Рішення
від 15.05.2019 по справі 1.380.2019.001776
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа№1.380.2019.001776

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 травня 2019 року

м.Львів

Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Крутько О.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Металіка Профіль» (далі - ТзОВ «Металіка Профіль», позивач) до Головного управління ДФС у Львівській області (далі - ГУ ДФС у Львівській області, відповідач 1), Державної фіскальної служби України (далі - ДФС України, відповідач 2) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов'язання до вчинення дій, -

В С Т А Н О В И В :

Товариство з обмеженою відповідальністю «Металіка Профіль» звернулося з позовом у якому просить суд:

-визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації за №1068342/42588799 від 05.02.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної №59 від 20.12.2018 року, за №1073509/42588799 від 11.02.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної №48 від 20.12.2018 року, за №1073512/42588799 від 11.02.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної №51 від 20.12.2018 року, за №1073511/42588799 від 11.02.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної №86 від 28.12.2018 року Єдиному реєстрі податкових накладних;

-зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №59 від 20.12.2018 року, №48 від 20.12.2018 року, №51 від 20.12.2018 року днем їх подання - 10.01.2019 року та податкову накладну №86 від 28.12.2018 року днем її подання - 15.01.2019 року.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Металіка Профіль» отримало рішення комісії Головного управління ДФС у Львівській області про відмову у реєстрації податкової накладної №59 від 20.12.2018 року, податкової накладної №48 від 20.12.2018 року, податкової накладної №51 від 20.12.2018 року, податкової накладної №86 від 28.12.2018 року з підстав ненадання платником податку копій документів: первинні документи щодо постачання придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг), з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків. Вважає вказані рішення протиправними, оскільки до повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено подано пояснення та належні документи на підтвердження господарських операцій.

Ухвалою суду від 12.04.2019 відкрито спрощене провадження в адміністративній справі та запропоновано відповідачу у десятиденний строк з дня вручення ухвали подати відзив на позовну заяву.

Відповідачі подали до суду відзив на позов, в якому вказують, що Комісією прийняті рішення за №1068342/42588799 від 05.02.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної №59 від 20.12.2018 року, за №1073509/42588799 від 11.02.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної №48 від 20.12.2018 року, за №1073512/42588799 від 11.02.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної №51 від 20.12.2018 року, за №1073511/42588799 від 11.02.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної №86 від 28.12.2018 року у зв'язку із ненаданням платником податку копій документів. Вважає, що ПН/РК №59 від 20.12.2018 року, №48 від 20.12.2018 року, №51 від 20.12.2018 року, №86 від 28.12.2018 року відповідає вимогам пп.2.1 п.2 "Критеріїв ризиковості платника податку".

10.05.2019 року позивачем подано відповідь на відзив на позовну заяву, в якій зазначає, що Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 року №117, не містить такої підстави для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної як: «надані платником податків копрії документів не є достатніми для прийняття відповідного рішення про реєстрацію». Крім того, зазначає, що оскаржувані рішення містять лише загальне (формальне) твердження про ненадання копій документів.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши докази, які мають значення для справи, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.

ТзОВ «Металіка Профіль» зареєстроване як юридична особа за місцезнаходженням: 81092, Львівська область, Яворівський район, село Бірки, вул. Б.Хмельницького, буд. 33, з присвоєнням ідентифікаційного коду 42588799.

Основним (профільним) видом діяльності ТзОВ «Металіка Профіль» є оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням (код згідно КВЕД - 46.73).

В рамках вказаного виду діяльності позивач здійснює операції по торгівлі виробами з листового металу (профілі сталеві листові, черепиця металева, планки пристінні тощо), які виготовляються із закупленого позивачем прокату плоского з вуглецевої сталі.

Для належного здійснення обраних видів господарської діяльності позивачем зокрема укладено договір оренди транспортного засобу з водієм № 1 від 01.12.2018 року, договір про надання послуг зберігання від 01.12.2018 року, договір № 01/12/2018 від 01.12.2018 року про виготовлення готової продукції на умовах давальницької сировини.

11 грудня 2018 року між позивачем, як постачальником, та ТзОВ «Алмет», як покупцем, укладено договір поставки №0000027, відповідно до умов якого позивач зобов'язується передати у власність покупця товар (вироби з листового металу та інші товари), найменування/асортимент, одиниця вимірювання, кількість та ціна якого зазначається сторонами у специфікаціях, рахунках на оплату товару та видаткових накладних (п. 1.1. - п. 1.4. Договору поставки).

Після підписання вказаного договору покупцем було замовлено у позивача поставку партій товару, а саме профіль сталевий листовий гнутий (код згідно УКТ ЗЕД 7216), черепицю металеву (код УКТ ЗЕД 7308) та лист плоский (код згідно УКТ ЗЕД 7210), у зв'язку з чим позивач виставив для оплати покупцю рахунки-фактури на загальну суму з ПДВ 189 162,10 грн., ПДВ - 31 527,02 грн., в т.ч.:

-№ СФ-0000034 від 11.12.2018 року на загальну суму з ПДВ 55 403,20 грн., ПДВ - 9 233,87 грн.,

-№ СФ-0000057 від 12.12.2018 року на загальну суму з ПДВ 44 406,00 грн., ПДВ - 7 401,00 грн.,

-№ СФ-0000073 від 13.12.2018 року на загальну суму з ПДВ 69 802,90 грн., ПДВ - 11 633,82 грн.,

-№ СФ-0000109 від 27.12.2018 року на загальну суму з ПДВ 19 550,00 грн., ПДВ - 3 258,33 грн.

Відповідно до п. 2.4. та п. 2.5. договору поставки, розрахунки здійснюються покупцем у безготівковій формі на умовах попередньої оплати повної вартості товару згідно рахунку, виставленого постачальником. Покупець зобов'язується здійснити оплату товару на протязі 3 (трьох) банківських днів з моменту виставлення постачальником рахунку. При здійсненні платежу покупець обов'язково повинен вказувати у платіжному дорученні номер та дату договору або номер та дату рахунку постачальника на оплату товару.

Покупець (ТзОВ «Алмет») 20 грудня та 28 грудня 2018 року перерахував позивачу оплату за замовлений товар у загальній сумі 189 162,10 грн. з ПДВ, вказавши в призначенні платежу номер та дату рахунку, по якому здійснюється оплата.

У відповідності до п. 3.1. договору поставки, поставка товару здійснюється протягом 5 (п'яти) робочих днів з моменту оплати покупцем повної вартості товару, якщо сторонами не обумовлено інші строки, про що вказується у відповідній специфікації. Згідно п. 3.4. договору поставки підтвердженням отримання товару покупцем є видаткова накладна, підписана уповноваженими особами сторін.

На виконання вказаних положень договору поставки позивач здійснив поставку товару ТзОВ «Алмет» 20 та 28 грудня 2018 року, що підтверджується видатковими накладними №РН-0000036 від 20.12.2018 року, № РН-0000045 від 20.12.2018 року, № РН-0000052 від 20.12.2018 року, № РН- 0000065 від 28.12.2018 року, що підписані керівниками та скріплені печатками двох підприємств.

Поставка товару здійснювалась за адресою: Львівська область, смт. Івано-Франкове, вул. Яворівська, 32, що відповідає п. 3.3. договору поставки.

Вивезення товару здійснювалось ТзОВ «Алмет» самостійно, як передбачено п. 3.6 договору поставки.

За результатами вказаних операцій, відповідно до приписів п. 201.1, абз. 1 п. 201,10 ст. 201 ПК України позивач склав в електронній формі та направив для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних наступні податкові накладні:

- № 59 від 20.12.2018 року на загальну суму з ПДВ 55 403.20 грн.;

- № 48 від 20.12,2018 року на загальну суму з ПДВ 44 406,00 грн.;

- №51 від 20.12.2018 року на загальну суму з ПДВ 69 802.90 грн.;

-№ 86 від 28.12.2018 року на загальну суму з ПДВ 19 550.00 грн.

Згідно отриманих через Автоматизовану систему «Єдине вікно подання електронних документів» ДФС України квитанцій від 10.01.2019 року та від 15.01.2019 року вказані податкові накладні прийнято, але реєстрацію зупинено відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, оскільки обсяг постачання товару 7216, 7308 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару та обсягу постачання, що відповідає вимогам пп. 2.1. п. 2 Критеріїв ризикованості платника податку. Запропоновано Позивачу надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрації податкової накладної.

ТзОВ «Металіка Профіль» було направлено відповідачу 1 повідомлення № 3 від 01.02.2019 року та повідомлення за №№ 4, 5, 6 від 07.02.2018 року про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких зупинено.

Однак, незважаючи на те, що позивачем було надано пояснення та необхідні документи, які засвідчують факт здійснення господарських операцій по податкових накладних № 48 від 20.12.2018 року, № 51 від 20.12.2018 року, № 59 від 20.12.2018 року, №86 від 28.12.2018 року, відповідачем 1 відмовлено у реєстрації таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних та прийнято рішення №1068342/42588799 від 05.02.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної №59 від 20.12.2018 року, №1073509/42588799 від 11.02.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної №48 від 20.12.2018 року, №1073512/42588799 від 11.02.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної №51 від 20.12.2018 року, №1073511/42588799 від 11.02.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної №86 від 28.12.2018 року Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивачем подано до відповідача 2 скарги на оскаржувані рішення відповідача 1, за результатами розгляду яких оскаржувані рішення від 05.02.2019 року та від 11.02.2019 року залишено без змін, а скарги - без задоволення (рішення комісії з питань розгляду скарг відповідача 2 за № 10966/42588799/2 від 25.02.2019 року, за №№ 11624/42588799/2, 11623/42588799/2, 11622/42588799/2 від 27.02.2018 року).

Суд при вирішенні адміністративної справи виходив з наступного.

Згідно з п.201.1. ст.201 ПК України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Пунктом 201.10 статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

За приписами пункту 74.2 статті 74 ПК України, в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики (пункт 74.3 статті 74 ПК України).

Відповідно до пункту 2 Постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" №1246 від 29.12.2010 (далі - Порядок №1246), податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно пункту 12 Порядку №1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Аналогічні норми містить підпункт 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України, згідно яких реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

Відповідно до підпункту 201.16.1. пункту 201.16 статті 201 ПК України, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію (їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

01.01.2018 набрав чинності Закон України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році" №2245-VIII від 07.12.2017. Вказаним Законом, пункт 201.16. Податкового кодексу України викладено в новій редакції, за якою: "Реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України".

На виконання вказаної норми Кабінетом Міністрів України прийнята постанова №117 від 21.02.2018 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" (надалі - Порядок №117, Постанова КМУ).

Пунктом 2 вказаної Постанови передбачено, що платники податку на додану вартість, у яких до 1 грудня 2017 року зупинено реєстрацію податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, що діяв до набрання чинності Законом України №2245-VIII від 07.12.2017 та які станом на 1 грудня 2017 року не подали пояснень і копій документів до таких податкових накладних / розрахунків коригування, мають право протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній / розрахунку коригування, подати пояснення і копії документів до таких податкових накладних / розрахунків коригування на розгляд комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, порядок роботи яких затверджується цією постановою.

Пунктом 3 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ПН/РК не підлягають моніторингу та реєструються в ЄРПН за умови відповідності одній із цих ознак:

- ПН, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування;

- обсяг постачання, зазначений в ПН/РК, зареєстрованих у ЄРПН у поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в ЄРПН ПН/РК, становить менше 500 тис. грн. та керівник платника обіймає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;

- одночасно значення показників D та P мають такі розміри: D > 0,03, P < P м х 1,4, де:

D - розрахункова величина, яка дорівнює S/T;

S - загальна сума сплачених за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено ПН/РК, сум єдиного внеску та податків і зборів (крім суми ПДВ, сплаченої під час ввезення товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами;

T - загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за ставками 0, 20 і 7 відсотків, зазначеними платником в ПН/РК, зареєстрованих у ЄРПН за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено ПН/РК;

P - сума ПДВ, зазначена платником у ПН/РК, зареєстрованих у ЄРПН у звітному (податковому) періоді, з урахуванням поданої на реєстрацію ПН/РК;

P м - найбільша місячна сума ПДВ, зазначена у ПН/РК, зареєстрованих платником в ЄРПН за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено ПН/РК.

Значення показника D за останні 12 календарних місяців обраховує ДФС станом на перше число календарного місяця і 10 числа платник може переглянути зазначений показник в електронному кабінеті.

Пунктом 6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних визначено, що у разі, коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/ розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.

Як вбачається із змісту квитанцій №9300670802, №9300710552, №9300718315, №9305492946 контролюючим органом сформовано висновок, що обсяг постачання товару/послуги 7216,7306 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам пп.2.1 п.2 Критеріїв ризиковості платника податку.

Згідно з пп.2.1 п.2 Критеріїв ризиковості платника податку податкові накладні/розрахунки коригування, складені платниками податку, перевіряються на відповідність ознакам ризиковості здійснення операцій :обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування, яку(ий) подано на реєстрацію в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75 відсотків загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД та послуг з кодами згідно з ДКПП, перелік яких визначено ДФС відповідно до додатка, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в Таблиці даних платника податку як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);

За приписами п.13 Порядку №117 у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування;

2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД / послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена;

3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Зі змісту квитанцій №9300670802, №9300710552, №9300718315, №9305492946 вбачається, що відповідачем 1 в порушення вимоги пп.3 та 4 п.13 Порядку №117 не вказано розрахованих показників критерію, якому відповідає позивач, та конкретного переліку документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.

Тобто в квитанціях міститься лише загальне посилання на пп.2.1 п.2 Критеріїв ризиковості платника податку, без зазначення конкретних обставин, за наявності яких можна віднести обсяг постачання за здійсненими операціями до переліку ризикових.

Відповідно до п.п.14-16 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 р. №117 письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній / розрахунку коригування.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 Порядку, платник податку подає до ДФС в електронній формі засобами електронного зв'язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством. Виключного переліку документів, що надаються на підтвердження господарської операції не встановлено.

ТзОВ «Металіка Профіль» було направлено відповідачу 1 повідомлення № 3 від 01.02.2019 року та повідомлення за №№ 4, 5, 6 від 07.02.2018 року про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких зупинено.

У даних повідомленнях позивач вказав, що в рамках обраного виду діяльності (оптова торгівля) купує у ТзОВ «КБ «Стіл» по договору поставки № 24/12/18-1 від 24.12.2018 р. та ТзОВ «Фортекс» по договору поставки № 1-30/11/2018 від 30.11.2018 р. зокрема прокат плоский з вуглецевої сталі з полімерним покриттям згідно з УКТ ЗЕД - 7210708000, який в подальшому передає на переробку ФОП ОСОБА_1 для виготовлення профілю сталевого листового гнутого згідно УКТ ЗЕД -7216, листа плоского згідно УКТ ЗЕД- 7210, черепиці металевої згідно УКТ ЗЕД- 7308.

Також на підтвердження реальності здійснення операцій по зупинених податкових накладних відповідач 1 надано: копію виписки з ЄДР юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань по ТзОВ «Металіка Профіль»; копію договору поставки № 0000027 від 11.12.2018 року з відповідними специфікаціями, укладених з покупцем ТзОВ «Алмет», копії рахунків-фактур № СФ-0000034 від 11.12.2018 року, № СФ-0000057 від 12.12.2018 року, № СФ-0000073 від 13.12.2018 року, № СФ-0000109 від 27.12.2018 року, виписаних покупцю ТзОВ «Алмет», копії видаткових накладних № РН-0000036, № РН- 0000045, № РН-0000052 від 20.12.2018 року, № РН-0000065 від 28.12.2018 року про передачу товару покупцю ТзОВ «Алмет»; копію договору поставки № 1-30/11/2018 від 30.11.2018 року з постачальником ТзОВ «Фортекс», копії рахунків-фактур № 1192 від 30.11.2018 року, № 1244 від 18.12.2018 року, отриманих від постачальника ТзОВ «Фортекс», копії видаткових накладних № 1383 від 03.12.2018 року, № 1435 від 18.12.2018 року та товарно-транспортних накладних від 03.12.2018 року, 05.12.2018 року, 18.12.2018 року про отримання товару від постачальника ТзОВ «Фортекс»; копію договору поставки № 24/12/18-1 від 24.12.2018 року з постачальником ТзОВ «КБ «Стіл», копію рахунку фактури № 10 від 27.12.2018 року, отриманого від постачальника ТзОВ «КБ «Стіл», копію видаткової накладної № 13 від 28.12.2018 року та товарно-транспортних накладних від 28.12.2018 - 30.12.2018 року про отримання товару від постачальника ТзОВ «КБ «Стіл»; копію договору № 01/12/2018 від 01.12.2018 року про виготовлення готової продукції на умовах давальницької сировини з виконавцем ФОП ОСОБА_1, копію накладної на внутрішнє переміщення № 20/12/18 від 20.12.2018 року, копію акту № 20/12/18 від 20.12.2018 року списання прокату плоского для виготовлення продукції, копію акту № 20/12/18 від 20.12.2018 року приймання -передачі ТМЦ на переробку, копію акту № 20/12/18 від 20.12.2018 року приймання - передачі (повернення) ТМЦ після переробки, копію накладної на внутрішнє переміщення № 28/12/18 від28.12.2018 року, копію акту № 28/12/18 від 28.12.2018 року списання прокату плоского для виготовлення продукції, копію акту № 28/12/18 від 28.12.2018 року приймання - передачі ТМЦ на переробку, копію акту № 28/12/18 від 28.12.2018 року приймання - передачі (повернення) ТМЦ після переробки, копію акту прийому-передачі виконаних робіт від 31.12.2018 року, укладених з ФОП ОСОБА_1; копії банківських виписок по рахунку за 06.12.2018 року, 20.12.2018 року, 21.12.2018 року, 28.12.2018 року; копії сертифікатів відповідності (якості) товару, що були отримані від ТзОВ «Фортекс», ТзОВ «КБ «Стіл» та ФОП ОСОБА_1 .

Наданими документами підтверджується, що переданий ТзОВ «Алмет» товар був виготовлений для позивача ФОП ОСОБА_1 в рамках договору № 01/12/2018 від 01.12.2018 року із прокату плоского з вуглецевої сталі, придбаного у постачальників - ТзОВ «Фортекс» згідно договору поставки №1-30/11/2018 від 30.11.2018 року та ТзОВ «КБ «Стіл» згідно договору поставки №24/12/18-1 від 24.12.2018 року.

Факт поставки товару від ТзОВ «Фортекс» підтверджується видатковими накладними №1383 від 03.12.2018 року та №1435 від 18.12.2018 року та товарно-транспортними накладними від 03.12.2018 року, 05.12.2018 року, 18.12.2018 року.

Факт поставки товару від ТзОВ «КБ «Стіл» підтверджується видатковою накладною № 13 від 28.12.2018 року та товарно-транспортними накладними від 28.12.2018 - 30.12.2018 року.

ТзОВ «Металіка Профіль» оплатило вартість отриманого від постачальників товару у повному обсязі, що підтверджується банківськими виписками по рахунку за 06 та 21 грудня 2018 року.

Отриманий від ТзОВ «Фортекс» та ТзОВ «КБ «Стіл» прокат плоский з вуглецевої сталі був переданий на переробку ФОП ОСОБА_1 для виготовлення відповідної продукції, зокрема профілю сталевого листового гнутого, листа плоского, черепиці металевої, що підтверджується накладною на внутрішнє переміщення № 20/12/18 від 20.12.2018 року та № 28/12/18 від 28.12.2018 року, актами № 20/12/18 від 20.12.2018 року та № 28/12/18 від 28.12.2018 року приймання-передачі ТМЦ на переробку, актом № 20/12/18 від 20.12.2018 року та № 28/12/18 від 28.12.2018 року приймання- передачі (повернення) ТМЦ після переробки, актом прийому-передачі виконаних робіт від 31.12.2018 року.

Відповідно до умов договору №01/12/2018 від 01.12.2018 року на виготовлення готової продукції на умовах давальницької сировини, ФОП ОСОБА_1, як виконавець виготовляє з наданої позивачем давальницької сировини готову продукцію та передає її останньому.

Передача-приймання давальницької сировини та продукції проводиться на складі Виконавця, що розташований за адресою: АДРЕСА_1. Розвантаження сировини та навантаження продукції здійснюється засобами та силами Виконавця, якщо інше не домовлено сторонами (п. 4 1. Договору на виготовлення продукції).

Крім цього, ФОП ОСОБА_1 згідно умов договору на виготовлення продукції (п. 2.2.3) та договору про надання послуг зберігання від 01.12.2018 року забезпечує зберігання та складування сировини і продукції замовника на своїх складах за адресою: АДРЕСА_1 до часу запуску у виробництво чи відвантаження ТзОВ «Металіка Профіль».

Таким чином, наданими документами підтверджується реальність господарських операцій між позивачем та ТОВ «Алмет», за результатами якої складено податкові накладні № 48 від 20.12.2018 року, № 51 від 20.12.2018 року, № 59 від 20.12.2018 року, № 86 від 28.12.2018 року.

Незважаючи на це, комісією Головного управління ДФС у Львівській області прийняті рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних за №1068342/42588799 від 05.02.2019 року, №1073509/42588799 від 11.02.2019 року №1073512/42588799 від 11.02.2019 року, №1073511/42588799 від 11.02.2019 року.

Відповідно до п.21 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 р. № 117, підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:

-ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;

-ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;

-надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Суд зазначає, що рішення відповідача 1 про відмову у реєстрації податкових накладних містить формальні підставу для його прийняття, що зазначена у Постанові КМУ №117, а саме не надання копій документів: первинні документи щодо постачання придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг), з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків.

Позивачем надано необхідні документи, які засвідчують факт виконаних позивачем та його контрагентом своїх господарських зобов'язань та оплата за виконання вказаних зобов'язань.

Суд також зазначає, що відмова у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у ЄРПН не спростовує факту здійснення платником податків господарської операції, що підтверджується первинними документами, на підставі яких складається податкова накладна/розрахунок коригування.

Таким чином, суд дійшов висновку, що, зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарської операції позивачем, та на те, що такі документи були надані контролюючому органу, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкових накладних.

Відповідно до ч.2 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1)на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2)з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3)обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4)безсторонньо (неупереджено); 5)добросовісно; 6)розсудливо; 7)з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8)пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9)з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10)своєчасно, тобто протягом розумного строку.

У спірних правовідносин відповідач діяв не у спосіб, передбачений законом.

Відповідно до ст.90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Згідно ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З огляду на вищенаведене, суд вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими, не спростованими суб'єктом владних повноважень, а відтак позов належить задоволити повністю. Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1068342/42588799 від 05.02.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної №59 від 20.12.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних. Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1073509/42588799 від 11.02.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної №48 від 20.12.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних. Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1073512/42588799 від 11.02.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної №51 від 20.12.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних. Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1073511/42588799 від 11.02.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної №86 від 28.12.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних; Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №59 від 20.12.2018 року днем її подання 10.01.2019 року. Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №48 від 20.12.2018 року днем її подання 10.01.2019 року. Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №51 від 20.12.2018 року днем її подання 10.01.2019 року. Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №86 від 28.12.2018 року днем її подання 15.01.2019 року.

Відповідно до вимог ч.1 ст.139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись ст.ст.2, 6, 8-10,13, 14, 72-77, 139, 241-247, 250, 257-262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В :

Позов задоволити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1068342/42588799 від 05.02.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної №59 від 20.12.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1073509/42588799 від 11.02.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної №48 від 20.12.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1073512/42588799 від 11.02.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної №51 від 20.12.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1073511/42588799 від 11.02.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної №86 від 28.12.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №59 від 20.12.2018 року днем її подання 10.01.2019 року.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №48 від 20.12.2018 року днем її подання 10.01.2019 року.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №51 від 20.12.2018 року днем її подання 10.01.2019 року.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №86 від 28.12.2018 року днем її подання 15.01.2019 року.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Львівській області (79003, м.Львів, вул.Стрийська, 35, код ЄДРПОУ 39462700) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Металіка Профіль» (81092, Львівська область, Яворівський район, с.Бірки, вул.Богдана Хмельницького, буд.33, код ЄДРПОУ 42588799) судовий збір у розмірі 3842,00 грн.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (04053, м.Київ, пл.Львівська, 8, код ЄДРПОУ 39292197) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Металіка Профіль» (81092, Львівська область, Яворівський район, с.Бірки, вул.Богдана Хмельницького, буд.33, код ЄДРПОУ 42588799) судовий збір у розмірі 3842,00 грн.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя Крутько О.В.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.05.2019
Оприлюднено15.05.2019
Номер документу81726321
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1.380.2019.001776

Ухвала від 21.01.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Крутько Олена Василівна

Ухвала від 12.03.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Крутько Олена Василівна

Ухвала від 16.08.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Онишкевич Тарас Володимирович

Ухвала від 23.07.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Онишкевич Тарас Володимирович

Ухвала від 23.07.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Онишкевич Тарас Володимирович

Ухвала від 27.06.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Онишкевич Тарас Володимирович

Рішення від 15.05.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Крутько Олена Василівна

Ухвала від 15.05.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Крутько Олена Василівна

Ухвала від 12.04.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Крутько Олена Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні