КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про залишення позовної заяви без руху
15 травня 2019 року м. Київ № 320/2381/19
Суддя Київського окружного адміністративного суду Головенко О.Д., розглянувши позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "БРОКІНТЕРКОМ" до Львівської митниці Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення,
в с т а н о в и в:
До Київського окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю "БРОКІНТЕРКОМ" з позовом до Львівської митниці Державної фіскальної служби України та просить суд:
визнати протиправними та скасувати рішення про коригування митної вартості товарів №UA209000/2019/200519/1 від 08.04.2019;
визнати протиправними та скасувати картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №UA209140/2019/00764 від 08.04.2019;
визнати митну декларацію №UA209140.2019.129891 від 08.04.2019, вірною, а митну декларацію №UA209140/2019/130130 від 09.04.2019 та №UA209140/2019/130643 від 10.04.2019 такими що мають бути відповідно відкориговані;
зобов`язати направити висновок про скасування рішення Львівської митниці Державної фіскальної служби про коригування митної вартості товарів №UA209000/2019/200519/1 від 08.04.2019 та картки відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №UA209140/2019/00764 від 08.04.2019 до Держказначейства з вказівкою про розблокування зарезервованих грошових коштів та повернення в розмірі: 19080,74 грн. за МД № UA209140/2019/130075 від 08.04.2019, 18991,95 грн. за МД № UA209140/2019/130130 від 09.04.2019, 19028,98 грн. за МД №UA209140/2019/130643 від 10.04.2019.
Відповідно до ч. 1 ст. 171 КАС України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи: подана позовна заява особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність; має представник належні повноваження (якщо позовну заяву подано представником); відповідає позовна заява вимогам, встановленим ст.ст. 160, 161, 172 КАС України; належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності; позов подано у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними); немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених КАС України.
Однак, дана позовна заява не відповідає вимогам ст. 161 та 169 КАС України.
Частиною 1 ст. 5 КАС України визначено, що 1. Кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом:
визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акта чи окремих його положень;
визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень;
визнання дій суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій;
визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії;
встановлення наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб`єкта владних повноважень;
прийняття судом одного з рішень, зазначених у пунктах 1-4 цієї частини та стягнення з відповідача - суб`єкта владних повноважень коштів на відшкодування шкоди, заподіяної його протиправними рішеннями, дією або бездіяльністю.
Як вбачається з позовних вимог позивач просить, у тому числі, визнати митну декларацію №UA209140.2019.129891 від 08.04.2019, вірною, а митну декларацію №UA209140/2019/130130 від 09.04.2019 та №UA209140/2019/130643 від 10.04.2019 такими, що мають бути відповідно відкориговані, однак вищенаведеними нормами КАС України не передбачено повновадження суду щодо визнання документів вірними.
Крім того, ч. 3 ст. 161 КАС України визначено, що до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
Розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом (ч. 2 ст. 132 КАС України).
Положеннями абзацу 1 ч. 1 ст. 3 Закону України "Про судовий збір" від 08.07.2011 № 3674-VI (далі - Закон № 3674-VI) визначено, що судовий збір справляється, зокрема, за подання до суду позовної заяви та іншої заяви, передбаченої процесуальним законодавством.
Пунктом 3 ч. 2 ст. 4 Закону № 3674-VI за подання до адміністративного суду юридичною особою адміністративного позову майнового характеру ставка судового збору становить 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб (1 921,00 грн.).
Частиною 1 ст. 4 Закону № 3674-VI передбачено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Так, відповідно до Закону України Закону України "Про Державний бюджет на 2019 рік» установлено у 2019 році прожитковий мінімум для працездатних осіб: з 1 січня 2019 року - 1 921,00 гривні.
Частинами 1 та 2 ст. 9 Закону № 3674-VI встановлено, що судовий збір сплачується за місцем розгляду справи та зараховується до спеціального фонду Державного бюджету України.
Також, суд перед відкриттям (порушенням) провадження у справі, прийняттям до розгляду заяв (скарг) перевіряє зарахування судового збору до спеціального фонду Державного бюджету України.
Як вбачається з матеріалів поданого адміністративного позову, ТОВ "БРОКІНТЕРКОМ" надало суду платіжне доручення від 25.09.2018 № 2246 на суму 1 921,00 грн., однак дана сума не зарахована до спеціального фонду Державного бюджету України.
Крім того, позивачем заявлено три вимоги немайнового характеру, а сплачено судовий збір лише за одну.
Тобто, з урахуванням сплаченого судового збору, позивачу за подання даного адміністративного позову слід сплатити до спеціального фонду Державного бюджету України 3 842,00 грн. (1 921,00 грн. х 3 - 1 921,00 грн.).
Суд звертає увагу позивача на те, що інформацію щодо реквізитів сплати судового збору за подання позовних заяв до Київського окружного адміністративного суду є загальнодоступною, оприлюднена на офіційному веб-порталі "Судова влада України" за інтернет-адресою http://adm.ko.court.gov.ua/sud1070/gromadyanam/tax/, а також розміщена на інформаційних стендах Київського окружного адміністративного суду.
Згідно з ч. 1, 2 ст. 169 КАС України суддя встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених ст.ст. 160, 161 КАС України, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
Частиною 2 ст. 169 КАС України визначено, що в ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху. Якщо ухвала про залишення позовної заяви без руху постановляється з підстави несплати судового збору у встановленому законом розмірі, суд в такій ухвалі повинен зазначити точну суму судового збору, яку необхідно сплатити (доплатити).
Вказані недоліки можуть бути усунуті шляхом подачі до суду документу про сплату судового збору в розмірі 3 842 грн. або документ, який підтверджуює підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону, докази зарахування до спеціального фонду 1 921,00 грн. згідно платіжного доручення від 13.05.2019 № 2246, а також уточнення позовних вимог з урахуванням вимог ст. 5 КАС України.
Керуючись ст.ст. 161, 169, 171 КАС України, суд -
у х в а л и в:
Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "БРОКІНТЕРКОМ" до Львівської митниці Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення - залишити без руху.
Протягом п"яти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху позивачу необхідно усунути недоліки позовної заяви шляхом подачі до суду документу про сплату судового збору в розмірі 3 842 грн. або документ, який підтверджуює підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону, докази зарахування до спеціального фонду 1 921,00 грн. згідно платіжного доручення від 13.05.2019 № 2246, а також уточнення позовних вимог з урахуванням вимог ст. 5 КАС України.
Роз`яснити позивачеві, що якщо недоліки позовної заяви, яку залишено без руху, не будуть усунуті у встановлений судом строк, позовна заява буде повернута відповідно до п. 1 ч. 4 ст. 169 КАСУкраїни.
Копію ухвали надіслати позивачеві.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та не підлягає оскарженню. Заперечення на ухвалу можуть бути включені до апеляційної скарги на рішення суду .
Суддя Головенко О.Д.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.05.2019 |
Оприлюднено | 20.05.2019 |
Номер документу | 81789802 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Головенко О.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні