ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 травня 2019 року Справа № 160/2475/19 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Ількова В.В.
за участю секретаря судового засідання: Мартіросяна Г.А.,
розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпро адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Лінева Агро до відповідача-1: Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області відповідача-2: Державної фіскальної служби Українипроскасування рішень та зобов`язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
І. ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ
1. Товариство з обмеженою відповідальністю Лінева Агро звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із позовом до відповідача-1: Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області, відповідача-2: Державної фіскальної служби України, в якій позивач просив суд:
- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії ГУ ДФС у Дніпропетровській області №1011969/41256960 від 04.12.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 54 від 23.03.2018 року, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю «Лінева Агро» (код ЄДРПОУ 41256960) на користь Приватного підприємства «Агрофірма «Борисфен» (код ЄДРПОУ 30791681);
- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 54 від 23.03.2018 року, виписану Товариством з обмеженою відповідальністю «Лінева Агро» (код ЄДРПОУ 41256960) на користь Приватного підприємства «Агрофірма «Борисфен» (код ЄДРПОУ 30791681), датою подання її на реєстрацію, а саме: 13 квітня 2018 року;
- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії ГУ ДФС у Дніпропетровській області №1083134/41256960 від 21.02.2019 року про відмову реєстрації податкової накладної № 17 від 06.04.2018 року, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю «Лінева Агро» (код ЄДРПОУ 41256960) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Сільськогосподарське підприємство «СВІТАНОК» (код ЄДРПОУ 20492465);
- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 17 від 06.04.2018 року, виписану Товариством з обмеженою відповідальністю «Лінева Агро» (код ЄДРПОУ 41256960) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Сільськогосподарське підприємство «СВІТАНОК» (код ЄДРПОУ 20492465), датою подання її на реєстрацію, а саме: 27 квітня 2018 року;
- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії ГУ ДФС у Дніпропетровській області №1011968/41256960 від 04.12.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 46 від 25.04.2018 року, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю «Лінева Агро» (код ЄДРПОУ 41256960) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Малиновка» (код ЄДРПОУ 34626614);
- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 46 від 25.04.2018 року, виписану Товариством з обмеженою відповідальністю «Лінева Агро» (код ЄДРПОУ 41256960) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Малиновка» (код ЄДРПОУ 34626614), датою подання її на реєстрацію, а саме: 11 травня 2018 року;
- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії ГУ ДФС у Дніпропетровській області №1011966/41256960 04.12.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 6 від 05.12.2017 року, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю «Лінева Агро» (код ЄДРПОУ 41256960 на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «КРАМАРОСВІТ» (код ЄДРПОУ 38491636);
- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 6 від 05.12.2017 року, виписану Товариством з обмеженою відповідальністю «Лінева Агро» (код ЄДРПОУ 41256960) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Товариства з обмеженою відповідальністю «КРАМАРОСВІТ» (код ЄДРПОУ 38491636) датою подання її на реєстрацію, а саме: 28 грудня 2017 року;
- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії ГУ ДФС у Дніпропетровській області №1011967/41256960 від 04.12.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної податкової накладної № 51 від 26.04.2018 року, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю «Лінева Агро» (код ЄДРПОУ 41256960) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ТАТЕКС - СПФ» (код ЄДРПОУ 23794250);
- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 51 від 26.04.2018 року, виписану Товариством з обмеженою відповідальністю «Лінева Агро» (код ЄДРПОУ 41256960) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Товариства з обмеженою відповідальністю «ТАТЕКС - СПФ» (код ЄДРПОУ 23794250) датою подання її на реєстрацію, а саме: 14 травня 2018 року.
2. Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 19.03.2019 позовну заяву залишено без руху, з підстав передбачених ст. 160-161 КАС України.
3. Позивачем, в строк, були усунуті недоліки, зазначені в ухвалі суду від 19.03.2019 року.
4. Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 20.03.2019 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі за правилами загального позовного провадження, з призначенням підготовчого судового засідання на 12.04.2019 року.
5. 04.04.2019 року від відповідача 2 - Державної фіскальної служби України надійшов відзив на позовну заяву.
6. 04.04.2019 року від відповідача 1 - Головного управління ДФС у Дніпропетровській області надійшов відзив на позовну заяву.
7. 10.04.2019 року від позивача надійшла відповідь на відзив відповідача 1 та відповідь на відзив відповідача 2.
8. У судовому засіданні 12.04.2019 року оголошено перерву до 06.05.2019 року.
9. Ухвалою суду від 06.05.2019 року закрито підготовче провадження та призначено справу до розгляду по суті на 06.05.2019 року.
10. Учасники справи у судове засідання не прибули, позивач надав заяву про розгляд справи в порядку письмового провадження, також відповідач 1 надав заяву, в якій зазначив, що питання про розгляд справи в письмовому провадженні залишив на розсуд суду, у зв`язку із чим справу розглянуто у порядку письмового провадження.
11. Відповідно до частини 9 статті 205 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
12. 06.05.2019 року фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось на підставі частини четвертої статті 229 КАС України.
13. Суд протокольною ухвалою перейшов до розгляду справи у порядку письмового провадження.
14. Частиною четвертою статті 243 КАС встановлено, що судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.
ІІ. ВИКЛАД ПОЗИЦІЇ ПОЗИВАЧА
15. Позивачем було направлено на реєстрацію до фіскального органу податкові накладні №54 від 23.03.2018 року, № 17 від 06.04.2018 року, № 46 від 25.04.2018 року, № 6 від 05.12.2017 року, №51 від 26.04.2018 року. Однак, позивачем було отримано квитанції №1, в яких вказано, що зазначені податкові накладні прийнято, але реєстрація зупинена відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України, оскільки кожна податкова накладна відповідає вимогам пп.1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку" та запропоновано позивачеві надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.
16. Відповідачу-1 по кожній окремо податковій накладній, позивачем було подано усі належні документи, які підтверджують реальність здійснення операцій по накладним та письмові пояснення.
17. Згідно Квитанції №2 вказані письмові пояснення та документи фіскальним органом були прийняті до розгляду.
18. Після розгляду документів, Комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, було прийнято:
- Рішення № 1011969/41256960 від 04.12.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 54 від 23.03.2018 року, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю «Лінева Агро» (код ЄДРПОУ 41256960) на користь Приватного підприємства «Агрофірма «Борисфен» (код ЄДРПОУ 30791681);
- Рішення № 1083134/41256960 від 21.02.2019 року про відмову реєстрації податкової накладної № 17 від 06.04.2018 року, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю «Лінева Агро» (код ЄДРПОУ 41256960) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Сільськогосподарське підприємство «СВІТАНОК» (код ЄДРПОУ 20492465);
- Рішення № 1011968/41256960 від 04.12.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 46 від 25.04.2018 року, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю «Лінева Агро» (код ЄДРПОУ 41256960) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Малиновка» (код ЄДРПОУ 34626614);
- Рішення № 1011966/41256960 04.12.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 6 від 05.12.2017 року, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю «Лінева Агро» (код ЄДРПОУ 41256960 на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «КРАМАРОСВІТ» (код ЄДРПОУ 38491636);
- Рішення № 1011967/41256960 від 04.12.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної податкової накладної № 51 від 26.04.2018 року, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю «Лінева Агро» (код ЄДРПОУ 41256960) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ТАТЕКС - СПФ» (код ЄДРПОУ 23794250).
19. Не погодившись з вказаними Рішеннями контролюючого органу позивач звернувся до суду із цим позовом із посиланням на протиправність прийнятих фіскальним органом рішень.
ІІІ. ДОВОДИ ГОЛОВНОГО УПРАВЛІННЯ ДФС У ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
20. Усі платники податків, що подають на реєстрацію податкові накладні / розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, перевіряються ДФС на відповідність критеріям ризиковості, які затверджено Державною фіскальною службою України та погоджено з Міністерством фінансів України. Критерії ризиковості платника податку визначено листом ДФС України від 21.03.2018 року № 959/99-99-07-18.
21. У разі відповідності платника податку показнику оцінки ступеня ризиків, визначеному пунктом 1.6 Критеріїв - здійснюється зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
22. Підприємство ТОВ Лінева Агро включено до переліку ризикових протоколом від 02.04.2018 року № 14 відповідно до п. 1.6 Критеріїв. Підставою внесення слугувала інформація, отримана в межах Алгоритму дій, щодо ТОВ Лінева Агро , яка відповідає критеріям ризиковості.
23. Крім цього, однією із підстав щодо відмови в реєстрації податкових накладних є неможливість дослідити у повному обсязі надані підприємством документи, оскільки, позивачем надані файли сканованих копій документів, з яких лише частину було можливим відкрити. зокрема:до податкової накладної № 54 від 23.03.2018 року підкріплено 19 документів, з яких можливо відкрити 7; до податкової накладної № 6 від 05.12.2017 року підкріплено 18 документів, з яких можливо відкрити 7; до податкової накладної № 46 від 25.04.2018 року підкріплено 14 документів, з яких можливо відкрити 7; до податкової накладної № 51 від 26.03.2018 року підкріплено 14 документів, з яких можливо відкрити 5, що зафіксовано протоколом від 04.12.2018 року № 146 засідання комісії ГУ ДФС Дніпропетровської області; до податкової накладної № 17 від 06.04.2018 року підкріплено 14 документів, один з яких - платіжний документ не засвідчений печаткою банківської установи та печаткою суб`єкта господарювання.
ІV. ДОВОДИ ДЕРЖАВНОЇ ФІСКАЛЬНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ
24. Відповідно до норм чинного законодавства повноваження ДФС України щодо реєстрації податкових накладних в ЄРПН є дискреційними повноваженнями та виключною компетенцією уповноваженого органу. Щодо зобов`язання зареєструвати податкові накладні, то така вимога є похідною вимогою до ДФС України від вимог до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, оскільки скасування рішення відповідної комісії контролюючого органу є самостійною підставою для реєстрації відповідної податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до п.28 Порядку.
25. Щодо зобов`язання ДФС України зареєструвати податкові накладні є необґрунтованими. Оскільки без надання правової оцінки рішенню комісії регіонального рівня, зобов`язання ДФС України зареєструвати податкові накладні є передчасним.
V. ОБСТАВИНИ,ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ, ТА ЗМІСТ СПІРНИХ ПРАВОВІДНОСИН
26. Товариство з обмеженою відповідальністю «Лінева Агро» зареєстровано як юридичну особу, реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 . Одним з профільних видів діяльності товариства є неспеціалізована оптова торгівля.
27. Відповідно до приписів п.201.10 ст.201 ПК України Товариство з обмеженою відповідальністю «Лінева Агро» було складено податкові накладні № 54 від 23.03.2018 року, № 17 від 06.04.2018 року, № 46 від 25.04.2018 року, № 6 від 05.12.2017 року та № 51 від 26.04.2018 року.
28. Ці податкові накладні Товариством з обмеженою відповідальністю «Лінева Агро» подано до Державної фіскальної служби для проведення реєстрації.
29. З метою належної реєстрації податкових накладних Товариством з обмеженою відповідальністю «Лінева Агро» було надано вичерпний перелік документів, який передбачений пунктом 4 Наказу Міністерства фінансів України №567 від 13.06.2017 "Про затвердження Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних", який втратив чинність на підставі Наказу Міністерства фінансів №409 від 06 квітня 2018 року та Постанови Кабінету міністрів України №117 від 21 лютого 2018 року "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
30. У квитанціях № 1 зазначено такі підстави для зупинення реєстрації податкових накладних № 54 від 23.03.2018 року, № 17 від 16.04.2019 року, № 46 від 25.04.2019 року, № 51 від 26.04.2018 року: ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
31. Також, у квитанції № 1 зазначено такі підстави для зупинення реєстрації податкових накладних № 6 від 05.12.2017 року: ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 року №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД. Пропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
32. Товариством з обмеженою відповідальністю «Лінева Агро» були надані до ДФС України документи про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрації, яких зупинено, пояснення та копії документів, пов`язаних з діяльністю підприємства.
33. Проте, відповідачем-1 були прийняті оскаржувані рішення, а саме:
- № 1011969/41256960 від 04.12.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 54 від 23.03.2018 року, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю «Лінева Агро» (код ЄДРПОУ 41256960) на користь Приватного підприємства «Агрофірма «Борисфен» (код ЄДРПОУ 30791681);
- № 1083134/41256960 від 21.02.2019 року про відмову реєстрації податкової накладної № 17 від 06.04.2018 року, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю «Лінева Агро» (код ЄДРПОУ 41256960) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Сільськогосподарське підприємство «СВІТАНОК» (код ЄДРПОУ 20492465);
- № 1011968/41256960 від 04.12.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 46 від 25.04.2018 року, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю «Лінева Агро» (код ЄДРПОУ 41256960) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Малиновка» (код ЄДРПОУ 34626614);
- № 1011966/41256960 04.12.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 6 від 05.12.2017 року, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю «Лінева Агро» (код ЄДРПОУ 41256960 на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «КРАМАРОСВІТ» (код ЄДРПОУ 38491636);
- № 1011967/41256960 від 04.12.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної податкової накладної № 51 від 26.04.2018 року, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю «Лінева Агро» (код ЄДРПОУ 41256960) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ТАТЕКС - СПФ» (код ЄДРПОУ 23794250).
34. Відповідно до вказаних рішень підставою для відмови в реєстрації податкових накладних є ненадання позивачем як платником податку первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі розрахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні, а також розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків.
35. 07.12.2018 позивачем направлено скарги на рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 9272128440, № 9272128795, № 9272127983, № 9272124557.
36. Рішенням комісії з питань розгляду скарг № 52269/41256960/2 від 17.12.2018 року, № 52272/41256960/2, від 17.12.2018 року, № 52268/41256960/2 від 17.12.2018 року, № 52266/41256960/2 від 17.12.2018 року залишено скаргу без задоволення та рішення комісії ДФС без змін.
37. Не погоджуючись із вищевказаними рішеннями відповідача-1, позивач звернувся до суду із зазначеним позовом.
VІ. ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ СПІРНИХ ПРАВОВІДНОСИН
38. Відповідно до п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
39. Згідно до п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
40. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
41. Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
42. Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
43. Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
44. Згідно із пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 01.07.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження. Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
45. Відповідно до пункту 201.16 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.
46. Згідно з пунктом 74.2 статті 74 ПК України в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
47. Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29.12.2010 (з наступними змінами та доповненнями, далі - Порядок №1246), податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог ПК України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
48. Як передбачено пунктом 12 Порядку №1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, зокрема, відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу
49. Згідно із пунктом 13 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
50. Відповідно до підпункту 201.16.1. пункту 201.16 статті 201 ПК України у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
51. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної / розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
52. Відповідно до Порядку зупинення реєстрації ПН у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації (п.12).Перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством (п.14). Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній / розрахунку коригування.Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складені на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображені однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з УКТЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг). (п.15). Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку подає до ДФС в електронній формі засобами електронного зв`язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис» , «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку (п.16).Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів (п.18). Зазначені комісії приймають рішення про:реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі;відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (п.20).Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є: платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства (п.21).
VІІ. ОЦІНКА СУДУ
53. Відповідно до приписів п.201.10 ст.201 ПК України Товариство з обмеженою відповідальністю «Лінева Агро» було складено та направлено до фіскального органу податкові накладні № 54 від 23.03.2018 року, № 17 від 06.04.2018 року, № 46 від 25.04.2018 року, № 6 від 05.12.2017 року, № 51 від 26.04.2018 року.
54. Надіслані для реєстрації в ЄРПН податкові накладні № 54 від 23.03.2018 року, № 17 від 06.04.2018 року, № 46 від 25.04.2018 року, № 6 від 05.12.2017 року, № 51 від 26.04.2018 року, прийняті, однак реєстрація податкових накладних була зупинена на підставі підпункту 201.16 статті 201 ПК України з такої підстави: податкова накладна не відповідають вимогам пп. 1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку.
55. Листом № 959/99-99-17-18 від 21.03.2018 року встановлено, що якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення.
56. У разі якщо платник податків, внесений до переліку ризикових суб`єктів господарювання, перестав відповідати критеріям ризиковості, що визначені у пункті 1.6 цих Критеріїв, платника виключають з переліку ризикових суб`єктів господарювання за рішенням комісій головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС.
57. Наказом Державної фіскальної служби України від 21.03.2018 № 144 затверджено Порядок формування територіальними органами та структурними підрозділами ДФС переліку ризикових платників податків (далі - Порядок № 144) (у редакції, яка діяла на момент подання податкової накладної та зупинення її реєстрації). Порядок втратив чинність на підставі наказу Державної фіскальної служби № 522 від 03.08.2018.
58. Відповідно до Порядку № 144 у платники податків, що подають на реєстрацію податкові накладні / розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), перевіряються ДФС на відповідність критеріям ризиковості, які затверджено Державною фіскальною службою України та погоджено з Міністерством фінансів України (далі - Критерії).
59. Керівники комісій головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - Комісія), забезпечують розгляд питань на засіданні Комісії щодо внесення платників податків до переліку ризикових платників податків / виключення з переліку ризикових платників податків згідно з підпунктом 1.6 Критеріїв.
60. Засідання Комісії щодо розгляду питань про внесення платників податків до переліку ризикових платників податків / виключення з переліку ризикових платників податків проводиться згідно з порядком, передбаченим постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 року № 117 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , та оформлюється протоколом.
61. До протоколу засідання Комісій обов`язково додаються: перелік платників податків, щодо яких виявлено ознаки ризиковості, згідно з підпунктом 1.6 Критеріїв; матеріали, на підставі яких платників податків віднесено до такого переліку; інша інформація, що розглядається Комісією.
62. Відповідачами на підтвердження віднесення позивача до ризикових не було надано: протоколу засідання Комісії або переліку платників податків, щодо яких виявлено ознаки ризиковості, згідно з підпунктом 1.6 пункту 1 Критеріїв; матеріалів, на підставі яких платника податків віднесено до такого переліку; іншої інформації, що розглядається Комісією, яка, відповідно до Порядку формування територіальними органами та структурними підрозділами ДФС переліку ризикових платників податків, обов`язково додається до протоколу засідання Комісій.
63. Крім того, суд зазначає, що підпункт 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку включає в себе сукупність критеріїв на підставі яких може встановлюватись ризиковість платника податків.
64. У квитанції № 1 про зупинення реєстрації податкової накладної не зазначено за якою саме підставою позивача із указаних в підпункті 1.6 пункту 1 Критеріїв віднесено до ризикових
65. Підставою відмови у реєстрації податкових накладних стало ненадання позивачем як платником податку копій документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі розрахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні, а також розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків.
66. Форма рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної - розрахунку коригування Єдиному реєстрі податкових накладних передбачає у разі прийняття відмови з підстав ненадання платником податку копій документів підкреслення яких саме документів не було надано.
67. У переліку первинних документів, зазначеного в рішеннях контролюючим органом, не підкреслено, які саме документи не надані платником податку.
68. На підтвердження правомірності формування та подання податкових накладних позивачем надано достатньо документів, що підтверджують обсяги постачання обсягам виробництва, що досліджені судом.
69. Як встановлено судом, позивачем направлено відповідачу-1 документи на підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрацію, яких було зупинено, а саме позивачем на адресу відповідача були направлені копії документів, які пов`язані з діяльністю підприємства, по яких складено податкові накладні.
70. Відповідач зазначив, що позивачем надані файли сканованих копій документів, з яких лише частину було можливим відкрити. зокрема: до податкової накладної № 54 від 23.03.2018 року підкріплено 19 документів, з яких можливо відкрити 7; до податкової накладної № 6 від 05.12.2017 року підкріплено 18 документів, з яких можливо відкрити 7; до податкової накладної № 46 від 25.04.2018 року підкріплено 14 документів, з яких можливо відкрити 7; до податкової накладної № 51 від 26.03.2018 року підкріплено 14 документів, з яких можливо відкрити 5, що зафіксовано протоколом від 04.12.2018 року №146 засідання комісії ГУ ДФС Дніпропетровської області; до податкової накладної № 17 від 06.04.2018 року підкріплено 14 документів, один з яких - платіжний документ не засвідчений печаткою банківської установи та печаткою суб`єкта господарювання.
71. Суд звертає увагу, що пунктом 8 Розділу ІІ Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами , затвердженого наказом Міністерства фінансів України №557 від 06.06.2017 (далі - Порядок № 557) встановлено, що у разі якщо адресатом є контролюючий орган, після надходження електронного документа здійснюється його автоматизована перевірка.
72. Відповідно до пункту 9 Розділу ІІ Порядку № 557 автоматизована перевірка здійснюється у день надходження або не пізніше наступного робочого дня, якщо електронний документ надійшов після закінчення операційного дня або за 1 годину до його закінчення.
73. Перша квитанція надсилається автору електронного документа протягом двох годин з часу його отримання контролюючим органом, в іншому разі - протягом перших двох годин наступного операційного дня.
74. У першій квитанції, що формується за результатами автоматизованої перевірки, зазначеної у пункті 10 цього розділу, повідомляється про результати такої перевірки. У разі негативних результатів автоматизованої перевірки у першій квитанції повідомляється про неприйняття електронного документа із зазначенням причин, у такому випадку друга квитанція не формується. На першу квитанцію накладається електронна печатка контролюючого органу, здійснюється її шифрування та надсилання автору електронного документа. Другий примірник першої квитанції в електронному вигляді зберігається в контролюючому органі.
75. Якщо автору протягом встановленого строку після відправки електронного документа не надійшла перша квитанція, електронний документ вважається не одержаним адресатом.
76. Не пізніше наступного робочого дня з моменту формування першої квитанції, якщо інше не встановлено законодавством та цим Порядком, формується друга квитанція.
77. Друга квитанція є підтвердженням про прийняття (реєстрацію) або повідомленням про неприйняття в контролюючому органі електронного документа. В другій квитанції зазначаються реквізити прийнятого (зареєстрованого) або неприйнятого (із зазначенням причини) електронного документа, результати обробки в контролюючому органі (дата та час прийняття (реєстрації) або неприйняття, реєстраційний номер, дані про автора та підписувача (підписувачів) електронного документа та автора квитанції) (пункти 11, 12 Порядку № 557).
78. З урахуванням викладеного, автоматизована перевірка електронного документа включає перевірку відповідності електронного документа затвердженого формату (стандарту), та у випадку, якщо документ не відповідає затвердженому формату (стандарту) відповідач зобов`язаний направити позивачу першу квитанцію, в якій вказати про виявлені недоліки, які унеможливили відкриття документа.
79. Позивач, направивши повідомлення отримав квитанції № 1 відповідно до яких документи було доставлено до Державної фіскальної служби України, документ збережено на центральному рівні.
80. Згодом позивачем отримано квитанції № 2, в якій зазначено, що документ прийнято. Зауважень до документів, їх розміру, формату або інших зауважень, які пояснювали неможливість оброблення документів не зазначено.
81. Суд звертає увагу на те, що контролюючим органом не було повідомлено позивача про неможливість відкриття документів або не завірених документів, не було повідомлено про можливість/необхідність їх повторного направлення, чим порушено принцип пропорційності.
82. На державні органи покладено обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок і сприятимуть юридичній визначеності у правовідносинах. Державні органи, які не впроваджують або не дотримуються своїх власних процедур, не повинні мати можливість отримувати вигоду від своїх протиправних дій або уникати виконання своїх обов`язків. Ризик будь-якої помилки державного органу повинен покладатися на саму державу, а помилки не можуть виправлятися за рахунок осіб, яких вони стосуються.
83. Відтак, враховуючи те, що позивачем на підтвердження правомірності формування та подання податкових накладних надано достатньо доказів, які засвідчують факт здійснення господарської операції за вищевказаними податковими накладними № 54 від 23.03.2018 року, № 17 від 06.04.2018 року, № 46 від 25.04.2018 року, № 6 від 05.12.2017 року, № 51 від 26.04.2018 року, у реєстрації яких було відмовлено, суд доходить висновку, що оскаржувані рішення:
- № 1011969/41256960 від 04.12.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 54 від 23.03.2018 року, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю «Лінева Агро» (код ЄДРПОУ 41256960) на користь Приватного підприємства «Агрофірма «Борисфен» (код ЄДРПОУ 30791681);
- № 1083134/41256960 від 21.02.2019 року про відмову реєстрації податкової накладної № 17 від 06.04.2018 року, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю «Лінева Агро» (код ЄДРПОУ 41256960) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Сільськогосподарське підприємство «СВІТАНОК» (код ЄДРПОУ 20492465);
- № 1011968/41256960 від 04.12.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 46 від 25.04.2018 року, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю «Лінева Агро» (код ЄДРПОУ 41256960) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Малиновка» (код ЄДРПОУ 34626614);
- № 1011966/41256960 04.12.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 6 від 05.12.2017 року, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю «Лінева Агро» (код ЄДРПОУ 41256960 на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «КРАМАРОСВІТ» (код ЄДРПОУ 38491636);
- № 1011967/41256960 від 04.12.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної податкової накладної № 51 від 26.04.2018 року, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю «Лінева Агро» (код ЄДРПОУ 41256960) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ТАТЕКС - СПФ» (код ЄДРПОУ 23794250) є необґрунтованими та підлягають скасуванню.
84. У рішенні від 13 грудня 2001 року у справі "Церква Бесарабської Митрополії проти Молдови" ЄСПЛ зазначив, що закон має бути доступним та передбачуваним, тобто вираженим з достатньою точністю, щоб дати змогу особі в разі необхідності регулювати його положеннями свою поведінку (пункт 109).
85. На державні органи покладено обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок ("Лелас проти Хорватії", заява № 55555/08, п. 74, від 20 травня 2010 року; "Тошкуце та інші проти Румунії", заява №36900/03, п. 37, від 25 листопада 2008 року) і сприятимуть юридичній визначеності у правовідносинах.
86. Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
87. Щодо позовних вимог про зобов`язання Державної фіскальної служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних № 54 від 23.03.2018 року, № 17 від 06.04.2018 року, № 46 від 25.04.2018 року, № 6 від 05.12.2017 року, № 51 від 26.04.2018 року датою подання її на реєстрацію, суд зазначає про таке.
88. Відповідно до пункту 28 Порядку зупинення реєстрації ПНподаткова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:
- прийнято та набрало чинності рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі;
- набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі;
- протягом п`яти робочих днів не прийнято та/або не зареєстровано в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданих податкової накладної/розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить менше 30 млн. гривень;
- протягом семи робочих днів не прийнято та/або не зареєстровано в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в реєстрі щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданих податкової накладної/розрахунку коригування на реєстрацію в реєстрі, становить більше 30 млн. гривень включно.
89. При цьому, згідно з пунктами 19, 20 Порядку №1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:
- прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;
- набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення);
- неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
90. У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
91. Отже, враховуючи, що ДФС України неналежно прийняті рішення про відмову в реєстрації податкових накладних, обставини справи та вимоги законодавства, які регламентують реєстрацію податкових накладних фіскальним органом, суд вважає вимогу позивача щодо зобов`язання Державної фіскальної служби України зареєструвати податкові № 54 від 23.03.2018 року, № 17 від 06.04.2018 року, № 46 від 25.04.2018 року, № 6 від 05.12.2017 року, № 51 від 26.04.2018 року Товариства з обмеженою відповідальністю «Лінева Агро» в Єдиному реєстрі податкових накладних в день подання їх на реєстрацію, таким, що підлягає задоволенню.
VІІІ. ВИСНОВКИ СУДУ
92. Згідно зі ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.
93. Відповідно до ч. 1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
94. Частиною 2 ст.77 КАС України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
95. Згідно ч.2 ст. 2 КАС України к справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
96. З урахуванням вищевикладеного, суд приходить до висновку, що позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю Лінева Агро до відповідача-1: Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області відповідача-2: Державної фіскальної служби України про скасування рішень та зобов`язання вчинити певні дії, підлягають задоволенню.
97. Щодо розподілу судових витрат, суд зазначає про таке. Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
98. Враховуючи наявність підстав для задоволення позовної заяви Товариства з обмеженою відповідальністю «Лінева Агро» , суд вважає за необхідне стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України та Головного управління ДФС у Дніпропетровській області на користь позивача сплачений ним судовий збір у розмірі по 4802 грн. 50 коп. з кожного.
99. На підставі зазначеного, керуючись статтями 205, 244, 245, 255, 295Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ВИРІШИВ:
100. Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Лінева Агро до Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.
101. Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області № 1011969/41256960 від 04.12.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 54 від 23.03.2018 року, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю «Лінева Агро» на користь Приватного підприємства «Агрофірма «Борисфен» та зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 54 від 23.03.2018 року, поданою Товариством з обмеженою відповідальністю «Лінева Агро» датою подання її на реєстрацію, а саме: 13 квітня 2018 року.
102. Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області № 1083134/41256960 від 21.02.2019 року про відмову реєстрації податкової накладної № 17 від 06.04.2018 року, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю «Лінева Агро» на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Сільськогосподарське підприємство «СВІТАНОК» та зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 17 від 06.04.2018 року, поданою Товариством з обмеженою відповідальністю «Лінева Агро» датою подання її на реєстрацію, а саме: 27 квітня 2018 року.
103. Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії ГУ ДФС у Дніпропетровській області № 1011968/41256960 від 04.12.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 46 від 25.04.2018 року, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю «Лінева Агро» на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Малиновка» та зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 46 від 25.04.2018 року, поданою Товариством з обмеженою відповідальністю «Лінева Агро» датою подання її на реєстрацію, а саме: 11 травня 2018 року.
104. Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії ГУ ДФС у Дніпропетровській області № 1011966/41256960 04.12.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 6 від 05.12.2017 року, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю «Лінева Агро» на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «КРАМАРОСВІТ» та зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 6 від 05.12.2017 року, поданою Товариством з обмеженою відповідальністю «Лінева Агро» датою подання її на реєстрацію, а саме: 28 грудня 2017 року.
105. Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії ГУ ДФС у Дніпропетровській області № 1011967/41256960 від 04.12.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної податкової накладної № 51 від 26.04.2018 року, виписаної Товариством з обмеженою відповідальністю «Лінева Агро» на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ТАТЕКС - СПФ» та зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 51 від 26.04.2018 року, поданою Товариством з обмеженою відповідальністю «Лінева Агро» датою подання її на реєстрацію, а саме: 14 травня 2018 року.
106. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Лінева Агро» частину судових витрат у розмірі 4802 (чотири тисячі вісімсот дві) гривні 50 копійок.
107. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Дніпропетровській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Лінева Агро» частину судових витрат у розмірі 4802 (чотири тисячі вісімсот дві) гривні 50 копійок.
108. Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю «Лінева Агро» (52042, Дніпропетровська область, Дніпровський район, с. Любимівка, вул. Садова, 2, код ЄДРПОУ 41256960.
109. Відповідач-1: Головне управління Державної фіскальної службі у Дніпропетровській області (49005, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17-а, код ЄДРПОУ 39394856).
110. Відповідач-2: Державна фіскальна служба України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 39292197).
111. Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
112. До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя В.В Ільков
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.05.2019 |
Оприлюднено | 16.05.2019 |
Номер документу | 81756208 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ільков Василь Васильович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ільков Василь Васильович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ільков Василь Васильович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ільков Василь Васильович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ільков Василь Васильович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні