки згідно з ДСТУ ISO 6309:2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір (ISO 6309:1987, IDТ) та ГОСТ 12.4.026-76 ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности (пункт 8 Розділ II НАПБ А. 01.001-2014);
п.26. З`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів та кабелів тимчасових споруд (будівельних вагончиків) та будівлі, що споруджується не здійснено за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів (пункт 1.6 Розділ IV НАПБ А.01.001-2014);
п.27. Територія (будівельний майданчик), об`єкт будівництва та приміщення не забезпеченні первинними засобами пожежогасіння (пункт 3.6 Розділ V НАПБ А.01.001-2014; розділ 5 наказу МВС від 15.01.2018 №25);
п.28. Не обладнано спеціальні місця для паління, позначивши їх знаком або написом та встановивши урну або попільницю з негорючого матеріалу (пункт 3.11 Розділ V НАПБ А.01.001-2014);
п.29. Не проведено заміри опору ізоляції і перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замкнення у споруджуваній будівлі та у тимчасових спорудах (пункт 1.20 Розділ IV НАПБ А.01.001-2014);
п.30. Не визначені обов`язки посадових осіб щодо забезпечення пожежної безпеки (пункт 2 розділ II НАПБ А. 01.001-2014);
п.31. На об`єкті будівництва відсутня інструкція щодо дотримання відповідного протипожежного режиму (пункт 3 розділ II НАПБ А.01.001-2014);
п.32. Допускається зберігання на території будівельного майданчика горючого сміття (пункт 2.1 розділ III НАПБ А.01.001-2014);
п.33. На тимчасових спорудах (будівельних вагончиках) не вивішені таблички із зазначенням їх призначення, інвентарного номера, прізвища особи, відповідальної за їх експлуатацію та протипожежний стан (пункт 4.7 Розділу VII НАПБ А.01.001-2014);
п.34. Біля в`їздів на будмайданчик не встановлено (вивішено) плани з нанесеними на них будинками та спорудами, що будуються, а також допоміжними будинками і спорудами, в`їздами, під`їздами, вододжерелами, засобами пожежогасіння та зв`язку (пункт 4.9 глава 4 розділ VII НАПБ А.01.001- 2014);
п.35. Наказом не призначено відповідальних осіб за пожежну безпеку від замовника і генпідрядної (підрядної) організації по об`єкту в цілому і по окремих ділянках (пункти 4.1, 4.4, глави 4 розділу VII НАПБ А. 01.001-2014);
п.36. Горючі будівельні відходи щодня не прибираються з місць виконання робіт та з території будівництва у спеціально відведені місця (пункт 4.15 глави 4 розділу VII НАПБ А. 01.001-2014);
п.37. Частина будівлі, що будується (ремонтується), не відокремлена від діючої частини протипожежними перегородками 1-го типу та перекриттями 3-го типу (пункт 4.16 глави 4 розділу VII НАПБ А. 01.001-2014).
Акт №14 від 22.02.2019, складений за результатами проведеної перевірки, представником відповідача підписаний без зауважень.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає та враховує наступне.
Спірні правовідносини регулюються Кодексом цивільного захисту України та Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".
Статтею 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Відповідно до ч. 1 ст. 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб`єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.
Згідно з ч.7 ст.7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.
Кодекс цивільного захисту України регулює відносини, пов`язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту, та визначає повноваження органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, права та обов`язки громадян України, іноземців та осіб без громадянства, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності (ст. 1 Кодекс цивільного захисту України).
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 64 Кодексу цивільного захисту України, Центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб.
Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення.
Згідно з п. 12 ч. 1 ст. 67 Кодексу цивільного захисту України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить: звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.
Частиною 1 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України визначено, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов`язані застосовувати санкції, визначені законом.
В силу ч. 2 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Статтею 70 Кодексу цивільного захисту України визначено, що підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є, зокрема:
1) недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами;
2) порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення;
11) проведення робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об`єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб`єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.
Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.
З аналізу викладених положень слідує, що орган, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, у разі виявлення факту недотримання вимог пожежної безпеки, на підставі акту, складеного за результатами здійснених заходів (перевірок тощо), має право звернутися до суду із позовом про застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення виконання робіт.
Станом на дату розгляду даної справи відповідач не надав доказів усунення виявлених перевіркою порушень та не спростував відсутність факту їх вчинення та існування.
У постанові Верховного Суду від 18 вересня 2018 року по справі №826/12258/14 зазначено, що захід реагування у вигляді повного зупинення є виключним заходом, обрання якого є можливим у разі, якщо виявлені порушення реально створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.
Згідно з п.35-36 постанови Верховного Суду від 28 лютого 2019 року по справі №810/2400/18 недодержання суб`єктами господарювання вимог у сфері техногенної та пожежної безпеки призводить до невиправданого ризику виникнення надзвичайних ситуацій та, відповідно, ризику завдання шкоди життю і здоров`ю населення. Забезпечення державою конституційних прав громадян на захист життя, здоров`я та власності від невиправданого ризику виникнення надзвичайних ситуацій має пріоритетне значення.
Відповідно до ч.5 ст.242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
Існуючі у відповідача порушення у сфері пожежної і техногенної безпеки в їх сукупності можуть кваліфікуватись як такі, що створюють реальну загрозу життю і здоров`ю людей. Враховуючи встановлені обставини справи, суд також погоджується з позицією позивача, що подальше проведення будівельно-монтажних робіт з будівництва торговельного центру з офісними приміщеннями Товариства з обмеженою відповідальністю ЛАКШЕРІ ТЦ , розташованого за адресою: Хмельницька область, м. Хмельницький, вул. Проскурівська, 74А із порушеннями пожежної та техногенної безпеки створює загрозу життю та здоров`ю людей.
А відтак, заявлені позовні вимоги про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду у вигляді у вигляді повного зупинення проведення будівельно-монтажних робіт з будівництва торговельного центру з офісними приміщеннями Товариства з обмеженою відповідальністю ЛАКШЕРІ ТЦ , розташованого за адресою: Хмельницька область, м. Хмельницький, вул. Проскурівська, 74А, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, зазначених в Акті, складеного за результатами проведення планового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки від 22.02.2019 №14, підлягають задоволенню.
При цьому суд вважає, що резолютивна частина рішення не потребує додаткового уточнення про наявність додатку до акту (у данному випадку складено додаток №3 - Перелік питань для перевірки вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які застосовуються до об`єктів будівництва), оскільки форма акта, складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, котра затверджена наказом МВС України 17.01.2019 № 22, вказує, що питання для перевірки дотримання вимог законодавства, які застосовуються лише до певної категорії суб`єктів господарювання (залежно від виду господарської діяльності, об`єктів, що експлуатуються, обсягу певних операцій, інших показників), визначені в додатках 1 - 8, є невід`ємною частиною акта в разі здійснення заходу державного нагляду (контролю) на цих об`єктах.
Суд також зазначає про безпідставність доводів відповідача на те, що замовником будівництва по вул. Проскурівській, 74А в м. Хмельницькому є приватне підприємство А-ЛEKC , оскільки згідно з інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно станом на 08.04.2019 власником незавершеного будівництва торгівельного центру з офісними приміщеннями ІІ-га черга, процент готовності - 20 відсотків, за адресою: м.Хмельницький, вул.Проскурівська, буд.74А, є саме товариство з обмеженою відповідальністю "ЛАКШЕРІ ТЦ". Це також підтверджується повідомленням товариства з обмеженою відповідальністю "ЛАКШЕРІ ТЦ" про зміну даних у зареєстрованій декларації про початок виконання підготовчих/будівельних робіт, поданого до управління державної архітектурно-будівельної інспекції України у Хмельницькій області 08.08.2017, згідно з якою саме відповідач є замовником будівництва за адресою: м.Хмельницький, вул. Проскурівська, буд.74 А. Відповідачем також не надано доказів того, що об`єкт є повністю збудованим, при цьому такі доводи спростовуються відомостями з наведеної інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно станом на 08.04.2019.
Також суд вважає помилковими доводи відповідача про передчасність вказаного позову, які мотивовані неприйняттям припису на усунення виявлених порушень, оскільки прийняття припису та звернення до суду із позовом про застосування заходів реагування є окремими повноваженнями позивача, застосування кожного з яких не залежить від застосування іншого. Неприйняття позивачем припису не виключає можливості реалізації ним наявного в нього повноваження на звернення до суду із позовом про застосування заходів реагування, враховуючи вимоги ч.7 ст.7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".
Вирішуючи питання розподілу судових витрат, суд зазначає наступне.
Згідно ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Враховуючи відсутність понесених витрат суб`єкта владних повноважень, пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, судові витрати стягненню не підлягають.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області до товариства з обмеженою відповідальністю "ЛАКШЕРІ ТЦ" задовольнити.
Застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення проведення будівельно-монтажних робіт з будівництва торговельного центру з офісними приміщеннями Товариства з обмеженою відповідальністю ЛАКШЕРІ ТЦ , розташованого за адресою: Хмельницька область, м. Хмельницький, вул. Проскурівська, 74А, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, зазначених в Акті, складеного за результатами проведення планового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки від 22.02.2019 №14.
Судові витрати, які визначені ст. 132 КАС України і підлягають розподілу, відсутні.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складене 13 травня 2019 року
Позивач:Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області (вул. Героїв Чорнобиля, 1/2, м.Хмельницький, Хмельницька область,29001 , код ЄДРПОУ - 38662200) Відповідач:Товариство з обмеженою відповідальністю "ЛАКШЕРІ ТЦ" (вул. Проскурівська, 74А, м.Хмельницький, Хмельницька область,29000 , код ЄДРПОУ - 41358733)
Головуючий суддя О.О. Михайлов
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.05.2019 |
Оприлюднено | 15.05.2019 |
Номер документу | 81687906 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Михайлов О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні