Рішення
від 15.05.2019 по справі 826/10082/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

15 травня 2019 року № 826/10082/18

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі

головуючого судді - Добрівської Н.А.,

за участю секретаря судового засідання - Шаповалової К.В.,

та представників позивача - Осипова Є.М.

та представника відповідачів 1, 2 - Поліщук О.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю Стор Трейдинг до 1. Державної фіскальної служби України, 2. Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві провизнання протиправними та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю Стор Трейдинг (далі - позивач, ТОВ Стор Трейдинг ) звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Державної фіскальної служби України (далі - відповідач-1, ДФС України), Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві (далі - відповідач-2, ГУ ДФС у м. Києві), з вимогами:

- визнати протиправним та скасувати рішення №722780/40703785 від 24.05.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної №65 від 16.11.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних, поданої ТОВ Стор Трейдинг ;

- зобов`язати ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 65 від 16.11.2017, подану ТОВ Стор Трейдинг .

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що рішення ДФС України №722780/40703785 від 24.05.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної є необґрунтованим та протиправним, оскільки господарська операція, за результатом якої виписано податкову накладну №65 від 16.11.2017, має реальний характер. Крім того, позивач на здійснення такої операції має реальні технічні, трудові та матеріальні ресурси, усі підтверджуючі первинні документи були надані контролюючому органу. Також на думку позивача, на тій стадії, коли позивачу в квитанції від 11.12.2017 було запропоновано надати пояснення та документи, але не було визначено відповідачем чіткого критерію оцінки ступнею ризиків та некоректно зазначені пропозиції щодо надання документів, - все це унеможливило платнику податків надати обґрунтовані пояснення чи конкретні документи на підтвердження здійснення господарської операції за поданою податковою накладною.

Представник відповідачів позовні вимоги не визнав, просив у задоволенні позову відмовити повністю, обґрунтовуючи свою позицію тим, що реальність вчинення господарських операцій на яку складено податкову накладну лежить на платнику податків, зокрема, для доведеності реальності господарської операції необхідно надати видаткову накладну №РН-1116/4 від 16.11.2017. Також, ТОВ Стор Трейдинг надано два документи, які не можливо ідентифікувати, а саме: документ довільного формату 9097799102 від 21.05.2018 (РН Євротехобл.pdf), документ довільного формату 9097799103 від 21.05.2018 (Дов Євротехобл. pdf). Тому, на думку контролюючого органу, відсутність вищевказаних документів та відсутність можливості ідентифікації вищезазначених документів не дає можливості підтвердити реальність здійснення господарської операції ТОВ Стор Трейдинг , згідно якої виписана податкова накладна №65 від 16.11.2017.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 04.07.2018 відкрито провадження у справі, справу призначено за правилами спрощеного позовного провадження (без виклику сторін) на підставі п.10 ч.6 ст.12 Кодексу адміністративного судочинства України. Зобов`язано учасників процесу надати додаткові докази, на підтвердження викладених ними обставин.

За результатами розгляду клопотання відповідача про залучення до участі у справі у якості співвідповідача Головне управління ДФС у м. Києві ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 24.01.2019 призначено розгляд даної справи за правилами спрощеного позовного провадження в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

У судовому засіданні 27.02.2019 суд протокольною ухвалою залучив до участі у справі у якості співвідповідача Головне управління ДФС у м. Києві в частині вимог щодо визнання протиправними та скасування рішення.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 14.03.2019 повідомлено Головне управління ДФС у м. Києві про залучення його до участі в адміністративній справі №826/10082/18 в якості відповідача у справі та запропоновано останньому надати у визначений судом термін відзив на адміністративний позов.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав і просив їх задовольнити з викладених у позовній заяві підстав.

Представник відповідача-1,2 у судовому засіданні позов не визнав і заперечив проти його задоволення.

Згідно з частиною третьою статті 241 Кодексу адміністративного судочинства України судовий розгляд справи в суді першої інстанції закінчується ухваленням рішення суду.

Заслухавши пояснення представників сторін, ознайомившись із письмово викладеними доводами учасників справи, дослідивши подані документи і матеріали справи, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

З матеріалів справи вбачається, що між ТОВ з іноземними інвестиціями Данфосс ТОВ та ТОВ Стор Трейдинг на поставку товару було укладено договір №228444/16 від 03.10.2016, додаткову угоду №1 про правила використання системи електронних замовлень DeCom до Договору поставки №228444/16 від 03.10.2016, додаток №2 до договору поставки №228444/16 від 03.10.2016.

На виконання умов договору надано накладну №2110122967 від 01.03.2017, виписку банку.

Отриманий товар ТОВ Стор Трейдинг від ТОВ з іноземними інвестиціями Данфосс ТОВ в подальшому був поставлений ТОВ Євротехобладнання .

15.08.2017 між ТОВ Стор Трейдинг та ТОВ Євротехобладнання було укладено договір №150817-1 на поставку товару.

У зв`язку з цим, ТОВ Стор Трейдинг виставило рахунок №1116/2 від 16.11.2018 на суму 7076,06 грн та в той же день проведено оплату, на підтвердження чого надано копію рахунку та виписки банку.

16.11.2017 виписано видаткову накладну №РН-1116/4 та податкову накладну №65, на підтвердження чого надано копії зазначених накладних.

ТОВ Стор Трейдинг поставило товар, а саме Регулятор КУК 28 ЕА1М- 5702428411578 (код товару згідно з УКТ ЗЕД 9032900000), який був отриманий від ТОВ з іноземними інвестиціями Данфосс ТОВ в подальшому був поставлений ТОВ Євротехобладнання .

Перевезення зазначеного товару здійснювалося ТОВ Нова пошта на підставі Договору №129382 про надання послуг з організації перевезення відправлень від 30.11.2016 та експрес-накладної № 10025986655.

Відповідно до фактичних обставин, 16.11.2017 ТОВ Євротехобладнання (покупець) замовили товар, а саме Регулятор КУК 28 ЕА1М- 5702428411578 (код товару згідно з УКТ ЗЕД 9032900000), у ТОВ Стор Трейдинг .

Основним видом ТОВ Стор Трейдинг є виробництво промислового холодильного та вентиляційного устаткування код КВЕД 28.25, Оптова торгівля іншими машинами й устаткованням код КВЕД 46.69, неспеціалізована оптова торгівля код КВЕД 46.90, Ремонт і технічне обслуговування машин і устаткування промислового призначення код КВЕД 33.12, Установлення та монтаж машин і устаткування код КВЕД 33.20, Будівництво житлових і нежитлових будівель код КВЕД 41.20.

11.12.2017 податкову накладну №65 від 16.11.2017 було подано до ДФС України для реєстрації в Єдиному державному реєстрі податкових накладних.

Квитанцією від 11.12.2017 №9262320738 ДФС України повідомила про те, що вищезазначена податкова накладна прийнята, але її реєстрація зупинена. У даній квитанції орган ДФС повідомив наступне: Відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД:9032. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію .

На підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК 21.05.2018 позивач подав до органу ДФС (ДПІ у Деснянському районі ТУ ДФС у м.Києві ) пояснення, а саме: ТОВ Стор Трейдинг (основний вид діяльності неспеціалізована оптова торгівля - КВЕД 46.90), датою виникнення податкових зобов`язань, а саме: зарахування коштів від покупця - 16.11.2018, виписало податкову накладну №65, реєстрацію якої зупинено 11.12.2017 товар Регулятор КУК 28 ЕАТ4-5702428411578 (код товару згідно з УКТ ЗЕД 9032900000) було придбано у ТОВ з II Данфосс ТОВ 01.03.2017 за видатковою накладною №2110122967.

До повідомлення ТОВ Стор Трейдинг були додані документи щодо підтвердження реальності здійснення операцій по податковій накладній, реєстрацію якої зупинено, а саме: копію виписки збанку від 16.11.2017, що підтверджує здійснення попередньої оплати ТОВ Євротехобладнання на рахунок позивача, копію накладної №2110122967 від 01.03.2017, що підтверджує придбання позивачем у ТОВ з II Дафносс ТОВ товару для подальшої реалізації ТОВ Євротехобладнання , копію видаткової накладної №РН-1116/4 від 16.11.2017, що підтверджує постачання позивачем ТОВ Євротехобладнання товару, копію довіреності на отримання тмц №373 від 16.11.2017, що підтверджує отримання ТОВ Євротехобладнання поставленого позивачем товару.

Проте, надані позивачем документи Комісією Державної фіскальної служби України, не були прийняті до уваги, оскільки рішенням комісії ДФС України №722780/40703785 від 24.05.2018 позивачу було відмовлено у реєстрації податкової накладної № 65 від 16.11.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН).

Підставою відмови в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних зазначено: ненадання платником податку копій документів, первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки - фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити).

Досліджуючи надані сторонами докази, аналізуючи доводи позивача та заперечення відповідача, суд бере до уваги наступне.

В абз.1 п.201.1 ст.201 Податкового кодексу України зазначено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до п.187.1 ст.187 Податкового кодексу України, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а)дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. За операціями з виконання підрядних будівельних робіт суб`єкти підприємницької діяльності можуть застосовувати касовий метод податкового обліку відповідно до підпункту 14.1.266 пункту 14.1 статті 14 цього Кодексу.

Згідно з абз.1-2 п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження (абз.3 п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України).

Як зазначено у п.57-1 підрозділу 2 розділу XX Перехідні положення Податкового кодексу України, податкові накладні/розрахунки коригування, реєстрацію яких у Єдиному реєстрі податкових накладних зупинено відповідно до пункту 201.16 статті 201 цього Кодексу, реєструються з урахуванням вимог пунктів 200-1.3 та 200-1.9 статті 200-1 та пункту 201.10 статті 201 цього Кодексу не пізніше 2 січня 2018 року, крім: податкових накладних/розрахунків коригування, щодо яких станом на 1 грудня 2017 року не подані пояснення і копії документів відповідно до підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 цього Кодексу; податкових накладних/розрахунків коригування, щодо яких прийнято рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних, по яких станом на 1 грудня 2017 року не розпочинали процедуру оскарження в адміністративному або судовому порядку.

Податкові накладні/розрахунки коригування, реєстрацію яких у Єдиному реєстрі податкових накладних зупинено відповідно до пункту 201.16 статті 201 цього Кодексу з 1 грудня 2017 року до дня набрання чинності Законом України Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році та щодо яких платником податку після 1 грудня 2017 року подані пояснення і копії документів відповідно до підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 цього Кодексу, реєструються у Єдиному реєстрі податкових накладних у порядку, що діяв до набрання чинності Законом України Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році щодо зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних.

У разі якщо протягом п`яти робочих днів з дня подання пояснень і копій документів не прийнято та/або не надіслано платнику податку рішення про реєстрацію або про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрація таких податкових накладних/розрахунків коригування здійснюється на наступний робочий день за днем закінчення строку розгляду пояснень і копій документів платника податку. Дія абзацу третього пункту 201.10 статті 201 цього Кодексу зупиняється до дня набрання чинності порядком, затвердженим відповідно до пункту 201.16 цього Кодексу.

01.01.2018 набрав чинності Закон України №2245-VIII від 07.12.2017 Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році .

Як зазначено у пункті 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (у редакції, чинній після 01.01.2018), реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

У той же час, у пункті 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (у редакції, чинній на момент виписки податкової накладної №65 від 16.11.2017), реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

Відповідно до підпункту 201.16.1 пункту 201 статті 201 Податкового кодексу України (у редакції, чинній на момент виписки податкової накладної №65 від 16.11.2017) у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Пунктом 1 Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затвердженого 13.06.2017 Наказом Міністерства фінансів України №567, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №754/30622 (який 25.05.2018 втратив чинність на підставі Наказу Міністерства фінансів України від 06.04.2018 №409 (зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 27.04.2018 за №536/31988), але діяв під час виникнення спірних правовідносин), визначено вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Перелік), у розрізі Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року №567: 1) для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством; 2) для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Відповідно до пункту 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затверджених 13.06.2017 Наказом Міністерства фінансів України №567, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №753/30621 (які 25.05.2018 втратили чинність на підставі Наказу Міністерства фінансів України від 06.04.2018 за №409 (зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 27.04.2018 за №536/31988), але діяли під час виникнення спірних правовідносин), моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями: 1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування, яку (який) подано на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 раза більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеному у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку для платників, у яких значення показника D становить більше 0,03; більше 60% - від 0,02 до 0,03; більше 50% - від 0,015 до 0,02; більше 40% - від 0,01 до 0,015, більше 30% - від 0,005 до 0,01, більше 20% - до 0,005) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється); 2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб`єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі; 3) розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка складена на отримувача - платника податку на додану вартість, якщо передбачається зміна вартості товару/послуг більше ніж удвічі та/або зміна номенклатури товарів/послуг (для кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД - зміна перших чотирьох цифр кодів, а для кодів послуг відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг - перших двох цифр кодів). У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідає вимогам підпункту 1 цього пункту та сума податку на додану вартість, зазначена в податкових накладних, зареєстрованих платником податку в Реєстрі у звітному (податковому) періоді з урахуванням податкової накладної/розрахунку коригування, поданої на реєстрацію в Реєстрі, які відповідають вимогам підпункту 1 цього пункту, більша за середньомісячну суму сплачених за останні 12 місяців єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої при ввезенні товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами, реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу. У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідає одній з умов, зазначених у підпунктах 2, 3 цього пункту, реєстрація такої (такого) податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу.

Постановою №190 від 29.03.2017 Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації Кабінет Міністрів України постановив: Установити, що комісія Державної фіскальної служби (далі - комісія ДФС) приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації на підставі отриманих від платника податку на додану вартість відповідно до підпункту в підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) письмових пояснень щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, та/або копій документів, які платник податку має право подати до органу Державної фіскальної служби протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування.

Постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246 затверджено Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Порядок №1246, у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

Пунктом 12 Порядку №1246 передбачено здійснення в автоматичному режимі розшифрування та проведення перевірки поданих податкових накладних, серед іншого, на відповідність критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 Порядку №1246, податковим органом формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція). Така квитанція надсилається платнику податку в автоматичному режимі (в електронному вигляді у текстовому форматі) протягом операційного дня і є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Порядок прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної або відмову у такій реєстрації, у періоді, протягом якого реалізовувалися спірні правовідносини, було регламентовано постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Постанова КМУ №117).

Згідно пункту 5 Постанови КМУ №117 зазначено, що моніторинг податкових накладних/розрахунків коригування здійснюється за такими критеріями: 1) критерієм ризиковості платника податку; 2) критерієм ризиковості здійснення операцій; 3) показником позитивної податкової історії платника податку.

У разі відповідності критеріям ризиковості платника податку, реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Слід зауважити, що для зменшення випадків безпідставного зупинення реєстрації податкових накладних запроваджуються показники позитивної податкової історії. Як наслідок, реєстрація податкових накладних/розрахунків коригування, які були складені за ризиковими операціями платниками податків з позитивною податковою історією, не зупинятиметься.

Критерії ризиковості платника податку та критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС за погодженням з Міністерством фінансів України та оприлюднює їх на своєму офіційному веб-сайті (п.п.10, 11 Постанови КМУ №117).

У випадку зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування реєстрація, ДФС протягом операційного дня надсилає платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування.

У квитанції у тому числі зазначаються критерії, за якими реєстрація була зупинена та пропозиція надати пояснення та копії документів, які є необхідними для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку (п.13 Постанови КМУ №117).

Строк для подання документів становить 365 днів, що настає від дати виникнення податкових зобов`язань. Також пп. 14-17 Постанови КМУ №117 визначають які документи слід подавати (у тому числі, договори, первинні документи, підтвердження розрахунків та відповідності продукції), вимоги до подання таких документів тощо.

Як встановлено судом, та підтверджується наявними у справі доказами, після зупинення реєстрації податкової накладної №65, на підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, 21.05.2018 позивач подав до органу ДФС (ДПІ у Деснянському районі ТУ ДФС у м. Києві) пояснення.

До повідомлення ТОВ Стор Трейдинг були додані документи на підтвердження реальності здійснення операцій по податковій накладній, реєстрацію якої зупинено, а саме: копію виписки збанку від 16.11.2017, що підтверджує здійснення попередньої оплати ТОВ Євротехобладнання на рахунок позивача, копію накладної №2110122967 від 01.03.2017, що підтверджує придбання позивачем у ТОВ з II Дафносс ТОВ товару для подальшої реалізації ТОВ Євротехобладнання , копію видаткової накладної №РН-1116/4 від 16.11.2017, що підтверджує постачання позивачем ТОВ Євротехобладнання товару, копію довіреності на отримання тмц№373 від 16.11.2017, що підтверджує отримання ТОВ Євротехобладнання поставленого позивачем товару.

Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту.

Суд зазначає, що рішенням комісії ДФС України №722780/40703785 від 24.05.2018 позивачу було відмовлено у реєстрації податкової накладної №65 від 16.11.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних зазначено, що позивачем не надано платником податку копій документів, первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортувавоння , навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси , акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити).

Разом з тим, в кінці цього переліку документів яких не надано, в лапках є примітка (документи, які не надано - підкреслити).

Однак, відвідачем не було підкреслено які саме документи не надано з урахуванням наданих документів, у зв`язку з чим можна дійти висновку, що рішення не містить достовірної інформації, щодо причин та підстав для прийняття такого рішення, а лише містить загальну фразу про те, що причиною його прийняття є: ненадання платником податку копій документів, первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси , акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити).

Таким чином, в рішеннях не зазначено яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

Крім того, відповідача у відзиві зазначив, що позивачем не надано видаткову накладну №РН-1116/4 від 16.11.2017, а також, ТОВ Стор Трейдинг надано два документи, які не можливо ідентифікувати, а саме: документ довільного формату 9097799102 від 21.05.2018 (РН Євротехобл . pdf ) та документ довільного формату 9097799103 від 21.05.2018 (Дов Євротехобл . pdf ). Тому, на думку ДФС України, відсутність вищевказаних документів та відсутність можливості ідентифікації вищезазначених документів не дає можливості підтвердити реальність здійснення господарської операції ТОВ Стор Трейдинг , згідно якої виписана податкова накладна №65 від 16.11.2017.

Однак, як вбачається з матеріалів справи, в кожному документі довільного формату зазначається назва документа який додається; номер документа, якщо в ньому зазначено, дата документа; а найменування файлу зазначена абревіатура документа та назва підприємства.

Відтак, суд дійшов висновку, що оскаржуване рішення є необґрунтованими, оскільки платником податків надано всі необхідні документи, які засвідчують факт здійснення господарської операції за податковою накладною у реєстрації якої було відмовлено.

Господарська операції, за результатами якої видано податкову накладну №65, носить реальний характер. Позивач на момент здійснення такої господарської операції мав достатні технічні, людські та матеріальні ресурси.

Позивачем на підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК надано суду, копії: договір №228444/16 від 03.10.2016, додаткову угоду №1 про правила використання системи електронних замовлень DeCom до Договору поставки №228444/16 від 03.10.2016, додаток №2 до договору поставки №228444/16 від 03.10.2016, накладну №2110122967 від 01.03.2017, виписку банку; договір №150817-1 від 15.08.2017, рахунок №1116/2 від 16.11.2018 на суму 7076,06 грн, виписку банку, видаткову накладну №РН-1116/4 від 16.11.2017, Договору №129382 про надання послуг з організації перевезення відправлень від 30.11.2016 та експрес-накладної №10025986655.

Основним видом ТОВ Стор Трейдинг є виробництво промислового холодильного та вентиляційного устаткування код КВЕД 28.25, Оптова торгівля іншими машинами й устаткуванням код КВЕД 46.69, неспеціалізована оптова торгівля код КВЕД 46.90, Ремонт і технічне обслуговування машин і устаткування промислового призначення код КВЕД 33.12, Установлення та монтаж машин і устаткування код КВЕД 33.20, Будівництво житлових і нежитлових будівель код КВЕД 41.20.

Суд також зазначає, що факт зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у ЄРПН не спростовує ані факту здійснення платником податків господарських операцій, ані факту наявності дати виникнення саме першої події (постачання товарів/послуг, або отримання коштів), що підтверджується первинними документами, на підставі яких складається податкова накладна/розрахунок коригування.

З огляду на наведене, зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарських операцій між позивачем та ТОВ Євротехобладнення , а також враховуючи, що такі документи були надані контролюючому органу, суд дійшов висновку, що останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкової накладної №65.

Суд також зазначає, що оскаржуване рішення Комісії ДФС України №722780/40703785 від 24.05.2018 є актами індивідуальної дії.

Правовий акт індивідуальної дії виданий суб`єктом владних повноважень документ, прийнятий із метою реалізації положень нормативно-правового акту (актів) щодо конкретної життєвої ситуації, не містить загальнообов`язкових правил поведінки та стосується прав і обов`язків чітко визначеного суб`єкта (суб`єктів), якому він адресований.

Загальною рисою, яка відрізняє індивідуальні акти управління, є їх виражений правозастосовний характер.

Головною рисою таких актів є їхня конкретність (гранична чіткість), а саме: чітке формулювання конкретних юридичних волевиявлень суб`єктами адміністративного права, які видають такі акти; розв`язання за їх допомогою конкретних, а саме індивідуальних, справ або питань, що виникають у сфері державного управління; чітка визначеність адресата конкретної особи або осіб; виникнення конкретних адміністративно-правових відносин, обумовлених цими актами; чітка відповідність такого акта нормам чинного законодавства.

Натомість, оскаржуване рішення контролюючого органу не відповідає критеріям чіткості та зрозумілості акта індивідуальної дії, та породжує його неоднозначне трактування, що в свою чергу впливає на можливість реалізації права або виконання обов`язку платником податків виконати юридичне волевиявлення суб`єкта владних повноважень.

Аналізуючи дані положення Кодексу, можна дійти висновку, що законодавством передбачено право суду у випадку встановлення порушення прав позивача зобов`язувати суб`єкта владних повноважень приймати рішення або вчиняти певні дії.

Оскільки суд дійшов висновку про те, що рішення про відмову у реєстрації податкової накладної відповідачем є необґрунтованим, і платником податків надано всі необхідні документи, які засвідчують факт здійснення господарської операції, то відповідно, для повного захисту порушених прав позивача суд вважає за необхідне зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових податкову накладну позивача від 16.11.2017 року №65.

Наведені вище обставини в своїй сукупності дають суду підстави для висновку щодо обґрунтованості позовних вимог та наявності підстав для їх задоволення.

Стосовно вимог щодо компенсації витрат позивача на правову допомогу суд зазначає наступне.

Згідно ст.134 Кодексу адміністративного судочинства України витрати, пов`язані з правничою допомогою адвоката, несуть сторони, крім випадків надання правничої допомоги за рахунок держави.

За результатами розгляду справи витрати на правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом з іншими судовими витратами, за винятком витрат суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката.

Для цілей розподілу судових витрат:

1) розмір витрат на правничу допомогу адвоката, в тому числі гонорару адвоката за представництво в суді та іншу правничу допомогу, пов`язану зі справою, включаючи підготовку до її розгляду, збір доказів тощо, а також вартість послуг помічника адвоката визначаються згідно з умовами договору про надання правничої допомоги та на підставі доказів щодо обсягу наданих послуг і виконаних робіт та їх вартості, що сплачена або підлягає сплаті відповідною стороною або третьою особою;

2) розмір суми, що підлягає сплаті в порядку компенсації витрат адвоката, необхідних для надання правничої допомоги, встановлюється згідно з умовами договору про надання правничої допомоги на підставі доказів, які підтверджують здійснення відповідних витрат.

Для визначення розміру витрат на правничу допомогу та з метою розподілу судових витрат учасник справи подає детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги.

Водночас, жодних доказів на підтвердження понесених позивачем витрат на правову допомогу, останнім не надано, що позбавляє суд можливості вирішити дану вимогу по суті. При цьому, суд не може розцінювати наявний в матеріалах справи (а.с.67) Попередній (орієнтовний) розрахунок витрат на правову допомогу до позовної заяви про визнання протиправним та скасування рішення і зобов`язання вчинити дії в якості належного та достатнього доказу, оскільки не містить детального опису робіт, що виконані адвокатом, витрачений ним час, вартість однієї години часу правника, тощо. До того ж, жодних доказів на підтвердження фактичного понесення позивачем витрат на правову допомогу позивачем також не надана.

Наведене свідчить про відсутність підстав для задоволення вимог позивача в цій частині.

Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі.

Керуючись ст.ст.3, 5, 7-11, 19, 73-77, 79, 90, 139, 241-246, гл.10 розділу ІІ Кодексу адміністративного судочинства України, -

В И Р І Ш И В:

Визнати протиправним та скасувати рішення Про реєстрацію або відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №722780/40703785 від 24.05.2018.

Зобов`язати Державну фіскальну службу України (код ЄДРПОУ 39439980, адреса: 04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №65 від 16.11.2017, подану ТОВ Стор Трейдинг .

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Стор Трейдинг (код ЄДРПОУ - 40703785, адреса: 02230, м. Київ, вул. Димитрова, будинок 7-А, номер засобу зв`язку: (044) 548 31 04) понесені ним судові витрати по сплаті судового збору у розмірі 1762 (одна тисяча сімсот шістдесят дві) гривни 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві (код ЄДРПОУ 39439980, адреса: 04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19) .

У задоволені інших вимог відмовити.

Рішення набирає законної сили у порядку, встановленому в ст.255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено протягом 30 днів з моменту складення повного тексту до Київського апеляційного адміністративного суду в порядку, визначеному ст.ст.293, 296, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, з урахуванням підпункту 15.5 пункту 15 частини першої Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України в редакції згідно з Законом України від 3 жовтня 2017 року № 2147-VIII.

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю Стор Трейдинг (код ЄДРПОУ - 40703785, адреса: 02230, м. Київ, вул. Димитрова, будинок 7-А, номер засобу зв`язку: (044) 548 31 04) .

Відповідач-1 - Державна фіскальна служба України (код ЄДРПОУ 39292197, адреса: 04053, м. Київ, Львівська пл., 8, номер засобу зв`язку: (044) 272-51-59) .

Відповідач-2 - Головне управління Державної фіскальної служби у місті Києві (код ЄДРПОУ 39439980, адреса: 04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19) .

Суддя Н.А. Добрівська

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення15.05.2019
Оприлюднено20.05.2019
Номер документу81793811
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/10082/18

Ухвала від 28.11.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Ухвала від 01.11.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Федотов Ігор В'ячеславович

Ухвала від 03.10.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Федотов Ігор В'ячеславович

Ухвала від 12.09.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Федотов Ігор В'ячеславович

Ухвала від 07.08.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Парінов Андрій Борисович

Ухвала від 01.07.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Парінов Андрій Борисович

Ухвала від 01.07.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Парінов Андрій Борисович

Рішення від 15.05.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрівська Н.А.

Ухвала від 14.03.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрівська Н.А.

Ухвала від 24.01.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрівська Н.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні