Рішення
від 14.05.2019 по справі 460/927/19
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

14 травня 2019 року м. РівнеСправа №460/927/19

Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Жуковської Л.А., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом

Головного управління ДФС у Рівненській області доТовариства з обмеженою відповідальністю "СКАТИЯ" про стягнення податкового боргу, В С Т А Н О В И В:

Головне управління ДФС у Рівненській області (далі - ГУ ДФС у Рівненській області) звернулося до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "СКАТИЯ" (далі - ТОВ "СКАТИЯ") про стягнення коштів з рахунків у банках, обслуговуючих даного платника, на суму податкового боргу 139117,02грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що станом на 17.04.2019 за ТОВ "СКАТИЯ" перед бюджетом рахується податковий борг в сумі 139117,02грн (133965,02грн - податок на додану вартість, 5152,00грн - податок на прибуток). Вказаний борг у добровільному порядку відповідачем не сплачений.

Ухвалою суду від 18.04.2019 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням учасників справи. Разом з тим, відповідачу встановлено строк для подання суду відзиву.

Відповідач у строк встановлений судом відзиву не надав.

Позивач у судове засідання не прибув, у поданому суду клопотанні просив розглянути справу за відсутності представника.

Відповідач у судове засідання не прибув, про дату, час та місце судового розгляду повідомлений належним чином. Жодних клопотань від відповідача до суду не надходило.

З огляду на викладене та відсутність перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, суд, на виконання вимог ч.3 ст.194, ч.9 ст.205, ч.4 ст.229 КАС України, розглянув дану адміністративну справу в порядку письмового провадження на підставі наявних у ній матеріалів.

Повно і всебічно з`ясувавши всі обставини справи в їх сукупності на підставі чинного законодавства, перевіривши їх дослідженими доказами, судом встановлено наступне.

За даними ГУ ДФС у Рівненській області станом на 17.04.2019 за ТОВ "СКАТИЯ" рахується податковий борг на загальну суму 139117,02грн.

Податковий борг з податку на додану вартість в сумі 133965,02грн виник на підставі:

- самостійно поданої податкової декларації з податку на прибуток від 20.02.2018;

- податкового повідомлення-рішення від 02.03.2018 №0059005001, прийнятого на підставі акта камеральної перевірки від 12.02.2018 №328/17-00-50-01-41355580, згідно з яким до відповідача застосовано штраф в сумі 410,80грн;

- податкового повідомлення-рішення від 02.03.2018 №0059015001, прийнятого на підставі акта камеральної перевірки від 12.02.2018 №328/17-00-50-01-41355580, згідно з яким до відповідача застосовано штраф в сумі 125,10грн;

- податкового повідомлення-рішення від 19.04.2018 №0122555001, прийнятого на підставі акта камеральної перевірки від 22.03.2018 №725/17-00-50-01/41355580, згідно з яким відповідачу збільшено грошове зобов`язання з даного податку на суму 128837,50грн (103070,00грн - за основним платежем, 25767,50грн - за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами).

Водночас, позивачем на суму податкового боргу за несвоєчасне погашення відповідачем узгоджених податкових зобов`язань з податку на додану вартість була нарахована пеня на суму 3859,62грн.

Борг з податку на прибуток в сумі 5152,00грн виник на підставі самостійно поданої податкової декларації з податку на прибуток підприємств від 12.02.2018.

Разом з тим, з метою погашення податкового боргу ГУ ДФС у Рівненській області для ТОВ "СКАТИЯ" було сформовано та надіслано податкову вимогу форми "Ю" від 18.04.2018 №5793-17 на суму 1267,90грн.

Вказані податкове повідомлення-рішення та податкова вимога вважаються врученими відповідачу в силу вимог п.58.3 ст.58 Податкового кодексу України, у встановленому законом порядку ним не оскаржувалися.

Ці обставини підтверджені дослідженими доказами: розрахунком виникнення податкового боргу (а.с.7), довідкою про стан розрахунків з бюджетом (а.с.8), обліковими картками платника податків (а.а.с.10, 13-14), податковою декларацією з податку на прибуток підприємств від 12.02.2018 (а.а.с.11-12), податковою декларацією з податку на додану вартість від 20.02.2018 (а.с.15), податковими повідомленнями-рішеннями від 02.03.2018 №0059005001, від 02.03.2018 №0059015001, від 19.04.2018 №0122555001, розрахунками штрафної санкції та поштовими відправленнями (а.а.с.16-17,19-21), актами перевірки від 12.02.2018 №328/17-00-50-01-41355580, від 22.03.2018 №725/17-00-50-01/41355580 та поштовими відправленнями (а.а.с.18, 22-23), корінцем податкової вимоги від 18.04.2018 №5793-17 та поштовим відправленням (а.с.24), карткою платника податків (а.а.с.25-26).

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Стаття 67 Конституції України передбачає обов`язок кожного сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Згідно зі ст.9 Податкового кодексу України, податок на додану вартість та податок на прибуток підприємств належать до загальнодержавних податків і зборів та справляються на всій території України.

Відповідно до п.16.1.4. ст.16 Податкового кодексу України, платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом.

Стаття 19-1 Податкового кодексу України визначає функції органів доходів і зборів, до яких зокрема відноситься здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування і сплати податків та зборів, своєчасністю подання податкової звітності, здійснення контролю за погашенням податкового боргу з податків та зборів платників податків, у тому числі тих, майно яких перебуває у податковій заставі, організовує роботу та здійснює контроль за застосуванням арешту майна платника податків, що має податковий борг, та/або зупинення видаткових операцій на його рахунках у банку, здійснює інші функції, визначені цим Кодексом та законами України.

Відповідно до п.57.1 ст.57 Податкового кодексу України, платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Згідно з п.56.11 ст.56 Податкового кодексу України, податкове зобов`язання, самостійно визначене платником податків, не підлягає оскарженню.

За змістом п.57.3 ст.57 Податкового кодексу України, у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом з причин, пов`язаних з порушенням податкового законодавства (за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу), платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Згідно з п.129.1 ст.129 Податкового кодексу України, після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов`язання на суму податкового боргу нараховується пеня.

Відповідно до п.59.1 ст.59 Податкового кодексу України, у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Оскільки відповідач не оскаржував податкових повідомлень-рішень та податкової вимоги, то загальна сума податкового боргу є узгодженою і підлягає сплаті.

Відповідно до пп.14.1.175 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.

Згідно з пп.20.1.34 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Пунктом 41.1 статті 41 Податкового кодексу України визначено, що контролюючими органами є органи доходів і зборів - центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування єдиної державної податкової, державної митної політики в частині адміністрування податків і зборів та митних платежів, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів.

За наведених обставин, позовні вимоги підтверджені належними та допустимими доказами і підлягають до задоволення повністю.

Підстави для застосування ст.139 КАС України у суду відсутні.

Керуючись статтями 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В :

Позов Головного управління ДФС у Рівненській області (вул.Відінська, 12, м.Рівне, 33023, ЄДРПОУ 39394217) до Товариства з обмеженою відповідальністю "СКАТИЯ" (вул.Центральна, 74-Б, с.Корнин, Рівненський район, Рівненська область, 35304, ЄДРПОУ 41355580) про стягнення податкового боргу - задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "СКАТИЯ" до Державного бюджету України кошти з рахунків у банках, обслуговуючих даного платника, на суму податкового боргу 139117,02грн (сто тридцять дев`ять тисяч сто сімнадцять гривень дві копійки), з них: 133965,02грн (сто тридцять три тисячі дев`ятсот шістдесят п`ять гривень дві копійки) - податку на додану вартість; 5152,00грн (п`ять тисяч сто п`ятдесят дві гривні) - податку на прибуток підприємств.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд (пп.15.5 п.15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України).

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 14 травня 2019 року.

Суддя Жуковська Л.А.

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.05.2019
Оприлюднено15.05.2019
Номер документу81694962
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —460/927/19

Ухвала від 27.02.2023

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

К.М. Недашківська

Ухвала від 20.02.2023

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

К.М. Недашківська

Рішення від 14.05.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Жуковська Л.А.

Ухвала від 18.04.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Жуковська Л.А.

Постанова від 21.02.2019

Кримінальне

Яворівський районний суд Львівської області

Кондратьєва Н. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні