Справа № 344/19523/18
Провадження № 2-а/344/281/19
УХВАЛА
16 травня 2019 року м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області в складі:
головуючого судді Бабій О.М.,
секретаря Орнат Л.І.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Маланд до Управління з питань державного архітектурного будівельного контролю виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради про визнання протиправною та скасування постанови №7/32.1-02 від 07 листопада 2018 року про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, -
В С Т А Н О В И В :
В провадженні Івано-Франківського міського суду Івано-Франківської області знаходиться наведена адміністративна справа.
Представники сторін у судове засідання не з`явились, про час та місце розгляду справи повідомлялись належним чином.
За змістом ч. 4 ст. 229 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Дослідивши матеріали справи, судом встановлено наступне.
У п. 1 ч. 1 та ч. 2 ст. 20 КАС України визначено, що місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні, зокрема адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності.
Окружним адміністративним судам підсудні всі адміністративні справи, крім визначених частиною першою цієї статті.
Згідно із ч. ч. 1, 3 ст. 2 КУпАП законодавство України про адміністративні правопорушення складається з цього Кодексу та інших законів України.
Закони України про адміністративні правопорушення до включення їх у встановленому порядку до цього Кодексу застосовуються безпосередньо.
Положення цього Кодексу поширюються і на адміністративні правопорушення, відповідальність за вчинення яких передбачена законами, ще не включеними до Кодексу.
У ч. 1 ст. 9 КУпАП передбачено, що адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Адміністративну відповідальність за порушення вимог законодавства, будівельних норм, стандартів і правил під час будівництва передбачена у ст. 96 КУпАП.
У ст. 96 - 1 КУпАП регламентовано відповідальність за порушення законодавства під час планування і забудови території, а саме: передачу замовнику проектної документації для виконання будівельних робіт на об`єкті, розробленої з порушенням вимог законодавства, містобудівної документації, вихідних даних для проектування об`єктів, будівельних норм, стандартів і правил, у тому числі щодо створення безперешкодного життєвого середовища для осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших маломобільних груп населення, передбачення приладів обліку води і теплової енергії, а також заниження класу наслідків (відповідальності) об`єкта.
Разом з тим, спеціальним Законом України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності встановлено відповідальність юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (суб`єктів містобудування) за правопорушення у сфері містобудівної діяльності.
Згідно із ст. 1 зазначеного Закону правопорушеннями у сфері містобудівної діяльності є протиправні діяння (дії чи бездіяльність) суб`єктів містобудування юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених законодавством, будівельними нормами, державними стандартами і правилами.
Відповідно до ст. 41 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності це сукупність заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт.
23 травня 2011 року постановою Кабінету Міністрів України № 533 затверджено Порядок здійснення державного архітектурно-будівельного контролю (далі Порядок № 533), який визначає процедуру здійснення заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями (далі суб`єкти містобудування) вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт.
Законом України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності визначено загальні правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю).
За змістом ст. 2 вказаного Закону його положення також поширюються й на відносини, пов`язані зі здійсненням державного нагляду (контролю) у сфері містобудівної діяльності.
Разом з тим, відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, які у розумінні КУпАП не належать до адміністративних, передбачена спеціальним Законом України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності та застосовується у визначеному ним порядку на підставі оформлених відповідним актом результатів перевірки, проведеної за процедурою, закріпленою Порядком № 553, а не положеннями КУпАП.
Враховуючи, що предметом спору у даній справі є постанова Управління з питань державного архітектурного будівельного контролю виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради, якою позивача притягнуто до відповідальності саме за правопорушення у сфері містобудівної діяльності на підставі норм спеціального Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності , а не за вчинення адміністративного правопорушення, за результатами перевірки, проведеної саме в порядку, регламентованому спеціальними нормами законодавства, без застосування процедури, визначеної КУпАП, суд дійшов висновку, дана адміністративна справа не є справою з приводу оскарження рішення суб`єкта владних повноважень у справі про притягнення до адміністративної відповідальності, тому відповідно до ст. 20 КАС України вона не підсудна Івано-Франківському міському суду Івано-Франківської області як адміністративному та підлягає передачі на розгляд до Івано-Франківського окружного адміністративного суду.
Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 29 КАС України суд передає адміністративну справу на розгляд іншого адміністративного суду, якщо після відкриття провадження у справі суд встановить, що справа належить до територіальної юрисдикції (підсудності) іншого суду.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 20, п. 2 ч. 1 ст. 29, 166, 243, 248 КАС України,-
У Х В А Л И В :
Адміністративну справу № 344/19523/18 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Маланд до Управління з питань державного архітектурного будівельного контролю виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради про визнання протиправною та скасування постанови №7/32.1-02 від 07 листопада 2018 року про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності - передати на розгляд за підсудністю до Івано-Франківського окружного адміністративного суду.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Ухвала може бути оскаржена у зв`язку з порушенням правил підсудності протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення шляхом подачі апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський міський суд.
Суддя Бабій О.М.
Суд | Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області |
Дата ухвалення рішення | 16.05.2019 |
Оприлюднено | 20.05.2019 |
Номер документу | 81764206 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області
Бабій О. М.
Адміністративне
Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області
Бабій О. М.
Адміністративне
Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області
Бабій О. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні